abonnement Unibet Coolblue
pi_205466085
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

[info]

Agenda:

De New/Oldbierit, 28 april 2019!

- PTA / Motorrijders New/Oldbieritten! #37 - waar we de tel kwijt zijn :+

[/info]


New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_205466206
Ik heb vandaag voor het eerst op de snelweg gereden :+


Vond het wel gaaf even. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205466384
wat een rare startpost, allemaal gepraat over ritjes _O-
  dinsdag 26 juli 2022 @ 21:52:12 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205466567
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:40 schreef Maegrim het volgende:
wat een rare startpost, allemaal gepraat over ritjes _O-
Je moet toch ergens starten.
Wel fijn dat het temperatuur weer wat dragelijker is en het Italiaanse motorpak weer uit kan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205466569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:40 schreef Maegrim het volgende:
wat een rare startpost, allemaal gepraat over ritjes _O-
Vooral die Fok! users foto creeps me out…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 21:56:09 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205466631
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Vanmorgen in de stromende regen met succes afgereden, moest lang wachten op het herexamen, 3 maanden , 2 lesjes gedaan nog vorige week, maar het is nu eindelijk voor de bakker. Ik ben nu lid van het gilde motorrijders. 😁
Gefeliciteerd. Kan je je strepen gaan trekken en vooral overeind blijven in zoeken naar de gaten van het verkeer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205466651
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:52 schreef CoExist het volgende:

[..]
Vooral die Fok! users foto creeps me out…
Onmogelijk, want ik sta er niet op :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_205467170
Ik ben een absolute leek op het gebied van motoren dus ik heb jullie hulp nodig.

Dit ziet er fraai uit, ken het merk niet maar dit is wel in mijn straatje. Kan iemand hier iets over zeggen?

https://jdkmotoren.nl/product/1439/triumph-sprint-st-955i
Het is koud, het is guur....
pi_205467615
bouwjaar klopt sowieso niet, vanaf 2005 is het de sprint 1050. geen kenteken helaas. de 1050 heb ik gehad, erg fijne fiets met een hele straat vol modelkwalen om preventief op te lossen :+
deze is wat minder gevoelig geloof ik
pi_205468099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:06 schreef Maegrim het volgende:
bouwjaar klopt sowieso niet, vanaf 2005 is het de sprint 1050. geen kenteken helaas. de 1050 heb ik gehad, erg fijne fiets met een hele straat vol modelkwalen om preventief op te lossen :+
deze is wat minder gevoelig geloof ik
Kan een overjarig model geweest zijn, die toen pas op kenteken is gezet.
Of een import.
Al is een motorvoertuig 10 jaar oud, als je hem vandaag invoert, krijgt hij een kenteken van ergens vanaf vandaag. Niet van 10 jaar geleden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205468987
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:53 schreef CoExist het volgende:
Ik neem aan dat je het verschil weet tussen?
- Dealer
- Garage
- Handelaar

Ik zou ook op Marktplaats zoeken naar de advertenties van motor zaken in jouw omgeving en die volgen.
Als ze dan nieuwe advertenties plaatsen krijg je een melding.

De motor van die advertentie op MotorOccasion mist trouwens de originele spiegels. Kan je wel ergens vinden voor ¤ 20,-
Verder wel nette Hornet.

Dit is wel een mooie complete Hornet met ABS en meer opties.
https://www.motoroccasion(...)-c-abs-m1406924.html

Wat is je budget en in welk deel van Nederland woon je?

Oh, hier ff een plaatje van de mijne!
[ afbeelding ]
Gaaf! Die witte kleurstelling is ook echt heel tof.

Haha, ik ken het verschil ja, maar gebruik de termen zelf door elkaar. Marktplaatsmelding ga ik even fixen, goeie tip!

Budget is ergens tussen 4000-5000, 4500 zou top zijn. Ik woon in de randstad, maar familie in zowel zuiden als uiterste noorden, dus ik kijk eigenlijk landelijk momenteel. Vind het prima om er een dag voor uit te trekken om te gaan kijken enzo (vakantie, dus lekker makkelijk).

Die je stuurt is inderdaad ook nice, ben dit weekend in noorden dus wellicht kan ik daar even langsrijden.
pi_205469179
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 00:04 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Kan een overjarig model geweest zijn, die toen pas op kenteken is gezet.
Of een import.
Al is een motorvoertuig 10 jaar oud, als je hem vandaag invoert, krijgt hij een kenteken van ergens vanaf vandaag. Niet van 10 jaar geleden.
ja. al dat maakt van 2006 alsnog niet het bouwjaar
pi_205469857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:29 schreef Maegrim het volgende:

[..]
ja. al dat maakt van 2006 alsnog niet het bouwjaar
Klopt.
Op basis van het kenteken spreek je dan ook van datum eerste toelating. De datum dat het voertuig voor het eerst in Nederland op kenteken komt te staan.

Je hoort toch ook weleens verhalen dat motoren, jaren nadat ze geproduceerd zijn, ergens achterin een loods nog ingekrat gevonden worden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205479719
https://www.motoport.nl/o(...)v-deauville-31279097

Deze spreekt me erg aan. Is dit een goede keuze voor een beginner? Dat naked bike gebeuren is niets voor mij. Ik ga iemand met verstand ervan meenemen.
Het is koud, het is guur....
pi_205479737
Ze noemen dat ding niet voor niks Dulleville :+

Schijnt wel lekker te rijden en betrouwbaar te zijn. Ik heb er nooit op gezeten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 13:38:38 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205480605
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 11:53 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.motoport.nl/o(...)v-deauville-31279097

Deze spreekt me erg aan. Is dit een goede keuze voor een beginner? Dat naked bike gebeuren is niets voor mij. Ik ga iemand met verstand ervan meenemen.
Van die tupperwaredoos (weet je dat vast) ga imo je erg veel plezier krijgen mits je niet uit bent op uiterlijk vertoon (er is sws altijd wel iemand die meer en een grotere heeft).
Niet onbelangrijk, het apparaat is praktisch onderhoudsvrij (cardan) en heeft voor beginners - zeker die daarmee vaak ook gelest hebben - het bij voorstanders, het vertrouwenwekkende ABS.

Ze zijn niet supersnel - hoewel je de meeste auto's klein maakt,, meer dan comfortabel, wendbaar en bij uitstek geschikt voor dagelijks (ook snelweg, comfortabel tot ca 140) werk.
Zelf heb ik voor boodschappen in stad en land; de voorloper die tot op de dag van vandaag zonder morren haar werk doet. Rij je DUO kan het zijn dat de brommer wat te kort aan kracht heeft, wat in het begin van de motorcaričrre de rijder sws van de straatstenen houdt.
Wordt ook gelijk lid van de Honda Deauville Club (¤5/jaar) waar je dan met raad, daad en gaat voor betrokkenheid van enthousiastelingen. Daar kan je ook op het forum terecht voor verder advies met hint/tips waarop te letten bij aankoop van (Honda) motoren en speciaal de D'eau de ville's.
Ook goed om mee te doen aan de activiteiten w.o. ritjes, 5-6 per jaar verspreid in NL, om zo van andere postduiven wat ervaring mee te krijgen.

Ik heb o.a. ook een naked bike en dat is voor mij meer om af en toe op een dijkje, de muggen tussen de tanden uit te laten.

[ Bericht 1% gewijzigd door D. op 09-04-2023 08:10:10 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205480893
Dank je. dat zei mijn adviseur ook al, voor mij helemaal goed dus.
Het is koud, het is guur....
  vrijdag 29 juli 2022 @ 13:24:53 #18
24329 KNAK
ff w88,......
pi_205489561
Theorie behalen. Genoeg opties en mogelijkheden. Iemand ervaring met de best wel goedkope optie via Groupon ?

https://www.groupon.nl/de(...)rc=aw.ds&bypass=true
Mai pben rai~!
pi_205867113
Is er in Nederland nog ergens een leuke winkel met gereedschap voor motoronderhoud? Zoals carburateur-borsteltjes (of hoe die dingen ook heten).
Regio Apeldoorn, Breda of Goes :P
Webshops genoeg, maar wil ff met iemand naar een fysieke winkel.
pi_205867116
Wel beetje stil hier btw, wordt er niet meer gereden? :7
  dinsdag 6 september 2022 @ 14:57:13 #21
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_205867143
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:53 schreef Piles het volgende:
Wel beetje stil hier btw, wordt er niet meer gereden? :7
Benzineprijzen gezien :’)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_205867241
weinig te melden hier :P
pi_205867437
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:09 schreef Maegrim het volgende:
weinig te melden hier :P
Toevallig vanmorgen deze Kawasaki Z750 gekocht.







You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_205867793
beviel de hornet niet meer?
pi_205867949
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:03 schreef Maegrim het volgende:
beviel de hornet niet meer?
Ik was weer toe aan wat nieuws. Wilde eigenlijk voor een 2-cilinder gaan maar dat reed toch niet meer zo prettig.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Vis een optie? dinsdag 6 september 2022 @ 16:27:43 #26
70532 loveli
N
pi_205868019
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:52 schreef Piles het volgende:
Is er in Nederland nog ergens een leuke winkel met gereedschap voor motoronderhoud? Zoals carburateur-borsteltjes (of hoe die dingen ook heten).
Regio Apeldoorn, Breda of Goes :P
Webshops genoeg, maar wil ff met iemand naar een fysieke winkel.
Is daar een apart borsteltje voor? 1 draad van een staalborstel voldeed indertijd ook.

Alle fijne speciaalzaken lijken weg te zijn sinds de vorige crisis rond 2008. Voorraad houden is duur, kunnen niet concurreren met online. Kennis verdwijnt ook.
crap in = crap out
pi_205868064
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:27 schreef loveli het volgende:

[..]
Is daar een apart borsteltje voor? 1 draad van een staalborstel voldeed indertijd ook.
Geen idee, heb er geen verstand van :D
quote:
Alle fijne speciaalzaken lijken weg te zijn sinds de vorige crisis rond 2008. Voorraad houden is duur, kunnen niet concurreren met online. Kennis verdwijnt ook.
Jammer -O-
pi_205919931
Gezakt voor AVD :'( :') Beetje mierenneukerij, maarja... Moest in Eindhoven op examen waar ik nog geen meter had gereden tijdens het lessen (als ik al een lesje kon krijgen...), en dat ook nog in de regen -O- Ik maakte een vergissing bij een stopbord. Daar stonden 2 strepen en ik stopte bij de verkeerde streep (1 was einde zone, de 2e was de echte stopstreep). Daarnaast nog een foutje bij een verkeerslicht nog geen 500 meter van het CBR vandaag |:( De rest was eigenlijk een dikke voldoende.

Ik mag op 6 jan. opnieuw proberen... Die wachttijden zijn echt niet normaal :') Daarnaast maak ik ook een switch van rijschool zodat ik de volledige les in de stad (den Bosch) kan rijden waar ik het volgende examen gepland heb i.p.v. nu door allerlei dorpjes lessen waar toch geen examens gehouden worden.

Pluspuntje: Aankomende week wordt mijn hagelnieuwe Yamaha MT-07 geleverd *O* Dus ik kan er in ieder geval vast naar kijken tot die tijd :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_205920243
Foutje bij een verkeerslicht? Je reed door toen het rood was?
pi_205920321
die wachttijden zijn echt kut ja :{

kut cbr
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205924294
je weet dat je examen doet om overal te mogen rijden?
  zaterdag 10 september 2022 @ 21:05:47 #32
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205925343
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 14:54 schreef Stoorzendert het volgende:
Gezakt voor AVD :'( :') Beetje mierenneukerij, maarja... Moest in Eindhoven op examen waar ik nog geen meter had gereden tijdens het lessen (als ik al een lesje kon krijgen...), en dat ook nog in de regen -O- Ik maakte een vergissing bij een stopbord. Daar stonden 2 strepen en ik stopte bij de verkeerde streep (1 was einde zone, de 2e was de echte stopstreep). Daarnaast nog een foutje bij een verkeerslicht nog geen 500 meter van het CBR vandaag |:( De rest was eigenlijk een dikke voldoende.

Ik mag op 6 jan. opnieuw proberen... Die wachttijden zijn echt niet normaal :') Daarnaast maak ik ook een switch van rijschool zodat ik de volledige les in de stad (den Bosch) kan rijden waar ik het volgende examen gepland heb i.p.v. nu door allerlei dorpjes lessen waar toch geen examens gehouden worden.

Pluspuntje: Aankomende week wordt mijn hagelnieuwe Yamaha MT-07 geleverd *O* Dus ik kan er in ieder geval vast naar kijken tot die tijd :')
Ronduit balen en nofi, zal de examinator niet overtuigd zijn dat je alles onder controle hebt.
Itt tot wat mensen veronderstellen, is een motorexamen minder gericht op formele regels en vooral of je gezien je voertuig; daarmee soepel & veilig in omstandigheden anticipeert.

Het kan idd zeker helpen aan het vertrouwen om de examenomgeving van haver tot gort te kennen en vooral een besluitvaardig en veilig gedrag te vertonen. Motorrijden - is meer dan overeind blijven - leer je imo sws pas nadat je je examen hebt behaald.
De weken voorafgaand aan mijn examen heb ik zeker 750+km rond gecrost op alle mogelijke examen/stadsroutes en zelfs de avond van te voren heb verkend om maar niet in de val te lopen van een plots onoverzichtelijke afsluiting of missend/verdraaid verkeersbord.
Voorts - zo ja van toepassing - in de auto/fiets bv spiegelgedrag en (ver) vooruit kijken aanleren zodat dit op de motert; een automatisme werd.
Diverse plaatsen hebben lokaal "bekende" lokale instinkers die nogmaals, doorgaans niet direct aanleiding zullen zijn tot zakken maar wel bijdragen aan het totaalbeeld daarvoor. Dat je op je AVD niet alles (over)ziet, heeft te maken met het verwerkingsproces in je brein dat zich moet scherpen.

Wel jammer dat je tegenwoordig zo lang moet wachten om een herkansing te doen. Suc6 verder.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205925636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:53 schreef Maegrim het volgende:
je weet dat je examen doet om overal te mogen rijden?
Overal heb je niet alles te bieden binnen een half uur rijden hey? Of woon jij binnen de ring van Amsterdam in je eigen bubbel :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_205925848
gelukkig niet _O-
pi_205925987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 21:31 schreef Maegrim het volgende:
gelukkig niet _O-
Ik moest afrijden op een honda dominator 250? Op 25kw...stuk over de snelweg...ja geef maar gas hoor!!! Door het oortje :') :') :') kwam niet boven de 90 uit..maar was enkel radio verkeer _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_205926204
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 21:39 schreef Geerd het volgende:

[..]
Ik moest afrijden op een honda dominator 250? Op 25kw...stuk over de snelweg...ja geef maar gas hoor!!! Door het oortje :') :') :') kwam niet boven de 90 uit..maar was enkel radio verkeer _O- _O- _O-
Geef maar gas hoor. :D :')

Maar dat moest die instructeur wel weten toch.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205929489
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 september 2022 21:05 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ronduit balen en nofi, zal de examinator niet overtuigd zijn dat je alles onder controle hebt.
Itt tot wat mensen veronderstellen, is een motorexamen minder gericht op formele regels en vooral of je gezien je voertuig; daarmee soepel & veilig in omstandigheden anticipeert.

Het kan idd zeker helpen aan het vertrouwen om de examenomgeving van haver tot gort te kennen en vooral een besluitvaardig en veilig gedrag te vertonen. Motorrijden - is meer dan overeind blijven - leer je imo sws pas nadat je je examen hebt behaald.
De weken voorafgaand aan mijn examen heb ik zeker 750+km rond gecrost op alle mogelijke examen/stadsroutes en zelfs de avond van te voren heb verkend om maar niet in de val te lopen van een plots onoverzichtelijke afsluiting of missend/verdraaid verkeersbord.
Voorts - zo ja van toepassing - in de auto/fiets bv spiegelgedrag en (ver) vooruit kijken aanleren zodat dit op de motert; een automatisme werd.
Diverse plaatsen hebben lokaal "bekende" lokale instinkers die nogmaals, doorgaans niet direct aanleiding zullen zijn tot zakken maar wel bijdragen aan het totaalbeeld daarvoor. Dat je op je AVD niet alles (over)ziet, heeft te maken met het verwerkingsproces in je brein dat zich moet scherpen.

Wel jammer dat je tegenwoordig zo lang moet wachten om een herkansing te doen. Suc6 verder.
Bedankt voor je zeer heldere uitleg. Dat is volgens mij ook exact wat er aan schort. Ik ben door mijn te weinig uren op de motort, ook veel te veel bezig met het tempo wat ik moet hebben, terwijl dat een automatisme moet zijn, en daardoor ook geen tijd wat er nu daadwerkelijk op de weg is... En dat voelt heel vreemd omdat ik bijna 40k km met de auto maak per jaar...

De instructeur zei ook al; je bent geen brokkenmaker en je kunt rijden, maar ze willen wat méér zien dan dat!

Daarbij kon de huidige rijschool mij geen lessen bieden (2 lessen in 3 maanden tijd :') ). dus ik voel me ook wel een beetje genaaid door de rijschool, en ben dus overgestapt. Ik ben ervan overtuigd dan het de volgende keer wél lukt! ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 12 september 2022 @ 15:54:09 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205948722
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 01:35 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Bedankt voor je zeer heldere uitleg. Dat is volgens mij ook exact wat er aan schort. Ik ben door mijn te weinig uren op de motort, ook veel te veel bezig met het tempo wat ik moet hebben, terwijl dat een automatisme moet zijn, en daardoor ook geen tijd wat er nu daadwerkelijk op de weg is... En dat voelt heel vreemd omdat ik bijna 40k km met de auto maak per jaar...

De instructeur zei ook al; je bent geen brokkenmaker en je kunt rijden, maar ze willen wat méér zien dan dat!

Daarbij kon de huidige rijschool mij geen lessen bieden (2 lessen in 3 maanden tijd :') ). dus ik voel me ook wel een beetje genaaid door de rijschool, en ben dus overgestapt. Ik ben ervan overtuigd dan het de volgende keer wél lukt! ^O^
Komt vast goed, ook je gezegde dat je geen nerveuze brokkenmaker bent zal dat onderstrepen.

Indertijd had ik het voordeel dat ik ongeveer op afroep kon lessen. Zo van kheb nu wel FF zin, bellen en vond het meer dan prachtig om vooral met moeilijk weer of verkeer, te rijden. Destijds moest ik om 08u00 afrijden en heb vervolgens een paar lessen op dat tijdstip gedaan. Een echte eye-opener qua verkeersbeeld te leren dat letterlijk verkeersregels volgen niet perse veilig - ook voor anderen - is.

In de aanloop naar je volgende examen, waar je ook bent, verkeersgedrag aanleren vanuit het motor zichtpunt. Iets waar iemand - ook veel rijdend in een koekblik - sws erg veel plezier van zal krijgen.
Kijk gerust ver vooruit - mijn instructeur noemde dat tijd winnen - en praat desnoods tegen jezelf met wat je waar onverhoopt ziet & gaat doen, om daarmee te anticiperen.
Zelf heb ik nog steeds dat ik zeer genietend - ook als ik koud en doorweekt ben - in mijzelf vertel wat ik waar zie en ik mogelijk kan verwachten en ik dus rekening mee ga houden.

Het proces van automatiseren kost (leer)tijd en wat de examinator vooral wil (en ook kan) zien of je daarin voldoende bent opgeschoten. Iemand die nog met de machine bezig is zoals snelheid of versnelling (daarmee te dichtbij kijkt/doet) of als een dolle gaat horten en stoten in straatjes rijden, de wegpositie niet op natuurlijke wijze afdwingt etc.etc. heeft dat bv nog niet. Het is ook niet nodig te overdrijven met kijken maar dat de rijder het gedrag vertoont van iemand die alles heeft gezien.

Het kan ook helpen om goed de rijprocedure-A door te nemen waar vermeld staat wat de beoordelingscriteria zijn die examinatoren hanteren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205992254
Ik hoor de laatste tijd allemaal horrorverhalen over Duitsland die o.a. geluidsoverlast van motorrijders helemaal beu zijn. Laatste keer dat ik met de motor dagje Eiffel deed diverse wegafsluitingen, echt niet leuk meer. Ik lees dat je tegenwoordig een uitlaat met E-keur moet hebben en DB-killers. Nou, ik heb een setje Termignoni dempers op mijn 748 die origineel voor een 996 zijn. Die uitlaten zijn wel voorzien van een E-keur, maar standaard zitten daar geen DB-killers in.

Iemand die daar het fijne van weet? Is dat in Duitsland een probleem?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_205993219
Deze Deutsche porno snor bekeurt ze allemaal.

Veel users op Motor-Forum hoor ik hier ook over.
Dagje sturen in de Eiffel en dan ¤ 700,- aftikken.

https://www.motor-forum.n(...)ging.351005/page-117
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_205993300
Rijden zonder Db-killer is dan ook wel een tikkie aso...
  vrijdag 16 september 2022 @ 08:30:16 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205993370
Vanwege de regen ons weekendje Eifel omgezet naar een weekendje weg (ik moet sowieso bij de Ring zijn). Mijn uitlaat heeft ook geen E keur, maar maakt geen aso geluid. Misschien maar goed dat de motoren thuis zijn gebleven dan :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205995158
Ah, ik heb volgens mij de wettekst gevonden. Hier is een Engelse vertaling van de betreffende Duitse wet.

quote:
§ 49 Noise and silencer system
(1) Motor vehicles and their trailers must be designed in such a way that the noise level does not exceed the level that is unavoidable given the current state of the art.
(2) Motor vehicles for which the regulations on the permissible noise level and the muffler system are specified in the following European Community directives must comply with these regulations:
1.
Council Directive 70/157/EEC of 6 February 1970 on the approximation of the laws of the Member States relating to the permissible noise level and exhaust system for motor vehicles (OJ L 42 of 23.2.1970, p. 16), amended by the Annex to this provisions mentioned in the regulation,
2.
Council Directive 74/151/EEC of 4 March 1974 on the approximation of the laws of the Member States relating to certain components and characteristics of wheeled agricultural or forestry tractors (OJ L 84 of 28.3.1974, p. 25), as amended by the provisions specified in the appendix to this provision,
3.
(dropped out)
4.
Directive 97/24/EC, in each case in the version shown in the appendix to this regulation.
Agricultural or forestry tractors with a maximum design speed of more than 30 km/h and self-propelled work machines and forklifts also comply with the provision in paragraph 1 if they comply with the provisions of the directive in accordance with number 2. Vehicles also comply with the provisions of the guideline in accordance with number 2 if they comply with the provisions of the guideline in accordance with number 1.
(2a) Exhaust systems for motorcycles and replacement exhaust systems and individual parts of these systems as an independent technical unit for motorcycles may only be used or offered for sale for sale or sold within the scope of this Ordinance if they
1.
with the EEC type approval mark in accordance with Annex II Number 3.1.3 of Council Directive 78/1015/EEC of November 23, 1978 on the approximation of the legal provisions of the Member States relating to the permissible noise level and the exhaust system of motorcycles (OJ L 349 of December 13, 1978 , p. 21), which was last amended by Directive 89/235/EEC (OJ L 98 of 11.4.1989, p. 1), or
2.
with the approval mark according to chapter 9 appendix VI number 1.3 of the guideline 97/24/EG
or
3.
with the trademark "e" and the mark of the country that issued the type approval in accordance with Chapter 9 Annex III number 2.3.2.2 of Directive 97/24/EC
Marked are. Sentence 1 does not apply to
1.
Exhaust systems and replacement exhaust systems used exclusively in racing,
2.
Exhaust systems and replacement exhaust systems for motorcycles with a maximum design speed of not more than 50 km/h.
(3) Motor vehicles that belong to noise class G 1 according to Appendix XIV are considered to be low-noise; they may be marked with the sign "low-noise motor vehicle" in accordance with Appendix XV. Other vehicles may not be marked with this symbol. No signs may be attached to vehicles that could be confused with the sign in accordance with sentence 1.
(4) If there is reason to assume that a vehicle does not meet the requirements of paragraphs 1 to 2, the driver of the vehicle is obliged to have the sound level in the near field determined on the instruction of a responsible person. If the measuring point is not in the direction of travel of the vehicle, there is only an obligation if the detour to be covered is no more than 6 km. After the measurement, the guide is to be given a certificate of the result of the measurement. The cost of the measurement will be borne by the vehicle owner if it is found that the noise level permitted for the vehicle is exceeded.
(5) The Institute for Vehicle Technology at the Technical Monitoring Association of Bavaria Saxony e. V., Westendstr. 199, 80686 Munich. Other technical test centers for motor vehicle traffic or bodies recognized by the highest state authority can also test. The technical service is to be informed of all tests. In cases of doubt, he must be involved; He is in charge of all questions regarding the application.
Unofficial table of content
bron: https://www.gesetze-im-internet.de/stvzo_2012/BJNR067910012.html

Ik kan hier niet uit opmaken dat een dB-killer verplicht is, zolang je maar een ongemodificeerd, goedgekeurde uitlaat hebt die aan de geluidsnormen voldoet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:20 schreef DW457 het volgende:
Rijden zonder Db-killer is dan ook wel een tikkie aso...
Niet iedere uitlaat is standaard uitgerust met een dB-killer...
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_205995483
als jouw uilaten een e-keur voor een 996 hebben zijn ze op je 748 natuurlijk niet geldig he
pi_205995748
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:09 schreef Maegrim het volgende:
als jouw uilaten een e-keur voor een 996 hebben zijn ze op je 748 natuurlijk niet geldig he
Hmm. Interessante stelling. Is een e-keur altijd alleen voor een bepaald type motor geldig? Of verwar je je met typegoedkeuring?

Er is natuurlijk niet zo'n groot onderscheid tussen e-keur en typegoedkeuring. Typegoedkeuring kan uiteindelijk alleen met e-keur onderdelen gedaan worden. ;)

Ik vraag me af hoe dat precies zit?
pi_205995771
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:20 schreef DW457 het volgende:
Rijden zonder Db-killer is dan ook wel een tikkie aso...
:) Ik heb ook wel eens gereden zonder dB killer, maar ik voelde me inderdaad nogal aso, dus heb het daarna nooit meer gedaan.

Behalve op circuits, waar mijn uitlaat zonder dB killer nog net binnen de norm valt...
pi_205995840
Nog even over die uitlaat. Op je frame zit een typegoedkeuringsplaatje. En bij veel motoren staat daar ook het maximum aantal dB's op dat bij de typegoedkeuring gemeten is. En dat is nogal 'helaas', want zelfs met e-keur uitlaten mag je motor niet bepaald veel afwijken van die waarde op je typegoedkeuringsplaatje.

Zo staat er op mijn motor, een Honda CBR900RR uit 1997, dus 92dB. En dat is nogal helaas, want dat is het geluid van een grote bromvlieg.

Maar de Nederlandse wet is een beetje afwijkend met die regel, volgens mij. Ik heb wel eens gelezen dat er in Nederland gewoon een maximum wordt gegeven waaraan je moet voldoen. Iets van 96dB (let op, dat is meer dan 2 keer zo luid als 92dB)? Ik weet niet meer precies.

Ook vraag ik me af of het in het Nederlandse geval gaat om gedoogbeleid, en dat ik in Nederland in principe ook beboet zou kunnen worden omdat mijn (3rd-party, e-gekeurde) uitlaat 94,7dB (gemeten, met dB killer) maakt.
  Vis een optie? vrijdag 16 september 2022 @ 13:02:56 #48
70532 loveli
N
pi_205996042
Als je een Ducati hebt is het motorgeluid toch lekkerder dan de uitlaat.
crap in = crap out
pi_205996068
Ik houd het lekker bij de standaard uitlaat, die zit statisch gemeten toch al op 98dB. Het stomme is dat hij rijdend gemeten stiller is dan een GS1250 met een opgegeven statische dB van 90....
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_205996084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:35 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hmm. Interessante stelling. Is een e-keur altijd alleen voor een bepaald type motor geldig? Of verwar je je met typegoedkeuring?

Er is natuurlijk niet zo'n groot onderscheid tussen e-keur en typegoedkeuring. Typegoedkeuring kan uiteindelijk alleen met e-keur onderdelen gedaan worden. ;)

Ik vraag me af hoe dat precies zit?
het zit zoals ik dat zeg, bij je uitlaat met e-keur zit een papier of pasje met daarop het type motor waarvoor de uitlaat met het keurmerk is gekeurd.



hier een voorbeeld voor m'n 1290GT, het keurmerk is alleen geldig voor de vernoemde motoren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:42 schreef RetepV het volgende:
Nog even over die uitlaat. Op je frame zit een typegoedkeuringsplaatje. En bij veel motoren staat daar ook het maximum aantal dB's op dat bij de typegoedkeuring gemeten is. En dat is nogal 'helaas', want zelfs met e-keur uitlaten mag je motor niet bepaald veel afwijken van die waarde op je typegoedkeuringsplaatje.

Zo staat er op mijn motor, een Honda CBR900RR uit 1997, dus 92dB. En dat is nogal helaas, want dat is het geluid van een grote bromvlieg.

Maar de Nederlandse wet is een beetje afwijkend met die regel, volgens mij. Ik heb wel eens gelezen dat er in Nederland gewoon een maximum wordt gegeven waaraan je moet voldoen. Iets van 96dB (let op, dat is meer dan 2 keer zo luid als 92dB)? Ik weet niet meer precies.

Ook vraag ik me af of het in het Nederlandse geval gaat om gedoogbeleid, en dat ik in Nederland in principe ook beboet zou kunnen worden omdat mijn (3rd-party, e-gekeurde) uitlaat 94,7dB (gemeten, met dB killer) maakt.
als ik het goed heb mag een vervangingsuitlaat 2dB luider dan origineel zijn

[ Bericht 11% gewijzigd door Maegrim op 16-09-2022 13:16:59 ]
pi_205996141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:08 schreef Maegrim het volgende:

[..]
het zit zoals ik dat zeg, bij je uitlaat met e-keur zit een papier of pasje met daarop het type motor waarvoor de uitlaat met het keurmerk is gekeurd.

[ afbeelding ]

hier een voorbeeld voor m'n 1290GT, het keurmerk is alleen geldig voor de vernoemde motoren.
LOL, ik heb echt nog nooit zo'n papiertje gezien. Maar ik heb ook nog nooit een spiksplinternieuwe nieuwe uitlaat gekocht. ;)

De uitlaat past op mijn motor, dus ga ik er van uit dat de e-keur voor mijn type motor is. Maar de CBR900RR heeft een eigen specifieke aansluiting, dus voor die motor kan ik die aanname doen. Als je een universele slip-on uitlaat hebt, dan zul je daar wel op moeten letten dan. ;)
pi_205996169
ik wens je veel succes met die aanname maar in het echt werkt het niet zo :+
pi_205996187
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:09 schreef Maegrim het volgende:
als jouw uilaten een e-keur voor een 996 hebben zijn ze op je 748 natuurlijk niet geldig he
Dat is een goed punt. Ik heb de originele uitlaten bij aanschaf van de motor meegekregen, die liggen ergens op zolder te verstoffen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:08 schreef Maegrim het volgende:

[..]
het zit zoals ik dat zeg, bij je uitlaat met e-keur zit een papier of pasje met daarop het type motor waarvoor de uitlaat met het keurmerk is gekeurd.

[ afbeelding ]

hier een voorbeeld voor m'n 1290GT, het keurmerk is alleen geldig voor de vernoemde motoren.
[..]
als ik het goed heb mag een vervangingsuitlaat 2dB luider dan origineel zijn
Zo'n pasje heb ik niet, ik heb alleen een e-nummer wat op de uitlaat gegraveerd staat. Volgens mij eindigt dat op '996', zo weet ik ook waar die uitlaat vandaan komt. Wisselen dus?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_205996196
als je volledige zekerheid wil hebben schroef je het origineel er op.
in de praktijk zal het meevallen, zolang je niet gassend door de dorpen gaat of een fuik in rijdt
pi_205996205
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:20 schreef Maegrim het volgende:
als je volledige zekerheid wil hebben schroef je het origineel er op.
in de praktijk zal het meevallen, zolang je niet gassend door de dorpen gaat of een fuik in rijdt
Het zijn dus met name de fuiken waar ik me zorgen om maak. Die Ducs zijn niet per se asociaal maar ze vallen wel op.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_205997995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:21 schreef Amoeba het volgende:

[..]
Het zijn dus met name de fuiken waar ik me zorgen om maak. Die Ducs zijn niet per se asociaal maar ze vallen wel op.
Ben nu al een week aan het rijden in Duitsland..misschien totaal 4 politieauto's gezien.....bij het politiebureau :P

Denk dat je meer pech hebt in het hoogseizoen en de lange weekenden met Pasen etc..

(Klopt meteen af)
Ik zwaai naar dieren.
pi_206018217
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 16:01 schreef Geerd het volgende:

[..]
Ben nu al een week aan het rijden in Duitsland..misschien totaal 4 politieauto's gezien.....bij het politiebureau :P

Denk dat je meer pech hebt in het hoogseizoen en de lange weekenden met Pasen etc..

(Klopt meteen af)
Ik moet met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik inderdaad zo'n dagjesrijder geworden ben. Rijd gemiddeld met die 748 zo'n 2000km per jaar. :N
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_206020799
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:15 schreef Amoeba het volgende:

[..]
Ik moet met het schaamrood op mijn kaken bekennen dat ik inderdaad zo'n dagjesrijder geworden ben. Rijd gemiddeld met die 748 zo'n 2000km per jaar. :N
Voor een Ducati is dat bovengemiddeld veel
pi_206164563
Vanmiddag de complete outfit gekocht en maandag proefrijden, BMW RT1150 uit 2004.
Het is koud, het is guur....
pi_206165195
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 15:34 schreef TweedeKlum het volgende:
Vanmiddag de complete outfit gekocht en maandag proefrijden, BMW RT1150 uit 2004.
Cool, hoop dat die bevalt. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206165263
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Cool, hoop dat die bevalt. :7
Op het plaatje bevalt 'ie zeker, mooie kleur blauwe, koffers, de hele rambam. Ik neem een expert mee want ik weet alleen dat er twee wielen onder horen. :@
Het is koud, het is guur....
pi_206165272
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:08 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Op het plaatje bevalt 'ie zeker, mooie kleur blauwe, koffers, de hele rambam. Ik neem een expert mee want ik weet alleen dat er twee wielen onder horen. :@
Een bekende van je?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206165298
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Een bekende van je?
Zeker, oud-collega die met pensioen is maar die al 50 jaar motor rijdt en zelf ook een BMW heeft plus al het gereedschap, garages verdienen niks aan hem.
Het is koud, het is guur....
pi_206165340
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zeker, oud-collega die met pensioen is maar die al 50 jaar motor rijdt en zelf ook een BMW heeft plus al het gereedschap, garages verdienen niks aan hem.
Ah dat is wel nice om zo iemand te kennen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206165473
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah dat is wel nice om zo iemand te kennen.
Zeker, ik zou me anders hulpeloos laten oplichten. :@

Maar zonder gekheid, dit is een prima zaakje wat heel goed bekend staat dus dat zou toch niet gebeuren maar voor het gevoel is dit erg prettig.
Het is koud, het is guur....
pi_206165637
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:22 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zeker, ik zou me anders hulpeloos laten oplichten. :@

Maar zonder gekheid, dit is een prima zaakje wat heel goed bekend staat dus dat zou toch niet gebeuren maar voor het gevoel is dit erg prettig.
Ach, denk dat het over algemeen wel meevalt met dat oplichten...
Ik zwaai naar dieren.
pi_206165659
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:38 schreef Geerd het volgende:

[..]
Ach, denk dat het over algemeen wel meevalt met dat oplichten...
Dat zeg ik ook. ;)
Het is koud, het is guur....
pi_206165664
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah dat is wel nice om zo iemand te kennen.
Hey, jij zit ook op motor-forum. :D
Het is koud, het is guur....
pi_206165684
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 16:41 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Hey, jij zit ook op motor-forum. :D
Ja maar niet tegen Danny zeggen hoor. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206190851
Knoop doorgehakt en vanmiddag na een proerit een BMW RT1150 uit 2004 gekocht, van de week ophalen. Zo blij mee.

Het is koud, het is guur....
pi_206191183
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Knoop doorgehakt en vanmiddag na een proerit een BMW RT1150 uit 2004 gekocht, van de week ophalen. Zo blij mee.

[ afbeelding ]
Dikke BMW!

Gefeliciteerd man. Veel veilige kilometers ermee gewenst.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_206191226
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 18:27 schreef CoExist het volgende:

[..]
Dikke BMW!

Gefeliciteerd man. Veel veilige kilometers ermee gewenst.
Senk joe ferry muts. O+
Het is koud, het is guur....
pi_206282528
Mooie fiets. Let er op dat je ieder jaar de remleedingen laat doorspelen ivm de ABS
Het is wat.......
pi_206417973
Als iemand nog motormeuk nodig heeft doet ome Louis uitverkoop: https://www.louis.nl/katalog/aktuelle-werbung/inventarisalarm/110
  Vis een optie? maandag 24 oktober 2022 @ 13:14:29 #75
70532 loveli
N
pi_206432337
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 09:12 schreef gooddaddy het volgende:
Mooie fiets. Let er op dat je ieder jaar de remleedingen laat doorspelen ivm de ABS
Is dat een ABS-dingetje of BMW?

Heb geen van beide, maar ben benieuwd naar de technische reden.
crap in = crap out
pi_206432568
da's een bmw ABS dingetje :+
pi_206439992
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:14 schreef loveli het volgende:

[..]
Is dat een ABS-dingetje of BMW?

Heb geen van beide, maar ben benieuwd naar de technische reden.
Das idd een BMW ABS dingetkje op alle BMW motoren met i_ABS (R1150 en R1200 t/m 2007)
Het is wat.......
pi_206452791
Kan ik mijn scooter legaal laten opvoeren als ik er een motor kenteken op laat zetten? Heeft iemand daar ervaring mee?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_206453305
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:14 schreef Aiciu het volgende:
Kan ik mijn scooter legaal laten opvoeren als ik er een motor kenteken op laat zetten? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, maar hou er wel rekening mee dat hij vervolgens gekeurd moet worden door het RDW om een M-kenteken en registratie te krijgen.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 13:21:44 #80
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206453455
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:04 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ja, maar hou er wel rekening mee dat hij vervolgens gekeurd moet worden door het RDW om een M-kenteken en registratie te krijgen.
En dan zal die misschien aan meer eisen moeten voldoen. Grotere remmen, nood-uitschakelaar?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206453951
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 13:21 schreef daNpy het volgende:

[..]
En dan zal die misschien aan meer eisen moeten voldoen. Grotere remmen, nood-uitschakelaar?
Absoluut. En het frame moet geschikt zijn voor die snelheden...eigenlijk kan je beter gewoon een motor kopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2022 14:16:32 ]
  woensdag 26 oktober 2022 @ 15:26:34 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206454791
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:15 schreef DW457 het volgende:

[..]
Absoluut. En het frame moet geschikt zijn voor die snelheden...eigenlijk kan je beter gewoon een motor kopen.
Eigenlijk hebben alle brommers een hogere constructie snelheid als we in Nederland acceptabel vinden.
Ik vind het wel een leuke casus, maar 80+ op een brommer is niet echt stabiel in vergelijking met een motor idd.

Je hebt ook de Gilera runner 180cc, die heeft wel een groter frame idd. En zo nog vele anderen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206455018
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:15 schreef DW457 het volgende:

[..]
Absoluut. En het frame moet geschikt zijn voor die snelheden...eigenlijk kan je beter gewoon een motor kopen.
Ik had een auto en een motor. Met de motor kreeg ik een afslaande auto voor m'n smoel, dus die staat bij de garage en de auto heb ik 2 weken geleden afgedankt omdat alle onderdelen op hun eind raakte _O-

Dus nu ben ik veroordeeld tot de scooter :') _O-

Het enige voordeel is dat ik dan meer geld heb om te sparen :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_206455110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 15:26 schreef daNpy het volgende:

[..]
Eigenlijk hebben alle brommers een hogere constructie snelheid als we in Nederland acceptabel vinden.
Ik vind het wel een leuke casus, maar 80+ op een brommer is niet echt stabiel in vergelijking met een motor idd.

Je hebt ook de Gilera runner 180cc, die heeft wel een groter frame idd. En zo nog vele anderen.
80 is wel de grens denk ik, heb een zippie gehad op blauw kenteken die 80 liep, maar ik heb nu geen zin meer in gezeik en wil het gewoon legaal houden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_206486621
Zijn hier nog mensen die TET hebben gereden of dit van plan zijn te doen?
Vakman pur sang
pi_206486956
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn hier nog mensen die TET hebben gereden of dit van plan zijn te doen?
Ja wel van plan, maar moet nog mijn rijbewijs halen dus zal nog wel even duren. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206487691
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:14 schreef Aiciu het volgende:
Kan ik mijn scooter legaal laten opvoeren als ik er een motor kenteken op laat zetten? Heeft iemand daar ervaring mee?
Dat zal theoretisch gezien vast wel mogelijk zijn ja

Ik zou er alleen nooit aan beginnen :+ dat gaat je echt enorme stapels papierwerk en erg veel geld kosten
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:53:27 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206491212
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn hier nog mensen die TET hebben gereden of dit van plan zijn te doen?
Afgelopen december op het Iberisch schiereiland, komend jaar de Balkan. Was wel hard werken op een 1190 ADV R, denk dat ik de Balkan op wat lichters ga proberen.
Huilen dan.
pi_206491333
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 20:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Afgelopen december op het Iberisch schiereiland, komend jaar de Balkan. Was wel hard werken op een 1190 ADV R, denk dat ik de Balkan op wat lichters ga proberen.
Heb al 10 jaar niet meer gereden. Deed eerder of cross of race.
Maar heb nu zin aan easy TET avontuur en heb een lichte 500cc 2 cil gekocht. En heb er zin aan. :P
Vakman pur sang
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:54:50 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206507789
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb al 10 jaar niet meer gereden. Deed eerder of cross of race.
Maar heb nu zin aan easy TET avontuur en heb een lichte 500cc 2 cil gekocht. En heb er zin aan. :P
Heb geen serieuze crosservaring maar wel een tijd competitief geracet. Heb m'n racer en spulletjes nog steeds alleen de laatste jaren helaas niet meer aan racen toegekomen (paar keer wat ledematen verpest, druk met werk, beetje reizen, huisje kopen, etc). Misschien volgend jaar weer eens kijken of ik het nog een beetje kan.

Wat voor apparaat heb je gehaald en welk stuk van de TET wil je doen?
Huilen dan.
pi_206520679
Ik zoek een hotel in Italie, beetje zoals een gasthous/gasthof in Duitsland, niet te moeilijke kaart met zo een opgemaakt bord en frutseltjes etc...gewoon vlees en een halve pieterman zegmaar..stuk vis mag ook wel maar slakken en al dat hoeft voor mij niet :P

Bepaald trefwoord daarvoor waar je op kan zoeken? Of bepaald gebied?
Ik zwaai naar dieren.
pi_206521363
Italiė is best groot
pi_206522294
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 15:24 schreef Salatrel het volgende:
Italiė is best groot
Rond die meren bij Lugano.,..
Ik zwaai naar dieren.
  Vis een optie? dinsdag 1 november 2022 @ 17:10:40 #94
70532 loveli
N
pi_206522442
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:08 schreef Geerd het volgende:
Ik zoek een hotel in Italie, beetje zoals een gasthous/gasthof in Duitsland, niet te moeilijke kaart met zo een opgemaakt bord en frutseltjes etc...gewoon vlees en een halve pieterman zegmaar..stuk vis mag ook wel maar slakken en al dat hoeft voor mij niet :P

Bepaald trefwoord daarvoor waar je op kan zoeken? Of bepaald gebied?
Agriturismo, of is dat te basic?
crap in = crap out
pi_206522512
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 17:10 schreef loveli het volgende:

[..]
Agriturismo, of is dat te basic?
Ga het eens bekijken !
Ik zwaai naar dieren.
pi_206836430
Iemand nog motor gerelateerde BF2022 deals gescoord?

Ik rijd het liefst niet in de regen maar laatst ontkwam ik er niet aan. Was niet een succes in mijn kevlar jeans…
Dus nog toch maar eens geļnvesteerd in degelijke regenkledij. Wellicht komt het ook nog ooit van pas op de gewone fiets of tijdens een wandeling met de hond ofzo.

Plus deze komen in een handige opberg hoes waardoor ze erg weinig ruimte innemen in mijn motor rugzak / bagage.

Rev’It Cyclone 3 H20 regenjas voor ¤ 44,95

Rev’It Acid 3 H20 regenbroek voor ¤ 34,95
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_206836848
Ik heb een gelamineerd motorpak dus aparte regenkleding is niet nodig.

Laatste wat ik voor de motor gekocht heb is een waterdicht CarPlay scherm bij ome Ali.
pi_207117649
Aardig fris aan de vingers nu op de motor. En die onderhandschoenen werken ook al niet echt -O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207118316
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 01:11 schreef CoExist het volgende:
Iemand nog motor gerelateerde BF2022 deals gescoord?

Ik rijd het liefst niet in de regen maar laatst ontkwam ik er niet aan. Was niet een succes in mijn kevlar jeans…
Dus nog toch maar eens geļnvesteerd in degelijke regenkledij. Wellicht komt het ook nog ooit van pas op de gewone fiets of tijdens een wandeling met de hond ofzo.

Plus deze komen in een handige opberg hoes waardoor ze erg weinig ruimte innemen in mijn motor rugzak / bagage.

Rev’It Cyclone 3 H20 regenjas voor ¤ 44,95

Rev’It Acid 3 H20 regenbroek voor ¤ 34,95
Ik heb een paar winterhandschoenen van Richa gekocht, en die waren hard nodig afgelopen week. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207118336
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:46 schreef Stoorzendert het volgende:
Aardig fris aan de vingers nu op de motor. En die onderhandschoenen werken ook al niet echt -O-
Wat voor handschoenen heb je? Ik heb Richa ice polar nog wat en had er met -5 graden geen last van, alleen koude voeten gekregen uiteindelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207118363
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat voor handschoenen heb je? Ik heb Richa ice polar nog wat en had er met -5 graden geen last van, alleen koude voeten gekregen uiteindelijk.
Revit Cassini. Maar die zijn ook meer voor het voorjaar / zomer / najaar. Koude voeten heb ik geen last van. Revit motorschoenen. Ik had ook allang klaar moeten zijn met lessen -O- Walgelijk CBR met hun planning

Jij nog gefeliciteerd trouwens ^O^ Ik zag je op motorforum voorbij komen :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207118425
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:41 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Revit Cassini. Maar die zijn ook meer voor het voorjaar / zomer / najaar. Koude voeten heb ik geen last van. Revit motorschoenen. Ik had ook allang klaar moeten zijn met lessen -O-

Jij nog gefeliciteerd trouwens ^O^
Thanks. :7

Heel erg blij mee, was echt bang dat het wéér niet door zou gaan ivm de gladheid, gelukkig nog net geluk gehad. :+

Ah ik heb van Revit een jas en broek ben daar ook wel tevreden mee tot noch toe.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207118437
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Thanks. :7

Heel erg blij mee, was echt bang dat het wéér niet door zou gaan ivm de gladheid, gelukkig nog net geluk gehad. :+
Wat voor een motor heb je? Hier staat een hagelnieuwe MT-07 in de garage te blinken :7
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207118450
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:44 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Wat voor een motor heb je? Hier staat een hagelnieuwe MT-07 in de garage te blinken :7
Nog geen 1, ik wou er geen halen voor ik iig een proefrit kan doen.

Ik twijfel nog een beetje maar gaat zeer waarschijnlijk een (goedkoper) adventure model worden om lekker mee aan te kloten.

Zat de denken aan een BMW f800gs oid
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207118465
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nog geen 1, ik wou er geen halen voor ik iig een proefrit kan doen.

Ik twijfel nog een beetje maar gaat zeer waarschijnlijk een adventure model worden om lekker mee aan te kloten.
Oké nice ^O^ Ik heb 'm in maart al gekocht. Uiteindelijk in september geleverd. Dus proefrit zat er niet in. Ik les op een Z650 en verwacht niet veel verschil met die motor. MT-07 schijnt net iets beter te rijden heb ik gelezen. Dus zal wel prima zijn
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207118493
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:47 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Oké nice ^O^ Ik heb 'm in maart al gekocht. Uiteindelijk in september geleverd. Dus proefrit zat er niet in. Ik les op een Z650 en verwacht niet veel verschil met die motor. MT-07 schijnt net iets beter te rijden heb ik gelezen. Dus zal wel prima zijn
Ja zal wel top zijn zo'n MT-07 denk ik, ik heb gelest op een honda cb650f, vond dat ook wel top rijden over het algemeen. Maar verder geen ervaring met andere modellen dus dat zegt ook niet veel. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207118547
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja zal wel top zijn zo'n MT-07 denk ik, ik heb gelest op een honda cb650f, vond dat ook wel top rijden over het algemeen. Maar verder geen ervaring met andere modellen dus dat zegt ook niet veel. :+
Ik heb 'm alleen vanaf de oprit de garage ingereden, dus kan er nog weinig over zeggen :D

Maar ik denk dat over het algemeen een Z650, MT07, SV650, CB650, Trident660, etc. wel aardig gelijk zijn
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207119035
Ik heb nog flink wat off-road gereden met mijn winter projectje, Kawa kle 500

Maar kon niet laten en deze ligt uit elkaar.

Heb alle kappen en de tank gespoten in de schuur. Zelf een cabine gebouwd van plastic met een fan filter en naverwarming voor ventilatie. Werkte perfect.
Bij Crop een goed pistool, lak en blanke lak gekocht. En gespoten in een soort Redbull blauw.
De framedelen worden redbull zilver.

Ook een nieuwe uitlaat (systeem) gekocht omdat de originele niet symmetrisch is.
Met meer lucht en grotere sproeiers zou dit +10pk moeten schelen.
Vakman pur sang
pi_207119600
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb nog flink wat off-road gereden met mijn winter projectje, Kawa kle 500

Maar kon niet laten en deze ligt uit elkaar.

Heb alle kappen en de tank gespoten in de schuur. Zelf een cabine gebouwd van plastic met een fan filter en naverwarming voor ventilatie. Werkte perfect.
Bij Crop een goed pistool, lak en blanke lak gekocht. En gespoten in een soort Redbull blauw.
De framedelen worden redbull zilver.

Ook een nieuwe uitlaat (systeem) gekocht omdat de originele niet symmetrisch is.
Met meer lucht en grotere sproeiers zou dit +10pk moeten schelen.
Nice. Heb je pics van dat project?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207119843
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik heb 'm alleen vanaf de oprit de garage ingereden, dus kan er nog weinig over zeggen :D

Maar ik denk dat over het algemeen een Z650, MT07, SV650, CB650, Trident660, etc. wel aardig gelijk zijn
Ik vind zo'n Husqvarna Norden heel vet maar beetje boven budget nu. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207120413
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 18:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nice. Heb je pics van dat project?
Nou zat even te kijken, nee dus :')

Maar het was een oude paarse jaren 90 ding en dit is de styling waar ik heen wil:

Vakman pur sang
pi_207316542
quote:
16s.gif Op zaterdag 17 december 2022 16:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Thanks. :7

Heel erg blij mee, was echt bang dat het wéér niet door zou gaan ivm de gladheid, gelukkig nog net geluk gehad. :+

Ah ik heb van Revit een jas en broek ben daar ook wel tevreden mee tot noch toe.
Gefeliciteerd nog, goed gedaan. *O* *O* *O*
Het is koud, het is guur....
pi_207316591
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 21:19 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Gefeliciteerd nog, goed gedaan. *O* *O* *O*
Thanks! :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207330978
quote:
Rechter bevestigt: motorrijders die langs auto’s piepen bij verkeerslicht strafbaar
Iedere motorrijder heeft het op enig moment gedaan: de ruimte tussen stilstaand- of langzaam rijdend verkeer benutten om – met gepaste snelheid – door te kunnen rijden. Maar buiten files op de autosnelweg om is dit gedrag eigenlijk uit den boze. Strafbaar zelfs, zo bleek uit een rechtszaak die onlangs gevoerd werd tegen een motorrijder.

https://knmv.nl/2022/dece(...)eerslicht-strafbaar/
pi_207332722
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 december 2022 13:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat een slecht geschreven stukje zeg. Er staat letterlijk dat hij een prent kreeg voor het niet volgen van de richting voorsorteervak. Oftewel hij reed over de strook voor linksaf en vervolgens vooraan te staan op de strook voor rechtdoor en dat mag niet.

Als hij tussen 2 rijen stilstaande auto’s door was gereden die allebei rechtdoor gaan is er niks aan de hand.

Van rechts inhalen is bij file namelijk geen sprake en ook inhalen op dezelfde strook is niet verboden. Wat ook niet mag is inhalen via de redresseerstrook.
pi_207332854
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Wat een slecht geschreven stukje zeg.
Ja eens :D
Uitspraak lijkt nog niet gepubliceerd, maar ben erg benieuwd naar de letterlijke tekst van de uitspraak van de rechter.
pi_207332936
Zo is het mij wel geleerd met rijles in principe, tussen de auto's door naar voren bij een rood licht als er ruimte is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207333058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:39 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja eens :D
Uitspraak lijkt nog niet gepubliceerd, maar ben erg benieuwd naar de letterlijke tekst van de uitspraak van de rechter.
Oh, toch wel: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2022:3732

quote:
3. De onderhavige gedraging betreft – na wijziging door de officier van justitie – een overtreding van artikel 62 in verbinding met artikel 78, eerste lid, van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990), hetgeen, kort gezegd, inhoudt dat bestuurders die de rijbaan volgen verplicht zijn op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft.

4. Gelet op de stukken in het dossier, waaronder met name de foto’s van de gedraging, en op hetgeen namens de betrokkene naar voren is gebracht staat vast dat de onder 1 vermelde gedraging is verricht. Het hof zal het bezwaar van de gemachtigde beoordelen in het licht van de vraag of sprake is van omstandigheden die het opleggen van een sanctie niet billijken dan wel matiging van de sanctie rechtvaardigen.

5. Volgens een in 1991 opgestelde gedragscode (zie www.motorplatform.nl) mag een motorrijder langzaam tussen de file doorrijden. Bij snelwegen met meer dan twee rijstroken, mag de motorijder tussen de twee meest linkse rijstroken rijden. Daarbij is uitdrukkelijk benoemd dat de motorrijder geen gebruik mag maken van de vluchtstrook rechts van de rijbaan, de redresseerstrook links van de rijbaan, doelgroepenstroken, verdrijvingsvlakken of puntstukken. Deze gedragscode is een dringend advies en geen wettelijke regeling. De gedragscode is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.

6. Nog daargelaten dat de in geding zijnde gedraging van de betrokkene niet plaatsvond op de snelweg en de betrokkene niet tussen een file reed, zodat de gedragscode niet van toepassing was, laat de gedragscode onverlet dat de bestuurder op de kruising de richting dient te volgen die de voorsorteerstrook aangeeft. Dit betekent dat de betrokkene de andere voertuigen moest volgen op de rijstrook voor rechtdoor gaand verkeer.
Gaat dus alleen om de rijstrookrichting, dus paniek om niks :O
pi_207341964
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou zat even te kijken, nee dus :')

Maar het was een oude paarse jaren 90 ding en dit is de styling waar ik heen wil:

[ afbeelding ]
Het TET projectje vordert mooi.
Vandaag kwam een nieuw uitlaatsysteem binnen uit Spanje. (Voor weeenig).
En een nieuwe remschijf, remblokken en rvs remleiding voor de voorrem binnen.
Al gemonteerd de remmerij.
Binnenkort ff afbouwen weer.

De stickers zijn kut te krijgen. Wie weet hoe ik redbull stickers kan krijgen? Hele grote.
Of ik laat hem ff zo met alleen Kawa stickers erop.

De uitlaat:
Vakman pur sang
pi_207341966
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:39 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja eens :D
Uitspraak lijkt nog niet gepubliceerd, maar ben erg benieuwd naar de letterlijke tekst van de uitspraak van de rechter.
en iedereen neemt het ook klakkeloos over want het kwam net op de feesboek voorbij van autoweek
pi_207342049
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

De stickers zijn kut te krijgen. Wie weet hoe ik redbull stickers kan krijgen? Hele grote.


De uitlaat:
[ afbeelding ]
legaal niet want redbull is daar niet zo happig op. Je zult dus iemand met een hele grote stickerprinter moeten vinden of een bedrijfje dat het niet zo nauw neemt met merkenrecht
pi_207342161
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 20:56 schreef Salatrel het volgende:

[..]
legaal niet want redbull is daar niet zo happig op. Je zult dus iemand met een hele grote stickerprinter moeten vinden of een bedrijfje dat het niet zo nauw neemt met merkenrecht
Ja haha dat klopt, ze staan ook op bol.com
Maar niet meer leverbaar erbij, die zijn aangeschreven.

Nou had ik uit Turkije al stickers geleverd gekregen maar die waren veel kleiner geleverd dan bedoelt. :')
Vakman pur sang
pi_207363875
Nou motor vandaag tussen het bbq-en en vuurwerk door in elkaar geschroefd en hij loopt en klinkt goed.




Vakman pur sang
pi_207373001
Dat is idd een kalfje in plaats van een stier :')
pi_207373944
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 10:41 schreef Salatrel het volgende:
Dat is idd een kalfje in plaats van een stier :')
Ja regel dan zo’n sticker }:|

Hij was zo hč?
Vakman pur sang
pi_207374054
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou motor vandaag tussen het bbq-en en vuurwerk door in elkaar geschroefd en hij loopt en klinkt goed.


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice hoor, sticker is wat kleiner ja maar verder netjes.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207375570
red bull
pi_207406071
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 december 2022 13:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Nu snap ik eindelijk waarom sommigen netjes aansluiten :+
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:08:54 #129
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_207443575
Hoppa! AVD in the pocket! *O*
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207443731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoppa! AVD in the pocket! *O*
Gefeliciteerd!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_207443772
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoppa! AVD in the pocket! *O*
Gefeliciteerd.

Wel lekker zo vroeg in het jaar. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:32:03 #132
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_207445037
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:22 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!
Thanks! ^O^
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:22 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!
Thanks! ^O^ Was bloednerveus :') Was ook poging 3 :@ Heb me deze keer toch een partij lopen gassen :D (2x eerder opmerking gehad over vlotheid). Nu gewoon 600m voor de uitvoegstrook met 130kmh 3 vrachtwagens inhalen enz. Overal linker strook bij verkeerslichten, etc. Ik denk dįt gaan ze deze keer niet meer zeggen! :D

Enige commentaar ging over een paar putdeksels, wat meer afstand van tegenliggers in de polder en verder vooruitkijken. Voor de rest ^O^

Ben echt heel blij dat ik het nu heb! *O*
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207455414
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoppa! AVD in the pocket! *O*
Gefelicteerd! *O* *O* *O*
Het is koud, het is guur....
pi_207456821
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:08 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoppa! AVD in the pocket! *O*
Wat is AVD?
Vakman pur sang
pi_207457730
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is AVD?
Verkeersdeelname
pi_207458208
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:24 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Verkeersdeelname
Rijbewijs motor?
Vakman pur sang
pi_207458321
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is AVD?
Laatste fase van motoropleiding. Eerst theorie, dan AVB (voertuigbeheersing), daarna AVD (verkeerdsdeelneming), daarna rijbewijs ^O^

*theorie mag volgens mij ook later, maar voordat je met AVD begint en de weg opgaat als ik het goed heb. En AVB examen mag je alleen doen als je óf je theorie hebt, óf je autorijbewijs
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207458498
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Laatste fase van motoropleiding. Eerst theorie, dan AVB (voertuigbeheersing), daarna AVD (verkeerdsdeelneming), daarna rijbewijs ^O^

*theorie mag volgens mij ook later, maar voordat je met AVD begint en de weg opgaat als ik het goed heb. En AVB examen mag je alleen doen als je óf je theorie hebt, óf je autorijbewijs
Nou gefeliciteerd!
Had er nog nooit van gehoord joh!
Wij hadden gewoon afrijden motor en motor examen gehaald.

Maar dat was dan ook een uurtje rijden en je papiertje ophalen, beetje bijzondere verrichtingen in dat uurtje gepropt.

Mijn examen was helemaal achterlijk. De examinator zei dat ik vlot moest rijden ook als ik de lesauto niet meer achter me zag.
Nou ik gslijk door oranje en half uur niets gezien.
Moest ik stoppen bij een machine fabriek.
Daar ging de examinator koffiedrinken en ik moest langs de machines rijden.
Daarna nog 10 min terug en geslaagd :')
Vakman pur sang
pi_207459201
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou gefeliciteerd!
Had er nog nooit van gehoord joh!
Wij hadden gewoon afrijden motor en motor examen gehaald.

Maar dat was dan ook een uurtje rijden en je papiertje ophalen, beetje bijzondere verrichtingen in dat uurtje gepropt.

Mijn examen was helemaal achterlijk. De examinator zei dat ik vlot moest rijden ook als ik de lesauto niet meer achter me zag.
Nou ik gslijk door oranje en half uur niets gezien.
Moest ik stoppen bij een machine fabriek.
Daar ging de examinator koffiedrinken en ik moest langs de machines rijden.
Daarna nog 10 min terug en geslaagd :')
Hoeveel jaar terug was dat? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207459221
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoeveel jaar terug was dat? :o
Dat was net voordat het veranderde in 2 examens. Denk wel 18 jaar geleden :')
Vakman pur sang
pi_207459240
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat was net voordat het veranderde in 2 examens. Denk wel 18 jaar geleden :')
Ah oke. :P

Nu is het wel echt een flink gekut om je motorrijbewijs te halen als achttienjarige.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207459263
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah oke. :P

Nu is het wel echt een flink gekut om je motorrijbewijs te halen als achttienjarige.
Ik had een hele dag rijles. Nog 2 uur terug voor extra oefeningen. En dan examen. 1,5 dag gekost :P
Vakman pur sang
pi_207462061
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou gefeliciteerd!
Had er nog nooit van gehoord joh!
Wij hadden gewoon afrijden motor en motor examen gehaald.

Maar dat was dan ook een uurtje rijden en je papiertje ophalen, beetje bijzondere verrichtingen in dat uurtje gepropt.

Mijn examen was helemaal achterlijk. De examinator zei dat ik vlot moest rijden ook als ik de lesauto niet meer achter me zag.
Nou ik gslijk door oranje en half uur niets gezien.
Moest ik stoppen bij een machine fabriek.
Daar ging de examinator koffiedrinken en ik moest langs de machines rijden.
Daarna nog 10 min terug en geslaagd :')
Tja... Het is vrij streng nu zoals ik ervaren heb... Mijn auto examen stelde destijds (16 jaar geleden) ook vrij weinig voor. Maar met de motor vinden ze de regeltjes enz. niet zo boeiend schijnbaar. 'Gewoon' gassen en laten zien dat je snel wilt zijn op een verantwoorde manier. Ik rijd veel kilometers per jaar met de auto (35 - 40k), dus doe het meestal wat rustiger aan omdat haast je niet zoveel oplevert. Maar dat is heel moeilijk af te leren dus...
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_207462107
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Tja... Het is vrij streng nu zoals ik ervaren heb... Mijn auto examen stelde destijds (16 jaar geleden) ook vrij weinig voor. Maar met de motor vinden ze de regeltjes enz. niet zo boeiend schijnbaar. 'Gewoon' gassen en laten zien dat je snel wilt zijn op een verantwoorde manier. Ik rijd veel kilometers per jaar met de auto (35 - 40k), dus doe het meestal wat rustiger aan omdat haast je niet zoveel oplevert. Maar dat is heel moeilijk af te leren dus...
Ja ik heb binnen 12 maanden beide gehaald en dat verschil was erg groot, met de auto juist absoluut niet te hard rijden en met de motor standaard omgeveer 10% erboven en als de situatie er om vraagt nog wel iets meer even.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208094847
Gaan er nog Fokkerts naar de Motorbeurs in Utrecht deze week?

Ben zelf van plan om het weekend ff te gaan. Een vriend van mij staat er met een Aprilia Motó 6.5 stand. Heb ook vrijkaarten gekregen. *O*
Verder niet echt iets nodig, dus het wordt gewoon wat rond struinen en sneupen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_208096033
Ben er al jaren niet meer geweest
pi_208096955
In dit topic zijn twee verboden woorden: motorbeurs en knmv.

Ik ga vrijdag :P
pi_208097081
Ik heb trouwens sinds zaterdag een nieuwe: R1150GS Adventure :7



(plaatje van internet, mijne heeft minder roze wielen en de originele topkoffer ipv de touratech topkoffer)

Iemand een SV650N kopen? :P
pi_208099319
Motorbeurs? Heeft dat wat te bieden dan?
Vakman pur sang
pi_208100222
Ik heb nog een ouwe motor staan.

Een Honda vf500f van 1984
Ding staat al jaren stil en een motor rijbewijs gaat het niet meer worden wegens mijn linken been.
Het is mat zwarte gespoten .
Door spuiterij niet met een zwarte spuitbusje.

Iemand er intressen in ?
Liever dat het naar iemand gaat dan ik het gaat weg brengen naar de sloop.

Mog iemand een brommer willen ruilen.
Zal mooi zijn.
pi_208101133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:14 schreef Salatrel het volgende:
Ben er al jaren niet meer geweest
Als je er een keer bent geweest, heb je het voor de opvolgende 5 jaar wel gezien, toch? :P.
Ik pas ook weer.
pi_208101438
Weet iemand trouwens wat de opvolger van de Scorpion EXO 1400 air is :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_208107940
quote:
3s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:08 schreef Anne het volgende:

[..]
Als je er een keer bent geweest, heb je het voor de opvolgende 5 jaar wel gezien, toch? :P.
Ik pas ook weer.
true.
pi_208112417
ik ga morgen 🤪
pi_208158908
Vandaag naar de MBU geweest met 2 vrinden, er was 1 afhaker. Had 4 vrijkaarten gekregen en een willekeurige bezoeker die in rij bij de kassa stond blij gemaakt met een entree bewijs.

Ik vond het wel gezellig druk eigenlijk. Wel minder stands dan de laatste keer toen ik er in 2019 was. C'est la vie.
Lekker wat omgestruund en gekletst met bekenden en onbekenden. Inspiratie opgedaan voor een motor trip in mei.
Nog een paar Rev'It textiel broeken gepast die gunstig geprijsd waren maar niet tot aanschaf over gegaan.
Mijn 2 vrinden zijn wel geslaagd voor een nieuwe Shoei GT-Air II helm en Rev'It Mission sneakers.

Met een stempeltje op de hand lekker ff wat gegeten net buiten de Jaarbeurs wat stukken goedkoper en minder druk was.

Tegen 17.00 uur richting de auto gelopen.
Prima zondag zo die ik anders had door gebracht in mijn huispak achter de PlayStation met mijn naaktkat op schoot.
Éénmaal thuis de motorhoes van de Kawasaki getrokken en de motor ff gestart. VVVRRROOOEEEMMM! Het seizoen is begonnen!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_208470746
Hallo :-)
  maandag 20 maart 2023 @ 20:57:18 #157
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208472059
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 19:50 schreef One.Punch.Mickey het volgende:
Hallo :-)
Hoi
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208475682
Stinkie...hoe s t nou?
pi_208526384
Ik ben begonnen met mijn motorrijlessen and I love it *O*
Nu 1 proefles gehad en vandaag mijn eerste echte les. Mijn rijschool raadde 5 lessen van 2 uur aan, dus net na Pasen mag ik al op AVB examen.
Nu vind ik die handschoenen bij de rijschool echt mega stinken en ook behoorlijk te groot voor mij als dame met kleine handen, dus die wil ik toch wel al snel zelf gaan aanschaffen. Helaas zit er bij mij in de buurt niet echt een grote motorspullenwinkel, dus nu in dilemma of het het waard is om wat verder te rijden (ong 1 uur) of ze 'gewoon' online te bestellen (en dan maat gokken ofzo?). En wat kan je dan het beste kopen? Mid season??
Andere dingen die ik vrij snel zou moeten kopen? Helm wel of niet al snel zelf aanschaffen?
  zaterdag 25 maart 2023 @ 00:32:45 #160
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208526398
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 09:26 schreef One.Punch.Mickey het volgende:
Stinkie...hoe s t nou?
Same old same old

Met wat meer old tegenwoordig
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Vis een optie? zaterdag 25 maart 2023 @ 01:29:42 #161
70532 loveli
N
pi_208526615
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 00:30 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben begonnen met mijn motorrijlessen and I love it *O*
Nu 1 proefles gehad en vandaag mijn eerste echte les. Mijn rijschool raadde 5 lessen van 2 uur aan, dus net na Pasen mag ik al op AVB examen.
Nu vind ik die handschoenen bij de rijschool echt mega stinken en ook behoorlijk te groot voor mij als dame met kleine handen, dus die wil ik toch wel al snel zelf gaan aanschaffen. Helaas zit er bij mij in de buurt niet echt een grote motorspullenwinkel, dus nu in dilemma of het het waard is om wat verder te rijden (ong 1 uur) of ze 'gewoon' online te bestellen (en dan maat gokken ofzo?). En wat kan je dan het beste kopen? Mid season??
Andere dingen die ik vrij snel zou moeten kopen? Helm wel of niet al snel zelf aanschaffen?
Welke regio? Ik kan me niet voorstellen dat er niets in de buurt zit waar je kunt rondkijken/passen.

Handschoenen niet online bestellen als je de pasvorm niet kent.

Helm moet je een keer goed de tijd voor nemen om te passen en jouw pasvorm/maat te vinden. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar een slecht zittende helm gaat ergeren. Maar je wilt ook geen te dure dingen aanschaffen na nog maar 1 les.

Gewoon stukje bij beetje je uitrusting bij elkaar zoeken, je komt er steeds beter achter wat voor jou goed werkt. Er zijn best wat outlets waar overjarig spul voor weinig ligt.
crap in = crap out
  zaterdag 25 maart 2023 @ 07:40:37 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208527329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 00:30 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben begonnen met mijn motorrijlessen and I love it *O*
Nu 1 proefles gehad en vandaag mijn eerste echte les. Mijn rijschool raadde 5 lessen van 2 uur aan, dus net na Pasen mag ik al op AVB examen.
Nu vind ik die handschoenen bij de rijschool echt mega stinken en ook behoorlijk te groot voor mij als dame met kleine handen, dus die wil ik toch wel al snel zelf gaan aanschaffen. Helaas zit er bij mij in de buurt niet echt een grote motorspullenwinkel, dus nu in dilemma of het het waard is om wat verder te rijden (ong 1 uur) of ze 'gewoon' online te bestellen (en dan maat gokken ofzo?). En wat kan je dan het beste kopen? Mid season??
Andere dingen die ik vrij snel zou moeten kopen? Helm wel of niet al snel zelf aanschaffen?
Sowieso passen, want verschillende merken en typen kunnen heel anders zitten.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208527674
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 01:29 schreef loveli het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 07:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Sowieso passen, want verschillende merken en typen kunnen heel anders zitten.
Helder. Dank jullie! Dan ga ik toch een keer in het weekend even een tochtje maken naar de winkel.
Handschoenen is voor mij prio 1. De rest komt later wel. Qua budget zit ik denk ik gewoon in de middenklasse. Niet het goedkoopste, niet het duurste.
  Vis een optie? zaterdag 25 maart 2023 @ 11:48:28 #164
70532 loveli
N
pi_208529598
Revit heeft fijne dameshandschoenen, als het je pasvorm is.
crap in = crap out
pi_208529694
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 00:30 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben begonnen met mijn motorrijlessen and I love it *O*
Nu 1 proefles gehad en vandaag mijn eerste echte les. Mijn rijschool raadde 5 lessen van 2 uur aan, dus net na Pasen mag ik al op AVB examen.
Nu vind ik die handschoenen bij de rijschool echt mega stinken en ook behoorlijk te groot voor mij als dame met kleine handen, dus die wil ik toch wel al snel zelf gaan aanschaffen. Helaas zit er bij mij in de buurt niet echt een grote motorspullenwinkel, dus nu in dilemma of het het waard is om wat verder te rijden (ong 1 uur) of ze 'gewoon' online te bestellen (en dan maat gokken ofzo?). En wat kan je dan het beste kopen? Mid season??
Andere dingen die ik vrij snel zou moeten kopen? Helm wel of niet al snel zelf aanschaffen?
Ik heb mijn winterhandschoenen online besteld, ben er super tevreden mee, van Richa.

Zelf draag ik nu gewoon mijn leren zomerhandschoenen maar dat is denk ik een beetje persoonlijk, ik heb niet zo snel koude handen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 29 maart 2023 @ 18:54:17 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208584085
Nieuwe helm besteld *O*
Na 2 jaar wachten tot hij afgeprijsd (en zo goed als uitverkocht :+) is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Vis een optie? woensdag 29 maart 2023 @ 19:24:58 #167
70532 loveli
N
pi_208584435
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:54 schreef daNpy het volgende:
Nieuwe helm besteld *O*
Na 2 jaar wachten tot hij afgeprijsd (en zo goed als uitverkocht :+) is.
Snel de gewenste accessoires erbij bestellen, voordat die ook zijn uitverkocht.
crap in = crap out
pi_208584927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:54 schreef daNpy het volgende:
Nieuwe helm besteld *O*
Na 2 jaar wachten tot hij afgeprijsd (en zo goed als uitverkocht :+) is.
noice welke?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208584960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 11:48 schreef loveli het volgende:
Revit heeft fijne dameshandschoenen, als het je pasvorm is.
Heb een mooi paar van Revit gekocht bij een motorshop in de buurt van het werk. Damesmodel zat uiteindelijk niet lekker, dus het werd een unisex model maatje M.
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:53:37 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208586016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:24 schreef loveli het volgende:

[..]
Snel de gewenste accessoires erbij bestellen, voordat die ook zijn uitverkocht.
Accesoires? Er zit een (extra) donker visier bij, verder zou ik niet weten wat voor accesoires?
Een donker visier heb ik nog nooit gehad, lijkt me wel gaaf, maar in de schemer onhandig. Er zit ook een zonnebril in, net als in mijn huidige. Dat vind ik al fijn, al had de zonnebril wel donkerder gemogen aangezien je hem toch weg kan klappen met 1 beweging.

quote:
16s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
noice welke?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208586286
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:53 schreef daNpy het volgende:

[..]
Accesoires? Er zit een (extra) donker visier bij, verder zou ik niet weten wat voor accesoires?
Een donker visier heb ik nog nooit gehad, lijkt me wel gaaf, maar in de schemer onhandig. Er zit ook een zonnebril in, net als in mijn huidige. Dat vind ik al fijn, al had de zonnebril wel donkerder gemogen aangezien je hem toch weg kan klappen met 1 beweging.
[..]
[ afbeelding ]
oh cool ik heb ook een scorpion :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:25:49 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208586451
quote:
16s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
oh cool ik heb ook een scorpion :7
Ja ik ook, maar die is eigenlijk alweer ff aan vervanging toe. Het is niet dezelfde kwaliteit als een Arai, maar je krijgt wel veel meer opties voor minder geld :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Vis een optie? woensdag 29 maart 2023 @ 21:34:10 #173
70532 loveli
N
pi_208586559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:53 schreef daNpy het volgende:
Accesoires? Er zit een (extra) donker visier bij, verder zou ik niet weten wat voor accesoires?
Wangkussens om ze als 'ie ouder wordt weer op te vullen, verder vind ik een extra setje voering fijn. Voor mijn huidige helm heb ik net achter het net gevist met een meekleurende pinlock, heb er nog wel een sun-ax voor gekocht.
crap in = crap out
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:52:01 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208586776
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:34 schreef loveli het volgende:

[..]
Wangkussens om ze als 'ie ouder wordt weer op te vullen, verder vind ik een extra setje voering fijn. Voor mijn huidige helm heb ik net achter het net gevist met een meekleurende pinlock, heb er nog wel een sun-ax voor gekocht.
Scorpion heeft opblaasbare wangen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208665054
hoi :@

1 April mijn eerste motor rijles gehad :o
Eindelijk O+
pi_208665198
Mijn man heeft zijn rijbewijs al, dus ik ben al helemaal aangekleed :P
Toch fijner in je eigen kleding lessen.

Ik ga elke zaterdag 1,5 uur lessen.
En ik moet theorie inplannen, ik haat theorie. Beetje examenvrees, geen praktijkvrees gelukkig. autorijbewijs in 1 keer gehaald, maar theorie uiteindelijk individueel moeten doen. toen had je nog geen 1 dags cursussen
pi_208665237
quote:
17s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:35 schreef Mazikeen het volgende:
hoi :@

1 April mijn eerste motor rijles gehad :o
Eindelijk O+
*O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208665637
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:53 schreef daNpy het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik heb ook een scorpion.

Mijn kleding is van Difi. Deze jas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Broek van van difi. Mijn laarsje zijn van Alpinestars, zaten direct lekker. Handschoenen ook van difi.

Zo zin weer in Zaterdag. Afgelopen zaterdag wel in de polder al gereden. Max 60 km. Iedereen zei je mag de eerste les nog niet rijden, heb zelfs de hellingproef al gedaan _O-

Zaterdag gaan we naar het oefenterrein. En gaan we 3 oefeningen leren, noodstop, precisiestop en nog eentje. Maar eigenlijk heb ik die 2 zaterdag ook al gedaan op een polderweggetje :@
pi_208668320
Die gezondheidsverklaring is ook geldklopperij. 10 Minuten geleden ingevuld en 41 euro betaald. En nu al goedkeuring :')
  Vis een optie? woensdag 5 april 2023 @ 16:52:29 #180
70532 loveli
N
pi_208669627
Als je ergens een "ja" invult, dan wordt het pas duur.
crap in = crap out
pi_208669648
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 16:52 schreef loveli het volgende:
Als je ergens een "ja" invult, dan wordt het pas duur.
echt :D

Nu theorie aanvragen, pas 22 mei plek -O-
  Vis een optie? woensdag 5 april 2023 @ 17:12:36 #182
70532 loveli
N
pi_208669823
Oude mensen moeten die invullen als ze verlengen. Of ze even op eigen kosten langs een specialist willen..
crap in = crap out
pi_208669870
quote:
17s.gif Op woensdag 5 april 2023 14:42 schreef Mazikeen het volgende:
Die gezondheidsverklaring is ook geldklopperij. 10 Minuten geleden ingevuld en 41 euro betaald. En nu al goedkeuring :')
Ja ik startte 9 maanden na het behalen van mijn autorijbewijs kon ik hem nogmaals aftikken bij die hoeren. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208669900
quote:
16s.gif Op woensdag 5 april 2023 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja ik startte 9 maanden na het behalen van mijn autorijbewijs kon ik hem nogmaals aftikken bij die hoeren. :')
ow wow _O-

Ik had dit niet bij mijn autorijbewijs. 22 jaar geleden was dat.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 17:12 schreef loveli het volgende:
Oude mensen moeten die invullen als ze verlengen. Of ze even op eigen kosten langs een specialist willen..
Ja nu je het zegt, mijn pa heeft het paar maanden terug ook moeten invullen :D
pi_208742998
Dag motorvrienden. Vandaag mijn AVB gehaald! Jeej.
Nu zit ik er over na te denken om alvast wat kleding aan te schaffen (heb tot nu toe alleen handschoenen). Zijn er winkels met leuke deals als je meer spul (helm, broek, jas) tegelijk koopt? Of winkels die regelmatig leuke aanbiedingen hebben? En waar moet ik specifiek op letten bij het kopen van dat spul? Zo'n verkoper kan mij alles wijsmaken waarschijnlijk.
  Vis een optie? dinsdag 11 april 2023 @ 22:41:13 #186
70532 loveli
N
pi_208743036
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 22:38 schreef Pinuts het volgende:
En waar moet ik specifiek op letten bij het kopen van dat spul?
Dat het past, protectoren op de juiste plek.
crap in = crap out
pi_208743397
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 22:38 schreef Pinuts het volgende:
Dag motorvrienden. Vandaag mijn AVB gehaald! Jeej.
Nu zit ik er over na te denken om alvast wat kleding aan te schaffen (heb tot nu toe alleen handschoenen). Zijn er winkels met leuke deals als je meer spul (helm, broek, jas) tegelijk koopt? Of winkels die regelmatig leuke aanbiedingen hebben? En waar moet ik specifiek op letten bij het kopen van dat spul? Zo'n verkoper kan mij alles wijsmaken waarschijnlijk.
In welke regio?
pi_208743979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:35 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
In welke regio?
Noord Limburg/Brabant.
pi_208745037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 22:38 schreef Pinuts het volgende:
Dag motorvrienden. Vandaag mijn AVB gehaald! Jeej.
Nu zit ik er over na te denken om alvast wat kleding aan te schaffen (heb tot nu toe alleen handschoenen). Zijn er winkels met leuke deals als je meer spul (helm, broek, jas) tegelijk koopt? Of winkels die regelmatig leuke aanbiedingen hebben? En waar moet ik specifiek op letten bij het kopen van dat spul? Zo'n verkoper kan mij alles wijsmaken waarschijnlijk.
Genoeg webshops met fysieke winkels die (vooral met Pasen) veel kortingen geven.
Meestal rond de 10-15% dus verwacht er niet teveel van.

Check:
• Rad.eu
• BikerOutfit
• MKCMoto
• Hans van Wijk
• Louis.nl

Maar beter ga je gewoon naar een motor kledingzaak toe en ga je passen, passen en nog eens passen.
Geen idee of je korting krijgt bij de aanschaf van een volledig outfit. De marges lijken nogal laag.

Toevallig afgelopen zaterdag een nieuwe textiel broek gekocht, de Rev'It! Factor 4 voor ¤ 170,-
Scheelde mij ¤ 30,-

Ik hoorde van deze winkel dat Rev'It! erg boos was op sommige webshops vanwege te hoge kortingen die werden gegeven op hun kledinglijn door deze webshops en op de MotorBeurs in Utrecht. Ze hebben nu hun leveringen tijdelijk stop gezet.

Waar op je kan letten is wat voor motor rijder je wordt.
Beetje touren in de zomer? Dan volstaat een All-season-pak meestal al gauw.
Heel jaar rond woon-werk? Trek dan je portemonnee maar voor zware en dure kleding van Rukka met Gore-Tex technologie

Daarnaast je budget… alle motorkleding zal uiteraard getest zijn en voldoen aan alle veiligheid eisen maar toch zijn er wel degelijk kwaliteitsverschillen.

Gerenommeerde kleding merken zijn:
• Alpinestars (is Italiaans en erg sportief)
• Bering (is Frans)
• Dainese (is Italiaans, erg mooi en valt erg klein)
• Held (is Duits wat traditioneel en oudste motorkleding merk)
• Rev'It! (is Nederlands, heeft een casual look en veel maatvoeringen)
• Richa (is Belgisch, redelijk vlotte kleding)
• Rukka (is Fins, oerdegelijk maar peperduur)

Het goedkopere segment is:
• Difi
• Dane
• Grand Canyon
• IXS
• John Doe
• Macna
• MQP

Ik heb zelf prima ervaringen met Dainese, Held en Rev'It.
Uiteraard is motor rijden geen modeshow en gaat het uiteindelijk om je eigen veiligheid. Kies gewoon het beste wat bij je gevoel en budget past.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 12-04-2023 09:49:46 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_208746723
Ik doe alleen een motorjas, handschoenen en schoenen over mn enkels.

Doe geen dingen waarvan je op je muil gaat en als je gaat probeer laag te vallen en te rollen om de fysieke schade enigzins te beperken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_208754465
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:38 schreef CoExist het volgende:

Thanks voor je uitgebreide antwoord. Ik heb nu ook handschoenen van Rev'It en die vind ik wel fijn! Ik zal binnenkort eens naar de motoroutlet in Breda of MKCMoto in Tilburg gaan om wat spullen te passen.
pi_208754689
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 22:38 schreef Pinuts het volgende:
Dag motorvrienden. Vandaag mijn AVB gehaald! Jeej.
Nu zit ik er over na te denken om alvast wat kleding aan te schaffen (heb tot nu toe alleen handschoenen). Zijn er winkels met leuke deals als je meer spul (helm, broek, jas) tegelijk koopt? Of winkels die regelmatig leuke aanbiedingen hebben? En waar moet ik specifiek op letten bij het kopen van dat spul? Zo'n verkoper kan mij alles wijsmaken waarschijnlijk.
Gefeliciteerd. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208755122
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 09:38 schreef CoExist het volgende:
Vraagje nog, Motoroutlet/store en MKC Moto had ik inderdaad al wel even rondgekeken (en ook wat mooi spul gezien). Louis kende ik nog niet, dus daar net eens even op de webshop rondgekeken. Valt me op dat deze (een stuk) goedkoper is dan die andere twee. Vooral in helmen scheelt het veel (als in voor 80 - 100 euro lijk je daar al een helm te kunnen krijgen). Is het kwalitatief wel een beetje fatsoenlijk spul? Want dan is het wel de moeite om een keer na het werk langs die winkel te rijden.
Iemand hier trouwens ervaring met motor jeans? Vind dit een stuk 'mooier' uitzien dat die echte textiele broeken, maar is het ook in mid season een beetje te doen?
pi_208755474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 23:30 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Vraagje nog, Motoroutlet/store en MKC Moto had ik inderdaad al wel even rondgekeken (en ook wat mooi spul gezien). Louis kende ik nog niet, dus daar net eens even op de webshop rondgekeken. Valt me op dat deze (een stuk) goedkoper is dan die andere twee. Vooral in helmen scheelt het veel (als in voor 80 - 100 euro lijk je daar al een helm te kunnen krijgen). Is het kwalitatief wel een beetje fatsoenlijk spul? Want dan is het wel de moeite om een keer na het werk langs die winkel te rijden.
Iemand hier trouwens ervaring met motor jeans? Vind dit een stuk 'mooier' uitzien dat die echte textiele broeken, maar is het ook in mid season een beetje te doen?
Graag gedaan voor wat betreft mijn antwoord. Hier nog eentje.

Ook bij helmen is het devies: passen, passen, passen bij een winkel!
Geen één hoofd is gelijk en soms staar je je blind op één type merk helm met een kek printje maar die zit toch niet zo lekker of gaat knellen op je hoofd op bepaalde druk punten.
Ik heb bijv. geen Shark of Schuberth hoofd. Als ik zo’n helm af doe dan voelt het alsof ik de oren van mijn kop af ruk.

Alle helmen zijn uiteraard gekeurd volgens de geldende veiligheidsnormen. Maar wederom zit er een groot verschil in kwaliteit.
Wil je een integraal of systeem helm? Dat maakt weer uit qua geluidsdichtheid.
Carbon of polycarbonaat? Dat maakt weer uit qua gewicht.
Kijk vooral wat er binnen je budget valt.
Geen idee of de helm van 80-100 euro een goede helm is.

Gerenommeerde high end merken zijn:
• AGV
• Arai
• Nolan
• Schuberth
• Shoei
Zijn erg aan de prijs maar staan erg goed bekend, hebben extra opties zoals een personal fitting, uitgebreide garanties en gaan vaak lang mee.
Veelal hebben deze helm merken de optie om een intercom set in te bouwen die dan in de helm schaal verwerkt wordt. Maar erg goedkoop is dit niet.
Soms hebben deze merken ook een goedkopere basis versie helm naast hun premium paradepaardje.

Midden segment is:
• Airoh
• Caberg
• HJC
• Premier
• Roof
• Shark
• Scorpion
Prima helmen voor een prima prijs.

De resterende merken schaar ik onder het goedkope segment en heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik zie in mijn omgeving veel beginnende motorrijders die meestal voor budget helm en kleding gaan. Ene kant logisch, je weet wellicht nog niet of motor rijden je ding is. Maar meestal zie ik die helmen en kleding op marktplaats verschijnen omdat het toch niet aan de kwaliteit verwachtingen voldeed.
Zoek maar eens op het eigen helmen merk “Bayard” van MotoPort bijv.


Ook over kevlar jeans kan ik mee praten. Staat vlot en casual en kan bij elke motorjack gedragen worden. Vaak zijn er wel opties om met een verbindingsstuk de broek aan de jas te verbinden als dat je ding is.

Ikzelf heb de Revi'It! Austin geloof ik.
Degelijke broek die erg zwaar aanvoelt en dan heb ik er ook nog extra heup protectoren inzitten.
Erg fijn om zomers mee te rijden, totdat… REGEN.
Één dikke plensbui en je broek is doorweekt en gaat lekken op plekken waar je het beslist niet wil.
Jeans stof is anders dan de textiele stof van een reguliere motorbroek en je rijdt het zeker niet even snel droog. Derhalve heb ik ook regenkleding van (ja, ja) Rev'It!
Tevens vind ik de kevlar broek in het voorjaar nog best frisjes en ik heb daarom ook een nieuwe textiele motorbroek erbij gekocht.
Al zijn er al H2O kevlar jeans te koop die claimen waterdicht te zijn. Maar de prijzen ervan zijn hoog.

Ik lees dat je nog bezig bent met je A rijbewijs en dan zou ik voorzichtig zijn met teveel casual motorkleding kopen en dragen tijdens je lessen en vooral je examen.
Ik ken iemand die als een soort halve houthakker met een geblokte hoodie, camouflage broek en legerkistjes op zijn AVD examen verscheen en daarom werd weg gestuurd.
Reden was dat als hij zijn eigen veiligheid al niet zo serieus nam hij dit ook niet bij zijn mede weg gebruikers deed.
Dit zal natuurlijk per examinator en regio verschillen maar wel eentje om rekening mee te houden!

Laatste bonus tip in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 13-04-2023 14:36:09 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_208825582
Ik heb nu best wel warme handschoenen, als ik aan het rijden ben dan heb ik het oke, maar als ik de oefeningen aan het doen ben, dan heb ik echt echt hele warme handen. Dus denk toch dat ik de zomerhandschoenen van alpinestars ga halen :Y
pi_208826775
Ah ja. Ik heb ook nog wel ergens een motor in de schuur staan :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_208827750
Vanmorgen weer een rijles gehad. En weer lopen irriteren aan de broek die veel te groot was en helemaal niet goed zat. Ook tijdens het rijden had ik er last van dus nu was het klaar.
Dus vanmiddag naar de winkel geweest en een hele mooie Rev'it spijkerbroek gekocht met een zwarte softshelljas. Ik had sowieso al op de planning staan om zaterdag met mijn vader naar een helm te gaan kijken dus de volgende les kan ik helemaal in mijn eigen outfit. O+ O+
Dure hobby wel
pi_208828037
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:51 schreef Pinuts het volgende:
Vanmorgen weer een rijles gehad. En weer lopen irriteren aan de broek die veel te groot was en helemaal niet goed zat. Ook tijdens het rijden had ik er last van dus nu was het klaar.
Dus vanmiddag naar de winkel geweest en een hele mooie Rev'it spijkerbroek gekocht met een zwarte softshelljas. Ik had sowieso al op de planning staan om zaterdag met mijn vader naar een helm te gaan kijken dus de volgende les kan ik helemaal in mijn eigen outfit. O+ O+
Dure hobby wel
Mag je die spijkerbroek met examen aan?
pi_208828091
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:15 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Mag je die spijkerbroek met examen aan?
Ja, mag zelfs zonder motorbroek volgens mij zijn alleen helm, degelijke schoenen of laarzen en handschoenen verplicht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208828113
Ik heb een broek en jas van revit, met uitneembare voering en ritsen die open kunnen. Erg fijn voor het weer in Nederland, nu in de winter en in de zomer comfortabel in gereden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208828740
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:15 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Mag je die spijkerbroek met examen aan?
Neem aan van wel. Is een speciale motorbroek en veel mede lessers er ook al in gezien.
pi_208829143
quote:
16s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja, mag zelfs zonder motorbroek volgens mij zijn alleen helm, degelijke schoenen of laarzen en handschoenen verplicht.
Ow echt :D

Dat wist ik niet. Ik was pas van plan een motorspijkerbroek te kopen als ik mijn rijbewijs heb.

Maar goed ik ben best een koukleum :@ dus vind het wel prima zo :D
pi_208829191
Ben nu theorie aan het leren, 22 jaar geleden geslaagd voor autorijbewijs.

Dus leren valt beetje tegen :@
22 mei theorie examen.

Ik hoop voor mijn vakantie eind juni wel mijn AVB te halen :)

Bij hoeveel lessen hebben jullie avb examen gedaan?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2023 19:31:27 ]
pi_208829288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:28 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Ow echt :D

Dat wist ik niet. Ik was pas van plan een motorspijkerbroek te kopen als ik mijn rijbewijs heb.

Maar goed ik ben best een koukleum :@ dus vind het wel prima zo :D
Motorkleding is sowieso beter natuurlijk, en ik denk dat de examinator er ook wel naar kijkt en er een oordeel bij heeft als je in een joggingbroek aan komt zetten of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208829502
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:30 schreef Mazikeen het volgende:
Ben nu theorie aan het leren, 22 jaar geleden geslaagd voor autorijbewijs.

Dus leren valt beetje tegen :@
22 mei theorie examen.

Ik hoop voor mijn vakantie eind juni wel mijn AVB te halen :)

Bij hoeveel lessen hebben jullie avb examen gedaan?
Ik heb uiteindelijk 6 lessen van 2 uur gehad voor avb. Morgen mijn theorie, dus ben heel benieuwd.
En had vandaag mijn 2e avd les. 23 mei examen (dan 8 lessen van 2 uur avd gehad).
pi_208829547
quote:
16s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Motorkleding is sowieso beter natuurlijk, en ik denk dat de examinator er ook wel naar kijkt en er een oordeel bij heeft als je in een joggingbroek aan komt zetten of zo.
Viel me in de winkel wel op dat er tegenwoordig ook gewoon motor-joggingsbroeken zijn :P
pi_208829662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:49 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Viel me in de winkel wel op dat er tegenwoordig ook gewoon motor-joggingsbroeken zijn :P
Ja true. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208830192
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:47 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik heb uiteindelijk 6 lessen van 2 uur gehad voor avb. Morgen mijn theorie, dus ben heel benieuwd.
En had vandaag mijn 2e avd les. 23 mei examen (dan 8 lessen van 2 uur avd gehad).
Ik les 1,5 uur en zaterdag is mijn vierde les

Nou eigenlijk mijn derde avb les.

Eerste les was een proefles.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2023 20:35:06 ]
pi_208830578
Ik denk dat ik 90% van mijn motor kilometers (en 100% van de crashes) in zo'n motor jeans heb gemaakt. In weer en wind.

Wordt wel nat bij regen maar dat word je sowieso. Ook met goretex. Als je droog wilt blijven moet je auto gaan rijden, en dan geen Fiat Panda want dan word je alsnog nat is mijn ervaring. }:|
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Vis een optie? donderdag 27 april 2023 @ 09:41:38 #210
70532 loveli
N
pi_208918835
Wil je net de Garmin XT bestellen, is de Garmin XT2 er opeens. Ga ik spijt krijgen als ik de XT2 niet neem?

Heb nu een TT Rider en spijt dat ik niet wat meer had uitgegeven voor de XT.
crap in = crap out
pi_208928808
leuk ding, niet volledig leeg laten lopen :')

beetje als de tank van je motorfiets volledig leeg, dan kost het ook wat langer voor het weer werkt
pi_208955481
Vandaag een uurdtje of 3 gereden, het was bizar druk met motorrijders, vooral op de snelweg. Ben naar Huis ter Heide en omgeving gegaan daar viel het nog redelijk mee. Wel twee keer voorbij gereden waar er vermoedelijk eentje onderuit gegaan was, hele groep motorrijders langs de kant in de berm met alarmlichten aan, en even verderop direct naast een rotonde. Beide geen plaatsen om normaal even je benen te strekken.


Kan natuurlijk ook pech zijn bedenk ik mij nu.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 30 april 2023 @ 18:09:31 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_208956068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 18:15 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Mag je die spijkerbroek met examen aan?
Scoor je - als algemene indruk - geen punten mee.
Wanneer de rijschool het niet biedt, koop/leen desnoods een el cheapo motorbroek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 30 april 2023 @ 20:37:43 #214
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208959130
Was volledige beschermende kleding niet verplicht de laatste jaren? (Ik herinner mij dat ik er verbaast over was dat examen eisen strenger waren dan wanneer je eenmaal je rijbewijs hebt)

Tevens: de duc staat weer voor de deur. De eerste 5 van de jaarlijkse 10 kilometer zitten erop
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208959259
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
Scoor je - als algemene indruk - geen punten mee.
Wanneer de rijschool het niet biedt, koop/leen desnoods een el cheapo motorbroek.
Ik ben al helemaal compleet. Het was gewoon een vraag omdat iemand een motorspijkerbroek had gekocht en daar reageerde ik op ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2023 20:44:25 ]
pi_208959728
Ik zit zo stiekem eens rond te kijken voor een ~500cc eenpittertje :9

Heb nu een GSX500-ES staan halverwege een project waar ik verder niet meer aan toekom en een Pegaso 650 die zo'n vier onderhoudsbeurten achterloopt dus rijden zit er niet echt in. Sinds corona ook geen motor meer gereden :{

Maar het kriebelt weer, dus wellicht deze zomer :D
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 1 mei 2023 @ 00:05:27 #217
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208962413
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 20:56 schreef BlackLining het volgende:
Ik zit zo stiekem eens rond te kijken voor een ~500cc eenpittertje :9


oe! Oude tijden herleven!
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208992200
Rij instructeur belde.
13 Juli avb examen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2023 18:23:03 ]
pi_208992304
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:22 schreef Mazikeen het volgende:
Rij instructeur belde.
13 Juli avb examen *O*

Kan je nog even goed oefenen!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208992433
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:30 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Kan je nog even goed oefenen!
Ik heb nu 4 avb lessen gehad.
Had eigenlijk gehoopt voor mijn vakantie 25 juni.
Maar er was helaas niet eerder plek voor examen. Ja morgen _O-

Maar ja.

Nog ongeveer 10 lessen. Waarvan 1 les van te voren en 1 in diezelfde week.

Kutte is ook dat mijn vakantie van 2 weken er tussenzit. Want het had wel 3 juli gekend :D
pi_208992446
Ben ook meer bang voor avb examen dan avd.
pi_208992471
AVB is best te doen, je mag meen ik 2 fouten maken, en elke oefening nog een keer doen als het 1x niet lukt. De uitwijkoefening krijg je volgens mij altijd, evenals stapvoets rijden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208992472
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:42 schreef Mazikeen het volgende:
Ben ook meer bang voor avb examen dan avd.
Dat was ik ook. Uiteindelijk AVB in 1x gehaald en viel me reuze mee. En nu heb ik weer meer angst voor het AVD examen omdat je daar niet helemaal weet wat je te wachten staat (gekke situaties/automobilisten), terwijl je bij AVB wist wat voor 'trucjes' je moest doen.
pi_208992701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 18:44 schreef El_Thijs het volgende:
AVB is best te doen, je mag meen ik 2 fouten maken, en elke oefening nog een keer doen als het 1x niet lukt. De uitwijkoefening krijg je volgens mij altijd, evenals stapvoets rijden.
Uitwijkoefening vind ik leuk en daar ben ik niet bang voor. Snelle slalom en langzame slalom is ook makkie. Net als stapvoets. Noodstop lukt mij ook wel.

Preciciestop en stopproef is wat lastiger.

Maar dacht dat je alles gelijk in 1 keer foutloos moest doen :o
pi_208992706
Ow en vertragingsoefening vind ik lastig :@ maaar goed dat was zaterdag de eerste keer
pi_208992722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:01 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Uitwijkoefening vind ik leuk en daar ben ik niet bang voor. Snelle slalom en langzame slalom is ook makkie. Net als stapvoets. Noodstop lukt mij ook wel.

Preciciestop en stopproef is wat lastiger.

Maar dacht dat je alles gelijk in 1 keer foutloos moest doen :o
Nee, je moet er 5 van de 7 goed hebben:

https://www.cbr.nl/nl/rij(...)igbeheersing-avb.htm
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208993338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:03 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Nee, je moet er 5 van de 7 goed hebben:

https://www.cbr.nl/nl/rij(...)igbeheersing-avb.htm
Klopt. En je mag ook nog alles 2x doen. Dus je hebt een soort van 14 kansen voor 5 goede.
pi_208993856
Ik ben iets minder zenuwachtig :D
pi_208997394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 20:15 schreef Mazikeen het volgende:
Ik ben iets minder zenuwachtig :D
Eet effe een banaan of 2 voor je examen. Daar zit kalium in en dat verlaagd je bloeddruk en vertraagd je hartslag.
Lust je geen bananen? Vraag Propranolol aan je huisarts. Zelfde effect.
Al vind ik de laatste wel een beetje cheaten op je examen.
Maar ik ken mensen die het gebruikten omdat ze zo zenuwachtig werden bij examens of examenvrees hadden.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209117156
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209124114
Ik haat theorie :(
pi_209154339
quote:
Hoeveel cc motor autorijbewijs?
Heb je je autorijbewijs gehaald voor 1 januari 1989, dan mag je gewoon met alle motoren rijden. Voor alle latere rijbewijzen B tot 1 mei 2011 mag je met alle tweewielers uit categorie A1 rijden: motoren met minder dan 11 kW en 125 cc en een gewicht/vermogen van maximum 0,1 kW/kg.
Klopt dit? Of houdt google me voor de gek?
pi_209154965
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:24 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Klopt dit? Of houdt google me voor de gek?
Net even gegoogled maar in belgie blijkt dit zo te zijn. Weet niet of je belg bent?
pi_209165803
Na tig oefenexamens hebben gemaakt. Haal ik nu continue 4 tot 6 fout. Nu hopen dat het examen maandag meezit ook :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2023 19:16:14 ]
  maandag 15 mei 2023 @ 22:23:59 #235
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209168414
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:24 schreef streamjohan het volgende:
quote:
Hoeveel cc motor autorijbewijs?
Heb je je autorijbewijs gehaald voor 1 januari 1989, dan mag je gewoon met alle motoren rijden. Voor alle latere rijbewijzen B tot 1 mei 2011 mag je met alle tweewielers uit categorie A1 rijden: motoren met minder dan 11 kW en 125 cc en een gewicht/vermogen van maximum 0,1 kW/kg.

Klopt dit? Of houdt google me voor de gek?
Volgens mij heeft in NL het autorijbewijs, geen fluit te maken met het motorrijbewijs.
Om motor op twee wielen te mogen berijden, moet je simpelweg je A hebben behaald en is er geen dispensatie voor examens. Dit in tegenstelling in tal van EU landen waar je met je Autorijbewijs, ook een lichte motorfiets mag berijden.

Waar je de boel mogelijk mee verward zijn de toegelaten driewielers die iemand met een rijbewijs B van voor 2013 mag berijden. De reden hiervan was/is dat die voertuigen destijds werden toegestaan, wat stabieler zijn, doorgaans weinig vermogen hebben en minder handelingen vragen van de bestuurder. Het 'fijne' van een trike (2 wielen achter, ipv 2 voorwielen) is weer dat je wettelijk niet verplicht bent een helm te dragen (mits je het voertuig gebruikt met toegelaten veiligheidsgordels).

De wet omtrent rijbewijzen staat hier en wordt bij CBR zo uitgelegd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 15 mei 2023 @ 22:34:16 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209168536
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 19:16 schreef Mazikeen het volgende:
Na tig oefenexamens hebben gemaakt. Haal ik nu continue 4 tot 6 fout. Nu hopen dat het examen maandag meezit ook :D
Lijkt mij een krappe basis maar behaald is gehaald want met 6 mag je door naar start.

Voor mij al weer even geleden maar het moet toch goed mogelijk zijn 100% goed te scoren of zijn het vooral twijfelachtige weetjes ga je hier de bus in halen waarbij mijn insteek was wanneer dat zo gevraagd wordt, het antwoord op het examen subiet nee is en in de praktijk, beter snel weg van de fout dan voorgoed in de weg.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 16 mei 2023 @ 11:51:48 #237
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_209171900
quote:
12s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Volgens mij heeft in NL het autorijbewijs, geen fluit te maken met het motorrijbewijs.
Om motor op twee wielen te mogen berijden, moet je simpelweg je A hebben behaald en is er geen dispensatie voor examens. Dit in tegenstelling in tal van EU landen waar je met je Autorijbewijs, ook een lichte motorfiets mag berijden.

Waar je de boel mogelijk mee verward zijn de toegelaten driewielers die iemand met een rijbewijs B van voor 2013 mag berijden. De reden hiervan was/is dat die voertuigen destijds werden toegestaan, wat stabieler zijn, doorgaans weinig vermogen hebben en minder handelingen vragen van de bestuurder. Het 'fijne' van een trike (2 wielen achter, ipv 2 voorwielen) is weer dat je wettelijk niet verplicht bent een helm te dragen (mits je het voertuig gebruikt met toegelaten veiligheidsgordels).

De wet omtrent rijbewijzen staat hier en wordt bij CBR zo uitgelegd.
Mare bij een trike hebje weer A rijbewijs nodig, of is dat ook veranderd? A-rijbewijs is voor voertuigen met minder dan 4 wielen ...
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Vis een optie? dinsdag 16 mei 2023 @ 12:15:27 #238
70532 loveli
N
pi_209172181
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trike
quote:
In Nederland is het sinds 1 juli 2017 verplicht om een helm te dragen op een trike, ook als er gordels zijn gemonteerd. De wet is aangepast omdat er veel onduidelijkheden waren.
quote:
Om een trike te besturen heeft men een rijbewijs A nodig. In Nederland wordt een trike ingeschreven als motor, wanneer je je rijbewijs voor 2014 hebt behaald, mag je de trike met een B rijbwijs besturen , in Belgiė wordt de trike gezien als motor.

Sinds 19 januari 2013 vallen alle gemotoriseerde driewielers (zoals een trike of driewielige motorscooter) onder rijbewijscategorie A1 of A. Vóór die datum vielen deze voertuigen soms onder categorie B. Voor het besturen van een gemotoriseerde driewieler met een maximumvermogen van 15 kW is rijbewijs A1 vereist. Voor het besturen van een gemotoriseerde driewieler met een vermogen van meer dan 15 kW, rijbewijs A. Voor rijbewijzen die voor 19 januari 2013 zijn uitgereikt, verandert er niets.
.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Reliant_Robin
quote:
De Robin kon voor de wet zowel een personenwagen als een motorfiets zijn. Wilde men de Robin als motorfiets classificeren (rijbewijscategorie A) dan was een van de vereisten dat de wagen minder dan 400 kilo moest wegen (de als personenauto gekwalificeerde Robins wogen overigens evenveel). Deze wet veranderde in de jaren negentig, waardoor een autorijbewijs verplicht werd voor het rijden in een Robin. De Robin-rijders die hun voertuig al bezaten voordat de wetgeving veranderde, kregen een 'half' autorijbewijs, met de aantekening "enkel voor voertuigen onder 400 kg". Het veranderen van de wetgeving in de jaren 90 betekende het einde voor Reliant in Nederland. In Nederland is de Reliant Robin niet APK-plichtig omdat hij minder dan 400 kg weegt, in Belgiė is het niet mogelijk een Reliant Robin op kenteken te krijgen.
crap in = crap out
pi_209172814
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 22:34 schreef Vallon het volgende:

[..]
Lijkt mij een krappe basis maar behaald is gehaald want met 6 mag je door naar start.

Voor mij al weer even geleden maar het moet toch goed mogelijk zijn 100% goed te scoren of zijn het vooral twijfelachtige weetjes ga je hier de bus in halen waarbij mijn insteek was wanneer dat zo gevraagd wordt, het antwoord op het examen subiet nee is en in de praktijk, beter snel weg van de fout dan voorgoed in de weg.
er is zoooo veel veranderd. Mijn man heeft 18 jaar geleden zijn motorrijbewijs gehaald en die ging ook een paar oefenexamens doen van mij.

Hij zei alleen maar, dat was vroeger niet en dat niet en dat niet. En wat een kutvragen _O- milieushit etc etc.

De aanpassingen komen voort uit periodiek onderhoud. Bij de invoering van het motor- en bromfietstheorie-examen werd er alleen getoetst met ja/nee-vragen. Intussen zijn er nieuwe vraagvormen zoals meerkeuze- en sleepvragen bijgekomen. En worden er vragen gesteld over onderwerpen als milieuwetgeving en nieuwe voertuigen zoals speed-pedelecs. Door de jaren heen is er dus veel veranderd en is onderhoud nodig.

Ja en doe ik examen na 1 juli dan mag ik 9 fout hebben :D Maar goed ik hoop dat ik maandag gewoon slaag :)
pi_209172868
Ow en als de vraag begint met Mag.... dan geldt het trucje is nee niet meer helaas _O-
bij sommige vragen nog wel, maar bij heel veel niet meer :D
  dinsdag 16 mei 2023 @ 13:07:12 #241
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209173052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 12:15 schreef loveli het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trike

quote: In Nederland is het sinds 1 juli 2017 verplicht om een helm te dragen op een trike, ook als er gordels zijn gemonteerd. De wet is aangepast omdat er veel onduidelijkheden waren.
Cool te weten. Had ooit een collega, back in the days, die met z'n B-rijbewijs een Trike zonder helm reed en "ons" tweewielers wat meewarig aankeek (en wij - eerlijkheidshalve - hem op z'n prachtig uitgedost verhikel).

Het blijft wel vaag.... of je nu wel of niet een helm moet dragen op een Trike.
FF gegoogled en kwam uit:
quote:
bron: ANWB expert 19jan23
Hoofdregel
De hoofdregel is dat een bestuurder en eventuele passagiers van een trike, ongeacht het gewicht van het voertuig een helm moeten dragen. Dit volgt uit art. 60 lid 1 RVV 1990.

Uitzonderingen
Op deze hoofdregel bestaan twee uitzonderingen. Enerzijds geldt er geen helmplicht in een trike met een gesloten carrosserie. Anderzijds geldt er een uitzondering voor de bestuurder (en diens passagier) van een trike met een open carrosserie. Voorwaarde is dan dat de zitplaatsen die gebruikt worden zijn voorzien van een driepuntsgordel overeenkomstig de typegoedkeuring van het voertuig zoals die gold op de datum waarop het voertuig in gebruik is genomen. De autogordel moet voorts voldoen aan artikel 5.6.47, derde en vierde lid, van de Regeling voertuigen of artikel 5.5.47, vierde en vijfde lid, van de Regeling voertuigen en de gordel moet worden gebruikt ex art. 60 lid 2 sub d RVV 1990.

Conclusie
Het gewicht van de trike is bij de beoordeling of een helmplicht geldt niet relevant. De hoofdregel is dat er een helm moet worden gedragen. Alleen bij een gesloten carrosserie of open carrosserie waarbij de trike is voorzien van goedgekeurde driepuntsgordels overeenkomstig de typegoedkeuring op de datum dat het voertuig in gebruik is genomen en onder voorwaarde dat deze autogordels gebruikt worden geldt er geen helmplicht voor de bestuurder (en passagiers) van een trike.
Ik denk dat de adder zit in de type-goedkeuring van destijds. Zo mag je bv nu nog steeds zonder gordels of met een twee-puntsgordel rondrijden indien de auto - bv klassieker ouder dan 1971 - zelf destijds daarmee was goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg. Daarentegen mag je daarmee dan weer geen jonge/kleine kinderen etc.etc. vervoeren voor wie altijd een gordel geldt.

Met de helmplicht ligt dat iets ingewikkelder omdat een helm geen onderdeel uitmaakt van de voertuigconstructie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 16 mei 2023 @ 13:26:49 #242
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_209173344
Och ik ben zelfs een keer op de brommer aangehouden in mijn jonge(re) jaren.

Mag ik je bromfiets certificaat zien.
-Nee heb ik niet.
Waarom niet?
-Heb al een rijbewijs.
Nou dan hoop ik dat je de juiste hebt, want het moet wel een B rijbewijs zijn
:?

Ik denk dat er momenten zijn dat niemand weet hoe die zooi in elkaar zit :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Vis een optie? dinsdag 16 mei 2023 @ 13:36:26 #243
70532 loveli
N
pi_209173474
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 13:07 schreef Vallon het volgende:
Met de helmplicht ligt dat iets ingewikkelder omdat een helm geen onderdeel uitmaakt van de voertuigconstructie.
De BMW C1 mocht zonder helm omdat hij daarvoor is ontworpen. Een keer foto's op MF gezien van een C1 die van achteren was aangereden door een Laguna. De BMW rijder had een klein schaafplekje op z'n broek. De Laguna had het subframe aan gort.

Voor die motorrijder was de C1 de beste aankoop ooit.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 16 mei 2023 @ 13:38:06 #244
70532 loveli
N
  dinsdag 16 mei 2023 @ 16:34:08 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209175367
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 13:36 schreef loveli het volgende:

[..]
De BMW C1 mocht zonder helm omdat hij daarvoor is ontworpen. Een keer foto's op MF gezien van een C1 die van achteren was aangereden door een Laguna. De BMW rijder had een klein schaafplekje op z'n broek. De Laguna had het subframe aan gort.

Voor die motorrijder was de C1 de beste aankoop ooit.
Veel hangt af met hoe en waar qua omstandigheden.
Ik ben ook wel eens geschept waarbij ik voortglijdend zelf niets had maar - naast flinke ego*/schuifschade - de broek kon afschrijven. "Ego" omdat ik het zag aankomen, kon wegwezen maar nog zo "gecondioneerd" was om netjes op de gebaande weg voor het stoplicht te blijven wachten op de klap (bestuurder had mij niet gezien).

Met een C1 zit je als het ware in een helm en voor woonwerk mogelijk prima, ook omdat je geen echte gear nodig hebt, uit de wind zit, droog aankomt e.d.
Maar om dan te zeggen dat die automatische scooter een wannabe motorfiets is.... gaat mijzelf wat (te) ver (ik groet trouwens alles met meer dan 15pk dat op minder dan 4 wielen met het hoofd in de wind zit).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209241038
Gezakt voor theorie examen -O-

Echt kakzooi.
pi_209241126
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:13 schreef Mazikeen het volgende:
Gezakt voor theorie examen -O-

Echt kakzooi.
;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209241412
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
;(
Gewoon klote dat je de juiste antwoorden niet krijgt te zien

Had bij onderdeel M 3 fout! De oefenexamens maakte ik onderdeel M foutloos :{
pi_209241514
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:13 schreef Mazikeen het volgende:
Gezakt voor theorie examen -O-

Echt kakzooi.
Ah kak. Ik vond het echte theorie-examen ook iets moeilijker dan mijn oefenexamens. Maakte toch 2 foutjes meer dan bij mijn gemiddelde oefenexamens.

Ik heb morgen trouwens mijn AVD en zit vol in de stress. Vrijdag gelest en toen ging het kut. Vanavond nog een les dus beter gaat het dadelijk wel goed, want op dit moment denk ik echt hoe ga ik dit morgen fixen...
pi_209241550
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 17:05 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ah kak. Ik vond het echte theorie-examen ook iets moeilijker dan mijn oefenexamens. Maakte toch 2 foutjes meer dan bij mijn gemiddelde oefenexamens.

Ik heb morgen trouwens mijn AVD en zit vol in de stress. Vrijdag gelest en toen ging het kut. Vanavond nog een les dus beter gaat het dadelijk wel goed, want op dit moment denk ik echt hoe ga ik dit morgen fixen...
Komt goed. Ik kreeg de tip banaan eten _O-

13 juli heb ik pas avb. En hij denkt eind augustus of sep avd.

Maar gek genoeg ben ik daar niet bang voor.

Maar hé zou wel lekker zijn als je hem haalt. Nog lekker rijden deze zomer. Heb je al een motor (op het oog)?
pi_209241561
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 00:40 schreef CoExist het volgende:

[..]
Eet effe een banaan of 2 voor je examen. Daar zit kalium in en dat verlaagd je bloeddruk en vertraagd je hartslag.
Lust je geen bananen? Vraag Propranolol aan je huisarts. Zelfde effect.
Al vind ik de laatste wel een beetje cheaten op je examen.
Maar ik ken mensen die het gebruikten omdat ze zo zenuwachtig werden bij examens of examenvrees hadden.
Worden dat was hier met die banaan :D
pi_209241678
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 17:09 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Komt goed. Ik kreeg de tip banaan eten _O-

13 juli heb ik pas avb. En hij denkt eind augustus of sep avd.

Maar gek genoeg ben ik daar niet bang voor.

Maar hé zou wel lekker zijn als je hem haalt. Nog lekker rijden deze zomer. Heb je al een motor (op het oog)?
Ja die bananentip ken ik ook. En ook met mijn AVB toegepast (en gehaald). Dus die ga ik morgen sowieso eten :P
Ik was er ook niet zo bang voor, tot dit weekend. Nu stress ik hem van dadelijk zijn mijn bochten niet mooi, of heb ik toch te weinig afstand, etc.
Ja hoop ook echt dat ik het haal want als je zakt mag je pas na 4 weken weer examen doen. En laat ik nou net over 3,5 week voor 6 weken op vakantie gaan. Dus dan is het sowieso 10 weken later + de lessen die je nog extra moet nemen.
Zit te kijken naar een Yamaha MT07
pi_209241725
Ow dat wist ik niet joh. Damn nu ik ga duimen voor je.

Ow ik twijfel qua motor.
Mijn man heeft een R6

Ik heb de nieuwe Honda hornet gezien. Maat ook de nieuwe kawasaki ninja 650. Want dan kan ik met mij voetjes bij de grond. :D

Dus ik twijfel nog enorm qua motor
pi_209241738
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 17:25 schreef Mazikeen het volgende:
Ow dat wist ik niet joh. Damn nu ik ga duimen voor je.

Ow ik twijfel qua motor.
Mijn man heeft een R6

Ik heb de nieuwe Honda hornet gezien. Maat ook de nieuwe kawasaki ninja 650. Want dan kan ik met mij voetjes bij de grond. :D

Dus ik twijfel nog enorm qua motor
Ja het wordt sowieso een naked voor mij. Bij de hornet vind ik de voorkant niet zo mooi. Andere opties waar ik ook wel serieus naar kijk zijn de Kawasaki Z650 en de Suzuki SV650 (model vanaf 2010).
pi_209241757
In vind de hornet echt wel een vrouwen motor ook. Maar ik ben wel een vrouw maar niet vrouw vrouw. Moet wel iets stoerder zijn :@
pi_209246523
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 17:28 schreef Mazikeen het volgende:
In vind de hornet echt wel een vrouwen motor ook. Maar ik ben wel een vrouw maar niet vrouw vrouw. Moet wel iets stoerder zijn :@
Een Ducati Diavel :7
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_209247877
Succes @Pinuts vandaag *O*
  Vis een optie? dinsdag 23 mei 2023 @ 09:43:34 #258
70532 loveli
N
pi_209248086
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 17:28 schreef Mazikeen het volgende:
In vind de hornet echt wel een vrouwen motor ook. Maar ik ben wel een vrouw maar niet vrouw vrouw. Moet wel iets stoerder zijn :@
Waar ga je je motor voor gebruiken? Alles met 2 wielen zonder automaat is stoer genoeg voor een eerste motor. Rijbewijs halen, goed leren rijden en dan loop je vanzelf tegen je tweede motor aan, die bij je past.
crap in = crap out
pi_209248360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 09:43 schreef loveli het volgende:

[..]
Waar ga je je motor voor gebruiken? Alles met 2 wielen zonder automaat is stoer genoeg voor een eerste motor. Rijbewijs halen, goed leren rijden en dan loop je vanzelf tegen je tweede motor aan, die bij je past.
Geen woon werk verkeer.

Gewoon samen met mijn man rijden. Hij heeft een R6. Misschien soms een weekendje op pad. Maar zullen meer dagritjes worden.

Soms rijden met mijn tante en oom en 2 neefjes. Ook dagritjes :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2023 10:13:21 ]
pi_209248373
Ik ga overigens een dagcrusus theorie doen bij 123theorie. Ochtend theorie en middag examen.
iemand ervaring? Wel pas na 1 juli...
pi_209253828
Pff... ik heb gehaald! Kan het nog bijna niet geloven!
pi_209253975
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef Pinuts het volgende:
Pff... ik heb gehaald! Kan het nog bijna niet geloven!
Gefeliciteerd *O*
pi_209254174
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:38 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
Gefeliciteerd *O*
Thanks. Net mijn rijbewijs aangevraagd en dan maar eens marktplaats gaan afstruinen :P
pi_209258512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef Pinuts het volgende:
Pff... ik heb gehaald! Kan het nog bijna niet geloven!
Gefeliciteerd joh!
Veel veilige kilometers toegewenst en succes met het vinden van een fijne motor.
In welke regio zoek je? In het noorden heb ik nog wel een paar adresjes.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209265941
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:06 schreef CoExist het volgende:

[..]
Gefeliciteerd joh!
Veel veilige kilometers toegewenst en succes met het vinden van een fijne motor.
In welke regio zoek je? In het noorden heb ik nog wel een paar adresjes.
Ah helaas, ik zoek nou net in Limburg/Brabant...
pi_209345029
Vanmiddag maar eens geļnvesteerd in de Garmin Zūmo® XT2.
Ik wilde in eerste instantie voor de TomTom Rider 550 gaan maar ging toch overstag voor de Garmin.
Wat een mooi apparaat en de sky is the limit qua mogelijkheden.

Inmiddels de navigatie geļnstalleerd op de motor. Het was ff een klusje maar alles mooi weg kunnen werken naast de kabelboom.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209346089
Ik heb mijn motor gisteren verkocht :o.
pi_209346292
quote:
3s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:20 schreef Anne het volgende:
Ik heb mijn motor gisteren verkocht :o.
Voor een nieuwe? :o
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209346372
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:45 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Voor een nieuwe? :o
Nee :o !
Ik heb een te dikke buik om even te kunnen rijden, dus ik kijk over een jaar ofzo wel of motorrijden er weer in zit :Y).
Koop ik dan wel weer iets nieuws (of misschien hetzelfde, want de KTM Duke beviel wel heel erg goed).
pi_209346400
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:24 schreef CoExist het volgende:
Vanmiddag maar eens geļnvesteerd in de Garmin Zūmo® XT2.
Ik wilde in eerste instantie voor de TomTom Rider 550 gaan maar ging toch overstag voor de Garmin.
Wat een mooi apparaat en de sky is the limit qua mogelijkheden.

Inmiddels de navigatie geļnstalleerd op de motor. Het was ff een klusje maar alles mooi weg kunnen werken naast de kabelboom.
Nice, waarom toch niet voor de TomTom rider 550 gegaan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Vis een optie? woensdag 31 mei 2023 @ 09:28:34 #271
70532 loveli
N
pi_209346618
quote:
16s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nice, waarom toch niet voor de TomTom rider 550 gegaan?
Omdat het bedieningsgemak van TomTom ruk is ten opzichte van Garmin.
crap in = crap out
pi_209346640
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:28 schreef loveli het volgende:

[..]
Omdat het bedieningsgemak van TomTom ruk is ten opzichte van Garmin.
Ah oke, ik las dat je bij tomtom wel kan aangeven dat je mooie slingerwegen krijgt en zo als je een route maakt, kan je met de Garmin iets vergelijkbaars?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 31 mei 2023 @ 09:43:42 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209346714
Ja.

Bij m'n Zumo XT kan dat in elk geval wel, dus bij de XT2 vast ook.
Huilen dan.
  woensdag 31 mei 2023 @ 09:44:12 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209346719
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:28 schreef loveli het volgende:

[..]
Omdat het bedieningsgemak van TomTom ruk is ten opzichte van Garmin.
En de klantenservice. En de updates. En de bouwkwaliteit. En...
Huilen dan.
pi_209346839
quote:
16s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nice, waarom toch niet voor de TomTom rider 550 gegaan?
Nou, ik had even gebeld met een bekende reseller van TomTom.
Deze raden mij de TTR550 nu ten zeerste af.

Argumenten:
5 jaar oude hardware wat slecht communiceert via Bluetooth met name bij  devices.
De verkoper in kwestie betwijfeld of TomTom met een nieuw Rider toestel komt of dat TomTom überhaupt nog wel bestaat over 2 jaar.

En omdat ik in het verleden eerder wel eens een vervelende ervaring met TomTom heb gehad ben ik toch maar voor de Garmin gegaan.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Vis een optie? woensdag 31 mei 2023 @ 10:11:16 #276
70532 loveli
N
pi_209346898
quote:
16s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah oke, ik las dat je bij tomtom wel kan aangeven dat je mooie slingerwegen krijgt en zo als je een route maakt, kan je met de Garmin iets vergelijkbaars?
Vast wel, ik heb de tomtom en als ik denk dat ik iets aan m'n route wijzig, ben ik hem kwijt en moet ik nieuw instellen. En ja, dat ligt vast ook aan de gebruiker.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 31 mei 2023 @ 10:13:06 #277
70532 loveli
N
pi_209346920
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:53 schreef Anne het volgende:

[..]
Nee :o !
Ik heb een te dikke buik om even te kunnen rijden, dus ik kijk over een jaar ofzo wel of motorrijden er weer in zit :Y).
Koop ik dan wel weer iets nieuws (of misschien hetzelfde, want de KTM Duke beviel wel heel erg goed).
Zijspan.

Kijk eerst maar of je nog wilt motorrijden als je moeder bent. Ik ken meerdere vrouwen die moeder werden en niet meer opstapten.

[ Bericht 7% gewijzigd door loveli op 31-05-2023 10:18:54 ]
crap in = crap out
pi_209346979
Oke goed om te weten, ik gebruik momenteel mijn telefoon nog als navigatie en had het idee om tzt een TomTom rider te halen maar ik zal eens naar garmin kijken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209347180
quote:
16s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke goed om te weten, ik gebruik momenteel mijn telefoon nog als navigatie en had het idee om tzt een TomTom rider te halen maar ik zal eens naar garmin kijken.
Ja, ik wilde eerst ook mijn  iPhone 13 Pro Max gebruiken als navigatie in combinatie met een mount van Quad Lock of SP Connect.
Echter hoor en lees ik genoeg horror verhalen dat door trillingen die mounts je smartphone intern mollen.
Plus een smartphone is nu eenmaal geen dedicated navigatie, constant navigeren is nou niet bepaald goed voor de accu duur.

Dit was een duur grapje met de Garmin. Tweemaal zo duur als de TomTom Rider 550 zelfs. Maar nu heb ik wel de nieuwste van de beste navigatie met goede support en meer features dan de TTR550.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209390490
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:45 schreef CoExist het volgende:

[..]
Ja, ik wilde eerst ook mijn  iPhone 13 Pro Max gebruiken als navigatie in combinatie met een mount van Quad Lock of SP Connect.
Echter hoor en lees ik genoeg horror verhalen dat door trillingen die mounts je smartphone intern mollen.
Plus een smartphone is nu eenmaal geen dedicated navigatie, constant navigeren is nou niet bepaald goed voor de accu duur.

Dit was een duur grapje met de Garmin. Tweemaal zo duur als de TomTom Rider 550 zelfs. Maar nu heb ik wel de nieuwste van de beste navigatie met goede support en meer features dan de TTR550.
Juist om die reden heeft quadlock er een vibratiedemper en een draadloze laadfunctie bij.

Overigens ben ik recentelijk wel overgestapt naar iPhone gebruiken als primaire Navi met MRA. Ondersteunt ook CarPlay dus heb een waterdichte CarPlay display via AliExpress gemonteerd en dat werkt prima. Kan ik ook meteen Flitsmeister en Spotify bedienen :P
  zondag 4 juni 2023 @ 13:47:07 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209397457
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:45 schreef CoExist het volgende:
...
Echter hoor en lees ik genoeg horror verhalen dat door trillingen die mounts je smartphone intern mollen.
Plus een smartphone is nu eenmaal geen dedicated navigatie, constant navigeren is nou niet bepaald goed voor de accu duur ...
Meld.
Hier ook een HTC die het na jaartje trillen en schokken, uiteindelijke voor gezien hield en de accu/laad electronica er kennelijk niet tegen kon om volcontinu Co-Pilot te draaien. Ook de USB aansluiting werd er ook niet beter van.
Kortom, zoals vaak met high-tech, alles kan; alleen niet altijd (zeker) en tegelijk.

Inmiddels rij ik zonder directe navigatie, op eigen routegevoel dat mij altijd op de juiste weg heeft gewezen en op de motor er wmb nooit een verkeerde afslag is. Soms kom je dan onverwacht waar je niet d8 te zijn om je later over te de planning te kunnen verwonderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209397645
quote:
16s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke goed om te weten, ik gebruik momenteel mijn telefoon nog als navigatie en had het idee om tzt een TomTom rider te halen maar ik zal eens naar garmin kijken.
Ik heb een Garmin Zumo 220. Meer dan 10 jaar oud. Doet het nog perfect. En kan nog met regelmaat de kaarten updaten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 4 juni 2023 @ 16:05:31 #283
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_209399156
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:17 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Juist om die reden heeft quadlock er een vibratiedemper en een draadloze laadfunctie bij.

Overigens ben ik recentelijk wel overgestapt naar iPhone gebruiken als primaire Navi met MRA. Ondersteunt ook CarPlay dus heb een waterdichte CarPlay display via AliExpress gemonteerd en dat werkt prima. Kan ik ook meteen Flitsmeister en Spotify bedienen :P
oe zo’n portable Apple play dingie ziet er handig uit. Wist niet eens dat het bestond.
Die ga ik eens bestellen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_209407565
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:05 schreef stinkie het volgende:

[..]
oe zo’n portable Apple play dingie ziet er handig uit. Wist niet eens dat het bestond.
Die ga ik eens bestellen
ja werkt opzich prima. Ik heb hem op de tracer zitten en netjes met de juiste contrastekker op de accessoire aansluiting aangesloten dus netjes achter contact. Wel even rekening mee houden dat je linksom of rechtsom je telefoon ook op moet laden anders gaat het vrij vlot :D
  maandag 5 juni 2023 @ 15:29:41 #285
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209410189
Meldt zich ook hier.
8-)

Al sinds 2003 rbw, tot dochter kwam gereden, en sinds zaterdag weer op wielen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209439697
Vanaf 17-6 weer acculders en compressortje om thuis zelf je banden op te pompen bij de Lidl
  zaterdag 10 juni 2023 @ 10:16:02 #287
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_209461601
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 11:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]
ja werkt opzich prima. Ik heb hem op de tracer zitten en netjes met de juiste contrastekker op de accessoire aansluiting aangesloten dus netjes achter contact. Wel even rekening mee houden dat je linksom of rechtsom je telefoon ook op moet laden anders gaat het vrij vlot :D
Tis toch een quadlock geworden. Maar zo’n display is wel leuk voor als ik een youngtimer erbij neem
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_209531087
11 juli theorie cursus en examen voor de motor.

Spannend weer. Nu via gelijkgeslaagd.
  zondag 18 juni 2023 @ 05:38:23 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_209550574
Zo. Heb me in m'n pak geworsteld, en zo de buurt eens even wakkermaken :P

Fijne dag allemaal :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_209551660
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 05:38 schreef fietsie het volgende:
Zo. Heb me in m'n pak geworsteld, en zo de buurt eens even wakkermaken :P

Fijne dag allemaal :)
Flink gassen :9
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 19 juni 2023 @ 16:58:06 #291
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_209569385
Heb sinds een half jaar ook een naked (Monster 600) trouwens. Wat een genot zo'n stuur. _O_
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_209570588
Net ff 5 dagen gestuurd in de Eifel.
Bezoekjes gebracht aan Luxemburg stad, Triėr en, Koblenz, kastelen bezocht en voornamelijk lekker langs de Moezel getourd. Wat een heerlijkheid.







[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 19-06-2023 19:10:50 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209572681
Vervelende omgeving de moezel ik kom er nooit..
  woensdag 28 juni 2023 @ 11:42:44 #294
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209677274
....oh.... hier een motor topic?

Dan maar even melden dat zojuist A gehaald is.... *O*
Mai pben rai~!
pi_209690029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:42 schreef KNAK het volgende:
....oh.... hier een motor topic?

Dan maar even melden dat zojuist A gehaald is.... *O*
Gefeliciteerd!
Het is koud, het is guur....
pi_209690044
Gistermorgen nog een rondje eilanden gedaan met een korte stop op Neeltje Jans. :s)

Het is koud, het is guur....
pi_209692351
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:42 schreef KNAK het volgende:
....oh.... hier een motor topic?

Dan maar even melden dat zojuist A gehaald is.... *O*
Gefeliciteerd! Al een motor op het oog? Zelf net 1,5 maand geleden het rijbewijs gehaald en nu de trotse bezitter van een Yamaha MT-07
  donderdag 29 juni 2023 @ 15:36:54 #298
24329 KNAK
ff w88,......
pi_209692848
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:04 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Al een motor op het oog? Zelf net 1,5 maand geleden het rijbewijs gehaald en nu de trotse bezitter van een Yamaha MT-07
Dank allen :). Een jongensdroom van dik 30 jaar oud maar eens uit laten komen. Was een beetje 'nu of nooit' ... en da's een keiharde 'NU' geworden :D

Een MT 07 lijkt me ook een mooie om mee te beginnen.
Ik heb eigenlijk alleen maar een Kawa Z650 aangeraakt, en dat vind ik eigenlijk al spannend genoeg. Lekker licht, redelijk snel, geen overdreven bizar snelle raket met z'n 650cc/60HP, rechtop zitten dus wat vriendelijker voor mijn gevoelige rug, al met al een mooi dingetje maar met 1 klein probleem; naked....en dus een boel wind. Hierdoor aan het kijken naar hetzelfde maar dan met iets meer windprotectie; de Ninja 650.

Sport/tour bevalt mij wel. Op moment aan het twijfelen of het een nieuwe of occasion moet worden en neig dat laatste te kiezen. Eerst even een jaartje (of jaartjes) beetje ervaring opdoen met iets wat niet direct enorm duur is. Enige is dan weer wel dat ik alleen die 2020 en ouder modelletjes leuk vind, dus kom ik uiteindelijk toch weer uit bij zowat de nieuwprijs.... het zijn net iPhones; ze behouden hun waarde lange tijd!.... 1000eur verschil tussen een nieuw 2023 en een occasion 2020 met 5~10k op de teller. Bijzonder..
Mai pben rai~!
pi_209693323
Lekker hoor.

Afgelopen vrijdag lekker over de dijken bij Lopik gereden, was verrassend rustig op vrijdag, heerlijk genoten. :z
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209782965
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:36 schreef KNAK het volgende:

[..]
Dank allen :). Een jongensdroom van dik 30 jaar oud maar eens uit laten komen. Was een beetje 'nu of nooit' ... en da's een keiharde 'NU' geworden :D

Een MT 07 lijkt me ook een mooie om mee te beginnen.
Ik heb eigenlijk alleen maar een Kawa Z650 aangeraakt, en dat vind ik eigenlijk al spannend genoeg. Lekker licht, redelijk snel, geen overdreven bizar snelle raket met z'n 650cc/60HP, rechtop zitten dus wat vriendelijker voor mijn gevoelige rug, al met al een mooi dingetje maar met 1 klein probleem; naked....en dus een boel wind. Hierdoor aan het kijken naar hetzelfde maar dan met iets meer windprotectie; de Ninja 650.

Sport/tour bevalt mij wel. Op moment aan het twijfelen of het een nieuwe of occasion moet worden en neig dat laatste te kiezen. Eerst even een jaartje (of jaartjes) beetje ervaring opdoen met iets wat niet direct enorm duur is. Enige is dan weer wel dat ik alleen die 2020 en ouder modelletjes leuk vind, dus kom ik uiteindelijk toch weer uit bij zowat de nieuwprijs.... het zijn net iPhones; ze behouden hun waarde lange tijd!.... 1000eur verschil tussen een nieuw 2023 en een occasion 2020 met 5~10k op de teller. Bijzonder..
Kijk eens naar een tracer 700. Beter voor een gevoelige rug vee minder druk op je polsen en niet naked :P
pi_209783127
Motor naar de monteur voor zijn beurt. Heb er wel veel te lang niet op gereden. Starten ging wel maar met choke kwam hij niet boven de 2000 toeren :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')