quote:
Op woensdag 12 april 2023 23:30 schreef Pinuts het volgende:[..]
Vraagje nog, Motoroutlet/store en MKC Moto had ik inderdaad al wel even rondgekeken (en ook wat mooi spul gezien). Louis kende ik nog niet, dus daar net eens even op de webshop rondgekeken. Valt me op dat deze (een stuk) goedkoper is dan die andere twee. Vooral in helmen scheelt het veel (als in voor 80 - 100 euro lijk je daar al een helm te kunnen krijgen). Is het kwalitatief wel een beetje fatsoenlijk spul? Want dan is het wel de moeite om een keer na het werk langs die winkel te rijden.
Iemand hier trouwens ervaring met motor jeans? Vind dit een stuk 'mooier' uitzien dat die echte textiele broeken, maar is het ook in mid season een beetje te doen?
Graag gedaan voor wat betreft mijn antwoord. Hier nog eentje.
Ook bij helmen is het devies: passen, passen, passen bij een winkel!
Geen één hoofd is gelijk en soms staar je je blind op één type merk helm met een kek printje maar die zit toch niet zo lekker of gaat knellen op je hoofd op bepaalde druk punten.
Ik heb bijv. geen Shark of Schuberth hoofd. Als ik zo’n helm af doe dan voelt het alsof ik de oren van mijn kop af ruk.
Alle helmen zijn uiteraard gekeurd volgens de geldende veiligheidsnormen. Maar wederom zit er een groot verschil in kwaliteit.
Wil je een integraal of systeem helm? Dat maakt weer uit qua geluidsdichtheid.
Carbon of polycarbonaat? Dat maakt weer uit qua gewicht.
Kijk vooral wat er binnen je budget valt.
Geen idee of de helm van 80-100 euro een goede helm is.
Gerenommeerde high end merken zijn:
• AGV
• Arai
• Nolan
• Schuberth
• Shoei
Zijn erg aan de prijs maar staan erg goed bekend, hebben extra opties zoals een personal fitting, uitgebreide garanties en gaan vaak lang mee.
Veelal hebben deze helm merken de optie om een intercom set in te bouwen die dan in de helm schaal verwerkt wordt. Maar erg goedkoop is dit niet.
Soms hebben deze merken ook een goedkopere basis versie helm naast hun premium paradepaardje.
Midden segment is:
• Airoh
• Caberg
• HJC
• Premier
• Roof
• Shark
• Scorpion
Prima helmen voor een prima prijs.
De resterende merken schaar ik onder het goedkope segment en heb ik zelf geen ervaring mee.
Ik zie in mijn omgeving veel beginnende motorrijders die meestal voor budget helm en kleding gaan. Ene kant logisch, je weet wellicht nog niet of motor rijden je ding is. Maar meestal zie ik die helmen en kleding op marktplaats verschijnen omdat het toch niet aan de kwaliteit verwachtingen voldeed.
Zoek maar eens op het eigen helmen merk “Bayard” van MotoPort bijv.
Ook over kevlar jeans kan ik mee praten. Staat vlot en casual en kan bij elke motorjack gedragen worden. Vaak zijn er wel opties om met een verbindingsstuk de broek aan de jas te verbinden als dat je ding is.
Ikzelf heb de Revi'It! Austin geloof ik.
Degelijke broek die erg zwaar aanvoelt en dan heb ik er ook nog extra heup protectoren inzitten.
Erg fijn om zomers mee te rijden, totdat… REGEN.
Één dikke plensbui en je broek is doorweekt en gaat lekken op plekken waar je het beslist niet wil.
Jeans stof is anders dan de textiele stof van een reguliere motorbroek en je rijdt het zeker niet even snel droog. Derhalve heb ik ook regenkleding van (ja, ja) Rev'It!
Tevens vind ik de kevlar broek in het voorjaar nog best frisjes en ik heb daarom ook een nieuwe textiele motorbroek erbij gekocht.
Al zijn er al H2O kevlar jeans te koop die claimen waterdicht te zijn. Maar de prijzen ervan zijn hoog.
Ik lees dat je nog bezig bent met je A rijbewijs en dan zou ik voorzichtig zijn met teveel casual motorkleding kopen en dragen tijdens je lessen en vooral je examen.
Ik ken iemand die als een soort halve houthakker met een geblokte hoodie, camouflage broek en legerkistjes op zijn AVD examen verscheen en daarom werd weg gestuurd.
Reden was dat als hij zijn eigen veiligheid al niet zo serieus nam hij dit ook niet bij zijn mede weg gebruikers deed.
Dit zal natuurlijk per examinator en regio verschillen maar wel eentje om rekening mee te houden!
Laatste bonus tip in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 13-04-2023 14:36:09 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.