Worden dat was hier met die banaanquote:Op donderdag 4 mei 2023 00:40 schreef CoExist het volgende:
[..]
Eet effe een banaan of 2 voor je examen. Daar zit kalium in en dat verlaagd je bloeddruk en vertraagd je hartslag.
Lust je geen bananen? Vraag Propranolol aan je huisarts. Zelfde effect.
Al vind ik de laatste wel een beetje cheaten op je examen.
Maar ik ken mensen die het gebruikten omdat ze zo zenuwachtig werden bij examens of examenvrees hadden.
Ja die bananentip ken ik ook. En ook met mijn AVB toegepast (en gehaald). Dus die ga ik morgen sowieso etenquote:Op maandag 22 mei 2023 17:09 schreef Mazikeen het volgende:
[..]
Komt goed. Ik kreeg de tip banaan eten
13 juli heb ik pas avb. En hij denkt eind augustus of sep avd.
Maar gek genoeg ben ik daar niet bang voor.
Maar hé zou wel lekker zijn als je hem haalt. Nog lekker rijden deze zomer. Heb je al een motor (op het oog)?
Ja het wordt sowieso een naked voor mij. Bij de hornet vind ik de voorkant niet zo mooi. Andere opties waar ik ook wel serieus naar kijk zijn de Kawasaki Z650 en de Suzuki SV650 (model vanaf 2010).quote:Op maandag 22 mei 2023 17:25 schreef Mazikeen het volgende:
Ow dat wist ik niet joh. Damn nu ik ga duimen voor je.
Ow ik twijfel qua motor.
Mijn man heeft een R6
Ik heb de nieuwe Honda hornet gezien. Maat ook de nieuwe kawasaki ninja 650. Want dan kan ik met mij voetjes bij de grond.
Dus ik twijfel nog enorm qua motor
Een Ducati Diavelquote:Op maandag 22 mei 2023 17:28 schreef Mazikeen het volgende:
In vind de hornet echt wel een vrouwen motor ook. Maar ik ben wel een vrouw maar niet vrouw vrouw. Moet wel iets stoerder zijn
Waar ga je je motor voor gebruiken? Alles met 2 wielen zonder automaat is stoer genoeg voor een eerste motor. Rijbewijs halen, goed leren rijden en dan loop je vanzelf tegen je tweede motor aan, die bij je past.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:28 schreef Mazikeen het volgende:
In vind de hornet echt wel een vrouwen motor ook. Maar ik ben wel een vrouw maar niet vrouw vrouw. Moet wel iets stoerder zijn
Geen woon werk verkeer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Waar ga je je motor voor gebruiken? Alles met 2 wielen zonder automaat is stoer genoeg voor een eerste motor. Rijbewijs halen, goed leren rijden en dan loop je vanzelf tegen je tweede motor aan, die bij je past.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef Pinuts het volgende:
Pff... ik heb gehaald! Kan het nog bijna niet geloven!
Gefeliciteerd joh!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:29 schreef Pinuts het volgende:
Pff... ik heb gehaald! Kan het nog bijna niet geloven!
Ah helaas, ik zoek nou net in Limburg/Brabant...quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:06 schreef CoExist het volgende:
[..]
Gefeliciteerd joh!
Veel veilige kilometers toegewenst en succes met het vinden van een fijne motor.
In welke regio zoek je? In het noorden heb ik nog wel een paar adresjes.
Voor een nieuwe?quote:
Neequote:
Nice, waarom toch niet voor de TomTom rider 550 gegaan?quote:Op woensdag 31 mei 2023 00:24 schreef CoExist het volgende:
Vanmiddag maar eens geïnvesteerd in de Garmin Zūmo® XT2.
Ik wilde in eerste instantie voor de TomTom Rider 550 gaan maar ging toch overstag voor de Garmin.
Wat een mooi apparaat en de sky is the limit qua mogelijkheden.
Inmiddels de navigatie geïnstalleerd op de motor. Het was ff een klusje maar alles mooi weg kunnen werken naast de kabelboom.
Omdat het bedieningsgemak van TomTom ruk is ten opzichte van Garmin.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nice, waarom toch niet voor de TomTom rider 550 gegaan?
Ah oke, ik las dat je bij tomtom wel kan aangeven dat je mooie slingerwegen krijgt en zo als je een route maakt, kan je met de Garmin iets vergelijkbaars?quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat het bedieningsgemak van TomTom ruk is ten opzichte van Garmin.
En de klantenservice. En de updates. En de bouwkwaliteit. En...quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat het bedieningsgemak van TomTom ruk is ten opzichte van Garmin.
Nou, ik had even gebeld met een bekende reseller van TomTom.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nice, waarom toch niet voor de TomTom rider 550 gegaan?
Vast wel, ik heb de tomtom en als ik denk dat ik iets aan m'n route wijzig, ben ik hem kwijt en moet ik nieuw instellen. En ja, dat ligt vast ook aan de gebruiker.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah oke, ik las dat je bij tomtom wel kan aangeven dat je mooie slingerwegen krijgt en zo als je een route maakt, kan je met de Garmin iets vergelijkbaars?
Zijspan.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:53 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee!
Ik heb een te dikke buik om even te kunnen rijden, dus ik kijk over een jaar ofzo wel of motorrijden er weer in zit.
Koop ik dan wel weer iets nieuws (of misschien hetzelfde, want de KTM Duke beviel wel heel erg goed).
Ja, ik wilde eerst ook mijn iPhone 13 Pro Max gebruiken als navigatie in combinatie met een mount van Quad Lock of SP Connect.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke goed om te weten, ik gebruik momenteel mijn telefoon nog als navigatie en had het idee om tzt een TomTom rider te halen maar ik zal eens naar garmin kijken.
Juist om die reden heeft quadlock er een vibratiedemper en een draadloze laadfunctie bij.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:45 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ja, ik wilde eerst ook mijn iPhone 13 Pro Max gebruiken als navigatie in combinatie met een mount van Quad Lock of SP Connect.
Echter hoor en lees ik genoeg horror verhalen dat door trillingen die mounts je smartphone intern mollen.
Plus een smartphone is nu eenmaal geen dedicated navigatie, constant navigeren is nou niet bepaald goed voor de accu duur.
Dit was een duur grapje met de Garmin. Tweemaal zo duur als de TomTom Rider 550 zelfs. Maar nu heb ik wel de nieuwste van de beste navigatie met goede support en meer features dan de TTR550.
Meld.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:45 schreef CoExist het volgende:
...
Echter hoor en lees ik genoeg horror verhalen dat door trillingen die mounts je smartphone intern mollen.
Plus een smartphone is nu eenmaal geen dedicated navigatie, constant navigeren is nou niet bepaald goed voor de accu duur ...
Ik heb een Garmin Zumo 220. Meer dan 10 jaar oud. Doet het nog perfect. En kan nog met regelmaat de kaarten updaten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke goed om te weten, ik gebruik momenteel mijn telefoon nog als navigatie en had het idee om tzt een TomTom rider te halen maar ik zal eens naar garmin kijken.
oe zo’n portable Apple play dingie ziet er handig uit. Wist niet eens dat het bestond.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 19:17 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Juist om die reden heeft quadlock er een vibratiedemper en een draadloze laadfunctie bij.
Overigens ben ik recentelijk wel overgestapt naar iPhone gebruiken als primaire Navi met MRA. Ondersteunt ook CarPlay dus heb een waterdichte CarPlay display via AliExpress gemonteerd en dat werkt prima. Kan ik ook meteen Flitsmeister en Spotify bedienen
ja werkt opzich prima. Ik heb hem op de tracer zitten en netjes met de juiste contrastekker op de accessoire aansluiting aangesloten dus netjes achter contact. Wel even rekening mee houden dat je linksom of rechtsom je telefoon ook op moet laden anders gaat het vrij vlotquote:Op zondag 4 juni 2023 16:05 schreef stinkie het volgende:
[..]
oe zo’n portable Apple play dingie ziet er handig uit. Wist niet eens dat het bestond.
Die ga ik eens bestellen
Tis toch een quadlock geworden. Maar zo’n display is wel leuk voor als ik een youngtimer erbij neemquote:Op maandag 5 juni 2023 11:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja werkt opzich prima. Ik heb hem op de tracer zitten en netjes met de juiste contrastekker op de accessoire aansluiting aangesloten dus netjes achter contact. Wel even rekening mee houden dat je linksom of rechtsom je telefoon ook op moet laden anders gaat het vrij vlot
Flink gassenquote:Op zondag 18 juni 2023 05:38 schreef fietsie het volgende:
Zo. Heb me in m'n pak geworsteld, en zo de buurt eens even wakkermaken
Fijne dag allemaal
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:42 schreef KNAK het volgende:
....oh.... hier een motor topic?
Dan maar even melden dat zojuist A gehaald is....
Gefeliciteerd! Al een motor op het oog? Zelf net 1,5 maand geleden het rijbewijs gehaald en nu de trotse bezitter van een Yamaha MT-07quote:Op woensdag 28 juni 2023 11:42 schreef KNAK het volgende:
....oh.... hier een motor topic?
Dan maar even melden dat zojuist A gehaald is....
Dank allenquote:Op donderdag 29 juni 2023 15:04 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Al een motor op het oog? Zelf net 1,5 maand geleden het rijbewijs gehaald en nu de trotse bezitter van een Yamaha MT-07
Kijk eens naar een tracer 700. Beter voor een gevoelige rug vee minder druk op je polsen en niet nakedquote:Op donderdag 29 juni 2023 15:36 schreef KNAK het volgende:
[..]
Dank allen. Een jongensdroom van dik 30 jaar oud maar eens uit laten komen. Was een beetje 'nu of nooit' ... en da's een keiharde 'NU' geworden
Een MT 07 lijkt me ook een mooie om mee te beginnen.
Ik heb eigenlijk alleen maar een Kawa Z650 aangeraakt, en dat vind ik eigenlijk al spannend genoeg. Lekker licht, redelijk snel, geen overdreven bizar snelle raket met z'n 650cc/60HP, rechtop zitten dus wat vriendelijker voor mijn gevoelige rug, al met al een mooi dingetje maar met 1 klein probleem; naked....en dus een boel wind. Hierdoor aan het kijken naar hetzelfde maar dan met iets meer windprotectie; de Ninja 650.
Sport/tour bevalt mij wel. Op moment aan het twijfelen of het een nieuwe of occasion moet worden en neig dat laatste te kiezen. Eerst even een jaartje (of jaartjes) beetje ervaring opdoen met iets wat niet direct enorm duur is. Enige is dan weer wel dat ik alleen die 2020 en ouder modelletjes leuk vind, dus kom ik uiteindelijk toch weer uit bij zowat de nieuwprijs.... het zijn net iPhones; ze behouden hun waarde lange tijd!.... 1000eur verschil tussen een nieuw 2023 en een occasion 2020 met 5~10k op de teller. Bijzonder..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |