19 euro....wow, dat zijn leuke prijzenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:35 schreef foodlover het volgende:
Gisteren hadden we op een druk dorpsplein in Mula, Murcia Spanje: pizza Margherita, pizza salami en vooraf 2 geitenkaas bitterballen, 2 kip bitterballen, porie onion rings. Liter bier met zijn tweeën. Schade: 19¤.![]()
Zo zelf gepaneerde kalkoen schnitzels, stroganoffsaus, komkommersalade, frietjes en een Belgisch biertje.
Inderdaad! Al is het wel zo dat 1200¤ netto hier een heel normaal salaris is en het is een relatief arme provincie. Daarom is de levensstandaard ook anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:39 schreef Blues het volgende:
Hier in NL ben je voor 2 bier en 2 friet/patat al 19 euro kwijt
quote:Op zondag 24 juli 2022 11:17 schreef maily het volgende:
Hartige wentelteefjes (met gerapste kaas door het ei/melkmengsel) van oud stokbrood.
Jammiequote:Op zondag 24 juli 2022 11:10 schreef FranticDJ het volgende:
post Tomorrowland belgische boterkoeken genot
[ afbeelding ]
Zijn wel een beetje kleiner dan ik gewend ben
Och heerlijk!quote:Op zondag 24 juli 2022 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga zo een Full English maken
Bonen, eieren, worstjes, spek, toast, gegrilde tomaten, champignons, pot thee, jus, etc etc
Helaas geen gerookte haring in huis als Kippers alternatief
Smaakt dit een beetje naar koffiebroodjes? Lijkt zo.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:10 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet gelukkig dat jullie moeten aansterken maar anders klinkt dit wel een beetje zieligquote:
Koffiebroodjes is een hele brede noemerquote:Op zondag 24 juli 2022 15:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Smaakt dit een beetje naar koffiebroodjes? Lijkt zo.
Dit is toch gewoon een koffiebroodje?quote:Op zondag 24 juli 2022 11:10 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Bladerdeeg rozijnen room.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:47 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Koffiebroodjes is een hele brede noemerDus die counter ik met de vraag: wat bedoel jij met koffiebroodjes.
hier zit geen banketbakkersroom in. Het is meer te vergelijken met een croissant die iets zoeter is, met rozijnen en meer boter. En ze worden ook niet met abrikoos afgespoten na afloop. Er gaat iets anders over wat ik niet precies weet wat 't is.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Bladerdeeg rozijnen room.
[ afbeelding ]
Ah. Ik lees het nu.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:56 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hier zit geen banketbakkersroom in. Het is meer te vergelijken met een croissant die iets zoeter is, met rozijnen en meer boter.
Deze uit mn plaatje is ook heel klein, normaliter zijn ze formaatje croissant/vuist. en worden ze in .be bij brunch/ontbijt gegeten.
Nee hoor, niet typisch NLquote:Op zondag 24 juli 2022 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Ik lees het nu.
Het is typisch NLs. Dat specifieke koffiebroodjes.. wist ik niet.
Ja dat begrijp ik. Maar die ene schijnt typisch NLs te zijn.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee hoor, niet typisch NLIk kom uit het grensgebied bij .be en heb 5 jaar bij een bakker gewerkt. Ik snapte wel welke richting waar jij en @:futurefairytale heen wilden qua koffiebroodje. maar er zijn dus wel echt x verschillende soorten daarin
Ronde, Belgische, Deense, etc. Geloof dat wij er 8 in het assortiment verdeeld over de week hadden.
Waar koop jij die? AO?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:49 schreef Curiosity het volgende:
Nu Indomie Rendang noodles ( mijn favoriet) en een mok brandnetel thee met citroengras.
Ik ben dan weer 1 van de weinige mensen die pasta te smerig vind maar je saus klinkt helemaal prima hoorquote:Op zondag 24 juli 2022 17:01 schreef Soury het volgende:
Pasta met saus van slagroom, wat kippen bouillon, knoflook, mozzarella en parmezaan, gebakken spekjes en verse peterselie. Het is een testMaar vies kan het nooit worden.
Dat snap ik nooit zo je kan er zoveel mee. Pasta is een basis net als aardappels, rijst of brood en pizzadeeg dat hoef ik kaal ook niet. Je kan het zo maken als je wil.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben dan weer 1 van de weinige mensen die pasta te smerig vind maar je saus klinkt helemaal prima hoor
Het is de lucht als je het kookt, daar word ik echt onpasselijk van.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit zo je kan er zoveel mee. Pasta is een basis net als aardappels, rijst of brood en pizzadeeg dat hoef ik kaal ook niet. Je kan het zo maken als je wil.
OK....quote:Op zondag 24 juli 2022 17:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is de lucht als je het kookt, daar word ik echt onpasselijk van.
En dan heb je nog het nare mondgevoel als eerste en daarna alsof je smurfensnot moet doorslikken
Aantal jaren geleden was orzo helemaal hip. Zat toen ook in een HF-box.
Ik vol goede moed maken.
De meest ranzige kots die ik ooit heb gehad dus. Alsof er maaien in saus in de wasbak lagen (ik haalde het toilet niet) Gruwel!!!
Soms vind ik het wel jammer hoor, want de pasta-recepten klinken bijna altijd verrukkelijk. Op de pasta na dus
Op de 1 of andere manier vind ik lasagne wel lekker, maar dan zelfgemaakt met niet al te veel lasagnebladen.
Maar je ruikt de bladen dan dus niet als die gaan koken in de oven in de saus met veel bechamel en kaas
Lekker voor in de pastasausquote:Op zondag 24 juli 2022 17:57 schreef littlemindy het volgende:
Ik heb trostomaten herontdekt, wat zijn die lekker als ze goed rijp zijn en het warm weer is
Weer niet alles op.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:40 schreef golfer het volgende:
Straks: paddenstoelenrisotto met een Italiaanse salade.
Bijna nergens meer te krijgen.quote:
Probeer Roma/pruim trostomaten. Van die ovale.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:57 schreef littlemindy het volgende:
Ik heb trostomaten herontdekt, wat zijn die lekker als ze goed rijp zijn en het warm weer is
Opgerold rond bladerdeeg met rozijnen en een beetje pudding voor de smaak maar zie je haast niet zitten.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:47 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Koffiebroodjes is een hele brede noemerDus die counter ik met de vraag: wat bedoel jij met koffiebroodjes.
Oh ik dacht dat pain aux raisins precies hetzelfde was. Vind het wel hetzelfde smaken.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Maar die ene schijnt typisch NLs te zijn.
Dat andere landen andere koffiebroodjes en variëteiten hebben is bekend.
zie mijn vervolgpostsquote:Op zondag 24 juli 2022 21:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Opgerold rond bladerdeeg met rozijnen en een beetje pudding voor de smaak maar zie je haast niet zitten.
Ooh allemaal lekkere dingenquote:Op zondag 24 juli 2022 16:09 schreef capricia het volgende:
Nou ja, om even on topic te blijven..BBQ vanavond. Daarop:
Hasselbackaardappelen.
Entrecote met zelfgemaakte kruidenboter (met blauwaderkaas).
Maïskolven.
S'mores.
Aperitief met prosecco. Bij het eten rode wijn en water met limoen schijfjes.
Alle recepten van de AH.
Voor de groente had ik wat anders verzonnen, maar draadjesvleesquote:Op maandag 25 juli 2022 15:08 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ouderwets draadjesvlees met champignons en worteltjes met daarbij een gepofte aardappel.
quote:Op maandag 25 juli 2022 15:08 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ouderwets draadjesvlees met champignons en worteltjes met daarbij een gepofte aardappel.
Ziet er erg lekker uitquote:Op maandag 25 juli 2022 19:14 schreef Curiosity het volgende:
Chicken parmesan pasta
[ link | afbeelding ]
Ja, okay, zo meegekookt met het vlees zijn wortelen wel te doen.quote:
Hele kastanjechampignons die je mee laat pruttelen blijven knapperig!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, okay, zo meegekookt met het vlees zijn wortelen wel te doen.
Champignons ben ik nog steeds geen fan van.
Vooral de structuur.
Kan je het recept hiervan doorgeven?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:47 schreef Näsenbar het volgende:
Lange dag op werk vandaag dus een energy met kroketbroodje.
je gaat naar de supermarkt en haalt dan de volgende ingrediënten:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:48 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Kan je het recept hiervan doorgeven?
Vriezert leegmakenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond gaan we op de vette bektoer:
patat, kalfskroket, kaassouflee, lekkerbekje en appelcompote.
Maak je tonijnsalade wel eens zelf, en zo ja, wat is je recept?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Boterham met tonijnsalade van Johma. Die is echt gewoon een dikke prima ivm huismerk.
We maken de vriezer dus wat leger...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:05 schreef golfer het volgende:
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Maak je tonijnsalade wel eens zelf, en zo ja, wat is je recept?
(Ben dol op tonijn)
Vispannetje altijd goed. Maak ik zelf ook graag klaar. Doe er wel een aardappel in kleine blokjes bij.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:06 schreef capricia het volgende:
Man en dochter dus naar de Mac. Ik hou daar niet zo van. Dus een vispannetje voor mijzelf gemaakt (10 min werk). Met een glaasje wit.
[ afbeelding ]
Mierikswortel..dat is wat ik miste! Beetje pit, zeg maar.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Blikje tonijn
Rode ui
Kappertjes
Mayo, geen Zaanse of fritessaus, gewoon de neutrale.
Mierikswortel of een likje mosterd
Peper en zout
Als ik nog een restje rode of gele paprika heb daar een paar reepjes in hele kleine blokjes
Zelf even de verhoudingen verzinnen naar smaak
Oh en een gekookt ei!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Mierikswortel..dat is wat ik miste! Beetje pit, zeg maar.
Jum!!quote:
Wat was de zak chipsquote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:47 schreef C.L.Werner het volgende:
Zakchips voor ontibjt
Diepvries pizza voor lunch
Kapsalon van de lokale turk voor avondeten
Een wat bugles as snack
Ik leef die fat life
Hoop dat jullie magen dat aan kan nuquote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:05 schreef golfer het volgende:
Ik hou hier ook van hoor, inclusief corned beefquote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:42 schreef marc0871 het volgende:
Rundvleessalade, dus.
Grotendeels volgens dit recept
Ja, inclusief de corned beef.
Doe me eens wat![]()
![]()
Ik heb deze keer ipv alles door elkaar te stampen, alles nu gemengd, na alleen de aardappels grof te hebben gestampt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kippenlever, mjamquote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:17 schreef foodlover het volgende:
Straks voor meneer spaghetti Aglio olio. Voor mij gebakken kippenlever met champignons. Lekker wit rustiek brood erbij.
Eens in de zoveel tijd vind ik kippenlevertjes echt lekker. Zowel de smaak van de levertjes als de jus (soppen met broodquote:
Klinkt goed! Enjoyquote:Op woensdag 27 juli 2022 16:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor 3 man koken vanavond.
Heb voor gang 1 net hot & sour soep gemaakt (met o.a. gerookte kip en cantharellen).
Hoofdgerecht wordt Szechuaanse roerbak met biefstuk, garnalen, sugarsnaps en noedels.
Toe custard met slagroom en verse ananas.
Zin in
Dat is inderdaad carbonara.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:14 schreef golfer het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/allerha(...)sta-carbonara-voor-1
quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:54 schreef golfer het volgende:
... ik maak een simpele spaghetti carbonara voor mijzelf.
🐟🌽🥔 🦐quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:19 schreef golfer het volgende:
In IJmuiden naar vishandel Waasdorp geweest en daar een portie kibbeling gehaald als tussendoortje voor zo meteen en voor vanavond een mooie zeeduivelstaart laten fileren. Die eten we dan gebakken met aardappelblokjes uit de airfryer en met gestoofde maïskorrels.
Lekker! Ben je op vakantie?quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:49 schreef Mrsloveable het volgende:
Pizza honey mosterd pulled pork met Choco Churros erbij
En 2 garnalenquote:
Nee besteld bij domino'squote:Op donderdag 28 juli 2022 18:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker! Ben je op vakantie?
Jaa ik zie em nuquote:
Oh wist niet dat ze die hadden maar bestel daar eigenlijk nooit.quote:
Smaakte heerlijkquote:Op donderdag 28 juli 2022 20:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jaa ik zie em nu
[..]
Oh wist niet dat ze die hadden maar bestel daar eigenlijk nooit.
Vond je em lekker?
Weekend!quote:
Wat is het? Ik ga toevallig morgen voor t eerst Syrisch eten dus dan weet ik of ik dat zal bestellenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:26 schreef mascara-klodder het volgende:
Komt mijn (Syrische) buurvrouw net brengenHet heet kibbeh en smaakt verrukkelijk
[ link | afbeelding ]
Dit komt wel aardig overeen. Zijn natuurlijk talloze recepten te vinden. Ze heeft 'm vrij pittig gemaakt dus heb het gecombineerd met yoghurt om in te dippen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat is het? Ik ga toevallig morgen voor t eerst Syrisch eten dus dan weet ik of ik dat zal bestellen
Ik in bierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd kibbeh bestellen, zowel de vega als de vlees versies zijn lekker. Shanklish kaas, en muhammara, en tamarindesap of moerbei sap…en gewoon alles. Wanneer ze de mogelijkheid hebben met allemaal verschillende hapjes, dat doen. En Syrische rijst moet je zeker niet overslaanquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat is het? Ik ga toevallig morgen voor t eerst Syrisch eten dus dan weet ik of ik dat zal bestellen
Ik denk dat ik nog veel plezier van de kookkunsten van mijn buren ga hebbenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Altijd kibbeh bestellen, zowel de vega als de vlees versies zijn lekker. Shanklish kaas, en muhammara, en tamarindesap of moerbei sap…en gewoon alles. Wanneer ze de mogelijkheid hebben met allemaal verschillende hapjes, dat doen. En Syrische rijst moet je zeker niet overslaan
Ziet er heerlijk uit, vooral de rijstkoekies (..en behalve de pap dan voor mij)quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:53 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Vooraf: sla, rijstkoekjes, haring, garnaal
[ afbeelding ]
Hoofd: hartige groentetaart in filodeeg & lamsgehaktballetjes
[ afbeelding ]
Toe: boekweitpap met spekjes, stroop & boter
Zo te zien zat er ook een lik boter op m'n lens
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit komt wel aardig overeen. Zijn natuurlijk talloze recepten te vinden. Ze heeft 'm vrij pittig gemaakt dus heb het gecombineerd met yoghurt om in te dippen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kibbeh
Thanks!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Altijd kibbeh bestellen, zowel de vega als de vlees versies zijn lekker. Shanklish kaas, en muhammara, en tamarindesap of moerbei sap…en gewoon alles. Wanneer ze de mogelijkheid hebben met allemaal verschillende hapjes, dat doen. En Syrische rijst moet je zeker niet overslaan
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:28 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gegrilde, gemarineerde lamskoteletten met pilavrijst en een botersalade.
Een van mijn vrienden (Syrisch dus) eet sinds een jaar vegetarisch. Behalve mijn draadjesvlees 😂. Wanneer ik nu een berichtje uitdoe “woensdag eten we draadjesvlees moet ik 2,5 - 3 kg klaarmaken en gaat het schoon op (en ook nog puree en rode kool er ij).quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nog veel plezier van de kookkunsten van mijn buren ga hebbenHad vd week soep gemaakt en hun ook een pannetje gegeven en dat viel goed in smaak.
Ze zijn echt superlief
Knap hoor!quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben Pekingeend aan het maken voor vanavond.
Ohh wat heerlijk allemaalquote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Syrisch dus. Was erg lekker. We hadden 2-gangenmenu met 6 mezzes met brood vooraf en als hoofd kregen we 6 spiezen met boterige saffraanrijst en meer brood.
Was bang dat vlees droog was maar was heel mals. Kip, lam en kebabspiezen.
Toe Syrische thee.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekkerquote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:17 schreef Blues het volgende:
Nu thee en zelfgemaakte pasteis de nataZe zijn goed gelukt
[ afbeelding ]
Was erg lekker, maar heeft veel ruimte voor verbeteringquote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben Pekingeend aan het maken voor vanavond.
Wow dat ziet er fantastisch uit!quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Syrisch dus. Was erg lekker. We hadden 2-gangenmenu met 6 mezzes met brood vooraf en als hoofd kregen we 6 spiezen met boterige saffraanrijst en meer brood.
Was bang dat vlees droog was maar was heel mals. Kip, lam en kebabspiezen.
Toe Syrische thee.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oh geweldig!!quote:Op zondag 31 juli 2022 13:09 schreef sigme het volgende:
Er bleken nu rijpe perziken aan onze perzikboom te hangen. En er zijn Japanse wijnbessen. En nog weer nieuwe aardbeien aan de doordragers. En de eerste rijpe appels.
Dus ons fruitontbijt was VERS fruit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met eigen walnoten
Ziet er goed uitquote:Op zondag 31 juli 2022 13:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmorgen heerlijke cappuccino met bananenbrood.
Net weer mn favo lunch; Chinees. Nu wachten op volgend weekend![]()
[ link | afbeelding ]
Rijststicks met gemengd vlees
[ link | afbeelding ]
Pittige kip peper zout
Lekker!quote:Op zondag 31 juli 2022 14:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had nu al trek in mijn avondetenWitlofsalade met appel en walnoot.
Kipschnitzel gevuld met ham en kaas.
[ link | afbeelding ]
Ik wist dat ik te moe zou zijn om eten te maken vanavond dus dan maar zo.quote:Op zondag 31 juli 2022 14:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker!
Dat heb ik ook vaak overdag, zin in m'n avondeten
Oooh! Jummie!quote:Op zondag 31 juli 2022 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Aardappelpuree (zelfgemaakt), broccoli en beenham met een saus o.b.v. creme fraiche en mosterd
Ik ben altijd op zoek naar recepten voor zelfgemaakte tomatensaus. Hoe maak jij 'm?quote:Op zondag 31 juli 2022 19:43 schreef Prego het volgende:
Een gin tonic (of meerdere), weekend
![]()
Straks pasta met zelfgemaakte tomatensaus en gehaktballetjes
Of niet, nog steeds niet bezorgd en blijkbaar zijn ze al dichtquote:
Aah, das klote! En nu, een bammetje met een gebakken eitje?quote:Op zondag 31 juli 2022 20:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Of niet, nog steeds niet bezorgd en blijkbaar zijn ze al dicht
Morgen maar bellen
Toch nogquote:Op zondag 31 juli 2022 21:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aah, das klote! En nu, een bammetje met een gebakken eitje?
Ze zijn toch nog gekomen? Das mooi, eet smakelijk dan!quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Toch nog![]()
Bammetjes en eitjes heb ik niet meer, kasten zijn zo goed als leeg nu
Ja, alsnogquote:Op zondag 31 juli 2022 21:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ze zijn toch nog gekomen? Das mooi, eet smakelijk dan!
Ik zou je graag een recept willen geven maar ik doe eigenlijk altijd maar watquote:Op zondag 31 juli 2022 20:44 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik ben altijd op zoek naar recepten voor zelfgemaakte tomatensaus. Hoe maak jij 'm?
Gelukkig toch nog kunnen eten, zou echt klote zijn als je niks had gekregen.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Toch nog![]()
Bammetjes en eitjes heb ik niet meer, kasten zijn zo goed als leeg nu
Dit was lékkerquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond: verse spaghetti met uitgebakken gerookte spekblokjes, zelfgemaakte pesto, gebakken rundersaucijzen en een eikenbladmelangesalade met een lekkere vinaigrette.
Als dessert zelfgemaakt citroenroomijs.
Beenhamquote:Op maandag 1 augustus 2022 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gebakken knoflookboteraardappeltjes, laatste restje beenham met saus en broccoli. Bedoeling was een salade met rauwkost erbij, maar de rauwkost bleek over de datum en slijmerig
quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:19 schreef golfer het volgende:
Als dessert zelfgemaakt citroenroomijs.
Joehoe de trek is terugquote:
Dat denk en hoop ik ookquote:Op maandag 1 augustus 2022 21:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Joehoe de trek is terug![]()
Fijn te horen dat het weer beter gaat.
Denk ik
Nee, dat is het een beetje. Ik doe ook maar watquote:Op maandag 1 augustus 2022 17:44 schreef Prego het volgende:
[..]
Ik zou je graag een recept willen geven maar ik doe eigenlijk altijd maar watHet hangt er vanaf wat ik nog in huis heb.
De basis is vrijwel altijd mirepoix van ui, selerie, wortel en knoflook. Even aanfruiten en dan voeg ik er tomatencoulis (gemaakt met tomaten uit de tuin van m’n schoonouders) soms doe ik er wat rode wijn bij, soms bouillon. Soms met basilicum, soms met munt. Wanneer ik een wat pittige saus wil dan gaat er wat tabasco of Espelette peper in.
Om het zure uit de saus te krijgen doe ik er een halve theelepel natriumcarbonaat in.
Heb jij wel een recept?
OT: vanavond pasta van gisteren met sla en gemarineerde paprika. Nu een gin tonic.
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
Vanavond op de door B. een paar weken geleden gewonnen tuinhaard [ afbeelding ] de plancha eens uitproberen en daar wat gemarineerde saté van kippendijen en wat gemarineerde grote gamba's op gooien.
Daarbij een salade van gegrilde aubergine en courgette met een oosters sausje.
Das een leuk apparaat om te winnen, succes met grillen!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
Vanavond op de door B. een paar weken geleden gewonnen tuinhaard [ afbeelding ] de plancha eens uitproberen en daar wat gemarineerde saté van kippendijen en wat gemarineerde grote gamba's op gooien.
De ciabatta zelf is niet duur maar vind t ook wel irritant worden, de prijzen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 13:27 schreef junkiesietze het volgende:
Net tosti, vanavond de andere helft van mijn broodje kip
Chiabatta, pulled chicken van de jumbo uit zo'n verse bak.
coleslaw op broodje smeren, kip erop, kaas erover, beetje bbqsaus.
Normaal gesproken probeer ik een hele chiabatta naar binnen te schuiven, maar aangezien de boodschappen 25euro waren probeer ik er maar 2 dagen mee te doen
Gaaf!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
gefeliciteerd manquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 18:34 schreef golfer het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Filmpje:
Hier ook, alleen met chiazaad, bessen en peer.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Havermout met banaan, kaneel en gebroken lijnzaad.
Goed voor de vezels enz.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:45 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken scholfilets, gebakken aardappelschijfjes en een botersalade met tomaat en ei.
Nieuwe halen!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Omdat ik trek had in taart had ik taart gekocht bij de bakker.
Maar zelfs ik krijg niet (meer) een hele taart in mijn eentje op.
Dus ik ging punten taart uitdelen aan al mijn buren.
Nu heb ik nul taart
Je moet ook niet álles weggeven. Grapjasquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Had je het niet kunnen invriezen? Dan had je nu nog gehadquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Mooi kennismakingsgebaarquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Misschien laten ze dan een keer jeroen uit op zondag om 7 uur ,s ochtends als het hard regentquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Ik ken hetquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Zo zo, alleen voor jezelf of krijg je eters?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:46 schreef marc0871 het volgende:
Ik heb vanmorgen rijst gekookt.
Daar maak ik zometeen nasi van.
Net heb ik een pindasaus gemaakt van een gefruit uitje, teentje knoflook, sambal en wat gember.
Daar ging kokosmelk, pindakaas, ketjap manis, een scheutje volle melk en een snuf zout bij.
Verder heb ik een pittige, zoetzure saus gemaakt, van water, tomatenpuree, sambal, gember, citroengras, uienpoeder, knoflook uit de molen, suiker en azijn, gebonden met een maizenapapje.
Ook heb ik nog een soort tjap tjoy kip gemaakt, van ui, paprika, prei, wortel en kip, in een kippenbouillon. Ook weer gebonden met maizena.
Ik had nog een stukje kip over.
Daar heb ik blokjes van gesneden en gemarineerd met kipkruiden en wat olie.
Die ga ik voor de nasi uit opbakken en dan gooi ik ze bij de zoetzure saus.
Soort van ayam pangang![]()
Zo dus nog even nasi maken van rijst, eitje, uitje, wat prei, teentje knoflook, trassi (trafasie), witte peper en zout.
Al met al eet ik daar morgen ook nog wel van![]()
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:55 schreef golfer het volgende:
Vanavond: voor mij ragout van garnalen in een deegrol (gemaakt door onze visjuwelier) uit de oven en een romainesla met vinaigrette erbij.
Voor mij, mezelf en ikquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:19 schreef Karzai het volgende:
[..]
Zo zo, alleen voor jezelf of krijg je eters?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |