19 euro....wow, dat zijn leuke prijzenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 20:35 schreef foodlover het volgende:
Gisteren hadden we op een druk dorpsplein in Mula, Murcia Spanje: pizza Margherita, pizza salami en vooraf 2 geitenkaas bitterballen, 2 kip bitterballen, porie onion rings. Liter bier met zijn tweeën. Schade: 19¤.![]()
Zo zelf gepaneerde kalkoen schnitzels, stroganoffsaus, komkommersalade, frietjes en een Belgisch biertje.
Inderdaad! Al is het wel zo dat 1200¤ netto hier een heel normaal salaris is en het is een relatief arme provincie. Daarom is de levensstandaard ook anders.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 21:39 schreef Blues het volgende:
Hier in NL ben je voor 2 bier en 2 friet/patat al 19 euro kwijt
quote:Op zondag 24 juli 2022 11:17 schreef maily het volgende:
Hartige wentelteefjes (met gerapste kaas door het ei/melkmengsel) van oud stokbrood.
Jammiequote:Op zondag 24 juli 2022 11:10 schreef FranticDJ het volgende:
post Tomorrowland belgische boterkoeken genot
[ afbeelding ]
Zijn wel een beetje kleiner dan ik gewend ben
Och heerlijk!quote:Op zondag 24 juli 2022 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ga zo een Full English maken
Bonen, eieren, worstjes, spek, toast, gegrilde tomaten, champignons, pot thee, jus, etc etc
Helaas geen gerookte haring in huis als Kippers alternatief
Smaakt dit een beetje naar koffiebroodjes? Lijkt zo.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:10 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet gelukkig dat jullie moeten aansterken maar anders klinkt dit wel een beetje zieligquote:
Koffiebroodjes is een hele brede noemerquote:Op zondag 24 juli 2022 15:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Smaakt dit een beetje naar koffiebroodjes? Lijkt zo.
Dit is toch gewoon een koffiebroodje?quote:Op zondag 24 juli 2022 11:10 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Bladerdeeg rozijnen room.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:47 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Koffiebroodjes is een hele brede noemerDus die counter ik met de vraag: wat bedoel jij met koffiebroodjes.
hier zit geen banketbakkersroom in. Het is meer te vergelijken met een croissant die iets zoeter is, met rozijnen en meer boter. En ze worden ook niet met abrikoos afgespoten na afloop. Er gaat iets anders over wat ik niet precies weet wat 't is.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Bladerdeeg rozijnen room.
[ afbeelding ]
Ah. Ik lees het nu.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:56 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hier zit geen banketbakkersroom in. Het is meer te vergelijken met een croissant die iets zoeter is, met rozijnen en meer boter.
Deze uit mn plaatje is ook heel klein, normaliter zijn ze formaatje croissant/vuist. en worden ze in .be bij brunch/ontbijt gegeten.
Nee hoor, niet typisch NLquote:Op zondag 24 juli 2022 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Ik lees het nu.
Het is typisch NLs. Dat specifieke koffiebroodjes.. wist ik niet.
Ja dat begrijp ik. Maar die ene schijnt typisch NLs te zijn.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee hoor, niet typisch NLIk kom uit het grensgebied bij .be en heb 5 jaar bij een bakker gewerkt. Ik snapte wel welke richting waar jij en @:futurefairytale heen wilden qua koffiebroodje. maar er zijn dus wel echt x verschillende soorten daarin
Ronde, Belgische, Deense, etc. Geloof dat wij er 8 in het assortiment verdeeld over de week hadden.
Waar koop jij die? AO?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:49 schreef Curiosity het volgende:
Nu Indomie Rendang noodles ( mijn favoriet) en een mok brandnetel thee met citroengras.
Ik ben dan weer 1 van de weinige mensen die pasta te smerig vind maar je saus klinkt helemaal prima hoorquote:Op zondag 24 juli 2022 17:01 schreef Soury het volgende:
Pasta met saus van slagroom, wat kippen bouillon, knoflook, mozzarella en parmezaan, gebakken spekjes en verse peterselie. Het is een testMaar vies kan het nooit worden.
Dat snap ik nooit zo je kan er zoveel mee. Pasta is een basis net als aardappels, rijst of brood en pizzadeeg dat hoef ik kaal ook niet. Je kan het zo maken als je wil.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben dan weer 1 van de weinige mensen die pasta te smerig vind maar je saus klinkt helemaal prima hoor
Het is de lucht als je het kookt, daar word ik echt onpasselijk van.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit zo je kan er zoveel mee. Pasta is een basis net als aardappels, rijst of brood en pizzadeeg dat hoef ik kaal ook niet. Je kan het zo maken als je wil.
OK....quote:Op zondag 24 juli 2022 17:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het is de lucht als je het kookt, daar word ik echt onpasselijk van.
En dan heb je nog het nare mondgevoel als eerste en daarna alsof je smurfensnot moet doorslikken
Aantal jaren geleden was orzo helemaal hip. Zat toen ook in een HF-box.
Ik vol goede moed maken.
De meest ranzige kots die ik ooit heb gehad dus. Alsof er maaien in saus in de wasbak lagen (ik haalde het toilet niet) Gruwel!!!
Soms vind ik het wel jammer hoor, want de pasta-recepten klinken bijna altijd verrukkelijk. Op de pasta na dus
Op de 1 of andere manier vind ik lasagne wel lekker, maar dan zelfgemaakt met niet al te veel lasagnebladen.
Maar je ruikt de bladen dan dus niet als die gaan koken in de oven in de saus met veel bechamel en kaas
Lekker voor in de pastasausquote:Op zondag 24 juli 2022 17:57 schreef littlemindy het volgende:
Ik heb trostomaten herontdekt, wat zijn die lekker als ze goed rijp zijn en het warm weer is
Weer niet alles op.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:40 schreef golfer het volgende:
Straks: paddenstoelenrisotto met een Italiaanse salade.
Bijna nergens meer te krijgen.quote:
Probeer Roma/pruim trostomaten. Van die ovale.quote:Op zondag 24 juli 2022 17:57 schreef littlemindy het volgende:
Ik heb trostomaten herontdekt, wat zijn die lekker als ze goed rijp zijn en het warm weer is
Opgerold rond bladerdeeg met rozijnen en een beetje pudding voor de smaak maar zie je haast niet zitten.quote:Op zondag 24 juli 2022 15:47 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Koffiebroodjes is een hele brede noemerDus die counter ik met de vraag: wat bedoel jij met koffiebroodjes.
Oh ik dacht dat pain aux raisins precies hetzelfde was. Vind het wel hetzelfde smaken.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Maar die ene schijnt typisch NLs te zijn.
Dat andere landen andere koffiebroodjes en variëteiten hebben is bekend.
zie mijn vervolgpostsquote:Op zondag 24 juli 2022 21:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Opgerold rond bladerdeeg met rozijnen en een beetje pudding voor de smaak maar zie je haast niet zitten.
Ooh allemaal lekkere dingenquote:Op zondag 24 juli 2022 16:09 schreef capricia het volgende:
Nou ja, om even on topic te blijven..BBQ vanavond. Daarop:
Hasselbackaardappelen.
Entrecote met zelfgemaakte kruidenboter (met blauwaderkaas).
Maïskolven.
S'mores.
Aperitief met prosecco. Bij het eten rode wijn en water met limoen schijfjes.
Alle recepten van de AH.
Voor de groente had ik wat anders verzonnen, maar draadjesvleesquote:Op maandag 25 juli 2022 15:08 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ouderwets draadjesvlees met champignons en worteltjes met daarbij een gepofte aardappel.
quote:Op maandag 25 juli 2022 15:08 schreef golfer het volgende:
Vanavond: ouderwets draadjesvlees met champignons en worteltjes met daarbij een gepofte aardappel.
Ziet er erg lekker uitquote:Op maandag 25 juli 2022 19:14 schreef Curiosity het volgende:
Chicken parmesan pasta
[ link | afbeelding ]
Ja, okay, zo meegekookt met het vlees zijn wortelen wel te doen.quote:
Hele kastanjechampignons die je mee laat pruttelen blijven knapperig!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja, okay, zo meegekookt met het vlees zijn wortelen wel te doen.
Champignons ben ik nog steeds geen fan van.
Vooral de structuur.
Kan je het recept hiervan doorgeven?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:47 schreef Näsenbar het volgende:
Lange dag op werk vandaag dus een energy met kroketbroodje.
je gaat naar de supermarkt en haalt dan de volgende ingrediënten:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:48 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Kan je het recept hiervan doorgeven?
Vriezert leegmakenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond gaan we op de vette bektoer:
patat, kalfskroket, kaassouflee, lekkerbekje en appelcompote.
Maak je tonijnsalade wel eens zelf, en zo ja, wat is je recept?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Boterham met tonijnsalade van Johma. Die is echt gewoon een dikke prima ivm huismerk.
We maken de vriezer dus wat leger...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond gaan we op de vette bektoer:
patat, kalfskroket, kaassouflee, lekkerbekje en appelcompote.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Maak je tonijnsalade wel eens zelf, en zo ja, wat is je recept?
(Ben dol op tonijn)
Vispannetje altijd goed. Maak ik zelf ook graag klaar. Doe er wel een aardappel in kleine blokjes bij.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:06 schreef capricia het volgende:
Man en dochter dus naar de Mac. Ik hou daar niet zo van. Dus een vispannetje voor mijzelf gemaakt (10 min werk). Met een glaasje wit.
[ afbeelding ]
Mierikswortel..dat is wat ik miste! Beetje pit, zeg maar.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Blikje tonijn
Rode ui
Kappertjes
Mayo, geen Zaanse of fritessaus, gewoon de neutrale.
Mierikswortel of een likje mosterd
Peper en zout
Als ik nog een restje rode of gele paprika heb daar een paar reepjes in hele kleine blokjes
Zelf even de verhoudingen verzinnen naar smaak
Oh en een gekookt ei!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Mierikswortel..dat is wat ik miste! Beetje pit, zeg maar.
Jum!!quote:
Wat was de zak chipsquote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:47 schreef C.L.Werner het volgende:
Zakchips voor ontibjt
Diepvries pizza voor lunch
Kapsalon van de lokale turk voor avondeten
Een wat bugles as snack
Ik leef die fat life
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |