Weekend!quote:
Wat is het? Ik ga toevallig morgen voor t eerst Syrisch eten dus dan weet ik of ik dat zal bestellenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:26 schreef mascara-klodder het volgende:
Komt mijn (Syrische) buurvrouw net brengenHet heet kibbeh en smaakt verrukkelijk
[ link | afbeelding ]
Dit komt wel aardig overeen. Zijn natuurlijk talloze recepten te vinden. Ze heeft 'm vrij pittig gemaakt dus heb het gecombineerd met yoghurt om in te dippen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat is het? Ik ga toevallig morgen voor t eerst Syrisch eten dus dan weet ik of ik dat zal bestellen
Ik in bierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd kibbeh bestellen, zowel de vega als de vlees versies zijn lekker. Shanklish kaas, en muhammara, en tamarindesap of moerbei sap…en gewoon alles. Wanneer ze de mogelijkheid hebben met allemaal verschillende hapjes, dat doen. En Syrische rijst moet je zeker niet overslaanquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat is het? Ik ga toevallig morgen voor t eerst Syrisch eten dus dan weet ik of ik dat zal bestellen
Ik denk dat ik nog veel plezier van de kookkunsten van mijn buren ga hebbenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Altijd kibbeh bestellen, zowel de vega als de vlees versies zijn lekker. Shanklish kaas, en muhammara, en tamarindesap of moerbei sap…en gewoon alles. Wanneer ze de mogelijkheid hebben met allemaal verschillende hapjes, dat doen. En Syrische rijst moet je zeker niet overslaan
Ziet er heerlijk uit, vooral de rijstkoekies (..en behalve de pap dan voor mij)quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:53 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Vooraf: sla, rijstkoekjes, haring, garnaal
[ afbeelding ]
Hoofd: hartige groentetaart in filodeeg & lamsgehaktballetjes
[ afbeelding ]
Toe: boekweitpap met spekjes, stroop & boter
Zo te zien zat er ook een lik boter op m'n lens
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit komt wel aardig overeen. Zijn natuurlijk talloze recepten te vinden. Ze heeft 'm vrij pittig gemaakt dus heb het gecombineerd met yoghurt om in te dippen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kibbeh
Thanks!quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Altijd kibbeh bestellen, zowel de vega als de vlees versies zijn lekker. Shanklish kaas, en muhammara, en tamarindesap of moerbei sap…en gewoon alles. Wanneer ze de mogelijkheid hebben met allemaal verschillende hapjes, dat doen. En Syrische rijst moet je zeker niet overslaan
quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:28 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gegrilde, gemarineerde lamskoteletten met pilavrijst en een botersalade.
Een van mijn vrienden (Syrisch dus) eet sinds een jaar vegetarisch. Behalve mijn draadjesvlees 😂. Wanneer ik nu een berichtje uitdoe “woensdag eten we draadjesvlees moet ik 2,5 - 3 kg klaarmaken en gaat het schoon op (en ook nog puree en rode kool er ij).quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nog veel plezier van de kookkunsten van mijn buren ga hebbenHad vd week soep gemaakt en hun ook een pannetje gegeven en dat viel goed in smaak.
Ze zijn echt superlief
Knap hoor!quote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben Pekingeend aan het maken voor vanavond.
Ohh wat heerlijk allemaalquote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Syrisch dus. Was erg lekker. We hadden 2-gangenmenu met 6 mezzes met brood vooraf en als hoofd kregen we 6 spiezen met boterige saffraanrijst en meer brood.
Was bang dat vlees droog was maar was heel mals. Kip, lam en kebabspiezen.
Toe Syrische thee.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lekkerquote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:17 schreef Blues het volgende:
Nu thee en zelfgemaakte pasteis de nataZe zijn goed gelukt
[ afbeelding ]
Was erg lekker, maar heeft veel ruimte voor verbeteringquote:Op zaterdag 30 juli 2022 16:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben Pekingeend aan het maken voor vanavond.
Wow dat ziet er fantastisch uit!quote:Op zaterdag 30 juli 2022 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Syrisch dus. Was erg lekker. We hadden 2-gangenmenu met 6 mezzes met brood vooraf en als hoofd kregen we 6 spiezen met boterige saffraanrijst en meer brood.
Was bang dat vlees droog was maar was heel mals. Kip, lam en kebabspiezen.
Toe Syrische thee.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oh geweldig!!quote:Op zondag 31 juli 2022 13:09 schreef sigme het volgende:
Er bleken nu rijpe perziken aan onze perzikboom te hangen. En er zijn Japanse wijnbessen. En nog weer nieuwe aardbeien aan de doordragers. En de eerste rijpe appels.
Dus ons fruitontbijt was VERS fruit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met eigen walnoten
Ziet er goed uitquote:Op zondag 31 juli 2022 13:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmorgen heerlijke cappuccino met bananenbrood.
Net weer mn favo lunch; Chinees. Nu wachten op volgend weekend![]()
[ link | afbeelding ]
Rijststicks met gemengd vlees
[ link | afbeelding ]
Pittige kip peper zout
Lekker!quote:Op zondag 31 juli 2022 14:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had nu al trek in mijn avondetenWitlofsalade met appel en walnoot.
Kipschnitzel gevuld met ham en kaas.
[ link | afbeelding ]
Ik wist dat ik te moe zou zijn om eten te maken vanavond dus dan maar zo.quote:Op zondag 31 juli 2022 14:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker!
Dat heb ik ook vaak overdag, zin in m'n avondeten
Oooh! Jummie!quote:Op zondag 31 juli 2022 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Aardappelpuree (zelfgemaakt), broccoli en beenham met een saus o.b.v. creme fraiche en mosterd
Ik ben altijd op zoek naar recepten voor zelfgemaakte tomatensaus. Hoe maak jij 'm?quote:Op zondag 31 juli 2022 19:43 schreef Prego het volgende:
Een gin tonic (of meerdere), weekend
![]()
Straks pasta met zelfgemaakte tomatensaus en gehaktballetjes
Of niet, nog steeds niet bezorgd en blijkbaar zijn ze al dichtquote:
Aah, das klote! En nu, een bammetje met een gebakken eitje?quote:Op zondag 31 juli 2022 20:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Of niet, nog steeds niet bezorgd en blijkbaar zijn ze al dicht
Morgen maar bellen
Toch nogquote:Op zondag 31 juli 2022 21:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aah, das klote! En nu, een bammetje met een gebakken eitje?
Ze zijn toch nog gekomen? Das mooi, eet smakelijk dan!quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Toch nog![]()
Bammetjes en eitjes heb ik niet meer, kasten zijn zo goed als leeg nu
Ja, alsnogquote:Op zondag 31 juli 2022 21:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ze zijn toch nog gekomen? Das mooi, eet smakelijk dan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |