Ziet er goed uitquote:Op zondag 31 juli 2022 13:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmorgen heerlijke cappuccino met bananenbrood.
Net weer mn favo lunch; Chinees. Nu wachten op volgend weekend![]()
[ link | afbeelding ]
Rijststicks met gemengd vlees
[ link | afbeelding ]
Pittige kip peper zout
Lekker!quote:Op zondag 31 juli 2022 14:18 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had nu al trek in mijn avondetenWitlofsalade met appel en walnoot.
Kipschnitzel gevuld met ham en kaas.
[ link | afbeelding ]
Ik wist dat ik te moe zou zijn om eten te maken vanavond dus dan maar zo.quote:Op zondag 31 juli 2022 14:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker!
Dat heb ik ook vaak overdag, zin in m'n avondeten
Oooh! Jummie!quote:Op zondag 31 juli 2022 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Aardappelpuree (zelfgemaakt), broccoli en beenham met een saus o.b.v. creme fraiche en mosterd
Ik ben altijd op zoek naar recepten voor zelfgemaakte tomatensaus. Hoe maak jij 'm?quote:Op zondag 31 juli 2022 19:43 schreef Prego het volgende:
Een gin tonic (of meerdere), weekend
![]()
Straks pasta met zelfgemaakte tomatensaus en gehaktballetjes
Of niet, nog steeds niet bezorgd en blijkbaar zijn ze al dichtquote:
Aah, das klote! En nu, een bammetje met een gebakken eitje?quote:Op zondag 31 juli 2022 20:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Of niet, nog steeds niet bezorgd en blijkbaar zijn ze al dicht
Morgen maar bellen
Toch nogquote:Op zondag 31 juli 2022 21:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aah, das klote! En nu, een bammetje met een gebakken eitje?
Ze zijn toch nog gekomen? Das mooi, eet smakelijk dan!quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Toch nog![]()
Bammetjes en eitjes heb ik niet meer, kasten zijn zo goed als leeg nu
Ja, alsnogquote:Op zondag 31 juli 2022 21:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ze zijn toch nog gekomen? Das mooi, eet smakelijk dan!
Ik zou je graag een recept willen geven maar ik doe eigenlijk altijd maar watquote:Op zondag 31 juli 2022 20:44 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik ben altijd op zoek naar recepten voor zelfgemaakte tomatensaus. Hoe maak jij 'm?
Gelukkig toch nog kunnen eten, zou echt klote zijn als je niks had gekregen.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Toch nog![]()
Bammetjes en eitjes heb ik niet meer, kasten zijn zo goed als leeg nu
Dit was lékkerquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond: verse spaghetti met uitgebakken gerookte spekblokjes, zelfgemaakte pesto, gebakken rundersaucijzen en een eikenbladmelangesalade met een lekkere vinaigrette.
Als dessert zelfgemaakt citroenroomijs.
Beenhamquote:Op maandag 1 augustus 2022 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gebakken knoflookboteraardappeltjes, laatste restje beenham met saus en broccoli. Bedoeling was een salade met rauwkost erbij, maar de rauwkost bleek over de datum en slijmerig
quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:19 schreef golfer het volgende:
Als dessert zelfgemaakt citroenroomijs.
Joehoe de trek is terugquote:
Dat denk en hoop ik ookquote:Op maandag 1 augustus 2022 21:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Joehoe de trek is terug![]()
Fijn te horen dat het weer beter gaat.
Denk ik
Nee, dat is het een beetje. Ik doe ook maar watquote:Op maandag 1 augustus 2022 17:44 schreef Prego het volgende:
[..]
Ik zou je graag een recept willen geven maar ik doe eigenlijk altijd maar watHet hangt er vanaf wat ik nog in huis heb.
De basis is vrijwel altijd mirepoix van ui, selerie, wortel en knoflook. Even aanfruiten en dan voeg ik er tomatencoulis (gemaakt met tomaten uit de tuin van m’n schoonouders) soms doe ik er wat rode wijn bij, soms bouillon. Soms met basilicum, soms met munt. Wanneer ik een wat pittige saus wil dan gaat er wat tabasco of Espelette peper in.
Om het zure uit de saus te krijgen doe ik er een halve theelepel natriumcarbonaat in.
Heb jij wel een recept?
OT: vanavond pasta van gisteren met sla en gemarineerde paprika. Nu een gin tonic.
Ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
Vanavond op de door B. een paar weken geleden gewonnen tuinhaard [ afbeelding ] de plancha eens uitproberen en daar wat gemarineerde saté van kippendijen en wat gemarineerde grote gamba's op gooien.
Daarbij een salade van gegrilde aubergine en courgette met een oosters sausje.
Das een leuk apparaat om te winnen, succes met grillen!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
Vanavond op de door B. een paar weken geleden gewonnen tuinhaard [ afbeelding ] de plancha eens uitproberen en daar wat gemarineerde saté van kippendijen en wat gemarineerde grote gamba's op gooien.
De ciabatta zelf is niet duur maar vind t ook wel irritant worden, de prijzen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 13:27 schreef junkiesietze het volgende:
Net tosti, vanavond de andere helft van mijn broodje kip
Chiabatta, pulled chicken van de jumbo uit zo'n verse bak.
coleslaw op broodje smeren, kip erop, kaas erover, beetje bbqsaus.
Normaal gesproken probeer ik een hele chiabatta naar binnen te schuiven, maar aangezien de boodschappen 25euro waren probeer ik er maar 2 dagen mee te doen
Gaaf!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:18 schreef golfer het volgende:
gefeliciteerd manquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 18:34 schreef golfer het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Filmpje:
Hier ook, alleen met chiazaad, bessen en peer.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Havermout met banaan, kaneel en gebroken lijnzaad.
Goed voor de vezels enz.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:45 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken scholfilets, gebakken aardappelschijfjes en een botersalade met tomaat en ei.
Nieuwe halen!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Omdat ik trek had in taart had ik taart gekocht bij de bakker.
Maar zelfs ik krijg niet (meer) een hele taart in mijn eentje op.
Dus ik ging punten taart uitdelen aan al mijn buren.
Nu heb ik nul taart
Je moet ook niet álles weggeven. Grapjasquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Had je het niet kunnen invriezen? Dan had je nu nog gehadquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Mooi kennismakingsgebaarquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Misschien laten ze dan een keer jeroen uit op zondag om 7 uur ,s ochtends als het hard regentquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Ik ken hetquote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:42 schreef mascara-klodder het volgende:
Nu heb ik nul taart
Zo zo, alleen voor jezelf of krijg je eters?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:46 schreef marc0871 het volgende:
Ik heb vanmorgen rijst gekookt.
Daar maak ik zometeen nasi van.
Net heb ik een pindasaus gemaakt van een gefruit uitje, teentje knoflook, sambal en wat gember.
Daar ging kokosmelk, pindakaas, ketjap manis, een scheutje volle melk en een snuf zout bij.
Verder heb ik een pittige, zoetzure saus gemaakt, van water, tomatenpuree, sambal, gember, citroengras, uienpoeder, knoflook uit de molen, suiker en azijn, gebonden met een maizenapapje.
Ook heb ik nog een soort tjap tjoy kip gemaakt, van ui, paprika, prei, wortel en kip, in een kippenbouillon. Ook weer gebonden met maizena.
Ik had nog een stukje kip over.
Daar heb ik blokjes van gesneden en gemarineerd met kipkruiden en wat olie.
Die ga ik voor de nasi uit opbakken en dan gooi ik ze bij de zoetzure saus.
Soort van ayam pangang![]()
Zo dus nog even nasi maken van rijst, eitje, uitje, wat prei, teentje knoflook, trassi (trafasie), witte peper en zout.
Al met al eet ik daar morgen ook nog wel van![]()
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:55 schreef golfer het volgende:
Vanavond: voor mij ragout van garnalen in een deegrol (gemaakt door onze visjuwelier) uit de oven en een romainesla met vinaigrette erbij.
Voor mij, mezelf en ikquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:19 schreef Karzai het volgende:
[..]
Zo zo, alleen voor jezelf of krijg je eters?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |