abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:31:53 #1
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205251865


LIVEBLOG NOS 4-7-22 KLIK

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter


Deel van de aanleiding:


[/img]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 6 juli 2022 @ 08:34:58 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205251881
twitter


Lijkt er toch niet echt op dat de trekker op agenten aan het inrijden is. Laten we het onderzoek maar afwachten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205251883
Ik denk dat de schietpartij de boertjes er aan heeft herinnert dat de Staat hier de baas is en niet zij. Dit zal ze zeker nog eens twee keer laten nadenken voordat ze te keer gaan.

Dit was broodnodig voor het gezag.
pi_205251892
Hierin steun ik de politie. Boeren weten niet van ophouden dus dan mogen ze klappen terug verwachten.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
pi_205251910
lekker kogels koppen!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 08:57:20 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205252023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er hebben boeren zelfmoord gepleegd, hep op feesboek gestaan. :')
Moeten zij weten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205252038
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er hebben boeren zelfmoord gepleegd, hep op feesboek gestaan. :')
Dat is dan hun rigen schuld. :{w
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205252066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Er hebben boeren zelfmoord gepleegd, hep op feesboek gestaan. :')
Heb ik ook gehoord.
Sommige boeren kunnen vrees ik niet verder denken cq kijken dan hun boerderij. Dan is nu alles al gauw pik zwart.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:03:43 #9
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205252069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:37 schreef alcapon6 het volgende:
Hierin steun ik de politie. Boeren weten niet van ophouden dus dan mogen ze klappen terug verwachten.
Het gaat hier om kogels, das toch wel even wat anders dan klappen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 09:05:38 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205252078
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het gaat hier om kogels, das toch wel even wat anders dan klappen.
Is er iemand gewond geraakt door de kogels?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205252092
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:02 schreef hartloper het volgende:

[..]
Heb ik ook gehoord.
Sommige boeren kunnen vrees ik niet verder denken cq kijken dan hun boerderij. Dan is nu alles al gauw pik zwart.
Ja, het gerucht gaat maar bevestiging niet dus vooralsnog :')
Het is koud, het is guur....
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:07:09 #12
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205252095
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Is er iemand gewond geraakt door de kogels?
Gelukkig niet. Heb je het filmpje gezien?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:08:23 #13
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252107
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gelukkig niet. Heb je het filmpje gezien?
Is er iemand gewond geraakt door het filmpje te kijken?
pi_205252150
Prima actie van deze burgemeester.
Rare reacties onder dit YouTube filmpje.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:15:54 #15
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252162
twitter


Gelukkig hebben we de talkshows nog. _O-
pi_205252177
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:15 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig hebben we de talkshows nog. _O-
Maxim is wel een aardige baas ja. _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205252187
Na Groningen airport op naar Schiphol w/
pi_205252193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:15 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig hebben we de talkshows nog. _O-
Die D66 burgemeester lacht om 1:00 en denkt: "Die Maxim heeft gelijk, maar ik haal t niet in mijn hoofd om dit te zeggen".
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:20:45 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252197
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maxim is wel een aardige baas ja. _O_
Wat vind je goed aan deze opmerking dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 09:21:59 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205252207
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gelukkig niet. Heb je het filmpje gezien?
Dan valt het allemaal wel mee toch? Storm in een glas water.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205252219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:35 schreef Confetti het volgende:
Ik denk dat de schietpartij de boertjes er aan heeft herinnert dat de Staat hier de baas is en niet zij. Dit zal ze zeker nog eens twee keer laten nadenken voordat ze te keer gaan.

Dit was broodnodig voor het gezag.
Inderdaad, de rechtsstaat is niet meer van deze tijd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 09:23:45 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205252220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:15 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig hebben we de talkshows nog. _O-
Maxim. _O_
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:24:14 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205252225
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Inderdaad, de rechtsstaat is niet meer van deze tijd.
Dat schijnen de boeren inderdaad te denken
Laffe huichelaar
pi_205252232
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat vind je goed aan deze opmerking dan?
In essentie heeft Hartman gewoon gelijk. Als de maatschappij vindt dat de intensieve veehouderij (want daar hebben we het over) niet langer wenselijk is, kun je daar niet mee doorgaan. En die kant gaan we op.

Veel andere sectoren is het ook zo vergaan. We kennen in ons land bijvoorbeeld ook geen mijnbouw meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 09:25:19 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205252240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Inderdaad, de rechtsstaat is niet meer van deze tijd.
Je kunt inderdaad gewoon tegen een uitspraak van een rechter in gaan als je maar lang genoeg roeptoetert.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205252241
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:16 schreef Fok-it het volgende:
Demonstranten probeerden in te rijden op agenten en dienstauto’
Owja?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 09:26:17 #27
319979 Fok-it
All is well
pi_205252246
quote:
4s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Owja?
Hebben ze wel een handje van ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205252247
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:15 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig hebben we de talkshows nog. _O-
Nee, we hebben daarentegen wel behoefte aan boeren die over de grens zitten want daar komt ons vreten immers wel vandaan.
Go hard or go home
pi_205252261
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:02 schreef hartloper het volgende:

[..]
Heb ik ook gehoord.
Sommige boeren kunnen vrees ik niet verder denken cq kijken dan hun boerderij. Dan is nu alles al gauw pik zwart.
Sylvana ingelicht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205252264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat schijnen de boeren inderdaad te denken
In nauwe samenwerking met de media proberen de coalitiepartijen de rechtsstaat al een tijdje af te schilderen als handhaving. Maar de rechtsstaat houdt in dat de overheid zich aan de wet houdt. Je bent er dus weer ingetrapt.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je kunt inderdaad gewoon tegen een uitspraak van een rechter in gaan als je maar lang genoeg roeptoetert.
De rechter heeft helemaal niet gezegd dat boeren onteigend moeten worden en een beroepsverbod krijgen. Bovendien moet de regering zell al zorgen dat hun plannen niet in strijd zijn met de grondwet en Europese verdragen die eigendom beschermen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205252269
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In essentie heeft Hartman gewoon gelijk. Als de maatschappij vindt dat de intensieve veehouderij (want daar hebben we het over) niet langer wenselijk is, kun je daar niet mee doorgaan. En die kant gaan we op.

Veel andere sectoren is het ook zo vergaan. We kennen in ons land bijvoorbeeld ook geen mijnbouw meer.
Ponstypisten, molenaars, ketellappers (Wieger is kruidkoek gaan maken), Mandenmakers (sommigen zijn keukens gaan maken), hoelahoep-producenten.....

Die Maxim Hartman is net als Maarten van Rossem typisch dat kind in het sprookje van de kleren van de keizer.
Iedereen vindt iets, maar niemand durft het te zeggen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:30:04 #32
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252270
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
In nauwe samenwerking met de media proberen de coalitiepartijen de rechtsstaat al een tijdje af te schilderen als handhaving. Maar de rechtsstaat houdt in dat de overheid zich aan de wet houdt. Je bent er dus weer ingetrapt.
[..]
De rechter heeft helemaal niet gezegd dat boeren onteigend moeten worden en een beroepsverbod krijgen. Bovendien moet de regering zell al zorgen dat hun plannen niet in strijd zijn met de grondwet en Europese verdragen die eigendom beschermen.
:O
Wil het al een beetje lukken met de gewelddadige opstand die volgens Baudet de enige manier is om verandering teweeg te brengen, of is het moeilijk rebelleren vanaf je zolderkamer?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 09:31:41 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205252280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:15 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig hebben we de talkshows nog. _O-
Lol! Wat een held :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:35:30 #34
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252301
https://www.nu.nl/binnenl(...)-tienpuntenplan.html

Om boeren een goede toekomst te bieden, moeten de overheid, supermarkten en banken op een andere manier gaan werken, vinden de 2.500 boeren achter het plan.

Zo moeten boeren die duurzaam werken een hogere prijs voor hun producten krijgen. Dat kan bijvoorbeeld door de btw-tarieven aan te passen, waardoor de winstmarge voor biologische boeren groter wordt.

Het plan adviseert bedrijven ook om niet meer dieren te houden dan er grond beschikbaar is voor eigen voer en verspreiding van de mest. "Sluit de kringloop", staat in de aanbevelingen.

"Met minder stikstof en zonder kunstmest kunnen boeren een goed inkomen verdienen. Dat is ook voor anderen mogelijk", zegt melkveehouder Arie van den Berg in Trouw.

Het plan stelt een gelijktijdige aanpak van verschillende problemen, zoals stikstof, klimaat en waterklimaat, voor. Dat is "nuttig", vindt Imke de Boer, hoogleraar dieren en duurzame voedselsystemen.

De boeren overhandigen het Groenboerenplan woensdag aan ministers Henk Staghouwer (Landbouw) en Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof).


Betrek deze mensen nou gewoon bij de plannen en hou Mark vd Oever en zijn mafiamaatjes er buiten, daar heeft heel Nederland het meest aan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:35:36 #35
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205252303
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:02 schreef hartloper het volgende:

[..]
Heb ik ook gehoord.
Sommige boeren kunnen vrees ik niet verder denken cq kijken dan hun boerderij. Dan is nu alles al gauw pik zwart.
Ze roepen dat het ze aan perspectief ontbreekt, wat ook wel klopt.

Maar als het kabinet een kaartje uitbrengt met het idee om daarover in discussie te gaan hoe dat op te lossen, ipv aan tafel te willen schuiven leggen ze het halve land plat.
Als ze nu gewoon eens wel aan tafel schuiven.
En ik weet dat het niet tof is om te horen dat je boerderij, welke al tig generaties in je familie zit, eigenlijk niet verder kan en mag op die plek. Maar ze willen ook niet luisteren naar de oplossingen die het kabinet wil bieden, want royale uitkoopsommen heb ik wel voorbij horen komen maar als je zelfs daar al niet voor open staat dan is onteigening eigenlijk alleen de optie die er over blijft.
Dus door meteen koppig te doen en de hakken in het zand schiphol/jumbo distributie centrum/snelwegen te zetten, zetten ze zich meteen buiten de discussie.
Ze willen dat er niks gebeurt (alhoewel een deel wel inziet dat het niet door kan) maar anno 2022 kan dat gewoon niet meer met alle vervuiling die ze nu op grote schaal produceren.

Het kan voor de boeren alleen goed opgelost worden als ze aan tafel aanschuiven en ze moeten begrijpen dat zij een dikke pil zullen moeten slikken. Een hele dikke. Maar, in de boeren hun verdediging, moet je die ook Schiphol, Tata en de Botlek laten slikken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205252332
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:15 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Gelukkig hebben we de talkshows nog. _O-
Misschien hebben ze op het platteland wel helemaal geen behoefte aan Randstedeling met een mening over het boerenleven. Laat je omscholen kale gek.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:40:43 #37
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In essentie heeft Hartman gewoon gelijk. Als de maatschappij vindt dat de intensieve veehouderij (want daar hebben we het over) niet langer wenselijk is, kun je daar niet mee doorgaan. En die kant gaan we op.

Veel andere sectoren is het ook zo vergaan. We kennen in ons land bijvoorbeeld ook geen mijnbouw meer.
Ik probeer in zo'n tekst altijd een essentieel woordje te vervangen en dan zien of het kan wat hij zegt....
bijvoorbeeld:

quote:
Je hebt niet het recht hebt om te zeggen: ik ben lantaarnopsteker en ik blijf lantaarnopsteker.
En ik zal altijd lantaarnopsteker blijven. Dat is gelul. Als de samenleving zegt: we hebben geen behoefte meer aan jouw als lantaarnopsteker.
Dan heb je stoppen. Klaar
Dan zou je zeggen... Ja, niks geks aan.

Maar als hij zou zeggen:
quote:
Je hebt niet het recht hebt om te zeggen: ik ben transgenderen ik blijf transgender.
En ik zal altijd transgender blijven. Dat is gelul. Als de samenleving zegt: we hebben geen behoefte meer aan jouw als transgender.
Dan heb je stoppen. Klaar
Dan klinkt het ineens weer heel raar.

Dus tja, ben je voor of tegen boeren... Voor beide groepen klinkt de uitspraak anders.


Zo zijn veel heel normale uitspraken over moslims ook heel raar.
Als je in sommige uitspraken het woord 'moslim' vervangt door 'jood' zou je de hele wereld op je nek krijgen.
Tot nooit .......
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:41:17 #38
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In essentie heeft Hartman gewoon gelijk. Als de maatschappij vindt dat de intensieve veehouderij (want daar hebben we het over) niet langer wenselijk is, kun je daar niet mee doorgaan. En die kant gaan we op.

Veel andere sectoren is het ook zo vergaan. We kennen in ons land bijvoorbeeld ook geen mijnbouw meer.
Vindt daadwerkelijk de hele maatschappij dat of is dat meer de mening van een bepaald deel van de maatschappij (vaak hoogopgeleid, wonend in de Randstad en GL/D66/Volt stemmend) die als de norm wordt gepresenteerd? Ik denk het laatste. Het is ook voornamelijk bij deze groep mensen dat het nogal een trend is te denken dat hun visie de enige juiste is, en iedereen die het daar niet mee eens is, dat zijn maar 'domme wappies'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205252362
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In essentie heeft Hartman gewoon gelijk. Als de maatschappij vindt dat de intensieve veehouderij (want daar hebben we het over) niet langer wenselijk is, kun je daar niet mee doorgaan. En die kant gaan we op.

Veel andere sectoren is het ook zo vergaan. We kennen in ons land bijvoorbeeld ook geen mijnbouw meer.
dit, we handelen ook niet meer in slaven, asbest en cassettebandjes...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:43:52 #40
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252370
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vindt daadwerkelijk de hele maatschappij dat of is dat meer een mening van een bepaald deel van de maatschappij (vaak hoogopgeleid, wonend in de Randstad en GL/D66/Volt stemmend) die als de norm wordt gepresenteerd?
Even kijken, 2/3 kamermeerderheid is in ieder geval voor de stikstofaanpak van het kabinet. En wat vermeende opleiding en woonplaats te maken hebben met maatregelen voor het algemeen belang, ben ik ook wel benieuwd naar.
quote:
Ik denk het laatste.
Bel de krant, wat een scoop!
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:44:22 #41
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252372
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:43 schreef Nielsch het volgende:
dit, we handelen ook niet meer in slaven, asbest en cassettebandjes...
Vandaar overal die personeels tekorten...
Tot nooit .......
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:46:04 #42
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205252381
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vindt daadwerkelijk de hele maatschappij dat of is dat meer de mening van een bepaald deel van de maatschappij (vaak hoogopgeleid, wonend in de Randstad en GL/D66/Volt stemmend) die als de norm wordt gepresenteerd? Ik denk het laatste. Het is ook voornamelijk bij deze groep mensen dat het nogal een trend is te denken dat hun visie de enige juiste is, en iedereen die het daar niet mee eens is, dat zijn maar 'domme wappies'.
Het is kabinetsbeleid en van de partijen die je noemt zit alleen D66 in het kabinet.
Maar het kabinet is wel aangesteld door de volksvertegenwoordigers die wij met z'n allen gekozen hebben dus ik durf wel te zeggen dat de meerderheid van Nederland voor dit beleid is.
Afgezien dat het gewoon wetten zijn die we ons in Nederland maar ook door Europa aan moeten houden dus zelfs als zat D66 niet in het kabinet dan nog hadden we deze discussie gehad.

Maar even hard gezegd de meerderheid is wel voor dit beleid, afgezien dat er geen keuze eigenlijk is. Na ja ze zouden andere keuzes kunnen maken maar die zijn voor iedereen nog ingrijpender dan een kleine groep aanpakken die voor het grootste gedeelte van de vervuiling zorgt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205252391
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:38 schreef maan_man het volgende:

[..]
Misschien hebben ze op het platteland wel helemaal geen behoefte aan Randstedeling met een mening over het boerenleven. Laat je omscholen kale gek.
Dat is mogelijk hoe een boer reageert.

Maar 200.000 boeren gaan niet voor 17.200.000 mensen bepalen wat er met Nederland of de Nederlandse natuur gebeurt.

Er is momenteel een democratisch verkozen parlementaire meerderheid om iets aan de stikstofproblemen te gaan doen. Die meerderheid is verkozen in 2021, toen de stikstofproblemen bekend waren.

De situatie verandert voor veel veehouders nu blijkt dat de spelregels al 50 jaar niet goed nageleefd / tegengewerkt worden door zowel politiek als veehouders.

Als ze bij FMT in Isral de productie van kweekvlees nog iets verder verbeteren en kunnen opschalen, dan zullen ik en vele anderen ook ooit stoppen met het eten van vlees. Dan kan je als boer van alles willen maar er zullen dan ook boeren moeten stoppen als minder mensen je product afnemen.

Ook melk is in de toekomst waarschijnlijk synthetisch te produceren maar dan zonder de pus van de zweren die koeien nu soms hebben (al ligt dat nog een stuk verder in de toekomst).
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:48:06 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252394
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, als ik afga op dit topic klopt mijn aanname in elk geval wel. Voornamelijk links en progressieve users (zoals jijzelf) die het hardst brullen over dit vermeende probleem en hier een beetje de boeren komen bespotten.
Zo zijn er ook users die niet naar een oplossing willen kijken en daarom maar roepen dat het probleem niet bestaat.
Tot nooit .......
pi_205252400
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:44 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Vandaar overal die personeels tekorten...
boeren omscholen tot beveiligers en bagagemedewerkers
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:48:46 #46
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252402
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, als ik afga op dit topic klopt mijn aanname in elk geval wel. Voornamelijk links en progressieve users (zoals jijzelf) die het hardst brullen over dit vermeende probleem en hier een beetje de boeren komen bespotten.
Ja, nou, de rest van Nederland gaat noch af op dit topic, noch af op jouw inzichten vergaart in dit topic. Doe onderzoek onder de bevolking als je hier iets over wil weten, zou ik zeggen.
pi_205252403
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vindt daadwerkelijk de hele maatschappij dat of is dat meer de mening van een bepaald deel van de maatschappij (vaak hoogopgeleid, wonend in de Randstad en GL/D66/Volt stemmend) die als de norm wordt gepresenteerd? Ik denk het laatste. Het is ook voornamelijk bij deze groep mensen dat het nogal een trend is te denken dat hun visie de enige juiste is, en iedereen die het daar niet mee eens is, dat zijn maar 'domme wappies'.
Absolute meerderheden bestaan niet. Er zullen ook zat Nederlanders zijn geweest die zich verzetten tegen beindiging van de mijnbouw.

Er is een verkozen politieke meerderheid voor verkleining van de veestapel en inkrimping van de intensieve veehouderij. Dat is de realiteit. Vroeg of laat zal deze sector krimpen of zelfs geheel verdwijnen.

En in dat opzicht heeft Hartman dus gelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:48:59 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205252407
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als ze bij FMT in Isral de productie van kweekvlees nog iets verder verbeteren en kunnen opschalen, dan zullen ik en vele anderen ook ooit stoppen met het eten van vlees. Dan kan je als boer van alles willen maar er zullen dan ook boeren moeten stoppen als minder mensen je product afnemen.
Dat banken nog zoveel geld pompen in boeren terwijl er veel betere (als in dierenwelzijn als in milieu impact) alternatieven in ontwikkeling zijn. Die banken hebben ook boter op hun hoofd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:49:36 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252409
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ook melk is in de toekomst synthetisch te produceren maar dan zonder de pus van de zweren die koeien nu soms hebben.
Dan smaakt de melk nergens meer naar.
Tot nooit .......
pi_205252417
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]
boeren omscholen tot beveiligers en bagagemedewerkers
Geen parkeerplaatsen daar voor trekkers. :+
Het is koud, het is guur....
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:50:28 #51
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:48 schreef nils7 het volgende:

[..]
Dat banken nog zoveel geld pompen in boeren terwijl er veel betere (als in dierenwelzijn als in milieu impact) alternatieven in ontwikkeling zijn. Die banken hebben ook boter op hun hoofd.
Die weten ook wel dat de boeren uiteindelijk voor ze de straat op gaan om bij de overheid compensatie te eisen. Investeren in boerenbedrijven is het veiligste dat er is, want vrijwel alle bedrijfsrisico's liggen uiteindelijk bij de belastingbetaler.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:50:32 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205252420
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik probeer in zo'n tekst altijd een essentieel woordje te vervangen en dan zien of het kan wat hij zegt....
bijvoorbeeld:
[..]
Dan zou je zeggen... Ja, niks geks aan.

Maar als hij zou zeggen:
[..]
Dan klinkt het ineens weer heel raar.

Dus tja, ben je voor of tegen boeren... Voor beide groepen klinkt de uitspraak anders.
Nou nee, een biologische kringloop boer is ook nog steeds boer, mensen die tegen de intensieve veehouderij zijn vinden circulaire, biologische boeren vaak helemaal geen probleem.

Dus je bent niet voor of tegen boeren, je bent voor of tegen de manier van boeren.

Als alle boeren zouden boeren zoals hun (over)grootvader boerde, was er niets aan de hand.

Overigens gaat je tweede woordswijziging niet op, dat gaat over een persoonskenmerk niet over een beroep.
En als je dan stelt dat boer zijn in je bloed zit en dat het daarom ook een persoonskenmerk is dan gaan we weer terug naar de boer die aan intensieve veeteelt doet vs de circulaire, biologische boer.
Als boer zijn in je bloed zit dan hoef je je niet op intensieve veeteelt te storten, je kunt ook circulair, biologisch boeren.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:51:25 #53
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:46 schreef nils7 het volgende:

[..]
Het is kabinetsbeleid en van de partijen die je noemt zit alleen D66 in het kabinet.
Maar het kabinet is wel aangesteld door de volksvertegenwoordigers die wij met z'n allen gekozen hebben dus ik durf wel te zeggen dat de meerderheid van Nederland voor dit beleid is.
Afgezien dat het gewoon wetten zijn die we ons in Nederland maar ook door Europa aan moeten houden dus zelfs als zat D66 niet in het kabinet dan nog hadden we deze discussie gehad.

Maar even hard gezegd de meerderheid is wel voor dit beleid, afgezien dat er geen keuze eigenlijk is. Na ja ze zouden andere keuzes kunnen maken maar die zijn voor iedereen nog ingrijpender dan een kleine groep aanpakken die voor het grootste gedeelte van de vervuiling zorgt.
Ik heb vorig jaar zelf VVD gestemd en ben hier eigenlijk helemaal geen voorstander van, en ik heb het idee dat ik daar lang niet de enige zal zijn. Ook zie ik niet dat er geen keuze is, die is er namelijk wel. Niet doorgaan met het uitgestippelde beleid.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Absolute meerderheden bestaan niet. Er zullen ook zat Nederlanders zijn geweest die zich verzetten tegen beindiging van de mijnbouw.

Er is een verkozen politieke meerderheid voor verkleining van de veestapel en inkrimping van de intensieve veehouderij. Dat is de realiteit. Vroeg of laat zal deze sector krimpen of zelfs geheel verdwijnen.

En in dat opzicht heeft Hartman dus gelijk.
Toch niet? Je bracht het eerst nog alsof de hele maatschappij hier voorstander van was. En inkrimpen is natuurlijk alweer iets anders dan laten verdwijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205252441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:35 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-tienpuntenplan.html

Om boeren een goede toekomst te bieden, moeten de overheid, supermarkten en banken op een andere manier gaan werken, vinden de 2.500 boeren achter het plan.

Zo moeten boeren die duurzaam werken een hogere prijs voor hun producten krijgen. Dat kan bijvoorbeeld door de btw-tarieven aan te passen, waardoor de winstmarge voor biologische boeren groter wordt.

Het plan adviseert bedrijven ook om niet meer dieren te houden dan er grond beschikbaar is voor eigen voer en verspreiding van de mest. "Sluit de kringloop", staat in de aanbevelingen.

"Met minder stikstof en zonder kunstmest kunnen boeren een goed inkomen verdienen. Dat is ook voor anderen mogelijk", zegt melkveehouder Arie van den Berg in Trouw.

Het plan stelt een gelijktijdige aanpak van verschillende problemen, zoals stikstof, klimaat en waterklimaat, voor. Dat is "nuttig", vindt Imke de Boer, hoogleraar dieren en duurzame voedselsystemen.

De boeren overhandigen het Groenboerenplan woensdag aan ministers Henk Staghouwer (Landbouw) en Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof).


Betrek deze mensen nou gewoon bij de plannen en hou Mark vd Oever en zijn mafiamaatjes er buiten, daar heeft heel Nederland het meest aan.
Moet zeggen dat Arie van den Berg een slimme ondernemer is. Een plan leggen bij de regering wat zen eigen winst zonder enige investering te kunnen maximaliseren.

Als het lukt is het mooi natuurlijk. Maar persoonlijk vind ik het bio spul niet echt bepaald de vreten en is nog duur ook.
pi_205252443
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vindt daadwerkelijk de hele maatschappij dat of is dat meer de mening van een bepaald deel van de maatschappij (vaak hoogopgeleid, wonend in de Randstad en GL/D66/Volt stemmend) die als de norm wordt gepresenteerd? Ik denk het laatste. Het is ook voornamelijk bij deze groep mensen dat het nogal een trend is te denken dat hun visie de enige juiste is, en iedereen die het daar niet mee eens is, dat zijn maar 'domme wappies'.
... GL/D66/Volt....
Alleen D66 heeft in het kabinet gezeten, Volt nooit en GL in 1973 als PPR.
Dus het huidige beleid heeft de instemming van een groot deel van de rechtse partijen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:53:57 #56
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252446
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:50 schreef Leandra het volgende:
Overigens gaat je tweede woordswijziging niet op, dat gaat over een persoonskenmerk niet over een beroep.
je mag er voor mij elk woord van maken wat jij wilt. Ik verzon dit zo net even.
quote:
En als je dan stelt dat boer zijn in je bloed zit en dat het daarom ook een persoonskenmerk is dan gaan we weer terug naar de boer die aan intensieve veeteelt doet vs de circulaire, biologische boer.
Als boer zijn in je bloed zit dan hoef je je niet op intensieve veeteelt te storten, je kunt ook circulair, biologisch boeren.
Hier heb je 100% gelijk in. We zeggen als samenleving dat we geen intensieve-veeteelt boeren meer willen.
Maar dat boertje aan tafel mag van ons best biologische boer worden. En daar wordt hij door de overheid ook nog door geholpen.
Tot nooit .......
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:54:26 #57
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205252454
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb vorig jaar zelf VVD gestemd en ben hier eigenlijk helemaal geen voorstander van, en ik heb het idee dat ik daar lang niet de enige zal zijn. Ook zie ik niet dat er geen keuze is, die is er namelijk wel. Niet doorgaan met het uitgestippelde beleid.
[..]
Als stikstof een belangrijk punt voor je was dan heb je gewoon niet goed opgelet en heb je verkeerd gestemd.
Of de VVD kwam het dichtstbij andere ideeen/levenswijzen maar dan moet je helaas dit op de koop nemen.
Je had beter BBB kunnen stemmen in dat geval.

Maar zelfs al zou Caroline de meeste stemmen halen, dan nog zal zij zich aan de gemaakte afspraken moeten houden.

Geen idee hoe zij dat voor zich ziet maar ach zo gaat het al tientallen jaren maar zij kan niet roepen dat ze het van tafel kan vegen want dat gaat gewoon niet want die problemen zijn er gewoon wel.
En zo zijn er tal van problemen waarbij wegkijken het probleem niet minder maakt of oplost.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205252458
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, als ik afga op dit topic klopt mijn aanname in elk geval wel. Voornamelijk links en progressieve users (zoals jijzelf) die het hardst brullen over dit vermeende probleem en hier een beetje de boeren komen bespotten.
Er worden hier geen boeren bespot.

We zijn realistisch.

Boeren (en dan hebben we het over veehouders) weten ook heus wel hoeveel stikstof en fosfaat hun koeien en varkens uitstoten. Ze hebben namelijk fosfaat rechten, weten hoeveel ze voeren en hoeveel stikstof dat geeft per dier.

Vergelijk boeren met Volkswagen. Volkswagen wist ook heus wel dat hun diesels niet schoon waren maar heeft wel jarenlang vooruitgang tegengehouden.

Toen kwam Tesla concurreren met "kweekvlees" en moet Volkswagen ineens ook "kweekvlees" gaan produceren om bij te blijven.
pi_205252459
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik probeer in zo'n tekst altijd een essentieel woordje te vervangen en dan zien of het kan wat hij zegt....
bijvoorbeeld:
[..]
Dan zou je zeggen... Ja, niks geks aan.

Maar als hij zou zeggen:
[..]
Dan klinkt het ineens weer heel raar.

Dus tja, ben je voor of tegen boeren... Voor beide groepen klinkt de uitspraak anders.


Zo zijn veel heel normale uitspraken over moslims ook heel raar.
Als je in sommige uitspraken het woord 'moslim' vervangt door 'jood' zou je de hele wereld op je nek krijgen.
Goeie vergelijking man. :')
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:55:04 #60
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:53 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Maar persoonlijk vind ik het bio spul niet echt bepaald de vreten
Je mist dat stukje dierenmishandeling tijdens het kauwen inderdaad.
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 09:55:21 #61
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205252466
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:51 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb vorig jaar zelf VVD gestemd en ben hier eigenlijk helemaal geen voorstander van, en ik heb het idee dat ik daar lang niet de enige zal zijn. Ook zie ik niet dat er geen keuze is, die is er namelijk wel. Niet doorgaan met het uitgestippelde beleid.
Dat doen we dus al 12 jaar en heeft overduidelijk gefaald.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205252474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:53 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Moet zeggen dat Arie van den Berg een slimme ondernemer is. Een plan leggen bij de regering wat zen eigen winst zonder enige investering te kunnen maximaliseren.

Als het lukt is het mooi natuurlijk. Maar persoonlijk vind ik het bio spul niet echt bepaald de vreten en is nog duur ook.
Dus eigenlijk hou je niet van de smaak van vlees?
  woensdag 6 juli 2022 @ 09:56:34 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:53 schreef hunterrnl het volgende:
Maar persoonlijk vind ik het bio spul niet echt bepaald de vreten en is nog duur ook.
Ik hoor wel eens mensen zeggen dat ze KFC beter vinden dan een 2 sterren restaurant. Dat noemen we tokkies.
Iemand die biologisch niet te vreten vind hoor ik voor het eerst. Misschien is het even wennen dat een biefstukje ineens naar koe smaakt.

Duurder klopt inderdaad, dat klopt omdat bij niet-biologisch de milieuschade niet aan jouw wordt doorberekent.
Zouden we dat wel doen dan is jouw niet biologische kadaver ineens een heel stuk duurder.
Tot nooit .......
pi_205252504
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:51 schreef HowardRoark het volgende:

Toch niet? Je bracht het eerst nog alsof de hele maatschappij hier voorstander van was. En inkrimpen is natuurlijk alweer iets anders dan laten verdwijnen.
Wanneer kun je volgens jou spreken van 'de maatschappij'? Als 17 miljoen neuzen dezelfde kant op staan?

Als de meerderheid van de Tweede Kamer een drastische koerswijziging voorstaat, is dat een prima representatie van 'de maatschappij'.

Inkrimpen is inderdaad iets anders dan geheel laten verdwijnen. Heel goed, Howard.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:00:57 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252515
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:54 schreef nils7 het volgende:

[..]
Als stikstof een belangrijk punt voor je was dan heb je gewoon niet goed opgelet en heb je verkeerd gestemd.
Of de VVD kwam het dichtstbij andere ideeen/levenswijzen maar dan moet je helaas dit op de koop nemen.
Je had beter BBB kunnen stemmen in dat geval.

Maar zelfs al zou Caroline de meeste stemmen halen, dan nog zal zij zich aan de gemaakte afspraken moeten houden.

Geen idee hoe zij dat voor zich ziet maar ach zo gaat het al tientallen jaren maar zij kan niet roepen dat ze het van tafel kan vegen want dat gaat gewoon niet want die problemen zijn er gewoon wel.
En zo zijn er tal van problemen waarbij wegkijken het probleem niet minder maakt of oplost.
Voor zover ik weet was de VVD niet voor het inkrimpen van de veeteelt. Dit in tegenstelling tot D66 die de veestapel wilde halveren.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat doen we dus al 12 jaar en heeft overduidelijk gefaald.
Op welk vlak heb je het idee dat het zou falen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205252517
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb vorig jaar zelf VVD gestemd en ben hier eigenlijk helemaal geen voorstander van, en ik heb het idee dat ik daar lang niet de enige zal zijn. Ook zie ik niet dat er geen keuze is, die is er namelijk wel. Niet doorgaan met het uitgestippelde beleid.
Ik stemde ook VVD en ben wel (in grote lijnen) voorstander van deze koers. En nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:01:48 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205252522
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]
dit, we handelen ook niet meer in slaven, asbest en cassettebandjes...
Punt is dat de consument dan wel moet laten zien dat ze geen behoefte meer hebben aan producten uit de intensieve veeteelt, en dus biologische producten moeten gaan kopen.

Je bepaalt met je portemonnee, en als je alleen maar gaat zitten jengelen dat boeren niet door mogen maar je vervolgens geen biologische producten koopt ben je gewoon hypocriet natuurlijk.
Je kunt niet roepen dat het op manier X moet om vervolgens je eigen gedrag pas aan te passen als er alleen nog maar biologische producten in de schappen liggen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 10:01:48 #68
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205252523
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welk vlak heb je het idee dat het zou falen?
Omdat de Natura2000 doelen niet worden gehaald.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:02:18 #69
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252527
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voor zover ik weet was de VVD niet voor het inkrimpen van de veeteelt. Dit in tegenstelling tot D66 die de veestapel wilde halveren.
De VVD gaf aan dat ze het stikstofprobleem wilden oplossen. Dit is de oplossing geworden.
quote:
Op welk vlak heb je het idee dat het zou falen?
https://www.raadvanstate.nl/stikstof/
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:04:04 #70
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205252543
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet doorgaan met het uitgestippelde beleid.
Klopt, dat is een optie.
Je moet niet vergeten dat de boeren een kleine groep zijn die helaas verantwoordelijk zijn voor het grootste gedeelte van het probleem.

Wil je hun helemaal buiten schot houden dan moet je de winst ergens vandaan halen.
De boeren zijn voor meer dan de helft van het probleem dus onderdeel van de oplossing, niet alleen hen natuurlijk maar zij zitten wel dichtbij natuur gebieden.
Als je dus meer dan 50% van de oplossing niet wil gebruiken dan moet je heel drastische maatregelen nemen die voor iedereen impact hebben.

Fors minder auto rijden en dan echt fors minder, tenzij we morgen spontaan allemaal elektrisch rijden, maar dat kan dan ook niet want zie volgende zin.
Gas, hout en kolenverbranding gewoon per direct verbieden.
Dus niet meer verwarmen op gas, kolencentrales dicht.
Dan moeten we dus met z'n allen een stuk energiezuiniger moeten gaan leven... niet alleen jij en ik maar ook alle bedrijven.
Geen bebouwing in de buurt van natuur gebieden, geen industrie maar ook geen woningen. we hebben nu alleen woning te kort die dan meteen nooit meer opgelost wordt.
Schiphol qua vluchten gewoon halveren.
De Rotterdamse haven alleen LNG schepen toestaan.

Dus ja het kan maar zelfs met de oplossingen hierboven kom je vast een eind maar verre van genoeg en ik hoop dat je snapt dat die zo ingrijpend zijn voor iedereen van de bevolking dat er helaas offers gemaakt moeten worden.
En ja ik ben het wel eens dat het bonnetje niet alleen bij de boeren gelegd kan worden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:04:26 #71
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252549
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik stemde ook VVD en ben wel (in grote lijnen) voorstander van deze koers. En nu?
Dat de VVD allang niet meer de partij is van weleer blijkt maar weer eens te meer aan het aandeel progressieve kiezers zoals jij. Uiteindelijk is D66 en VVD eigenlijk twee handen op n buik. De volgende keer stem ik zeker op een andere partij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205252558
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat de VVD allang niet meer de partij is van weleer blijkt maar weer eens te meer aan het aandeel progressieve kiezers zoals jij. Uiteindelijk is D66 en VVD eigenlijk twee handen op n buik. De volgende keer stem ik zeker op een andere partij.
Klassiek Liberaal-roeptoeteraar gespot
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:05:40 #73
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252561
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:04 schreef nils7 het volgende:
De boeren zijn voor meer dan de helft van het probleem dus onderdeel van de oplossing, niet alleen hen natuurlijk maar zij zitten wel dichtbij natuur gebieden.
Als je dus meer dan 50% van de oplossing niet wil gebruiken dan moet je heel drastische maatregelen nemen die voor iedereen impact hebben.
Als je stikstof uit het buitenland uit wegstreept (dat kunnen we hier niet oplossen), dan is de boer zelfs voor 80% verantwoordelijk.
Als we alle andere sectoren naar 0 weten te krijgen en we houden alleen boeren en buitenland over zijn we er nog bij lange na niet.
Tot nooit .......
pi_205252564
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat de VVD allang niet meer de partij is van weleer blijkt maar weer eens te meer aan het aandeel progressieve kiezers zoals jij. Uiteindelijk is D66 en VVD eigenlijk twee handen op n buik. De volgende keer stem ik zeker op een andere partij.
Welke partijen ook het kabinet hadden gevormd; je legt een uitspraak van RvS niet naast je neer.
pi_205252568
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat vind je goed aan deze opmerking dan?
Hij legt haarfijn uit waarom de boeren op moeten houden om zichzelf enkel als slachtoffer te zien. Er is geen recht om boer te zijn. Boeren kunnen zich ook laten omscholen.

Ik begrijp het ook niet zo. Niet alle boeren hoeven te stoppen, dus het probleem speelt maar voor een deel van de boeren. Daarnaast is het logisch dat bij ecologische en mileuproblemen naar de veroorzakers wordt gekeken. Zo zijn talloze infrastructurele en bouwprojecten stopgezet, mogen we nog maar 100 km/u rijden op de snelweg en moet Schiphol volgend jaar flink vluchten inleveren. Daarnaast, als er ergens teveel van is en dat veroorzaakt grootschalig problemen, dan moet het ietsje minder.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_205252571
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Als je stikstof uit het buitenland uit wegstreept (dat kunnen we hier niet oplossen), dan is de boer zelfs voor 80% verantwoordelijk.
65% kwam ik ooit op.

Verhouding is:
45% boeren
31% buitenland

(45/69) x 100 = 65,22% van de Nederlandse uitstoot.
pi_205252572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Omdat de Natura2000 doelen niet worden gehaald.
Dat is uiteindelijk ook een keuze, natuurlijk.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 10:07:20 #78
5428 crew  miss_sly
pi_205252580
https://nos.nl/artikel/24(...)est-eerlijke-prijzen

Vind het wel een interessante insteek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:08:12 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Punt is dat de consument dan wel moet laten zien dat ze geen behoefte meer hebben aan producten uit de intensieve veeteelt, en dus biologische producten moeten gaan kopen.

Je bepaalt met je portemonnee, en als je alleen maar gaat zitten jengelen dat boeren niet door mogen maar je vervolgens geen biologische producten koopt ben je gewoon hypocriet natuurlijk.
Je kunt niet roepen dat het op manier X moet om vervolgens je eigen gedrag pas aan te passen als er alleen nog maar biologische producten in de schappen liggen.
Dit is eerder besproken, ik ben een groot voorstander van biologische producten aangezien en koop dat ook waar mogelijk, maar dit is natuurlijk niet voor iedereen een optie. Je kunt niet een deel van de maatschappij buitenspel zetten op dat vlak.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De VVD gaf aan dat ze het stikstofprobleem wilden oplossen. Dit is de oplossing geworden.
[..]
https://www.raadvanstate.nl/stikstof/
In het partijprogramma stonden andere dingen, zoals het ondersteunen van nieuwe technieken om de uitstoot terug te dringen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:08:17 #80
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252594
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
65% kwam ik ooit op.

45% boeren
31% buitenland

(45/69) x 100
Kan kloppen...
Dit zeht het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)femissies-naar-lucht

Ammoniak
Verreweg de meeste ammoniak komt vrij in de landbouw (ongeveer 87 procent van de totale ammoniakemissie), en wordt gevormd wanneer ureum uit de urine van landbouwdieren in zogeheten drijfmest reageert met het enzym urease uit de uitwerpselen van het vee. Dit proces treedt op in de stallen en bij het uitrijden van mest op landbouwgrond. Het merendeel van de uitstoot van ammoniak in de landbouw komt voor rekening van rundvee (54 procent), gevolgd door varkens (17 procent) en pluimvee (11 procent).

Na de landbouw volgen huishoudens op grote afstand, met ongeveer 5 procent van de totale ammoniakemissie. De meeste ammoniak komt vrij bij het ademen en transpireren van mensen. Ook de mest van huisdieren en het roken van sigaren en sigaretten telt mee in deze post. Er komt tot slot nauwelijks ammoniak vrij in het verkeer of in de industrie (maar voornamelijk NOx).
Tot nooit .......
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:08:32 #81
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205252595
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is uiteindelijk ook een keuze, natuurlijk.
Dan moet je wel leven met het feit dat je natuur drastisch verandert en de leefomgeving voor de mens er niet beter op wordt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205252603
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Kan kloppen...
Dit zeht het CBS:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)femissies-naar-lucht
Als je alleen naar NH3 kijkt dan is het meer dan 80% want dat is de stikstof die van de veestapel komt.

Als je alle stikstof meerekent (dus ook NOx) dan is het 65,22%

;)
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:09:40 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205252605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 08:34 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]

Lijkt er toch niet echt op dat de trekker op agenten aan het inrijden is. Laten we het onderzoek maar afwachten.
Dit is ook niet het moment dat op hem ingereden wordt.

Dat lijkt hier te zijn gebeurd:

[ twitter ]

twitter


Kijk goed naar het begin van het filmpje. Agent staat vlak voor de trekker, loopt zelfs op het wiel heen. Helaas missen we zogenaamd het beginstuk, want het kan hier makkelijk zo zijn dat deze trekker richting de agent reed. Zijn trekker staat schuin naar links en het filmpje begint met een trekker die dicht staat op de benen van de agent. Nu kunnen we helaas niet zien wat daar net voor is voorgevallen.

Later reed de trekker weg.

Dit lijkt dat te bevestigen.

quote:
Een tractorbestuurder heeft rond 22.40 uur geprobeerd in te rijden op agenten en politievoertuigen tijdens een protest bij Heerenveen Daarbij is door de politie geschoten, zowel gericht als waarschuwingsschoten, schrijft Politie Friesland op Twitter. Er raakte niemand gewond.

Er ontstond volgens de politie een dreigende situatie bij de oprit naar de A32. Door het schieten is een tractor geraakt. Daar circuleren ook foto's van op sociale media. Na het incident reed de tractor weg, maar de politie kon het even later alsnog tegenhouden op de Jousterweg. Er zijn drie verdachten opgepakt.

De weg is op dit moment afgesloten voor onderzoek. De Rijksrecherche doet zoals altijd onafhankelijk onderzoek omdat een agent heeft geschoten.
We zien duidelijk op andere filmpjes het moment van wegrijden trekker, maar dat vindt dus pas n het voorval plaats.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:10:51 #84
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je alleen naar NH3 kijkt dan is het meer dan 80% want dat is de stikstof die van de veestapel komt.

Als je alle stikstof meerekent (dus ook NOx) dan is het 65,22%

;)
Hoe dan ook, enorme getallen. Je kan het probleem in elk geval niet oplossen zonder de boeren erbij te betrekken. Vandaar oko dat de boeren zeggen dat er geen probleem is.
Tot nooit .......
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:11:18 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205252622
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
65% kwam ik ooit op.

Verhouding is:
45% boeren
31% buitenland

(45/69) x 100 = 65,22% van de Nederlandse uitstoot.
We komen nog goed weg met dat buitenland, want netto waait er een stuk meer vanuit Nederland de grens over dan andersom.
Huilen dan.
pi_205252626
twitter


_O_ _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:12:58 #87
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205252639
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

_O_ _O_ _O_
Dit lijkt mij ook niet de bedoeling en is gewoon strafbaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 10:13:06 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205252644
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

_O_ _O_ _O_
_O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:13:12 #89
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252646
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:08 schreef HowardRoark het volgende:

In het partijprogramma stonden andere dingen, zoals het ondersteunen van nieuwe technieken om de uitstoot terug te dringen.
Ja, onder andere. En daar is ook geld voor. Heb je het stikstofplan gelezen of niet?
  Vis een optie? woensdag 6 juli 2022 @ 10:13:17 #90
70532 loveli
N
pi_205252648
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

_O_ _O_ _O_
Dat zal ze leren!
crap in = crap out
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:13:49 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205252659
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat de VVD allang niet meer de partij is van weleer blijkt maar weer eens te meer aan het aandeel progressieve kiezers zoals jij. Uiteindelijk is D66 en VVD eigenlijk twee handen op n buik. De volgende keer stem ik zeker op een andere partij.
Partij van weleer?
Ik weet niet naar welke tijd je refereert, maar de VVD is tegenwoordig rechtser dan ze ooit geweest is.
Het enige verschil is dat er vroeger geen partijen waren die nog rechtser waren.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205252661
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit lijkt mij ook niet de bedoeling en is gewoon strafbaar.
Je moet geen dingen van het viaduct gooien nee. Of met je trekker over de snelweg gaan rijden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 10:14:25 #93
364681 over_hedge
pi_205252664
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

_O_ _O_ _O_
Vind er weinig _O_ aan Kut boeren ben ik het nog best mee eens. Maar eieren gooien naar een snelweg is best wel debiel
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:15:03 #94
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252676
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

_O_ _O_ _O_
Haha, wat kansloos en bovendien ook gevaarlijk. Wat vind je hier nu leuk aan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:15:12 #95
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252679
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Tieners bekogelen boeren tijdens de boerenprotesten en zeggen dat de Kutboeren voor hun koeien moeten gaan zorgen.
_O_ _O_ _O_
Ik ken koeien-boeren, kippen-boeren, varkensboeren ene groenteboeren.
Maar wat maken kut-boeren dan precies?
(iemand plaatjes??)
Tot nooit .......
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:15:38 #96
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205252682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit is ook niet het moment dat op hem ingereden wordt.

Dat lijkt hier te zijn gebeurd:

[ twitter ]

[ twitter ]

Kijk goed naar het begin van het filmpje. Agent staat vlak voor de trekker, loopt zelfs op het wiel heen. Helaas missen we zogenaamd het beginstuk, want het kan hier makkelijk zo zijn dat deze trekker richting de agent reed. Zijn trekker staat schuin naar links en het filmpje begint met een trekker die dicht staat op de benen van de agent. Nu kunnen we helaas niet zien wat daar net voor is voorgevallen.

Later reed de trekker weg.

Dit lijkt dat te bevestigen.
[..]
We zien duidelijk op andere filmpjes het moment van wegrijden trekker, maar dat vindt dus pas n het voorval plaats.
Jij zegt dus:
Vermeende poging tot aanrijding, vervolgens proberen weg te rijden/vluchten, daarbij is toen geschoten.

Klinkt plausibel.
pi_205252684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:08 schreef nils7 het volgende:

[..]
Dan moet je wel leven met het feit dat je natuur drastisch verandert en de leefomgeving voor de mens er niet beter op wordt.
Niet per se. Die gebieden kunnen ook op een andere manier uitgebreid en aangewezen worden.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:16:18 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205252692
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je moet geen dingen van het viaduct gooien nee. Of met je trekker over de snelweg gaan rijden.
Klopt, beide enorm strafbaar.

Filmpje is trouwens bijna een week oud.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 10:17:37 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205252706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Klopt, beide enorm strafbaar.

Filmpje is trouwens bijna een week oud.
Ik vind het op z'n zachts gezegt nogal debiel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:17:52 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205252711
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, wat kansloos en bovendien ook gevaarlijk. Wat vind je hier nu leuk aan?
Eens. Wist je dat snelweg blokkeren ook hartstikke strafbaar is? Of brand stichten op de snelweg?

Nogmaals (zoals ik al eerder zei) wat dat meisje doet is strafbaar, ik heb je nog niet gehoord over de strafbare feiten die al meer dan een week door de boeren gepleegd worden. Of telt een strafbaar feit alleen als je er tegen bent?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:18:11 #101
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205252717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niet per se. Die gebieden kunnen ook op een andere manier uitgebreid en aangewezen worden.
Het gaat niet om het uitbreiden het gaan om het effect van verontreiniging van de boeren heeft op die gebieden.
Ja een bos blijft een bos maar een groot gedeelte van de flora en fauna gaat verdwijnen.
En de bij heeft het al zo moeilijk de laatste jaren, hoe komt dat toch?

Ik hoef je denk ik niet uit te leggen wat er gebeurt als de bijen populatie drastisch wordt verkleind?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:18:31 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205252723
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik ken koeien-boeren, kippen-boeren, varkensboeren ene groenteboeren.
Maar wat maken kut-boeren dan precies?
(iemand plaatjes??)
Nou, na lang beffen kan je wel eens een boertje laten, die verdacht veel smaakt naar kut.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205252731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:18 schreef nils7 het volgende:

[..]
Het gaat niet om het uitbreiden het gaan om het effect van verontreiniging van de boeren heeft op die gebieden.
Dat klopt, maar daar is bij het aanwijzen van die gebieden nooit rekening mee gehouden. Dat kan natuurlijk wel.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:20:22 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205252746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Partij van weleer?
Ik weet niet naar welke tijd je refereert, maar de VVD is tegenwoordig rechtser dan ze ooit geweest is.
Het enige verschil is dat er vroeger geen partijen waren die nog rechtser waren.
Bij de "Nederland wordt steeds linkser"-roepers is het vooral een kwestie van perspectief: wordt alles, inclusief de VVD, steeds linkser, f schuif je zelf steeds verder naar het rechter uiteinde van het spectrum op.
Huilen dan.
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 10:21:09 #105
364681 over_hedge
pi_205252752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:17 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Eens. Wist je dat snelweg blokkeren ook hartstikke strafbaar is? Of brand stichten op de snelweg?

Nogmaals (zoals ik al eerder zei) wat dat meisje doet is strafbaar, ik heb je nog niet gehoord over de strafbare feiten die al meer dan een week door de boeren gepleegd worden. Of telt een strafbaar feit alleen als je er tegen bent?
Ik snap dat argument nooit zo van: Ja maar zij doen ook strafbaren dingen!!! Oke? Dat klopt. Veranderd toch niks aan dit geval. Als het beide strafbaar is moet het alle 2 aangepakt worden.

Maar dat: omdat zij het doen mag ik het ook doen argument wordt niemand beter.
Dit zie je te vaak. Ook bij mensen die tegen navo zijn. Is het altijd: Ja maar navo/usa viel ook landen binnen!!!
Of de boeren: Ja in de file staan is vervelend door onze acties. Maar wij hebben het nog erger!!

Het is altijd maar naar andere wijzen om dan vervolgens zelf iets te doen wat minstens net zo erg is
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:21:18 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205252757
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik ken koeien-boeren, kippen-boeren, varkensboeren ene groenteboeren.
Maar wat maken kut-boeren dan precies?
(iemand plaatjes??)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:21:51 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205252764
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is eerder besproken, ik ben een groot voorstander van biologische producten aangezien en koop dat ook waar mogelijk, maar dit is natuurlijk niet voor iedereen een optie. Je kunt niet een deel van de maatschappij buitenspel zetten op dat vlak.

Nonsens, vroeger at iedereen biologisch, toen was er simpelweg niet anders.
Toen was kip duur, een luxe maaltijd voor de zondag.
Mensen flikkerden ook geen half-afgekloven botjes in de vuilnis, van het karkas werd soep getrokken.

Punt is dat we al jaren veel te weinig voor heel veel producten betalen en daardoor veel te veel van die producten gebruiken.

Je zet geen mensen buitenspel als er alleen nog maar biologische producten te koop zijn, mensen moeten hun gedrag dan aanpassen omdat ze zich niet meer zulke hoeveelheden kunnen permitteren als nu.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:22:14 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Partij van weleer?
Ik weet niet naar welke tijd je refereert, maar de VVD is tegenwoordig rechtser dan ze ooit geweest is.
Het enige verschil is dat er vroeger geen partijen waren die nog rechtser waren.
Economisch gezien is de VVD zeker rechts inderdaad, maar tegenwoordig meer progressief dan conservatief. Driftig allerlei dingen willen veranderen en meevaren op allerlei sociale identiteitshysterie.
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bij de "Nederland wordt steeds linkser"-roepers is het vooral een kwestie van perspectief: wordt alles, inclusief de VVD, steeds linkser, f schuif je zelf steeds verder naar het rechter uiteinde van het spectrum op.
Wie stelt er in dit topic dan dat Nederland steeds linkser wordt? Ik heb zulke posts nog niet gezien namelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205252772
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat de VVD allang niet meer de partij is van weleer blijkt maar weer eens te meer aan het aandeel progressieve kiezers zoals jij. Uiteindelijk is D66 en VVD eigenlijk twee handen op n buik. De volgende keer stem ik zeker op een andere partij.
De VVD is nooit een conservatieve partij geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:22:57 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205252776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik snap dat argument nooit zo van: Ja maar zij doen ook strafbaren dingen!!! Oke? Dat klopt. Veranderd toch niks aan dit geval. Als het beide strafbaar is moet het alle 2 aangepakt worden.

Maar dat: omdat zij het doen mag ik het ook doen argument wordt niemand beter.
Dit zie je te vaak. Ook bij mensen die tegen navo zijn. Is het altijd: Ja maar navo/usa viel ook landen binnen!!!
Of de boeren: Ja in de file staan is vervelend door onze acties. Maar wij hebben het nog erger!!

Het is altijd maar naar andere wijzen om dan vervolgens zelf iets te doen wat minstens net zo erg is
Precies.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:23:14 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205252777
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nonsens, vroeger at iedereen biologisch, toen was er simpelweg niet anders.
Toen was kip duur, een luxe maaltijd voor de zondag.
Mensen flikkerden ook geen half-afgekloven botjes in de vuilnis, van het karkas werd soep getrokken.

Punt is dat we al jaren veel te weinig voor heel veel producten betalen en daardoor veel te veel van die producten gebruiken.

Je zet geen mensen buitenspel als er alleen nog maar biologische producten te koop zijn, mensen moeten hun gedrag dan aanpassen omdat ze zich niet meer zulke hoeveelheden kunnen permitteren als nu.
Idd, velen van ons zijn zo verwend de laatste decennia met onze koninklijke levensstijl dat we niet anders meer kunnen voorstellen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:24:10 #112
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205252788
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef Leandra het volgende:
Je zet geen mensen buitenspel als er alleen nog maar biologische producten te koop zijn, mensen moeten hun gedrag dan aanpassen omdat ze zich niet meer zulke hoeveelheden kunnen permitteren als nu.
Dit inderdaad, helaas wordt dagelijks een kilo vlees op tafel en (tussendoor op de dag nog het nodige vlees) nu gezien als een soort grondrecht.

Ik vraag me ook wel eens af of de huidige BBQ-zondag waar we per persoon een kilo vlees staan weg te kauwen vroeger ook bestond..
Tot nooit .......
pi_205252807
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is dat we al jaren veel te weinig voor heel veel producten betalen en daardoor veel te veel van die producten gebruiken.
Dit is onzin.
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 10:25:28 #114
364681 over_hedge
pi_205252808
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef Leandra het volgende:
omdat ze zich niet meer zulke hoeveelheden kunnen permitteren als nu.
Dat zou sowieso geen slecht idee zijn. Worden steeds dikker als land.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:26:19 #115
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_205252818
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee, een biologische kringloop boer is ook nog steeds boer, mensen die tegen de intensieve veehouderij zijn vinden circulaire, biologische boeren vaak helemaal geen probleem.

Dus je bent niet voor of tegen boeren, je bent voor of tegen de manier van boeren.

Als alle boeren zouden boeren zoals hun (over)grootvader boerde, was er niets aan de hand.

Overigens gaat je tweede woordswijziging niet op, dat gaat over een persoonskenmerk niet over een beroep.
En als je dan stelt dat boer zijn in je bloed zit en dat het daarom ook een persoonskenmerk is dan gaan we weer terug naar de boer die aan intensieve veeteelt doet vs de circulaire, biologische boer.
Als boer zijn in je bloed zit dan hoef je je niet op intensieve veeteelt te storten, je kunt ook circulair, biologisch boeren.
Dit is precies mijn sentiment. Ik ben niet tegen boeren, maar wel tegen verkapte industrie wat zogenaamd 'natuur' is. Een klein gedeelte van de boeren zullen geraakt worden door de stikstofplannen, namelijk degene die afgelopen jaren het niet zagen aankomen en nog steeds een klein Auschwitz hebben voor dieren inclusief bijbehorende uitstoot.

Intensieve veehouderij heeft niets met boeren te maken. Hoop dat de boeren die wel echt boeren dit ook inzien.
  Redactie Frontpage woensdag 6 juli 2022 @ 10:29:02 #116
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205252838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:26 schreef Yon_Wip het volgende:

[..]
Dit is precies mijn sentiment. Ik ben niet tegen boeren, maar wel tegen verkapte industrie wat zogenaamd 'natuur' is. Een klein gedeelte van de boeren zullen geraakt worden door de stikstofplannen, namelijk degene die afgelopen jaren het niet zagen aankomen en nog steeds een klein Auschwitz hebben voor dieren inclusief bijbehorende uitstoot.

Intensieve veehouderij heeft niets met boeren te maken. Hoop dat de boeren die wel echt boeren dit ook inzien.
Mee eens, maar ik lees ook veel drama bij biologische boeren en hun bedrijfsvoering die in het gedrang zou komen. Geen idee of dat echt zo is, maar ik kan me voorstellen dat wanneer de 25% die 50% uitstoot de deuren dicht moet doen dit biologische boren niet zou moeten raken.

Er gaat wel wat collateral ontstaan in de transport-, slacht- en exportsectoren, maar we moeten iets om het geheel weer duurzaam te krijgen.
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 10:31:00 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205252852
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Dit inderdaad, helaas wordt dagelijks een kilo vlees op tafel en (tussendoor op de dag nog het nodige vlees) nu gezien als een soort grondrecht.

Ik vraag me ook wel eens af of de huidige BBQ-zondag waar we per persoon een kilo vlees staan weg te kauwen vroeger ook bestond..
Ja. Alleen niet voor de meerderheid maar voor een hele kleine minderheid
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:32:14 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205252857
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nonsens, vroeger at iedereen biologisch, toen was er simpelweg niet anders.
Toen was kip duur, een luxe maaltijd voor de zondag.
Mensen flikkerden ook geen half-afgekloven botjes in de vuilnis, van het karkas werd soep getrokken.

Punt is dat we al jaren veel te weinig voor heel veel producten betalen en daardoor veel te veel van die producten gebruiken.

Je zet geen mensen buitenspel als er alleen nog maar biologische producten te koop zijn, mensen moeten hun gedrag dan aanpassen omdat ze zich niet meer zulke hoeveelheden kunnen permitteren als nu.
Nee hoor, dat is geen nonsens. Niet iedereen zal zich alles biologisch kunnen veroorloven. Dan creer je een situatie waarbij zuivel en vlees een luxeproduct worden en slechts voor een bepaald deel van de bevolking op structurele basis beschikbaar is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:33:16 #119
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_205252866
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Mee eens, maar ik lees ook veel drama bij biologische boeren en hun bedrijfsvoering die in het gedrang zou komen. Geen idee of dat echt zo is, maar ik kan me voorstellen dat wanneer de 25% die 50% uitstoot de deuren dicht moet doen dit biologische boren niet zou moeten raken.

Er gaat wel wat collateral ontstaan in de transport-, slacht- en exportsectoren, maar we moeten iets om het geheel weer duurzaam te krijgen.
Ja, dat zou ik me ook kunnen voorstellen. Ik ga er eigenlijk van uit dat de overheid hier meer indicatoren gebruikt dan stikstofuitstoot.. Maar gezien het falen van de overheid afgelopen 10 jaar houd ik mn hart vast.
pi_205252874
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is geen nonsens. Niet iedereen zal zich alles biologisch kunnen veroorloven. Dan creer je een situatie waarbij zuivel en vlees een luxeproduct worden en slechts voor een bepaald deel van de bevolking op structurele basis beschikbaar is.
Wie zegt dat je iedere dag vlees moeten eten dan? :?
- Souvern ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:35:53 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205252885
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:34 schreef Galvez het volgende:

[..]
Wie zegt dat je iedere dag vlees moeten eten dan? :?
De oude schijf van vijf. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205252894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De oude schijf van vijf. ;)
Ah ja, nog zo’n miskleun daterend uit de vorige eeuw.
- Souvern ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_205252906
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is geen nonsens. Niet iedereen zal zich alles biologisch kunnen veroorloven. Dan creer je een situatie waarbij zuivel en vlees een luxeproduct worden en slechts voor een bepaald deel van de bevolking op structurele basis beschikbaar is.
Tot het moment dat we vlees in het lab kunnen produceren, lijkt mij dit niet verkeerd.
pi_205252911
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je zet geen mensen buitenspel als er alleen nog maar biologische producten te koop zijn, mensen moeten hun gedrag dan aanpassen omdat ze zich niet meer zulke hoeveelheden kunnen permitteren als nu.
Jij zal vinden dat er geen mensen buitenspel gezet worden zolang je zelf niet buitenspel wordt gezet.

Alles onder de paraplu van een soort misplaatse morele superioriteit.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:39:25 #125
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205252912
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maxim is wel een aardige baas ja. _O_
Gewoon een hypocriete schreeuwerd.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 10:40:48 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205252925
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De oude schijf van vijf. ;)
Joris driepinter, melk de witte motor, brood daar zit wat in... de boeren lobby benvloed ons al jaren.

(heb me wel eens afgevraagd waarom er zonder merken te noemen reclame werd gemaakt maar dat waren dus boeren)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205252927
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is geen nonsens. Niet iedereen zal zich alles biologisch kunnen veroorloven. Dan creer je een situatie waarbij zuivel en vlees een luxeproduct worden en slechts voor een bepaald deel van de bevolking op structurele basis beschikbaar is.
Niet kunnen of niet willen veroorloven. Ik ben het er wel mee eens dat sommige producten belachelijk duur zijn en dat laat ik ook liggen, maar ik koop vaak wel biologische groente uit het seizoen en die is prima betaalbaar. Ook biologisch vlees is tegenwoordig goed te betalen.

En mensen die zeggen het niet te kunnen betalen en recht hebben op goedkoop vlees, leggen gerust 7 euro neer voor een pakje sigaretten en vinden cola, chips, dure telefoons en andere luxeproducten ook horen bij hun basisbehoeften.
pi_205252939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik snap dat argument nooit zo van: Ja maar zij doen ook strafbaren dingen!!! Oke? Dat klopt. Veranderd toch niks aan dit geval. Als het beide strafbaar is moet het alle 2 aangepakt worden.

Maar dat: omdat zij het doen mag ik het ook doen argument wordt niemand beter.
Dit zie je te vaak. Ook bij mensen die tegen navo zijn. Is het altijd: Ja maar navo/usa viel ook landen binnen!!!
Of de boeren: Ja in de file staan is vervelend door onze acties. Maar wij hebben het nog erger!!

Het is altijd maar naar andere wijzen om dan vervolgens zelf iets te doen wat minstens net zo erg is
Op hypocrisie gewezen worden is nooit leuk nee maar dat maakt het niet per definitie onwaar natuurlijk.

Het zou wel degelijk vreemd zijn als Jantje uit Klas A wel een rode trui mag dragen op school ondanks het verbod op gekleurde truien maar als Keesje het doet krijgt ie wel straf. Als Keesje dan begint met : 'Ja maar Jantje!?' dan heeft Keesje gewoon een punt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 10:42:20 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205252940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:41 schreef -Shii- het volgende:

[..]
Niet kunnen of niet willen veroorloven. Ik ben het er wel mee eens dat sommige producten belachelijk duur zijn en dat laat ik ook liggen, maar ik koop vaak wel biologische groente uit het seizoen en die is prima betaalbaar. Ook biologisch vlees is tegenwoordig goed te betalen.

En mensen die zeggen het niet te kunnen betalen en recht hebben op goedkoop vlees, leggen gerust 7 euro neer voor een pakje sigaretten en vinden cola, chips, dure telefoons en andere luxeproducten ook horen bij hun basisbehoeften.
inb4 saffraan
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205252963
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Economisch gezien is de VVD zeker rechts inderdaad, maar tegenwoordig meer progressief dan conservatief. Driftig allerlei dingen willen veranderen en meevaren op allerlei sociale identiteitshysterie.
Wanneer was de VVD precies conservatief?

Neem medisch-ethische thema's. De VVD wierp zich decennia terug op als groot voorvechter van zaken zoals abortus, euthanasie en stamceltherapie.

Ook kwesties zoals het homohuwelijk en Gay Pride werden enthousiast omarmd door de VVD.

Ik denk dat jij je meer thuisvoelt bij de SGP.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205252968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Gewoon een hypocriete schreeuwerd.
Wat maakt zijn reactie hypocriet? Je kent de betekenis van het woord?

Op welke punten heeft hij geen gelijk in die reactie?
Heeft iemand die boer wil worden het recht om in Nederland boer te worden en te blijven, nu er in Nederland duidelijk een krimp van de sector aangekondigd is?
Heeft iemand die piloot wil worden het recht om in Nederland piloot te worden en blijven, nu er in Nederland duidelijk een krimp van de sector aangekondigd is?

Idem voor Tata, brandstofauto's, etc.
pi_205252983
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wanneer was de VVD precies conservatief?

Neem medisch-ethische thema's. De VVD wierp zich decennia terug op als groot voorvechter van zaken zoals abortus, euthanasie en stamceltherapie.

Ook kwesties zoals het homohuwelijk en Gay Pride werden enthousiast omarmd door de VVD.

Ik denk dat jij je meer thuisvoelt bij de SGP.
De VVD is altijd conservatief geweest. Het is alleen een Nederlandse seculiere partij. Ik zien niet in waarom je dat nu weer aan het Amerikaanse conservatisme dat christelijk is zou moeten spiegelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:48:37 #133
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205252984
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Joris driepinter, melk de witte motor, brood daar zit wat in... de boeren lobby benvloed ons al jaren.

(heb me wel eens afgevraagd waarom er zonder merken te noemen reclame werd gemaakt maar dat waren dus boeren)
Kip, het meest veelzijdige stukje vlees, kist!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205252988
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In essentie heeft Hartman gewoon gelijk. Als de maatschappij vindt dat de intensieve veehouderij (want daar hebben we het over) niet langer wenselijk is, kun je daar niet mee doorgaan. En die kant gaan we op.


Maar vind de maatschappij dit echt?

Hebben we dan niet een brede maatschappelijke discussie gemist?

In mijn optiek hebben een stel overijverige ambtenaren deze erg strenge stikstof regels bedacht en schuiven ze het falen nu af op dat zogenaamd de maatschappij geen intensieve veehouderij meer wilt.
pi_205252989
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat maakt zijn reactie hypocriet? Je kent de betekenis van het woord?

Op welke punten heeft hij geen gelijk in die reactie?
Heeft iemand die boer wil worden het recht om boer te worden en te blijven, nu er duidelijk een krimp van de sector is te verwachten?
Heeft iemand die piloot wil worden het recht om piloot te worden en blijven, nu er duidelijk een krimp van de sector is te verwachten?

Idem voor Tata, brandstofauto's, etc.
Je zou je ook kunnen afvragen of beleidsmakers het 'recht' hebben een toekomstvisie uit te zetten als zo vaak is gebleken dat een groot gebrek aan visie juist het probleem is.

Wat als je geen enkel vertrouwen hebt in de mensen die toekomst van je leven bepalen? Politici mogen zich best wat meer bewust worden van het enorme lage vertrouwen wat men heeft in ze. Beter nog als ze het zich zouden gaan aantrekken en er wat mee doen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205252993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Mee eens, maar ik lees ook veel drama bij biologische boeren en hun bedrijfsvoering die in het gedrang zou komen. Geen idee of dat echt zo is, maar ik kan me voorstellen dat wanneer de 25% die 50% uitstoot de deuren dicht moet doen dit biologische boren niet zou moeten raken.

Er gaat wel wat collateral ontstaan in de transport-, slacht- en exportsectoren, maar we moeten iets om het geheel weer duurzaam te krijgen.
Dat voorkom je niet.
Idem voor de bedrijven die nu Farmer Defence Force sponsoren. Die zien hun markt krimpen en zetten boeren in als "leger" om voor hun belangen te strijden.

Klein bijkomend voordeel is dat er minder (seizoens-) arbeiders nodig zijn uit het buitenland, wat weer woonruimte creert.
pi_205252996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar vind de maatschappij dit echt?

Hebben we dan niet een brede maatschappelijke discussie gemist?

In mijn optiek hebben een stel overijverige ambtenaren deze erg strenge stikstof regels bedacht en schuiven ze het falen nu af op dat zogenaamd de maatschappij geen intensieve veehouderij meer wilt.
Dat sowieso natuurlijk. Het is overcompensatie ook voor heel lang slecht beleid.
pi_205253007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:18 schreef nils7 het volgende:


Ik hoef je denk ik niet uit te leggen wat er gebeurt als de bijen populatie drastisch wordt verkleind?
Welke bijen populatie, de wilde bijen populaties zijn veelal gedecimeerd vanwege de concurrentie met onze honingbijen die we overal neerzetten. Leuk van die invasieve soorten introduceren voor ons voedsel.
pi_205253010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wanneer was de VVD precies conservatief?

Neem medisch-ethische thema's. De VVD wierp zich decennia terug op als groot voorvechter van zaken zoals abortus, euthanasie en stamceltherapie.

Ook kwesties zoals het homohuwelijk en Gay Pride werden enthousiast omarmd door de VVD.

Ik denk dat jij je meer thuisvoelt bij de SGP.
De VVD heeft een sociaal-liberale vleugel en een conservatief-liberale vleugel. M.i. een van de redenen waarom de VVD zo een dominante plek heeft in de moderne parlementaire historie: er is voor bijna elke kiezer wel een VVD-er te vinden die aansprekende dingen roept.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205253011
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat sowieso natuurlijk. Het is overcompensatie ook voor heel lang slecht beleid.
Maar dat erkent iedereen wel.

Als je je 50 jaar lang laat benvloeden door een lobby en de pijnlijke politieke knopen niet wil doorhakken, dan komt er een moment dat je de rekening gepresenteerd krijgt. De gerechtsdeurwaarder staat nu echt op de stoep.
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:51:50 #141
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253012
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:49 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Je zou je ook kunnen afvragen of beleidsmakers het 'recht' hebben een toekomstvisie uit te zetten als zo vaak is gebleken dat een groot gebrek aan visie juist het probleem is.

Wat als je geen enkel vertrouwen hebt in de mensen die toekomst van je leven bepalen? Politici mogen zich best wat meer bewust worden van het enorme lage vertrouwen wat men heeft in ze. Beter nog als ze het zich zouden gaan aantrekken en er wat mee doen.
En toch blijft men er steeds op stemmen, dus dat lage vertrouwen valt ook wel mee.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:52:24 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_205253015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
In nauwe samenwerking met de media proberen de coalitiepartijen de rechtsstaat al een tijdje af te schilderen als handhaving. Maar de rechtsstaat houdt in dat de overheid zich aan de wet houdt. Je bent er dus weer ingetrapt.
[..]
De rechter heeft helemaal niet gezegd dat boeren onteigend moeten worden en een beroepsverbod krijgen. Bovendien moet de regering zell al zorgen dat hun plannen niet in strijd zijn met de grondwet en Europese verdragen die eigendom beschermen.
Voor de overheid gelden nu eenmaal andere regels om de wet te handhaven.

Hou je je aan de wet, is er geen probleem. Hou je je niet aan de wet, gebruiken handhavers, geheel volgens de wet, middelen die voor burgers onwettig zijn.

Wat mij betreft mogen handhavers daar nog wel wat verder in gaan dan nu beschreven
Laffe huichelaar
pi_205253022
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:49 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Je zou je ook kunnen afvragen of beleidsmakers het 'recht' hebben een toekomstvisie uit te zetten als zo vaak is gebleken dat een groot gebrek aan visie juist het probleem is.

Wat als je geen enkel vertrouwen hebt in de mensen die toekomst van je leven bepalen? Politici mogen zich best wat meer bewust worden van het enorme lage vertrouwen wat men heeft in ze. Beter nog als ze het zich zouden gaan aantrekken en er wat mee doen.
Dan gewoon massaal op partijen stemmen die het allemaal anders gaan doen, zo moeilijk is een democratie niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205253028
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En toch blijft men er steeds op stemmen, dus dat lage vertrouwen valt ook wel mee.
Dat is wel erg simpel natuurlijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dan gewoon massaal op partijen stemmen die het allemaal anders gaan doen, zo moeilijk is een democratie niet.
Ok ik ga morgen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253036
Ik vind biologische producten prijzig, omdat ze doorgaans iig een stuk prijziger zijn dan niet-biologische producten, maar ik ben van mening dat voor verreweg de meeste mensen geldt dat ze simpelweg hun prioriteiten niet op orde hebben i.p.v. dat biologische producten voor hen onbetaalbaar zijn. Ik ben omgeven door ruim bovengemiddeld verdienende mensen en slechts een heel klein percentage daarvan koopt geheel of gedeeltelijk biologische producten. "Te duur" is de reden, maar ondertussen wonen ze in kasten van huizen, hebben dure telefoons en allerlei andere luxeartikelen, gaan ze meerdere keren per jaar op vakantie, rijden in grote auto's en meer van zulks.

Tja, dan STIK je er ook maar in. :{w
Tails tell tales
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:54:47 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253041
Boeren staan nu bij Eindhoeven Airport en houden weer een distributiecentrum van de Aldi gegijzeld. Stoppen aub met deze acties, het punt is al lang gemaakt en nu zijn we het enorm zat aan het worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253048
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Welke bijen populatie, de wilde bijen populaties zijn veelal gedecimeerd vanwege de concurrentie met onze honingbijen die we overal neerzetten. Leuk van die invasieve soorten introduceren voor ons voedsel.
Door de stikstof zie je minder klaver en andere planten met bloemen, waar de bijen, zweefvliegen, hommels en vlinders het juist van moeten hebben.
Ze kunnen op zich prima naast elkaar bestaan.

Werkers van honingbijen vliegen maximaal 3 kilometer vanaf hun kast, dus alleen in gebieden waar veel bijenkasten staan zal zo'n bij concurreren.

Mijn tuin staat momenteel vol met klaver (in het gras), muurbloem en struikmargrieten. Daarnaast zijn er wat andere planten in bloei. Hier zie ik vooral wilde bijensoorten en hommels.
pi_205253050
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:53 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat is wel erg simpel natuurlijk.
Het kan niet elke dag, maar ik begrijp altijd dat de politiek al decennialang niet 'de wil van het volk' uitvoert. Dan doet 'het volk' toch iets verkeerd kennelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:56:15 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205253055
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

_O_ _O_ _O_
Tieners? Op een fiets met 2 kinderzitjes?
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205253059
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:54 schreef Forbry het volgende:
Ik vind biologische producten prijzig, omdat ze doorgaans iig een stuk prijziger zijn dan niet-biologische producten, maar ik ben van mening dat voor verreweg de meeste mensen geldt dat ze simpelweg hun prioriteiten niet op orde hebben i.p.v. dat biologische producten voor hen onbetaalbaar zijn. Ik ben omgeven door ruim bovengemiddeld verdienende mensen en slechts een heel klein percentage daarvan koopt geheel of gedeeltelijk biologische producten. "Te duur" is de reden, maar ondertussen wonen ze in kasten van huizen, hebben dure telefoons en allerlei andere luxeartikelen, gaan ze meerdere keren per jaar op vakantie, rijden in grote auto's en meer van zulks.

Tja, dan STIK je er ook maar in. :{w
Boze veganist gespot.

Doe en laat jij alles wat resp. goed of slecht is voor de wereld? Vast niet. ;)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:57:08 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253061
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:53 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat is wel erg simpel natuurlijk.
Is het niet zo dat men erop stemt dan? Ik hoor al jaren op Fok! dat 'het volk het nu zat is', maar bij de verkiezingen blijkt 'het volk' eigenlijk gewoon 'ik' te betekenen. En dan voelt iemand zich gesterkt door een groep mensen met dezelfde mening op een website als Fok! en denkt men dat ineens iedereen zo denkt.

Na de coronamaatregelen zou het volk Rutte zo zat zijn, dat ze VVD uit protest (?) nog steeds het meeste werd gekozen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het kan niet elke dag, maar ik begrijp altijd dat de politiek al decennialang niet 'de wil van het volk' uitvoert. Dan doet 'het volk' toch iets verkeerd kennelijk.
Ik krijg ergens het vage vermoeden dat het eerder ligt aan de toelatingscriteria tot 'het volk' dat het beleid dat die willen niet uitgevoerd wordt :D.
pi_205253077
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het gaat hier om kogels, das toch wel even wat anders dan klappen.
Kogels maakt meer impact. 1 kogel en je ligt onder de grond. Politie mag van mij part veel harder optreden.
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 10:58:57 #155
5428 crew  miss_sly
pi_205253083
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:56 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Boze veganist gespot.

Doe en laat jij alles wat resp. goed of slecht is voor de wereld? Vast niet. ;)
Dat is ook helemaal niet nodig. We hebben niet een kleine groep nodig die alles helemaal goed doet, maar een enorme groep die zoveel mogelijk goed doet mbt het klimaat en de wereld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205253089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het kan niet elke dag, maar ik begrijp altijd dat de politiek al decennialang niet 'de wil van het volk' uitvoert. Dan doet 'het volk' toch iets verkeerd kennelijk.
Dat zou waar zijn als we stemmen op een vastgesteld uit te voeren beleid. Dat doen we niet, we stemmen op partijen die daarna gaan bekvechten en elkaar uitsluiten totdat we de enige enigszins werkbare oplossing hebben gevonden.

Om daar nou de burger op af te rekenen... :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253091
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:39 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Jij zal vinden dat er geen mensen buitenspel gezet worden zolang je zelf niet buitenspel wordt gezet.

Alles onder de paraplu van een soort misplaatse morele superioriteit.
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:56 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Boze veganist gespot.

Doe en laat jij alles wat resp. goed of slecht is voor de wereld? Vast niet. ;)
Heb je door dat je in dit topic best we vaak op de man/vrouw aan het spelen bent, mensen aan het framen bent, gedachten probeert te lezen en verder heel weinig inhoud toevoegt?

Je lijkt me intelligent genoeg om het bij de inhoud te houden. Kom op ;)
pi_205253096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Door de stikstof zie je minder klaver en andere planten met bloemen, waar de bijen, zweefvliegen, hommels en vlinders het juist van moeten hebben.
Ze kunnen op zich prima naast elkaar bestaan.

Werkers van honingbijen vliegen maximaal 3 kilometer vanaf hun kast, dus alleen in gebieden waar veel bijenkasten staan zal zo'n bij concurreren.

Mijn tuin staat momenteel vol met klaver (in het gras), muurbloem en struikmargrieten. Daarnaast zijn er wat andere planten in bloei. Hier zie ik vooral wilde bijensoorten en hommels.
deze mevrouw bekijkt het met meer dan je n=1 voorbeeld. En toont aan dat je bewering niet klopt.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:00:28 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253099
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat zou waar zijn als we stemmen op een vastgesteld uit te voeren beleid. Dat doen we niet, we stemmen op partijen die daarna gaan bekvechten en elkaar uitsluiten totdat we de enige enigszins werkbare oplossing hebben gevonden.

Om daar nou de burger op af te rekenen... :D
Heb jij geen maatschappijleer gehad?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb je door dat je in dit topic erg vaak op de man/vrouw aan het spelen bent, mensen aan het framen bent, gedachten probeert te lezen en verder heel weinig inhoud toevoegt?
En waarom pik je mij daar exclusief voor uit?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 11:01:22 #161
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205253107
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:54 schreef Vis1980 het volgende:
Boeren staan nu bij Eindhoeven Airport en houden weer een distributiecentrum van de Aldi gegijzeld. Stoppen aub met deze acties, het punt is al lang gemaakt en nu zijn we het enorm zat aan het worden.
Eelde Airport toch?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 11:02:26 #162
364681 over_hedge
pi_205253118
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Op hypocrisie gewezen worden is nooit leuk nee maar dat maakt het niet per definitie onwaar natuurlijk.

Het zou wel degelijk vreemd zijn als Jantje uit Klas A wel een rode trui mag dragen op school ondanks het verbod op gekleurde truien maar als Keesje het doet krijgt ie wel straf. Als Keesje dan begint met : 'Ja maar Jantje!?' dan heeft Keesje gewoon een punt.
Dan heeft hij gelijk dat Jantje de trui niet mag dragen. Maar is geen excuus om zelf ook maar een rode trui te dragen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:02:34 #163
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Eelde Airport toch?
Ja je hebt gelijk, ik zet mijn leesbril weer op. Gelukkig stond het niet megagroot op de foto. Ik ga me in een hoekje schamen! :)

Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253129

Burgemeester met sien dikke pens erbie.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:03:14 #165
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205253131
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik krijg ergens het vage vermoeden dat het eerder ligt aan de toelatingscriteria tot 'het volk' dat het beleid dat die willen niet uitgevoerd wordt :D.
Ik ben in grote lijnen prima tevreden met het beleid dat de afgelopen kabinetten is gevoerd. Het is de periode '80-'00 waar er heel veel kansen zijn blijven liggen om het nu aangenamer te hebben.

Met name de kabinetten waar het geld tegen de wand klotste hebben het verpest door te weinig te reserveren en de bevolking te veel te pamperen. Daardoor moeten er nu veel meer harde keuzes worden gemaakt. Sociaal, zorg, maar zeker ook op het gebied van klimaat en milieu zijn er toen te veel keuzes gemaakt in partijbelang en te weinig in landsbelang.
pi_205253137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heb jij geen maatschappijleer gehad?
Ja, de theorie was alleen zo anders dan de praktijk. _O-

Ik zag politici als respectvolle, hoogopgeleide mensen met kennis van zaken.

In de praktijk zijn het kinderachtige, bekvechtende en elkaar buitensluitende kinderen zonder enige visie op de lange termijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:04:02 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205253140
Ik vind distributiecentra blokken eigenlijk de enige goede actie, laat de grootgrutters maar eens betere prijzen gaan betalen. Wat bied een ah en jumbo nou echt een leuk aangekleed winkeltje waar je ook nog eens zelf de kassa moet bedienen. Van mij mogen firma's als ahold echt enorm veel minder tussen de boer en de consument weghalen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205253141
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:56 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Boze veganist gespot.

Doe en laat jij alles wat resp. goed of slecht is voor de wereld? Vast niet. ;)
Nee, ik doe of laat niet lles. Sterker nog, ik ben niet eens een (100%) veganist. :') Maar ik weet wel van mijzelf dat ik al vl doe en al vl laat en nooit het argument "te duur" in de mond zal nemen zo lang ik meer dan geld zat voor allerlei andere, niet-nodige zaken heb.
Tails tell tales
pi_205253142
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dan heeft hij gelijk dat Jantje de trui niet mag dragen. Maar is geen excuus om zelf ook maar een rode trui te dragen.
Maar moet wel zijn mond houden dus? ;)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253145
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:02 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja je hebt gelijk, ik zet mijn leesbril weer op. Gelukkig stond het niet megagroot op de foto. Ik ga me in een hoekje schamen! :)

[ afbeelding ]
terroristen zijn weer bezig. en de politie keek toe
“Remember the golden rule. He who has the gold makes the rules.”
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:04:22 #171
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205253146
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dan heeft hij gelijk dat Jantje de trui niet mag dragen. Maar is geen excuus om zelf ook maar een rode trui te dragen.
Ja. maar jantje mag nou eenmaa dingen die anderen niet mogen want jantje is boer.
Tot nooit .......
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:04:59 #172
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205253150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
terroristen zijn weer bezig. en de politie keek toe
Ik mag hopen dat ze dat met z'n twee niet lang gaan volhouden.
Tot nooit .......
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:05:22 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205253153
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ja. maar jantje mag nou eenmaa dingen die anderen niet mogen want jantje is boer.
All animals are equal.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:05:34 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik ben in grote lijnen prima tevreden met het beleid dat de afgelopen kabinetten is gevoerd. Het is de periode '80-'00 waar er heel veel kansen zijn blijven liggen om het nu aangenamer te hebben.

Met name de kabinetten waar het geld tegen de wand klotste hebben het verpest door te weinig te reserveren en de bevolking te veel te pamperen. Daardoor moeten er nu veel meer harde keuzes worden gemaakt. Sociaal, zorg, maar zeker ook op het gebied van klimaat en milieu zijn er toen te veel keuzes gemaakt in partijbelang en te weinig in landsbelang.
Dat gevoel heb ik juist over de periode 90-10, maar het zit er niet ver naast.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nee, ik doe of laat niet lles. Sterker nog, ik ben niet eens een (100%) veganist. :') Maar ik weet wel van mijzelf dat ik al vl doe en al vl laat en nooit het argument "te duur" in de mond zal nemen zo lang ik meer dan geld zat voor allerlei andere, niet-nodige zaken heb.
Fair enough.

Mensen hebben het er vaak niet voor over en bedenken daar zelf wel een (slechte) reden voor.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
deze mevrouw bekijkt het met meer dan je n=1 voorbeeld. En toont aan dat je bewering niet klopt.
Heb er snel doorheen "geskipt".

Interessant, het doorgeven van ziekten / mijten had ik nog niet bij stilgestaan, dat is natuurlijk logisch als de dichtheid van insecten toeneemt en omdat honingbijen in grotere geconcentreerde groepen leven en dus sneller besmet raken.

Komt dan nog bij de voedselschaarste (o.a. door stikstof en eenzijdige vegetatie als grassen), pesticiden, etc.
En ook de verstening van tuinen zal niet helpen. Hier zet ik fors in op insecten en accepteer ik gewoon dat m'n gras vol zit met klaver (en bemest het dus ook niet meer).
pi_205253166
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind distributiecentra blokken eigenlijk de enige goede actie, laat de grootgrutters maar eens betere prijzen gaan betalen. Wat bied een ah en jumbo nou echt een leuk aangekleed winkeltje waar je ook nog eens zelf de kassa moet bedienen. Van mij mogen firma's als ahold echt enorm veel minder tussen de boer en de consument weghalen.
De minima waarderen deze opmerking enorm.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:06:11 #178
446930 crew  ESF1Gamer
pi_205253168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:01 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Eelde Airport toch?
Yup, ik hoor op de radio dat de burgemeester mee gaat doen met de BBQ
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_205253173
Het is gewoon:

dit

quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nonsens, vroeger at iedereen biologisch, toen was er simpelweg niet anders.
Toen was kip duur, een luxe maaltijd voor de zondag.
Mensen flikkerden ook geen half-afgekloven botjes in de vuilnis, van het karkas werd soep getrokken.

Punt is dat we al jaren veel te weinig voor heel veel producten betalen en daardoor veel te veel van die producten gebruiken.

Je zet geen mensen buitenspel als er alleen nog maar biologische producten te koop zijn, mensen moeten hun gedrag dan aanpassen omdat ze zich niet meer zulke hoeveelheden kunnen permitteren als nu.
dit

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:41 schreef -Shii- het volgende:

[..]
Niet kunnen of niet willen veroorloven. Ik ben het er wel mee eens dat sommige producten belachelijk duur zijn en dat laat ik ook liggen, maar ik koop vaak wel biologische groente uit het seizoen en die is prima betaalbaar. Ook biologisch vlees is tegenwoordig goed te betalen.

En mensen die zeggen het niet te kunnen betalen en recht hebben op goedkoop vlees, leggen gerust 7 euro neer voor een pakje sigaretten en vinden cola, chips, dure telefoons en andere luxeproducten ook horen bij hun basisbehoeften.
en dit

quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is ook helemaal niet nodig. We hebben niet een kleine groep nodig die alles helemaal goed doet, maar een enorme groep die zoveel mogelijk goed doet mbt het klimaat en de wereld.
^O^
Tails tell tales
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 11:07:01 #180
364681 over_hedge
pi_205253175
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Maar moet wel zijn mond houden dus? ;)
Als iemand de wet overtreed mag je er wat van zeggen. Ook nooit gezegd dat je dit niet mag doen. Ik zeg alleen dat omdat iemand anders iets illegaals doet dat geen vrijbrief is om het zelf ook maar te doen.

Omdat navo kut is en landen invalt geeft rusland geen reden om het ook maar te doen etc.

Dat is mijn punt. Er iets van zeggen mag altijd. Zolang je het binnen de grenzen van de wet doet mag je zeggen wat je wilt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205253179
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar dat erkent iedereen wel.

Als je je 50 jaar lang laat benvloeden door een lobby en de pijnlijke politieke knopen niet wil doorhakken, dan komt er een moment dat je de rekening gepresenteerd krijgt. De gerechtsdeurwaarder staat nu echt op de stoep.
Dat is ook weer niet waar natuurlijk, er is nu gewoon een bewuste keuze gemaakt.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:07:40 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253183
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ja, de theorie was alleen zo anders dan de praktijk. _O-

Ik zag politici als respectvolle, hoogopgeleide mensen met kennis van zaken.

In de praktijk zijn het kinderachtige, bekvechtende en elkaar buitensluitende kinderen zonder enige visie op de lange termijn.
En wat doe je om dit te veranderen? Je kunt van de politiek vinden wat je wil ,al heb ik het idee dat je ietwat depressief bent.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253188
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind distributiecentra blokken eigenlijk de enige goede actie, laat de grootgrutters maar eens betere prijzen gaan betalen. Wat bied een ah en jumbo nou echt een leuk aangekleed winkeltje waar je ook nog eens zelf de kassa moet bedienen. Van mij mogen firma's als ahold echt enorm veel minder tussen de boer en de consument weghalen.
Ja, wat dat betreft kunnen boeren net zo goed zelf een vierkante doos neerplempen met een paar zelfscankassa's.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Beste debater 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:08:12 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205253189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 07:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik noem dat 'gewoon' omdat dat nou eenmaal de consequenties zijn van wat je voorstelt. Makkelijk wat roepen over globalisering en schoppen tegen 'kosmopolieten' kan iedereen wel. Even uitleggen hoe we van de huidige situatie richting autarkie komen niet, want dat is ook een vrij onnozele utopie (of dystopie, zo je wilt).
Dat is toch de bedoeling, dat er rigoureus gesaneerd wordt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:08:51 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253196
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind distributiecentra blokken eigenlijk de enige goede actie, laat de grootgrutters maar eens betere prijzen gaan betalen.
Maar dat is niet de reden dat men aan het protesteren is? Het gaat toch om de stikstofplannen, niet om de prijzen van supermarkten? Die halen hun boerenproducten dan ook grotendeels uit het buitenland.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 11:09:13 #186
364681 over_hedge
pi_205253201
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind distributiecentra blokken eigenlijk de enige goede actie, laat de grootgrutters maar eens betere prijzen gaan betalen. Wat bied een ah en jumbo nou echt een leuk aangekleed winkeltje waar je ook nog eens zelf de kassa moet bedienen. Van mij mogen firma's als ahold echt enorm veel minder tussen de boer en de consument weghalen.
Maar heel het protest gaat niet over betere prijzen maar over stikstof :wtf:
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205253212
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:06 schreef alcapon6 het volgende:

[..]
egoist
Zo lang je het prima kunt betalen, vind ik dat je niet moet zeuren over "te duur". Van de groep die zich daadwerkelijk geen biologische producten kunnen veroorloven, snap ik helemaal dat ze die niet kopen (maar dan is minderen in 1e instantie mogelijk nog een optie). Wat is daar in vredesnaam egostisch aan? :?
Tails tell tales
pi_205253215
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar dat is niet de reden dat men aan het protesteren is? Het gaat toch om de stikstofplannen, niet om de prijzen van supermarkten? Die halen hun boerenproducten dan ook grotendeels uit het buitenland.
Toch ook wel, om toch iets te verdienen gaan de boeren over op massa want massa = kassa. Die lage prijzen dragen dus ook bij aan de stikstof uitstoot.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205253216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En wat doe je om dit te veranderen? Je kunt van de politiek vinden wat je wil ,al heb ik het idee dat je ietwat depressief bent.
Ik blijf trouw stemmen zoals ik dat altijd heb gedaan. Ondanks dat ik steeds vaker overweeg om blanco te stemmen.

Als ik niet stem verlies ik mijn recht op kritiek en dat lever ik zo graag. Verder ligt de bal toch echt bij de personen die verantwoordelijk zijn voor het gebrek aan vertrouwen.

Tevens niet zo sjiek van je om iemand depressief te noemen, je weet nooit wat voor triggers iemand heeft.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253218
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind distributiecentra blokken eigenlijk de enige goede actie, laat de grootgrutters maar eens betere prijzen gaan betalen. Wat bied een ah en jumbo nou echt een leuk aangekleed winkeltje waar je ook nog eens zelf de kassa moet bedienen. Van mij mogen firma's als ahold echt enorm veel minder tussen de boer en de consument weghalen.
Aangezien 70% op de export gaat van wat ze produceren, kunnen ze beter bij buitenlandse distributiecentra gaan staan.

Als je als producent een zwakke onderhandelingspositie hebt (en ondanks 20% subsidie niet kan rondkomen), betekent dat binnen de marktwerking doorgaans dat er teveel geproduceerd wordt. De afnemer is dan machtig.

Je ziet het met grondstoffen als lithium, koper, olie, aardgas, nikkel, etc. Het aanbod is laag, de producenten staan sterk, de prijzen zijn hoog.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:11:41 #191
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205253230
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:08 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ja, wat dat betreft kunnen boeren net zo goed zelf een vierkante doos neerplempen met een paar zelfscankassa's.
Niet iedereen heeft die luxe maar het zal je verbazen hoe goedkoop je zeer hoogwaardige groenten/fruit/vlees(laatste is wat lastiger ivm slachten) kan scoren.

Wat dat betreft klopt het wel dat de grossiers een bizar groot deel winst afromen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:12:05 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205253237
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:06 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
De minima waarderen deze opmerking enorm.
Betere prijzen voor boeren is niet gelijk aan duurdere prijzen voor consumenten. Het is op te lossen door minder winst voor tussenpersonen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:12:44 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253244
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:07 schreef over_hedge het volgende:
Omdat navo kut is en landen invalt
Kun je een voorbeeld noemen van een land dat NAVO is binnengevallen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:12:57 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205253246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:09 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar heel het protest gaat niet over betere prijzen maar over stikstof :wtf:
Betere prijzen voor producten betekend ruimte voor minder productie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205253248
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is ook weer niet waar natuurlijk, er is nu gewoon een bewuste keuze gemaakt.
Die keuzes zijn vaak jaren geleden al gemaakt. De meeste natuurwetgeving waar dit uit volgt is, op Europees niveau althans, al van midden jaren 90. En dat Natura 2000 gebieden zijn ook vrijwel allemaal in de jaren erna aangewezen. Het enige dat nu echt anders is is dat de RvS een streep heeft gezet door alle juridische en boekhoudkundige trucjes die de Nederlandse staat verzon om zich onder al die wetgeving uit te wurmen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:13:26 #196
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205253249
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Betere prijzen voor producten betekend ruimte voor minder productie.
Sterker nog, het zou misschien een prikkel kunnen zijn om te verkleinen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:15:12 #197
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253269
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:10 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik blijf trouw stemmen zoals ik dat altijd heb gedaan. Ondanks dat ik steeds vaker overweeg om blanco te stemmen.

Als ik niet stem verlies ik mijn recht op kritiek en dat lever ik zo graag. Verder ligt de bal toch echt bij de personen die verantwoordelijk zijn voor het gebrek aan vertrouwen.

Tevens niet zo sjiek van je om iemand depressief te noemen, je weet nooit wat voor triggers iemand heeft.
Hoe verklaar je dan dat men toch elke keer VVD blijft stemmen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253270
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die keuzes zijn vaak jaren geleden al gemaakt. De meeste natuurwetgeving waar dit uit volgt is, op Europees niveau althans, al van midden jaren 90. En dat Natura 2000 gebieden zijn ook vrijwel allemaal in de jaren erna aangewezen.
Dat klopt, maar in die tijd is er geen rekening gehouden met wat er nu speelt. Er is nu gekozen om er een probleem van te maken dat opgelost moet worden.
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 11:15:30 #199
364681 over_hedge
pi_205253275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kun je een voorbeeld noemen van een land dat NAVO is binnengevallen?
Daar gaat het nu niet om. Daar zijn andere topics voor. En dit is niet iets wat ik vind. Dit is wat rusland aanhangers roepen. het is alleen een voorbeeld.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:16:17 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205253286
Over navo beginnen in dit topic.

Echt waar :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:16:27 #201
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205253288
Niet doen dus. Blijkbaar moet ik dat nog uitleggen ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205253302
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Betere prijzen voor producten betekend ruimte voor minder productie.
Er is overproductie.

Minder productie betekent minder overproductie = sterkere onderhandelingspositie = betere prijzen.

Als er een markt is voor 1.000.000 liter melk en je produceert samen 2.000.000 liter merk dan heeft je afnemer de keuze.

Het overschot zetten we nu om in melkpoeder (vet wordt verkocht), we knallen er palmolie bij en dat dumpen we op o.a. de Afrikaanse markten en zo verdringen we ook de kleine boertjes daar. En op die overproductie krijgen boeren hier dan 20% subsidie, waarmee je helemaal niet stimuleert om de productie te verlagen.
pi_205253319
Eelde Airport is vooral een vakantiebestemmingen luchthaven dacht ik. Andermans vakantie vernaggelen en charters doen niet aan terugbetaling. Je zal een all in met auto en hotel hebben geboekt.

Als het mij zou overkomen gaat er een trekkertje of twee in de fik.
pi_205253322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Over navo beginnen in dit topic.

Echt waar :')
It wasn't me.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:18 schreef Makrelis het volgende:
Eelde Airport is vooral een vakantiebestemmingen luchthaven dacht ik. Andermans vakantie vernaggelen en charters doen niet aan terugbetaling. Je zal een all in met auto en hotel hebben geboekt.

Als het mij zou overkomen gaat er een trekkertje of twee in de fik.
Er zitten ook bedrijven die vanaf Eelde vliegen, zoals Kavel10 die o.a. landmetingen doen voor... boeren...
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:19:35 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205253329
Ze gaan naar het provinciehuis:
quote:
Verzamelplekken:

Bolsward Carpool
Aankomst: 11.00 uur
Vertrek: 11.30 uur

Bolsward rijdt vervolgens naar kubaard, hier zal ik ook aanwezig zijn

Kubaard, loonbedrijf *********
THIALF Heerenveen
Aankomst 11.00 uur
Vertrek 11.30 uur

ZURICH: Aankomst 11.00 uur
Vertrek 11.30 uur

14.00 worden we verwacht bij het provinciehuis te Leeuwarden, om ons statement duidelijk te maken dat wat er nu is gebeurd NIET kan.

Vervolgens rijden we langs het cellencomplex te Leeuwarden waar Jouke momenteel vast zit wegens poging tot doodslag waarvan we allemaal weten dat dit niet zo is. Ook om op deze manier te laten horen dat we er voor hem zijn.

Wees solidair en kom ook.

Groet,
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205253338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kun je een voorbeeld noemen van een land dat NAVO is binnengevallen?
Mag deze dan wel blijven staan maar het antwoord niet?

@Straatcommando.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253348
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind distributiecentra blokken eigenlijk de enige goede actie, laat de grootgrutters maar eens betere prijzen gaan betalen. Wat bied een ah en jumbo nou echt een leuk aangekleed winkeltje waar je ook nog eens zelf de kassa moet bedienen. Van mij mogen firma's als ahold echt enorm veel minder tussen de boer en de consument weghalen.
Er is bijna geen boer te vinden die rechtstreeks aan een supermarkt levert. En als dat wel gebeurt is dat eigenlijk altijd een lokale boer die aan n lokale supermarkt bijv. aardbeien levert en daar wel een redelijke prijs voor levert.

Voor de rest kopen supermarkten in bij grote zuivel- en vleesproducenten, die de prijs bepalen die de boer krijgt voor zijn producten. En laten nu dat soort bedrijven ook de grote sponsoren zijn van de boerenprotesten. Dat geeft te denken: gaat het ze om hun eigen belang of zijn ze zo nobel om voor de boeren te vechten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205253360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:18 schreef Makrelis het volgende:
Eelde Airport is vooral een vakantiebestemmingen luchthaven dacht ik. Andermans vakantie vernaggelen en charters doen niet aan terugbetaling. Je zal een all in met auto en hotel hebben geboekt.

Als het mij zou overkomen gaat er een trekkertje of twee in de fik.
Wow, jij bent stoer!

:')
Het is koud, het is guur....
pi_205253367
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat klopt, maar in die tijd is er geen rekening gehouden met wat er nu speelt. Er is nu gekozen om er een probleem van te maken dat opgelost moet worden.
Tsja, net zoals je leerkracht er vroeger op school ook maling aan had als je je werk tot het allerlaatste moment liet liggen heeft een rechter dat nu natuurlijk ook. De regering, het parlement en de sector wisten allemaal dat ze niet op dezelfde manier door konden gaan. Daar zijn tal van rapporten van allerlei werkgroepen, commissies en instituten over geweest en toch hebben ze dat zo lang als kon proberen te rekken. Met als logische gevolg dat ze nu met een enorm probleem zitten. Kan er eigenlijk maar moeilijk medelijden mee hebben als ik eerlijk ben.
pi_205253368
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Er is bijna geen boer te vinden die rechtstreeks aan een supermarkt levert. En als dat wel gebeurt is dat eigenlijk altijd een lokale boer die aan n lokale supermarkt bijv. aardbeien levert en daar wel een redelijke prijs voor levert.

Voor de rest kopen supermarkten in bij grote zuivel- en vleesproducenten, die de prijs bepalen die de boer krijgt voor zijn producten. En laten nu dat soort bedrijven ook de grote sponsoren zijn van de boerenprotesten. Dat geeft te denken: gaat het ze om hun eigen belang of zijn ze zo nobel om voor de boeren te vechten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Friesland Campina heeft als coperatie zelf 15.703 boerenleden die mede-eigenaar zijn.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:23:23 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205253374
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:20 schreef recursief het volgende:

[..]
Er is bijna geen boer te vinden die rechtstreeks aan een supermarkt levert. En als dat wel gebeurt is dat eigenlijk altijd een lokale boer die aan n lokale supermarkt bijv. aardbeien levert en daar wel een redelijke prijs voor levert.

Voor de rest kopen supermarkten in bij grote zuivel- en vleesproducenten, die de prijs bepalen die de boer krijgt voor zijn producten. En laten nu dat soort bedrijven ook de grote sponsoren zijn van de boerenprotesten. Dat geeft te denken: gaat het ze om hun eigen belang of zijn ze zo nobel om voor de boeren te vechten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is tegenwoordig volgens mij niet helemaal het geval meer, steeds meer supermarkten die ook lokale produkten verkopen waaronder vlees (wel diepgevroren), bij mij zijn dat de AH in de twee dorpskernen en de Jumbo in Delft.

Dat is uiteraard een ander verhaal in een stad als Amsterdam of Rotterdam
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:23:24 #213
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205253375
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:20 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Mag deze dan wel blijven staan maar het antwoord niet?

@:Straatcommando.
Ik heb de laatste posts verwijderd en een melding geplaats. Prima zo
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:23:31 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253377
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Betere prijzen voor producten betekend ruimte voor minder productie.
Het is andersom, minder productie, zorgt voor hogere prijzen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253379
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, net zoals je leerkracht er vroeger op school ook maling aan had als je je werk tot het allerlaatste moment liet liggen heeft een rechter dat nu natuurlijk ook. De regering, het parlement en de sector wisten allemaal dat ze niet op dezelfde manier door konden gaan.
Natuurlijk kan dat wel, maar daar moet dan wel voor gekozen worden. Nu wordt er een andere keuze gemaakt, eentje waar ik grotendeels achter sta.
pi_205253393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb de laatste posts verwijderd en een melding geplaats. Prima zo
Dus de enige post die je wel verwijderd is mijn antwoord?

Wel weer typisch hoor.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:24:56 #217
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253394
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat klopt, maar in die tijd is er geen rekening gehouden met wat er nu speelt. Er is nu gekozen om er een probleem van te maken dat opgelost moet worden.
Nee, het probleem was er dus al in de jaren '90, nu is er een uitspraak geweest dat de problemen ook aangepakt moeten worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:25:20 #218
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205253397
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:24 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dus de enige post die je wel verwijderd is mijn antwoord?

Wel weer typisch hoor.
:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:25:40 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Daar gaat het nu niet om. Daar zijn andere topics voor. En dit is niet iets wat ik vind. Dit is wat rusland aanhangers roepen. het is alleen een voorbeeld.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb de laatste posts verwijderd en een melding geplaats. Prima zo
Zeg boertje....

Schrijf eens ABN. :+
Het is koud, het is guur....
pi_205253406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Friesland Campina heeft als coperatie zelf 15.703 boerenleden die mede-eigenaar zijn.
Er zijn ook cooperaties, dat klopt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205253414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, het probleem was er dus al in de jaren '90, nu is er een uitspraak geweest dat de problemen ook aangepakt moeten worden.
Nee hoor, dat slaat nergens op. Stikstof is een probleem als we dat zien als een probleem. Volgens de rechter is dat zo, gebaseerd op die afspraken in de jaren 90. Ik ben het daar niet mee eens, maar het heeft wel geleid tot een overheid die actie wil ondernemen. Dat lijkt me een goede uitkomst.
pi_205253417
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is andersom, minder productie, zorgt voor hogere prijzen.
Klopt, daarnaast is er ook concurrentie uit het buitenland.

Als Duitsland en Frankrijk morgen zouden besluiten om hun overgebleven stikstofruimte geheel te benutten om vee te gaan houden, dan zou het overschot zover toenemen dat er in Nederland bijna geen boer meer kan blijven bestaan. Die in Duitsland en Frankrijk zouden zichzelf dan ook kapot concurreren.

Dat kan je oplossen met hogere subsidies uit Brussel en de overtollige melk spoel je dan gewoon door het riool.

Is een extreem voorbeeld natuurlijk maar we zijn als Nederland niet alleen. Als de markt verzadigd is, houdt het op en heb je geen onderhandelingspositie tenzij je marktverstorende minimumprijzen gaat hanteren en overheidsgaranties geeft, die nog meer overproductie in de hand zouden werken want je krijgt je geld toch wel.

In een normale markt werkt het zo: ga je met 3 notenbars in een klein dorpje op de markt staan, dan heb je alle 3 geen goede dag.
pi_205253425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In essentie heeft Hartman gewoon gelijk. Als de maatschappij vindt dat de intensieve veehouderij (want daar hebben we het over) niet langer wenselijk is, kun je daar niet mee doorgaan. En die kant gaan we op.

Veel andere sectoren is het ook zo vergaan. We kennen in ons land bijvoorbeeld ook geen mijnbouw meer.
Ja, en itt bij andere sectoren worden de boeren daarbij nog eens geholpen/ruimschoots gecompenseerd ook.

Er zijn ook onnoemelijk veel banen/sectoren verloren gegaan door automatisering. Die mensen gingen ook niet protesteren.
Tails tell tales
pi_205253428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig volgens mij niet helemaal het geval meer, steeds meer supermarkten die ook lokale produkten verkopen waaronder vlees (wel diepgevroren), bij mij zijn dat de AH in de twee dorpskernen en de Jumbo in Delft.

Dat is uiteraard een ander verhaal in een stad als Amsterdam of Rotterdam
Dat zeg ik, dan gaat het om lokale leveranciers die daar i.h.a. beter voor betaald worden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:27:49 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205253431
Burgers intimideren :r

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205253439
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een gifje maakt alles net wat leuker inderdaad.

Goede toevoeging.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:29:22 #228
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205253445
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:25 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zeg boertje....

Schrijf eens ABN. :+
Geploats.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:29:37 #229
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205253446
quote:
84s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:19 schreef Starhopper het volgende:
Ze gaan naar het provinciehuis:
[..]

Alle ballen op Friesland?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 11:30:12 #230
364681 over_hedge
pi_205253454
quote:
84s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:27 schreef Starhopper het volgende:
Burgers intimideren :r

[ twitter ]
Waarom zou de burger nou steeds meer hekel aan ze krijgen he :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205253466
Poah!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205253472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waarom zou de burger nou steeds meer hekel aan ze krijgen he :D
Welke burger, dat is toch overduidelijk zo'n elitaire Randstedeling in een leasebak? Dat zijn heulemaal geen echte Nederlanders die bij het volk horen.
pi_205253474
quote:
84s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:27 schreef Starhopper het volgende:
Burgers intimideren :r

[ twitter ]
Dat is boerentuig.
pi_205253481
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is boerentuig.
Dat is wel erg op man gespeeld hoor.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:33:15 #235
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205253482
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waarom zou de burger nou steeds meer hekel aan ze krijgen he :D
Ik heb geen hekel aan boeren en ik begrijp heel goed wat ze momenteel beweegt, ik denk echter dat ze nu a la Don Quichotte aan het vechten zijn, de te nemen maatregelen gaan niet meer worden teruggedraait en het is nu echt tijd dat de realiteit indaalt bij de boeren.

Er zijn ook boeren die er anders in staan overigens, zie het bericht van de 2500 ecologische boeren die een plan voor sustainable farming hebben opgesteld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:33:16 #236
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205253483
quote:
84s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:27 schreef Starhopper het volgende:
Burgers intimideren :r

[ twitter ]
Dat komt ervan als de politie weigert te handhaven, het gaat een keer fout aflopen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:33:21 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205253484
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Waarom zou de burger nou steeds meer hekel aan ze krijgen he :D
Hopelijk treffen ze eens de verkeerde!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 11:33:28 #238
364681 over_hedge
pi_205253485
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Welke burger, dat is toch overduidelijk zo'n elitaire Randstedeling in een leasebak? Dat zijn heulemaal geen echte Nederlanders die bij het volk horen.
Ah sorry, Verkeerd gezien
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 11:34:29 #239
364681 over_hedge
pi_205253492
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb geen hekel aan boeren en ik begrijp heel goed wat ze momenteel beweegt, ik denk echter dat ze nu a la Don Quichotte aan het vechten zijn, de te nemen maatregelen gaan niet meer worden teruggedraait en het is nu echt tijd dat de realiteit indaalt bij de boeren.

Er zijn ook boeren die er anders in staan overigens, zie het bericht van de 2500 ecologische boeren die een plan voor sustainable farming hebben opgesteld.
Ik heb geen hekel aan boeren die zich aan de wet houden. En protesteren binnen de wet. Maar al die andere mogen ze van mij hard aanpakken :r
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205253500
Boerenweetjes.

211204_1_daily489_09.jpg
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:36:33 #241
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205253505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik heb geen hekel aan boeren die zich aan de wet houden. En protesteren binnen de wet. Maar al die andere mogen ze van mij hard aanpakken :r
Protesteren is prima, ik kan nog begrip opbrengen voor korte blokkades maar als het op zaken als geweldpleging en bedreiging uitdraait dan moet er gewoon, op een normale manier, ingegrepen worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Vis een optie? woensdag 6 juli 2022 @ 11:37:13 #242
70532 loveli
N
pi_205253511
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig volgens mij niet helemaal het geval meer, steeds meer supermarkten die ook lokale produkten verkopen waaronder vlees (wel diepgevroren), bij mij zijn dat de AH in de twee dorpskernen en de Jumbo in Delft.

Dat is uiteraard een ander verhaal in een stad als Amsterdam of Rotterdam
Franchise.
crap in = crap out
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 11:38:30 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205253520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Protesteren is prima, ik kan nog begrip opbrengen voor korte blokkades maar als het op zaken als geweldpleging en bedreiging uitdraait dan moet er gewoon, op een normale manier, ingegrepen worden.
En hopelijk reageren de boeren ook normaal als agenten ingrijpen. Als er doden vallen, dan ligt het niet aan de politie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:40:15 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205253532
quote:
84s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:27 schreef Starhopper het volgende:
Burgers intimideren :r

[ twitter ]
Ook dot is hartstikke strafbaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205253537
De boeren moeten niet zo zeiken. Dagenlang zijn hun legale acties gewoon getolereerd en gedoogd door de politie. Als je vervolgens toch nog met je doorgesnoven kop gevaarlijk gaat doen moet je trekker dan kan er een keer ingegrepen worden. Eigen verantwoordelijkheid.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205253540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb geen hekel aan boeren en ik begrijp heel goed wat ze momenteel beweegt, ik denk echter dat ze nu a la Don Quichotte aan het vechten zijn, de te nemen maatregelen gaan niet meer worden teruggedraait en het is nu echt tijd dat de realiteit indaalt bij de boeren.

Er zijn ook boeren die er anders in staan overigens, zie het bericht van de 2500 ecologische boeren die een plan voor sustainable farming hebben opgesteld.
Ik vind het zo'n ontzettende verspilling van hun tijd/energie en van de tijd/energie van anderen. Als ze die nou eens staken in zinnige zaken zoals die groep ecologische boeren ook doen...
Tails tell tales
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:42:43 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205253561
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:40 schreef Nielsch het volgende:
De boeren moeten niet zo zeiken. Dagenlang zijn hun legale acties gewoon getolereerd en gedoogd door de politie. Als je vervolgens toch nog met je doorgesnoven kop gevaarlijk gaat doen moet je trekker dan kan er een keer ingegrepen worden. Eigen verantwoordelijkheid.
Doorgesnoven?


quote:
Niet noar huus toe goan, niet noar huus toe goan
Eerst met de kop boaven de beerput stoan
Doe 't ok een keer, doe 't ok een keer
Geestverriekend en een goeie sfeer
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205253612
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:40 schreef Nielsch het volgende:
De boeren moeten niet zo zeiken. Dagenlang zijn hun legale acties gewoon getolereerd en gedoogd door de politie. Als je vervolgens toch nog met je doorgesnoven kop gevaarlijk gaat doen moet je trekker dan kan er een keer ingegrepen worden. Eigen verantwoordelijkheid.
Het zijn geen Urkers. :')
Het is koud, het is guur....
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:47:15 #249
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_205253615
opr
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:18 schreef Makrelis het volgende:
Eelde Airport is vooral een vakantiebestemmingen luchthaven dacht ik. Andermans vakantie vernaggelen en charters doen niet aan terugbetaling. Je zal een all in met auto en hotel hebben geboekt.

Als het mij zou overkomen gaat er een trekkertje of twee in de fik.
opruiing
pi_205253653
nvm
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205253713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
opr
[..]
opruiing
Misschien moet je eens opzoeken wat opruiing is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205253716
Mogguh, is er onderhand al meer duidelijkheid over de vermeende aanrijding en het gericht schieten?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 11:55:12 #253
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205253718
twitter


Van die wappie types die dan allemaal nepberichten en foto's de wereld in sturen :')
pi_205253721
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:55 schreef Complotwappie het volgende:
Mogguh, is er onderhand al meer duidelijkheid over de vermeende aanrijding en het gericht schieten?
Zeker, er is terecht geschoten. Jouke gaat brommen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 6 juli 2022 @ 11:55:53 #255
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_205253722
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:55 schreef Complotwappie het volgende:
Mogguh, is er onderhand al meer duidelijkheid over de vermeende aanrijding en het gericht schieten?
Ik lees hier en daar dat ze vandaag naar het politiecomplex in Leeuwarden gaan met zn allen om hem proberen te bevrijden.
pi_205253742
twitter


iemand die weet waar en wanneer dit is?


quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Komt uit een film, is niet echt

https://www.pathe.nl/film/17956/leve-boerenliefde


[ Bericht 6% gewijzigd door recursief op 06-07-2022 12:12:33 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 11:58:13 #257
364681 over_hedge
pi_205253743
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:55 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik lees hier en daar dat ze vandaag naar het politiecomplex in Leeuwarden gaan met zn allen om hem proberen te bevrijden.
Echt? Waar lees je dat?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205253744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:55 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik lees hier en daar dat ze vandaag naar het politiecomplex in Leeuwarden gaan met zn allen om hem proberen te bevrijden.
In Leeuwarden zijn ze wel wat gewend met voetbalsupporters dus een paar andere boeren kunnen ze ook wel aan.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:01:06 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205253779
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:58 schreef recursief het volgende:
[ twitter ]

iemand die weet waar en wanneer dit is?
Komt uit een film, is niet echt

https://www.pathe.nl/film/17956/leve-boerenliefde
pi_205253791
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Komt uit een film, is niet echt

https://www.pathe.nl/film/17956/leve-boerenliefde
Dank, ik had al het vermoeden dat het niet echt was.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205253826
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zeker, er is terecht geschoten. Jouke gaat brommen.
Dat bepaal ik nog altijd zelf wel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205253837
quote:
16s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:05 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat bepaal ik nog altijd zelf wel.
Nee, dat bepaalt de rechter.
Het is koud, het is guur....
pi_205253846
quote:
16s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:05 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat bepaal ik nog altijd zelf wel.
Nou nee, dat bepaalt uiteindelijk gewoon de rechter.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:08:19 #264
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205253848
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:58 schreef recursief het volgende:
[ twitter ]

iemand die weet waar en wanneer dit is?
Het klopt wel.. de schijt doodt ons :D
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:09:08 #265
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205253857
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:24 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dus de enige post die je wel verwijderd is mijn antwoord?

Wel weer typisch hoor.
Rustig maar de mijne waarbij ik je antwoord ontkracht ook.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205253875
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:08 schreef Monolith het volgende:
Nou nee, dat bepaalt uiteindelijk gewoon de rechter.
Dat laatste wel maar op het eerste heeft de rechter geen pacht.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205253895
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:10 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat laatste wel maar op het eerste heeft de rechter geen pacht.
Of jij het terecht vindt is een tweede, maar de rechter bepaalt of het wettelijk gezien terecht is dat er gericht geschoten is. Zo werkt dat nou eenmaal in een rechtsstaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205253920
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Of jij het terecht vindt is een tweede, maar de rechter bepaalt of het wettelijk gezien terecht is dat er gericht geschoten is. Zo werkt dat nou eenmaal in een rechtsstaat.
Joh, might =/= right. Het is belangrijk te beseffen dat een rechter geen waarheid creert maar met zijn interpretatie tot een oordeel komt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Akathisia op 06-07-2022 12:23:49 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205253921
Ik ga overigens wel helemaal stuk om allerhande verontwaardigde appjes over deze arme jongen die nu vast wordt gezet zonder dat ie z'n ouders mag zien en blablabla van mensen die normaal gesproken de standaardretoriek over D66-rechters en pappen en nathouden bezigen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205253928
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:07 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)est-eerlijke-prijzen

Vind het wel een interessante insteek.
Allemaal leuk maar de consument gaat niet meer betalen zeker niet als het aanbod groter wordt.
Dan zal ook de productie nog wel lager zijn als de vraag dan gelijk blijft hebben we een tweede probleem.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205253929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:15 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Joh, might =/= right.
Dat zeg ik ook niet, maar ik praat met een complotwappie, dus ik snap dat het verschil tussen 'ik vind' en 'in een rechtsstaat oordeelt de rechter over de schuldvraag' wat moeilijk is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205253966
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:16 schreef Monolith het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar ik praat met een complotwappie, dus ik snap dat het verschil tussen 'ik vind' en 'in een rechtsstaat oordeelt de rechter over de schuldvraag' wat moeilijk is.
Ben je niet zo goed in lezen? Ik reageer op een user die stelt dat er terecht was geschoten (waarom haak je niet op hem in met gewauwel over de rechtsstaat?). Tegenover hem stel ik dat ik dat zelf wel bepaal.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205253972
Als distributiecentrum wordt het dus ook tijd om je te bewapenen met tankwagens met stront en zo de protesterende boeren een koekje van eigen deeg te geven.
pi_205253973
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hebben ze wel een handje van ja
Ow, "ze hebben daar wel een handje van".

Jaja.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205253993
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Betere prijzen voor boeren is niet gelijk aan duurdere prijzen voor consumenten. Het is op te lossen door minder winst voor tussenpersonen.
"hahahaha" aldus de tussenpersoon.

Dan moet je hiervoor wetgeving gaan maken, dat zie ik niet gebeuren.
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 12:23:47 #276
364681 over_hedge
pi_205254010
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Of jij het terecht vindt is een tweede, maar de rechter bepaalt of het wettelijk gezien terecht is dat er gericht geschoten is. Zo werkt dat nou eenmaal in een rechtsstaat.
Nouja als je helemaal correct wilt zijn. De Rijksrecherche gaat er iets van vinden. Als de de rijksrecherche zegt dat er terecht geschoten is komt er geen rechter aan te pas. Pas als de agent geschoten heeft terwijl dit niet terecht was zal hij voor de rechter komen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205254011
Dit "incident" bevestigt wel dat boeren vooral hun kinderen met de trekkers op pad sturen om rellen te schoppen.
Een beetje zoals de scooter jeugdbendes in de steden.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:24:47 #278
236264 crew  capricia
pi_205254021
Is nu al duidelijk hoe vaak er geschoten is?
Definitely not CIA
pi_205254024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit "incident" bevestigt wel dat boeren vooral hun kinderen met de trekkers op pad sturen om rellen te schoppen.
Een beetje zoals de scooter jeugdbendes in de steden.
Over scootertuig gesproken, deze is ook van gisteren

https://www.dumpert.nl/item/100035096_b33e825b :')
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:26:04 #280
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205254029
twitter


Gezellig
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:26:40 #281
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205254036
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:26 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Gezellig
Nou, prima, die mogen daar dan ook de hele dag ongestoord staan, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:27:57 #282
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205254044
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Betere prijzen voor boeren is niet gelijk aan duurdere prijzen voor consumenten. Het is op te lossen door minder winst voor tussenpersonen.
Boeren krijgen al een veel betere prijs voor hun melk ten opzichte van voorgaande jaren. :Y

https://www.nieuweoogst.n(...)campina-plust-4-cent

(De garantieprijs is het bedrag per 100 kilo melk dat FrieslandCampina gegarandeerd maandelijks uitbetaalt aan de leden-melkveehouders. )
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205254057
Ook 4 juli bij Hoogvliet waren het veel jongeren, lijkt het.

Wel link om je kinderen in die situatie te brengen, vroeg of laat wordt er mss een kind geraakt door zo'n politiekogel.

  Vis een optie? woensdag 6 juli 2022 @ 12:29:46 #284
70532 loveli
N
pi_205254058
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:27 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Boeren krijgen al een veel betere prijs voor hun melk ten opzichte van voorgaande jaren. :Y

https://www.nieuweoogst.n(...)campina-plust-4-cent

(De garantieprijs is het bedrag per 100 kilo melk dat FrieslandCampina gegarandeerd maandelijks uitbetaalt aan de leden-melkveehouders. )
Is dat tijdelijk, door de problemen met babyvoeding wereldwijd, of structureel?
crap in = crap out
pi_205254069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:29 schreef loveli het volgende:

[..]
Is dat tijdelijk, door de problemen met babyvoeding wereldwijd, of structureel?
Het zal voor een groot deel marktwerking zijn.
De prijs gaat omhoog als er meer vraag is of als er minder koeien zijn.
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:34:42 #286
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205254101
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

_O_ _O_ _O_
Volgens mij is de sympathie bij de tieners weg
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:37:00 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205254115
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het zal voor een groot deel marktwerking zijn.
De prijs gaat omhoog als er meer vraag is of als er minder koeien zijn.
En/of inflatie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:37:27 #288
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205254121
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:26 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Gezellig
twitter


En ze worden nu al afgevoerd. En ik dacht dat de gemene politie alleen maar optrad tegen de boeren?
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:38:29 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205254129
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:34 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Volgens mij is de sympathie bij de tieners weg
De boerenjochies worden door de stadse meisjes bekogeld... ik zie een nieuwe westside story :Y of ten minste een nieuwe variant van het liedje uptown girl.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!fotograaf woensdag 6 juli 2022 @ 12:38:32 #290
364681 over_hedge
pi_205254130
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]

En ze worden nu al afgevoerd. En ik dacht dat de gemene politie alleen maar optrad tegen de boeren?
Planeet boven poen. Is dit nou voor of tegen de plannen :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205254141
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:37 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]

En ze worden nu al afgevoerd. En ik dacht dat de gemene politie alleen maar optrad tegen de boeren?
Die moeten dan ook gewoon zorgen dat ze ergens een paar elektrische tractors ritselen.

Stelletje amateurs...
pi_205254154
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
En/of inflatie.
Inflatie is een gevolg van vraag-aanbod.

Prijzen worden niet verhoogd omdat er inflatie is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:40:50 #293
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205254157
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die moeten dan ook gewoon zorgen dat ze ergens een paar elektrische tractors ritselen.

Stelletje amateurs...
Deze was niet groot genoeg dus -O-
pi_205254168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Deze was niet groot genoeg dus -O-
[ afbeelding ]
Je oma zou er maar vandoor gaan met je trekker om het debieltje uit te kunnen hangen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:42:48 #295
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_205254173
Niet normaal! Je zou maar in die auto zitten.

twitter
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:43:20 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205254175
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Inflatie is een gevolg van vraag-aanbod.

Prijzen worden niet verhoogd omdat er inflatie is.
Ah okay, ja ik ben een economie noob dus het is andersom, dit is inflatie aan het werk omdat de boer meer geld voor zn melk krijgt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:43:39 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205254178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:42 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Je oma zou er maar vandoor gaan met je trekker om het debieltje uit te kunnen hangen.
Je vader zou maar zo gevaarlijk in zijn trekker rijden dat de politie hem moet oppakken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:45:57 #298
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205254202
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Van die wappie types die dan allemaal nepberichten en foto's de wereld in sturen :')
Die vallen een partij door de mand inderdaad. Maar de politie en overheid hebben zogenaamd een agenda...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:48:46 #299
236264 crew  capricia
pi_205254227
Joukes moeder is erg verdrietig. Hij wilde gewoon naar de Mac.

quote:
Beschoten tractor bij Nederlands boerenprotest werd bestuurd door 16-jarige: “Jouke was op weg naar huis”

De bestuurder van een tractor die gisterenavond bij een uit de hand gelopen boerenprotest door de Nederlandse politie werd beschoten, is een boerenzoon uit Herenveen. Volgens zijn moeder was Jouke (16) samen met zijn broer op weg naar huis. “Jouke zit nu vast op het politiebureau”, zegt zijn mama. “We zijn erg verdrietig.”

Bij de boerenprotesten in Nederland die al enkele weken aan de gang zijn, schoot de politie gisteren op een deelnemer aan zo’n protest. Dat gebeurde bij een oprit van de A32 in Heerenveen (Friesland). Volgens de politie “probeerden tractorbestuurders in te rijden op agenten en dienstvoertuigen”. Omdat er een “dreigende situatie” ontstond, loste de politie waarschuwingsschoten en schoot ze gericht. “Hierbij werd een tractor geraakt. Die reed weg van het incident en is kort daarna staande gehouden.”

Aan het stuur zat de 16-jarige Jouke. Op beelden is een kogelgat in het frame van het voertuig te zien. De tractor is in beslag genomen en Jouke zit vast op het politiebureau in Leeuwarden. Zijn 17-jarige broer, die in een ander voertuig achter de tractor reed, zit niet vast.

“De jongens hebben gisteren heel de dag gewerkt, daarna waren ze een beetje aan het twijfelen: gaan we wel of niet naar de protesten”, vertelt Joukes moeder Tjitske. “Ik zei nog: moeten jullie wel gaan? Want de sfeer is best agressief. Maar ze zijn 16 en 17 he, dus ze hadden ‘s avonds toch afgesproken.”

Uiteindelijk ging een groep boeren naar het distributiecentrum van de Spar bij Heerenveen. Rond een uur of tien besloten de broers nog even langs de vlakbij gelegen McDonald’s te gaan en daarna naar huis te rijden. “Want de wekker gaat 's ochtends weer om 5 uur.”

Bij de oprit van de A32 stuitten de broers op een politieafzetting. Volgens moeder Tjitske reed haar zoon niet in op agenten. “Hij wilde eromheen rijden, over het talud. Ik begrijp niet waarom ze geschoten hebben, echt niet. En als je schiet, waarom dan niet op de banden? Het kogelgat zit bij de cabine, hij had wel dood kunnen zijn.”


'Poging tot doodslag’
Op beelden op social media is te zien hoe een agent schiet op een tractor die over de berm om politieauto's heen stuurt en dan wegrijdt. Het voertuig rijdt op dat moment niet op de agenten in. De politie Noord-Nederland gaat op dit moment niet verder in op het incident, maar zegt later vandaag met een uitgebreide reactie te komen. Volgens zijn moeder zit Jouke vast voor ‘poging tot doodslag’, maar ook daar wil de politie nu nog niets over zeggen.

Ondertussen is het gezin van de jongen erg verdrietig. “Mijn zoon is net geslaagd voor het mbo agrarische veehouderij (middelbaar beroepsonderwijs, red.). We zijn zelf veehouders en dat is wat Jouke wil gaan doen. Maar we liggen in een gebied waarin we onze stikstofuitstoot met misschien wel 87 procent moeten reduceren. Kan het bedrijf dan wel verder? Vanwege die vragen protesteren de jongens.”
https://www.hln.be/nieuws(...)-naar-huis~a54117dc/
Definitely not CIA
pi_205254259
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:24 schreef capricia het volgende:
Is nu al duidelijk hoe vaak er geschoten is?
Duizenden malen, als ik twitter moet geloven.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:51:04 #301
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254260
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:48 schreef capricia het volgende:
Joukes moeder is erg verdrietig. Hij wilde gewoon naar de Mac.
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)-naar-huis~a54117dc/
Ja sorry als je om een wegafzetting heen gaat rijden dan ben je gewoon dom

De groeten thuis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')