Ik noem dat 'gewoon' omdat dat nou eenmaal de consequenties zijn van wat je voorstelt. Makkelijk wat roepen over globalisering en schoppen tegen 'kosmopolieten' kan iedereen wel. Even uitleggen hoe we van de huidige situatie richting autarkie komen niet, want dat is ook een vrij onnozele utopie (of dystopie, zo je wilt).quote:
Er is sprake van chronische cognitieve dissonantie bij sommigen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 07:20 schreef xpompompomx het volgende:
Dus, nadat er dagenlang is gefantaseerd en geschreeuwd om opstanden en oorlog, is men ineens verontwaardigd als er geschoten wordt door de politie?
Inderdaad.quote:Op woensdag 6 juli 2022 07:20 schreef xpompompomx het volgende:
Dus, nadat er dagenlang is gefantaseerd en geschreeuwd om opstanden en oorlog, is men ineens verontwaardigd als er daadwerkelijk geschoten wordt door de politie?
Ah ja, nu zie ik het.quote:Op woensdag 6 juli 2022 00:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb dat gebouw tientallen keren gezien dus wist het direct al zeker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schijnt vooral in Ter Apel te spelen. Misschien zouden we voor deze vergeten groep mooie huizen in het groen moeten bouwenquote:Op woensdag 6 juli 2022 06:55 schreef quirina het volgende:
[..]
En dan verkopen als bouwgrond zodat er weer mooie woningen gebouwd kunnen worden. Want ook daar is hoge nood.
Laat deze user toch lekker gaan...quote:Op woensdag 6 juli 2022 02:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lees jij wel wat ik zeg? Je kunt best een aantal deelconclusies trekken op basis van een paar seconden film, dat heb ik ook gedaan. Alleen zo’n clipje vertelt natuurlijk niet de hele waarheid.
Je hebt het er maar druk mee, he.quote:Op woensdag 6 juli 2022 00:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gebruik liever geen tweets van Kees71234. Dat is een kremlintroll
Natuurlijk vertelt zo'n filmpje de gehele waarheid...quote:Op woensdag 6 juli 2022 02:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lees jij wel wat ik zeg? Je kunt best een aantal deelconclusies trekken op basis van een paar seconden film, dat heb ik ook gedaan. Alleen zo’n clipje vertelt natuurlijk niet de hele waarheid.
Maar blijft het dan hun grond ?quote:Op woensdag 6 juli 2022 06:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als het agrarisch gebruik wegvalt, dan verandert de bestemming en dan wordt de grond en opstal fiscaal anders gewaardeerd.
Alstublieftquote:Op dinsdag 5 juli 2022 23:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
BIJ1 heeft het niet zo op blanke boeren hoor.
Een zo'n BIJ1 figuur is/was aanhanger van Julius Malema (Economic Freedom Fighters), een zuid-afrikaanse partij die bekend staat om het zingen van 'Kill the boer'. Zoek maar eens op South African farm attacks.
Echt he, gaan we dit weer krijgen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 07:20 schreef xpompompomx het volgende:
Dus, nadat er dagenlang is gefantaseerd en geschreeuwd om opstanden en oorlog, is men ineens verontwaardigd als er daadwerkelijk geschoten wordt door de politie?
Dat kan je helemaal niet stellen, want de video's zijn niet compleet. Niet zo raar doen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 07:06 schreef DonDruiper het volgende:
Net op het radio journaal het verhaal dat een trekker op agenten is ingereden en dat ze daarom wel moesten schieten.
Is dus gewoon klinkklare onzin
Ze zijn boos omdat hun veestapel bv minder moet worden. Die boosheid snap ik wel.quote:Op woensdag 6 juli 2022 08:19 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Maar blijft het dan hun grond ?
Ze kunnen ook zeggen dat ze tulpen of graan gaan verbouwen of zo
Idd.quote:Op woensdag 6 juli 2022 08:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat kan je helemaal niet stellen, want de video's zijn niet compleet. Niet zo raar doen.
@TheFreshPrince had gister geloof ik een plaatje over de verhoudingen tussen NL en de VS, als 1e en 2e land in landbouwexport. Die verhoudingen waren nogal scheef als je naar het verschil in oppervlakte keek. Dus ja. we hebben teveel boerderijen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 08:28 schreef hartloper het volgende:
[..]
Ze zijn boos omdat hun veestapel bv minder moet worden. Die boosheid snap ik wel.
Maar laten we eerlijk zijn;
Zijn er in sommige gebieden ook niet teveel boerderijen?
Als ik hier in de dorpen rondom mijn stad kijk zit het vol met boerderijen. Aaneengesloten in rijen, 2 kanten van de weg.
Een deel heeft dat ook wel door hoor, vandaag nog een plan van 2500 bioboeren in Trouw voor een landbouw waarin we niet meer mest gaan produceren dan we op eigen grond kwijt kunnen en niet meer dieren houden dan we met Nederlands voer kunnen voeden (lijkt mij logische boerenwijsheid, maar hey).quote:Op woensdag 6 juli 2022 07:15 schreef hartloper het volgende:
Zullen de boeren zich ook realiseren dat ze alle respect aan het verliezen zijn bij de politiek door in rijden op agenten, natuurgebied in Stroe verwoesten en thuis ministers opzoeken?
Nee, hier winnen ze niks mee.
En die agent schiet echt niet zomaar
Inderdaad. Dit zag je toch al aankomen? Boeren worden al wekenlang als crimineel weggezet. De eerste lynchpartijen door gefrustreerde burgers hangen in de lucht.quote:Op woensdag 6 juli 2022 07:20 schreef xpompompomx het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |