quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beīnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
quote:
Elke boerderij 10 stikstofmeetstations, allemaal hun data loggen en dan daadwerkelijk aantonen dat het RIVM netwerk niet volstaat en hun modellen niet voldoen. Of zouden ze er dan uitkomen dat het misschien toch iets lastiger is om goed te krijgen en dat de modellen behoorlijk goed kloppen?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar zijn de boeren die hun eigen stikstofmeetnetwerk en bijbehorende milieumodellen hebben ontwikkeld?
En dan blijkt dat 70% moet krimpen of stoppenquote:Op maandag 4 juli 2022 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Elke boerderij 10 stikstofmeetstations, allemaal hun data loggen en dan daadwerkelijk aantonen dat het RIVM netwerk niet volstaat en hun modellen niet voldoen. Of zouden ze er dan uitkomen dat het misschien toch iets lastiger is om goed te krijgen en dat de modellen behoorlijk goed kloppen?
Dit zijn dan ook de boeren die niet willen veranderen. Grotendeels ook de landbouwmiljonairen waar je helemaal geen medelijden mee hoeft te hebben. Aangevuld met opstandig tuig dat met de trekker van papa mag gaan rellen en anti-democratische beroepsdemonstranten van FvD.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik wil best iets meer voor mijn vlees betalen, maar dan niet aan dit soort gekke boeren
Misschien zit er wel een RIVM medewerker in een gigantische cringe al, heeft zo z'n best gedaan om zo gunstig mogelijk voor de boeren te meten, komen ze het zelf om zeep helpen.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan blijkt dat 70% moet krimpen of stoppen
Zo de onderbuik is weer leeg.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit zijn dan ook de boeren die niet willen veranderen. Grotendeels ook de landbouwmiljonairen waar je helemaal geen medelijden mee hoeft te hebben. Aangevuld met opstandig tuig dat met de trekker van papa mag gaan rellen en anti-democratische beroepsdemonstranten van FvD.
Boeren hebben toch een eigen stukje land, waarom zou men hen dan nog meer geld geven? Daarmee kopen die boeren toch alleen maar de schappen van de goedkopere supermarkten leeg, waardoor mensen zonder eigen stukje land in de supermarkten minder keuze hebben.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit zijn dan ook de boeren die niet willen veranderen. Grotendeels ook de landbouwmiljonairen waar je helemaal geen medelijden mee hoeft te hebben. Aangevuld met opstandig tuig dat met de trekker van papa mag gaan rellen en anti-democratische beroepsdemonstranten van FvD.
Er zijn genoeg boeren die wel mee denken en werken aan manieren om kleinschaliger, menselijker en in balans met de natuur hun werk te doen. Vaak verkopen die ook heel lokaal voor schappelijke prijzen omdat ze 'the middleman' uitschakelen. Die boeren geef ik graag mijn geld en dan wil ik ook best 2x zo veel betalen voor een kip dan in de supermarkt.
Dat land is helemaal niet van hun.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Boeren hebben toch een eigen stukje land, waarom zou men hen dan nog meer geld geven? Daarmee kopen die boeren toch alleen maar de schappen van de goedkopere supermarkten leeg, waardoor mensen zonder eigen stukje land in de supermarkten minder keuze hebben.
https://www.boerenbusines(...)ard-euro-in-het-roodquote:Op maandag 4 juli 2022 14:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Boeren hebben toch een eigen stukje land, waarom zou men hen dan nog meer geld geven? Daarmee kopen die boeren toch alleen maar de schappen van de goedkopere supermarkten leeg, waardoor mensen zonder eigen stukje land in de supermarkten minder keuze hebben.
quote:Alle land- en tuinbouwbedrijven hadden in 2012 gezamenlijk een schuld van 42 miljard euro. Per landbouwbedrijf lag de schuld gemiddeld op 6 ton, waarbij de intensieve veehouderij en de tuinbouw het zwaarst waren gefinancierd.
En de banken zagen dat het goed wasquote:Op maandag 4 juli 2022 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.boerenbusines(...)ard-euro-in-het-rood
[..]
Tja ik heb ook een 'eigen huis'.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.boerenbusines(...)ard-euro-in-het-rood
[..]
quote:kijk, daar komt jochem aan
zijn vrienden om zich heen
kijk, daar komt jochem aan
en echt nuchter is er geen
jochem aus lochem gaat elk jaar op z’n puch
drei wochen naar kochem met z’n freunden naar de krug
jochem is jetzt achtzehn jahre alt und lecker stur
er arbeit jeden tag auf ‘n trecker bei’ne bur
aber eins pro jahr ist urlaub und dan geht uns jochem los
bier saufen in kochem, dort sind die gläser groß
De stem van dat ene meisje.quote:
Het leven hoeft niet ingewikkeld te zijn.quote:
psssstquote:
overquote:Op maandag 4 juli 2022 15:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoepen, Toepen en op de prume kroepen
Zo'n vaart zal het ook wel weer niet lopen. Als het bij vandaag blijft dan denk ik niet dat er echt veel blijvende schade is. Een dagje slecht weer kan ook al voor leveringsproblemen zorgen.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:42 schreef mazaru het volgende:
Zouden die stinkboeren nu trots op zichzelf zijn dat duizenden mensen die slecht ter been zijn of bejaard nu zonder boodschappen zitten dank zij die achterlijke terreuracties?
Mijn zegen niet, ik ben voor een goeie opstand tegen Mark Rutte. Belangrijkste prioriteit nu is dat hij vertrekt.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:50 schreef Nielsch het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor de ME om in te grijpen bij die distributiecentra? Ultimatum stellen (voor 17:00 uur weg) of anders overgaan tot arrestaties. Voer die trekkerterroristen massaal af in politiebusjes en zet die trekkers van ze op diepladers. Weg ermee. Mijn zegen hebben ze.
Wat heb jij tegen een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die premier is geworden omdat zijn partij de meeste zetels heeft (nog steeds overigens, in de laatste peiling)? Mag de democratie alleen bestaan als het jou uitkomt?quote:Op maandag 4 juli 2022 15:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Mijn zegen niet, ik ben voor een goeie opstand tegen Mark Rutte. Belangrijkste prioriteit nu is dat hij vertrekt.
Overigens, wat als de politie en ME zelf gaan staken en mee gaan doen met de opstand? Ook zij worden hard geraakt door de regentenpolitiek in Den Haag.
Zij mogen niet staken. Zeevarenden en militairen niet en artsen dacht ik ook niet.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Mijn zegen niet, ik ben voor een goeie opstand tegen Mark Rutte. Belangrijkste prioriteit nu is dat hij vertrekt.
Overigens, wat als de politie en ME zelf gaan staken en mee gaan doen met de opstand? Ook zij worden hard geraakt door de regentenpolitiek in Den Haag.
In Bleiswijk staat de afsleepwagen al klaar en durven ze niet te blokkeren. Daarom staan ze nog steeds een beetje lafjes in het gras.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:50 schreef Nielsch het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor de ME om in te grijpen bij die distributiecentra? Ultimatum stellen (voor 17:00 uur weg) of anders overgaan tot arrestaties. Voer die trekkerterroristen massaal af in politiebusjes en zet die trekkers van ze op diepladers. Weg ermee. Mijn zegen hebben ze.
Als je niet beter zou weten zou je haast nog denken dat handhaven effect heeft (bij Schiphol durfden ze ook al niets).quote:Op maandag 4 juli 2022 15:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
In Bleiswijk staat de afsleepwagen al klaar en durven ze niet te blokkeren. Daarom staan ze nog steeds een beetje lafjes in het gras.
[ afbeelding ]
Omdat Rutte tal van ambtsmisdrijven heeft gepleegd (meineed, etc), en nog steeds op zijn post zit. Dat kan niet. En heel democratisch gekozen is hij niet, maar 13% van de stemmers kruiste bij zijn naam het cirkeltje rood. Dat is een kleine minderheid. Rutte profiteert daar handig van, daar niet van. Maar het is mooi geweest nu. Weg met hem.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die premier is geworden omdat zijn partij de meeste zetels heeft (nog steeds overigens, in de laatste peiling)? Mag de democratie alleen bestaan als het jou uitkomt?
Die bejaarden die online erg ingewikkeld vinden en in de winkel bij de kassa staan te treuzelen, bedoel je?quote:Op maandag 4 juli 2022 15:42 schreef mazaru het volgende:
Zouden die stinkboeren nu trots op zichzelf zijn dat duizenden mensen die slecht ter been zijn of bejaard nu zonder boodschappen zitten dank zij die achterlijke terreuracties?
U begrijpt het begrip ‘parlementaire democratie’?quote:Op maandag 4 juli 2022 16:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Omdat Rutte tal van ambtsmisdrijven heeft gepleegd (meineed, etc), en nog steeds op zijn post zit. Dat kan niet. En heel democratisch gekozen is hij niet, maar 13% van de stemmers kruiste bij zijn naam het cirkeltje rood. Dat is een kleine minderheid. Rutte profiteert daar handig van, daar niet van. Maar het is mooi geweest nu. Weg met hem.
En demonstratierecht past in een vrije samenleving. BLM mocht ook tijdens coronatijd protesteren op de Dam, dan mogen boeren nu ook demonstreren.
User in kwestie vond het ook een prima plan toen Trump een staatsgreep trachtte te plegen. Is je vraag zo voldoende beantwoord?quote:Op maandag 4 juli 2022 16:01 schreef XSbig het volgende:
[..]
U begrijpt het begrip ‘parlementaire democratie’?
Tsja, er is nog nooit een premier geweest die persoonlijk meer dan 50% van de stemmen heeft gekregen hier in Nederland, want zo zit ons stelsel nu eenmaal niet in elkaar. Nogal onzinnig om dat punt zo in te brengen. Je doet nu net alsof we hier per sé het Amerikaanse stelsel moeten introduceren waar een van de 2 (of 3) kandidaten de popular vote kan winnen om als land democratisch te zijn. Lijkt me nogal een kortzichtige manier van denken.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Omdat Rutte tal van ambtsmisdrijven heeft gepleegd (meineed, etc), en nog steeds op zijn post zit. Dat kan niet. En heel democratisch gekozen is hij niet, maar 13% van de stemmers kruiste bij zijn naam het cirkeltje rood. Dat is een kleine minderheid. Rutte profiteert daar handig van, daar niet van. Maar het is mooi geweest nu. Weg met hem.
En demonstratierecht past in een vrije samenleving. BLM mocht ook tijdens coronatijd protesteren op de Dam, dan mogen boeren nu ook demonstreren.
Mee eens natuurlijk. Maar het is wel een relativering van het ‘ja maar er hebben zoveel mensen op mij gestemd argument’ want een dikke meerderheid heeft ook niet op je gestemd.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:03 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, er is nog nooit een premier geweest die persoonlijk meer dan 50% van de stemmen heeft gekregen hier in Nederland, want zo zit ons stelsel nu eenmaal niet in elkaar. Nogal onzinnig om dat punt zo in te brengen. Je doet nu net alsof we hier per sé het Amerikaanse stelsel moeten introduceren waar een van de 2 (of 3) kandidaten de popular vote kan winnen om als land democratisch te zijn. Lijkt me nogal een kortzichtige manier van denken.
Ahaa, ja dat verklaard een hoop ja.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
User in kwestie vond het ook een prima plan toen Trump een staatsgreep trachtte te plegen. Is je vraag zo voldoende beantwoord?
"Als wij niets meer leveren zijn de supermarkten zo leeg, daarom blokkeren we nu de bevoorrading van supermarkten om dat punt duidelijk te maken".quote:Een groot deel van de boerenacties vindt plaats bij distributiecentra, tot onbegrip van supermarkten die zeggen dat zij geen partij zijn in de stikstofdiscussie. Maar daar is Jeroen van Maanen van de Nederlandse Melkveehouders Vakbond het niet mee eens: "Doordat zij zo weinig voor onze producten betalen, kunnen boeren niet investeren in betere stallen of andere maatregelen."
Van Maanen geeft toe dat de actie zo ook burgers raakt, maar hij zegt dat de actie als waarschuwing geldt: "Zo snel kan het gaan en zijn de schappen leeg." Want volgens Van Maanen komt "door de stikstofregels de voedselvoorziening in gevaar".
Het CBL weerspreekt dat: "80 procent van wat boeren in Nederland maken wordt geëxporteerd. Dat is een prima business. Voor de 20 procent die in Nederland blijft maken bijna alle supermarkten hele goede afspraken met boeren en tuinders die direct aan hen leveren. En daar worden afspraken gemaakt over duurzaamheid, dierenwelzijn en gezondheid. Als dat tot meer kosten leidt, wordt dat ook vergoed."
Niet echt gelukt zo te zienquote:Op maandag 4 juli 2022 16:04 schreef Isdatzo het volgende:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220704_86845024
Het zijn ook altijd dezelfde figuren bij dit soort protesten hequote:Op maandag 4 juli 2022 15:37 schreef StephanL het volgende:
Lnn is weer live uit Ter Apel![]()
https://www.facebook.com/LNNMEDIANL/videos/3038361929787487
Karin Zwijgrecht is live![]()
https://www.facebook.com/mijnwereld/videos/711029149962789
hahaha mooi een weekje blijven staan. Kijken of de boeren dan snappen dat het niet leuk is om gehinderd te worden in je dagelijks plannen, gewoon omdat iemand anders het ergens niet mee eens is.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:04 schreef Isdatzo het volgende:
Nice.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:03 schreef crystal_meth het volgende:
55680 boeren in Nederland, Europese landbouwsubsidies (in 2018): 835 miljoen ¤, of gemiddeld 15000¤ per boer.
Je kan trouwens opvragen hoeveel subsidie elke boer in 2021 ontving (op naam, lijst per provincie, etc..):
https://mijn.rvo.nl/europese-subsidies-2021
In 2021 ontvingen bvb 44766 boeren (of landbouwbedrijven) subsidies van het "Gemeenschappelijk Landbouw Beleid", waarvan 485 in het buitenland gevestigd waren..
En er waren 11919 die minstens 20000¤ ontvingen.
Hoewel de ironie duidelijk en zeer smakelijk is heb ik er wel steeds meer moeite mee dat het op dit moment vooral medeburgers zijn die elkaar het leven zuur maken om 'de overheid' iets duidelijk te maken.quote:
Als de wappies met je mee gaan lopen dan is het toch echt hoog tijd om jezelf eens goed achter je oren te krabbelen.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd dezelfde figuren bij dit soort protesten he![]()
Die boeren waar Karin nu livestreamt:quote:Op maandag 4 juli 2022 16:10 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als de wappies met je mee gaan lopen dan is het toch echt hoog tijd om jezelf eens goed achter je oren te krabbelen.
Mooie actie. Met een paar vrachtwagens die trekkers insluiten en de boeren kunnen lopend naar huis.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
hahaha mooi een weekje blijven staan. Kijken of de boeren dan snappen dat het niet leuk is om gehinderd te worden in je dagelijks plannen, gewoon omdat iemand anders het ergens niet mee eens is.
Van ophef naar ophef, het voegt wat kleur toe aan hun leventje.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:06 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd dezelfde figuren bij dit soort protesten he![]()
Je moet toch wat als de sociale werkplaats gesloten isquote:Op maandag 4 juli 2022 16:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van ophef naar ophef, het voegt wat kleur toe aan hun leventje.
Deze post, i.c.m. je UI is ook best ironisch.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van ophef naar ophef, het voegt wat kleur toe aan hun leventje.
Er is nogal een verschil tussen een eenmalige subsidie om een duurzame investering te stimuleren of een structurele subsidie die gewoon een verkapte bijstand voor een select groepje ondernemers is zonder eisen ter verbetering van het bedrijf.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:10 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nice.
Heb je ook een linkje voor alle zonnepanelen, elektrische auto en warmtepomp subsidies die mensen hebben gekregen?
Klopt, ik ben gewoon benieuwd of andere subsidies ook in te zien zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen een eenmalige subsidie om een duurzame investering te stimuleren of een structurele subsidie die gewoon een verkapte bijstand voor een select groepje ondernemers is zonder eisen ter verbetering van het bedrijf.
Daarbij staat het boeren geheel vrij om ook aanspraak te maken op de investeringssubsidies voor elektrische auto's en warmtepompen aan te vragen. Zowel als ze de investering privé doen, als bedrijfsmatig. Kortom: je vraag is niet relevant in de discussie.
Vooral die foto van de 'managers' die ook even hun lease Audi als blokkade er voor hebben geparkeerdquote:Op maandag 4 juli 2022 16:04 schreef Isdatzo het volgende:
Mag toch? Het is niet zo alsof zij er geen mening over mogen hebben puur en alleen omdat ze een leasebak rijden.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:18 schreef Ronald het volgende:
[..]
Vooral die foto van de 'managers' die ook even hun lease Audi als blokkade er voor hebben geparkeerd
Wat heeft mijn steun aan een Europees land dat wordt aangevallen hier nu weer mee te maken?quote:Op maandag 4 juli 2022 16:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Deze post, i.c.m. je UI is ook best ironisch.
Ik vond het gewoon komisch, meer niet. Maar ik zou denk ik niet snel mijn prive auto er voor durven te parkeren, je weet natuurlijk nooit wat zo'n tractor zonder kenteken van plan is.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mag toch? Het is niet zo alsof zij er geen mening over mogen hebben puur en alleen omdat ze een leasebak rijden.
Wordt blijkbaar opgelegd door de Europese Commissie:quote:Op maandag 4 juli 2022 16:18 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Klopt, ik ben gewoon benieuwd of andere subsidies ook in te zien zijn.
Maar dat wordt inderdaad off-topic.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/glb/europese-subsidiegegevensquote:De Europese Commissie wil dat iedere lidstaat subsidiegegevens van bedrijven openbaar maakt. Begunstigden die minder dan ¤ 1.250 ontvangen uit het Europees Landbouwgarantiefonds (ELGF) en het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling (ELFPO) worden anoniem weergegeven. De openbaarmaking is wettelijk vastgelegd in het Besluit openbaarmaking subsidiegegevens gemeenschappelijk landbouwbeleid 2021 en op de website van Overheid.nl.
Nee, het is humor om te lachen.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat heeft mijn steun aan een Europees land dat wordt aangevallen hier nu weer mee te maken? Of is dit een wat omfloerste (en grotendeels ongefundeerde) tu quoque?
Ach ja en enige sensatiezucht is ook mij niet vreemd natuurlijkquote:Op maandag 4 juli 2022 16:22 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, het is humor om te lachen.
Je UI heeft ook kleur of m.a.w. voegt ook kleur toe aan je leven.
Haha.
Jip. Bij Ter Apel.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:23 schreef summer2bird het volgende:
https://www.facebook.com/LNNMEDIANL/videos/2875915199381116
LNN live, die staan volgens mij bij de grens.
Halve Appie bij mij op dorp is al leeg... Kunnen de boeren weer naar huis morgenquote:
Klopt. Aan de woonplaats te zien zijn dat voor het overgrote deel bedrijven die net over de grens gevestigd zijn, en die blijkbaar ook wat grond in Nederland hebben. Veel van de Europese GLB-subsidies zijn bedragen/ha. Voor het Nederlandse deel van het bedrijf worden die vanuit Nederland betaald, voor het Duitse en/of Belgische deel vanuit die landen. Andersom zullen er ook Nederlandse landbouwbedrijven vanuit het buitenland gesubsidieerd worden.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:03 schreef crystal_meth het volgende:
waarvan 485 in het buitenland gevestigd waren..
Je denkt echt serieus dat Rutte gaat opstappen omdat boeren burgers aan het pesten en terroriseren zijn?quote:Op maandag 4 juli 2022 15:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Van Mark Rutte komen wij nooit meer af.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je denkt echt serieus dat Rutte gaat opstappen omdat boeren burgers aan het pesten en terroriseren zijn?
![]()
Voor 2026 zijn we van Rutte af hoor.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Van Mark Rutte komen wij nooit meer af.
tuurlijk wel, die is aan z'n laatste termijn bezig... als Dijkhoff er niet uitgestapt was, hadden we nu ook al geen Rutte meer gehad.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Van Mark Rutte komen wij nooit meer af.
Dit inderdaad. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:50 schreef Nielsch het volgende:
Dat zijn nog de gevolgen van van Agt, den Uyl en Lubbers hoorquote:Op maandag 4 juli 2022 16:31 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Rephrase: van de gevolgen van Rutte komen we nooit meer af.
Nooit een microfoon onder de neus van een boer schuiven.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Als wij niets meer leveren zijn de supermarkten zo leeg, daarom blokkeren we nu de bevoorrading van supermarkten om dat punt duidelijk te maken".
Dan gaan ze beschamende vergelijkingen maken.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:32 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.
Nah, niet mee eens.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zijn nog de gevolgen van van Agt, den Uyl en Lubbers hoor
Als je al 12 jaar in functie bent kun je moeilijk nog naar voorgangers wijzen, dat is gewoon meer dan voldoende tijd om iets te fiksen.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zijn nog de gevolgen van van Agt, den Uyl en Lubbers hoor
Ja dus, een kereltje met een storm 8 nederland shirtquote:Op maandag 4 juli 2022 16:35 schreef butz0rs het volgende:
Ik ben Teun aan het kijken, zijn dit wappies? Lijken me geen boeren.
Als je alle landelijke demonstraties op oorlogsniveau gaat aanpakken dan wordt dat ook al snel de norm, moeten we ook niet willen.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:34 schreef myShizzle het volgende:
Er gaat helemaal niks gebeuren en dat vind ik oprecht jammer.
In Den Haag lachen ze zich de ballen uit hun Armani maatpak en doooorrrrr.
Slappe hap. Als de Russen binnenvallen zijn we nog sneller dan in WW2 gecapituleerd.
Lijkt wel een verslag van de Nijmeegse Vierdaagse.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:35 schreef butz0rs het volgende:
Ik ben Teun aan het kijken, zijn dit wappies? Lijken me geen boeren.
Kan er niemand een boekje schrijven over de puinhopen van 12 jaar prutte met rutte.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je al 12 jaar in functie bent kun je moeilijk nog naar voorgangers wijzen, dat is gewoon meer dan voldoende tijd om iets te fiksen.
Wellicht over 20 jaar, een boek of serie wat terugkijkt op Rutte als de serie op npo die terugkeek op Pim Fortyn en hoe het allemaal zo uit de hand liepquote:Op maandag 4 juli 2022 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kan er niemand een boekje schrijven over de puinhopen van 12 jaar prutte met rutte.
En brandende strobalen onder hun keukenraam leggenquote:Op maandag 4 juli 2022 16:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
hahaha mooi een weekje blijven staan. Kijken of de boeren dan snappen dat het niet leuk is om gehinderd te worden in je dagelijks plannen, gewoon omdat iemand anders het ergens niet mee eens is.
Lijkt me een vrij saaie serie... ook niet erg geloofwaardig hoe hij overal mee weg komt door een beetje te glimlachen.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:41 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Wellicht over 20 jaar, een boek of serie wat terugkijkt op Rutte als de serie op npo die terugkeek op Pim Fortyn en hoe het allemaal zo uit de hand liep
De VVD is zo groot geworden omdat de boeren massaal erop stemden. Zolang het ze meer poen opleverden stonden ze er vierkant achter en hadden ze schijt aan de bejaarden en de minima die geen cent meer te makken hadden.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij saaie serie... ook niet erg geloofwaardig hoe hij overal mee weg komt door een beetje te glimlachen.
Hopelijk benen vol teken!!!quote:Op maandag 4 juli 2022 16:49 schreef Tourniquet het volgende:
Dat groepje bij Teun.![]()
Een beetje random rondlopen zonder plan.
boomers zijn juist de rijkste generatiequote:Op maandag 4 juli 2022 16:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
De VVD is zo groot geworden omdat de boeren massaal erop stemden. Zolang het ze meer poen opleverden stonden ze er vierkant achter en hadden ze schijt aan de bejaarden en de minima die geen cent meer te makken hadden.
Gekke mensenquote:Op maandag 4 juli 2022 16:49 schreef Tourniquet het volgende:
What's new?quote:Op maandag 4 juli 2022 16:49 schreef Tourniquet het volgende:
Ze zijn aan het verdwalen?quote:Op maandag 4 juli 2022 16:49 schreef Tourniquet het volgende:
Mijn bejaarde moeder heeft altijd de vriezer vol. Een beetje bejaarde is een hoarder.quote:Op maandag 4 juli 2022 15:42 schreef mazaru het volgende:
Iig vaak een bepaald type dat verrassingen zo veel mogelijk uit het leven bant. Maar dat associeer ik ook met CDA.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:02 schreef Noek het volgende:
Denk trouwens dat de boeren meer CDA-ers en die andere christenpartijen zijn.
Is vaak vroom volk. Vroom, dat woord gebuik ik echt amper. Toch mooi!
quote:Op maandag 4 juli 2022 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kan er niemand een boekje schrijven over de puinhopen van 12 jaar prutte met rutte.
Sympathieke mensen. Opdat ze de wijsheid vinden Thierry aan de macht te helpen.quote:
Vandaag zijn meerdere ziekenhuizen en verzorgingstehuizen niet bevoorraad met voedsel omdat de terreurboeren distributiecentra blokkeren.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn bejaarde moeder heeft altijd de vriezer vol. Een beetje bejaarde is een hoarder.
Maar de oudjes sterven nu al een pijnlijke hongersdood, ja? Dramalama.
sfeer wordt grimmiger heb ik het idee. Ze zien dat dit niks helpt, dan maar zwaardere actie.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:12 schreef Complotwappie het volgende:
De boer vraagt zich hardop af of het nodig is dat ze een maand lange alle productie moeten stilleggen en meent dat deze plannen al circuleren.
Klopt. Ben benieuwd wat voor een scenario het zou opleveren wanneer fruit, melk en veeboeren een maand niks produceren. Het gelul over dat veel geīmporteerd (lees: doorgevoerd) wordt zal die feitelijke leegte niet dichten op het ontbijtbord.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef StephanL het volgende:
sfeer wordt grimmiger heb ik het idee. Ze zien dat dit niks helpt, dan maar zwaardere actie.
Vandaag ook weer met blokkeren snelwegen. Ze hebben lang volgehouden het niet te doen.
Alle?quote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Alle boomgaarden worden jaarlijks gemest met stikstof korrels en peren bomen met paardenstront voor een gezonde groei
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_13.15.ProductImage
Door het slappe optreden van de overheid. Als ze blokkerende boeren arresteren en lang opsluiten is het snel gedaan met de blokkadesquote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef StephanL het volgende:
[..]
sfeer wordt grimmiger heb ik het idee. Ze zien dat dit niks helpt, dan maar zwaardere actie.
Vandaag ook weer met blokkeren snelwegen. Ze hebben lang volgehouden het niet te doen.
Oh dat gaat dan straks sneller met de doden dan tijdens de corona golf.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vandaag zijn meerdere ziekenhuizen en verzorgingstehuizen niet bevoorraad met voedsel omdat de terreurboeren distributiecentra blokkeren.
Is geen gelul is een feit. Het zou betekenen dat er wat minder keus is in de supermarkt en de prijzen nog verder omhoog gaan. Meer niet.quote:ttps://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op maandag 4 juli 2022 17:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Klopt. Ben benieuwd wat voor een scenario het zou opleveren wanneer fruit, melk en veeboeren een maand niks produceren. Het gelul over dat veel geīmporteerd (lees: doorgevoerd) wordt zal die feitelijke leegte niet dichten op het ontbijtbord.
Ja, het gaat er vooral om wát er niet meer in de super zal liggen, hč. Ik heb m'n brood (!), brinta, melk, kaas, kwark, yoghurt, kip, etc, lief.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is geen gelul is een feit. Het zou betekenen dat er wat minder keus is in de supermarkt en de prijzen nog verder omhoog gaan. Meer niet.
Denk dat er genoeg uit het buitenland komt om er iets van te merken in de supermarkt.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Klopt. Ben benieuwd wat voor een scenario het zou opleveren wanneer fruit, melk en veeboeren een maand niks produceren. Het gelul over dat veel geīmporteerd (lees: doorgevoerd) wordt zal die feitelijke leegte niet dichten op het ontbijtbord.
En dan zetten ze dit soort ergerlijke onzinborden neer:quote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Alle boomgaarden worden jaarlijks gemest met stikstof korrels en peren bomen met paardenstront voor een gezonde groei
Je snapt natuurlijk wel dat een hoop producten van boeren simpel weg niet 'even' tegengehouden kunnen worden. Melk, eieren is makkelijker want die productie gaat het hele jaar door. Maar als je als boer afhankelijk bent van een paar oogsten per jaar en die laat je wegrotten uit protest dan ben je gewoon je bedrijf kwijt want die kosten zijn enorm.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Paar dagen geleden nog mijn sympathie geuit voor de boeren hier op dit forum, met de gedachte dat men hooguit zelf het werk neer gingen leggen uit protest zodat wij wel even zouden voelen hoe het zou zijn zonder hun producten. Maar dat ze supermarkten en distributiecentra zouden gaan blokkeren om producten die niet van hun zelf zijn tegen te houden had ik niet verwacht en gaat alle perken te buiten. Ze eigenen zich nu rechten toe die ze niet hebben. Als je geen druk kan uitoefenen vanuit je eigen terrein en over gaat op andermans terrein dan ga je te ver en mag de politie orde op zaken stellen wat mij betreft. Alsof de slager de boel gaat blokkeren bij de bakker. Sodemieter even een eind op.
Dat is voor heel veel mensen een heel groot probleem hoor, qua financien.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is geen gelul is een feit. Het zou betekenen dat er wat minder keus is in de supermarkt en de prijzen nog verder omhoog gaan. Meer niet.
Ben het eens dat ze hard aangepakt mogen worden.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Paar dagen geleden nog mijn sympathie geuit voor de boeren hier op dit forum, met de gedachte dat men hooguit zelf het werk neer gingen leggen uit protest zodat wij wel even zouden voelen hoe het zou zijn zonder hun producten. Maar dat ze supermarkten en distributiecentra zouden gaan blokkeren om producten die niet van hun zelf zijn tegen te houden had ik niet verwacht en gaat alle perken te buiten. Ze eigenen zich nu rechten toe die ze niet hebben. Als je geen druk kan uitoefenen vanuit je eigen terrein en over gaat op andermans terrein dan ga je te ver en mag de politie orde op zaken stellen wat mij betreft. Alsof de slager de boel gaat blokkeren bij de bakker. Sodemieter even een eind op.
Er zal ook direct meer uit het buitenland gehaald gaan worden.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Denk dat er genoeg uit het buitenland komt om er iets van te merken in de supermarkt.
Alles kan geīmporteerd worden, wat nu al veel gebeurt.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Lekker man, geīmporteerd broodje halfquote:Op maandag 4 juli 2022 17:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Alles kan geīmporteerd worden, wat nu al veel gebeurt.
Net als gas uit Rusland.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Alles kan geīmporteerd worden, wat nu al veel gebeurt.
Veel van dat lijstje komt ook nu al uit het buitenland.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:18 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, het gaat er vooral om wát er niet meer in de super zal liggen, hč. Ik heb m'n brood (!), brinta, melk, kaas, kwark, yoghurt, kip, etc, lief.
Buitengewoon vervelend, maar dat moeten de gedupeerden bij de boeren zijn. Hun acties zorgen er immers voor dat zij in die benarde situatie belanden.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is voor heel veel mensen een heel groot probleem hoor, qua financien.
Dat ook nog erbij.
Ja, alleen van een paar boetes worden ze niet bang. Opsluiten daarentegenquote:Op maandag 4 juli 2022 17:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Door het slappe optreden van de overheid. Als ze blokkerende boeren arresteren en lang opsluiten is het snel gedaan met de blokkades
Niets van wat in mijn mandje ligt.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Veel van dat lijstje komt ook nu al uit het buitenland.
Aldi melk komt al uit Duitsland. Niks mis meequote:Op maandag 4 juli 2022 17:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Lekker man, geīmporteerd broodje halfmet een glas Franse/Duitse melk
Nou heb jij wel eens een Nederlander van de bank zien komen om daarover te protesteren?quote:Op maandag 4 juli 2022 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Buitengewoon vervelend, maar dat moeten de gedupeerden bij de boeren zijn. Hun acties zorgen er immers voor dat zij in die benarde situatie belanden.
Aldibezoekers zouden verboden moeten worden.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:23 schreef StephanL het volgende:
Aldi melk komt al uit Duitsland. Niks mis mee
Ik wel hoorquote:Op maandag 4 juli 2022 17:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou heb jij wel eens een Nederlander van de bank zien komen om daarover te protesteren?
(behalve boeren)
....en daar zie ik ook niet snel verandering in komen.
Ik niet.
Dus je kijkt bij alles of het hier vandaan komt?quote:Op maandag 4 juli 2022 17:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Niets van wat in mijn mandje ligt.
Vroeger uit Zeven... Zat er nog een soort van Nederlands tintje aan. (Seedorf)quote:Op maandag 4 juli 2022 17:23 schreef StephanL het volgende:
Aldi melk komt al uit Duitsland. Niks mis mee
Natuurlijk. Ik ben een groene etnonationalist. Hoe minder ver mijn voedsel hoeft te reizen hoe beter.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dus je kijkt bij alles of het hier vandaan komt?
Tuurlijk welquote:Op maandag 4 juli 2022 17:24 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Aldibezoekers zouden verboden moeten worden.
Ik ook bij veel hoor.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Geen idee of akkerbouwers meedoen aan de acties, zij worden immers niet geraakt door de ambitie om de veestapel te verkleinen. Anders blijft brood gewoon gemaakt worden.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:18 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, het gaat er vooral om wát er niet meer in de super zal liggen, hč. Ik heb m'n brood (!), brinta, melk, kaas, kwark, yoghurt, kip, etc, lief.
Het is in ieder geval wat de geīnterviewde boer suggereerde. Puntje bij paaltje zal de boerlijke loyaliteit wel niet zo sterk blijken.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
Geen idee of akkerbouwers meedoen aan de acties, zij worden immers niet geraakt door de ambitie om de veestapel te verkleinen. Anders blijft brood gewoon gemaakt worden.
Bovendien hebben de meeste bakkers gewoon meel op voorraad.
Ja. "Kijk mij eens onafhankelijk van de Nederlandse boeren zijn." Je wint een slag, je verliest een oorlog.quote:
Ziet er niet naar uit dat veel dingen goedkoper gaan worden de komende jaren, vrees ik.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is voor heel veel mensen een heel groot probleem hoor, qua financien.
Dat ook nog erbij.
Lijkt me sterk. En doet hij dat wel dan kan hij 80% van wat hij uit de schappen pakt weer terug leggen.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Letterlijk in het extreemste geval.quote:
Straks heb je alleen nog maar die soya-melk die de mensen die naar de voedselbank gaan nog niet eens hoeven.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja. "Kijk mij eens onafhankelijk van de Nederlandse boeren zijn." Je wint een slag, je verliest een oorlog.
Er wordt natuurlijk ook niet dagelijks tarwe geoogst.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wat de geīnterviewde boer suggereerde. Puntje bij paaltje zal de boerlijke loyaliteit wel niet zo sterk blijken.
Tsja, voor de meeste veeboeren is een wijziging van het landbouwsysteem ook veel gunstiger (ze kunnen nu een betere deal krijgen dan als ze over 5 jaar failliet gaan en door een concurrent die wil uitbreiden worden uitgekocht) maar die laten zich ook meeslepen in het hele "wij de boeren tegen de rOverheid"-frame.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee of akkerbouwers meedoen aan de acties, zij worden immers niet geraakt door de ambitie om de veestapel te verkleinen. Anders blijft brood gewoon gemaakt worden.
Ik zeg niet dat ik uitsluitend Nederlandse producten koop, maar ik kies altijd voor de Nederlandse variant als deze er is. En voor de genoemde producten is dat alles.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:30 schreef mazaru het volgende:
Lijkt me sterk. En doet hij dat wel dan kan hij 80% van wat hij uit de schappen pakt weer terug leggen.
In relatie tot melk had hij het over 'laten weglopen'. Dus in andere sectoren zal zich dat vertalen naar 'laten liggen' of 'verbranden'.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk ook niet dagelijks tarwe geoogst.
Tarwe voor brood is echt typisch zo'n voorbeeld van een gewas dat nauwelijks in Nederland wordt geteeld. Als we al tarwe hier verbouwen, is dat voor veevoer.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bij een aanzienlijk deel van de tarwevelden hier in Zuid-Limburg staat een bordje dat het voor bier (Gulpener) bedoelt isquote:Op maandag 4 juli 2022 17:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tarwe voor brood is echt typisch zo'n voorbeeld van een gewas dat nauwelijks in Nederland wordt geteeld. Als we al tarwe hier verbouwen, is dat voor veevoer.
Lekker hoor, met havervlokken een nachtje laten weken in de koelkast, krijg je een soort slijmerige maar smaakvolle pap.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Straks heb je alleen nog maar die soya-melk die de mensen die naar de voedselbank gaan nog niet eens hoeven.
( ik ben daar vrijwilliger)
Moet er nog iemand soya-melk?
Neeeeeeeeeeee, dank je wel!
*rent hard weg met tas*
De hooligans in die buurt zijn die boerenzoontjes.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:24 schreef GS-Raw het volgende:
Waar zijn de hooligans als je ze nodig hebt? Zal toch mooi zijn als zij de boertjes even wegjagen.
Dat is trouwens ook zo. Bekende van mij is bakker en die haalt z'n tarwe uit de VS.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tarwe voor brood is echt typisch zo'n voorbeeld van een gewas dat nauwelijks in Nederland wordt geteeld. Als we al tarwe hier verbouwen, is dat voor veevoer.
Hier ook. En soms wordt tarwe gezaaid om zo lokaal brood te kunnen maken. Maar dat gaat dan ook zeer kleine hoeveelheden. Binnen een week is de bakker door die voorraad heen.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij een aanzienlijk deel van de tarwevelden hier in Zuid-Limburg staat een bordje dat het voor bier (Gulpener) bedoelt is.
Ja dat deed ik vroeger ook wel eens. Dan nog wat fruit er in en kaneel.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker hoor, met havervlokken een nachtje laten weken in de koelkast, krijg je een soort slijmerige maar smaakvolle pap.
Dat is toch ook veevoer?quote:Op maandag 4 juli 2022 17:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij een aanzienlijk deel van de tarwevelden hier in Zuid-Limburg staat een bordje dat het voor bier (Gulpener) bedoelt is.
Oeh ja, die doet t qua sentiment ook wel goed.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vandaag zijn meerdere ziekenhuizen en verzorgingstehuizen niet bevoorraad met voedsel omdat de terreurboeren distributiecentra blokkeren.
Die aanval is er vooral van andere boeren, ze slokken mekaar op in de strijd om schaalvergroting.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:42 schreef Complotwappie het volgende:
Over het buitenland gesproken: in veel westerse landen is er - om verschillende redenen/excuses - een "aanval" op het aantal boeren. Hoe zeker kunnen we zijn dat er aan het eind van de dag genoeg is om heen en weer te importeren als iedereen dezelfde houding hanteert? Daar kan je toch alleen zekerheid in vinden als je er vanuit gaat dat het tot op zekere hoogte op elkaar afgestemd wordt?
Weg met ons! Dus ook weg met die bejaarden!quote:Op maandag 4 juli 2022 17:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Oeh ja, die doet t qua sentiment ook wel goed.
Misschien nog wel beter dan de oudjes die nu een hongersdood sterven idd.
Dan verdien je ook een hongersdood.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Straks heb je alleen nog maar die soya-melk die de mensen die naar de voedselbank gaan nog niet eens hoeven.
( ik ben daar vrijwilliger)
Moet er nog iemand soya-melk?
Neeeeeeeeeeee, dank je wel!
*rent hard weg met tas*
Klopt, hoewel er tegenwoordig ook met "Nedertarwe" wordt geadverteerd. Brood van Nederlandse bodem schijnt dus mogelijk te zijn, maar ik heb geen idee op welke schaal die hoogwaardige tarwe wordt verbouwd.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik denk dat je je verkijkt op het feit dat er in normale voedselbank pakketten (iig waar ik werkte) ook voldoende gewone melk zat. De vega melk was dan extra aangeboden.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan verdien je ook een hongersdood.
Maar goed, wat is t probleem met plantaardige melk? Ook niet goed? Boeren zijn ook niet goed?
De mens is maar slecht tevreden te maken.
Nee, dan honden.
Als plantaardige maak ik me iig nooit druk om lege schappen. De lege corona-schappen.. niet bij het plantaardige deel dus durf mn handen er niet voor in t vuur te steken dat men dan wel opeens havermelk gaat nuttigen of sambal tempeh wat trouwens ziek lekker is maar ze zullen het wel nooit weten.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk dat je je verkijkt op het feit dat er in normale voedselbank pakketten (iig waar ik werkte) ook voldoende gewone melk zat. De vega melk was dan extra aangeboden.
Ik denk dat als de normale melk er niet in zit, meer mensen de vega wel nemen.
Dat klopt maar geef toe, plantaardige melk is wel een smaakje wat veel mensen niet gewend zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Als plantaardige maak ik me iig nooit druk om lege schappen. De lege corona-schappen.. niet bij het plantaardige deel dus durf mn handen er niet voor in t vuur te steken dat men dan wel opeens havermelk gaat nuttigen of sambal tempeh wat trouwens ziek lekker is maar ze zullen het wel nooit weten.
Oprotten nu met die lui. Het is wel mooi geweest.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:42 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.destentor.nl/(...)erenacties~a013180f/
hakselen op de snelweg
ja allequote:
Dat is geen onzinquote:Op maandag 4 juli 2022 17:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dan zetten ze dit soort ergerlijke onzinborden neer:
[ afbeelding ]
Alsof dat niet weer vrijkomt bij de oogst en het snoeien
Uiteraard zijn die borden ook nog gesponsord door de landbouwindustriebedrijfstak.
margarine ??quote:Op maandag 4 juli 2022 17:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Niets van wat in mijn mandje ligt.
Maar dat is net iets als zeggen dat je vis leest terwijl er zoveel verschil is. Dat is inmiddels met plantaardige melk ook zo. Er is zo onwijs veel, ook qua yoghurt, chocomelk, koekjes alles. Mijn leven wordt serieus met de week gemakkelijker.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat klopt maar geef toe, plantaardige melk is wel een smaakje wat veel mensen niet gewend zijn.
Ik drink het zelf wel maar mijn moeder huivert ervan
Bemesten is ook niet erg je moet er alleen bij gooien watvdie plant nodig heeft. Je gaat je huis ook niet verven als het niet nodig is.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Maar stront is beter dan kunstmest
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor wat betreft die FDF types geldt inderdaad dat er waarschijnlijk wat zinnigers uitkomt als je hem in hun reet drukt inderdaad.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nooit een microfoon onder de neus van een boer schuiven.
men moet niet doen alsof stikstof slecht is, het een zeer belangrijke meststof voor gras en bomenquote:Op maandag 4 juli 2022 18:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Bemesten is ook niet erg je moet er alleen bij gooien watvdie plant nodig heeft. Je gaat je huis ook niet verven als het niet nodig is.
quote:Afgelopen tijd vielen er plaatselijk stevige buien, maar toch er er nog steeds sprake van droogte in Nederland. De natuur is nog lang niet hersteld van de droogte van vorig jaar.
Op veel plaatsen zijn de watertekorten van 2018 nog niet aangevuld en in sommige gebieden is er nu al sprake van neerslagtekorten en zeer lage grondwaterstanden (bron: Droogtemonitor).
Veenafbraak
Onze boswachters zien op dit moment de effecten van de aanhoudende droogte in onze gebieden: waterafhankelijke ecosystemen zoals (hoog)veengebieden, vennen en beekdalen kampen met watergebrek.
Zo staat het water in het Fochteloërveen 30 cm lager dan normaal.
Grote delen staan droog, waardoor afbraak van veen plaatsvindt.
Hetzelfde geldt voor de venige delen van het Dwingelderveld.
En sommige vennen, beken en sloten staan sinds vorig jaar al droog.
Andere vallen bijna droog of kampen met zeer lage waterstanden.
Een stijging van 8,9 % totaal 188.000 hectare.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Klopt, hoewel er tegenwoordig ook met "Nedertarwe" wordt geadverteerd. Brood van Nederlandse bodem schijnt dus mogelijk te zijn, maar ik heb geen idee op welke schaal die hoogwaardige tarwe wordt verbouwd.
En dan achteraf als ze een paar boeren tikken hebben gegeven huilen dat ze het ook niet zo gewild hadden. De verantwoordelijkheid voor handhaving bij burgers leggen, wat een clowns.quote:Politiecommandant: 'Ingrijpen op aanwijzing distributiecentra en burgemeesters'
grond in nederland is te duur voor graan en tarwe en zonnebloemenquote:Op maandag 4 juli 2022 18:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Een stijging van 8,9 % totaal 188.000 hectare.
dat is toch logisch? als ik ze niet bel komen ze ook niet als ik ze wellicht wel nodig zou hebben.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
En dan achteraf als ze een paar boeren tikken hebben gegeven huilen dat ze het ook niet zo gewild hadden. De verantwoordelijkheid voor handhaving bij burgers leggen, wat een clowns.
Ons klimaat is ook niet echt graan geschikt.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Meeste granen die wij telen is voor veevoer dus geen veehouder dan kan die akkerbouwer ook een deel inpakkenquote:Op maandag 4 juli 2022 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt gras vindt stikstof erg fijn, andere planten ook wel, veel soorten hebben zich ook heel bijzonder aangepast om op plekken te overleven waar weinig stikstof is, die soorten verdwijnen allemaal als je de bodem vol stopt met stikstof.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet niet doen alsof stikstof slecht is, het een zeer belangrijke meststof voor gras en bomen
De droogte richt meer schade aan dan iets overbemesting
https://www.natuurmonumen(...)er-droogte-de-natuur
[..]
Hoe gaan die boeren de schade aan de huizen betalen?quote:Op maandag 4 juli 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet niet doen alsof stikstof slecht is, het een zeer belangrijke meststof voor gras en bomen
[..]
Voor gras ja, en oa brandnetels, bramen en allerlei woekerend onkruid dat andere plantengroei volledig wegconcureert. Voor heel veel bomen en planten is te veel stikstof heel slecht waardoor ze uiteindelijk zullen sterven. Er zullen complete ecosystemen door ineenstorten omdat ook alle andere planten en dieren die afhankelijk zijn van die uitgestorven bomen en planten verdwijnen.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
Wat heeft BLM hier nou mee te maken, hebben die ook miljoenen schade gemaakt? En daarom mogen de boeren nu van jou het land platgooien. Hadden die van BLM moeten proberen,..quote:Op maandag 4 juli 2022 16:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Ze staan er al naast. Ik hoop toch dat als ze een inbreker in mijn huis zien ze niet gaan staan toekijken tot ik een handhavingsverzoek indien bij de burgemeester.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is toch logisch? als ik ze niet bel komen ze ook niet als ik ze wellicht wel nodig zou hebben.
precies dit. Heb verder weinig met blm en al helemaal 0,0 met halsema maar die vergelijking slaat echt nergens opquote:Op maandag 4 juli 2022 18:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat heeft BLM hier nou mee te maken, hebben die ook miljoenen schade gemaakt? En daarom mogen de boeren nu van jou het land platgooien. Hadden die van BLM moeten proberen,..
En laat die partij nu al 40 jaar de boosdoener zijn in dit verhaal! Lekker CDA blijven stemmen, boeren, dan moet je straks nķg meer inkrimpen.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:02 schreef Noek het volgende:
Denk trouwens dat de boeren meer CDA-ers en die andere christenpartijen zijn.
Is vaak vroom volk. Vroom, dat woord gebuik ik echt amper. Toch mooi!
dat hoeft ook niet, je moet alleen wel melden dat het een inbreker is....quote:Op maandag 4 juli 2022 18:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze staan er al naast. Ik hoop toch dat als ze een inbreker in mijn huis zien ze niet gaan staan toekijken tot ik een handhavingsverzoek indien bij de burgemeester.
Lage waterstand ligt weer aan de Waterschappen die de stand laag houden voor... boeren...quote:Op maandag 4 juli 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Ho, ho, arrestaties zijn volop bezig!!quote:Op maandag 4 juli 2022 18:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze staan er al naast. Ik hoop toch dat als ze een inbreker in mijn huis zien ze niet gaan staan toekijken tot ik een handhavingsverzoek indien bij de burgemeester.
Ook zo mooi, alsof wegens blokkeren of met de trekker de snelweg opgaan geen strafbare feiten zijn.quote:De aanhouding waarover landelijk politiechef Willem Woelders eerder vanmiddag sprak (zie onze update hieronder van 17:49:34) betreft een 70-jarige man uit Deurne.
Vanmiddag hebben enkele tractoren over de A67 richting Venlo gereden en hebben enkele tractoren de afrit bij de Middenpeelweg N277 geblokkeerd. Bij deze blokkade is de man uit Deurne aangehouden. Hij werd door agenten meerdere keren gevorderd om te vertrekken, maar luisterde niet. Dat meldt de politie in een verklaring.
En succes zonder naam e.d., ik wist niet dat wegenblokkade ineens geen zaak is voor de politie.quote:De politie grijpt in als er strafbare feiten worden gepleegd, wanneer de verkeersveiligheid in gevaar komt of de openbare orde wordt verstoord, zegt Woelders. ,,Als dat niet het geval is, proberen we het in een goed gesprek op te lossen."
quote:,,Daarnaast kunnen de supermarkten civielrechtelijk proberen de boeren die de centra blokkeren aan te pakken", zegt Roorda. Dat kan via een claim. ,,Want je mag andere partijen niet zomaar schade toebrengen."
Nee, dat kan ambtshalve ook gewoon.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet, je moet alleen wel melden dat het een inbreker is....
quote:Op maandag 4 juli 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is geen onzin
Bomen groeien goed door stikstof en nemen heel veel CO2 op
dan maar beter alle bomen in de biomassa centrales duwenquote:Op maandag 4 juli 2022 18:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
- Het fruit wordt eraf gehaald - De CO2 gaat weer de lucht in
- De bladeren vallen eraf - De CO2 gaat weer de lucht in
- De bomen worden volledig teruggesnoeid, immers dat is het beste voor de groei van het fruit - De CO2 gaat weer de lucht in
- Als de bomen te oud zijn of het ras niet meer in de mode is worden ze gerooid - De CO2 gaat weer de lucht in
Zeker als je nagaat dat voor het bewerken en vervoer zwaar materieel nodig is dat echt niet op lucht draait, is het echt een gotspe om te denken dat boomgaarden helpen bij het vastleggen van CO2. Eerder het tegenovergestelde.
Ja jij gaat ongetwijfeld ook lekker op frikandellen maar als we elke dag 500 frikandellen je mik in rammen en je niks anders te eten krijgt ga je het ook al snel minder tof vinden.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is geen onzin
Bomen groeien goed door stikstof en nemen heel veel CO2 op
Dat hoeft niet, de politie moet gewoon handhaven. Maar ze zullen nog steeds wel denken dit vanzelf ophoudtquote:Op maandag 4 juli 2022 17:24 schreef GS-Raw het volgende:
Waar zijn de hooligans als je ze nodig hebt? Zal toch mooi zijn als zij de boertjes even wegjagen.
Fruitbomen <> Sierbomen is wat maar niet tot jou doordringt.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan maar beter alle bomen in de biomassa centrales duwen
Het zal best heel gezond zijn, maar ik vind hem niet te pruimen. Die melk.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan verdien je ook een hongersdood.
Maar goed, wat is t probleem met plantaardige melk? Ook niet goed? Boeren zijn ook niet goed?
De mens is maar slecht tevreden te maken.
Nee, dan honden.
En zelfs verschillen de smaken van sojamelk. Het is net als vlees. De ene vreet geen varken maar wel kip.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het zal best heel gezond zijn, maar ik vind hem niet te pruimen. Die melk.
Ik woon hier héérlijk rustig tussen de boeren. Het zijn net mensen.
quote:Op maandag 4 juli 2022 19:08 schreef Noek het volgende:
[..]
En zelfs verschillen de smaken van sojamelk. Het is net als vlees. De ene vreet geen varken maar wel kip.
Ik woon hier helemaal heerlijk tussen de boeren want ze zijn nu vooral in het westen.
Hier zijn de boeren meestal bezig de wegen onveilig en stuk te maken met hun gemotoriseerde voertuigen. Rustig is het hier dus niet meer.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het zal best heel gezond zijn, maar ik vind hem niet te pruimen. Die melk.
Ik woon hier héérlijk rustig tussen de boeren. Het zijn net mensen.
Doe eens normaal man, idiootquote:Op maandag 4 juli 2022 19:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
Amerikaanse politie had dit 'probleem' allang opgelost
Weg met die zwakkeling Rutte
Veel platteland?quote:Op maandag 4 juli 2022 19:08 schreef Noek het volgende:
[..]
En zelfs verschillen de smaken van sojamelk. Het is net als vlees. De ene vreet geen varken maar wel kip.
Ik woon hier helemaal heerlijk tussen de boeren want ze zijn nu vooral in het westen.
Rustig tussen de boeren? Met hun mestoverschot dat ze lekker over hun weilanden gooien zeker?quote:Op maandag 4 juli 2022 19:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ook al zo'n mafketel, Wildersquote:
Wow jij bent echt niet het meest heldere licht he?quote:Op maandag 4 juli 2022 18:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
- Het fruit wordt eraf gehaald - De CO2 gaat weer de lucht in
- De bladeren vallen eraf - De CO2 gaat weer de lucht in
- De bomen worden volledig teruggesnoeid, immers dat is het beste voor de groei van het fruit - De CO2 gaat weer de lucht in
- Als de bomen te oud zijn of het ras niet meer in de mode is worden ze gerooid - De CO2 gaat weer de lucht in
Zeker als je nagaat dat voor het bewerken en vervoer zwaar materieel nodig is dat echt niet op lucht draait, is het echt een gotspe om te denken dat boomgaarden helpen bij het vastleggen van CO2. Eerder het tegenovergestelde.
quote:Op maandag 4 juli 2022 19:26 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ook al zo'n mafketel, Wilders![]()
Ging mij om jouw post die iets bedreigends had. Als de AIVD dat zag was je vandaag nog heet nieuws.
Want een YT clip van CCR met FOGERTY GOAT en beelden van Vietnam is bedreigendquote:Op maandag 4 juli 2022 19:26 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Ook al zo'n mafketel, Wilders![]()
Ging mij om jouw post die iets bedreigends had. Als de AIVD dat zag was je vandaag nog heet nieuws.
Liever 40 weken stank van boeren dan in de tokkiewijkquote:Op maandag 4 juli 2022 19:17 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Rustig tussen de boeren? Met hun mestoverschot dat ze lekker over hun weilanden gooien zeker?
Bij mij stinkt het ieder jaar minimaal 40 weken naar stank.
Amerikaans leger vs Vietnamese boerenquote:Op maandag 4 juli 2022 19:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Want een YT clip van CCR met FOGERTY GOAT en beelden van Vietnam is bedreigend@:koffiekoekjes
Nou vertel, leg dan eens uit hoe het wel zit.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:27 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Wow jij bent echt niet het meest heldere licht he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weer een blokkade erbijquote:Afsluitdijk dicht richting Noord-Holland door demonstrerende boeren
De Afsluitdijk richting Noord-Holland is dicht door demonstrerende boeren. Dit meldt de ANWB.
Later meer.
Het gaat om wat Koffiekoekjes erbij schreef ""probleem Rutte" opgelost". En ik zag een geweer.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Want een YT clip van CCR met FOGERTY GOAT en beelden van Vietnam is bedreigend@:koffiekoekjes
Liever geen van beiden..quote:Op maandag 4 juli 2022 19:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Liever 40 weken stank van boeren dan in de tokkiewijk![]()
quote:Op maandag 4 juli 2022 19:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou, vertel leg dan eens uit hoe het wel zit.Koolstofverbindingen worden opgenomen door de bladeren, en omgezet in hout. Met het plukken van fruit, of het vallen van de bladeren, komt daar helemaal geen CO2 bij vrij. Of je moet de uitstoot van de trekker tijdens het plukken mee willen rekenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het snoeien van fruitbomen wordt voornamelijk gedaan middels een elektrische snoeischaar. En anders een op luchtschaar, waarbij een compressor wordt gebruikt die vaak op elektriciteit werkt.
Het snoeiafval wordt vaak versnipperd en gebruikt als compost.
Ja het mesten met stikstofrijke mest is een ander verhaal, maar wat jij met beweerde slaat echt als een lul op een drumstel.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2022 19:32:36 ]
Hoe doen ze het dan in andere landen? De mest in een grote bak kieperen?quote:Op maandag 4 juli 2022 19:31 schreef Foppe1986II het volgende:
[..]
Het gaat om wat Koffiekoekjes erbij schreef ""probleem Rutte" opgelost". En ik zag een geweer.
[..]
Liever geen van beiden..
Volgens mij is NL een van de weinige landen waar boeren zoveel mest over hun land strooien. Schandalig gewoon. Ik zou mijn stront eens over mijn tuin gooien, kijken hoelang het duurt voor ik een boete krijg vanwege stankoverlast.
Ah ja, die borden. Daar irriteer ik me ook mateloos aan. Telkens als ik er langs kom, krijg ik zin om die boer te vragen of hij/zij zich realiseert wat voor een greenwashing gelul dit is.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dan zetten ze dit soort ergerlijke onzinborden neer:
[ afbeelding ]
Alsof dat niet weer vrijkomt bij de oogst en het snoeien
Uiteraard zijn die borden ook nog gesponsord door de landbouwindustriebedrijfstak.
Of langs zo'n oergezellig datacentrumquote:Op maandag 4 juli 2022 19:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Liever 40 weken stank van boeren dan in de tokkiewijk![]()
Nou daar raak je ook wel weer aan gewend denk ik, al lijkt het me helemaal niets.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of langs zo'n oergezellig datacentrum
Hoeveel mensen wonen er eigenlijk omringd door oergezellige datacentra? En hoeveel door stankverspreidende megastallen? Zijn vast cijfers over te vinden.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of langs zo'n oergezellig datacentrum
Sinds groep 8 heb ik geen geweld meer gebruikt maar als ik zo'n blokkade tegenkom weet ik niet wat ik doe als ze niet opzouten.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:46 schreef StephanL het volgende:
Afsluitdijk naar Noord-Holland.
Boeren! oh nee toch niet![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 juli 2022 19:32 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Koolstofverbindingen worden opgenomen door de bladeren, en omgezet in hout. Met het plukken van fruit, of het vallen van de bladeren, komt daar helemaal geen CO2 bij vrij.
En waarom zou je dat niet mee willen rekenen dan?quote:Of je moet de uitstoot van de trekker tijdens het plukken mee willen rekenen.
Zal best, maar hangt er wel vanaf hoe die stroom wordt opgewekt dan.quote:Het snoeien van fruitbomen wordt voornamelijk gedaan middels een elektrische snoeischaar. En anders een op luchtschaar, waarbij een compressor wordt gebruikt die vaak op elektriciteit werkt.
Waarbij CO2 vrijkomt. Je punt is?quote:Het snoeiafval wordt vaak versnipperd en gebruikt als compost.
Ik heb juist helemaal niets gezien wat jouw luchtkastelen zou moeten onderbouwen.quote:Ja het mesten met stikstofrijke mest is een ander verhaal, maar wat jij met beweerde slaat echt als een lul op een drumstel.
Boeren kunnen ook gewoon in een auto rijden natuurlijk. Zou wel eens sympathiek zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:46 schreef StephanL het volgende:
[ afbeelding ]
Er zit ook tuig van defend tussen. En de politie doet nietsquote:Op maandag 4 juli 2022 19:46 schreef StephanL het volgende:
[ afbeelding ]
Moet je doen... kan die boer ook een keer lachen...quote:Op maandag 4 juli 2022 19:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ah ja, die borden. Daar irriteer ik me ook mateloos aan. Telkens als ik er langs kom, krijg ik zin om die boer te vragen of hij/zij zich realiseert wat voor een greenwashing gelul dit is.
quote:Op maandag 4 juli 2022 19:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sinds groep 8 heb ik geen geweld meer gebruikt maar als ik zo'n blokkade tegenkom weet ik niet wat ik doe als ze niet opzouten.
wss afdruipen met een blauw oog
Natuurlijke begroeiing is ook vrijwel altijd beter in het vasthouden van plantaardig materiaal beneden- en bovengronds. Dus grond beschikbaar stellen voor landbouw is daarmee in heel veel gebieden, zeker in Nederland, ook in dat opzicht nadelig.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld planten die niet verhouten leggen helemaal geen CO2 vast volgens jou?
Feit is dat CO2 laten vastleggen door bomen pas echt zinvol is als die bomen ook mogen blijven groeien en die CO2 dus kunnen blijven vasthouden. Zoals bij bomen in een bos bijvoorbeeld. Dat is bij fruitteelt niet het geval, alles wat er aan komt, gaat er altijd weer af.
Lees anders dit even.
[..]
En waarom zou je dat niet mee willen rekenen dan?
[..]
Zal best, maar hangt er wel vanaf hoe die stroom wordt opgewekt dan.
[..]
Waarbij CO2 vrijkomt. Je punt is?
[..]
Ik heb juist helemaal niets gezien wat jouw luchtkastelen zou moeten onderbouwen.
De energie die nodig is om een tak af te zagen is minimaal.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:49 schreef Zelva het volgende:
Zal best, maar hangt er wel vanaf hoe die stroom wordt opgewekt dan.
De politie grijpt pas in als een distributiecentrum aangeeft dat ze moeten ingrijpen, en als dat de aanwezige boeren niet teveel stoort in hun bezigheden.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er zit ook tuig van defend tussen. En de politie doet niets
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit is geen distributiecentrum. Dit is de afsluitdijkquote:Op maandag 4 juli 2022 19:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De politie grijpt pas in als een distributiecentrum aangeeft dat ze moeten ingrijpen, en als dat de aanwezige boeren niet teveel stoort in hun bezigheden.
Ja, dus de kans dat een distributiecentrum gaat zeggen dat de politie moet ingrijpen is minimaal. Die boeren gaan voorlopig dus nergens heen.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is geen distributiecentrum. Dit is de afsluitdijk
Alleen maar. Veel Natura gebied ook dus het beeld zal wel wijzigen maar veel mensen willen hier toch niet wonen dus dikke prima. Niet mijn verlies.quote:
Koester het... leg het desnoods vast met camera.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Alleen maar. Veel Natura gebied ook dus het beeld zal wel wijzigen maar veel mensen willen hier toch niet wonen dus dikke prima. Niet mijn verlies.
Lang niet zoveel mensen die overlast hebben van vliegvelden.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:43 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoeveel mensen wonen er eigenlijk omringd door oergezellige datacentra? En hoeveel door stankverspreidende megastallen? Zijn vast cijfers over te vinden.
Sow die is vies madquote:Op maandag 4 juli 2022 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Op andere snelwegen hebben ze toch wel gewoon ingegrepen?quote:Op maandag 4 juli 2022 19:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, dus de kans dat een distributiecentrum gaat zeggen dat de politie moet ingrijpen is minimaal. Die boeren gaan voorlopig dus nergens heen.
Je moet ook echt een fors eind omrijden als ze die afzetten, nog los van dat je daar niet mag keren.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is geen distributiecentrum. Dit is de afsluitdijk
En die bestuurd worden met gegarandeerde voorkeurszetels van...quote:Op maandag 4 juli 2022 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lage waterstand ligt weer aan de Waterschappen die de stand laag houden voor... boeren...
Koop een speelgoedtrekker en stamp deze op de stoeptegels kapot om je af te reageren (wel met veiligheidsschoenen aan).quote:Op maandag 4 juli 2022 19:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sinds groep 8 heb ik geen geweld meer gebruikt maar als ik zo'n blokkade tegenkom weet ik niet wat ik doe als ze niet opzouten.
wss afdruipen met een blauw oog
Ik weet nog een leuke (matige) grap!quote:Op maandag 4 juli 2022 20:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Koop een speelgoedtrekker en stamp deze op de stoeptegels kapot om je af te reageren (wel met veiligheidsschoenen aan).
Simpelweg véél minder vee houden, zodat er ook veel minder mest is om het land mee te bemesten.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hoe doen ze het dan in andere landen? De mest in een grote bak kieperen?
Och Wolter Koops.de uitbuiters van oostblokkersquote:Op maandag 4 juli 2022 19:46 schreef StephanL het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, die rekensom is simpel te maken.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Simpelweg véél minder vee houden, zodat er ook veel minder mest is om het land mee te bemesten.
Zit ruimte tussen die auto's, beetje duwen met een vrachtwagen zou genoeg moeten zijn zou je zeggen.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:46 schreef StephanL het volgende:
[ afbeelding ]
Met m'n Volvo 940 had ik dat wel aangedurfdquote:Op maandag 4 juli 2022 20:10 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zit ruimte tussen die auto's, beetje duwen met een vrachtwagen zou genoeg moeten zijn zou je zeggen.
Die mensen gaan gewoon allemaal wat anders doen, lees ik.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:12 schreef PzKpfw het volgende:
Enkele van je meest belangrijke exportproducten de nek omdraaien: Nederland kan het! Men heeft nog niet eens besef van welke impact deze idiote regelgeving gaat hebben. De landbouw zorgt ook voor heel wat werkgelegenheid.
Wat is er belangrijk aan een exportproduct dat amper terug te vinden is in het BNP?quote:Op maandag 4 juli 2022 20:12 schreef PzKpfw het volgende:
Enkele van je meest belangrijke exportproducten de nek omdraaien: Nederland kan het! Men heeft nog niet eens besef van welke impact deze idiote regelgeving gaat hebben. De landbouw zorgt ook voor heel wat werkgelegenheid.
Heb je ook de cijfers van bevolkingsdichtheid voor die drie?quote:Op maandag 4 juli 2022 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, die rekensom is simpel te maken.
Nederland: 2,2 miljoen hectare landbouwgrond, 12 miljoen varkens, 1,6 miljoen koeien
Duitsland: 17 miljoen hectare landbouwgrond, 23,5 miljoen varkens, 4 miljoen koeien
Frankrijk: 26,7 miljoen hectare landbouwgrond, 14 miljoen varkens, 3,6 miljoen koeien
Nou, ik ben blij dat je eindelijk beseft dat het vooral exportproducten zijnquote:Op maandag 4 juli 2022 20:12 schreef PzKpfw het volgende:
Dat is niet relevant, aangezien het om hoeveelheid vee (en dus ook mest) per hectare gaat.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je ook de cijfers van bevolkingsdichtheid voor die drie?
1:28quote:
Ik heb het niet over mest. Ik heb het over de droge cijfers, meer niet.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is niet relevant, aangezien het om hoeveelheid vee (en dus ook mest) per hectare gaat.
Omgekeerd eerder, dat maakt het nog erger voor Nederland.
Frankrijk en Duitsland hebben voldoende landbouwgrond om die mest kwijt te kunnen. Nederland niet.
Wat heeft de bevolkingsdichtheid hiermee te maken?quote:Op maandag 4 juli 2022 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je ook de cijfers van bevolkingsdichtheid voor die drie?
Vertel op!quote:Op maandag 4 juli 2022 20:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet nog een leuke (matige) grap!
Ik dacht dat je voor dat soort inteeltproleten diep de Amerikaanse binnenlanden in moest, maar hier hebben we ze ook gewoon.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik gok op 10! Denk toch aan de sfeer!quote:Op maandag 4 juli 2022 20:20 schreef rutger05 het volgende:
Maar goed, trekkers hebben nu verplicht kentekens en ik ben erg benieuwd hoeveel boetes er zijn uitgeschreven aan trekkertuig op wegen waar zij absoluut niet horen.
200.000 mensen.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:12 schreef PzKpfw het volgende:
Vandaag al geen groente kunnen kopen bij de Lidlquote:Op maandag 4 juli 2022 20:23 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik ben echt voorstander van verbod op blokkeren van distributiecentra voor supermarkten, die zijn echt van vitaal belang! Want we hebben nog steeds elke dag voedsel en drank nodig. Zo dat de boeren nog steeds distributiecentra blokkeren kunnen veel vakken nog leeg zijn in alle supermarkten! Willen we dat graag of niet?
En wat vooral werkgelegenheid biedt aan vaak tijdelijke arbeidsmigranten, waardoor een deel van de economische waarde ook nog eens geëxporteerd wordt.quote:Op maandag 4 juli 2022 20:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat is er belangrijk aan een exportproduct dat amper terug te vinden is in het BNP?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |