Lekker hoor, met havervlokken een nachtje laten weken in de koelkast, krijg je een soort slijmerige maar smaakvolle pap.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Straks heb je alleen nog maar die soya-melk die de mensen die naar de voedselbank gaan nog niet eens hoeven.
( ik ben daar vrijwilliger)
Moet er nog iemand soya-melk?
Neeeeeeeeeeee, dank je wel!
*rent hard weg met tas*
De hooligans in die buurt zijn die boerenzoontjes.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:24 schreef GS-Raw het volgende:
Waar zijn de hooligans als je ze nodig hebt? Zal toch mooi zijn als zij de boertjes even wegjagen.
Dat is trouwens ook zo. Bekende van mij is bakker en die haalt z'n tarwe uit de VS.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tarwe voor brood is echt typisch zo'n voorbeeld van een gewas dat nauwelijks in Nederland wordt geteeld. Als we al tarwe hier verbouwen, is dat voor veevoer.
Hier ook. En soms wordt tarwe gezaaid om zo lokaal brood te kunnen maken. Maar dat gaat dan ook zeer kleine hoeveelheden. Binnen een week is de bakker door die voorraad heen.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij een aanzienlijk deel van de tarwevelden hier in Zuid-Limburg staat een bordje dat het voor bier (Gulpener) bedoelt is.
Ja dat deed ik vroeger ook wel eens. Dan nog wat fruit er in en kaneel.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker hoor, met havervlokken een nachtje laten weken in de koelkast, krijg je een soort slijmerige maar smaakvolle pap.
Dat is toch ook veevoer?quote:Op maandag 4 juli 2022 17:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Bij een aanzienlijk deel van de tarwevelden hier in Zuid-Limburg staat een bordje dat het voor bier (Gulpener) bedoelt is.
Oeh ja, die doet t qua sentiment ook wel goed.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vandaag zijn meerdere ziekenhuizen en verzorgingstehuizen niet bevoorraad met voedsel omdat de terreurboeren distributiecentra blokkeren.
Die aanval is er vooral van andere boeren, ze slokken mekaar op in de strijd om schaalvergroting.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:42 schreef Complotwappie het volgende:
Over het buitenland gesproken: in veel westerse landen is er - om verschillende redenen/excuses - een "aanval" op het aantal boeren. Hoe zeker kunnen we zijn dat er aan het eind van de dag genoeg is om heen en weer te importeren als iedereen dezelfde houding hanteert? Daar kan je toch alleen zekerheid in vinden als je er vanuit gaat dat het tot op zekere hoogte op elkaar afgestemd wordt?
Weg met ons! Dus ook weg met die bejaarden!quote:Op maandag 4 juli 2022 17:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Oeh ja, die doet t qua sentiment ook wel goed.
Misschien nog wel beter dan de oudjes die nu een hongersdood sterven idd.
Dan verdien je ook een hongersdood.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Straks heb je alleen nog maar die soya-melk die de mensen die naar de voedselbank gaan nog niet eens hoeven.
( ik ben daar vrijwilliger)
Moet er nog iemand soya-melk?
Neeeeeeeeeeee, dank je wel!
*rent hard weg met tas*
Klopt, hoewel er tegenwoordig ook met "Nedertarwe" wordt geadverteerd. Brood van Nederlandse bodem schijnt dus mogelijk te zijn, maar ik heb geen idee op welke schaal die hoogwaardige tarwe wordt verbouwd.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tarwe voor brood is echt typisch zo'n voorbeeld van een gewas dat nauwelijks in Nederland wordt geteeld. Als we al tarwe hier verbouwen, is dat voor veevoer.
Ik denk dat je je verkijkt op het feit dat er in normale voedselbank pakketten (iig waar ik werkte) ook voldoende gewone melk zat. De vega melk was dan extra aangeboden.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan verdien je ook een hongersdood.
Maar goed, wat is t probleem met plantaardige melk? Ook niet goed? Boeren zijn ook niet goed?
De mens is maar slecht tevreden te maken.
Nee, dan honden.
Als plantaardige maak ik me iig nooit druk om lege schappen. De lege corona-schappen.. niet bij het plantaardige deel dus durf mn handen er niet voor in t vuur te steken dat men dan wel opeens havermelk gaat nuttigen of sambal tempeh wat trouwens ziek lekker is maar ze zullen het wel nooit weten.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk dat je je verkijkt op het feit dat er in normale voedselbank pakketten (iig waar ik werkte) ook voldoende gewone melk zat. De vega melk was dan extra aangeboden.
Ik denk dat als de normale melk er niet in zit, meer mensen de vega wel nemen.
Dat klopt maar geef toe, plantaardige melk is wel een smaakje wat veel mensen niet gewend zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Als plantaardige maak ik me iig nooit druk om lege schappen. De lege corona-schappen.. niet bij het plantaardige deel dus durf mn handen er niet voor in t vuur te steken dat men dan wel opeens havermelk gaat nuttigen of sambal tempeh wat trouwens ziek lekker is maar ze zullen het wel nooit weten.
Oprotten nu met die lui. Het is wel mooi geweest.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:42 schreef summer2bird het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.destentor.nl/(...)erenacties~a013180f/
hakselen op de snelweg
ja allequote:
Dat is geen onzinquote:Op maandag 4 juli 2022 17:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dan zetten ze dit soort ergerlijke onzinborden neer:
[ afbeelding ]
Alsof dat niet weer vrijkomt bij de oogst en het snoeien
Uiteraard zijn die borden ook nog gesponsord door de landbouwindustriebedrijfstak.
margarine ??quote:Op maandag 4 juli 2022 17:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Niets van wat in mijn mandje ligt.
Maar dat is net iets als zeggen dat je vis leest terwijl er zoveel verschil is. Dat is inmiddels met plantaardige melk ook zo. Er is zo onwijs veel, ook qua yoghurt, chocomelk, koekjes alles. Mijn leven wordt serieus met de week gemakkelijker.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat klopt maar geef toe, plantaardige melk is wel een smaakje wat veel mensen niet gewend zijn.
Ik drink het zelf wel maar mijn moeder huivert ervan
Bemesten is ook niet erg je moet er alleen bij gooien watvdie plant nodig heeft. Je gaat je huis ook niet verven als het niet nodig is.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
Alle boomgaarden worden jaarlijks gemest met stikstof korrels en peren bomen met paardenstront voor een gezonde groei
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_13.15.ProductImage
Maar stront is beter dan kunstmest
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor wat betreft die FDF types geldt inderdaad dat er waarschijnlijk wat zinnigers uitkomt als je hem in hun reet drukt inderdaad.quote:Op maandag 4 juli 2022 16:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nooit een microfoon onder de neus van een boer schuiven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |