men moet niet doen alsof stikstof slecht is, het een zeer belangrijke meststof voor gras en bomenquote:Op maandag 4 juli 2022 18:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Bemesten is ook niet erg je moet er alleen bij gooien watvdie plant nodig heeft. Je gaat je huis ook niet verven als het niet nodig is.
quote:Afgelopen tijd vielen er plaatselijk stevige buien, maar toch er er nog steeds sprake van droogte in Nederland. De natuur is nog lang niet hersteld van de droogte van vorig jaar.
Op veel plaatsen zijn de watertekorten van 2018 nog niet aangevuld en in sommige gebieden is er nu al sprake van neerslagtekorten en zeer lage grondwaterstanden (bron: Droogtemonitor).
Veenafbraak
Onze boswachters zien op dit moment de effecten van de aanhoudende droogte in onze gebieden: waterafhankelijke ecosystemen zoals (hoog)veengebieden, vennen en beekdalen kampen met watergebrek.
Zo staat het water in het Fochteloėrveen 30 cm lager dan normaal.
Grote delen staan droog, waardoor afbraak van veen plaatsvindt.
Hetzelfde geldt voor de venige delen van het Dwingelderveld.
En sommige vennen, beken en sloten staan sinds vorig jaar al droog.
Andere vallen bijna droog of kampen met zeer lage waterstanden.
Een stijging van 8,9 % totaal 188.000 hectare.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Klopt, hoewel er tegenwoordig ook met "Nedertarwe" wordt geadverteerd. Brood van Nederlandse bodem schijnt dus mogelijk te zijn, maar ik heb geen idee op welke schaal die hoogwaardige tarwe wordt verbouwd.
En dan achteraf als ze een paar boeren tikken hebben gegeven huilen dat ze het ook niet zo gewild hadden. De verantwoordelijkheid voor handhaving bij burgers leggen, wat een clowns.quote:Politiecommandant: 'Ingrijpen op aanwijzing distributiecentra en burgemeesters'
grond in nederland is te duur voor graan en tarwe en zonnebloemenquote:Op maandag 4 juli 2022 18:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Een stijging van 8,9 % totaal 188.000 hectare.
dat is toch logisch? als ik ze niet bel komen ze ook niet als ik ze wellicht wel nodig zou hebben.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
En dan achteraf als ze een paar boeren tikken hebben gegeven huilen dat ze het ook niet zo gewild hadden. De verantwoordelijkheid voor handhaving bij burgers leggen, wat een clowns.
Ons klimaat is ook niet echt graan geschikt.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tarwe voor brood is echt typisch zo'n voorbeeld van een gewas dat nauwelijks in Nederland wordt geteeld. Als we al tarwe hier verbouwen, is dat voor veevoer.
Meeste granen die wij telen is voor veevoer dus geen veehouder dan kan die akkerbouwer ook een deel inpakkenquote:Op maandag 4 juli 2022 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee of akkerbouwers meedoen aan de acties, zij worden immers niet geraakt door de ambitie om de veestapel te verkleinen. Anders blijft brood gewoon gemaakt worden.
Bovendien hebben de meeste bakkers gewoon meel op voorraad.
Klopt gras vindt stikstof erg fijn, andere planten ook wel, veel soorten hebben zich ook heel bijzonder aangepast om op plekken te overleven waar weinig stikstof is, die soorten verdwijnen allemaal als je de bodem vol stopt met stikstof.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet niet doen alsof stikstof slecht is, het een zeer belangrijke meststof voor gras en bomen
De droogte richt meer schade aan dan iets overbemesting
https://www.natuurmonumen(...)er-droogte-de-natuur
[..]
Hoe gaan die boeren de schade aan de huizen betalen?quote:Op maandag 4 juli 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet niet doen alsof stikstof slecht is, het een zeer belangrijke meststof voor gras en bomen
[..]
Voor gras ja, en oa brandnetels, bramen en allerlei woekerend onkruid dat andere plantengroei volledig wegconcureert. Voor heel veel bomen en planten is te veel stikstof heel slecht waardoor ze uiteindelijk zullen sterven. Er zullen complete ecosystemen door ineenstorten omdat ook alle andere planten en dieren die afhankelijk zijn van die uitgestorven bomen en planten verdwijnen.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
Wat heeft BLM hier nou mee te maken, hebben die ook miljoenen schade gemaakt? En daarom mogen de boeren nu van jou het land platgooien. Hadden die van BLM moeten proberen,..quote:Op maandag 4 juli 2022 16:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Omdat Rutte tal van ambtsmisdrijven heeft gepleegd (meineed, etc), en nog steeds op zijn post zit. Dat kan niet. En heel democratisch gekozen is hij niet, maar 13% van de stemmers kruiste bij zijn naam het cirkeltje rood. Dat is een kleine minderheid. Rutte profiteert daar handig van, daar niet van. Maar het is mooi geweest nu. Weg met hem.
En demonstratierecht past in een vrije samenleving. BLM mocht ook tijdens coronatijd protesteren op de Dam, dan mogen boeren nu ook demonstreren.
Ze staan er al naast. Ik hoop toch dat als ze een inbreker in mijn huis zien ze niet gaan staan toekijken tot ik een handhavingsverzoek indien bij de burgemeester.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is toch logisch? als ik ze niet bel komen ze ook niet als ik ze wellicht wel nodig zou hebben.
precies dit. Heb verder weinig met blm en al helemaal 0,0 met halsema maar die vergelijking slaat echt nergens opquote:Op maandag 4 juli 2022 18:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat heeft BLM hier nou mee te maken, hebben die ook miljoenen schade gemaakt? En daarom mogen de boeren nu van jou het land platgooien. Hadden die van BLM moeten proberen,..
En laat die partij nu al 40 jaar de boosdoener zijn in dit verhaal! Lekker CDA blijven stemmen, boeren, dan moet je straks nóg meer inkrimpen.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:02 schreef Noek het volgende:
Denk trouwens dat de boeren meer CDA-ers en die andere christenpartijen zijn.
Is vaak vroom volk. Vroom, dat woord gebuik ik echt amper. Toch mooi!
dat hoeft ook niet, je moet alleen wel melden dat het een inbreker is....quote:Op maandag 4 juli 2022 18:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze staan er al naast. Ik hoop toch dat als ze een inbreker in mijn huis zien ze niet gaan staan toekijken tot ik een handhavingsverzoek indien bij de burgemeester.
Lage waterstand ligt weer aan de Waterschappen die de stand laag houden voor... boeren...quote:Op maandag 4 juli 2022 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Ho, ho, arrestaties zijn volop bezig!!quote:Op maandag 4 juli 2022 18:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ze staan er al naast. Ik hoop toch dat als ze een inbreker in mijn huis zien ze niet gaan staan toekijken tot ik een handhavingsverzoek indien bij de burgemeester.
Ook zo mooi, alsof wegens blokkeren of met de trekker de snelweg opgaan geen strafbare feiten zijn.quote:De aanhouding waarover landelijk politiechef Willem Woelders eerder vanmiddag sprak (zie onze update hieronder van 17:49:34) betreft een 70-jarige man uit Deurne.
Vanmiddag hebben enkele tractoren over de A67 richting Venlo gereden en hebben enkele tractoren de afrit bij de Middenpeelweg N277 geblokkeerd. Bij deze blokkade is de man uit Deurne aangehouden. Hij werd door agenten meerdere keren gevorderd om te vertrekken, maar luisterde niet. Dat meldt de politie in een verklaring.
En succes zonder naam e.d., ik wist niet dat wegenblokkade ineens geen zaak is voor de politie.quote:De politie grijpt in als er strafbare feiten worden gepleegd, wanneer de verkeersveiligheid in gevaar komt of de openbare orde wordt verstoord, zegt Woelders. ,,Als dat niet het geval is, proberen we het in een goed gesprek op te lossen."
quote:,,Daarnaast kunnen de supermarkten civielrechtelijk proberen de boeren die de centra blokkeren aan te pakken", zegt Roorda. Dat kan via een claim. ,,Want je mag andere partijen niet zomaar schade toebrengen."
Nee, dat kan ambtshalve ook gewoon.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat hoeft ook niet, je moet alleen wel melden dat het een inbreker is....
quote:Op maandag 4 juli 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is geen onzin
Bomen groeien goed door stikstof en nemen heel veel CO2 op
dan maar beter alle bomen in de biomassa centrales duwenquote:Op maandag 4 juli 2022 18:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
- Het fruit wordt eraf gehaald - De CO2 gaat weer de lucht in
- De bladeren vallen eraf - De CO2 gaat weer de lucht in
- De bomen worden volledig teruggesnoeid, immers dat is het beste voor de groei van het fruit - De CO2 gaat weer de lucht in
- Als de bomen te oud zijn of het ras niet meer in de mode is worden ze gerooid - De CO2 gaat weer de lucht in
Zeker als je nagaat dat voor het bewerken en vervoer zwaar materieel nodig is dat echt niet op lucht draait, is het echt een gotspe om te denken dat boomgaarden helpen bij het vastleggen van CO2. Eerder het tegenovergestelde.
Ja jij gaat ongetwijfeld ook lekker op frikandellen maar als we elke dag 500 frikandellen je mik in rammen en je niks anders te eten krijgt ga je het ook al snel minder tof vinden.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is geen onzin
Bomen groeien goed door stikstof en nemen heel veel CO2 op
Dat hoeft niet, de politie moet gewoon handhaven. Maar ze zullen nog steeds wel denken dit vanzelf ophoudtquote:Op maandag 4 juli 2022 17:24 schreef GS-Raw het volgende:
Waar zijn de hooligans als je ze nodig hebt? Zal toch mooi zijn als zij de boertjes even wegjagen.
Fruitbomen <> Sierbomen is wat maar niet tot jou doordringt.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan maar beter alle bomen in de biomassa centrales duwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |