abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2022 @ 14:39:56 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205235153

LIVEBLOG NOS 4-7-22 KLIK

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[/img]
Huilen dan.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 14:42:15 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205235171
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:39 schreef Isdatzo het volgende:

[/img]
:o Omineus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 juli 2022 @ 14:42:28 #3
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_205235173
Ik wil best iets meer voor mijn vlees betalen, maar dan niet aan dit soort gekke boeren
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_205235177
Alle boeren terug naar hun eigen land!
  maandag 4 juli 2022 @ 14:43:19 #5
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_205235181
Geen boeren, geen problemen
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 14:43:42 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205235188
Waar zijn de boeren die hun eigen stikstofmeetnetwerk en bijbehorende milieumodellen hebben ontwikkeld?
pi_205235190
Minder boeren = minder trekkers op de snelweg
  maandag 4 juli 2022 @ 14:44:48 #8
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205235201
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef Heph844 het volgende:
Alle boeren terug naar hun eigen land!
Daar hebben ze genoeg van
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 14:46:35 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205235219
quote:
88s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar zijn de boeren die hun eigen stikstofmeetnetwerk en bijbehorende milieumodellen hebben ontwikkeld?
Elke boerderij 10 stikstofmeetstations, allemaal hun data loggen en dan daadwerkelijk aantonen dat het RIVM netwerk niet volstaat en hun modellen niet voldoen. Of zouden ze er dan uitkomen dat het misschien toch iets lastiger is om goed te krijgen en dat de modellen behoorlijk goed kloppen?
pi_205235230
quote:
88s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Elke boerderij 10 stikstofmeetstations, allemaal hun data loggen en dan daadwerkelijk aantonen dat het RIVM netwerk niet volstaat en hun modellen niet voldoen. Of zouden ze er dan uitkomen dat het misschien toch iets lastiger is om goed te krijgen en dat de modellen behoorlijk goed kloppen?
En dan blijkt dat 70% moet krimpen of stoppen :+
  maandag 4 juli 2022 @ 14:48:19 #12
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205235238
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik wil best iets meer voor mijn vlees betalen, maar dan niet aan dit soort gekke boeren
Dit zijn dan ook de boeren die niet willen veranderen. Grotendeels ook de landbouwmiljonairen waar je helemaal geen medelijden mee hoeft te hebben. Aangevuld met opstandig tuig dat met de trekker van papa mag gaan rellen en anti-democratische beroepsdemonstranten van FvD.

Er zijn genoeg boeren die wel mee denken en werken aan manieren om kleinschaliger, menselijker en in balans met de natuur hun werk te doen. Vaak verkopen die ook heel lokaal voor schappelijke prijzen omdat ze 'the middleman' uitschakelen. Die boeren geef ik graag mijn geld en dan wil ik ook best 2x zo veel betalen voor een kip dan in de supermarkt.
  maandag 4 juli 2022 @ 14:50:03 #13
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205235254
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dan blijkt dat 70% moet krimpen of stoppen :+
Misschien zit er wel een RIVM medewerker in een gigantische cringe al, heeft zo z'n best gedaan om zo gunstig mogelijk voor de boeren te meten, komen ze het zelf om zeep helpen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 4 juli 2022 @ 14:51:43 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205235272
quote:
88s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
:o Omineus.
Ik denk graag in eindoplossingen.
Huilen dan.
pi_205235296
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit zijn dan ook de boeren die niet willen veranderen. Grotendeels ook de landbouwmiljonairen waar je helemaal geen medelijden mee hoeft te hebben. Aangevuld met opstandig tuig dat met de trekker van papa mag gaan rellen en anti-democratische beroepsdemonstranten van FvD.

Zo de onderbuik is weer leeg.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205235302
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Er zijn genoeg boeren die wel mee denken en werken aan manieren om kleinschaliger, menselijker en in balans met de natuur hun werk te doen. Vaak verkopen die ook heel lokaal voor schappelijke prijzen omdat ze 'the middleman' uitschakelen. Die boeren geef ik graag mijn geld en dan wil ik ook best 2x zo veel betalen voor een kip dan in de supermarkt.
Boeren hebben toch een eigen stukje land, waarom zou men hen dan nog meer geld geven? Daarmee kopen die boeren toch alleen maar de schappen van de goedkopere supermarkten leeg, waardoor mensen zonder eigen stukje land in de supermarkten minder keuze hebben.
pi_205235334
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Boeren hebben toch een eigen stukje land, waarom zou men hen dan nog meer geld geven? Daarmee kopen die boeren toch alleen maar de schappen van de goedkopere supermarkten leeg, waardoor mensen zonder eigen stukje land in de supermarkten minder keuze hebben.
Dat land is helemaal niet van hun.
  maandag 4 juli 2022 @ 14:57:04 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205235337
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik denk graag in eindoplossingen.
Hitler ook
  maandag 4 juli 2022 @ 15:00:08 #19
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
  maandag 4 juli 2022 @ 15:04:05 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205235397
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:57 schreef xzaz het volgende:

[..]
Hitler ook
Je meent het.
Huilen dan.
pi_205235404
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:54 schreef torentje het volgende:

[..]
https://www.boerenbusines(...)ard-euro-in-het-rood

quote:
Alle land- en tuinbouwbedrijven hadden in 2012 gezamenlijk een schuld van 42 miljard euro. Per landbouwbedrijf lag de schuld gemiddeld op 6 ton, waarbij de intensieve veehouderij en de tuinbouw het zwaarst waren gefinancierd.
  maandag 4 juli 2022 @ 15:06:24 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205235421
quote:
En de banken zagen dat het goed was ^O^ .
Huilen dan.
pi_205235432
quote:
Tja ik heb ook een 'eigen huis'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205235458
quote:
Jorg wil neuken maar z'n gezicht zit vol met schurft dus z'n zak is en blijft vol.
pi_205235459

Niveautje weer hoor.
Tijd voor memes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')