Juist wel voor 'tokkies'. Met al die prijsvechters is vliegen goedkoper dan de trein of de auto.quote:Op zondag 29 mei 2022 12:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik wist niet dat tokkies dure vliegvakanties konden betalen.
Dacht altijd dat vliegen meer voor de hooggeleiden was met veel poen en voor zakenlieden.
Zeker nu na een pandemie. Van die lui met hun "Ik móet er echt tussenuit", die móeten écht twee weken lang op een of ander Turks strand liggenquote:Op zondag 29 mei 2022 12:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Juist wel voor 'tokkies'. Met al die prijsvechters is vliegen goedkoper dan de trein of de auto.
Dit is deel 2, vervolg op NWS / Schiphol opnieuw toneel van ’zeer gevaarlijke’ chaosquote:
Ook jij mag genieten van het beleid van Benschop en de Rutte doctrine.quote:Op zondag 29 mei 2022 12:41 schreef Horzula het volgende:
Als het maar over is als ik 9 juni vertrek, en niet weer begint voor ik op 12 juni terug ben.
Bij dat soort statements vraag ik mij altijd af hoe in hemelsnaam de mensheid kon bestaan tot pakweg 1960, toen vakantie ook/pas van de massa werdquote:Op zondag 29 mei 2022 12:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker nu na een pandemie. Van die lui met hun "Ik móet er echt tussenuit", die móeten écht twee weken lang op een of ander Turks strand liggen
Als studenten zeiden wij al "Rutte is kutte!".quote:Op zondag 29 mei 2022 13:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ook jij mag genieten van het beleid van Benschop en de Rutte doctrine.
Toen gingen mensen naar de kerk of zaten bij verenigingen. Heb de logica van het op vakantie gaan naar het buitenland als Nederland op zijn mooist is nooit zo begrepen.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:14 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Bij dat soort statements vraag ik mij altijd af hoe in hemelsnaam de mensheid kon bestaan tot pakweg 1960, toen vakantie ook/pas van de massa werd
Ja, dat weet ik. Maar de OP zou ook kunnen aangepast worden naar de actuele situatie.quote:Op zondag 29 mei 2022 12:53 schreef Tourniquet het volgende:
Dit is deel 2, vervolg op NWS / Schiphol opnieuw toneel van ’zeer gevaarlijke’ chaos
Welke studie was dat? LTS Zwakstroom? LBO punniken?quote:Op zondag 29 mei 2022 13:18 schreef Horzula het volgende:
Als studenten zeiden wij al "Rutte is kutte!".
Bouwkunde TUDelft. Nu jij weer.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke studie was dat? LTS Zwakstroom? LBO punniken?
Dat inderdaad ook.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:18 schreef Horzula het volgende:
[..]
Als studenten zeiden wij al "Rutte is kutte!".
[..]
Toen gingen mensen naar de kerk of zaten bij verenigingen. Heb de logica van het op vakantie gaan naar het buitenland als Nederland op zijn mooist is nooit zo begrepen.
Dan is het niveau de afgelopen 25 jaar wel heftig onderuit gegaan.quote:
Dat geldt trouwens ook voor foie gras.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:21 schreef Rode_Wijn het volgende:
Het hele concept van vakantie is gefingeerd. Als we dat niet kenden, zouden we het nu ook niet missen,
Als je het niet kent dan mis je het niet is waar jullie vrede mee hebben?quote:Op zondag 29 mei 2022 13:21 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat inderdaad ook.
Het hele concept van vakantie is gefingeerd. Als we dat niet kenden, zouden we het nu ook niet missen, verwacht ik. Balans in werk en vrije tijd wel, maar dat valt op tig manieren te realiseren
Hoe kom je daar nou weer bij? Ben je dom of zo?quote:Op zondag 29 mei 2022 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan is het niveau de afgelopen 25 jaar wel heftig onderuit gegaan.
Ik zie niet hoe je daar een resort in Torremolinos of Antalya voor nodig hebt.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:23 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Als je het niet kent dan mis je het niet is waar jullie vrede mee hebben?
Niets ontdekken, leren, je horizon verbreden enz. Wat erg allemaal
Gewoon wow dit..
'Jullie' niveau van humor is schrijnend.quote:
Als je dat op een lagere school zou zeggen is het logisch, om nu te gaan pronken met stompzinnig leusjes die men op een uni zou zeggen getuigd nu niet echt van het niveau wat die opleiding zou moeten hebben.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:24 schreef Horzula het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Ben je dom of zo?
Jezelf beperkenquote:Op zondag 29 mei 2022 13:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je daar een resort in Torremolinos of Antalya voor nodig hebt.
Wel lekker inderdaad. Maar niet noodzakelijk.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:41 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Jezelf beperken
Ook lekker op z’n tijd. Mooie locatie, mooi warm weer. Heerlijk.
Oh dus jij snapt wel waarom.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:51 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wel lekker inderdaad. Maar niet noodzakelijk.
Nee, ik snap dus niet de noodzaak. Dat het lekker is, is wat anders.quote:
Vaak hebben mensen al ruim van te voren geboekt he?quote:Op zondag 29 mei 2022 13:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nee, ik snap dus niet de noodzaak. Dat het lekker is, is wat anders.
Hoe goed ken jij universitaire studenten?quote:Op zondag 29 mei 2022 13:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je dat op een lagere school zou zeggen is het logisch, om nu te gaan pronken met stompzinnig leusjes die men op een uni zou zeggen getuigd nu niet echt van het niveau wat die opleiding zou moeten hebben.
Haten. Vaag begrip. Ik haat niemand. Ik haat die shit. Ik laat je savonds liever weten hoe laat het isquote:Op zondag 29 mei 2022 14:02 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Vaak hebben mensen al ruim van te voren geboekt he?
Ik snap niet waarom er nu zo gehaat wordt op de reizigers ipv falende Schiphol. Zoveel wordt er niet gevlogen als ze spreken over “we zitten lang niet op de cijfers van 2019”.
Kijk naar wat met de trein gaan kost.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:43 schreef Spanky78 het volgende:
Het is gewoon te goedkoop. Het personeel daar wordt te laag betaald en dus gaan ze ergens anders werken voor een paar euro meer. Veel reizen zijn ruim vooraf geboekt. En ze hebben gewoon niet de portemonnee willen trekken op Schiphol. Eerst draaien op uitzendkrachten en dan janken als die niet meer komen. Het beleid heeft compleet gefaald.
Terecht dat er naar de directie gewezen wordt, die hebben het allemaal laten gebeuren. Ze worden goed betaald om juist verantwoordelijkheid te dragen en nemen. Als je dan incompetent blijkt, moet je weg. Weg dus met die Benschop en de rest van zijn directie.
Los daarvan wordt er achterlijk veel gevlogen voor weekendjes etc. Maar dat is hier niet zo relevant.
Yes. Ook omdat vliegen zo goed als belastingvrij is.quote:
De bus is ook veel goedkoper dan de trein.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yes. Ook omdat vliegen zo goed als belastingvrij is.
Het slaat nergens op dat je voor 59¤ In een weekend retour kan naar Madrid. Maar als je dat aanbiedt moet je wel leveren. Dus Tsja, slecht georganiseerd en slecht geanticipeerd door Schiphol. De maatschappijen hebben ook boter op hun hoofd want die hebben gepusht op goedkope afhandeling. Want die moeten goedmaken mbt Corona.
De bus is echt de hel. Ik ga wel zelf rijden. Elektrisch.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:56 schreef Horzula het volgende:
[..]
De bus is ook veel goedkoper dan de trein.
Euroliner was dat... Flixbus is veel aangenamer.quote:Op zondag 29 mei 2022 15:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De bus is echt de hel. Ik ga wel zelf rijden. Elektrisch.
Oostdam verwacht dat reisorganisaties ’naar de rechter zullen stappen’ als Schiphol vasthoudt aan 30% minder vluchten in de zomer, zegt hij in een reactie aan De Telegraaf op Benschops uitlatingen in Buitenhof. Dit moet de ’allerlaatste optie’ zijn, aldus de ANVR-voorman. „Schiphol moet zijn zaakjes op orde brengen, zodat het aantal vluchten wordt afgehandeld waar de markt om vraagt. Daar betalen we voor”, zegt voorman Marnix Fruitema van luchtvaartkoepel Barin.quote:Benschop zei zondag in het televisieprogramma Buitenhof ’de stok achter de deur voor de allerdrukste dagen’ nodig te hebben om deze zomer een chaos zoals aan het begin van de meivakantie ontstond te voorkomen. Eerder die ochtend had ANVR-voorzitter Frank Oostdam bij WNL op Zondag namens de reisbranche geconstateerd dat de luchthaven de drukte had kunnen zien aankomen en dat mensen na twee jaar corona-ellende juist weer in het vliegtuig willen stappen.
:/quote:Op zondag 29 mei 2022 14:37 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Haten. Vaag begrip. Ik haat niemand. Ik haat die shit. Ik laat je savonds liever weten hoe laat het is
Zonder bonusquote:Op zondag 29 mei 2022 17:33 schreef -Sigaartje het volgende:
Die Ben-schop moeten ze zo snel mogelijk eruit-schop-pen.
Wat een idioot.
40 jaar geleden ja toen alleen de man nog fulltime werkte, tegenwoordig gaan de palletsorteerder en schoonmaakster al 2x per jaar naar de Costa'squote:Op zondag 29 mei 2022 12:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik wist niet dat tokkies dure vliegvakanties konden betalen.
Dacht altijd dat vliegen meer voor de hooggeleiden was met veel poen en voor zakenlieden.
Daar is opzich niets mis mee maar men denkt net als heel sneeuwvlokjes Nederland dat het intussen een recht geworden is. En noodzakelijk. Dat is natuurlijk niet zoquote:Op zondag 29 mei 2022 17:42 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
40 jaar geleden ja toen alleen de man nog fulltime werkte, tegenwoordig gaan de palletsorteerder en schoonmaakster al 2x per jaar naar de Costa's
Ben je smiddags of savonds gevlogen?quote:Op zondag 29 mei 2022 19:01 schreef HiZ het volgende:
Ik ben gisteren vanaf Schiphol gevlogen met alleen handbagage. Enige wat raar was dat er maar één rij voor security was. Maar die rij was niet extreem lang en ik schat dat ik ergens tussen de 15 en 20 minuten langer bezig was met door alles heen komen.
Dat is niet hetzelfde bedrijf he. Koffers worden gedaan door de vracht- en bagage afhandelaren, niet door Schiphol Group zelf.quote:Op zondag 29 mei 2022 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
Verdrietige drankzuchtige oude man en maar hakken op de salarissen van de schoonmaak en de koffersjouwers en zelf 600.000 euro per jaar incaseren
terwijl hij in een bootje zit , sjouwen die jongens in de buik van het vliegtuig met loeizware koffers voor 10 euro per uur netto
[ afbeelding ]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvindquote:Op zondag 29 mei 2022 20:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde bedrijf he. Koffers worden gedaan door de vracht- en bagage afhandelaren, niet door Schiphol Group zelf.
Leer dat verschil.
Hoef je mij niet uit te leggen.quote:Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind
leer dat verschil
nou dan zou ik het contract niet gunnen aan uitbuiters, KLM heeft een naam hoog te houdenquote:Op zondag 29 mei 2022 21:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoef je mij niet uit te leggen.
Ze hebben geen flikker inbreng in tarieven en lonen, hooguit kwaliteitsdingetjes. Het is een commerciele markt. Afhandelaren en Group zijn totaal verschillende dingen.
Veel plezier, niets erger dan een 10+ uur busreis. Helemaal als die bus vol zit met opgepepte pubers.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:52 schreef Werkman het volgende:
Paar jaar geleden naar Spanje gegaan met de bus.
Ik zei "Dat nooit meer! Volgende keer ga ik vliegen!"
Nu ik dit lees klinkt die bus toch niet zo slecht.
Dat is de markt dichthouden, monopoly creëren en qua tarieven de markt bepalen en mag ook niet.quote:Op zondag 29 mei 2022 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan zou ik het contract niet gunnen aan uitbuiters, KLM heeft een naam hoog te houden
een voorwaarde kan zijn om minimaal 120% van het minimumloon te betalen en 20% daarboven kan als kosten aan het contract toegevoegd worden
Wie betaald , die bepaald
Waar komt dat idee vandaan dat iedereen dat een recht vind? Als het te betalen is gaan mensen, als het net zo duur als de trein zou zijn, gaat iedereen met de auto.quote:Op zondag 29 mei 2022 19:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar is opzich niets mis mee maar men denkt net als heel sneeuwvlokjes Nederland dat het intussen een recht geworden is. En noodzakelijk. Dat is natuurlijk niet zo
niks open markt , de aanbesteder die bepaald de voorwaarden en anders kom je niet het terrein op met je spullenquote:Op zondag 29 mei 2022 21:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is de markt dichthouden, monopoly creëren en qua tarieven de markt bepalen en mag ook niet.
Kwaliteitseisen mag wel. Maar: open markt.
Tussen twee kwaaien de minste kiezen.quote:Op zondag 29 mei 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Veel plezier, niets erger dan een 10+ uur busreis. Helemaal als die bus vol zit met opgepepte pubers.
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.
Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.
Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Hij is gewoon jelly en ziet dit als een kans om over reizigers te bitchen.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waar komt dat idee vandaan dat iedereen dat een recht vind? Als het te betalen is gaan mensen, als het net zo duur als de trein zou zijn, gaat iedereen met de auto.
Vraag en aanbod, meer is het niet.
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:43 schreef Spanky78 het volgende:
Het is gewoon te goedkoop. Het personeel daar wordt te laag betaald en dus gaan ze ergens anders werken voor een paar euro meer. Veel reizen zijn ruim vooraf geboekt. En ze hebben gewoon niet de portemonnee willen trekken op Schiphol. Eerst draaien op uitzendkrachten en dan janken als die niet meer komen. Het beleid heeft compleet gefaald.
Terecht dat er naar de directie gewezen wordt, die hebben het allemaal laten gebeuren. Ze worden goed betaald om juist verantwoordelijkheid te dragen en nemen. Als je dan incompetent blijkt, moet je weg. Weg dus met die Benschop en de rest van zijn directie.
Los daarvan wordt er achterlijk veel gevlogen voor weekendjes etc. Maar dat is hier niet zo relevant.
Je snapt er werkelijk geen reet van.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niks open markt , de aanbesteder die bepaald de voorwaarden en anders kom je niet het terrein op met je spullen
ben ik niet eensquote:Op zondag 29 mei 2022 23:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je snapt er werkelijk geen reet van.
Als jij een contract hebt, kan Group alleen maar bepaalde kwaliteitseisen bepalen en thats it. Over de markt zelf, kunnen ze niets zeggen.
Kan jij het niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.quote:Op maandag 30 mei 2022 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben ik niet eens
de aanbesteder die beslist met welke afhandelaar hij in zee gaat
Overigens kan de afhandelaar de biedingen niet inzien , dus weet ook niet waarom hij het contract niet krijgt
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk.quote:Op zondag 29 mei 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.
Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.
De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
Alleen op kwaliteitseisen en wat bv de pass through rate moet zijn op verschillende delen van de dag.quote:Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind
leer dat verschil
Hiermee krijg je geen fatsoenlijke voorwaarden. Dit is het standaard verhaaltje... Links lullen en rechts vullen. Personeelstekort los je er wel mee op en Schiphol zal kleiner worden dat wel. Waarschijnlijk is ook de toeristen sector van Amsterdam ten einde.quote:Op zondag 29 mei 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.
Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.
De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?quote:Op maandag 30 mei 2022 06:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk.
Als je dan al zo wilt doen, maak het dan zo dat het een percentage is van je inkomen, wel zo eerlijk.
Dit dus, de 3 drukste dagen van het jaar, en gelijk klagen. Klagen deze mensen ook als ze op de Route du Soleil in de file staan tijdens zwarte zaterdag of zo ?quote:Op zondag 29 mei 2022 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.
Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.
Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
Voor wat betreft de startende en landende vliegtuigen, Schiphol zit nog 13% onder het aantal van 2019.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.
Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.
- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?
Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Ach kom, je ziet toch van 99% van de vliegvelden en 99% van de jaren dat het normaal kan. Gewoon genoeg slots openen.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.
Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.
- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?
Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halenquote:Op maandag 30 mei 2022 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?
Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....quote:Op maandag 30 mei 2022 08:38 schreef spoilert het volgende:
[..]
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"quote:Op maandag 30 mei 2022 08:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....
(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was ))
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:42 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Overstappers zijn het probleem niet.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.
Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Wel voor het millieu en de overlast.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overstappers zijn het probleem niet.
Daar ging dit topic niet over.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wel voor het millieu en de overlast.
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:01 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?
En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.
Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Achter de schermen wordt het gewoon helemaal kapot ge-WEF'tquote:Op maandag 30 mei 2022 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.
Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.dsquote:Op maandag 30 mei 2022 10:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.
Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.
Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
sluiten en een grote stad bouwen daarquote:Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.
Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Dit dus.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
Je hebt deze in het verkeerde topic gepostquote:Op maandag 30 mei 2022 09:59 schreef ludovico het volgende:
Staatsagent tikt KLM op vingers om loonsverhoging
Simpele lokkertjes, meer niet.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dit dus.
Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.
Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.
In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
O rlly?quote:Op maandag 30 mei 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
Altijd een rare gewaarwording dat mensen willen bepalen wat de prijs moet zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Musk doet zijn best.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet. Treinkaartje naar het vliegveld is al snel 100eu met zijn vieren, als je terug komt nog eens.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar.
1500 km vanuit Roffa ook om naar Barcelona bijv te rijden, dan ben je het écht wel zat.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet.
En dan moet je al een auto hebben, zonder auto kan je met de trein. 1000 euro+
Hollands trotsquote:Op maandag 30 mei 2022 12:51 schreef RipCity het volgende:
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’
https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
En diezelfde 'bestuurders' zijn nu nergens te bekennen.. Hoe sloop je een van de Hollandse kroonjuwelenquote:Op maandag 30 mei 2022 12:53 schreef RedFever007 het volgende:
GENOT!
Kijken hoe dit kaartenhuis helemaal in elkaar dondert. Jaaaarenlang je personeel uitknijpen via ingehuurde bedrijven die alleen concurreren mogen/kunnen op prijs. De maat is vol! Laat ze (de top van Shithol) maar lekker verzuipen.
Mijn god, wat een chaosquote:Op maandag 30 mei 2022 12:51 schreef RipCity het volgende:
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’
https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
Is die kerel uberhaupt wel al op Schiphol geweest de afgelopen wekenquote:Vakbond FNV kondigde eerder aan met acties te komen als er voor 1 juni geen akkoord tussen de luchthaven en de bonden is. Schiphol-topman Dick Benschop was woensdag niet persoonlijk aanwezig bij de gesprekken.
Same Dublin:quote:Op maandag 30 mei 2022 13:37 schreef RipCity het volgende:
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
"Hired 300 employees"quote:Op maandag 30 mei 2022 13:37 schreef RipCity het volgende:
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.quote:Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.
Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
Op Stockholm Arlanda staan de laatste tijd ook enorme rijen. Het is echt niet alleen Schiphol.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.
Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
Ja dit gaat over schiphol en niet klmquote:
Misschien management salarissen korten en dat geld gebruiken voor de security.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
Wat heeft die dikke joker te zeggen? Kan hem niet aangluren dus ga het niet kijken. Uitgerangeerde clown dat het is.quote:
Eerder een kutland met een kutbestuurscultuur en een economisch kutklimaat; alles wordt nl. onder het mom van "neoliberalisme" gesloopt. Nu de "have-nots" terecht weigeren nog langer voor een hongerloontje te werken begint het hele kaartenhuis in elkaar te storten.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:49 schreef Red_85 het volgende:
Wat een kutsecurity en luchthaven is het toch ook.
Op een maandag...
Nou nou nou. Een jaar of wat geleden was dit een groot issue in de VS. Rijen van 4 uur bij grote vliegvelden.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.
Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
Dat laatste is geen probleem. Vliegen is vrij goedkoop. Vliegen is nu bij uitstek iets wat best een stuk duurder kan worden.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
quote:Op maandag 30 mei 2022 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja dit gaat over schiphol en niet klm
Ah dus de staat is de verantwoordelijke.quote:The Dutch State: 129,880 A shares (69.77%)
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30?quote:Op maandag 30 mei 2022 16:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Record scherper gezet, nu rij van 500 meter buiten al wachten
Manchester:quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:09 schreef freako het volgende:
[..]
Manchester:
https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-61633449
Dublin:
https://www.irishmirror.i(...)s-daa-given-27101111
Bristol:
https://www.itv.com/news/(...)urs-before-departure
Birmingham:
https://www.euronews.com/(...)ight-chaos-continues
Düsseldorf:
https://www.derwesten.de/(...)nge-id235451637.html
Hamburg:
https://www.abendblatt.de(...)-check-schlange.html
Vul maar aan:quote:Op maandag 30 mei 2022 17:09 schreef freako het volgende:
[..]
Manchester:
https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-61633449
Dublin:
https://www.irishmirror.i(...)s-daa-given-27101111
Bristol:
https://www.itv.com/news/(...)urs-before-departure
Birmingham:
https://www.euronews.com/(...)ight-chaos-continues
Düsseldorf:
https://www.derwesten.de/(...)nge-id235451637.html
Hamburg:
https://www.abendblatt.de(...)-check-schlange.html
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.
Kwestie van ofwel je capaciteit snel genoeg opschroeven ofwel minder hooi op je vork nemen en niet meer vliegbewegingen verkopen dan je kunt waarmaken.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.
Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.
Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
En 100% incompetentie van de topmanquote:Op maandag 30 mei 2022 17:02 schreef ludovico het volgende:
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30?
Maar de minister VOELT zich niet verantwoordelijk dus opgelost en stik er maar inquote:
"Outsourced, niet directe verantwoording van Minister blabla"quote:Op maandag 30 mei 2022 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar de minister VOELT zich niet verantwoordelijk dus opgelost en stik er maar in
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.
Ja, simpel zat.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen.
Nu heeft Schiphol blijkbaar maximaal gecashed en niet genoeg capaciteit beschikbaar en zitten alle betrokkenen (passagiers, maar ook het luchthavenpersoneel) met de gebakken peren.
Aandeelhouders en bestuurders boeit het niet dat het gepeupel zijn vlucht niet haalt of met woedende passagiers geconfronteerd wordt, die hebben hun schaapjes al lang op het droge. Lang leve het neoliberalisme!quote:Op maandag 30 mei 2022 17:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen. Nu hebben ze maximaal gecashed en zitten alle betrokkenen (passagiers, maar ook het luchthavenpersoneel) met de gebakken peren.
Man in het midden ertussen gezet door een Kaag die er geen reet van begrijptquote:Op maandag 30 mei 2022 17:25 schreef ludovico het volgende:
"Outsourced, niet directe verantwoording van Minister blabla"
Maar aandeelhouder en degene met meeste stemrecht ook dus effectief de partij die de vinger in de pap heeft.
Het imago van de luchthaven gaat zo rap naar de knoppen. Passagiers gaan in het vervolg uitwijken naar luchthavens waar ze wel menswaardig worden behandeld en waar ze wel een comfortabele reis aangeboden krijgen. Medewerkers gaan zoeken naar een andere baan.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Aandeelhouders en bestuurders boeit het niet dat het gepeupel zijn vlucht niet haalt of met woedende passagiers geconfronteerd wordt, die hebben hun schaapjes al lang op het droge. Lang leve het neoliberalisme!
Dubbele winst laten liggen, dat kan niet in de neo-liberale heilstaat. Na 15min dineren er uit schoppen, zoals ze in New York doen, in plaats van 30 min laten zitten.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, simpel zat.
Je weet hoeveel passagiers je op een normale manier kunt werken. Net zoals dat een restauranthouder weet hoeveel tafels 'ie heeft. Als je 10 tafels hebt, ga je er ook niet 20 verkopen in een bepaald tijdsblok.
Ik vlieg (als het goed is 🤞🏻) 16 juni met m'n vriendin naar de VS om na twee jaar pandemie eindelijk weer eens familie te kunnen bezoeken. Ik heb er serieus spijt van een vlucht vanaf Schiphol geboekt te hebben ipv bijv. Frankfurt.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het imago van de luchthaven gaat zo rap naar de knoppen. En mensen gaan in het vervolg uitwijken naar luchthavens waar ze wel menswaardig worden behandeld en je wel een comfortabele reis hebt.
Langdurige ziektemelding zullen ook wel door het dak gaan.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op deze manier zullen de resterende werknemers ook wel zoiets hebben van ik zoek wel elders een baan. Genoeg te vinden nu. Niemand gaat wekenlang elke dag met zeurende en agressieve reizigers dealen, dat is gewoon een recept voor een burnout.
En de mensen die daar wel werken die doen dat nu ook niet meer voor hun lol.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu trek je al helemaal geen nieuwe medewekers aan. Wie wil daar aan de slag in die chaos.
De Nederlandse bestuurscultuur kan nou eenmaal niet eeuwig zonder gevolgen blijven. Schiphol is niets meer dan één van de symptomen van decennialange incompetentie en het daardoor veroorzaakte wanbeleid.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
1987-1997
Economie, Erasmus Universiteit Rotterdam (niet afgerond)
CV Mark harbers
In 10 jaar niet een vier jarige opleiding kunnen afronden
Zo een debiel beslist dan over Schiphol
quote:Op maandag 30 mei 2022 16:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat heeft die dikke joker te zeggen? Kan hem niet aangluren dus ga het niet kijken. Uitgerangeerde clown dat het is.
Veel prutsers blijkbaar in het bestuur van luchthavens.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:51 schreef ACT-F het volgende:
Het is ook nergens goed hè
[ twitter ]
[ twitter ]
Je kunt nog omboekenquote:Op maandag 30 mei 2022 17:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vlieg (als het goed is 🤞🏻) 16 juni met m'n vriendin naar de VS om na twee jaar pandemie eindelijk weer eens familie te kunnen bezoeken. Ik heb er serieus spijt van een vlucht vanaf Schiphol geboekt te hebben ipv bijv. Frankfurt.
Door Engelstalige toeristen inmiddels Shithole Airport genoemdquote:
Het grote voorbeeld van de nieuwe bestuurscultuurquote:
Nogmaals, het speelt overal ter wereld. Personeel is weggegaan en komt niet terug.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.
Dat had men ook op kunnen lossen door gewoon minder vliegbewegingen te verkopen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, het speelt overal ter wereld. Personeel is weggegaan en komt niet terug.
Ja. dat had gekund en daar kun je ze op afrekenen. Maar doen alsof het een puur Nederlands probleem is en nergens ander vookomt is ronduit dom gelul.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat had men ook op kunnen lossen door gewoon minder vliegbewegingen te verkopen.
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. dat had gekund en daar kun je ze op afrekenen. Maar doen alsof het een puur Nederlands probleem is en nergens ander vookomt is ronduit dom gelul.
Iedere hub heeft dit probleem en alweer, Schiphol is niet de enige hub ter wereld en ook niet de enige met problemen en overal ter wereld zijn mensen furieus als ze vluchten missen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.
Benschop moet eruit getyfd worden met pek en veren.
Geef me maar een vliegveld waar de wachtrij 5 uur of meer is.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedere hub heeft dit probleem en alweer, Schiphol is niet de enige hub ter wereld en ook niet de enige met problemen en overal ter wereld zijn mensen furieus als ze vluchten missen.
Er wordt nog altijd beduidend minder gevlogen dan voor de pandemie...quote:Op maandag 30 mei 2022 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
En dan niet eenmalig een keer maar nu al weken aan een stuk chaos rond schiphol.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef me maar een vliegveld waar de wachtrij 5 uur of meer is.
Op een doodnormale maandag ofzo, standaard 3 uur wachtrij nuquote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan niet eenmalig een keer maar nu al weken aan een stuk chaos rond schiphol.
Wat mooi, de directie van beide luchthavens kunnen blijven zitten, want ze zijn niet de enige. Eindejaarsbonus van 3 miljoen.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:51 schreef ACT-F het volgende:
Het is ook nergens goed hè
[ twitter ]
[ twitter ]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost
En de jaarlijkse lunch in Davos dan, de dinertjes in Brussel en Strasbourg, bijkletsen in Luxemburg, op de koffie bij Erdogan.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.
Allemaal op 1 augustus.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost
Als je dit een relatief rustige periode noemt dan heb je de laatste dagen geen nieuws gevolgd. Een deel van het probleem is nu ook mensen die juist weer te vroeg naar het vliegveld komen en dan moeten wachten omdat balies bv nog niet open zijn.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Ik ontken helemaal niets, geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik zeg alleen dat een deel van het probleem ook te maken heeft met mensen die allerlei onredelijke eisen gaan stellen ipv even mee te werken en zo iedereen zo snel mogelijk er door te krijgen.quote:Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
Je kunt ook stellen dat vliegen gewoon te goedkoop is.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
én die hub-functie ookquote:Op maandag 30 mei 2022 18:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.
Benschop moet eruit getyfd worden met pek en veren.
Je kunt toch ook al die vluchten voor korte vakanties naar andere vliegvelden tiefen?quote:
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/quote:Op maandag 30 mei 2022 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt toch ook al die vluchten voor korte vakanties naar andere vliegvelden tiefen?
Ja. Maar daar wordt dan ook weer over gemiept.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/
Nee, dat vliegveld is voor de sier. Twee jaar gereed en nog steeds niet open.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/
quote:Op maandag 30 mei 2022 20:52 schreef RipCity het volgende:
Heathrow and Gatwick: Passengers asked to drop bags off at airport day before flying as travel chaos continues
Passengers flying with British Airways have been asked to check in their luggage the day before their flight. The airline has made the request to ease airport pressure. Holidaymakers flying from Gatwick and Heathrow Terminal 5 are being told to check their bags the day before and then return for their flight the next day, the Mirror reports.
In an email to travellers from Gatwick, British Airways said: "We want to do everything we can to help you avoid spending your time queuing." There is a growing demand for holidays abroad as restrictions have been lifted. During the pandemic, BA cut 10,000 jobs and has since struggled to recruit staff to cope with the influx of holiday-goers.
The airline also ran the "overnight bag drop service" last year when it faced staff shortages in the summer. When checking-in luggage, all passengers on the booking must be present. Entire families therefore are required to travel to the airport the evening prior and they can then return the next day for their flight.
This comes as travel chaos has affected parts of the UK. There have been reports of security desks being closed, passport security broken, creating 'crazy' queues lasting for hours at London airports. Though Gatwick has responded to these claims saying "there are no significant queues", there have reportedly been cancellations this morning (May 30).
Elsewhere across the UK, hundreds of TUI passengers were frustrated the learn via text that their trips flying from Manchester Airport were cancelled. Travellers said they had had a four-hour wait to get through security, followed by a further four-hour flight delay whilst "waiting for a pilot."
Zonder uitzondering gaat niet, natuurlijk. Bovendien is het volkomen arbitrair. 1 keer per jaar is immers ook niet 'noodzakelijk'.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.
Ook amper te handhaven natuurlijk. Je kunt het beter gewoon wat duurder maken. Dan gaan mensen vanzelf wel minder vliegen.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zonder uitzondering gaat niet, natuurlijk. Bovendien is het volkomen arbitrair. 1 keer per jaar is immers ook niet 'noodzakelijk'.
Vast. Maar dan kom je weer met het probleem dat hoe duur je het ook maakt, het voor de mensen met geld geen reet uitmaakt. Kortom: klassenverschillen. Vliegen enkel nog voor de rijke. Ik vind het best, maar zie het als SP, PVDA, GL, Bij1, maar toch ook wel D66 maar eens uit te leggen aan je achterban.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook amper te handhaven natuurlijk. Je kunt het beter gewoon wat duurder maken. Dan gaan mensen vanzelf wel minder vliegen.
Ja, welkom in het echte leven. Al is dat lastig voor dat soort partijen en chargeren ze inderdaad graag. Je hoeft het vliegen niet zo duur te maken dat er amper nog wordt gevlogen, maar enkel zodat er wat minder wordt gevlogen. Dat gewoon eenvoudige loonslaven niet 4 of 5 keer per jaar het vliegtuig pakken.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vast. Maar dan kom je weer met het probleem dat hoe duur je het ook maakt, het voor de mensen met geld geen reet uitmaakt. Kortom: klassenverschillen. Vliegen enkel nog voor de rijke. Ik vind het best, maar zie het als SP, PVDA, GL, Bij1, maar toch ook wel D66 maar eens uit te leggen aan je achterban.
Er zijn nauwelijks eenvoudige loonslaven die 4 a 5 keer per jaar het vliegtuig pakken. Als je zoveel tijd hebt, ben je immers geen loonslaaf. Laten we niet dingen verzinnen he.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, welkom in het echte leven. Al is dat lastig voor dat soort partijen en chargeren ze inderdaad graag. Je hoeft het vliegen niet zo duur te maken dat er amper nog wordt gevlogen, maar enkel zodat er wat minder wordt gevlogen. Dat gewoon eenvoudige loonslaven niet 4 of 5 keer per jaar het vliegtuig pakken.
Keertje in de winter, keertje in de zomer, nog wat van die citytrips...quote:Op maandag 30 mei 2022 21:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijks eenvoudige loonslaven die 4 a 5 keer per jaar het vliegtuig pakken. Als je zoveel tijd hebt, ben je immers geen loonslaaf. Laten we niet dingen verzinnen he.
Kom kom, Halcon. Dat doet de gemiddelde loonslaaf niet. Niet flauw doen.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Keertje in de winter, keertje in de zomer, nog wat van die citytrips...
De enige persoon, die ik ken, die jaarlijks 10 tot 15 keer met het vliegtuig op vakantie ging was indertijd zzp-er en zeker geen gewone loonslaaf.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom kom, Halcon. Dat doet de gemiddelde loonslaaf niet. Niet flauw doen.
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..quote:Op maandag 30 mei 2022 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De enige persoon, die ik ken, die jaarlijks 10 tot 15 keer met het vliegtuig op vakantie ging was indertijd zzp-er en zeker geen gewone loonslaaf.
Vliegvakantie op de bonquote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost
Henk en Ingrid kunnen niet zo makkelijk vrij krijgen, want die moeten fysiek arbeid doen voor een baas.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De enige persoon, die ik ken, die jaarlijks 10 tot 15 keer met het vliegtuig op vakantie ging was indertijd zzp-er en zeker geen gewone loonslaaf.
Dit!quote:Op maandag 30 mei 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..
Wtf
Het is wat het is, ik heb daar zelf ook meerdere decennia voor nodig.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..
Wtf
Heel normaal bij D66 en GroenLinksquote:Op maandag 30 mei 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..
Wtf
Om het te begrijpen bedoel je?quote:Op maandag 30 mei 2022 22:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is wat het is, ik heb daar zelf ook meerdere decennia voor nodig.
Om aan tien tot vijftien vliegvakanties te komen.quote:
Ah zo. Ja, ik ook.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Om aan tien tot vijftien vliegvakanties te komen.
Dat zie ik geen enkele loonslaaf doen.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Keertje in de winter, keertje in de zomer, nog wat van die citytrips...
Dat sowieso. Zo'n malloot zit daar alleen maar door zijn (politieke) netwerk. Dat is natuurlijk puur corruptie, maar ingeburgerd en dus blijkbaar geaccepteerd.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Misschien management salarissen korten en dat geld gebruiken voor de security.
Wat moeten ze dan uitleggen? Geen van die partijen zit in de regering en kan dus makkelijk tegen zo'n voorstel stemmen zonder enige last. Sterker nog, het is allemaal mooi voor ze, kunnen ze flink campagne mee voeren dat ze het vliegen aan de gewone man terug gaan geven.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vast. Maar dan kom je weer met het probleem dat hoe duur je het ook maakt, het voor de mensen met geld geen reet uitmaakt. Kortom: klassenverschillen. Vliegen enkel nog voor de rijke. Ik vind het best, maar zie het als SP, PVDA, GL, Bij1, maar toch ook wel D66 maar eens uit te leggen aan je achterban.
Hangt ervan af hoe je rekent denk ik. 10 tripjes vanuit Schiphol is erg veel. Maar 10 keer met het vliegtuig valt wel weer mee. Ik heb zelf schoonfamilie in Zuid-Korea dus daar vliegen we sowieso wel vaak naartoe, maar vaak maken we dan vanuit Zuid-Korea weer een aantal tripjes naar Jeju (binnen Zuid-Korea) Japan of Hong Kong bijvoorbeeld. En dan later in het jaar nog een reis binnen Europa bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..
Wtf
Waarom niet? Niet iedereen zit in een zo’n groot mogelijk huis met vier kinderen, een grote auto en 3 honden en een goudvis.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zie ik geen enkele loonslaaf doen.
Triest dat je zo over mensen denkt.
Idd een aparte gedachte. Ken ook een stel wat 3 of 4 keer per jaar weg gaat (met vliegtuig) en ze zijn beide gewoon in dienst. Maarja wel geen kinderen, en beide een goede baan dus dat scheelt idd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 01:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom niet? Niet iedereen zit in een zo’n groot mogelijk huis met vier kinderen, een grote auto en 3 honden en een goudvis.
Uitzonderingen misschien. Zie het verder zelf niet zo dat zij het probleem zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 01:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom niet? Niet iedereen zit in een zo’n groot mogelijk huis met vier kinderen, een grote auto en 3 honden en een goudvis.
Je bent ook wel een masochist als je dag na dag in die ellende wil blijven werken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 07:50 schreef Red_85 het volgende:
Vandaag op AMS, net er door gekomen voor een vlucht van rond 10 uur en heeft me 1 uur 5 minuten gekost
Het is echt een zooitje. Alleen 1 deel van vertrek 1-2 is open en daarvan nog niet eens de helft bezet met personeel. Zelfs personeel onderling al 'gaat m weer niet worden vandaag'. En alsnog om 700u 2 poorten extra dicht, dienst af dus doei. Je ziet gewoon hoe hard ongemotiveerd die gasten zijn.
Geen idee hoe het in vertrek 3 is.
Toen ik nog als loonslaaf werkte, gingen de meesten sowieso wel in de winter en in de zomer weg. En dan nog citrytrips en onzin er tussendoor.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zie ik geen enkele loonslaaf doen.
Triest dat je zo over mensen denkt.
Dan veranderd er toch niets?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan uitleggen? Geen van die partijen zit in de regering en kan dus makkelijk tegen zo'n voorstel stemmen zonder enige last. Sterker nog, het is allemaal mooi voor ze, kunnen ze flink campagne mee voeren dat ze het vliegen aan de gewone man terug gaan geven.
En nee, dat kunnen ze nooit waarmaken maar who cares, het bekt lekker.
Maar zo ridicuul hoeft het niet eens, de huidige luchthaven kosten voor Schiphol voor passagiers zijn iets van 11 euro, maak dat eens 25 en je kan het personeel toch al een aardige loonsverhoging geven en dan kan nog steeds iedereen vliegen.
1: Ik vind dat toch nog steeds bizar veel. Zou dan toch zo plannen dat ik jaarlijks voor een langere tijd bij schoonfamilie kan zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 01:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe je rekent denk ik. 10 tripjes vanuit Schiphol is erg veel. Maar 10 keer met het vliegtuig valt wel weer mee. Ik heb zelf schoonfamilie in Zuid-Korea dus daar vliegen we sowieso wel vaak naartoe, maar vaak maken we dan vanuit Zuid-Korea weer een aantal tripjes naar Jeju (binnen Zuid-Korea) Japan of Hong Kong bijvoorbeeld. En dan later in het jaar nog een reis binnen Europa bijvoorbeeld.
Maat van me vloog trouwens om de week naar naar een ander continent voor zaken. Die kerel maakte iets van 60 vluchten per jaar maar die kon natuurlijk gewoon doorlopen op grote vliegvelden vanwege zijn VIP passen en dergelijke. Volgens mij heeft Schiphol een retinal scan systeem voor zakenreizigers.
Dat is vooral omdat het erg goedkoop is. Mensen laten iets toch pas als het geld kost. En vliegen kan best duurder gemaakt worden. Zelfs zonder heel veel kunstgrepen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik vind dat toch nog steeds bizar veel. Zou dan toch zo plannen dat ik jaarlijks voor een langere tijd bij schoonfamilie kan zijn.
2: Is niet meer recht te praten in de huidige tijd. Het internet heeft zakenreisjes grotendeels overbodig gemaakt. Het is alleen dat veel die overbodigheid nog niet zien...
Jawel. Maar dan keer ik weer terug tot het klasse probleem. Al maak je het nog zo duur, de mensen die het moeten hebben van zakenreizen, rijke lui die blijven toch wel vliegen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vooral omdat het erg goedkoop is. Mensen laten iets toch pas als het geld kost. En vliegen kan best duurder gemaakt worden. Zelfs zonder heel veel kunstgrepen.
Die betalen er dan ook voor. Prima verder. Dat iedereen alles moet kunnen kopen, vind ik geen doel op zich. Ook niet iedereen kan zich een vrijstaand huis veroorloven of een Tesla.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar dan keer ik weer terug tot het klasse probleem. Al maak je het nog zo duur, de mensen die het moeten hebben van zakenreizen, rijke lui die blijven toch wel vliegen.
Jawel. Maar in de context van milieu, maak je dan nauwelijks verschil. Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die betalen er dan ook voor. Prima verder. Dat iedereen alles moet kunnen kopen, vind ik geen doel op zich. Ook niet iedereen kan zich een vrijstaand huis veroorloven of een Tesla.
We gaan weer lekker keihard natquote:Op dinsdag 31 mei 2022 07:50 schreef Red_85 het volgende:
Vandaag op AMS, net er door gekomen voor een vlucht van rond 10 uur en heeft me 1 uur 5 minuten gekost
Het is echt een zooitje. Alleen 1 deel van vertrek 1-2 is open en daarvan nog niet eens de helft bezet met personeel. Zelfs personeel onderling al 'gaat m weer niet worden vandaag'. En alsnog om 700u 2 poorten extra dicht, dienst af dus doei. Je ziet gewoon hoe hard ongemotiveerd die gasten zijn.
Geen idee hoe het in vertrek 3 is.
Ik denk van wel. Ook de meeste mensen die het wel kunnen betalen zullen dan wel gaan minderen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar in de context van milieu, maak je dan nauwelijks verschil. Dat is mijn punt.
Die kans lijkt mij nihil.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk van wel. Ook de meeste mensen die het wel kunnen betalen zullen dan wel gaan minderen.
Mij niet. Ook mensen die zakelijk vliegen en bedrijven die mensen zakelijk laten vliegen worden wel kritischer als het (veel) duurder wordt.quote:
Heb je voor ons dan een verdeling welke percentage dienstreizen TOV vakantievluchten zijn. Anders weet je niet of het nauwelijks verschil gaat maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar in de context van milieu, maak je dan nauwelijks verschil. Dat is mijn punt.
Zondebok is altijd handig om dit zieke systeem niet te hoeven veranderen. Politici reppen met geen woord over dat tickets duurder moeten worden en minder mensen (lees: het voetvolk) moeten vliegen. Meer, meer meer!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Twijfels over daadkracht Schiphol-directeur: ‘Benschop is absoluut onzichtbaar’
Bij zijn aantreden in 2018 wachtte ‘polderjongen’ Dick Benschop de monsterklus om Schiphol in een rustiger vaarwater te brengen. Vier jaar later lijkt daar weinig van terechtgekomen.
Iedereen die Dick Benschop een beetje kent, omschrijft hem als een aimabel persoon, een goede luisteraar en bovenal een polderaar. De grote vraag is of die kwaliteiten op dit moment doorslaggevend kunnen zijn om de problemen op Schiphol op te lossen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nzichtbaar~ab723c46/
Kwaliteiten Welke dan
Hij was directeur bij Shell, en als beloning voor zijn niet functioneren hebben ze hem een baantje gegeven wat ze dachten dat hij wel aan kon, niet dus
We gaan het allemaal meemakenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mij niet. Ook mensen die zakelijk vliegen en bedrijven die mensen zakelijk laten vliegen worden wel kritischer als het (veel) duurder wordt.
Het doel is ook niet om het aantal vliegbewegingen naar nul te krijgen. Maar meer om het wat naar beneden te brengen.
Omdat aan duurdere tickets ook consequenties hangenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zondebok is altijd handig om dit zieke systeem niet te hoeven veranderen. Politici reppen met geen woord over dat tickets duurder moeten worden en minder mensen (lees: het voetvolk) moeten vliegen. Meer, meer meer!
Electoraal scoor je daar natuurlijk niet mee. Ja, mensen kankeren op mensen die in keronatijd naar het buitenland gaan, hoe vervuilend vliegtuigen zijn, hoeveel lawaai ze maken, maar als ze zelf aan hun vakantie toe zijn, dan willen ze natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk en met zo min mogelijk gedoe een eind weg kunnen vliegen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zondebok is altijd handig om dit zieke systeem niet te hoeven veranderen. Politici reppen met geen woord over dat tickets duurder moeten worden en minder mensen (lees: het voetvolk) moeten vliegen. Meer, meer meer!
Ik had het iets anders moeten verwoorden, Schiphol zal de vliegbewegingen moeten beperken maar ik doelde op het feit dat vliegen niet alleen voor de "rijken" word als de prijs van de servicekosten omhoog gaat zoals ik aangaf.quote:
Dat is nu man in het midden principe, een ander de verantwoording geven en de schuld geven als het misgaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:38 schreef Halcon het volgende:
Voor de overheid natuurlijk makkelijk om zich te verschuilen achter Benschop. Benschop maakt overigens inderdaad geen beste indruk.
Ah met die woorden is het zometeen opgelost!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Minister Harbers: ’Benschop, los het op!’
Schiphol-baas Dick Benschop moet hard aan de bak om de chaos op zijn luchthaven op te lossen. Minister Mark Harbers (Infrastructuur) spreekt van een ’ontzettend zorgelijke’ situatie en wil dat Benschop onder meer snel afspraken maakt met zijn personeel over hogere lonen en betere arbeidsvoorwaarden. Het schrappen van vluchten mag van hem pas het laatste redmiddel zijn.
„De boodschap die we voortdurend afgeven is: los het op!”, zegt Harbers maandag in de Tweede Kamer. „En dat betekent in deze omstandigheden en de situatie op de arbeidsmarkt dat je de arbeidsvoorwaarden pijlsnel op orde moet brengen.” Hij bedoelt daarmee dat de lonen omhoog moeten, maar ook dat roosters bijvoorbeeld aantrekkelijker moeten worden. „Daarmee kun je dan mensen verleiden om bij je te komen werken.”
Op Schiphol is het al weken een chaos. Mensen staan in ellenlange rijen, soms tot buiten de luchthaven in de regen vanwege een gebrek aan (beveiligings)personeel. In de tussentijd schitterde Schiphol-baas Benschop geregeld door afwezigheid, onthulde De Telegraaf. Hij was onder meer op vakantie in Portugal en op zakenreis in Davos en Washington. „Het beeld is ontzettend zorgelijk”, vindt Harbers. Op de positie van Benschop wil hij niet ingaan: „Dat is geen vraagstuk voor het kabinet, maar voor de raad van commissarissen.” De Nederlandse Staat is wel eigenaar van zo’n 70 procent van de aandelen van de luchthaven en moet in die rol wel akkoord gaan met benoemingen.
Dat Schiphol als oplossing overweegt om vluchten te schrappen, gaat er bij de minister nog niet in. Hij noemt dat een ’lapmiddel’. „Voordat je daar bent, wil ik precies weten wat Schiphol heeft gedaan. Schiphol moet ons als overheid overtuigen dat ze iedere denkbare actie hebben losgelaten.”
Schipholbestuurder Benschop moet dinsdagavond ook tekst en uitleg geven in de Tweede Kamer. Woensdag volgt er vervolgens een debat over chaos op de luchthaven.
https://www.telegraaf.nl/(...)-benschop-los-het-op
Nou dit gaat helpen hoor
Zijn ze er eindelijk achter dat Benschop een enorme zakkenwasser is, gaan ze harder roepen
Directie leden ontslaan op staande voet kan helemaal niet, joh, debiteer toch niet zo'n onzin constant.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat is nu man in het midden principe, een ander de verantwoording geven en de schuld geven als het misgaat.
Terwijl jezelf de grootaandeelhouder bent en hem dus benoemt hebt en hem kan ontslaan op staande voet
Maar dat doe je bewust niet
Rutte, Harbers, Kaag, Wopke falen en hebben gefaald op dit dossier en komen er allemaal mee weg
4 tot 8 weken en guess what? De AIVD heeft er geen personeel bijgekregen dus grote aantallen aanvragen betekent dat het langer duurt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah met die woorden is het zometeen opgelost!
De controle door de aivd duurt ook geen 8 weken hoor....
Als personeelsleden op de luchthaven bij schoonmaak bedrijven ontslagen kunnen worden omdat ze een weggegooid dicht flesje opdrinken en we totaal niet functionerende bestuurders niet kunnen ontslaan is er ernstig wat mis in onze totale arbeidsverhoudingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Directie leden ontslaan op staande voet kan helemaal niet, joh, debiteer toch niet zo'n onzin constant.
Precies... Dus het duurt nog wel even, maar als halberts zegt: los het op, dan is het morgen opgelostquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
4 tot 8 weken en guess what? De AIVD heeft er geen personeel bijgekregen dus grote aantallen aanvragen betekent dat het langer duurt.
Dezelfde Harbers als die aan het rommelen was met criminaliteitscijfers van gelukszoekers?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies... Dus het duurt nog wel even, maar als halberts zegt: los het op, dan is het morgen opgelost
En boog voor de criminele moeder van lily en howickquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dezelfde Harbers als die aan het rommelen was met criminaliteitscijfers van gelukszoekers?
En 10 jaar deed over een vier jarige studie en hem niet afgerond kreegquote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:14 schreef Halcon het volgende:
Dezelfde Harbers als die aan het rommelen was met criminaliteitscijfers van gelukszoekers?
Benschop zal niet zonder meer de laan uitgestuurd kunnen worden lijkt mij?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat is nu man in het midden principe, een ander de verantwoording geven en de schuld geven als het misgaat.
Terwijl jezelf de grootaandeelhouder bent en hem dus benoemt hebt en hem kan ontslaan op staande voet
Maar dat doe je bewust niet
Rutte, Harbers, Kaag, Wopke falen en hebben gefaald op dit dossier en komen er allemaal mee weg
Nee. Maar dan blijft iedereen gewoon vliegen. Schiphol heeft toch niets te beperken, als iedereen blijft vliegen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had het iets anders moeten verwoorden, Schiphol zal de vliegbewegingen moeten beperken maar ik doelde op het feit dat vliegen niet alleen voor de "rijken" word als de prijs van de servicekosten omhoog gaat zoals ik aangaf.
En als ze dat wel doen, dan wordt het volgens allerlei linkse partijen "alleen voor de rijken"....quote:Op dinsdag 31 mei 2022 14:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar dan blijft iedereen gewoon vliegen. Schiphol heeft toch niets te beperken, als iedereen blijft vliegen?
Waarom zou je overwerken als je daarmee andermans probleem oplost?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 07:50 schreef Red_85 het volgende:
En alsnog om 700u 2 poorten extra dicht, dienst af dus doei. Je ziet gewoon hoe hard ongemotiveerd die gasten zijn.
Precies, ik vlieg morgen ook vanaf Schiphol maar voor dit wanbeleid moet de top gewoon hangen. de tijd van hongerloontjes en alles outsources is voorbij.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je overwerken als je daarmee andermans probleem oplost?
Die behandelen hun werkgever zoals hun werkgever hen behandelt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je overwerken als je daarmee andermans probleem oplost?
Als je bij veel overwerk een extra bonus van 25% van je jaarsalaris zou krijgen zoals topmannen dat ook krijgen willen ze dat misschien wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je overwerken als je daarmee andermans probleem oplost?
Ja maar dat is anders.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je bij veel overwerk een extra bonus van 25% van je jaarsalaris zou krijgen zoals topmannen dat ook krijgen willen ze dat misschien wel.
Na Benschop wordt gewoon de volgende mislukkeling op die positie gezet. Gezien het feit Nederlandse bestuurders per definitie zo incompetent als de pest zijn zal de ellende op Amsterdam shithole airport gewoon voort blijven duren.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:38 schreef Halcon het volgende:
Voor de overheid natuurlijk makkelijk om zich te verschuilen achter Benschop. Benschop maakt overigens inderdaad geen beste indruk.
Vertel dat al die neoliberale rupsjes-nooit-genoeg maar eens, die gaan gewoon door met parasiteren op de samenleving hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies, ik vlieg morgen ook vanaf Schiphol maar voor dit wanbeleid moet de top gewoon hangen. de tijd van hongerloontjes en alles outsources is voorbij.
Die laagste kasten hebben idd niet al die zware businessclass zaken reizen met eten drinken en luxe onderdak door de baas betaald.quote:
Ja, daarom is het makkelijk om zich te verschuilen achter Benschop en hem eruit te trappen. Neemt niet weg dat hij geen beste indruk maakt en met van alles bezig lijkt te zijn, behalve met waar hij voor wordt betaald.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 18:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Na Benschop wordt gewoon de volgende mislukkeling op die positie gezet. Gezien het feit Nederlandse bestuurders per definitie zo incompetent als de pest zijn zal de ellende op Amsterdam shithole airport gewoon voort blijven duren.
Toen ik op Schiphol werkte in een laaggeschoolde functie weigerde een teamleider overuren te noteren. Maar het werk moest wel afquote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je bij veel overwerk een extra bonus van 25% van je jaarsalaris zou krijgen zoals topmannen dat ook krijgen willen ze dat misschien wel.
Ik had niet beter verwacht qua planning, van iemand die 10 jaar over een onafgemaakte studie doet.quote:
En rommelen met cijfers van criminele asielzoekers, trappen in kletspraatjes van die Armeense oplichtster en het is nog een bruine ridder ookquote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik had niet beter verwacht qua planning, van iemand die 10 jaar over een onafgemaakte studie doet.
Maar als er twee banen uitliggen zou er toch minder personeel nodig zijnquote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Problemen worden nog erger
https://www.telegraaf.nl/(...)egangers-op-schiphol
Verkeerd gepland onderhoud en nog meer shit
Zolang Kaag haar baan nog actief is blijven we met deze shit zittenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar als er twee banen uitliggen zou er toch minder personeel nodig zijn
Waarschijnlijk is er nu op dit moment al als er 2 banen zouden uitliggen te weinig personeel.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar als er twee banen uitliggen zou er toch minder personeel nodig zijn
En dit dus. Dit is gewoonweg schandalig. Ik geef ze ook groot gelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Toen ik op Schiphol werkte in een laaggeschoolde functie weigerde een teamleider overuren te noteren. Maar het werk moest wel af
Groot gelijk dat ze weglopen als het tijd is
Lijkt wel een implosie en dat gaat overal gebeuren. Je kan niet alles duurder maken en de lonen niet laten stijgen. Goh zeg, wat een verrassing Maar laten we vooral weer op die oude kliek stemmen. Lekker voor degenen die als een kudde voor Schiphol staan Thinkquote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er nu op dit moment al als er 2 banen zouden uitliggen te weinig personeel.
Mocht dit nog zo even doorgaan dan is er in juli nog minder personeel over
Geloof niet dat werken op Schiphol momenteel erg aantrekkelijk is
Normaal betaald krijgen? Wat een brutaliteit! Het gaat hier niet om talentvolle managers, maar om simpele loonslaafjes hè. Die mogen al blij zijn dat ze überhaupt onder de bezielende leiding van zo'n bestuurlijke halfgod als Benschop mogen werken. Het is een wonder dat die man nog geen secretaris generaal van de VN is, want zo'n vliegveldje is duidelijk onder het niveau voor een man met zulke bestuurlijke topkwaliteiten!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 23:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dit dus. Dit is gewoonweg schandalig. Ik geef ze ook groot gelijk.
Terwijl als die mensen wel gewoon normaal betaald zouden krijgen en overuren uitbetaald ze met plezier een stapje extra zouden zetten en een uurtje extra zouden maken voor de passagiers en het bedrijf waar ze voor werken.
Laat even weten hoe je het ervaren hebt morgen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Precies, ik vlieg morgen ook vanaf Schiphol maar voor dit wanbeleid moet de top gewoon hangen. de tijd van hongerloontjes en alles outsources is voorbij.
Managersquote:Op woensdag 1 juni 2022 00:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Normaal betaald krijgen? Wat een brutaliteit! Het gaat hier niet om talentvolle managers, maar om simpele loonslaafjes hè. Die mogen al blij zijn dat ze überhaupt onder de bezielende leiding van zo'n bestuurlijke halfgod als Benschop mogen werken. Het is een wonder dat die man nog geen secretaris generaal van de VN is, want zo'n vliegveldje is duidelijk onder het niveau voor een man met zulke bestuurlijke topkwaliteiten!
quote:Op woensdag 1 juni 2022 00:30 schreef