Ben je smiddags of savonds gevlogen?quote:Op zondag 29 mei 2022 19:01 schreef HiZ het volgende:
Ik ben gisteren vanaf Schiphol gevlogen met alleen handbagage. Enige wat raar was dat er maar één rij voor security was. Maar die rij was niet extreem lang en ik schat dat ik ergens tussen de 15 en 20 minuten langer bezig was met door alles heen komen.
Dat is niet hetzelfde bedrijf he. Koffers worden gedaan door de vracht- en bagage afhandelaren, niet door Schiphol Group zelf.quote:Op zondag 29 mei 2022 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
Verdrietige drankzuchtige oude man en maar hakken op de salarissen van de schoonmaak en de koffersjouwers en zelf 600.000 euro per jaar incaseren
terwijl hij in een bootje zit , sjouwen die jongens in de buik van het vliegtuig met loeizware koffers voor 10 euro per uur netto
[ afbeelding ]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvindquote:Op zondag 29 mei 2022 20:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde bedrijf he. Koffers worden gedaan door de vracht- en bagage afhandelaren, niet door Schiphol Group zelf.
Leer dat verschil.
Hoef je mij niet uit te leggen.quote:Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind
leer dat verschil
nou dan zou ik het contract niet gunnen aan uitbuiters, KLM heeft een naam hoog te houdenquote:Op zondag 29 mei 2022 21:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoef je mij niet uit te leggen.
Ze hebben geen flikker inbreng in tarieven en lonen, hooguit kwaliteitsdingetjes. Het is een commerciele markt. Afhandelaren en Group zijn totaal verschillende dingen.
Veel plezier, niets erger dan een 10+ uur busreis. Helemaal als die bus vol zit met opgepepte pubers.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:52 schreef Werkman het volgende:
Paar jaar geleden naar Spanje gegaan met de bus.
Ik zei "Dat nooit meer! Volgende keer ga ik vliegen!"
Nu ik dit lees klinkt die bus toch niet zo slecht.
Dat is de markt dichthouden, monopoly creëren en qua tarieven de markt bepalen en mag ook niet.quote:Op zondag 29 mei 2022 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan zou ik het contract niet gunnen aan uitbuiters, KLM heeft een naam hoog te houden
een voorwaarde kan zijn om minimaal 120% van het minimumloon te betalen en 20% daarboven kan als kosten aan het contract toegevoegd worden
Wie betaald , die bepaald
Waar komt dat idee vandaan dat iedereen dat een recht vind? Als het te betalen is gaan mensen, als het net zo duur als de trein zou zijn, gaat iedereen met de auto.quote:Op zondag 29 mei 2022 19:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar is opzich niets mis mee maar men denkt net als heel sneeuwvlokjes Nederland dat het intussen een recht geworden is. En noodzakelijk. Dat is natuurlijk niet zo
niks open markt , de aanbesteder die bepaald de voorwaarden en anders kom je niet het terrein op met je spullenquote:Op zondag 29 mei 2022 21:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is de markt dichthouden, monopoly creëren en qua tarieven de markt bepalen en mag ook niet.
Kwaliteitseisen mag wel. Maar: open markt.
Tussen twee kwaaien de minste kiezen.quote:Op zondag 29 mei 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Veel plezier, niets erger dan een 10+ uur busreis. Helemaal als die bus vol zit met opgepepte pubers.
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.
Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.
Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Hij is gewoon jelly en ziet dit als een kans om over reizigers te bitchen.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Waar komt dat idee vandaan dat iedereen dat een recht vind? Als het te betalen is gaan mensen, als het net zo duur als de trein zou zijn, gaat iedereen met de auto.
Vraag en aanbod, meer is het niet.
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.quote:Op zondag 29 mei 2022 14:43 schreef Spanky78 het volgende:
Het is gewoon te goedkoop. Het personeel daar wordt te laag betaald en dus gaan ze ergens anders werken voor een paar euro meer. Veel reizen zijn ruim vooraf geboekt. En ze hebben gewoon niet de portemonnee willen trekken op Schiphol. Eerst draaien op uitzendkrachten en dan janken als die niet meer komen. Het beleid heeft compleet gefaald.
Terecht dat er naar de directie gewezen wordt, die hebben het allemaal laten gebeuren. Ze worden goed betaald om juist verantwoordelijkheid te dragen en nemen. Als je dan incompetent blijkt, moet je weg. Weg dus met die Benschop en de rest van zijn directie.
Los daarvan wordt er achterlijk veel gevlogen voor weekendjes etc. Maar dat is hier niet zo relevant.
Je snapt er werkelijk geen reet van.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niks open markt , de aanbesteder die bepaald de voorwaarden en anders kom je niet het terrein op met je spullen
ben ik niet eensquote:Op zondag 29 mei 2022 23:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je snapt er werkelijk geen reet van.
Als jij een contract hebt, kan Group alleen maar bepaalde kwaliteitseisen bepalen en thats it. Over de markt zelf, kunnen ze niets zeggen.
Kan jij het niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.quote:Op maandag 30 mei 2022 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben ik niet eens
de aanbesteder die beslist met welke afhandelaar hij in zee gaat
Overigens kan de afhandelaar de biedingen niet inzien , dus weet ook niet waarom hij het contract niet krijgt
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk.quote:Op zondag 29 mei 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.
Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.
De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
Alleen op kwaliteitseisen en wat bv de pass through rate moet zijn op verschillende delen van de dag.quote:Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind
leer dat verschil
Hiermee krijg je geen fatsoenlijke voorwaarden. Dit is het standaard verhaaltje... Links lullen en rechts vullen. Personeelstekort los je er wel mee op en Schiphol zal kleiner worden dat wel. Waarschijnlijk is ook de toeristen sector van Amsterdam ten einde.quote:Op zondag 29 mei 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.
Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.
De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?quote:Op maandag 30 mei 2022 06:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk.
Als je dan al zo wilt doen, maak het dan zo dat het een percentage is van je inkomen, wel zo eerlijk.
Dit dus, de 3 drukste dagen van het jaar, en gelijk klagen. Klagen deze mensen ook als ze op de Route du Soleil in de file staan tijdens zwarte zaterdag of zo ?quote:Op zondag 29 mei 2022 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.
Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.
Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
Voor wat betreft de startende en landende vliegtuigen, Schiphol zit nog 13% onder het aantal van 2019.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.
Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.
- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?
Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Ach kom, je ziet toch van 99% van de vliegvelden en 99% van de jaren dat het normaal kan. Gewoon genoeg slots openen.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.
Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.
- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?
Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halenquote:Op maandag 30 mei 2022 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?
Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....quote:Op maandag 30 mei 2022 08:38 schreef spoilert het volgende:
[..]
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"quote:Op maandag 30 mei 2022 08:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....
(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was ))
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:42 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Overstappers zijn het probleem niet.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.
Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Wel voor het millieu en de overlast.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overstappers zijn het probleem niet.
Daar ging dit topic niet over.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wel voor het millieu en de overlast.
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:01 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?
En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.
Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Achter de schermen wordt het gewoon helemaal kapot ge-WEF'tquote:Op maandag 30 mei 2022 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.
Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.dsquote:Op maandag 30 mei 2022 10:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.
Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.
Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
sluiten en een grote stad bouwen daarquote:Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.
Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Dit dus.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
Je hebt deze in het verkeerde topic gepostquote:Op maandag 30 mei 2022 09:59 schreef ludovico het volgende:
Staatsagent tikt KLM op vingers om loonsverhoging
Simpele lokkertjes, meer niet.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dit dus.
Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.
Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.
In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
O rlly?quote:Op maandag 30 mei 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |