abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 mei 2022 @ 22:32:15 #61
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_204910275
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.

Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.

Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_204910419
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.

Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.

Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
pi_204910569
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Waar komt dat idee vandaan dat iedereen dat een recht vind? Als het te betalen is gaan mensen, als het net zo duur als de trein zou zijn, gaat iedereen met de auto.

Vraag en aanbod, meer is het niet.
Hij is gewoon jelly en ziet dit als een kans om over reizigers te bitchen.
  zondag 29 mei 2022 @ 23:11:26 #64
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_204910598
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:43 schreef Spanky78 het volgende:
Het is gewoon te goedkoop. Het personeel daar wordt te laag betaald en dus gaan ze ergens anders werken voor een paar euro meer. Veel reizen zijn ruim vooraf geboekt. En ze hebben gewoon niet de portemonnee willen trekken op Schiphol. Eerst draaien op uitzendkrachten en dan janken als die niet meer komen. Het beleid heeft compleet gefaald.

Terecht dat er naar de directie gewezen wordt, die hebben het allemaal laten gebeuren. Ze worden goed betaald om juist verantwoordelijkheid te dragen en nemen. Als je dan incompetent blijkt, moet je weg. Weg dus met die Benschop en de rest van zijn directie.

Los daarvan wordt er achterlijk veel gevlogen voor weekendjes etc. Maar dat is hier niet zo relevant.
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.

Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.

De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
  zondag 29 mei 2022 @ 23:20:19 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204910650
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niks open markt , de aanbesteder die bepaald de voorwaarden en anders kom je niet het terrein op met je spullen
Je snapt er werkelijk geen reet van.

Als jij een contract hebt, kan Group alleen maar bepaalde kwaliteitseisen bepalen en thats it. Over de markt zelf, kunnen ze niets zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 mei 2022 @ 00:02:13 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204910789
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je snapt er werkelijk geen reet van.

Als jij een contract hebt, kan Group alleen maar bepaalde kwaliteitseisen bepalen en thats it. Over de markt zelf, kunnen ze niets zeggen.
ben ik niet eens

de aanbesteder die beslist met welke afhandelaar hij in zee gaat
Overigens kan de afhandelaar de biedingen niet inzien , dus weet ook niet waarom hij het contract niet krijgt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 30 mei 2022 @ 00:05:35 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204910797
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 00:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben ik niet eens

de aanbesteder die beslist met welke afhandelaar hij in zee gaat
Overigens kan de afhandelaar de biedingen niet inzien , dus weet ook niet waarom hij het contract niet krijgt
Kan jij het niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.

Group is ook de aanbesteder niet bij de afhandelaren. Dat zijn de maatschappijen die afgehandeld willen worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204911059
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.

Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.

De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk.


Als je dan al zo wilt doen, maak het dan zo dat het een percentage is van je inkomen, wel zo eerlijk. ;)
  maandag 30 mei 2022 @ 06:48:06 #69
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204911078
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind

leer dat verschil
Alleen op kwaliteitseisen en wat bv de pass through rate moet zijn op verschillende delen van de dag.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 30 mei 2022 @ 07:10:59 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204911119
Bonus :o maar dit keer voor de werknemers ^O^ _O_
En dus niet voor Benschop _O-
Maar nu ook nog loon omhoog anders staken vanaf woensdag

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ar-vakbond-eist-meer

Goed bezig daar ^O^ Nu nog Benschop enkeltje Timboektoe en we zijn een heel eind :7
pi_204911167
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.

Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.

De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
Hiermee krijg je geen fatsoenlijke voorwaarden. Dit is het standaard verhaaltje... Links lullen en rechts vullen. Personeelstekort los je er wel mee op en Schiphol zal kleiner worden dat wel. Waarschijnlijk is ook de toeristen sector van Amsterdam ten einde.

Ondertussen gaan de mensen die jij wilt pakken met je op papier leuk verhaal. Rustig naar Duitsland of Belgie om van daaruit te vliegen en schiet je er niks mee op kwa milieueffecten.
  maandag 30 mei 2022 @ 08:01:23 #72
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_204911296
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 06:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk.


Als je dan al zo wilt doen, maak het dan zo dat het een percentage is van je inkomen, wel zo eerlijk. ;)

Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?

En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.

Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
pi_204911462
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.

Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.

Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Dit dus, de 3 drukste dagen van het jaar, en gelijk klagen. Klagen deze mensen ook als ze op de Route du Soleil in de file staan tijdens zwarte zaterdag of zo ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911483
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.

Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.

- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?

Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911496
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.

Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.

- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?

Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Voor wat betreft de startende en landende vliegtuigen, Schiphol zit nog 13% onder het aantal van 2019.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911497
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.

Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.

- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?

Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Ach kom, je ziet toch van 99% van de vliegvelden en 99% van de jaren dat het normaal kan. Gewoon genoeg slots openen.

Personeelgebrek niets meer niets minder.

Een van die eisen voor steun was korten op personeelskosten overigens voor die coronasteun.

Who knows, ze falen wel echt kei kei keihard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204911506
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?

Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911522
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?

Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911529
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:38 schreef spoilert het volgende:

[..]
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....

(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was :D))
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911541
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....

(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was :D))
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911559
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:42 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911582
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
  maandag 30 mei 2022 @ 08:50:36 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204911617
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Overstappers zijn het probleem niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204911622
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Overstappers zijn het probleem niet.
Wel voor het millieu en de overlast.
  maandag 30 mei 2022 @ 08:53:05 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204911630
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wel voor het millieu en de overlast.
Daar ging dit topic niet over.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204911663
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar ging dit topic niet over.
500.000 vluchten per jaar. Oftewel 1 vlucht per minuut.

Het is gewoon van de zotte.
pi_204911688
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:01 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?

En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.

Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.

Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 30-05-2022 09:13:53 ]
pi_204911719
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
pi_204912071
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204912081
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
Achter de schermen wordt het gewoon helemaal kapot ge-WEF't
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')