abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204911497
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.

Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.

- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?

Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Ach kom, je ziet toch van 99% van de vliegvelden en 99% van de jaren dat het normaal kan. Gewoon genoeg slots openen.

Personeelgebrek niets meer niets minder.

Een van die eisen voor steun was korten op personeelskosten overigens voor die coronasteun.

Who knows, ze falen wel echt kei kei keihard.
"You are gonna be able to get your vaccine as soon as you turn five, I know you are excited, I know you are eager, in some places across the country you can even start making your appointment now, for shortly after your birthday!"
pi_204911506
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?

Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911522
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?

Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911529
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:38 schreef spoilert het volgende:

[..]
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....

(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was :D))
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911541
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....

(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was :D))
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911559
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:42 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911582
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
  maandag 30 mei 2022 @ 08:50:36 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204911617
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Overstappers zijn het probleem niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204911622
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Overstappers zijn het probleem niet.
Wel voor het millieu en de overlast.
  maandag 30 mei 2022 @ 08:53:05 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204911630
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wel voor het millieu en de overlast.
Daar ging dit topic niet over.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204911663
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar ging dit topic niet over.
500.000 vluchten per jaar. Oftewel 1 vlucht per minuut.

Het is gewoon van de zotte.
pi_204911688
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:01 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?

En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.

Uiteraard kun je wel trachten zo efficint mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.

Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 30-05-2022 09:13:53 ]
pi_204911719
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
pi_204912071
"You are gonna be able to get your vaccine as soon as you turn five, I know you are excited, I know you are eager, in some places across the country you can even start making your appointment now, for shortly after your birthday!"
pi_204912081
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
Achter de schermen wordt het gewoon helemaal kapot ge-WEF't
"You are gonna be able to get your vaccine as soon as you turn five, I know you are excited, I know you are eager, in some places across the country you can even start making your appointment now, for shortly after your birthday!"
  maandag 30 mei 2022 @ 10:08:10 #91
3542 Gia
User under construction
pi_204912137
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
  maandag 30 mei 2022 @ 10:21:47 #92
40566 Ericr
Livewrong
pi_204912248
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.

Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.

Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
  maandag 30 mei 2022 @ 10:23:58 #93
3542 Gia
User under construction
pi_204912266
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:21 schreef Ericr het volgende:

[..]
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.

Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.

Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
  maandag 30 mei 2022 @ 10:27:33 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204912287
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.

Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
sluiten en een grote stad bouwen daar ^O^
CHILD IN TIME MOET IN DE TOP2000 OMHOOG! STEMT ALLEN!
pi_204912305
quote:
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
  maandag 30 mei 2022 @ 11:58:12 #96
40566 Ericr
Livewrong
pi_204913021
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
Dit dus.

Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.

Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.

In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
  maandag 30 mei 2022 @ 12:10:11 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204913124
Chaos zet passagiers klem
Ellende op Schiphol steeds groter vanwege geschrapte en geannuleerde vluchten


De problemen op Schiphol zorgen inmiddels voor meer ellende dan ellelange wachtrijen op de luchthaven. Reizigers stranden in het buitenland door geschrapte vluchten naar Amsterdam, zien vakanties in rook opgaan en zien zich gedwongen hun reis te annuleren uit angst voor de chaos van de nationale luchthaven.

https://www.telegraaf.nl/(...)eannuleerde-vluchten

:') _O- _O-
pi_204913138
quote:
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204913146
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:58 schreef Ericr het volgende:

[..]
Dit dus.

Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.

Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.

In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
Simpele lokkertjes, meer niet.

Aangezien de meeste mensen tegelijk in de vakantie periodes vliegen betalen ze ook de hoofdprijs. En dat is dan maar een gedeelte van de vakantie, onderkomst is dan ook het duurst. Dat Henk en Ingrid, met 2 kinderen, voor twee tientjes 2 weken op het strand liggen in Zuid Spanje, hoofdseizoen, is een lulverhaal.
pi_204913147
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
O rlly?
"You are gonna be able to get your vaccine as soon as you turn five, I know you are excited, I know you are eager, in some places across the country you can even start making your appointment now, for shortly after your birthday!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')