Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.
Ja, simpel zat.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen.
Nu heeft Schiphol blijkbaar maximaal gecashed en niet genoeg capaciteit beschikbaar en zitten alle betrokkenen (passagiers, maar ook het luchthavenpersoneel) met de gebakken peren.
Aandeelhouders en bestuurders boeit het niet dat het gepeupel zijn vlucht niet haalt of met woedende passagiers geconfronteerd wordt, die hebben hun schaapjes al lang op het droge. Lang leve het neoliberalisme!quote:Op maandag 30 mei 2022 17:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen. Nu hebben ze maximaal gecashed en zitten alle betrokkenen (passagiers, maar ook het luchthavenpersoneel) met de gebakken peren.
Man in het midden ertussen gezet door een Kaag die er geen reet van begrijptquote:Op maandag 30 mei 2022 17:25 schreef ludovico het volgende:
"Outsourced, niet directe verantwoording van Minister blabla"
Maar aandeelhouder en degene met meeste stemrecht ook dus effectief de partij die de vinger in de pap heeft.
Het imago van de luchthaven gaat zo rap naar de knoppen. Passagiers gaan in het vervolg uitwijken naar luchthavens waar ze wel menswaardig worden behandeld en waar ze wel een comfortabele reis aangeboden krijgen. Medewerkers gaan zoeken naar een andere baan.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Aandeelhouders en bestuurders boeit het niet dat het gepeupel zijn vlucht niet haalt of met woedende passagiers geconfronteerd wordt, die hebben hun schaapjes al lang op het droge. Lang leve het neoliberalisme!
Dubbele winst laten liggen, dat kan niet in de neo-liberale heilstaat. Na 15min dineren er uit schoppen, zoals ze in New York doen, in plaats van 30 min laten zitten.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, simpel zat.
Je weet hoeveel passagiers je op een normale manier kunt werken. Net zoals dat een restauranthouder weet hoeveel tafels 'ie heeft. Als je 10 tafels hebt, ga je er ook niet 20 verkopen in een bepaald tijdsblok.
Ik vlieg (als het goed is 🤞🏻) 16 juni met m'n vriendin naar de VS om na twee jaar pandemie eindelijk weer eens familie te kunnen bezoeken. Ik heb er serieus spijt van een vlucht vanaf Schiphol geboekt te hebben ipv bijv. Frankfurt.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het imago van de luchthaven gaat zo rap naar de knoppen. En mensen gaan in het vervolg uitwijken naar luchthavens waar ze wel menswaardig worden behandeld en je wel een comfortabele reis hebt.
Langdurige ziektemelding zullen ook wel door het dak gaan.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op deze manier zullen de resterende werknemers ook wel zoiets hebben van ik zoek wel elders een baan. Genoeg te vinden nu. Niemand gaat wekenlang elke dag met zeurende en agressieve reizigers dealen, dat is gewoon een recept voor een burnout.
En de mensen die daar wel werken die doen dat nu ook niet meer voor hun lol.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu trek je al helemaal geen nieuwe medewekers aan. Wie wil daar aan de slag in die chaos.
De Nederlandse bestuurscultuur kan nou eenmaal niet eeuwig zonder gevolgen blijven. Schiphol is niets meer dan één van de symptomen van decennialange incompetentie en het daardoor veroorzaakte wanbeleid.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
1987-1997
Economie, Erasmus Universiteit Rotterdam (niet afgerond)
CV Mark harbers![]()
In 10 jaar niet een vier jarige opleiding kunnen afronden![]()
![]()
Zo een debiel beslist dan over Schiphol![]()
quote:Op maandag 30 mei 2022 16:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat heeft die dikke joker te zeggen? Kan hem niet aangluren dus ga het niet kijken. Uitgerangeerde clown dat het is.
Veel prutsers blijkbaar in het bestuur van luchthavens.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:51 schreef ACT-F het volgende:
Het is ook nergens goed hè![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Je kunt nog omboekenquote:Op maandag 30 mei 2022 17:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vlieg (als het goed is 🤞🏻) 16 juni met m'n vriendin naar de VS om na twee jaar pandemie eindelijk weer eens familie te kunnen bezoeken. Ik heb er serieus spijt van een vlucht vanaf Schiphol geboekt te hebben ipv bijv. Frankfurt.
Nogmaals, het speelt overal ter wereld. Personeel is weggegaan en komt niet terug.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.
Dat had men ook op kunnen lossen door gewoon minder vliegbewegingen te verkopen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, het speelt overal ter wereld. Personeel is weggegaan en komt niet terug.
Ja. dat had gekund en daar kun je ze op afrekenen. Maar doen alsof het een puur Nederlands probleem is en nergens ander vookomt is ronduit dom gelul.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat had men ook op kunnen lossen door gewoon minder vliegbewegingen te verkopen.
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. dat had gekund en daar kun je ze op afrekenen. Maar doen alsof het een puur Nederlands probleem is en nergens ander vookomt is ronduit dom gelul.
Iedere hub heeft dit probleem en alweer, Schiphol is niet de enige hub ter wereld en ook niet de enige met problemen en overal ter wereld zijn mensen furieus als ze vluchten missen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.
Benschop moet eruit getyfd worden met pek en veren.
Geef me maar een vliegveld waar de wachtrij 5 uur of meer is.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedere hub heeft dit probleem en alweer, Schiphol is niet de enige hub ter wereld en ook niet de enige met problemen en overal ter wereld zijn mensen furieus als ze vluchten missen.
Er wordt nog altijd beduidend minder gevlogen dan voor de pandemie...quote:Op maandag 30 mei 2022 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
En dan niet eenmalig een keer maar nu al weken aan een stuk chaos rond schiphol.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef me maar een vliegveld waar de wachtrij 5 uur of meer is.
Op een doodnormale maandag ofzo, standaard 3 uur wachtrij nuquote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan niet eenmalig een keer maar nu al weken aan een stuk chaos rond schiphol.
Wat mooi, de directie van beide luchthavens kunnen blijven zitten, want ze zijn niet de enige.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:51 schreef ACT-F het volgende:
Het is ook nergens goed hè![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost
En de jaarlijkse lunch in Davos dan, de dinertjes in Brussel en Strasbourg, bijkletsen in Luxemburg, op de koffie bij Erdogan.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.
Allemaal op 1 augustus.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost
Als je dit een relatief rustige periode noemt dan heb je de laatste dagen geen nieuws gevolgd. Een deel van het probleem is nu ook mensen die juist weer te vroeg naar het vliegveld komen en dan moeten wachten omdat balies bv nog niet open zijn.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Ik ontken helemaal niets, geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik zeg alleen dat een deel van het probleem ook te maken heeft met mensen die allerlei onredelijke eisen gaan stellen ipv even mee te werken en zo iedereen zo snel mogelijk er door te krijgen.quote:Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
Je kunt ook stellen dat vliegen gewoon te goedkoop is.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
én die hub-functie ookquote:Op maandag 30 mei 2022 18:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.
Benschop moet eruit getyfd worden met pek en veren.
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/quote:Op maandag 30 mei 2022 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt toch ook al die vluchten voor korte vakanties naar andere vliegvelden tiefen?
Ja. Maar daar wordt dan ook weer over gemiept.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/
Nee, dat vliegveld is voor de sier. Twee jaar gereed en nog steeds niet open.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/
quote:Op maandag 30 mei 2022 20:52 schreef RipCity het volgende:
Heathrow and Gatwick: Passengers asked to drop bags off at airport day before flying as travel chaos continues
Passengers flying with British Airways have been asked to check in their luggage the day before their flight. The airline has made the request to ease airport pressure. Holidaymakers flying from Gatwick and Heathrow Terminal 5 are being told to check their bags the day before and then return for their flight the next day, the Mirror reports.
In an email to travellers from Gatwick, British Airways said: "We want to do everything we can to help you avoid spending your time queuing." There is a growing demand for holidays abroad as restrictions have been lifted. During the pandemic, BA cut 10,000 jobs and has since struggled to recruit staff to cope with the influx of holiday-goers.
The airline also ran the "overnight bag drop service" last year when it faced staff shortages in the summer. When checking-in luggage, all passengers on the booking must be present. Entire families therefore are required to travel to the airport the evening prior and they can then return the next day for their flight.![]()
This comes as travel chaos has affected parts of the UK. There have been reports of security desks being closed, passport security broken, creating 'crazy' queues lasting for hours at London airports. Though Gatwick has responded to these claims saying "there are no significant queues", there have reportedly been cancellations this morning (May 30).
Elsewhere across the UK, hundreds of TUI passengers were frustrated the learn via text that their trips flying from Manchester Airport were cancelled. Travellers said they had had a four-hour wait to get through security, followed by a further four-hour flight delay whilst "waiting for a pilot."
Zonder uitzondering gaat niet, natuurlijk. Bovendien is het volkomen arbitrair. 1 keer per jaar is immers ook niet 'noodzakelijk'.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.
Ook amper te handhaven natuurlijk. Je kunt het beter gewoon wat duurder maken. Dan gaan mensen vanzelf wel minder vliegen.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zonder uitzondering gaat niet, natuurlijk. Bovendien is het volkomen arbitrair. 1 keer per jaar is immers ook niet 'noodzakelijk'.
Vast. Maar dan kom je weer met het probleem dat hoe duur je het ook maakt, het voor de mensen met geld geen reet uitmaakt. Kortom: klassenverschillen. Vliegen enkel nog voor de rijke. Ik vind het best, maar zie het als SP, PVDA, GL, Bij1, maar toch ook wel D66 maar eens uit te leggen aan je achterban.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook amper te handhaven natuurlijk. Je kunt het beter gewoon wat duurder maken. Dan gaan mensen vanzelf wel minder vliegen.
Ja, welkom in het echte leven. Al is dat lastig voor dat soort partijen en chargeren ze inderdaad graag. Je hoeft het vliegen niet zo duur te maken dat er amper nog wordt gevlogen, maar enkel zodat er wat minder wordt gevlogen. Dat gewoon eenvoudige loonslaven niet 4 of 5 keer per jaar het vliegtuig pakken.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vast. Maar dan kom je weer met het probleem dat hoe duur je het ook maakt, het voor de mensen met geld geen reet uitmaakt. Kortom: klassenverschillen. Vliegen enkel nog voor de rijke. Ik vind het best, maar zie het als SP, PVDA, GL, Bij1, maar toch ook wel D66 maar eens uit te leggen aan je achterban.
Er zijn nauwelijks eenvoudige loonslaven die 4 a 5 keer per jaar het vliegtuig pakken. Als je zoveel tijd hebt, ben je immers geen loonslaaf. Laten we niet dingen verzinnen he.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, welkom in het echte leven. Al is dat lastig voor dat soort partijen en chargeren ze inderdaad graag. Je hoeft het vliegen niet zo duur te maken dat er amper nog wordt gevlogen, maar enkel zodat er wat minder wordt gevlogen. Dat gewoon eenvoudige loonslaven niet 4 of 5 keer per jaar het vliegtuig pakken.
Keertje in de winter, keertje in de zomer, nog wat van die citytrips...quote:Op maandag 30 mei 2022 21:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijks eenvoudige loonslaven die 4 a 5 keer per jaar het vliegtuig pakken. Als je zoveel tijd hebt, ben je immers geen loonslaaf. Laten we niet dingen verzinnen he.
Kom kom, Halcon. Dat doet de gemiddelde loonslaaf niet. Niet flauw doen.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Keertje in de winter, keertje in de zomer, nog wat van die citytrips...
De enige persoon, die ik ken, die jaarlijks 10 tot 15 keer met het vliegtuig op vakantie ging was indertijd zzp-er en zeker geen gewone loonslaaf.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom kom, Halcon. Dat doet de gemiddelde loonslaaf niet. Niet flauw doen.
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..quote:Op maandag 30 mei 2022 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De enige persoon, die ik ken, die jaarlijks 10 tot 15 keer met het vliegtuig op vakantie ging was indertijd zzp-er en zeker geen gewone loonslaaf.
Vliegvakantie op de bonquote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost
Henk en Ingrid kunnen niet zo makkelijk vrij krijgen, want die moeten fysiek arbeid doen voor een baas.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De enige persoon, die ik ken, die jaarlijks 10 tot 15 keer met het vliegtuig op vakantie ging was indertijd zzp-er en zeker geen gewone loonslaaf.
Dit!quote:Op maandag 30 mei 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..
Wtf
Het is wat het is, ik heb daar zelf ook meerdere decennia voor nodig.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..
Wtf
Heel normaal bij D66 en GroenLinksquote:Op maandag 30 mei 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..
Wtf
Om het te begrijpen bedoel je?quote:Op maandag 30 mei 2022 22:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is wat het is, ik heb daar zelf ook meerdere decennia voor nodig.
Om aan tien tot vijftien vliegvakanties te komen.quote:
Ah zo. Ja, ik ook.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Om aan tien tot vijftien vliegvakanties te komen.
Dat zie ik geen enkele loonslaaf doen.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Keertje in de winter, keertje in de zomer, nog wat van die citytrips...
Dat sowieso. Zo'n malloot zit daar alleen maar door zijn (politieke) netwerk. Dat is natuurlijk puur corruptie, maar ingeburgerd en dus blijkbaar geaccepteerd.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Misschien management salarissen korten en dat geld gebruiken voor de security.
Wat moeten ze dan uitleggen? Geen van die partijen zit in de regering en kan dus makkelijk tegen zo'n voorstel stemmen zonder enige last. Sterker nog, het is allemaal mooi voor ze, kunnen ze flink campagne mee voeren dat ze het vliegen aan de gewone man terug gaan geven.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vast. Maar dan kom je weer met het probleem dat hoe duur je het ook maakt, het voor de mensen met geld geen reet uitmaakt. Kortom: klassenverschillen. Vliegen enkel nog voor de rijke. Ik vind het best, maar zie het als SP, PVDA, GL, Bij1, maar toch ook wel D66 maar eens uit te leggen aan je achterban.
Hangt ervan af hoe je rekent denk ik. 10 tripjes vanuit Schiphol is erg veel. Maar 10 keer met het vliegtuig valt wel weer mee. Ik heb zelf schoonfamilie in Zuid-Korea dus daar vliegen we sowieso wel vaak naartoe, maar vaak maken we dan vanuit Zuid-Korea weer een aantal tripjes naar Jeju (binnen Zuid-Korea) Japan of Hong Kong bijvoorbeeld. En dan later in het jaar nog een reis binnen Europa bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
10 tot 15 keer met het vliegtuig. Op vakantie..
Wtf
Waarom niet? Niet iedereen zit in een zo’n groot mogelijk huis met vier kinderen, een grote auto en 3 honden en een goudvis.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zie ik geen enkele loonslaaf doen.
Triest dat je zo over mensen denkt.
Idd een aparte gedachte. Ken ook een stel wat 3 of 4 keer per jaar weg gaat (met vliegtuig) en ze zijn beide gewoon in dienst. Maarja wel geen kinderen, en beide een goede baan dus dat scheelt idd.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 01:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom niet? Niet iedereen zit in een zo’n groot mogelijk huis met vier kinderen, een grote auto en 3 honden en een goudvis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |