Ach kom, je ziet toch van 99% van de vliegvelden en 99% van de jaren dat het normaal kan. Gewoon genoeg slots openen.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.
Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.
- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?
Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halenquote:Op maandag 30 mei 2022 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?
Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....quote:Op maandag 30 mei 2022 08:38 schreef spoilert het volgende:
[..]
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"quote:Op maandag 30 mei 2022 08:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....
(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was))
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:42 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Overstappers zijn het probleem niet.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.
Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Wel voor het millieu en de overlast.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overstappers zijn het probleem niet.
Daar ging dit topic niet over.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Wel voor het millieu en de overlast.
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:01 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?
En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.
Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Achter de schermen wordt het gewoon helemaal kapot ge-WEF'tquote:Op maandag 30 mei 2022 09:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.
Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.dsquote:Op maandag 30 mei 2022 10:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.
Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.
Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
sluiten en een grote stad bouwen daarquote:Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.
Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Dit dus.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
Je hebt deze in het verkeerde topic gepostquote:Op maandag 30 mei 2022 09:59 schreef ludovico het volgende:
Staatsagent tikt KLM op vingers om loonsverhoging
Simpele lokkertjes, meer niet.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dit dus.
Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.
Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.
In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
O rlly?quote:Op maandag 30 mei 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
Altijd een rare gewaarwording dat mensen willen bepalen wat de prijs moet zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Musk doet zijn best.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet. Treinkaartje naar het vliegveld is al snel 100eu met zijn vieren, als je terug komt nog eens.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar.
1500 km vanuit Roffa ook om naar Barcelona bijv te rijden, dan ben je het écht wel zat.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet.
En dan moet je al een auto hebben, zonder auto kan je met de trein. 1000 euro+
Hollands trotsquote:Op maandag 30 mei 2022 12:51 schreef RipCity het volgende:
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’
https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
En diezelfde 'bestuurders' zijn nu nergens te bekennen.. Hoe sloop je een van de Hollandse kroonjuwelenquote:Op maandag 30 mei 2022 12:53 schreef RedFever007 het volgende:
GENOT!![]()
Kijken hoe dit kaartenhuis helemaal in elkaar dondert. Jaaaarenlang je personeel uitknijpen via ingehuurde bedrijven die alleen concurreren mogen/kunnen op prijs. De maat is vol! Laat ze (de top van Shithol) maar lekker verzuipen.
Mijn god, wat een chaosquote:Op maandag 30 mei 2022 12:51 schreef RipCity het volgende:
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’
https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
Is die kerel uberhaupt wel al op Schiphol geweest de afgelopen wekenquote:Vakbond FNV kondigde eerder aan met acties te komen als er voor 1 juni geen akkoord tussen de luchthaven en de bonden is. Schiphol-topman Dick Benschop was woensdag niet persoonlijk aanwezig bij de gesprekken.
Same Dublin:quote:Op maandag 30 mei 2022 13:37 schreef RipCity het volgende:
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
"Hired 300 employees"quote:Op maandag 30 mei 2022 13:37 schreef RipCity het volgende:
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.quote:Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.
Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
Op Stockholm Arlanda staan de laatste tijd ook enorme rijen. Het is echt niet alleen Schiphol.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.
Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
Ja dit gaat over schiphol en niet klmquote:
Misschien management salarissen korten en dat geld gebruiken voor de security.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
Wat heeft die dikke joker te zeggen? Kan hem niet aangluren dus ga het niet kijken. Uitgerangeerde clown dat het is.quote:
Eerder een kutland met een kutbestuurscultuur en een economisch kutklimaat; alles wordt nl. onder het mom van "neoliberalisme" gesloopt. Nu de "have-nots" terecht weigeren nog langer voor een hongerloontje te werken begint het hele kaartenhuis in elkaar te storten.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:49 schreef Red_85 het volgende:
Wat een kutsecurity en luchthaven is het toch ook.
Op een maandag...
Nou nou nou. Een jaar of wat geleden was dit een groot issue in de VS. Rijen van 4 uur bij grote vliegvelden.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.
Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
Dat laatste is geen probleem. Vliegen is vrij goedkoop. Vliegen is nu bij uitstek iets wat best een stuk duurder kan worden.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
quote:Op maandag 30 mei 2022 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja dit gaat over schiphol en niet klm
Ah dus de staat is de verantwoordelijke.quote:The Dutch State: 129,880 A shares (69.77%)
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30?quote:Op maandag 30 mei 2022 16:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Record scherper gezet, nu rij van 500 meter buiten al wachten![]()
![]()
Manchester:quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:09 schreef freako het volgende:
[..]
Manchester:
https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-61633449
Dublin:
https://www.irishmirror.i(...)s-daa-given-27101111
Bristol:
https://www.itv.com/news/(...)urs-before-departure
Birmingham:
https://www.euronews.com/(...)ight-chaos-continues
Düsseldorf:
https://www.derwesten.de/(...)nge-id235451637.html
Hamburg:
https://www.abendblatt.de(...)-check-schlange.html
Vul maar aan:quote:Op maandag 30 mei 2022 17:09 schreef freako het volgende:
[..]
Manchester:
https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-61633449
Dublin:
https://www.irishmirror.i(...)s-daa-given-27101111
Bristol:
https://www.itv.com/news/(...)urs-before-departure
Birmingham:
https://www.euronews.com/(...)ight-chaos-continues
Düsseldorf:
https://www.derwesten.de/(...)nge-id235451637.html
Hamburg:
https://www.abendblatt.de(...)-check-schlange.html
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.
Kwestie van ofwel je capaciteit snel genoeg opschroeven ofwel minder hooi op je vork nemen en niet meer vliegbewegingen verkopen dan je kunt waarmaken.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.
Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.
Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
En 100% incompetentie van de topmanquote:Op maandag 30 mei 2022 17:02 schreef ludovico het volgende:
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30?
"Outsourced, niet directe verantwoording van Minister blabla"quote:Op maandag 30 mei 2022 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar de minister VOELT zich niet verantwoordelijkdus opgelost en stik er maar in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |