abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204911497
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.

Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.

- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?

Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Ach kom, je ziet toch van 99% van de vliegvelden en 99% van de jaren dat het normaal kan. Gewoon genoeg slots openen.

Personeelgebrek niets meer niets minder.

Een van die eisen voor steun was korten op personeelskosten overigens voor die coronasteun.

Who knows, ze falen wel echt kei kei keihard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204911506
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?

Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911522
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?

Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911529
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:38 schreef spoilert het volgende:

[..]
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....

(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was :D))
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911541
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....

(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was :D))
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911559
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:42 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911582
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
  maandag 30 mei 2022 @ 08:50:36 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204911617
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Overstappers zijn het probleem niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204911622
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Overstappers zijn het probleem niet.
Wel voor het millieu en de overlast.
  maandag 30 mei 2022 @ 08:53:05 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204911630
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wel voor het millieu en de overlast.
Daar ging dit topic niet over.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204911663
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar ging dit topic niet over.
500.000 vluchten per jaar. Oftewel 1 vlucht per minuut.

Het is gewoon van de zotte.
pi_204911688
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:01 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?

En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.

Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.

Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 30-05-2022 09:13:53 ]
pi_204911719
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
pi_204912071
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204912081
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
Achter de schermen wordt het gewoon helemaal kapot ge-WEF't
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 30 mei 2022 @ 10:08:10 #91
3542 Gia
User under construction
pi_204912137
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
  maandag 30 mei 2022 @ 10:21:47 #92
40566 Ericr
Livewrong
pi_204912248
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.

Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.

Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
  maandag 30 mei 2022 @ 10:23:58 #93
3542 Gia
User under construction
pi_204912266
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:21 schreef Ericr het volgende:

[..]
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.

Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.

Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
  maandag 30 mei 2022 @ 10:27:33 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204912287
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.

Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
sluiten en een grote stad bouwen daar ^O^
pi_204912305
quote:
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
  maandag 30 mei 2022 @ 11:58:12 #96
40566 Ericr
Livewrong
pi_204913021
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
Dit dus.

Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.

Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.

In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
  maandag 30 mei 2022 @ 12:10:11 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204913124
Chaos zet passagiers klem
Ellende op Schiphol steeds groter vanwege geschrapte en geannuleerde vluchten


De problemen op Schiphol zorgen inmiddels voor meer ellende dan ellelange wachtrijen op de luchthaven. Reizigers stranden in het buitenland door geschrapte vluchten naar Amsterdam, zien vakanties in rook opgaan en zien zich gedwongen hun reis te annuleren uit angst voor de chaos van de nationale luchthaven.

https://www.telegraaf.nl/(...)eannuleerde-vluchten

:') _O- _O-
pi_204913138
quote:
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204913146
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:58 schreef Ericr het volgende:

[..]
Dit dus.

Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.

Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.

In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
Simpele lokkertjes, meer niet.

Aangezien de meeste mensen tegelijk in de vakantie periodes vliegen betalen ze ook de hoofdprijs. En dat is dan maar een gedeelte van de vakantie, onderkomst is dan ook het duurst. Dat Henk en Ingrid, met 2 kinderen, voor twee tientjes 2 weken op het strand liggen in Zuid Spanje, hoofdseizoen, is een lulverhaal.
pi_204913147
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
O rlly?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204913163
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Altijd een rare gewaarwording dat mensen willen bepalen wat de prijs moet zijn.

De prijs zou een resultante moeten zijn voor waar marktpartijen het willen aanbieden.
Hou het dan bij eerlijke belastingen m.b.t. accijns, dat gaat fout en dat geeft een oneerlijk concurrentievoordeel voor vliegen.

Belast iedereen gelijk voor CO2 (CO2 belasting).
Dan mogen die partijen het toch verder uitzoeken waar ze het voor doen?

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Musk doet zijn best.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204913254
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar.
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet. Treinkaartje naar het vliegveld is al snel 100eu met zijn vieren, als je terug komt nog eens. _O-

En dan moet je al een auto hebben, zonder auto kan je met de trein. 1000 euro+
pi_204913265
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet. _O-

En dan moet je al een auto hebben, zonder auto kan je met de trein. 1000 euro+
1500 km vanuit Roffa ook om naar Barcelona bijv te rijden, dan ben je het écht wel zat.

Dan zit je qua autokosten ook wel op... 700-800 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 30 mei 2022 @ 12:49:26 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204913396
Vandaag weer chaos, wat is Schiphol afgetakeld zeg.
фак араунд энд файнд аут
pi_204913409
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’

https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204913422
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:51 schreef RipCity het volgende:
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’

https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
Hollands trots :')
  maandag 30 mei 2022 @ 12:53:40 #107
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204913429
GENOT! *)

Kijken hoe dit kaartenhuis helemaal in elkaar dondert. Jaaaarenlang je personeel uitknijpen via ingehuurde bedrijven die alleen concurreren mogen/kunnen op prijs. De maat is vol! Laat ze (de top van Shithol) maar lekker verzuipen.
  maandag 30 mei 2022 @ 12:59:54 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204913493
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:53 schreef RedFever007 het volgende:
GENOT! *)

Kijken hoe dit kaartenhuis helemaal in elkaar dondert. Jaaaarenlang je personeel uitknijpen via ingehuurde bedrijven die alleen concurreren mogen/kunnen op prijs. De maat is vol! Laat ze (de top van Shithol) maar lekker verzuipen.
En diezelfde 'bestuurders' zijn nu nergens te bekennen.. Hoe sloop je een van de Hollandse kroonjuwelen :(
фак араунд энд файнд аут
  maandag 30 mei 2022 @ 13:09:39 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204913567
Schiphol _O-
pi_204913716
Ik mag binnenkort ook in die rij staan voor een stroopwafel :9
-nee-
  maandag 30 mei 2022 @ 13:26:50 #111
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204913737
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:51 schreef RipCity het volgende:
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’

https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
Mijn god, wat een chaos :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_204913793
Je bent toch ook gestoord om in zo'n rij te gaan staan.
pi_204913810
quote:
Vakbond FNV kondigde eerder aan met acties te komen als er voor 1 juni geen akkoord tussen de luchthaven en de bonden is. Schiphol-topman Dick Benschop was woensdag niet persoonlijk aanwezig bij de gesprekken.
Is die kerel uberhaupt wel al op Schiphol geweest de afgelopen weken :')

Hoe kun je falen als bestuurder zeg :') Je hebt één taak...
pi_204913821
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204913832
Is er geen business class rij :{w (met stroopwafel EN koffie)
-nee-
pi_204913838
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:37 schreef RipCity het volgende:
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
Same Dublin:
https://www.irishmirror.i(...)rt-chaos-to-27098150
  maandag 30 mei 2022 @ 13:41:48 #117
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204913848
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:37 schreef RipCity het volgende:
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
"Hired 300 employees"

Daar kan Schiphol nog een puntje aan zuigen :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_204913855
Als ik Rutte zou zijn had ik de 1,5 meter regel weer ingevoerd, is lache.
-nee-
pi_204914200
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.

Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.

Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
  maandag 30 mei 2022 @ 14:49:22 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204914288
Wat een kutsecurity en luchthaven is het toch ook.
Op een maandag...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 mei 2022 @ 15:07:30 #121
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_204914414
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.

Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
  maandag 30 mei 2022 @ 15:08:48 #122
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_204914421
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.

Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.

Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
Op Stockholm Arlanda staan de laatste tijd ook enorme rijen. Het is echt niet alleen Schiphol.
pi_204914634
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
O rlly?
Ja dit gaat over schiphol en niet klm
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204914722
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 15:07 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
Misschien management salarissen korten en dat geld gebruiken voor de security.
  maandag 30 mei 2022 @ 15:49:14 #125
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204914801
twitter
pi_204914872
quote:
:D _O-
  maandag 30 mei 2022 @ 16:00:12 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  Redactie Frontpage maandag 30 mei 2022 @ 16:01:24 #128
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_204914895
quote:
Wat heeft die dikke joker te zeggen? Kan hem niet aangluren dus ga het niet kijken. Uitgerangeerde clown dat het is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_204914915
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:49 schreef Red_85 het volgende:
Wat een kutsecurity en luchthaven is het toch ook.
Op een maandag...
Eerder een kutland met een kutbestuurscultuur en een economisch kutklimaat; alles wordt nl. onder het mom van "neoliberalisme" gesloopt. Nu de "have-nots" terecht weigeren nog langer voor een hongerloontje te werken begint het hele kaartenhuis in elkaar te storten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 30 mei 2022 @ 16:05:58 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204914925
twitter


Record scherper gezet, nu rij van 500 meter buiten al wachten :') _O- _O-
pi_204914939
Ik las trouwens een prachtige naam voor bagagemedewerkers: Koffermollen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 30 mei 2022 @ 16:16:47 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204915005
.
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.

Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.

Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
Nou nou nou. Een jaar of wat geleden was dit een groot issue in de VS. Rijen van 4 uur bij grote vliegvelden.

En onlangs in Canada

https://www.cbc.ca/news/c(...)wait-times-1.6450780
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204915178
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 15:07 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
Dat laatste is geen probleem. Vliegen is vrij goedkoop. Vliegen is nu bij uitstek iets wat best een stuk duurder kan worden.
  maandag 30 mei 2022 @ 16:48:59 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204915232
twitter

*O* *O*
  maandag 30 mei 2022 @ 16:51:40 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204915251
twitter


:o
pi_204915293
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja dit gaat over schiphol en niet klm
quote:
The Dutch State: 129,880 A shares (69.77%)
Ah dus de staat is de verantwoordelijke.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204915322
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

Record scherper gezet, nu rij van 500 meter buiten al wachten :') _O- _O-
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 30 mei 2022 @ 17:04:51 #138
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_204915341
Denk je slim te zijn door uit te wijken naar Eindhoven....
twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 30 mei 2022 @ 17:06:06 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204915355
Wat een vee.
  maandag 30 mei 2022 @ 17:09:03 #140
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204915425
Totaal kansloos dat dit kan.

Net zo debiel als dat waterstaat een viaduct moet sluiten vanwege maar 2 personen die het kunnen bedienen igv nood.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 30 mei 2022 @ 17:15:52 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204915471
Suc6 ermee, het boeit me niet en ga komende tijd toch niet vliegen.

Hoor het wel als het weer normaal is.
  maandag 30 mei 2022 @ 17:17:31 #144
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 17:17:36 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204915481
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.

Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 30 mei 2022 @ 17:20:17 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204915508
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.

Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
Kwestie van ofwel je capaciteit snel genoeg opschroeven ofwel minder hooi op je vork nemen en niet meer vliegbewegingen verkopen dan je kunt waarmaken.

Deze taferelen op Schiphol zijn echt beneden alle peil.
фак араунд энд файнд аут
pi_204915527
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.

Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 30 mei 2022 @ 17:22:55 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204915531
quote:
81s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:02 schreef ludovico het volgende:
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30?
En 100% incompetentie van de topman
Check :7 |:)
  maandag 30 mei 2022 @ 17:24:31 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204915540
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:
Ah dus de staat is de verantwoordelijke.
Maar de minister VOELT zich niet verantwoordelijk :') dus opgelost en stik er maar in :r
pi_204915547
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Maar de minister VOELT zich niet verantwoordelijk :') dus opgelost en stik er maar in :r
"Outsourced, niet directe verantwoording van Minister blabla"
Maar aandeelhouder en degene met meeste stemrecht ook dus effectief de partij die de vinger in de pap heeft.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')