Altijd een rare gewaarwording dat mensen willen bepalen wat de prijs moet zijn.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Musk doet zijn best.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet. Treinkaartje naar het vliegveld is al snel 100eu met zijn vieren, als je terug komt nog eens.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar.
1500 km vanuit Roffa ook om naar Barcelona bijv te rijden, dan ben je het écht wel zat.quote:Op maandag 30 mei 2022 12:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Met 4 personen met de auto is meestal goedkoper, en vliegen zeker niet 3 tientjes. 4 personen tijdens de zomer vakantie, echt niet.
En dan moet je al een auto hebben, zonder auto kan je met de trein. 1000 euro+
Hollands trotsquote:Op maandag 30 mei 2022 12:51 schreef RipCity het volgende:
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’
https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
En diezelfde 'bestuurders' zijn nu nergens te bekennen.. Hoe sloop je een van de Hollandse kroonjuwelenquote:Op maandag 30 mei 2022 12:53 schreef RedFever007 het volgende:
GENOT!![]()
Kijken hoe dit kaartenhuis helemaal in elkaar dondert. Jaaaarenlang je personeel uitknijpen via ingehuurde bedrijven die alleen concurreren mogen/kunnen op prijs. De maat is vol! Laat ze (de top van Shithol) maar lekker verzuipen.
Mijn god, wat een chaosquote:Op maandag 30 mei 2022 12:51 schreef RipCity het volgende:
Het is wederom chaos op Schiphol. Reizigers staan zelfs al buiten honderden meters in de rij.
Wederom chaos op Schiphol: ’Zulke rijen heb ik nog nooit meegemaakt’
https://www.telegraaf.nl/(...)nog-nooit-meegemaakt
Is die kerel uberhaupt wel al op Schiphol geweest de afgelopen wekenquote:Vakbond FNV kondigde eerder aan met acties te komen als er voor 1 juni geen akkoord tussen de luchthaven en de bonden is. Schiphol-topman Dick Benschop was woensdag niet persoonlijk aanwezig bij de gesprekken.
Same Dublin:quote:Op maandag 30 mei 2022 13:37 schreef RipCity het volgende:
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
"Hired 300 employees"quote:Op maandag 30 mei 2022 13:37 schreef RipCity het volgende:
To be fair: in Engeland ook een grote chaos https://www.msn.com/en-gb(...)402fabb21fd4019afb22
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.quote:Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.
Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
Op Stockholm Arlanda staan de laatste tijd ook enorme rijen. Het is echt niet alleen Schiphol.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.
Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
Ja dit gaat over schiphol en niet klmquote:
Misschien management salarissen korten en dat geld gebruiken voor de security.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
Wat heeft die dikke joker te zeggen? Kan hem niet aangluren dus ga het niet kijken. Uitgerangeerde clown dat het is.quote:
Eerder een kutland met een kutbestuurscultuur en een economisch kutklimaat; alles wordt nl. onder het mom van "neoliberalisme" gesloopt. Nu de "have-nots" terecht weigeren nog langer voor een hongerloontje te werken begint het hele kaartenhuis in elkaar te storten.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:49 schreef Red_85 het volgende:
Wat een kutsecurity en luchthaven is het toch ook.
Op een maandag...
Nou nou nou. Een jaar of wat geleden was dit een groot issue in de VS. Rijen van 4 uur bij grote vliegvelden.quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Er bestaan veel grotere vliegvelden en wij maar janken om Schiphol en KLM, 2 belangrijke partijen in NL.
Ik ga met alle plezier naar Schiphol en nog nooit echt problemen gehad.
En ja ik vlieg meerdere keren per jaar.
Hopelijk groeien ze nog flink. Dan kan het goedkoper en met meer bestemmingen.
Dat laatste is geen probleem. Vliegen is vrij goedkoop. Vliegen is nu bij uitstek iets wat best een stuk duurder kan worden.quote:Op maandag 30 mei 2022 15:07 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel extreem beeld. Misschien moet ik het wat simpeler schetsen? Als je medewerkers weglopen omdat ze te weinig verdienen, zul je ze meer moeten betalen of iets anders bieden om te zorgen dat ze blijven. Om ze meer te kunnen betalen zal Schiphol meer inkomsten moeten krijgen (of bezuinigen op zaken), één manier is door wat meer per passagier te vragen van de airlines. Die zullen dat weer moeten doorberekenen aan hun klanten.
quote:Op maandag 30 mei 2022 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja dit gaat over schiphol en niet klm
Ah dus de staat is de verantwoordelijke.quote:The Dutch State: 129,880 A shares (69.77%)
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30?quote:Op maandag 30 mei 2022 16:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Record scherper gezet, nu rij van 500 meter buiten al wachten![]()
![]()
Manchester:quote:Op maandag 30 mei 2022 14:34 schreef bianconeri het volgende:
Nederland krijgt alles wel weer kapot. Nergens anders dit soort problemen, alleen wij krijgen het voor elkaar.
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:09 schreef freako het volgende:
[..]
Manchester:
https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-61633449
Dublin:
https://www.irishmirror.i(...)s-daa-given-27101111
Bristol:
https://www.itv.com/news/(...)urs-before-departure
Birmingham:
https://www.euronews.com/(...)ight-chaos-continues
Düsseldorf:
https://www.derwesten.de/(...)nge-id235451637.html
Hamburg:
https://www.abendblatt.de(...)-check-schlange.html
Vul maar aan:quote:Op maandag 30 mei 2022 17:09 schreef freako het volgende:
[..]
Manchester:
https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-61633449
Dublin:
https://www.irishmirror.i(...)s-daa-given-27101111
Bristol:
https://www.itv.com/news/(...)urs-before-departure
Birmingham:
https://www.euronews.com/(...)ight-chaos-continues
Düsseldorf:
https://www.derwesten.de/(...)nge-id235451637.html
Hamburg:
https://www.abendblatt.de(...)-check-schlange.html
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.
Kwestie van ofwel je capaciteit snel genoeg opschroeven ofwel minder hooi op je vork nemen en niet meer vliegbewegingen verkopen dan je kunt waarmaken.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.
Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe Berlijn en Heathrow er ook even bij.
Of mischien is het probleem van meer passagiers dan capaciteit op luchthavens wat breder dan alleen op Schiphol.
En 100% incompetentie van de topmanquote:Op maandag 30 mei 2022 17:02 schreef ludovico het volgende:
Praktisch alleen mogelijk bij een understaffing van hoeveel procent? 30?
"Outsourced, niet directe verantwoording van Minister blabla"quote:Op maandag 30 mei 2022 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Maar de minister VOELT zich niet verantwoordelijkdus opgelost en stik er maar in
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.
Ja, simpel zat.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen.
Nu heeft Schiphol blijkbaar maximaal gecashed en niet genoeg capaciteit beschikbaar en zitten alle betrokkenen (passagiers, maar ook het luchthavenpersoneel) met de gebakken peren.
Aandeelhouders en bestuurders boeit het niet dat het gepeupel zijn vlucht niet haalt of met woedende passagiers geconfronteerd wordt, die hebben hun schaapjes al lang op het droge. Lang leve het neoliberalisme!quote:Op maandag 30 mei 2022 17:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook daar valt mee rekening te houden door gewoon niet zoveel vliegbewegingen te verkopen. Nu hebben ze maximaal gecashed en zitten alle betrokkenen (passagiers, maar ook het luchthavenpersoneel) met de gebakken peren.
Man in het midden ertussen gezet door een Kaag die er geen reet van begrijptquote:Op maandag 30 mei 2022 17:25 schreef ludovico het volgende:
"Outsourced, niet directe verantwoording van Minister blabla"
Maar aandeelhouder en degene met meeste stemrecht ook dus effectief de partij die de vinger in de pap heeft.
Het imago van de luchthaven gaat zo rap naar de knoppen. Passagiers gaan in het vervolg uitwijken naar luchthavens waar ze wel menswaardig worden behandeld en waar ze wel een comfortabele reis aangeboden krijgen. Medewerkers gaan zoeken naar een andere baan.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Aandeelhouders en bestuurders boeit het niet dat het gepeupel zijn vlucht niet haalt of met woedende passagiers geconfronteerd wordt, die hebben hun schaapjes al lang op het droge. Lang leve het neoliberalisme!
Dubbele winst laten liggen, dat kan niet in de neo-liberale heilstaat. Na 15min dineren er uit schoppen, zoals ze in New York doen, in plaats van 30 min laten zitten.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, simpel zat.
Je weet hoeveel passagiers je op een normale manier kunt werken. Net zoals dat een restauranthouder weet hoeveel tafels 'ie heeft. Als je 10 tafels hebt, ga je er ook niet 20 verkopen in een bepaald tijdsblok.
Ik vlieg (als het goed is 🤞🏻) 16 juni met m'n vriendin naar de VS om na twee jaar pandemie eindelijk weer eens familie te kunnen bezoeken. Ik heb er serieus spijt van een vlucht vanaf Schiphol geboekt te hebben ipv bijv. Frankfurt.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het imago van de luchthaven gaat zo rap naar de knoppen. En mensen gaan in het vervolg uitwijken naar luchthavens waar ze wel menswaardig worden behandeld en je wel een comfortabele reis hebt.
Langdurige ziektemelding zullen ook wel door het dak gaan.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op deze manier zullen de resterende werknemers ook wel zoiets hebben van ik zoek wel elders een baan. Genoeg te vinden nu. Niemand gaat wekenlang elke dag met zeurende en agressieve reizigers dealen, dat is gewoon een recept voor een burnout.
En de mensen die daar wel werken die doen dat nu ook niet meer voor hun lol.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu trek je al helemaal geen nieuwe medewekers aan. Wie wil daar aan de slag in die chaos.
De Nederlandse bestuurscultuur kan nou eenmaal niet eeuwig zonder gevolgen blijven. Schiphol is niets meer dan één van de symptomen van decennialange incompetentie en het daardoor veroorzaakte wanbeleid.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
1987-1997
Economie, Erasmus Universiteit Rotterdam (niet afgerond)
CV Mark harbers![]()
In 10 jaar niet een vier jarige opleiding kunnen afronden![]()
![]()
Zo een debiel beslist dan over Schiphol![]()
quote:Op maandag 30 mei 2022 16:01 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat heeft die dikke joker te zeggen? Kan hem niet aangluren dus ga het niet kijken. Uitgerangeerde clown dat het is.
Veel prutsers blijkbaar in het bestuur van luchthavens.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:51 schreef ACT-F het volgende:
Het is ook nergens goed hè![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Je kunt nog omboekenquote:Op maandag 30 mei 2022 17:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vlieg (als het goed is 🤞🏻) 16 juni met m'n vriendin naar de VS om na twee jaar pandemie eindelijk weer eens familie te kunnen bezoeken. Ik heb er serieus spijt van een vlucht vanaf Schiphol geboekt te hebben ipv bijv. Frankfurt.
Nogmaals, het speelt overal ter wereld. Personeel is weggegaan en komt niet terug.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het probleem vooral en voornamelijk door personeelsgebrek veroorzaakt; voor de pandemie wist Schiphol meer vluchten en passagiers te verwerken dan de aantallen waarbij het hele kaartenhuis momenteel in mekaar aan het donderen is.
Dat had men ook op kunnen lossen door gewoon minder vliegbewegingen te verkopen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, het speelt overal ter wereld. Personeel is weggegaan en komt niet terug.
Ja. dat had gekund en daar kun je ze op afrekenen. Maar doen alsof het een puur Nederlands probleem is en nergens ander vookomt is ronduit dom gelul.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat had men ook op kunnen lossen door gewoon minder vliegbewegingen te verkopen.
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel luchthavens worden bar slecht bestuurd zo te zien.
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. dat had gekund en daar kun je ze op afrekenen. Maar doen alsof het een puur Nederlands probleem is en nergens ander vookomt is ronduit dom gelul.
Iedere hub heeft dit probleem en alweer, Schiphol is niet de enige hub ter wereld en ook niet de enige met problemen en overal ter wereld zijn mensen furieus als ze vluchten missen.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.
Benschop moet eruit getyfd worden met pek en veren.
Geef me maar een vliegveld waar de wachtrij 5 uur of meer is.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedere hub heeft dit probleem en alweer, Schiphol is niet de enige hub ter wereld en ook niet de enige met problemen en overal ter wereld zijn mensen furieus als ze vluchten missen.
Er wordt nog altijd beduidend minder gevlogen dan voor de pandemie...quote:Op maandag 30 mei 2022 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
En dan niet eenmalig een keer maar nu al weken aan een stuk chaos rond schiphol.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef me maar een vliegveld waar de wachtrij 5 uur of meer is.
Op een doodnormale maandag ofzo, standaard 3 uur wachtrij nuquote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan niet eenmalig een keer maar nu al weken aan een stuk chaos rond schiphol.
Wat mooi, de directie van beide luchthavens kunnen blijven zitten, want ze zijn niet de enige.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:51 schreef ACT-F het volgende:
Het is ook nergens goed hè![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost
En de jaarlijkse lunch in Davos dan, de dinertjes in Brussel en Strasbourg, bijkletsen in Luxemburg, op de koffie bij Erdogan.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.
Allemaal op 1 augustus.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef Pedroso het volgende:
Gewoon weer terug naar 1x per jaar op vliegvakantie, probleem opgelost
Als je dit een relatief rustige periode noemt dan heb je de laatste dagen geen nieuws gevolgd. Een deel van het probleem is nu ook mensen die juist weer te vroeg naar het vliegveld komen en dan moeten wachten omdat balies bv nog niet open zijn.quote:Op zondag 29 mei 2022 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Ik ontken helemaal niets, geen idee waar je dat vandaan haalt. Ik zeg alleen dat een deel van het probleem ook te maken heeft met mensen die allerlei onredelijke eisen gaan stellen ipv even mee te werken en zo iedereen zo snel mogelijk er door te krijgen.quote:Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
Je kunt ook stellen dat vliegen gewoon te goedkoop is.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er is teveel geld bij burgers zodat die zoveel kunnen vliegen wat de luchthavens niet aankunnen. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
én die hub-functie ookquote:Op maandag 30 mei 2022 18:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is anders in NL proportioneel wel het grootste probleem omdat we een hub zijn en daardoor veel meer last hebben van delayed layovers. Mensen uit het buitenland zijn terecht furieus dat ze hun aansluitende vlucht missen.
Benschop moet eruit getyfd worden met pek en veren.
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/quote:Op maandag 30 mei 2022 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt toch ook al die vluchten voor korte vakanties naar andere vliegvelden tiefen?
Ja. Maar daar wordt dan ook weer over gemiept.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/
Nee, dat vliegveld is voor de sier. Twee jaar gereed en nog steeds niet open.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar hebben we toch Lelystad voor gebouwd ?/
quote:Op maandag 30 mei 2022 20:52 schreef RipCity het volgende:
Heathrow and Gatwick: Passengers asked to drop bags off at airport day before flying as travel chaos continues
Passengers flying with British Airways have been asked to check in their luggage the day before their flight. The airline has made the request to ease airport pressure. Holidaymakers flying from Gatwick and Heathrow Terminal 5 are being told to check their bags the day before and then return for their flight the next day, the Mirror reports.
In an email to travellers from Gatwick, British Airways said: "We want to do everything we can to help you avoid spending your time queuing." There is a growing demand for holidays abroad as restrictions have been lifted. During the pandemic, BA cut 10,000 jobs and has since struggled to recruit staff to cope with the influx of holiday-goers.
The airline also ran the "overnight bag drop service" last year when it faced staff shortages in the summer. When checking-in luggage, all passengers on the booking must be present. Entire families therefore are required to travel to the airport the evening prior and they can then return the next day for their flight.![]()
This comes as travel chaos has affected parts of the UK. There have been reports of security desks being closed, passport security broken, creating 'crazy' queues lasting for hours at London airports. Though Gatwick has responded to these claims saying "there are no significant queues", there have reportedly been cancellations this morning (May 30).
Elsewhere across the UK, hundreds of TUI passengers were frustrated the learn via text that their trips flying from Manchester Airport were cancelled. Travellers said they had had a four-hour wait to get through security, followed by a further four-hour flight delay whilst "waiting for a pilot."
Zonder uitzondering gaat niet, natuurlijk. Bovendien is het volkomen arbitrair. 1 keer per jaar is immers ook niet 'noodzakelijk'.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maximaal één keer in de zoveel jaar is wat mij betreft ook prima. Maar dan wel zonder uitzondering; ook d66-ers hoeven nl. niet persé iedere drie maanden op instagram- en selfievakantie naar Thailand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |