abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 mei 2022 @ 12:27:58 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204899878
SCHIPHOL - De problemen op Schiphol zijn, met de zomervakantie steeds dichter aan de horizon, nog altijd verre van verholpen. Zondag kwam het tot knokpartijen, maandag tot urenlange rijen. Tot overmaat van ramp kan Schiphol de aanvragen voor Privium, een peperdure nooddeur, ook niet meer aan.



Schiphol waarschuwt inmiddels onomwonden dat het de komende weken tot urenlange rijen kan komen. Dat gebeurde ook maandag, aldus een woordvoerder. Soms stonden er rijen van vijf uur. „Er was minder personeel dan gepland en het was wel een erg drukke dag. De komende tijd is het ongeveer net zo druk als tijdens de meivakantie. Het aantal passagiers ligt echter nog onder het niveau van 2019, maar omdat er niet genoeg handjes zijn bij de bagagecontrole, zijn niet alle controleposten bemand. Daardoor stroopt het op in de terminals, en tot daarbuiten.

Hij vervolgt: „Elke dag is het een kwestie van vraag en aanbod, waar we zo goed mogelijk op inspelen. Maar op piekmomenten kunnen er langere wachttijden ontstaan.”

Overvolle vetrekhallen
Op social media gaan foto’s rond van overvolle vertrekhallen en bronnen melden aan De Telegraaf dat sommige vluchten met drie uur vertraging zijn vertrokken. ’Nog stonden er passagiers bij de bagagecontrole”, meldt een direct betrokkene. Luchtvaartmaatschappij KLM bevestigt de urenlange rijen. Al weken zijn de luchtvaartmaatschappijen in gesprek om tot een oplossing te komen, maar KLM zegt dat er nog geen uitkomst is.

Tot overmaat van ramp zit nu ook op een dure ontsnappingsroute een slot. Schiphol ontving talloze aanvragen voor Privium, een abonnementsservice waarmee je de lange rijen goeddeels ontloopt. „Veel mensen willen na corona heractiveren en we hebben ook erg veel nieuwe aanvragen. Door personeelstekort kunnen we maar een beperkt aantal aanvragen per dag verwerken. Dat is een heel proces, dus er zijn wachttijden.”

Of dat een kwestie van weken of maanden is, kan de woordvoerder niet zeggen. Voor reizigers die de komende tijd op vakantie willen, is het echter een bittere pil. De meivakantie ontaardde ruim een maand geleden in een ongekende puinhoop op de luchthaven. Ondanks tijdige waarschuwingen vanuit de reissector, luchtvaart en vakbonden was Schiphol er niet in geslaagd om genoeg personeel aan te trekken. Met name bij de security ging het helemaal mis, waardoor mensen hun vluchten misten, hun vakantie in het water zagen vallen of zelfs onwel werden.

Chaos en ’grimmige omstandigheden’
Dat laatste gebeurde ook maandag weer, erkent de Koninklijke Marechausee. „We hadden te maken met enkele onwelwordingen”, aldus een woordvoerder. Een brief van beveiligingsbedrijf CTSN Group maakte maandag melding van ’een zeer gevaarlijke situatie’ op zondag, waardoor er een risico ontstond van ’massale doorlopers’. De beveiligingsmedewerkers wisten de chaos en ’grimmige omstandigheden’ onder controle te krijgen, zo meldt general manager Adan Morik, in de brief die is ingezien door De Telegraaf. CTSN was ondanks meerdere verzoeken niet bereikbaar voor commentaar.

Uitgerekend nu het weer zo mis gaat, zit Schiphol-topman Dick Benschop niet op zijn post. Was hij tijdens de meichaos anderhalve week onzichtbaar door een coronabesmetting, ditmaal zit hij bij het World Economic Forum in Davos, de jaarvergadering van de mondiale zaken- en politieke elite. Heeft Benschop zijn prioriteiten wel op orde, nu Schiphol deze dagen weer in chaos ontaardt? Een woordvoerder meldt in een reactie dat de Schiphol-topman ’altijd gaat’.

https://www.telegraaf.nl/(...)er-gevaarlijke-chaos

'Het vliegtuig naar Tirana heeft een dag vertraging.' :)
  zondag 29 mei 2022 @ 12:28:46 #2
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204899886
Benschop nu bij Buitenhof zijn ingestudeerde praatje af te ratelen :') :r
  zondag 29 mei 2022 @ 12:30:06 #3
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204899896
Ik wist niet dat tokkies dure vliegvakanties konden betalen.
Dacht altijd dat vliegen meer voor de hooggeleiden was met veel poen en voor zakenlieden.
pindazakje
  zondag 29 mei 2022 @ 12:36:12 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204899925
De OP is van 24 mei.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 mei 2022 @ 12:37:11 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204899937
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik wist niet dat tokkies dure vliegvakanties konden betalen.
Dacht altijd dat vliegen meer voor de hooggeleiden was met veel poen en voor zakenlieden.
Juist wel voor 'tokkies'. Met al die prijsvechters is vliegen goedkoper dan de trein of de auto.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 mei 2022 @ 12:37:59 #6
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204899941
Dan maar niet vliegen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204899970
Als het maar over is als ik 9 juni vertrek, en niet weer begint voor ik op 12 juni terug ben.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 mei 2022 @ 12:53:21 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_204900057
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:37 schreef golfer het volgende:

[..]
Juist wel voor 'tokkies'. Met al die prijsvechters is vliegen goedkoper dan de trein of de auto.
Zeker nu na een pandemie. Van die lui met hun "Ik móet er echt tussenuit", die móeten écht twee weken lang op een of ander Turks strand liggen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_204900062
quote:
15s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:36 schreef golfer het volgende:
De OP is van 24 mei.
Dit is deel 2, vervolg op NWS / Schiphol opnieuw toneel van ’zeer gevaarlijke’ chaos
pi_204900120
Haten op vakantiegangers :') :')
  zondag 29 mei 2022 @ 13:13:00 #11
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204900220
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:41 schreef Horzula het volgende:
Als het maar over is als ik 9 juni vertrek, en niet weer begint voor ik op 12 juni terug ben.
Ook jij mag genieten van het beleid van Benschop en de Rutte doctrine.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:14:07 #12
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204900227
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zeker nu na een pandemie. Van die lui met hun "Ik móet er echt tussenuit", die móeten écht twee weken lang op een of ander Turks strand liggen :+
Bij dat soort statements vraag ik mij altijd af hoe in hemelsnaam de mensheid kon bestaan tot pakweg 1960, toen vakantie ook/pas van de massa werd
pi_204900260
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:13 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ook jij mag genieten van het beleid van Benschop en de Rutte doctrine.
Als studenten zeiden wij al "Rutte is kutte!".

quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:14 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Bij dat soort statements vraag ik mij altijd af hoe in hemelsnaam de mensheid kon bestaan tot pakweg 1960, toen vakantie ook/pas van de massa werd
Toen gingen mensen naar de kerk of zaten bij verenigingen. Heb de logica van het op vakantie gaan naar het buitenland als Nederland op zijn mooist is nooit zo begrepen.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:19:08 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204900264
quote:
Ja, dat weet ik. Maar de OP zou ook kunnen aangepast worden naar de actuele situatie.

https://www.schiphol.nl/nl/mijn-reisdag/vandaag
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 mei 2022 @ 13:21:06 #15
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204900273
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:18 schreef Horzula het volgende:

Als studenten zeiden wij al "Rutte is kutte!".

Welke studie was dat? LTS Zwakstroom? LBO punniken? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204900277
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Welke studie was dat? LTS Zwakstroom? LBO punniken? :')
Bouwkunde TUDelft. Nu jij weer.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:21:38 #17
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204900278
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:18 schreef Horzula het volgende:

[..]
Als studenten zeiden wij al "Rutte is kutte!".
[..]
Toen gingen mensen naar de kerk of zaten bij verenigingen. Heb de logica van het op vakantie gaan naar het buitenland als Nederland op zijn mooist is nooit zo begrepen.
Dat inderdaad ook.
Het hele concept van vakantie is gefingeerd. Als we dat niet kenden, zouden we het nu ook niet missen, verwacht ik. Balans in werk en vrije tijd wel, maar dat valt op tig manieren te realiseren
  zondag 29 mei 2022 @ 13:22:42 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204900284
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:21 schreef Horzula het volgende:

[..]
Bouwkunde TUDelft. Nu jij weer.
Dan is het niveau de afgelopen 25 jaar wel heftig onderuit gegaan. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 mei 2022 @ 13:23:17 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204900286
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:21 schreef Rode_Wijn het volgende:

Het hele concept van vakantie is gefingeerd. Als we dat niet kenden, zouden we het nu ook niet missen,
Dat geldt trouwens ook voor foie gras. :9
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204900289
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:21 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dat inderdaad ook.
Het hele concept van vakantie is gefingeerd. Als we dat niet kenden, zouden we het nu ook niet missen, verwacht ik. Balans in werk en vrije tijd wel, maar dat valt op tig manieren te realiseren
Als je het niet kent dan mis je het niet is waar jullie vrede mee hebben?
Niets ontdekken, leren, je horizon verbreden enz. Wat erg allemaal :')


Gewoon wow dit..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2022 13:24:03 ]
pi_204900295
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dan is het niveau de afgelopen 25 jaar wel heftig onderuit gegaan. :')
Hoe kom je daar nou weer bij? Ben je dom of zo?
  zondag 29 mei 2022 @ 13:25:58 #22
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204900307
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:23 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Als je het niet kent dan mis je het niet is waar jullie vrede mee hebben?
Niets ontdekken, leren, je horizon verbreden enz. Wat erg allemaal :')


Gewoon wow dit..
Ik zie niet hoe je daar een resort in Torremolinos of Antalya voor nodig hebt.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:28:02 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204900320
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:24 schreef Horzula het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
'Jullie' niveau van humor is schrijnend. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204900324
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:24 schreef Horzula het volgende:

[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Ben je dom of zo?
Als je dat op een lagere school zou zeggen is het logisch, om nu te gaan pronken met stompzinnig leusjes die men op een uni zou zeggen getuigd nu niet echt van het niveau wat die opleiding zou moeten hebben. :D
pi_204900430
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:25 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe je daar een resort in Torremolinos of Antalya voor nodig hebt.
Jezelf beperken :')
Ook lekker op z’n tijd. Mooie locatie, mooi warm weer. Heerlijk.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:43:49 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204900445
Wat kwam die Benschop zwak over bij buitenhof, jezus. Het is hem allemaal overkomen.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:51:23 #27
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204900521
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:41 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Jezelf beperken :')
Ook lekker op z’n tijd. Mooie locatie, mooi warm weer. Heerlijk.
Wel lekker inderdaad. Maar niet noodzakelijk.
pi_204900536
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:51 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Wel lekker inderdaad. Maar niet noodzakelijk.
Oh dus jij snapt wel waarom.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:56:56 #29
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204900577
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:52 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Oh dus jij snapt wel waarom.
Nee, ik snap dus niet de noodzaak. Dat het lekker is, is wat anders.
pi_204900626
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:56 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Nee, ik snap dus niet de noodzaak. Dat het lekker is, is wat anders.
Vaak hebben mensen al ruim van te voren geboekt he?
Ik snap niet waarom er nu zo gehaat wordt op de reizigers ipv falende Schiphol. Zoveel wordt er niet gevlogen als ze spreken over “we zitten lang niet op de cijfers van 2019”.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2022 14:03:22 ]
pi_204900711
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als je dat op een lagere school zou zeggen is het logisch, om nu te gaan pronken met stompzinnig leusjes die men op een uni zou zeggen getuigd nu niet echt van het niveau wat die opleiding zou moeten hebben. :D
Hoe goed ken jij universitaire studenten?
  zondag 29 mei 2022 @ 14:37:19 #32
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204901056
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:02 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Vaak hebben mensen al ruim van te voren geboekt he?
Ik snap niet waarom er nu zo gehaat wordt op de reizigers ipv falende Schiphol. Zoveel wordt er niet gevlogen als ze spreken over “we zitten lang niet op de cijfers van 2019”.
Haten. Vaag begrip. Ik haat niemand. Ik haat die shit. Ik laat je savonds liever weten hoe laat het is
pi_204901180
Het is gewoon te goedkoop. Het personeel daar wordt te laag betaald en dus gaan ze ergens anders werken voor een paar euro meer. Veel reizen zijn ruim vooraf geboekt. En ze hebben gewoon niet de portemonnee willen trekken op Schiphol. Eerst draaien op uitzendkrachten en dan janken als die niet meer komen. Het beleid heeft compleet gefaald.

Terecht dat er naar de directie gewezen wordt, die hebben het allemaal laten gebeuren. Ze worden goed betaald om juist verantwoordelijkheid te dragen en nemen. Als je dan incompetent blijkt, moet je weg. Weg dus met die Benschop en de rest van zijn directie.

Los daarvan wordt er achterlijk veel gevlogen voor weekendjes etc. Maar dat is hier niet zo relevant.
Whatever...
pi_204901269
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:43 schreef Spanky78 het volgende:
Het is gewoon te goedkoop. Het personeel daar wordt te laag betaald en dus gaan ze ergens anders werken voor een paar euro meer. Veel reizen zijn ruim vooraf geboekt. En ze hebben gewoon niet de portemonnee willen trekken op Schiphol. Eerst draaien op uitzendkrachten en dan janken als die niet meer komen. Het beleid heeft compleet gefaald.

Terecht dat er naar de directie gewezen wordt, die hebben het allemaal laten gebeuren. Ze worden goed betaald om juist verantwoordelijkheid te dragen en nemen. Als je dan incompetent blijkt, moet je weg. Weg dus met die Benschop en de rest van zijn directie.

Los daarvan wordt er achterlijk veel gevlogen voor weekendjes etc. Maar dat is hier niet zo relevant.
Kijk naar wat met de trein gaan kost.
pi_204901359
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:47 schreef Horzula het volgende:

[..]
Kijk naar wat met de trein gaan kost.
Yes. Ook omdat vliegen zo goed als belastingvrij is.

Het slaat nergens op dat je voor 59¤ In een weekend retour kan naar Madrid. Maar als je dat aanbiedt moet je wel leveren. Dus Tsja, slecht georganiseerd en slecht geanticipeerd door Schiphol. De maatschappijen hebben ook boter op hun hoofd want die hebben gepusht op goedkope afhandeling. Want die moeten goedmaken mbt Corona.
Whatever...
pi_204901408
Paar jaar geleden naar Spanje gegaan met de bus.
Ik zei "Dat nooit meer! Volgende keer ga ik vliegen!"
Nu ik dit lees klinkt die bus toch niet zo slecht.
pi_204901521
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Yes. Ook omdat vliegen zo goed als belastingvrij is.

Het slaat nergens op dat je voor 59¤ In een weekend retour kan naar Madrid. Maar als je dat aanbiedt moet je wel leveren. Dus Tsja, slecht georganiseerd en slecht geanticipeerd door Schiphol. De maatschappijen hebben ook boter op hun hoofd want die hebben gepusht op goedkope afhandeling. Want die moeten goedmaken mbt Corona.
De bus is ook veel goedkoper dan de trein.
pi_204901745
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:56 schreef Horzula het volgende:

[..]
De bus is ook veel goedkoper dan de trein.
De bus is echt de hel. Ik ga wel zelf rijden. Elektrisch.
Whatever...
pi_204901794
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 15:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
De bus is echt de hel. Ik ga wel zelf rijden. Elektrisch.
Euroliner was dat... Flixbus is veel aangenamer.
pi_204901898
Op een kameel is ook goedkoper.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2022 15:09:46 ]
  zondag 29 mei 2022 @ 15:23:36 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204902289
’Rechtszaken op komst om schrappen vluchten Schiphol’

Schipholbaas Dick Benschop houdt vast aan de optie om deze zomer op de drukste momenten vluchten te annuleren als zijn luchthaven de druk niet meer aankan. De bekritiseerde president-directeur legt daarmee het verwijt van de reisbranche dat Schiphol te vroeg aankondigt dat het vluchten zal schrappen, naast zich neer. Rechtszaken zullen het gevolg zijn, zo verwacht reiskoepel ANVR.

quote:
Benschop zei zondag in het televisieprogramma Buitenhof ’de stok achter de deur voor de allerdrukste dagen’ nodig te hebben om deze zomer een chaos zoals aan het begin van de meivakantie ontstond te voorkomen. Eerder die ochtend had ANVR-voorzitter Frank Oostdam bij WNL op Zondag namens de reisbranche geconstateerd dat de luchthaven de drukte had kunnen zien aankomen en dat mensen na twee jaar corona-ellende juist weer in het vliegtuig willen stappen.
Oostdam verwacht dat reisorganisaties ’naar de rechter zullen stappen’ als Schiphol vasthoudt aan 30% minder vluchten in de zomer, zegt hij in een reactie aan De Telegraaf op Benschops uitlatingen in Buitenhof. Dit moet de ’allerlaatste optie’ zijn, aldus de ANVR-voorman. „Schiphol moet zijn zaakjes op orde brengen, zodat het aantal vluchten wordt afgehandeld waar de markt om vraagt. Daar betalen we voor”, zegt voorman Marnix Fruitema van luchtvaartkoepel Barin.

Door het ’te snel’ gecommuniceerde vooruitzicht van minder vluchten is er bij verschillende reizigers volgens Oostdam ook twijfel ontstaan over het al dan niet boeken van een vakantie. Hij denkt ook dat er bedrijven alsnog om kunnen vallen als gevolg van de problemen.

Afwezig
Terwijl de afgelopen weken passagiers vluchten misten, beveiligers en platformpersoneel op Schiphol handen tekort kwamen en op een bepaald moment zelfs de marechaussee erbij moest komen om te zorgen dat passagiers de security niet zouden overlopen, blonk Benschop vaak uit door afwezigheid. De Schipholdirecteur verdedigde zich door te zeggen dat hij, ook op afstand, altijd ’hardstikke hard bezig’ was geweest om problemen op te lossen.

De Telegraaf schreef eerder deze week dat Benschop tijdens de meivakantie onder meer met zijn gezin op vakantie is geweest naar Portugal. Ook zat Benschop met gezinsleden in een bootje op Koningsdag. „Dat komt lullig over, dat besef ik reuze goed”, zei hij daarover. De baas van Schiphol vertelde die hele week thuis te hebben gezeten met een coronabesmetting en die dag ’even ontsnapt is en kort in dat bootje heeft gezeten’. „De rest van de dag was ik weer beschikbaar en bereikbaar.”

In de tussentijd vloog Benschop echter ook naar de Verenigde Staten voor een gala en reisde hij naar Davos voor het World Economic Forum. Bij Buitenhof rechtvaardigde Benschop dit met het argument dat hij naast het aanpakken van de problemen op Schiphol ook bezig was ‘een internationale coalitie voor duurzaamheid te bouwen’ voor de luchtvaart.

Rijen in de regen
Op zondag is het intussen weer erg druk op Schiphol. Reizigers uiten op sociala media hun frustraties en tonen foto’s en filmpjes van de drukte. Zo is op een filmpje te zien hoe mensen buiten in de rij moesten wachten, terwijl er een enorme regenbui losbarstte. Reizigers proberen zelfs onder hun koffers te schuilen om droog te blijven.

Schiphol verwacht zondag zowel drukte bij aankomst als vertrek. Een woordvoerder van de luchthaven meldt dat het naar schatting zal gaan om 190.000 passagiers, ongeveer 10.000 meer dan vrijdag, die wel verspreid over de dag zullen vertrekken en aankomen.

Het is nog behapbaar, zegt een beveiliger. ,,Mensen werken goed mee.” Wel zijn er piekmomenten, waarin een enorme stroom passagiers ophoopt en de boel vastloopt. In de vroege ochtenduren hoefde nog niemand buiten in de rij te staan, maar dit veranderde na 10.00 uur. De rij liep vervolgens door tot buiten de door de luchthaven geplaatste tenten, waardoor reizigers die door de security wilden werden natgeregend.

KLM ontzet
KLM reageert ontzet over het vasthouden aan het schrappen van vluchten. De luchtvaartmaatschappij ’wil dat er eerst wordt gewerkt aan andere, effectievere opties dan annuleren, met meer beveiligers, spreiding van vluchten en gebruikmaking van andere luchthavens als belangrijkste’, laat een woordvoerder weten. „Schiphol zit nog niet op het niveau van 2019 – het is zorgwekkend dat dit nu al zulke problemen oplevert door tekorten bij de Schipholsecurity. We blijven met elkaar zoeken naar oplossingen.”

Het schrappen van vluchten op Schiphol in het hoogseizoen heeft bredere gevolgen voor de economie, zo analyseert Koninklijke Horeca Nederland. „Het schrappen van lijnvluchten betekent ook minder gasten in Nederland voor hotels, horeca, musea en andere cultuur. Die zullen daardoor ook inkomsten missen. De horeca kan geen extra tegenslagen gebruiken, aangezien de sector na corona, de krapte op de arbeidsmarkt en inflatie probeert te overleven”, zegt directeur Dirk Beljaarts van KHN.

Aan opstappen denkt Benschop niet. Hij herhaalde zijn verklaring dat hij ’volledig gemotiveerd’ is om de problemen op te lossen. Schiphol praat maandag met de vakbonden over de personeelstekorten, waarbij hij een ’betekenisvolle’ loonsverhoging belooft voor de beveiligers die vaak zo’n ¤12 er uur krijgen. „Het gaat niet over een paar procent erbij natuurlijk”, zei Benschop in het interview waarin hij aankondigde dat Schiphol ’een omslag’ maakt van een beleid gericht op lage kosten en uitbesteed werk, naar kwaliteit van de dienstverlening. Benschop moet dinsdag op het matje komen in de Tweede Kamer vanwege de chaos op de nationale luchthaven.

https://www.telegraaf.nl/(...)en-vluchten-schiphol

Dat was een succes die prietpraterij bij buitenhof :') _O- _O-
pi_204902727
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:37 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Haten. Vaag begrip. Ik haat niemand. Ik haat die shit. Ik laat je savonds liever weten hoe laat het is
:/
  zondag 29 mei 2022 @ 15:44:25 #43
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204904692
twitter


_O-
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_204905010
Die Ben-schop moeten ze zo snel mogelijk eruit-schop-pen.
Wat een idioot.
  Spellchecker zondag 29 mei 2022 @ 17:34:46 #46
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204905028
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 17:33 schreef -Sigaartje het volgende:
Die Ben-schop moeten ze zo snel mogelijk eruit-schop-pen.
Wat een idioot.
Zonder bonus :Y

Hopelijk vliegt hij eruit.
pi_204905126
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik wist niet dat tokkies dure vliegvakanties konden betalen.
Dacht altijd dat vliegen meer voor de hooggeleiden was met veel poen en voor zakenlieden.
40 jaar geleden ja toen alleen de man nog fulltime werkte, tegenwoordig gaan de palletsorteerder en schoonmaakster al 2x per jaar naar de Costa's
  zondag 29 mei 2022 @ 18:57:28 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204906460
Verdrietige drankzuchtige oude man en maar hakken op de salarissen van de schoonmaak en de koffersjouwers en zelf 600.000 euro per jaar incaseren
terwijl hij in een bootje zit , sjouwen die jongens in de buik van het vliegtuig met loeizware koffers voor 10 euro per uur netto


[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2022 19:22:18 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 29 mei 2022 @ 19:01:19 #49
1234 HiZ
Istanbullu
pi_204906523
Ik ben gisteren vanaf Schiphol gevlogen met alleen handbagage. Enige wat raar was dat er maar één rij voor security was. Maar die rij was niet extreem lang en ik schat dat ik ergens tussen de 15 en 20 minuten langer bezig was met door alles heen komen.
  zondag 29 mei 2022 @ 19:17:42 #50
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204906713
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 17:42 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
40 jaar geleden ja toen alleen de man nog fulltime werkte, tegenwoordig gaan de palletsorteerder en schoonmaakster al 2x per jaar naar de Costa's
Daar is opzich niets mis mee maar men denkt net als heel sneeuwvlokjes Nederland dat het intussen een recht geworden is. En noodzakelijk. Dat is natuurlijk niet zo
pi_204907941
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 19:01 schreef HiZ het volgende:
Ik ben gisteren vanaf Schiphol gevlogen met alleen handbagage. Enige wat raar was dat er maar één rij voor security was. Maar die rij was niet extreem lang en ik schat dat ik ergens tussen de 15 en 20 minuten langer bezig was met door alles heen komen.
Ben je smiddags of savonds gevlogen?
  zondag 29 mei 2022 @ 20:35:34 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204908065
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
Verdrietige drankzuchtige oude man en maar hakken op de salarissen van de schoonmaak en de koffersjouwers en zelf 600.000 euro per jaar incaseren
terwijl hij in een bootje zit , sjouwen die jongens in de buik van het vliegtuig met loeizware koffers voor 10 euro per uur netto
[ afbeelding ]
Dat is niet hetzelfde bedrijf he. Koffers worden gedaan door de vracht- en bagage afhandelaren, niet door Schiphol Group zelf.

Leer dat verschil.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 29 mei 2022 @ 20:47:33 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204908254
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is niet hetzelfde bedrijf he. Koffers worden gedaan door de vracht- en bagage afhandelaren, niet door Schiphol Group zelf.

Leer dat verschil.
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind

leer dat verschil
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 29 mei 2022 @ 21:35:00 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204909474
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind

leer dat verschil
Hoef je mij niet uit te leggen.

Ze hebben geen flikker inbreng in tarieven en lonen, hooguit kwaliteitsdingetjes. Het is een commerciele markt. Afhandelaren en Group zijn totaal verschillende dingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 29 mei 2022 @ 21:42:20 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204909604
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoef je mij niet uit te leggen.

Ze hebben geen flikker inbreng in tarieven en lonen, hooguit kwaliteitsdingetjes. Het is een commerciele markt. Afhandelaren en Group zijn totaal verschillende dingen.
nou dan zou ik het contract niet gunnen aan uitbuiters, KLM heeft een naam hoog te houden

een voorwaarde kan zijn om minimaal 120% van het minimumloon te betalen en 20% daarboven kan als kosten aan het contract toegevoegd worden

Wie betaald , die bepaald

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 29-05-2022 21:48:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204909875
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:52 schreef Werkman het volgende:
Paar jaar geleden naar Spanje gegaan met de bus.
Ik zei "Dat nooit meer! Volgende keer ga ik vliegen!"
Nu ik dit lees klinkt die bus toch niet zo slecht.
Veel plezier, niets erger dan een 10+ uur busreis. Helemaal als die bus vol zit met opgepepte pubers.
  zondag 29 mei 2022 @ 21:58:27 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204909876
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dan zou ik het contract niet gunnen aan uitbuiters, KLM heeft een naam hoog te houden

een voorwaarde kan zijn om minimaal 120% van het minimumloon te betalen en 20% daarboven kan als kosten aan het contract toegevoegd worden

Wie betaald , die bepaald
Dat is de markt dichthouden, monopoly creëren en qua tarieven de markt bepalen en mag ook niet.

Kwaliteitseisen mag wel. Maar: open markt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204909917
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 19:17 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Daar is opzich niets mis mee maar men denkt net als heel sneeuwvlokjes Nederland dat het intussen een recht geworden is. En noodzakelijk. Dat is natuurlijk niet zo
Waar komt dat idee vandaan dat iedereen dat een recht vind? Als het te betalen is gaan mensen, als het net zo duur als de trein zou zijn, gaat iedereen met de auto.

Vraag en aanbod, meer is het niet.
  zondag 29 mei 2022 @ 22:03:44 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204909937
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is de markt dichthouden, monopoly creëren en qua tarieven de markt bepalen en mag ook niet.

Kwaliteitseisen mag wel. Maar: open markt.
niks open markt , de aanbesteder die bepaald de voorwaarden en anders kom je niet het terrein op met je spullen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204910052
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Veel plezier, niets erger dan een 10+ uur busreis. Helemaal als die bus vol zit met opgepepte pubers.
Tussen twee kwaaien de minste kiezen.
Bovendien kan ik me met die pubers prima redden.
Gewoon mee ouwehoeren en lachen, zoals ik hier doe.
Ja, Als je de fossiele zeiksnor met het belerende vingertje uit gaat hangen...
  zondag 29 mei 2022 @ 22:32:15 #61
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_204910275
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.

Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.

Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_204910419
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.

Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.

Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
pi_204910569
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Waar komt dat idee vandaan dat iedereen dat een recht vind? Als het te betalen is gaan mensen, als het net zo duur als de trein zou zijn, gaat iedereen met de auto.

Vraag en aanbod, meer is het niet.
Hij is gewoon jelly en ziet dit als een kans om over reizigers te bitchen.
  zondag 29 mei 2022 @ 23:11:26 #64
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_204910598
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:43 schreef Spanky78 het volgende:
Het is gewoon te goedkoop. Het personeel daar wordt te laag betaald en dus gaan ze ergens anders werken voor een paar euro meer. Veel reizen zijn ruim vooraf geboekt. En ze hebben gewoon niet de portemonnee willen trekken op Schiphol. Eerst draaien op uitzendkrachten en dan janken als die niet meer komen. Het beleid heeft compleet gefaald.

Terecht dat er naar de directie gewezen wordt, die hebben het allemaal laten gebeuren. Ze worden goed betaald om juist verantwoordelijkheid te dragen en nemen. Als je dan incompetent blijkt, moet je weg. Weg dus met die Benschop en de rest van zijn directie.

Los daarvan wordt er achterlijk veel gevlogen voor weekendjes etc. Maar dat is hier niet zo relevant.
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.

Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.

De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
  zondag 29 mei 2022 @ 23:20:19 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204910650
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niks open markt , de aanbesteder die bepaald de voorwaarden en anders kom je niet het terrein op met je spullen
Je snapt er werkelijk geen reet van.

Als jij een contract hebt, kan Group alleen maar bepaalde kwaliteitseisen bepalen en thats it. Over de markt zelf, kunnen ze niets zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 mei 2022 @ 00:02:13 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204910789
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je snapt er werkelijk geen reet van.

Als jij een contract hebt, kan Group alleen maar bepaalde kwaliteitseisen bepalen en thats it. Over de markt zelf, kunnen ze niets zeggen.
ben ik niet eens

de aanbesteder die beslist met welke afhandelaar hij in zee gaat
Overigens kan de afhandelaar de biedingen niet inzien , dus weet ook niet waarom hij het contract niet krijgt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 30 mei 2022 @ 00:05:35 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204910797
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 00:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben ik niet eens

de aanbesteder die beslist met welke afhandelaar hij in zee gaat
Overigens kan de afhandelaar de biedingen niet inzien , dus weet ook niet waarom hij het contract niet krijgt
Kan jij het niet mee eens zijn, maar zo werkt het wel.

Group is ook de aanbesteder niet bij de afhandelaren. Dat zijn de maatschappijen die afgehandeld willen worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204911059
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.

Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.

De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk.


Als je dan al zo wilt doen, maak het dan zo dat het een percentage is van je inkomen, wel zo eerlijk. ;)
  maandag 30 mei 2022 @ 06:48:06 #69
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204911078
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
schiphol heeft wel degelijk inspraak bij de afhandelaren voor de gunning plaatsvind

leer dat verschil
Alleen op kwaliteitseisen en wat bv de pass through rate moet zijn op verschillende delen van de dag.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 30 mei 2022 @ 07:10:59 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204911119
Bonus :o maar dit keer voor de werknemers ^O^ _O_
En dus niet voor Benschop _O-
Maar nu ook nog loon omhoog anders staken vanaf woensdag

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ar-vakbond-eist-meer

Goed bezig daar ^O^ Nu nog Benschop enkeltje Timboektoe en we zijn een heel eind :7
pi_204911167
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:11 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Precies. Dit is gewoon het gevolg van de race to the bottom. Het moest allemaal zo goedkoop mogelijk zodat jan met de pet ook op vliegvakantie zou kunnen.

Ik ben groot voorstander van true pricing. Dus compenseren van milieueffecten, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden voor luchthavenpersoneel en misschien nog een post innovatie. Dat de tickets dan opeens 300 ipv 30 euro kosten en Jan Modaal dus niet meer (regelmatig) met het vliegtuig op vakantie kan is helemaal niet erg.

De overheid kennende zal men het met belastingen willen regelen maar dan komt het geld natuurlijk niet op de juiste plekken terecht.
Hiermee krijg je geen fatsoenlijke voorwaarden. Dit is het standaard verhaaltje... Links lullen en rechts vullen. Personeelstekort los je er wel mee op en Schiphol zal kleiner worden dat wel. Waarschijnlijk is ook de toeristen sector van Amsterdam ten einde.

Ondertussen gaan de mensen die jij wilt pakken met je op papier leuk verhaal. Rustig naar Duitsland of Belgie om van daaruit te vliegen en schiet je er niks mee op kwa milieueffecten.
  maandag 30 mei 2022 @ 08:01:23 #72
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_204911296
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 06:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Vliegen enkel voor de rijke stinkers, die al het meeste vliegen van iedereen. Doe dan benzine ook opeens 10x duurder, dat zet pas zoden aan de dijk.


Als je dan al zo wilt doen, maak het dan zo dat het een percentage is van je inkomen, wel zo eerlijk. ;)

Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?

En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.

Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
pi_204911462
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag vanaf Schiphol vertrokken en zaterdag via Schiphol weer terug gekomen. Werkelijk waar nul last gehad van overlast. Ok het was best druk maar alles liep gewoon redelijk door en ging prima.

Als mensen zich gedragen, een beetje meewerken en gewoon eens luisteren als er iets gezegd of gevraagd wordt valt het allemaal best mee. Maar nee we moeten gaan gillen, schreeuwen, dreigen en constant allerlei personeel lastig vallen omdat we even iets langer moeten wachten dan normaal.

Schiphol waarschuwt al dagenlang voor drukte en toch doen we allemaal alsof het ons overkomt en we er echt nog nooit van gehoord hadden. We kunnen ook gewoon problemen creëren natuurlijk.....
Dit dus, de 3 drukste dagen van het jaar, en gelijk klagen. Klagen deze mensen ook als ze op de Route du Soleil in de file staan tijdens zwarte zaterdag of zo ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911483
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Het is op dit moment een relatief rustige periode en Schiphol heeft al de grootst mogelijke moeite om mensen hun vlucht te laten halen, zelfs als ze er uren eerder voor naar de luchthaven komen.
Het is heel fijn dat jij nergens last van hebt gehad, maar als je daarmee dan maar meteen het probleem ontkent heb je wel een erg egocentrisch wereldbeeld.
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.

Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.

- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?

Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911496
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.

Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.

- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?

Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Voor wat betreft de startende en landende vliegtuigen, Schiphol zit nog 13% onder het aantal van 2019.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911497
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Het is uiteraard niet hele hele probleem erkennen, maar staan schelden en slaan helpt ook niet veel.

Mag wat mij betreft wel eens een onderzoekje gedaan worden naar de oorzaken.

- Teveel starts en landing toegestaan ? Lijkt me iets van Schiphol ?
- Te weinig bagagemannetjes ? Lijkt me de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij ?
- Te weinig beveiliging ? Is verantwoording van Schiphol ?

Zo zullen er nog wel wat dingen aan de hand zijn, maar het lijkt wel een beetje of iedereen wel aan 1 of meerdere puzzelstukjes schuld heeft....
Ach kom, je ziet toch van 99% van de vliegvelden en 99% van de jaren dat het normaal kan. Gewoon genoeg slots openen.

Personeelgebrek niets meer niets minder.

Een van die eisen voor steun was korten op personeelskosten overigens voor die coronasteun.

Who knows, ze falen wel echt kei kei keihard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204911506
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?

Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911522
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dan zit de bottleneck van het personeelstekort bij de afhandelaars, en bij de beveiling ?

Beveiling valt onder Schiphol neem ik aan, maar afhandelaars is toch het pakkie an van de luchtvaartmaatschappijen ?
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911529
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:38 schreef spoilert het volgende:

[..]
Beveiliging is voor Schiphol, maar uitbesteed aan dacht ik 2 bedrijven, waarbij Schiphol natuurlijk gaat voor de laagste bieder. Zelfde gaat op voor de afhandeling. Maar waar er vroeger een paar afhandelaren waren zijn er nu een stuk of 8, die allemaal naar de bodem racen om maar klanten binnen te halen
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....

(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was :D))
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911541
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:40 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Snap ik, en we hebben de bodem wel zo'n beetje bereikt wat mij betreft, maar dat betekent natuurlijk niet dat Schiphol niet meer verantwoordelijk is voor de beveiliging, en de luchtvaartmaatschappijen niet meer verantwoordelijk voor hun eigen afhandeling....

(hoorde laatst ook al iemand op de radio roepen dat dit ook Mark Rutte's schuld was :D))
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_204911559
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:42 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ja kan wel uitrekenen naar wie Schiphol de Zwarte Piet gaat spelen, "Wij hebben aanbesteed, zij konden leveren dus hun probleem"
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204911582
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
  maandag 30 mei 2022 @ 08:50:36 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204911617
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Overstappers zijn het probleem niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204911622
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Overstappers zijn het probleem niet.
Wel voor het millieu en de overlast.
  maandag 30 mei 2022 @ 08:53:05 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204911630
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Wel voor het millieu en de overlast.
Daar ging dit topic niet over.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204911663
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar ging dit topic niet over.
500.000 vluchten per jaar. Oftewel 1 vlucht per minuut.

Het is gewoon van de zotte.
pi_204911688
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:01 schreef Heremeteit het volgende:

[..]
Het doel van nivelleren is niet dat iedereen dezelfde luxe heeft. Als de werkelijke kosten zo hoog zijn dat Henk en Ingrid niet meer een weekje naar de zon kunnen, dan is het toch beter dat ze niet gaan?

En nogmaals, ik pleit niet voor belastingen om het te ontmoedigen, maar wel voor een verplichting dat eenieder de daadwerkelijke kosten draagt, zowel op maatschappelijk als milieugebied. Dat is toch redelijk? Dat het duurder zal worden is evident, maar echt niet alleen voor de rijke stinkerds.

Uiteraard kun je wel trachten zo efficiënt mogelijk te werken. Zo geloof ik niet dat een verveelde medewerker beter is in het vinden van verdachte zaken in x-ray beelden dan een goed getraind ML algoritme. Als je de main flow volledig zou automatiseren, heb je alleen nog medewerkers nodig om de excepties op te vangen.
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.

Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jed1Gam op 30-05-2022 09:13:53 ]
pi_204911719
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:44 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dat vingerwijzen is natuurlijk wel een natuurlijke reactie, maar het levert vaak geen zinvolle constructieve discussie op.
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
pi_204912071
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204912081
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat vingerwijzen is een natuurlijke reactie die je niet zou moeten maken als bestuurder die zogenaamd alleen outsourcen om je kosten op papier te drukken dat ontheft je niet van de verantwoordelijkheid om te waarborgen dat je organisatie blijft functioneren wat hun hoofdtaak zou moeten zijn.
Achter de schermen wordt het gewoon helemaal kapot ge-WEF't
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 30 mei 2022 @ 10:08:10 #91
3542 Gia
User under construction
pi_204912137
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 08:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Oplossing: terug naar 50.000 vluchten per jaar vanaf Schiphol. Geen buitenlandse overstappers meer.

Gewoon weer terug naar n o r m a a l
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
  maandag 30 mei 2022 @ 10:21:47 #92
40566 Ericr
Livewrong
pi_204912248
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.

Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.

Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
  maandag 30 mei 2022 @ 10:23:58 #93
3542 Gia
User under construction
pi_204912266
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:21 schreef Ericr het volgende:

[..]
Die stuntprijzen zie je nog amper en zeker niet in het seizoen. Maar ook buiten het seizoen zit je al snel op 200 euro per persoon. Of je moet zonder ruimbagage willen reizen maar dat zal met een gezin geen optie zijn.

Zelfs met stuntprijzen was 30 p.p. overigens uitzonderlijk. Belastingen alleen al zijn momenteel meer dan dat bedrag p.p.

Blijft vliegen nog steeds relatief goedkoop maar met alle kosten ook niet uitzonderlijk goedkoop. Excessen zijn niet de norm in ieder geval. De meesten in een vliegtuig zullen hoe dan ook niet de stuntprijs betaald hebben, ook niet in de tijd dat er goedkoper gevlogen kon worden. Stunten gebeurt met een beperkt aantal stoelen, daarna betaalt de rest een stuk hogere prijzen.
https://www.transavia.com(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds
  maandag 30 mei 2022 @ 10:27:33 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204912287
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Probleem is dat we in een kapitalitische maatschappij leven. Om dan de kosten te verhogen, met als doel minder verkochte vluchten. Dan kan je over een paar jaar Schiphol sluiten, want vlak over de grens is het wel mogelijk om voor weinig te vliegen.

Een vliegveld voor enkel Bobo's die voor een middaglunch naar Davos vliegen ga je het niet mee redden.
sluiten en een grote stad bouwen daar ^O^
pi_204912305
quote:
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
  maandag 30 mei 2022 @ 11:58:12 #96
40566 Ericr
Livewrong
pi_204913021
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dit zijn vanaf prijzen, waarschijnlijk een paar stoelen in het vliegtuig, meestal midden in een werkweek. Als je klikt ziet je al dat het dubbel-3 of 4 dubbel die prijs is , en dat nog zonder ruimbagage.
Dit dus.

Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.

Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.

In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
  maandag 30 mei 2022 @ 12:10:11 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204913124
Chaos zet passagiers klem
Ellende op Schiphol steeds groter vanwege geschrapte en geannuleerde vluchten


De problemen op Schiphol zorgen inmiddels voor meer ellende dan ellelange wachtrijen op de luchthaven. Reizigers stranden in het buitenland door geschrapte vluchten naar Amsterdam, zien vakanties in rook opgaan en zien zich gedwongen hun reis te annuleren uit angst voor de chaos van de nationale luchthaven.

https://www.telegraaf.nl/(...)eannuleerde-vluchten

:') _O- _O-
pi_204913138
quote:
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204913146
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:58 schreef Ericr het volgende:

[..]
Dit dus.

Heb bij Transavia meerdere malen zulke 'stunts' geboekt en totaalprijs loopt echt al snel naar de 200+ p.p.

Was toen voor een aanbieding naar Sicilie (2018) en vanaf prijs lag op 49 of zo voor een enkele reis heen. Terug is dan al duurder. Op de site staat altijd de heenprijs die relatief goedkoop wordt aangeboden maar je zal toch ook weer terug moeten.

In het hoogseizoen zit je al snel op 300 of meer p.p. overigens. Natuurlijk niet heel duur maar je vliegt echt niet meer zomaar voor een paar tientjes p.p. heel Europa door. Als je heel goed zoekt wel maar dan moet je ook heel flexibel qua reisdata zijn en heel snel boeken als zo'n prijs voorbij komt.
Simpele lokkertjes, meer niet.

Aangezien de meeste mensen tegelijk in de vakantie periodes vliegen betalen ze ook de hoofdprijs. En dat is dan maar een gedeelte van de vakantie, onderkomst is dan ook het duurst. Dat Henk en Ingrid, met 2 kinderen, voor twee tientjes 2 weken op het strand liggen in Zuid Spanje, hoofdseizoen, is een lulverhaal.
pi_204913147
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 12:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt deze in het verkeerde topic gepost
O rlly?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204913163
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Oplossing: Normale, reeele prijzen. Als je met de auto naar Spanje gaat, ben je minstens 500 euro aan benzine en tol kwijt. Als je dit deelt over een gezin van 4, dan zou dat neerkomen op 125 euro p.p. Maar met een vliegtuig betaal je maar 3 tientjes of zo, p.p. Belachelijk lage prijs. Dat mag best 4 x zo duur zijn.
Dan kan jan met de pet niet meer 2 x per jaar, maar misschien nog maar 1 x per 2 jaar. Het zij zo. Er is nu eenmaal verschil in inkomen en niet iedereen kan alles betalen.
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Altijd een rare gewaarwording dat mensen willen bepalen wat de prijs moet zijn.

De prijs zou een resultante moeten zijn voor waar marktpartijen het willen aanbieden.
Hou het dan bij eerlijke belastingen m.b.t. accijns, dat gaat fout en dat geeft een oneerlijk concurrentievoordeel voor vliegen.

Belast iedereen gelijk voor CO2 (CO2 belasting).
Dan mogen die partijen het toch verder uitzoeken waar ze het voor doen?

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:08 schreef Gia het volgende:
Jan met de pet kan zich ook geen Tesla veroorloven. Moeten die dan ook maar voor iedereen bereikbaar worden?
Musk doet zijn best.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')