Uitzonderingen misschien. Zie het verder zelf niet zo dat zij het probleem zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 01:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom niet? Niet iedereen zit in een zo’n groot mogelijk huis met vier kinderen, een grote auto en 3 honden en een goudvis.
Je bent ook wel een masochist als je dag na dag in die ellende wil blijven werken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 07:50 schreef Red_85 het volgende:
Vandaag op AMS, net er door gekomen voor een vlucht van rond 10 uur en heeft me 1 uur 5 minuten gekost
Het is echt een zooitje. Alleen 1 deel van vertrek 1-2 is open en daarvan nog niet eens de helft bezet met personeel. Zelfs personeel onderling al 'gaat m weer niet worden vandaag'. En alsnog om 700u 2 poorten extra dicht, dienst af dus doei. Je ziet gewoon hoe hard ongemotiveerd die gasten zijn.
Geen idee hoe het in vertrek 3 is.
Toen ik nog als loonslaaf werkte, gingen de meesten sowieso wel in de winter en in de zomer weg. En dan nog citrytrips en onzin er tussendoor.quote:Op maandag 30 mei 2022 22:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zie ik geen enkele loonslaaf doen.
Triest dat je zo over mensen denkt.
Dan veranderd er toch niets?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan uitleggen? Geen van die partijen zit in de regering en kan dus makkelijk tegen zo'n voorstel stemmen zonder enige last. Sterker nog, het is allemaal mooi voor ze, kunnen ze flink campagne mee voeren dat ze het vliegen aan de gewone man terug gaan geven.
En nee, dat kunnen ze nooit waarmaken maar who cares, het bekt lekker.
Maar zo ridicuul hoeft het niet eens, de huidige luchthaven kosten voor Schiphol voor passagiers zijn iets van 11 euro, maak dat eens 25 en je kan het personeel toch al een aardige loonsverhoging geven en dan kan nog steeds iedereen vliegen.
1: Ik vind dat toch nog steeds bizar veel. Zou dan toch zo plannen dat ik jaarlijks voor een langere tijd bij schoonfamilie kan zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 01:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe je rekent denk ik. 10 tripjes vanuit Schiphol is erg veel. Maar 10 keer met het vliegtuig valt wel weer mee. Ik heb zelf schoonfamilie in Zuid-Korea dus daar vliegen we sowieso wel vaak naartoe, maar vaak maken we dan vanuit Zuid-Korea weer een aantal tripjes naar Jeju (binnen Zuid-Korea) Japan of Hong Kong bijvoorbeeld. En dan later in het jaar nog een reis binnen Europa bijvoorbeeld.
Maat van me vloog trouwens om de week naar naar een ander continent voor zaken. Die kerel maakte iets van 60 vluchten per jaarmaar die kon natuurlijk gewoon doorlopen op grote vliegvelden vanwege zijn VIP passen en dergelijke. Volgens mij heeft Schiphol een retinal scan systeem voor zakenreizigers.
Dat is vooral omdat het erg goedkoop is. Mensen laten iets toch pas als het geld kost. En vliegen kan best duurder gemaakt worden. Zelfs zonder heel veel kunstgrepen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik vind dat toch nog steeds bizar veel. Zou dan toch zo plannen dat ik jaarlijks voor een langere tijd bij schoonfamilie kan zijn.
2: Is niet meer recht te praten in de huidige tijd. Het internet heeft zakenreisjes grotendeels overbodig gemaakt. Het is alleen dat veel die overbodigheid nog niet zien...
Jawel. Maar dan keer ik weer terug tot het klasse probleem. Al maak je het nog zo duur, de mensen die het moeten hebben van zakenreizen, rijke lui die blijven toch wel vliegen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vooral omdat het erg goedkoop is. Mensen laten iets toch pas als het geld kost. En vliegen kan best duurder gemaakt worden. Zelfs zonder heel veel kunstgrepen.
Die betalen er dan ook voor. Prima verder. Dat iedereen alles moet kunnen kopen, vind ik geen doel op zich. Ook niet iedereen kan zich een vrijstaand huis veroorloven of een Tesla.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar dan keer ik weer terug tot het klasse probleem. Al maak je het nog zo duur, de mensen die het moeten hebben van zakenreizen, rijke lui die blijven toch wel vliegen.
Jawel. Maar in de context van milieu, maak je dan nauwelijks verschil. Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die betalen er dan ook voor. Prima verder. Dat iedereen alles moet kunnen kopen, vind ik geen doel op zich. Ook niet iedereen kan zich een vrijstaand huis veroorloven of een Tesla.
We gaan weer lekker keihard natquote:Op dinsdag 31 mei 2022 07:50 schreef Red_85 het volgende:
Vandaag op AMS, net er door gekomen voor een vlucht van rond 10 uur en heeft me 1 uur 5 minuten gekost
Het is echt een zooitje. Alleen 1 deel van vertrek 1-2 is open en daarvan nog niet eens de helft bezet met personeel. Zelfs personeel onderling al 'gaat m weer niet worden vandaag'. En alsnog om 700u 2 poorten extra dicht, dienst af dus doei. Je ziet gewoon hoe hard ongemotiveerd die gasten zijn.
Geen idee hoe het in vertrek 3 is.
Ik denk van wel. Ook de meeste mensen die het wel kunnen betalen zullen dan wel gaan minderen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar in de context van milieu, maak je dan nauwelijks verschil. Dat is mijn punt.
Die kans lijkt mij nihil.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk van wel. Ook de meeste mensen die het wel kunnen betalen zullen dan wel gaan minderen.
Mij niet. Ook mensen die zakelijk vliegen en bedrijven die mensen zakelijk laten vliegen worden wel kritischer als het (veel) duurder wordt.quote:
Heb je voor ons dan een verdeling welke percentage dienstreizen TOV vakantievluchten zijn. Anders weet je niet of het nauwelijks verschil gaat maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel. Maar in de context van milieu, maak je dan nauwelijks verschil. Dat is mijn punt.
Zondebok is altijd handig om dit zieke systeem niet te hoeven veranderen. Politici reppen met geen woord over dat tickets duurder moeten worden en minder mensen (lees: het voetvolk) moeten vliegen. Meer, meer meer!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
Twijfels over daadkracht Schiphol-directeur: ‘Benschop is absoluut onzichtbaar’
Bij zijn aantreden in 2018 wachtte ‘polderjongen’ Dick Benschop de monsterklus om Schiphol in een rustiger vaarwater te brengen. Vier jaar later lijkt daar weinig van terechtgekomen.
Iedereen die Dick Benschop een beetje kent, omschrijft hem als een aimabel persoon, een goede luisteraar en bovenal een polderaar. De grote vraag is of die kwaliteiten op dit moment doorslaggevend kunnen zijn om de problemen op Schiphol op te lossen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nzichtbaar~ab723c46/
KwaliteitenWelke dan
![]()
Hij was directeur bij Shell, en als beloning voor zijn niet functioneren hebben ze hem een baantje gegeven wat ze dachten dat hij wel aan kon, niet dus
We gaan het allemaal meemakenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mij niet. Ook mensen die zakelijk vliegen en bedrijven die mensen zakelijk laten vliegen worden wel kritischer als het (veel) duurder wordt.
Het doel is ook niet om het aantal vliegbewegingen naar nul te krijgen. Maar meer om het wat naar beneden te brengen.
Omdat aan duurdere tickets ook consequenties hangenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zondebok is altijd handig om dit zieke systeem niet te hoeven veranderen. Politici reppen met geen woord over dat tickets duurder moeten worden en minder mensen (lees: het voetvolk) moeten vliegen. Meer, meer meer!
Electoraal scoor je daar natuurlijk niet mee. Ja, mensen kankeren op mensen die in keronatijd naar het buitenland gaan, hoe vervuilend vliegtuigen zijn, hoeveel lawaai ze maken, maar als ze zelf aan hun vakantie toe zijn, dan willen ze natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk en met zo min mogelijk gedoe een eind weg kunnen vliegen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zondebok is altijd handig om dit zieke systeem niet te hoeven veranderen. Politici reppen met geen woord over dat tickets duurder moeten worden en minder mensen (lees: het voetvolk) moeten vliegen. Meer, meer meer!
Ik had het iets anders moeten verwoorden, Schiphol zal de vliegbewegingen moeten beperken maar ik doelde op het feit dat vliegen niet alleen voor de "rijken" word als de prijs van de servicekosten omhoog gaat zoals ik aangaf.quote:
Dat is nu man in het midden principe, een ander de verantwoording geven en de schuld geven als het misgaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:38 schreef Halcon het volgende:
Voor de overheid natuurlijk makkelijk om zich te verschuilen achter Benschop. Benschop maakt overigens inderdaad geen beste indruk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |