Putin ain't gun do shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitquote:Op woensdag 11 mei 2022 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
De wereld is toch al verpest, doe maar gewoon ons de apocalypse in nuken, dan kunnen we helemaal opnieuw beginnen. Vind het wel prima eigenlijk.
Als jij het wel prima vindt, dan laat je het daar maar bij en laat de rest lekker hun ding doen. Waarom moeten anderen mee in jouw ellende?quote:Op woensdag 11 mei 2022 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
De wereld is toch al verpest, doe maar gewoon ons de apocalypse in nuken, dan kunnen we helemaal opnieuw beginnen. Vind het wel prima eigenlijk.
"We" zijn er dan niet meer dus opnieuw beginnen is wat lastig. Maar als je de wereld moe bent dan zijn er betere oplossingen dan ons allemaal om het leven brengen, denk ik.quote:Op woensdag 11 mei 2022 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Op woensdag 11 mei 2022 22:58 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom zou ik daar het internet voor uit moeten zetten? Dat snap ik totaal niet vooral als je nagaat hoeveel werk men verricht via het internet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wees toch niet als deze jonge generatie die is overprikkeld door alle internet info en slechte dingen in de wereld.
Zet je internet een maand uit en geniet van de dingen om je heen. Dan kom je tot besef dat er eigenlijk niets aan de hand is.
Werk hard, ontspan hard, neuk hard en heb liefde.
Nee jij niet, die andere.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou ik daar het internet voor uit moeten zetten? Dat snap ik totaal niet vooral als je nagaat hoeveel werk men verricht via het internet.
En als je een beetje baan hebt dan wordt je al snel geconfronteerd met wat er zich in de wereld afspeelt, natuurlijk.
Dat is sarcastisch bedoeld omdat iedereen het hier wel prima lijkt te vinden zo gedragen ze zich. Ik wil dat absoluut niet, maar dan wordt ik uitgemaakt voor Poetin versteher, dus dan leg ik me er maar bij neer, wat moet je anders.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als jij het wel prima vindt, dan laat je het daar maar bij en laat de rest lekker hun ding doen. Waarom moeten anderen mee in jouw ellende?
Oh ja, sorry, je mening geven in Nederland is de vernietiging van de wereld door een kernoorlog afroepen want escalatie.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is sarcastisch bedoeld omdat iedereen het hier wel prima lijkt te vinden zo gedragen ze zich. Ik wil dat absoluut niet, maar dan wordt ik uitgemaakt voor Poetin versteher, dus dan leg ik me er maar bij neer, wat moet je anders.
Prima? Nee, principe.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is sarcastisch bedoeld omdat iedereen het hier wel prima lijkt te vinden zo gedragen ze zich. Ik wil dat absoluut niet, maar dan wordt ik uitgemaakt voor Poetin versteher, dus dan leg ik me er maar bij neer, wat moet je anders.
Nee. Zijn gewoon rele dingen waar je rekening mee moet houden. Oja, en waar is de dagelijkse Rob de Wijk bashen hier?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh ja, sorry, je mening geven in Nederland is de vernietiging van de wereld door een kernoorlog afroepen want escalatie.
Man, man, man, wat een treurnis weer.
NL wordt niet bedreigt door Rusland.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Prima? Nee, principe.
Als patriot heb ik inderdaad landssoevereiniteit hoog in het vaandel staan... een rood-wit-blauwe. Dat even parkeren omdat Putin een beetje met z'n rotjes loopt te dreigen? Hell no. Landseer, vaderlandsliefde en eerbied voor onze voorouders.
Hm. Navo heeft niet met geweld gedreigd. Rusland daarentegen heeft meerdere keren met nucleaire wapens gedreigd, ook naar landen met kernwapens. Zoals bijvoorbeeld Engelandquote:Op woensdag 11 mei 2022 22:26 schreef Za het volgende:
[..]
"Het is roekeloos. De risico's hoeven nauwelijks te worden vermeld"
Dit heeft niets meer met vrouwen en kinderen te maken.
Het is achterlijk een nucleaire grootmacht te tarten.
De Tsar Bomba een rotje noemenquote:Op woensdag 11 mei 2022 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Prima? Nee, principe.
Als patriot heb ik inderdaad landssoevereiniteit hoog in het vaandel staan... een rood-wit-blauwe. Dat even parkeren omdat Putin een beetje met z'n rotjes loopt te dreigen? Hell no. Landseer, vaderlandsliefde en eerbied voor onze voorouders.
Ik heb geen idee en dat feit alleen al weerspreekt je post.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee. Zijn gewoon rele dingen waar je rekening mee moet houden. Oja, en waar is de dagelijkse Rob de Wijk bashen hier?
Zou je daar dan niet al vanaf 2006 rekening mee moeten hebben houden? Al vanaf die tijd lopen er een zooitje halvegaren in Pyongyang met de nucleaire vernietiging te dreigen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee. Zijn gewoon rele dingen waar je rekening mee moet houden. Oja, en waar is de dagelijkse Rob de Wijk bashen hier?
Wat begrijp je niet aan het concept landssoevereiniteit?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
NL wordt niet bedreigt door Rusland.
Poetin heeft het Finland letterlijk verboden om NAVO lid te worden onder dreiging van nucleaire consequenties. Dus ja, een beetje omgekeerde wereld is het wel.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:19 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Hm. Navo heeft niet met geweld gedreigd. Rusland daarentegen heeft meerdere keren met nucleaire wapens gedreigd, ook naar landen met kernwapens. Zoals bijvoorbeeld Engeland
Waarom vind jij die dreigementen niet roekeloos?
Erken je Somaliland?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het concept landssoevereiniteit?
Had Oekrane uit het niets en met bullshit argumentatie Rusland aangevallen was ik pro-Rusland geweest.
Die willen erkenning van hun eigen democratische land maar geen enkel land wil dat vastleggen en bekrachtigen, Somali zeker niet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ligt eraan, wat zegt het volk daar?
Die kunnen dat niet en stellen amper wat voor.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou je daar dan niet al vanaf 2006 rekening mee moeten hebben houden? Al vanaf die tijd lopen er een zooitje halvegaren in Pyongyang met de nucleaire vernietiging te dreigen.
Ik zou voor zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die willen erkenning van hun eigen democratische land maar geen enkel land wil dat vastleggen en bekrachtigen, Somali zeker niet.
Dat doen ze wel. Elk land dat wapens levert aan Oekraine is bedreigt door Putin.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Finland heeft geen kernwapens dus ik neem aan dat Za dan het dreigen met kernwapens niet als roekeloos ziet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Poetin heeft het Finland letterlijk verboden om NAVO lid te worden onder dreiging van nucleaire consequenties. Dus ja, een beetje omgekeerde wereld is het wel.
Wat maakt het Oekrane of Rusland nou uit waar jij je pro’s plaatst?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het concept landssoevereiniteit?
Had Oekrane uit het niets en met bullshit argumentatie Rusland aangevallen was ik pro-Rusland geweest.
Volgende, de Catalanen willen ook een onafhankelijke staat op het Iberische schiereiland, ook maar doen?quote:
Helemaal niet, geef aan speech met directe dreiging?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Elk land dat wapens levert aan Oekraine is bedreigt door Putin.
Geen moer; maar doorgaans hebben mensen zo hun principes en ideen over waar en waarom ze ergens voor of tegen zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat maakt het Oekrane of Rusland nou uit waar jij je pro’s plaatst?
Boeit niemand.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen moer; maar doorgaans hebben mensen zo hun principes en ideen over waar en waarom ze ergens voor of tegen zijn.
Mij wel.quote:
Wil de meerderheid der Catalanen dat?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Volgende, de Catalanen willen ook een onafhankelijke staat op het Iberische schiereiland, ook maar doen?
Boeit ook niemand.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij wel.
Al helemaal wanneer een of andere wap weer met z'n "toenwarenzebangvoorcoronanuvoorruslanddoordelamestreammediaensorosdommeschapenleerzelfnadenken" riedel aan komt zetten om 'de zaak te duiden'.
Juist wel; dat zou namelijk prachtig in het narratief passen.quote:
Jazeker maar Madrid dreigt met keihard militair ingrijpen, ik stel wel voor dat we Brabant als onafhankelijk van de Belgische en Nederlandse kroon uitroepen, wat jij?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wil de meerderheid der Catalanen dat?
... dus als iemand maar dreigt met militair ingrijpen moet je met je pootjes omhoog gaan liggen?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jazeker maar Madrid dreigt met keihard militair ingrijpen, ik stel wel voor dat we Brabant als onafhankelijk van de Belgische en Nederlandse kroon uitroepen, wat jij?
Het boeit echt allemaal geen ene fuck wat iemand hier zegt op een schamel forumpje.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist wel; dat zou namelijk prachtig in het narratief passen.
Ik twijfel nog wie er de komende 10-20 jaar als eerste de wapens op pakt.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... dus als iemand maar dreigt met militair ingrijpen moet je met je pootjes omhoog gaan liggen?
Onafhankelijk Brabant, helemaal voor... Maar niet realistisch.
De Europese Unie stuurt Oekrane wapens en munitie. Ook Belgi stuurt extra wapens naar Oekrane. Rusland bedreigt landen die dodelijke wapens sturen naar Oekrane en laat weten dat een harde reactie niet zal uitblijven.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helemaal niet, geef aan speech met directe dreiging?
Leestip.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ergens blijft dat frappant... overal foeteren tegen de verwijving en feminisering van de samenleving, maar wanneer een of andere dictator met z'n vuurwerkarsenaal gaat lopen dreigen moeten we vooral 'de-escaleren'.
Harde reactie wat is dat?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Europese Unie stuurt Oekrane wapens en munitie. Ook Belgi stuurt extra wapens naar Oekrane. Rusland bedreigt landen die dodelijke wapens sturen naar Oekrane en laat weten dat een harde reactie niet zal uitblijven.
https://www.hln.be/nieuws(...)ooi-oprukt~aa9ba417/
Het is alleen Rusland dat moet de-escaleren.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ergens blijft dat frappant... overal foeteren tegen de verwijving en feminisering van de samenleving, maar wanneer een of andere dictator met z'n vuurwerkarsenaal gaat lopen dreigen moeten we vooral 'de-escaleren'.
Die theorie is bekend, maar behoorlijk lachwekkend als je weet dat ook die 'Eurazische' mogendheden zich helemaal toegelegd hebben op het neoliberale-kapitalistische model dat zogenaamd de monsterlijke drijfveer van de Atlanticisten zou zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Leestip.
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_12.14.ProductTitle
Dat was ook de dag dat hij zijn nukes uit de schuur heeft gehaald. Wat zal die harde reactie dan zijn. Geen idee hoorquote:Op woensdag 11 mei 2022 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Harde reactie wat is dat?
Wij doen toch ook harde sancties?
Mee eens maar er spreekt ook totale haat jegens alles wat verwijfd en gefeminiseerd is uit, altijd goed om te weten wat de drijfveren van je tegenstander zijn, dan win je makkelijker en weet je ook waarom je moet winnen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die theorie is bekend, maar behoorlijk lachwekkend als je weet dat ook die 'Eurazische' mogendheden zich helemaal toegelegd hebben op het neoliberale-kapitalistische model dat zogenaamd de monsterlijke drijfveer van de Atlanticisten zou zijn.
Dat er een aartsconservatief wereldbeeld achter schuilt is natuurlijk weinig verrassend verder.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mee eens maar er spreekt ook totale haat jegens alles wat verwijfd en gefeminiseerd is uit, altijd goed om te weten wat de drijfveren van je tegenstander zijn, dan win je makkelijker en weet je ook waarom je moet winnen.
Oh dus je bent bang om het woordje reactie?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat was ook de dag dat hij zijn nukes uit de schuur heeft gehaald. Wat zal die harde reactie dan zijn. Geen idee hoor
Dit maakt het qua standpunt wel complex. Je staat voor landssoevereiniteit, vaderlandsliefde, rood-wit-blauw.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... dus als iemand maar dreigt met militair ingrijpen moet je met je pootjes omhoog gaan liggen?
Onafhankelijk Brabant, helemaal voor... Maar niet realistisch.
Daarom moet ik altijd een beetje een gezichtje trekken als mensen soevereiniteit aanvoeren om zichzelf principes aan te wenden en meten om ze vervolgens ook weer zo de sloot in te kieperen.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit maakt het qua standpunt wel complex. Je staat voor landssoevereiniteit, vaderlandsliefde, rood-wit-blauw.
Maar wanneer een gebied/streek onafhankelijk zou willen worden, ben je voor. Nu is Brabant (als je naar Nederland kijkt), zoals je zelf aangeeft, wat onrealistisch.
Kijk je naar Spanje, zou een onafhankelijk Cataloni niet ondenkbaar zijn. Wat is dan die landssoevereiniteit? Op dit moment is het Spaans grondgebied. Afscheiding zou dus schending van die soevereiniteit zijn. Welke grenzen bepaal je op zo'n moment?
Het is geen aanval op jou, geen tegenreactie, maar gewoon een oprechte vraag.
Landssoevereiniteit is uiteraard aan volkssoevereiniteit verbonden.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit maakt het qua standpunt wel complex. Je staat voor landssoevereiniteit, vaderlandsliefde, rood-wit-blauw.
Maar wanneer een gebied/streek onafhankelijk zou willen worden, ben je voor. Nu is Brabant (als je naar Nederland kijkt), zoals je zelf aangeeft, wat onrealistisch.
Kijk je naar Spanje, zou een onafhankelijk Cataloni niet ondenkbaar zijn. Wat is dan die landssoevereiniteit? Op dit moment is het Spaans grondgebied. Afscheiding zou dus schending van die soevereiniteit zijn. Welke grenzen bepaal je op zo'n moment?
Ga eens terug naar de periode voor de inval in Oekraine en kijk eens wie er in alle toonaarden Poetin vereerden? We weten precies wie dat waren en dat kwam altijd uit hetzelfde hoekje en dat was geen hoekje waar men voorvechters van homo-rechten en vrouwenrechten terugvonden.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:47 schreef Barbusse het volgende:
Waar komt toch het idee vandaan dat men in het westen 'verwijfd' en 'gefeminiseerd' is? Is dat omdat we homo's niet meer klappen in het openbaar en dat we het normaal vinden dat vrouwen hetzelfde betaald horen te worden voor hetzelfde werk als mannen? En ziet men dan de totale prutserij van het Russische leger, inclusief oorlogsmisdaden als verkrachting, en het debiele gedreig van Putin als echt masculien?
Groot verschil is wel dat in Catalonie er geen grote inmenging is die al jaren aan de gang is door daadwerkelijk troepen te laten infiltreren door Frankrijk, wat Rusland doet in de Donbas. Voor nu is de Catalaanse kwestie echt een interne vraag.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
bingo.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga eens terug naar de periode voor de inval in Oekraine en kijk eens wie er in alle toonaarden Poetin vereerden? We weten precies wie dat waren en dat kwam altijd uit hetzelfde hoekje en dat was geen hoekje waar men voorvechters van homo-rechten en vrouwenrechten terugvonden.
Dat zou enkel gelden wanneer ik de staat Nederland niet als soeverein land zou erkennen. Een soevereiniteitsclaim die ook door het overgrote deel van de bevolking wordt gedeeld. Zelfs in Limburg.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daarom moet ik altijd een beetje een gezichtje trekken als mensen soevereiniteit aanvoeren om zichzelf principes aan te wenden en meten om ze vervolgens ook weer zo de sloot in te kieperen.
Voor die inval (2014) was nog niet te voorspellen dat ie full retard zou gaan, dat vind ik een beetje flauw.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ga eens terug naar de periode voor de inval in Oekraine en kijk eens wie er in alle toonaarden Poetin vereerden? We weten precies wie dat waren en dat kwam altijd uit hetzelfde hoekje en dat was geen hoekje waar men voorvechters van homo-rechten en vrouwenrechten terugvonden.
Ik heb het dan niet exclusief over Nederland, uiteraard.
Sorry? Voor die tijd was er niks aan de hand of zo? Schei toch uit, zeg.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor die inval (2014) was nog niet te voorspellen dat ie full retard zou gaan, dat vind ik een beetje flauw.
Ja, het was misschien ook een wat rhetorische vraag. Het verbaast me gewoon. Rusland valt een soeverijn land binnen - omdat redenen - en het binnengevallen land moet 'redelijk' en 'niet emotioneel' zijn. Ik vind dat verontrustend.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb het dan niet exclusief over Nederland, uiteraard.
Hoe zie je die volkssoevereiniteit dan? Wat maakt je tot een volk?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Landssoevereiniteit is uiteraard aan volkssoevereiniteit verbonden.
Reden ook waarom het idee van een opgaan van Vlaanderen in Nederland volstrekt irreel is, maar een onafhankelijk Vlaanderen stukken minder.
En een onafhankelijk Brabant... laten we wel zijn, op een hobbyclub na (Pacte de Cygnes) leeft dat helemaal niet, en heeft het ook eigenlijk sinds de middeleeuwen niet geleefd. En eerlijk gezegd zou ik dat ook niet zien zitten; de provincie heeft dan ook nauwelijks nog iets te maken met het originele hertogdom. Dan zou een fusie met een onafhankelijk Vlaanderen nog schappelijker zijn. Volksaard, daar draait het om. En wat dat betreft noem ik mij een trotse Brabantse Nederlander.
Rationalisatie van eigen angst noem ik dat.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, het was misschien ook een wat rhetorische vraag. Het verbaast me gewoon. Rusland valt een soeverijn land binnen - omdat redenen - en het binnengevallen land moet 'redelijk' en 'niet emotioneel' zijn. Ik vind dat verontrustend.
Eigen angst voor wat, vraag ik me dan af.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rationalisatie van eigen angst noem ik dat.
Waarom is het een soort hype geworden om landen als Oekrane of Finland met honden te vergelijken?quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dat Finland niet meteen op de rug ging liggen met pootjes omhoog zal daarentegen weer wel roekeloos zijn
Nou, dat zal effect hebben, economische sancties opgelegd door een land dat een economische slagkracht heeft kleiner dan de Benelux.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:57 schreef Za het volgende:
Poetin zet Europese energiebedrijven op sanctielijst
Rusland heeft sancties ingesteld tegen 31 energiebedrijven uit de Europese Unie, de Verenigde Staten en Singapore. De strafmaatregelen raken vooral Gazprom Germania, de voormalige Duitse divisie van het Russische staatsgasbedrijf Gazprom. Op de sanctielijst staat ook EuRoPol, de eigenaar van het Poolse gedeelte van de Yamal-gaspijpleiding die Russisch gas naar Europa vervoert.
De sancties verbieden Russische bedrijven om nog te handelen met de bedrijven op de zwarte lijst. Zij zijn ook niet meer verplicht om hun verplichtingen aan de gesanctioneerde bedrijven na te komen, staat in het door president Vladimir Poetin ondertekende decreet.
Schepen die worden gebruikt door de bedrijven op de sanctielijst mogen Russische havens niet meer in.
Duitsland nam in april de controle over bij Gazprom Germania. Dat bedrijf had kort daarvoor een overnamedeal gesloten zonder de Duitse toezichthouder voor het gasnetwerk daarover in te lichten, terwijl dit wel had gemoeten.
Na de Russische inval in Oekrane voerden westerse landen al veel sancties in tegen Rusland. Zo werden de buitenlandse tegoeden van de Russische centrale bank gesloten en zijn transacties met enkele grote banken uit Rusland verboden. Ook is de export van strategisch belangrijke goederen, zoals halfgeleiders, naar Rusland verboden.
https://www.nu.nl/economi(...)op-sanctielijst.html
Gedeelde cultuur en tradities, soms ook taal (niet altijd), gedeelde geschiedenis.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoe zie je die volkssoevereiniteit dan? Wat maakt je tot een volk?
Ten eerste ben ik niet links, kappen met dat soort gelul aub en ten tweede refereerde ik niet aan die idioot. Als ik Wilders of Baudet bedoelde had ik het gewoon zo gezegd.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Zeg dan gewoon waar het op staat, het gaat weer over types als Baudet. Het is echt frappant hoe links nl zich altijd aangevallen voelt door deze vent die maar wat doet.
Het riedeltje met de nucleaire oorlog en totale destructie (lees deceptie) gaat ook niet meer werken natuurlijk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:00 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, dat zal effect hebben, economische sancties opgelegd door een land dat een economische slagkracht heeft kleiner dan de Benelux.
*slow clap*
Angst voor de gevolgen, voor sommigen, die hoorde je aan het begin wel eens, was dat beperkt tot de prijs van benzine, voor anderen meer existentieele angst voor bijvoorbeeld een kernbomquote:Op woensdag 11 mei 2022 23:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Eigen angst voor wat, vraag ik me dan af.
Men is er geloof ik niet echt meer bang voor. Alles waar Putin mee heeft lopen dreigen is een papieren tijger gebleken.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:01 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Het riedeltje met de nucleaire oorlog en totale destructie (lees deceptie) gaat ook niet meer werken natuurlijk.
Als ze nu nog de M variant hadden gehad dan was het mischien nog wat geworden met die tijgerquote:Op donderdag 12 mei 2022 00:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Men is er geloof ik niet echt meer bang voor. Alles waar Putin mee heeft lopen dreigen is een papieren tijger gebleken.
Ach, anderen maken totaal nodeloos andere landen uit voor Nazi-Duitsland 2.0.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:59 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom is het een soort hype geworden om landen als Oekrane of Finland met honden te vergelijken?
Komt dit ook weer van trendsetter Joep van het Hek?
Als ik m'n nazi Kulturkammer pin draag op m'n revers, krijg ik gratis koffie en lunch aangeboden door kelners in restaurants. True story.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, anderen maken totaal nodeloos andere landen uit voor Nazi-Duitsland 2.0.
Ieder z'n ding.
Maar als je dit dan op Oekrane betrekt: in de oostelijke regio voelen veel mensen zich toch ook Russisch? Inmiddels weet ik ook niet meer wat ik moet geloven en welke interpretatie het dichtst bij de waarheid zit. Echter begreep ik dat men in het oosten voornamelijk Russisch spreekt en het Oekraens de tweede taal is die men soms niet eens geheel machtig is. Sinds een aantal jaar is het Oekraens als verplichte taal voor onderwijs en openbare instanties opgelegd. Russisch is een keuze om erbij te doen. Ook op de radio schijnt er een quotum ingesteld te zijn waarbij het overgrote deel in het Oekraens moet, wat kwaad bloed zet onder het Russischtalige deel van de bevolking.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gedeelde cultuur en tradities, soms ook taal (niet altijd), gedeelde geschiedenis.
Reden ook waarom kunstmatige (geforceerde) en/of doorgeslagen heteronome staten vrijwel altijd ten dode zijn opgeschreven: de USSR, Joegoslavi, Oostenrijk-Hongarije, de DDR, Servi-Montenegro... de lijst is schier eindeloos. Ik kan eigenlijk enkel voormalig Tsjechoslowakije voor de geest halen waar de bevolking in beide landen de scheiding als een vergissing zag.
Joseph Goebbels approves this message.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:12 schreef polderturk het volgende:
48 stuks Russisch materieel toegevoegd aan de lijst vandaag.
Koekoek
[ twitter ]
Ik mag hopen dat onze leiders het wel serieus blijven nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:01 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Het riedeltje met de nucleaire oorlog en totale destructie (lees deceptie) gaat ook niet meer werken natuurlijk.
Psst Goebbels stond aan de kant van de fascistische agressor, niet het heldhaftige verzet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Joseph Goebbels approves this message.
Ik doelde meer op het feit dat het lijstje geen enkel Oekrans verlies laat zien, of het zijn inderdaad onaantastbare goden, dat kan ook.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Psst Goebbels stond aan de kant van de fascistische agressor, niet het heldhaftige verzet.
Dat lijkt me voor nu wat te optimistisch, maar laten we het hopen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:24 schreef speknek het volgende:
Dat China nu lollige Russische tankexplosies uitzendt kan eindelijk een kentering in de relatie aanduiden.
[ twitter ]
De Overview of Russian equipment losses laat inderdaad geen Oekrainse verliezen zien.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat het lijstje geen enkel Oekrans verlies laat zien, of het zijn inderdaad onaantastbare goden, dat kan ook.
Dat zijn ze al sinds de winteroorlog. Rusland gaat Finland echt niet verslaan. Zeker niet als ze hulp krijgen van Nato.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:25 schreef Aether het volgende:
Finland voorbereid op een oorlogssituatie
https://nos.nl/l/2428426
Sterker nog, Rusland gaat het conflict niet eens aan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zijn ze al sinds de winteroorlog. Rusland gaat Finland echt niet verslaan. Zeker niet als ze hulp krijgen van Nato.
Sanna met haar lippenstiftregering.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat zijn ze al sinds de winteroorlog. Rusland gaat Finland echt niet verslaan. Zeker niet als ze hulp krijgen van Nato.
Dat denk ik ook niet, daar hebben ze de troepen niet eens voor. Er is voor zover ik weet geen enkele concentratie van troepen aan de gang aan de Finse grens. Dus ik denk dat de Russische woede beperkt blijft tot Putin die de hoek van de tafel vastgrijpt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sterker nog, Rusland gaat het conflict niet eens aan.
Sexisme is je niet vreemd, noted.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Sanna met haar lippenstiftregering.
Of daarvoor in 2015, toen Turkije een Russische Sukhoi neerhaalde. Wat dat betreft vind ik internationale betrekkingen een complexe zaak. Toen Turkije die straaljager neerhaalde, waren de relaties tussen Putin en Erdogan echt ernstig bekoeld. Twee jaar later waren de banden alweer een stuk warmer, waarbij men ook op wapengebied intensiever ging samenwerken.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:07 schreef UitStraling het volgende:
De bende is ook al eventjes bezig, maar weinig mensen herinneren zich dat de derde wereldoorlog al makkelijk had kunnen beginnen met het op 24 juni 2021 tot zinken brengen van de HNLMS Evertsen, het Koninkrijk der Nederlanden wilde weer even zijn piemeltje laten zien maar dat had eigenlijk alles te maken met MH17 en niet de NAVO volgens ons ministerie van defensie
Insgelijks broer, leuk clubje toch en zo noemen ze zichzelf voordat je weer met kiezelstenen gaat werpen vanaf de oude berg Moralisme.quote:
Maak nog eens wat wat boomer gerochel over het verwijfde en gefeminiseerde westen joh. Even alpha malen. Voel je je weer het ventje.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Insgelijks broer, leuk clubje toch en zo noemen ze zichzelf voordat je weer met kiezelstenen gaat werpen vanaf de oude berg Moralisme.
Een oorlog op twee fronten, waarbij je al vastgelopen bent op het eerste front, beginnen lijkt mij ronduit zelfmoord voor Poetin, grote boze woorden moeten het werk doen en dan maar hopen dat Finland geintimideerd is daardoor, de kans daarop lijkt mij momenteel rond de nul.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, daar hebben ze de troepen niet eens voor. Er is voor zover ik weet geen enkele concentratie van troepen aan de gang aan de Finse grens. Dus ik denk dat de Russische woede beperkt blijft tot Putin die de hoek van de tafel vastgrijpt.
Ja precies, nu is Erdogan weer de held van Europa terwijl in 2016 nog de stroom afgesloten werd door Erdogan van de Amerikaanse basis waar kernwapens liggen, opportuun wereldje is dat, getuige ook Merkels plan om kerncentrales in te ruilen voor Russisch gas en onze Koning die vrolijk biertjes drinkt met Vladimir.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Of daarvoor in 2015, toen Turkije een Russische Sukhoi neerhaalde. Wat dat betreft vind ik internationale betrekkingen een complexe zaak. Toen Turkije die straaljager neerhaalde, waren de relaties tussen Putin en Erdogan echt ernstig bekoeld. Twee jaar later waren de banden alweer een stuk warmer, waarbij men ook op wapengebied intensiever ging samenwerken.
Nederland was toen ontzettend nazistisch volgens Erdogan wegens het uitzetten van minister Kaya. Grote diplomatieke rel. Vijf jaar later hebben we de oorlog in Oekrane en nu worden de Russen weer kapotgeschoten door Turkse drones, en noemt Rutte Erdogan een trouwe bondgenoot en zijn ze weer dikke vrienden.
Oekeanse verliezen worden op een andere lijst bijgehouden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat het lijstje geen enkel Oekrans verlies laat zien, of het zijn inderdaad onaantastbare goden, dat kan ook.
Is Erdogan de held dan momenteel want ik zie daar weinig tekenen van, eigenlijk. Ik heb eerder het idee dat Erdogan flink onder druk gezet is door de rest van de NAVO dan dat hij uit eigen beweging niet veel doet. Sowieso werkten de Oekrainse defensie industrie al nauw samen met die van Turkije voor de oorlog begon dus er was al aardig wat materiaal van Turkije aanwezig daar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja precies, nu is Erdogan weer de held van Europa terwijl in 2016 nog de stroom afgesloten werd door Erdogan van de Amerikaanse basis waar kernwapens liggen, opportuun wereldje is dat, getuige ook Merkels plan om kerncentrales in te ruilen voor Russisch gas en onze Koning die vrolijk biertjes drink met Vladimir.
Niks zwak, dat zul je hem aankomend weekend niet zien doen, dat wil juist alles zeggen over de veranderende internationale betrekkingen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is Erdogan de held dan momenteel want ik zie daar weinig tekenen van, eigenlijk. Ik heb eerder het idee dat Erdogan flink onder druk gezet is door de rest van de NAVO dan dat hij uit eigen beweging niet veel doet. Sowieso werkten de Oekrainse defensie industrie al nauw samen met die van Turkije voor de oorlog begon dus er was al aardig wat materiaal van Turkije aanwezig daar.
Wapens leveren aan Oekraine door Turkije volgens mij alleen tegen betaling.
Verder het verhaal opvoeren over WA uit 2014 alsof dat relevant is in dit verhaal is toch wel erg zwak. Merkels insteek over Rusland en Duitsland afhankelijkheid was een miskleun uiteindelijk maar wel een die begrijpelijk was gezien de geschiedenis van Duitsland.
In het licht van de beeldvorming rond Putin dat hij sinds zijn aantreden (23 jaar geleden) zijn buurlanden terroriseert en Europa bedreigt, is het wel apart. Op het moment dat hij met WA een biertje dronk, was hij al 15 jaar aan de macht.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is Erdogan de held dan momenteel want ik zie daar weinig tekenen van, eigenlijk. Ik heb eerder het idee dat Erdogan flink onder druk gezet is door de rest van de NAVO dan dat hij uit eigen beweging niet veel doet. Sowieso werkten de Oekrainse defensie industrie al nauw samen met die van Turkije voor de oorlog begon dus er was al aardig wat materiaal van Turkije aanwezig daar.
Wapens leveren aan Oekraine door Turkije volgens mij alleen tegen betaling.
Verder het verhaal opvoeren over WA uit 2014 alsof dat relevant is in dit verhaal is toch wel erg zwak. Merkels insteek over Rusland en Duitsland afhankelijkheid was een miskleun uiteindelijk maar wel een die begrijpelijk was gezien de geschiedenis van Duitsland.
Krim en Donbass is geen lijst waardig he?quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Oekeanse verliezen worden op een andere lijst bijgehouden.
En je kan je niet herinneren dat er nogal wat ophef over dat biertje was? Ik wel.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
In het licht van de beeldvorming rond Putin dat hij sinds zijn aantreden (23 jaar geleden) zijn buurlanden terroriseert en Europa bedreigt, is het wel apart. Op het moment dat hij met WA een biertje dronk, was hij al 15 jaar aan de macht.
Dit ligt een beetje in het verlengde van de eerdere discussie over de verfbom op de ambassadeur in Polen. Voor 24 februari niks aan de hand, nu opeens een oorlogsmisdadiger die medeplichtig is aan volkerenmoord. Omdat Putin's regime altijd al misdadig is geweest en het dus een keuze is om daarvoor te werken en dat te steunen. Dat is toch een beetje vreemd?
Ik snap niet goed hoe je dit bedoelt? Deze lijst is een geverifieerde lijst van verliezen, er is ook lijst van Oekrainse verliezen en volgens mij telt men daar ook de Krim en Donbass in mee als daar verliezen zijn?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:10 schreef ZOA het volgende:
[..]
Krim en Donbass is geen lijst waardig he?
Wel behoorlijk verlies en waar alles om gaat eigenlijk
Gezellig... dan hoeven ze niet meer in hun uppie te wachten tot de Russen komenquote:
Feit is meer dat er maar een lijst gepost werd, beetje als Joseph op bezoek bij Adolf zeg maar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap niet goed hoe je dit bedoelt? Deze lijst is een geverifieerde lijst van verliezen, er is ook lijst van Oekrainse verliezen en volgens mij telt men daar ook de Krim en Donbass in mee als daar verliezen zijn?
Ziekelijke opmerking weer, sorry, maar dit geeft echt geen pas.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Feit is meer dat er maar een lijst gepost werd, beetje als Joseph op bezoek bij Adolf zeg maar.
Nee, eenzijdige lijstjes posten is ziek en er dan nog bij juichen is nog zieker.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ziekelijke opmerking weer, sorry, maar dit geeft echt geen pas.
Ik bedoel Krim en Donbass op zich...het gebiedquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap niet goed hoe je dit bedoelt? Deze lijst is een geverifieerde lijst van verliezen, er is ook lijst van Oekrainse verliezen en volgens mij telt men daar ook de Krim en Donbass in mee als daar verliezen zijn?
Turkije zal zich nu gelukkig prijzen dat ze geen grote aankopen hebben gedaan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef UitStraling het volgende:
Turkije stond trouwens tot voor de inval op het punt de weg naar vertrek uit de NAVO te bewerkstelligen, zou geen makkelijke zijn aangezien bijna al hun militaire hardware Amerikaans is maar ze waren wel degelijk op weg, alle plannen van na 2010 staan in de koelkast en ze werden hardhandig door de VS uit het F-35 project gegooid terwijl ze bijna wanhopig nog aan F-16 onderdelen en upgrades probeerden te komen, geloof me dat de Russische verkopers van militaire hardware de deuren compleet plat liepen in Ankara.
Zo worden we gevoed, gemanipuleerd, gebrainwashed.. whatever. niet met feiten ,kennis of inzichtquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee, eenzijdige lijstjes posten is ziek en er dan nog bij juichen is nog zieker.
Ze schijnen nog in een raketschildprojectje te zitten samen met de VSquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Turkije zal zich nu gelukkig prijzen dat ze geen grote aankopen hebben gedaan.
Je loopt te fantaseren, er wordt door niemand gejuichd en de eerste reactie is van jou waar je met Goebbels aankomstquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee, eenzijdige lijstjes posten is ziek en er dan nog bij juichen is nog zieker.
Ja raar en eng toch ergens, meteen ook de Poetin kaart "you are with us or against us"quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:22 schreef ZOA het volgende:
[..]
Zo worden we gevoed, gemanipuleerd, gebrainwashed.. whatever. niet met feiten ,kennis of inzicht
Deze lijsten bevatten nu juist wel feiten en kennis en inzicht bijbrengen met een lijstje lijkt mij nogal een vreemde insteek.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:22 schreef ZOA het volgende:
[..]
Zo worden we gevoed, gemanipuleerd, gebrainwashed.. whatever. niet met feiten ,kennis of inzicht
Dan lees je totaal niet goed, elk filmpje over een vliegende tankkoepel gaat onder gejuich de lucht in, ik wil het wel bijhouden voor je daar wat aan hebt?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je loopt te fantaseren, er wordt door niemand gejuichd en de eerste reactie is van jou waar je met Goebbels aankomst
Jij begon meteeen met Goebbels dus wat is dit nu weer voor raar gelul? Niemand trok een kaart en er was een redelijke normale discussie gaande tot jij begon met nazi aantijgingen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja raar en eng toch ergens, meteen ook de Poetin kaart "you are with us or against us"
"Ophef" is er altijd. Maar dat ging bij mijn weten niet verder dan wat verontwaardigde twitteraars, dus dat lijkt me niet zo opzienbarend. Het gaat natuurlijk om diplomatieke betrekkingen tussen landen. Volgens Rutte was dat biertje prima.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En je kan je niet herinneren dat er nogal wat ophef over dat biertje was? Ik wel.
Ik heb altijd de insteek gehad dat het regime ook voor de inval misdadig was, dat heb ik sommigen hier ook duidelijk laten weten toen ze aankwamen met "Ik was een Poetin fan totdat hij oekraine binnenviel", sommigen zien dat als vooruitgang dat men nu geen fan meer is (!!!!!!), ik zag het vooral als hypocritie (dat doe ik nog steeds, overigens) en dat werd mij niet echt in dank afgenomen. Dat mag, daar heb ik geen last van verder.
Ik walg van Wilders die zich liet feteren in Moskou en een onderscheiding aanpakte na MH17. Ik walg van Baudets hand en spandiensten aan het Poetin regime. Afijn, you get the picture
Die verfbom had van mij ook gemogen een jaar geleden. Ik doe ook niet alsof het ok is maar wel dat het een uitting is van een boze burger, mischien zelfs wel iemand uit Oekraine of een Pool die daar familie heeft en zijn onvrede wil uitten.
Met andere woorden, ik vond en vind dat biertje van WA verwerpelijk. Dat vond ik toen, en dat vind ik nu nog steeds, het heeft alleen niet zo gek veel met de huidige situatie te maken.
Oh, dus nu gaat het ineens niet meer over het lijstje en jouw reacties daarop?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan lees je totaal niet goed, elk filmpje over een vliegende tankkoepel gaat onder gejuich de lucht in, ik wil het wel bijhouden voor je daar wat aan hebt?
Haha owja dat.. ik weet het.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja raar en eng toch ergens, meteen ook de Poetin kaart "you are with us or against us"
Ik kan alleen maar MIJN mening geven, ik spreek niet voor landen of regeringen, niemand hier doet dat. Ik neem aan dat je uit mijn eerdere posts wel kan distilleren hoe ik over het WK en de OS spelen aldaar dacht.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Ophef" is er altijd. Maar dat ging bij mijn weten niet verder dan wat verontwaardigde twitteraars, dus dat lijkt me niet zo opzienbarend. Het gaat natuurlijk om diplomatieke betrekkingen tussen landen. Volgens Rutte was dat biertje prima.
Ik had het over het complexe van wisselende internationale verhoudingen, waar op gereageerd werd met het biertje van WA. In die zin is het dus zeker relevant. Slechts vier jaar geleden is er ook nog een WK voetbal geweest in Rusland, dat ook niet werd geboycot omdat het zo'n vreselijke schurkenstaat is.
Ik weet nog steeds niet waar jouw opmerkingen over Donbass en Krim op sloegen. Wat wilde je nu eigenlijk weten?quote:
Eenzijdige berichtgeving is een beetje de ziekte van deze wereld, dat hoef ik je niet uit te leggen toch?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, dus nu gaat het ineens niet meer over het lijstje en jouw reacties daarop?
Lijstjes bevatten niet zo veel... feiten ,kennis en inzicht maak je meequote:Op donderdag 12 mei 2022 01:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Deze lijsten bevatten nu juist wel feiten en kennis en inzicht bijbrengen met een lijstje lijkt mij nogal een vreemde insteek.
Krim en Donbass zijn Russisch...waren Oekraiens.. verlies?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet waar jouw opmerkingen over Donbass en Krim op sloegen. Wat wilde je nu eigenlijk weten?
Gast...je maakt een directe vergelijking tussen Oekrane en nazi Duitsland. Hoe denk je dat dit overkomt?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eenzijdige berichtgeving is een beetje de ziekte van deze wereld, dat hoef ik je niet uit te leggen toch?
En ja de Duitse minister van propaganda in hun minste periode had daar ook een handje van.
Zijn Oekraiens. En er is een oorlog gaande om dat verlies om te keren indien mogelijk. Dus wat is je punt nu eigenlijk? Donbass is niet Russisch, het is bezet door Rusland, dat is wat anders, trouwens.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:35 schreef ZOA het volgende:
[..]
Krim en Donbass zijn Russisch...waren Oekraiens.. verlies?
Als Hans van Baalen brallend op een podium in Kiev 2014quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gast...je maakt een directe vergelijking tussen Oekrane en nazi Duitsland. Hoe denk je dat dit overkomt?
En waarom neem jij dan niet de moeite, als dat jou stoort, om het Oryx lijstje van Oekrainse verliezen te posten maar ga je gelijk erop over om users te vergelijken met Goebbels? Vind je dat nu echt normaal?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eenzijdige berichtgeving is een beetje de ziekte van deze wereld, dat hoef ik je niet uit te leggen toch?
En ja de Duitse minister van propaganda in hun minste periode had daar ook een handje van.
Vergeet Pro Patria niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:38 schreef ZOA het volgende:
[..]
Als Hans van Baalen brallend op een podium in Kiev 2014
Wat wil jij daar nu mee zeggen? Dat van Baalen een nazi was of wat?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:38 schreef ZOA het volgende:
[..]
De gymclub? Oh, wacht, Leidse studenten.quote:
K doei.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:38 schreef ZOA het volgende:
[..]
Na de staatsgreep ingezet gecoordineerd door Neo Nazi gefinancierd en ondersteund door EU VS
Moralisme dus, waar vergelijk ik een user zelf met Goebbels?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waarom neem jij dan niet de moeite, als dat jou stoort, om het Oryx lijstje van Oekrainse verliezen te posten maar ga je gelijk erop over om users te vergelijken met Goebbels? Vind je dat nu echt normaal?
Pravi Sector, Azov bataljon..Bandera Suskevits... en nog niets begrijpenquote:
Als je dit beweert dan verwacht ik dat je dat bewijst.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:38 schreef ZOA het volgende:
[..]
Na de staatsgreep ingezet gecoordineerd door Neo Nazi gefinancierd en ondersteund door EU VS
Had TV gekeken..kom op zeg.Ik ben geen klein kind die het nodig vind om shockerende openbare genegeerde feiten een beetje aan een gemiddelede forum moderator te gaan bewijzen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je dit beweert dan verwacht ik dat je dat bewijst.
Oh, nu zijn het ineens "genegeerde feiten"? Right. Ja, dat zal het zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:47 schreef ZOA het volgende:
[..]
Had TV gekeken..kom op zeg.Ik ben geen klein kind die het nodig vind om shockerende openbare genegeerde feiten een beetje aan een gemiddelede forum moderator te gaan bewijzen.
We laten ze feitelijk wel in de steek voor wat het opofferen betreft (let op het gebalde vuistje van Hans), we schaden onze eigen economie met soms averechts werkende sancties, we vangen de vrouwen en kinderen op en geven de spulletjes weg waarmee we ons wellicht moeten verdedigen, er vloeit weinig Westers bloed tot nu toe.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De gymclub? Oh, wacht, Leidse studenten.
Prima, van Baalen was een nazi. En nu? Man is dood, en wat hij op Maidan zei was "Wij zullen jullie niet in de steek laten" Bleek achteraf nog te kloppen ook
Ik snap dat het jouw mening is, maar daar ging het helemaal niet om. Het biertje van WA werd genoemd in het kader van sterk wisselende internatione verhoudingen, die nogal eens schommelen. Jij vindt het zwak en niet relevant om te noemen. Prima, ook jouw mening. Maar het punt was dat het dus op diplomatiek niveau toen allemaal geen probleem was, ook in 2018 nog.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar MIJN mening geven, ik spreek niet voor landen of regeringen, niemand hier doet dat. Ik neem aan dat je uit mijn eerdere posts wel kan distilleren hoe ik over het WK en de OS spelen aldaar dacht.
En ja, ik ben ook hypocriet want ik heb wel gekeken naar de OS en ik keek ook naar de F1 race in Sochi. Ik ben een mens en we zijn allemaal wel eens less than perfect.
Mwoah....step up or put upquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:47 schreef ZOA het volgende:
[..]
Had TV gekeken..kom op zeg.Ik ben geen klein kind die het nodig vind om shockerende openbare genegeerde feiten een beetje aan een gemiddelede forum moderator te gaan bewijzen.
U heeft een scherp en rationeel verstand.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat het jouw mening is, maar daar ging het helemaal niet om. Het biertje van WA werd genoemd in het kader van sterk wisselende internatione verhoudingen, die nogal eens schommelen. Jij vindt het zwak en niet relevant om te noemen. Prima, ook jouw mening. Maar het punt was dat het dus op diplomatiek niveau toen allemaal geen probleem was, ook in 2018 nog.
Jij vond dat toen ook al niet, maar dat is het issue helemaal niet.
Dus als er geen NAVO soldaten aanwezig zijn dan laten we ze in de steek. Hele rare insteek die je daar hanteert. Verder sprak van Baalen uiteraard flink voor eigen rekening toendertijd en dat wist ook iedereen en daar is hij ook op aangesproken maar nu het puntje bij paaltje komt krijgt Oekraine wel heel veel steun. Echter niet in de vorm van soldaten, inderdaad, omdat oorlog met Rusland wat complicaties heeft. Nucleaire bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
We laten ze feitelijk wel in de steek voor wat het opofferen betreft (let op het gebalde vuistje van Hans), we schaden onze eigen economie met soms averechts werkende sancties, we vangen de vrouwen en kinderen op en geven de spulletjes weg waarmee we ons wellicht moeten verdedigen, er vloeit weinig Westers bloed tot nu toe.
Ok, maar dan ben je dus niet geinteresseerd in een discussie hier want hier kunnen we alleen onze mening geven. Als die niet relevant is dan vraag ik mij wel af waarom je hier post. Tenzij je een monoloog wil, dat kan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat het jouw mening is, maar daar ging het helemaal niet om. Het biertje van WA werd genoemd in het kader van sterk wisselende internatione verhoudingen, die nogal eens schommelen. Jij vindt het zwak en niet relevant om te noemen. Prima, ook jouw mening. Maar het punt was dat het dus op diplomatiek niveau toen allemaal geen probleem was, ook in 2018 nog.
Jij vond dat toen ook al niet, maar dat is het issue helemaal niet.
Je weet bitter weinigquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, nu zijn het ineens "genegeerde feiten"? Right. Ja, dat zal het zijn.
Ach, laat maar verder, ik weet nu waar ik mee te maken heb, het is niet de moeite om daar verder nog op in te gaan.
In alle proxy oorlogen tot nu toe valt dat nucleaire werpen alleszins mee, kernwapens gaan al eventjes mee, alleen Douglas MacArthur liep eventjes een geopolitieke militaire bloedneus op en eiste kernwapens om op de Russen en Chinezen te werpen maar die hebben ze afgeserveerd met een Ticker tape parade, niet zo bang zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus als er geen NAVO soldaten aanwezig zijn dan laten we ze in de steek. Hele rare insteek die je daar hanteert. Verder sprak van Baalen uiteraard flink voor eigen rekening toendertijd en dat wist ook iedereen en daar is hij ook op aangesproken maar nu het puntje bij paaltje komt krijgt Oekraine wel heel veel steun. Echter niet in de vorm van soldaten, inderdaad, omdat oorlog met Rusland wat complicaties heeft. Nucleaire bijvoorbeeld.
Natuurlijk ben ik wel genteresseerd in een discussie, dat is waarom iedereen hier is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, maar dan ben je dus niet geinteresseerd in een discussie hier want hier kunnen we alleen onze mening geven. Als die niet relevant is dan vraag ik mij wel af waarom je hier post. Tenzij je een monoloog wil, dat kan.
Als de NAVO troepen stuurt is het geen proxy oorlog meer. Duh.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In alle proxy oorlogen tot nu toe valt dat nucleaire werpen alleszins mee, kernwapens gaan al eventjes mee, alleen Douglas MacArthur liep eventjes een geopolitieke militaire bloedneus op en eiste kernwapens om op de Russen en Chinezen te werpen maar die hebben ze afgeserveerd met een Ticker tape parade, niet zo bang zijn.
Er word een lijst gepost welke materiele verliezen bijhoud en jij komt met de nogal intelligent vraag waarom krim en donbas er niet opstaan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ik bedoel Krim en Donbass op zich...het gebied
1500 soldaten in 1 dag! Dayum!quote:Op donderdag 12 mei 2022 02:08 schreef polderturk het volgende:
Geweldige draad. Lees hem vanaf het begin.
Gaat over de brug die de Russen probeerden te bouwen over een rivier. In n dag 1500 Russische soldaten gedood mede dankzij het werk van deze soldaat.
[ twitter ]
https://edition.cnn.com/2(...)civilians/index.htmlquote:
En zogenaamd nationalistisch zijn, maar zodra n of andere gare dictator of oliesjeik wat spiegeltjes en kraaltjes aanbiedt gaan die bilspleten wagenwijd open. Niets meer dan regelrechte Russenhoeren zijn het.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee jij niet, die andere.
Als je zo depressief naar de toekomst kijkt terwijl je in een mooi vrij land woont waar niks aan de hand is, ben je overprikkeld door waarschijnlijk teveel informatie van bepaalde allure.
Zelfde de Russische trollen kunnen het niet meer verkopen, dus gaan ze maar naar:quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:26 schreef speknek het volgende:
[..]
De Overview of Russian equipment losses laat inderdaad geen Oekrainse verliezen zien.
Die houden ze overigens ook bij:
https://www.oryxspioenkop(...)g-ukrainian.html?m=1
2 eenzijdige lijstjes, er is gewoon gesorteerd. Als jij daar niet tegen kan, kopieer je ze toch gewoon allebei in Excel en hussel je ze weer door elkaar?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk zelf zo'n lijst samenstellen als je vindt dat ze een lijst waardig zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:10 schreef ZOA het volgende:
[..]
Krim en Donbass is geen lijst waardig he?
Ik sluit niet uit dat er op dit moment bepaalde troepen uit westerse landen in een wat ze vaak een advies functie noemen al ingezet worden. Wapens leveren zonder training kan namelijk niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 02:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als de NAVO troepen stuurt is het geen proxy oorlog meer. Duh.
Klopt, daar werd in BNW enkele weken geleden al boos over bericht, dat Oekrane vals speelt door adviseurs van oa de NAVO in Oekrane in te zetten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat er op dit moment bepaalde troepen uit westerse landen in een wat ze vaak een advies functie noemen al ingezet worden. Wapens leveren zonder training kan namelijk niet.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
[..]
2 eenzijdige lijstjes, er is gewoon gesorteerd. Als jij daar niet tegen kan, kopieer je ze toch gewoon allebei in Excel en hussel je ze weer door elkaar?
https://www.oryxspioenkop(...)nting-equipment.html
https://www.oryxspioenkop(...)nting-ukrainian.html
Onzin natuurlijk of beter gezegd eenzijdig de Russen doen dat namelijk zelf ook. Denk dan aan landen als Irak, Syri, en Mali.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, daar werd in BNW enkele weken geleden al boos over bericht, dat Oekrane vals speelt door adviseurs van oa de NAVO in Oekrane in te zetten.
Leg je er dan lekker bij neer zonder anderen mee te nemen in je defaitisme. En leg de schuld daarvan dan ook niet bij anderen, maar gewoon bij jezelf.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jij hier nog doet, in diverse topics, aangezien het niemand iets boeit wat je post. Ik zou gewoon stoppen met posten als ik jou was.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het boeit echt allemaal geen ene fuck wat iemand hier zegt op een schamel forumpje.
Sorry Danny.![]()
Klopt, maar als iemand wil dat Poetin wint, dan is elke hulp die de overwinning in de weg staat natuurlijk een doorn in het oog.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk of beter gezegd eenzijdig de Russen doen dat namelijk zelf ook. Denk dan aan landen als Irak, Syri, en Mali.
Leg me dan ook even, binnen jouw logica, uit hoe het komt dat Oekrane een joodse president heeft gekozen, als nazi land??quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:45 schreef ZOA het volgende:
[..]
Pravi Sector, Azov bataljon..Bandera Suskevits... en nog niets begrijpen
user ZOA = user Schaamlap?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:45 schreef ZOA het volgende:
[..]
Pravi Sector, Azov bataljon..Bandera Suskevits... en nog niets begrijpen
Dat is gewoon propaganda. En ook niet ongewoon in tijden van spanning en oorlog.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar als iemand wil dat Poetin wint, dan is elke hulp die de overwinning in de weg staat natuurlijk een doorn in het oog.
En dan krijg je is memes zoals die net in de meme topic is geplaatst, waarbij Zelensky op de Titanic staat met Biden die hem innig geld toe steekt.
Doe maar niet ditquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jij hier nog doet, in diverse topics, aangezien het niemand iets boeit wat je post. Ik zou gewoon stoppen met posten als ik jou was.
Is ZOA een anagram van AZOV?quote:
De PI niet gezien?quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
/snip/ Poetin regime/snip/
Met andere woorden, ik vond en vind dat biertje van WA verwerpelijk. Dat vond ik toen, en dat vind ik nu nog steeds
Hopelijk zullen morele normen en waarden wellicht belangrijker worden in de geo politiek.quote:
Juist wel, door onze unie landen te bedreigen (EU), te eisen dat er geen militairen mogen in de oost grens van onze Unie en ons navo grondgebied, heeft rusland steevast gedreigd met consequenties, ter wijl een pacifistische rusland alle problemen in het oosten van van ons grondgebied oplost.quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Inderdaad. En denk ook aan de ranzige retoriek over "de westerse manier van leven".quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Juist wel, door onze unie landen te bedreigen (EU), te eisen dat er geen militairen mogen in de oost grens van onze Unie en ons navo grondgebied, heeft rusland steevast gedreigd met consequenties, ter wijl een pacifistische rusland alle problemen in het oosten van van ons grondgebied oplost.
Dit soort redenaties is een beetje als: Oh Engeland is nu alleen Zeeland aange vallen, daar hoeft Gelderland en Nord-rhein Westfalen zich geen zorgen over te maken.
En vergeet de cyberoorlog niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:02 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Juist wel, door onze unie landen te bedreigen (EU), te eisen dat er geen militairen mogen in de oost grens van onze Unie en ons navo grondgebied, heeft rusland steevast gedreigd met consequenties, ter wijl een pacifistische rusland alle problemen in het oosten van van ons grondgebied oplost.
Dit soort redenaties is een beetje als: Oh Engeland is nu alleen Zeeland aange vallen, daar hoeft Gelderland en Nord-rhein Westfalen zich geen zorgen over te maken.
quote:Schokkende beelden tonen hoe Russische soldaten twee Oekraners in de rug doodschieten
Twee ongewapende burgers wandelden in het begin van de oorlog in Oekrane weg van Russische soldaten die hen net hadden aangesproken in een buitenwijk van Kiev. Plots duiken de militairen weer op en schieten de twee Oekraners in de rug. Een van hen was op slag dood, de andere overleed later aan zijn verwondingen.
CNN kreeg de beelden van de bewakingscamera’s die de vreselijke moorden filmden in handen. De feiten dateren van 16 maart, bij een autohandelaar. De Amerikaanse zender kon de slachtoffers identificeren. Een van hen was de eigenaar van het autodealerbedrijf, dat de Russische soldaten ook plunderden. Zijn familie wenst niet bij naam genoemd te worden. De andere was Leonid Oleksiyovych Plyats, een 68-jarige grootvader die daar als bewaker werkte.
Yulia, de dochter van Plyats, kan het niet aan om de beelden te zien, maar ze bewaart de video om hem ooit aan haar kinderen te tonen, zodat ze nooit vergeten hoe wreed de Russen waren. ,,Het zijn beulen’’, zegt ze aan CNN. ,,Het is verschrikkelijk. Mijn vader was een 68-jarige, vreedzame, ongewapende burger.’’
In maart probeerden de Russische troepen een eerste keer om de Oekraense hoofdstad Kiev in te nemen. Er waren toen hevige gevechten tussen de Russische en de Oekraense militairen op de hoofdweg naar Kiev. Maar bij de autohandelaar op 16 maart was er geen sprake van een strijd tussen soldaten, noch tussen soldaten en gewapende burgers. CNN, dat de beelden van de bewakingscamera’s kon verifiren, heeft het over ‘een laffe, koelbloedige moord op twee ongewapende mannen’.
Eerst willen vijf Russische soldaten inbreken in de autozaak. De eigenaar stapt met opgeheven handen op hen af. De soldaten fouilleren hem, zo lijkt het op de videobeelden. Bewaker Plyats komt erbij en er vindt een gesprek plaats. De soldaten wenden zich af en de twee Oekraners stappen weg. Dan verschijnen minstens twee Russische militairen in beeld achter de mannen. Ze vuren op de twee burgers, die meteen neer op de grond vallen.
Nog op de beelden is te zien dat de Russische militairen de autozaak plunderen. Twee van hen lijken te toasten op elkaar met een drankje. Op dat moment is de bewaker, Plyats, nog in leven. Hij krabbelt overeind en strompelt terug naar zijn wachtpost. De opa belt naar andere Oekraners voor hulp. Een groepje vrijwillige burgerstrijders probeert Plyats te redden en wisselt schoten uit met Russische soldaten. Ze kunnen niet op tegen de Russische overmacht, maar slagen er toch in Plyats uit het wachthuisje te slepen. De man heeft dan al te veel bloed verloren en sterft. Volgens de vrijwillige strijders wist de autohandelaar dat de Russen op komst waren, maar verkoos hij zelf om te blijven, samen met Plyats.
Voor een van de vrijwilligers gaat het hier zeker om een oorlogsmisdaad. ,,Als die mannen gepakt kunnen worden, verdienen ze de doodstraf’’, zegt hij. Het Oekraense gerecht onderzoekt het incident nu als een oorlogsmisdaad op basis van videobeelden ervan.
En het proberen te ondermijnen van het westen en democratie de afgelopen 10 jaar.quote:
Klopt. rusland wil een zeer verdeelde eu, en vooral een verdeelde en kapotte navo. Rusland wil domineren en navo en eu belemmeren rusland van deze wens. sterker nog de eu is een directe bedreiging voor de machtshebbers in rusland, want mensen kunnen ideeen overnemen. En de navo is een organisatie wie de individuele leden van eu, de slag kracht geeft om de eu idealen te kunnen beschermen.quote:
Met je eens. Gelukkig is dit nu duidelijk mislukt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:15 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Klopt. rusland wil een zeer verdeelde eu, en vooral een verdeelde en kapotte navo. Rusland wil domineren en navo en eu belemmeren rusland van deze wens. sterker nog de eu is een directe bedreiging voor de machtshebbers in rusland, want mensen kunnen ideeen overnemen. En de navo is een organisatie wie de individuele leden van eu, de slag kracht geeft om de eu idealen te kunnen beschermen.
Want gaat Poetin alleen om het afbreken van de democratische wereld.
afgelopen 20 jaar. Poetin is een erfenis van de radicale tak van de kgb, die hebben altijd democratien willen ontmantelen. Dit heeft Poetin zijn hele leven gedaan. de eerste jaren van zijn bewind, heeft hij alle democratie mechanismes wie de macht bij het volk legde, ontmanteld. Toen heeft hij alle prominente pro democratische personen vermoord of de mond gestuurd en verbannen en organisatie verbannen. Zij die verbannen waren (vaak zeer rijk en woonachtig in Engeland), laten vermoorden als ze bleven spreken over liberalisme en democratie voor rusland.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En het proberen te ondermijnen van het westen en democratie de afgelopen 10 jaar.
Ik hou nog even een slag om de arm wbt de VSquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens. Gelukkig is dit nu duidelijk mislukt.
Ik nu niet. De mafkees Trump is voorlopig weg. Maar daarover mogen we van mening verschillen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hou nog even een slag om de arm wbt de VS
als dat gebeurt val de democratische rechtstaat zoals wij die nu kennen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hou nog even een slag om de arm wbt de VS
Waarom? Nederland heeft een eigen rechtsstaat en grondwet. En zelfs kernwapens. Ik zie de Russen hier niet komen voorlopig.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
als dat gebeurt val de democratische rechtstaat zoals wij die nu kennen.
Nederland en Europa zal het democratisch niet overleven als de VS zich terugtrekt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom. Nederland heeft een eigen rechtsstaat en grondwet.
Neuh. De VS heeft kernwapens in Nederland liggen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom? Nederland heeft een eigen rechtsstaat en grondwet. En zelfs kernwapens. Ik zie de Russen hier niet komen voorlopig.
Er gaat altijd een periode van escalatie vooraf aan elke oorlog. De vraag is waarom geen van beide wilde descaleren. En de vraag is waarom wij daar voor moeten boeten.quote:
Wat heeft Oekrane precies gedaan dan?quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:26 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er gaat altijd een periode van escalatie vooraf aan elke oorlog. De vraag is waarom geen van beide wilde descaleren. En de vraag is waarom wij daar voor moeten boeten.
Er wordt gezegd dat deze oorlog niet gebeurd was geweest als Oekrane bij de EU was geweest.
En dat geloof ik ook. Want de EU zou dan macht over Oekrane hebben gehad en had hen op bepaalde sleutelmomenten terug gefloten. Ik vraag me af of ze dat in Oekrane beseffen, want ze houden er bepaald niet van om teruggefloten te worden.
Ik praat hier niets goed van wat Rusland doet h. Ik zeg alleen dat Oekrane ook zo zijn rol heeft gespeeld in de escalatie, en het ook een stuk beter had kunnen doen. Ze hadden hun eigen belangen en waren bereid om daar mensenlevens voor op te offeren.
Kun je dat wat beter uitleggen? Ik denk bijvoorbeeld dat ondanks de brexit zelfs de Britten dan ingrijpen. Daarnaast is en er een lid van de EU die zelfs na een kernoorlog Poetin de nek om kan draaien.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:25 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nederland en Europa zal het democratisch niet overleven als de VS zich terugtrekt.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kun je dat wat beter uitleggen? Ik denk bijvoorbeeld dat ondanks de brexit zelfs de Britten dan ingrijpen. Daarnaast is en er een lid van de EU die zelfs na een kernoorlog Poetin de nek om kan draaien.
En met Finland krijgen we er bondgenoot bij met een goed getraind leger en ruime ervaring hoe je met het Russische leger om moet gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:27 schreef capricia het volgende:
Dit weekend maken Finland en Zweden de officile beslissing om Navo lidmaatschap aan te vragen. Waarna het op maandag aangevraagd gaat worden.
Van Finland is het zo goed als zeker.
Zweden heeft nog een extra zitting in het parlement (dit weekend en maandag), maar lijkt Finland te volgen.
Meer
Historische tijden![]()
Spannond!!
https://www.presidentti.f(...)nds-nato-membership/quote:Joint statement by the President of the Republic and Prime Minister of Finland on Finland’s NATO membership
Office of the President of the Republic of Finland
Prime Minister’s Office
Press release 30/2022
12 May 2022
During this spring, an important discussion on Finland’s possible NATO membership has taken place. Time has been needed to let Parliament and the whole society establish their stands on the matter. Time has been needed for close international contacts with NATO and its member countries, as well as with Sweden. We have wanted to give the discussion the space it required.
Now that the moment of decision-making is near, we state our equal views, also for information to the parliamentary groups and parties. NATO membership would strengthen Finland’s security. As a member of NATO, Finland would strengthen the entire defence alliance. Finland must apply for NATO membership without delay. We hope that the national steps still needed to make this decision will be taken rapidly within the next few days.
Sauli Niinist
President of the Republic of Finland
Sanna Marin
Prime Minister of Finland
Als je nou echt heel goed ruikt dan ruik je het angstzweet van Ome Putin.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef capricia het volgende:
Finland!!
[..]
https://www.presidentti.f(...)nds-nato-membership/
De trouwringen van alufoliequote:
Welkom bij de NAVO Finlandquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef capricia het volgende:
Finland!!
Vers van de pers.
[..]
Nog even het parlement afwachten. Maar dit lijkt me zo goed als besloten.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:41 schreef capricia het volgende:
Maandag volgt Zweden.
"Regeringsplan: dien maandag de aanvraag in"
[ twitter ]
Daarom is het ook zo fucking hypocriet dat zo'n Baudet, die claimt in Nederland de democratie "te willen herstellen" zo'n fan is van de man. Wat hij voor de Nederlandse burgers wil (referenda, demonstraties) ontzegt hij maar wat graag het Russische volk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
afgelopen 20 jaar. Poetin is een erfenis van de radicale tak van de kgb, die hebben altijd democratien willen ontmantelen. Dit heeft Poetin zijn hele leven gedaan. de eerste jaren van zijn bewind, heeft hij alle democratie mechanismes wie de macht bij het volk legde, ontmanteld. Toen heeft hij alle prominente pro democratische personen vermoord of de mond gestuurd en verbannen en organisatie verbannen. Zij die verbannen waren (vaak zeer rijk en woonachtig in Engeland), laten vermoorden als ze bleven spreken over liberalisme en democratie voor rusland.
Poetin heeft dus eerst boel intern vernietigd en is daarna zich gaan richten op het westen. eerst op oud inwoners van rusland, daarna op de westerse instanties en nu het grondgebied. Dit is puur kgb werk.
Mooi! Nu kan hij ongelukkig sterven.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Krijgt Rusland er opeens 1340 kilometer NATO-grens bij.
Ja, de NATO rukt inderdaad op naar het Oosten. Denk dat Poetin not amused is.
Ja, jammer dan. Als je een land dat niet bij de NAVO zit aanvalt gaan landen die daar ook niet bij horen hun neutraliteit heroverwegen. Merkwaardig dat zo'n tactisch genie dat niet heeft kunnen bedenken.quote:
Finland neemt deze beslissing om het lidmaatschap aan te vragen vandaag.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:27 schreef capricia het volgende:
Dit weekend maken Finland en Zweden de officile beslissing om Navo lidmaatschap aan te vragen.
Heel hard stampen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:56 schreef capricia het volgende:
@:za
Wat denk jij dat het antwoord van Poetin gaat zijn? Hij heeft nu opeens 1340 kilometer NAVO grens aan zijn voordeur.
Ik begrijp dan ook niet dat hij niet in gesprek gegaan is met Finland. Hebben die Russen geen soft skills?quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, jammer dan. Als je een land die niet bij de NAVO zit aanvalt gaan landen die daar ook niet bij horen hun neutraliteit heroverwegen. Merkwaardig dat zo'n tactisch genie dat niet heeft kunnen bedenken.
Dus gaat er vandaag al een kernbom op Helsinki?quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:57 schreef Za het volgende:
[..]
Finland neemt deze beslissing om het lidmaatschap aan te vragen vandaag.
Maar dat beseft Finland ook, later vandaag meer.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:56 schreef capricia het volgende:
@:za
Wat denk jij dat het antwoord van Poetin gaat zijn? Hij heeft nu opeens 1340 kilometer NAVO grens aan zijn voordeur.
Echt deescaleren doet het vooralsnog niet, dit conflict.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:58 schreef Za het volgende:
[..]
Maar dat beseft Finland ook, later vandaag meer.
Daar lijkt het niet op he. Iets anders dan dreigen, intimideren en onderdrukken kan hij niet, zelfs een laaglandgorilla heeft vriendelijker omgangsvormen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dan ook niet dat hij niet in gesprek gegaan is met Finland. Hebben die Russen geen soft skills?
Behoorlijk stuk, beetje Groningen ➔ Barcelona.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:15 schreef Korenfok het volgende:
Klopt. rusland wil een zeer verdeelde eu, en vooral een verdeelde en kapotte navo. Rusland wil domineren en navo en eu belemmeren rusland van deze wens. sterker nog de eu is een directe bedreiging voor de machtshebbers in rusland, want mensen kunnen ideeen overnemen. En de navo is een organisatie wie de individuele leden van eu, de slag kracht geeft om de eu idealen te kunnen beschermen.
Want gaat Poetin alleen om het afbreken van de democratische wereld.
Denk ik ook niet, maar het is een logisch gevolg. Hij had het kunnen zien aankomen voordat hij tot een inval besloot.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat hij met een scenario van een zichzelf stuk lopend Russisch leger en een toch wel tamelijk verenigd westen weinig rekening heeft gehouden, en met een daardoor minder makkelijk te intimideren Finland en Zweden dus ook niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Denk ik ook niet, maar het is een logisch gevolg. Hij had het kunnen zien aankomen voordat hij tot een inval besloot.
Het is de hegemonie van de USD waaardoor de Amerikaanse Treasury zelfs bepaalt dat Rusland haar schulden mag betalen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:
[..]
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
Putin belemmerd deze wens al jaren, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden, dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Het gaat de NATO om expansie, de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa, dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.
Het gaat de VS alleen om de $$$.
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij Rusland heeft overschat en het Westen heeft onderschat.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met een scenario van een zichzelf stuk lopend Russisch leger en een toch wel tamelijk verenigd westen weinig rekening heeft gehouden, en met een daardoor minder makkelijk te intimideren Finland en Zweden dus ook niet.
Ze hebben het niet aangedurfd het besluit zoals toegezegd vandaag te nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef capricia het volgende:
Finland!!
Vers van de pers.
[..]
Nog even het parlement afwachten. Maar dit lijkt me zo goed als besloten.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:27 schreef capricia het volgende:
Dit weekend maken Finland en Zweden de officile beslissing om Navo lidmaatschap aan te vragen. Waarna het op maandag aangevraagd gaat worden.
Van Finland is het zo goed als zeker.
Zweden heeft nog een extra zitting in het parlement (dit weekend en maandag), maar lijkt Finland te volgen.
Meer
Historische tijden![]()
Spannond!!
Ja. De aanvraag is er nog niet. Maar gaat snel nu.quote:
Ik denk vooral dat z'n ja-knikkende generaals hem een beetje te rooskleurig beeld gegeven hebben van de algehele staat van de Russische strijdmachten en hun logistieke mogelijkheden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij Rusland heeft overschat en het Westen heeft onderschat.
Het blijft afwachten capricia.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:13 schreef capricia het volgende:
Ja. De aanvraag is er nog niet. Maar gaat snel nu.
Putin op 2 fronten in de pan hakkenquote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Het blijft afwachten capricia.
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag, ik las dat ze zich voorbereiden op een oorlogssituatie.
https://twitter.com/hdevr(...)CN9V7YgXTQF6xhVf5RjA
Dit zou niet zijn gebeurd als hij zich een goede buur had getoond in plaats van Ukraene binnen te vallen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Is dat zo? Was 12 mei niet de dag dat ze intern de beslissing zouden nemen om een aanvraag in te dienen? Die beslissing is vandaag genomen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag, ik las dat ze zich voorbereiden op een oorlogssituatie.
https://twitter.com/hdevr(...)CN9V7YgXTQF6xhVf5RjA
Ik denk dat ze samen met Zweden de aanvraag officieel in gaan dienen. Ook voor hun veiligheid.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Is dat zo? Was 12 mei niet de dag dat ze intern de beslissing zouden nemen om een aanvraag in te dienen? Die beslissing is vandaag genomen.
Een falende krijgsmacht, babuschka's die een regering omver kunnen werpen wanneer ze boos gemaakt worden, een president die nog net niet met een sjaaltje om zijn nek en een stetson op zijn hoofd, maar wel met ontbloot bovenlijf paard rijdt, heel erg mannelijk is de Russische samenleving eerlijk gezegd ook niet...quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:47 schreef Barbusse het volgende:
Waar komt toch het idee vandaan dat men in het westen 'verwijfd' en 'gefeminiseerd' is? Is dat omdat we homo's niet meer klappen in het openbaar en dat we het normaal vinden dat vrouwen hetzelfde betaald horen te worden voor hetzelfde werk als mannen? En ziet men dan de totale prutserij van het Russische leger, inclusief oorlogsmisdaden als verkrachting, en het debiele gedreig van Putin als echt masculien?
Klopt, maar degene die zo'n meme deelt staat volgens mij wel achter de boodschap van die meme.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is gewoon propaganda. En ook niet ongewoon in tijden van spanning en oorlog.
Of is net als Baudet betaald door de GPU/FSB/Trollfabriek?quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar degene die zo'n meme deelt staat volgens mij wel achter de boodschap van die meme.
Rusland ook niet, die had kennelijk beloofd om gisteren een kernbommetje op Finland te gooien.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag,
En Poetin levert dat op een presenteerblaadje.quote:
Uiteraardquote:de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
quote:Putin belemmerd deze wens al jaren
Wat niet het geval is...quote:, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden,
En dat klopt ook al niet.quote:dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Nee, het gaat de NAVO om bescherming.quote:Het gaat de NATO om expansie,
Nee, de NAVO maakt Rusland niet machteloos.quote:de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa,
En ook dat is tegenstrijdig.quote:dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.
Die beperkte speciale militaire operatie om uitbreiding van de NAVO grens een halt toe te roepen pakt goed uit voor Ome Vlad.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:56 schreef capricia het volgende:
Lees ook wel eens ander nieuws dan anti-Russische propaganda? Heb je de laatste 8 jaar wel een mening over Oekrane gevormd, maar heb je niet het nieuws gevolgd? Moet ik voor jou basisschool-Google searches gaan voorkauwen? Hoor jij bij die 20% Nederlanders die geen digitale basisvaardigheden heeft?quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat heeft Oekrane precies gedaan dan?
Je doet in ieder geval veel moeite om geen antwoord te geven. Ook dat roep zo veel vragen op.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lees ook wel eens ander nieuws dan anti-Russische propaganda? Heb je de laatste 8 jaar wel een mening over Oekrane gevormd, maar heb je niet het nieuws gevolgd? Moet ik voor jou basisschool-Google searches gaan voorkauwen? Hoor jij bij die 20% Nederlanders die geen digitale basisvaardigheden heeft?
Jouw vraag roept zo veel vragen op...
VS blablabla,quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:
[..]
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
Putin belemmerd deze wens al jaren, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden, dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Het gaat de NATO om expansie, de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa, dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.
Gelukkig pakt het voor Oekrane goed uit, en ook Finland is voorbereidingen aan het treffen in de vorm van schuilplekken en het voorbereiden van tenminste 6 maanden broodvoorziening.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die beperkte speciale militaire operatie om uitbreiding van de NAVO grens een halt toe te roepen pakt goed uit voor Ome Vlad.
Ik kan geen geschiedenisboeken gaan schrijven, alleen maar omdat jij een vraag hebt. Sorry.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je doet in ieder geval veel moeite om geen antwoord te geven. Ook dat roep zo veel vragen op.
Dus dan maar flink wat op de man gespeelde opmerkingen in je post gooien.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan geen geschiedenisboeken gaan schrijven, alleen maar omdat jij een vraag hebt. Sorry.
Als Oekrane daadwerkelijk zo erg is moet dat toch ook wel in een paar zinnen te beschrijven zijn? Had je prima kunnen doen met een fractie van de tijd en moeite die je hebt gestopt in het ontwijken van die vraag.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan geen geschiedenisboeken gaan schrijven, alleen maar omdat jij een vraag hebt. Sorry.
Laat ik, om te beginnen met proberen te beperken van de hoeveelheid zinloos werk voor mij, eerst de scope van het probleem duidelijk proberen te krijgen met deze vraag:quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als Oekrane daadwerkelijk zo erg is moet dat toch ook wel in een paar zinnen te beschrijven zijn? Had je prima kunnen doen met een fractie van de tijd en moeite die je hebt gestopt in het ontwijken van die vraag.
Met propaganda had dat allemaal niks te maken. Wel met mediabedrijven van links tot rechts, van voren tot achter, wiens verdienmodel het plaatsen van nieuwsberichten is. En als er weinig nieuws is wat voor de massa interessant is worden geruchten en speculaties tot nieuws verheven.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
Maar goed. Het is nu 12 mei. Op 9 mei zou Poetin toch beslissen om een oorlogsverklaring aan Oekrane te geven? We hebben er allemaal nog flink over gediscussieerd en het liep hoog op.
Ik neem aan dat we nu allemaal wel beseffen dat we keihard in onze eigen propaganda getrapt waren.
Ik kan geen geschiedenisboeken gaan schrijven, alleen maar omdat jij een vraag hebt. Sorry.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Laat ik, om te beginnen met proberen te beperken van de hoeveelheid zinloos werk voor mij, eerst de scope van het probleem duidelijk proberen te krijgen met deze vraag:
Hoe erg denken jullie eigenlijk dat ik denk dat Oekrane is?
Ja, dat begrijp ik. Maar ik noem dat ook propaganda. Propaganda van de nieuwsbedrijven voor zichzelf.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met propaganda had dat allemaal niks te maken. Wel met mediabedrijven van links tot rechts, van voren tot achter, wiens verdienmodel het plaatsen van nieuwsberichten is. En als er weinig nieuws is wat voor de massa interessant is worden geruchten en speculaties tot nieuws verheven.
Geef nou gewoon eens antwoord op een doodsimpele vraag joh: Wat heeft Oekrane precies gedaan om de situatie zodanig te laten escaleren dat het de oorlog (in ieder geval deels) rechtvaardigt?quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Laat ik, om te beginnen met proberen te beperken van de hoeveelheid zinloos werk voor mij, eerst de scope van het probleem duidelijk proberen te krijgen met deze vraag:
Prima. Dan blijven we vast zitten in onze bunkers en over en weer naar elkaar schieten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar je hoeft niet in de westerse wereld orde te leven, als je het daar zo verschrikkelijk me oneens bent.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:
[..]
Hij is uit zijn functie gezet:quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:54 schreef Hyperdude het volgende:
Is die Gerasimov alweer eens gesignaleerd?
Dit had ik nog niet door/ergens gelezen (lijkt mij onjuist,op Engelse en Duitse Wikipedia staat niks):
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valeri_Gerasimov
Maar, waar is tie.
Das snel.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij is uit zijn functie gezet:
[ twitter ]
Geruchten dan.quote:
Da's natuurlijk een onzinnige definitie die je nu hanteert. Zo kun je letterlijk alles propaganda noemen. Jouw posts hier zijn propaganda voor RetepV tenslotte.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar ik noem dat ook propaganda. Propaganda van de nieuwsbedrijven voor zichzelf.
En vica versaquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jij hier nog doet, in diverse topics, aangezien het niemand iets boeit wat je post. Ik zou gewoon stoppen met posten als ik jou was.
Ik zeg niet van alles dat het niemand boeit.quote:
En de aftikker van die brug!quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
Maar goed. Het is nu 12 mei. Op 9 mei zou Poetin toch beslissen om een oorlogsverklaring aan Oekrane te geven? We hebben er allemaal nog flink over gediscussieerd en het liep hoog op.
Ik neem aan dat we nu allemaal wel beseffen dat we keihard in onze eigen propaganda getrapt waren.
?quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niet van alles dat het niemand boeit.
Dat was gewoon nijvere huisvlijt van n of andere zolderkameraar.quote:
quote:
Boeit niemand dit jongonsquote:Op donderdag 12 mei 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niet van alles dat het niemand boeit.
Ik doe een voorzetje, je praat hier gewoon graag het door het kremlin bedachte narratief na "dat rus minderheden bescherm moesten worden, want ze worden naar het leven gestaan door Oekraners!".quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:44 schreef RetepV het volgende:
Wat boeit het?quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik doe een voorzetje, je praat hier gewoon graag het door het kremlin bedachte narratief na "dat rus minderheden bescherm moesten worden, want ze worden naar het leven gestaan door Oekraners!".
Heb ik het goed?
Intervieuw met de mevrouw, helaas in het Oekraens, dus geen touw aan vast te knopen. Al merk je wel dat ze niet bepaald vrolijk is.:quote:
Voor mensen die onder de vlag van "zie mij eens onhankelijk denken en intelligent zijn", zich in alle bochten draaien om de rauwe agressie van die massamoordenaar putin goed te praten, blijkbaar behoorlijk?quote:
Sowiesoquote:
En leg ons nu nog eens uit hoe dat allemaal aan de NATO ligt, en het arme Rusland wel gedwongen is om deze landen binnen te vallen, en haar inwoners te martelen, verkrachten, en vermoorden?quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig pakt het voor Oekrane goed uit, en ook Finland is voorbereidingen aan het treffen in de vorm van schuilplekken en het voorbereiden van tenminste 6 maanden broodvoorziening.
Het is ook maar bepaald type mensen dat gevoelig is voor die argumenten. Zoals die ene poster die ons wist te vertellen dat de nukes gisteren toch echt gingen vliegen!quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:25 schreef capricia het volgende:
Poetin heeft tevens gezegd dat ie bij deze Navo uitbreidingen nucleaire raketten in Kalingrad gaat stationeren. Maar volgens mij staan die daar allang sinds de koude oorlog.
sterker nog, hoe dichter bij de grens, hoe vatbaarder voor sabotage in het geval van een conflict.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook maar bepaald type mensen dat gevoelig is voor die argumenten. Zoals die ene poster die ons wist te vertellen dat de nukes gisteren toch echt gingen vliegen!
Maar in realiteit hoeft een nuke niet op de grens te staan om effectief te zijn.
En de consensus is idd dat die er al lang zijn. Niks nieuws onder de zon dus.
quote:Kremlin: Finish move for NATO is a threat to Russia
LONDON, May 12 (Reuters) - The Kremlin said on Thursday that Finland's move to join NATO was "definitely" a threat to Russia and that the expansion of the military bloc would not make Europe or the world more stable.
Speaking to reporters on a conference call, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said the steps taken by Finland to join NATO were a cause for regret and a reason to impose a symmetrical response.
Finland's president and prime minister said earlier on Thursday their country must apply to join the NATO military alliance "without delay."
Asked whether this presented a threat to Russia, Peskov said: "Definitely. NATO expansion does not make our continent more stable and secure."
He said Finland had joined "unfriendly steps" against Russia.
Asked what form Russia's response would take, he replied: "Everything will depend on how this (NATO) expansion process of NATO expansion plays out, the extent to which military infrastructure moves closer to our borders."
Before Russia's Feb. 24 invasion of Ukraine, Finland had since World War Two maintained a policy of neutrality regarding Russia, with which it shares a 1,340 km (830 mile) border.
The country is now likely to join NATO this year, alongside its neighbour Sweden, another traditionally neutral power that had refrained from joining the U.S.-led alliance
Kaliningrad moet je ze in geval van oorlog ook wel heel snel afschieten want anders is Polen ook een nucleair powerquote:Op donderdag 12 mei 2022 12:33 schreef Shotty het volgende:
[..]
sterker nog, hoe dichter bij de grens, hoe vatbaarder voor sabotage in het geval van een conflict.
Dit zorgt dan wel weer voor een precedent waardoor veel landen hun afhankelijkheid van de dollar wellicht gaan overwegen. En dat wil de VS dan ook weer niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is de hegemonie van de USD waaardoor de Amerikaanse Treasury zelfs bepaalt dat Rusland haar schulden mag betalen.
Rusland heeft een uitzondering op de sancties gekregen tot 25 mei.
Op 27 mei moet Rusland opnieuw een tranche betalen. Als de U.S. Treasury Department deze uitzondering niet verlengt, gaat Rusland op 27 mei Default.
Ik weet niet of de VS deze uitzondering wel gaat verlengen.
https://www.google.com/am(...)nt-analysts-say.html
Wel grappig als je dat leest want er wordt een pretentie geponeerd dat de NAVO nieuwe militaire bases bouwt, dat doet de NAVO echter niet, NAVO maakt gebruik van bestaande, lokale, militaire bases.quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:54 schreef Hyperdude het volgende:
Is die Gerasimov alweer eens gesignaleerd?
Dit had ik nog niet door/ergens gelezen (lijkt mij onjuist,op Engelse en Duitse Wikipedia staat niks):
[..]
[/b]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valeri_Gerasimov
Maar, waar is tie.
Eh, als je van de VS in dollars leent dan is een voorwaarde daarvan dat je in dollars terugbetaalt. Dat is nu niet echt een verrassende ontwikkeling. Rusland heeft ook uitstaande schulden in Euro's en die moeten ook in Euro's terugbetaald worden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit zorgt dan wel weer voor een precedent waardoor veel landen hun afhankelijkheid van de dollar wellicht gaan overwegen. En dat wil de VS dan ook weer niet.
Natuurlijk was dat geen propaganda. Dat was gewoon onderling geneuzel en voorspellingen van experts. Zo werkt dat in een vrije samenleving. Daar ouwehoeren allerlei experts met elkaar op basis van realistische verwachtingen en doen voorspellingen. Vaak zitten ze goed... "Rusland gaat Oekraine binnenvallen" en soms zitten ze fout, zoals nu.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
Dit staat er op de Engelse Wikipedia:quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ twitter ]
Onbevestigde bron
[ afbeelding ]
Wie liegt er nou?quote:Two US officials confirmed Gerasimov had been in the region but a Ukrainian official denied Ukraine was specifically targeting Gerasimov and said that when the command post was attacked, Gerasimov had already set off to return to Russia.
Dat snap ik. Heel zorgvuldig echte russische propaganda en clickbait-artikelen van nieuwsmedia gelijkstellen onder het woordje 'propaganda'quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar ik noem dat ook propaganda. Propaganda van de nieuwsbedrijven voor zichzelf.
Ik ga er per definitie van uit dat Rusland liegt, dat is tegenwoordig wel een veilige aannamequote:Op donderdag 12 mei 2022 12:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit staat er op de Engelse Wikipedia:
[..]
Wie liegt er nou?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Valery_Gerasimov
Beide kanten zijn onbetrouwbare Oostblokkers.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga er per definitie van uit dat Rusland liegt, dat is tegenwoordig wel een veilige aanname
Ja, maar de berichten uit Oekraine zijn tenminste nog te factchecken voor journalisten, vanuit Rusland is dat vrijwel onmogelijk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Beide kanten zijn onbetrouwbare Oostblokkers.
Het was vooral experts tamelijk positief over 0Rusland spreken zoals Za, die riepen dat het zou gebeuren. Sterker nog het was vooral Za die dit beweerde.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Natuurlijk was dat geen propaganda. Dat was gewoon onderling geneuzel en voorspellingen van experts. Zo werkt dat in een vrije samenleving. Daar ouwehoeren allerlei experts met elkaar op basis van realistische verwachtingen en doen voorspellingen. Vaak zitten ze goed... "Rusland gaat Oekraine binnenvallen" en soms zitten ze fout, zoals nu.
Wordt veel gezegd over de Kruif en de Wijk maar als je goed luistert hebben ze gelijk gehad.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Natuurlijk was dat geen propaganda. Dat was gewoon onderling geneuzel en voorspellingen van experts. Zo werkt dat in een vrije samenleving. Daar ouwehoeren allerlei experts met elkaar op basis van realistische verwachtingen en doen voorspellingen. Vaak zitten ze goed... "Rusland gaat Oekraine binnenvallen" en soms zitten ze fout, zoals nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |