abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204715786
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Krijgt Rusland er opeens 1340 kilometer NATO-grens bij.

Ja, de NATO rukt inderdaad op naar het Oosten. Denk dat Poetin not amused is.
Behoorlijk stuk, beetje Groningen ➔ Barcelona.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204715787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:15 schreef Korenfok het volgende:

Klopt. rusland wil een zeer verdeelde eu, en vooral een verdeelde en kapotte navo. Rusland wil domineren en navo en eu belemmeren rusland van deze wens. sterker nog de eu is een directe bedreiging voor de machtshebbers in rusland, want mensen kunnen ideeen overnemen. En de navo is een organisatie wie de individuele leden van eu, de slag kracht geeft om de eu idealen te kunnen beschermen.

Want gaat Poetin alleen om het afbreken van de democratische wereld.
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
Putin belemmerd deze wens al jaren, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden, dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Het gaat de NATO om expansie, de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa, dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.

Het gaat de VS alleen om de $$$.
pi_204715806
quote:

Denk ik ook niet, maar het is een logisch gevolg. Hij had het kunnen zien aankomen voordat hij tot een inval besloot.
pi_204715836
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Denk ik ook niet, maar het is een logisch gevolg. Hij had het kunnen zien aankomen voordat hij tot een inval besloot.
Ik denk dat hij met een scenario van een zichzelf stuk lopend Russisch leger en een toch wel tamelijk verenigd westen weinig rekening heeft gehouden, en met een daardoor minder makkelijk te intimideren Finland en Zweden dus ook niet.
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:07:23 #230
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_204715846
twitter
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 10:09:23 #231
236264 crew  capricia
pi_204715861
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:

[..]
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
Putin belemmerd deze wens al jaren, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden, dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Het gaat de NATO om expansie, de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa, dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.

Het is de hegemonie van de USD waaardoor de Amerikaanse Treasury zelfs bepaalt dat Rusland haar schulden mag betalen.
Rusland heeft een uitzondering op de sancties gekregen tot 25 mei.

Op 27 mei moet Rusland opnieuw een tranche betalen. Als de U.S. Treasury Department deze uitzondering niet verlengt, gaat Rusland op 27 mei Default.

Ik weet niet of de VS deze uitzondering wel gaat verlengen.

https://www.google.com/am(...)nt-analysts-say.html
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204715863
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik denk dat hij met een scenario van een zichzelf stuk lopend Russisch leger en een toch wel tamelijk verenigd westen weinig rekening heeft gehouden, en met een daardoor minder makkelijk te intimideren Finland en Zweden dus ook niet.
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij Rusland heeft overschat en het Westen heeft onderschat.
pi_204715874
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef capricia het volgende:
Finland!!
Vers van de pers.
[..]
https://www.presidentti.f(...)nds-nato-membership/

Nog even het parlement afwachten. Maar dit lijkt me zo goed als besloten.
Ze hebben het niet aangedurfd het besluit zoals toegezegd vandaag te nemen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:12:21 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204715892
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:27 schreef capricia het volgende:
Dit weekend maken Finland en Zweden de officile beslissing om Navo lidmaatschap aan te vragen. Waarna het op maandag aangevraagd gaat worden.

Van Finland is het zo goed als zeker.
Zweden heeft nog een extra zitting in het parlement (dit weekend en maandag), maar lijkt Finland te volgen.
Meer

Historische tijden _O_
Spannond!!
twitter
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 10:13:32 #235
236264 crew  capricia
pi_204715908
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ja. De aanvraag is er nog niet. Maar gaat snel nu.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:23:07 #236
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204715997
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij Rusland heeft overschat en het Westen heeft onderschat.
Ik denk vooral dat z'n ja-knikkende generaals hem een beetje te rooskleurig beeld gegeven hebben van de algehele staat van de Russische strijdmachten en hun logistieke mogelijkheden.
Graag op anoniem
pi_204716065
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:13 schreef capricia het volgende:

Ja. De aanvraag is er nog niet. Maar gaat snel nu.
Het blijft afwachten capricia.
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag, ik las dat ze zich voorbereiden op een oorlogssituatie.
https://twitter.com/hdevr(...)CN9V7YgXTQF6xhVf5RjA
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:33:26 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204716077
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:

[..]
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag, ik las dat ze zich voorbereiden op een oorlogssituatie.
Putin op 2 fronten in de pan hakken _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 10:34:35 #239
5428 crew  miss_sly
pi_204716092
quote:

Dit zou niet zijn gebeurd als hij zich een goede buur had getoond in plaats van Ukraene binnen te vallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204716127
quote:

[..]
Is dat zo? Was 12 mei niet de dag dat ze intern de beslissing zouden nemen om een aanvraag in te dienen? Die beslissing is vandaag genomen.
Цой жив
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 10:40:44 #241
236264 crew  capricia
pi_204716144
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:38 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Is dat zo? Was 12 mei niet de dag dat ze intern de beslissing zouden nemen om een aanvraag in te dienen? Die beslissing is vandaag genomen.
Ik denk dat ze samen met Zweden de aanvraag officieel in gaan dienen. Ook voor hun veiligheid.
Zal maandag of in de loop van volgende week zijn.
Maar dat die aanvraag er komt, lijkt mij wel duidelijk, gezien de officile persberichten.
- Goethe, “Faust”
pi_204716181
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 23:47 schreef Barbusse het volgende:
Waar komt toch het idee vandaan dat men in het westen 'verwijfd' en 'gefeminiseerd' is? Is dat omdat we homo's niet meer klappen in het openbaar en dat we het normaal vinden dat vrouwen hetzelfde betaald horen te worden voor hetzelfde werk als mannen? En ziet men dan de totale prutserij van het Russische leger, inclusief oorlogsmisdaden als verkrachting, en het debiele gedreig van Putin als echt masculien?
Een falende krijgsmacht, babuschka's die een regering omver kunnen werpen wanneer ze boos gemaakt worden, een president die nog net niet met een sjaaltje om zijn nek en een stetson op zijn hoofd, maar wel met ontbloot bovenlijf paard rijdt, heel erg mannelijk is de Russische samenleving eerlijk gezegd ook niet...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204716194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is gewoon propaganda. En ook niet ongewoon in tijden van spanning en oorlog.
Klopt, maar degene die zo'n meme deelt staat volgens mij wel achter de boodschap van die meme.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 12 mei 2022 @ 10:47:53 #244
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204716201
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar degene die zo'n meme deelt staat volgens mij wel achter de boodschap van die meme.
Of is net als Baudet betaald door de GPU/FSB/Trollfabriek?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204716213
quote:

[..]
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag,
Rusland ook niet, die had kennelijk beloofd om gisteren een kernbommetje op Finland te gooien.
pi_204716291
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:

[..]
De VS wil een kapot Rusland,
En Poetin levert dat op een presenteerblaadje.

quote:
de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
Uiteraard

quote:
Putin belemmerd deze wens al jaren
quote:
, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden,
Wat niet het geval is...

quote:
dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
En dat klopt ook al niet.

quote:
Het gaat de NATO om expansie,
Nee, het gaat de NAVO om bescherming.

quote:
de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa,
Nee, de NAVO maakt Rusland niet machteloos.
Het enige wat de NAVO doet is voorkomen dat bijvoorbeeld Rusland landen die afzonderlijk militair zwakker zijn dan Rusland worden aangevallen.
Rusland heeft alleen last van de NAVO als het die aspiraties heeft.
En situaties in Moldavi, Georgi en Oekrane hebben die aspiraties laten zien.

Dus juist omdat Rusland de grootste militaire macht in Europa is, is er de noodzaak dat de rest zich daar gezamenlijk tegen beschermt.

quote:
dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.

En ook dat is tegenstrijdig.
  donderdag 12 mei 2022 @ 11:12:54 #247
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204716397
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:56 schreef capricia het volgende:

Wat denk jij dat het antwoord van Poetin gaat zijn? Hij heeft nu opeens 1340 kilometer NAVO grens aan zijn voordeur.
Die beperkte speciale militaire operatie om uitbreiding van de NAVO grens een halt toe te roepen pakt goed uit voor Ome Vlad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-05-2022 11:24:40 ]
pi_204716545
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat heeft Oekrane precies gedaan dan?
Lees ook wel eens ander nieuws dan anti-Russische propaganda? Heb je de laatste 8 jaar wel een mening over Oekrane gevormd, maar heb je niet het nieuws gevolgd? Moet ik voor jou basisschool-Google searches gaan voorkauwen? Hoor jij bij die 20% Nederlanders die geen digitale basisvaardigheden heeft?

Jouw vraag roept zo veel vragen op...
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 11:35:38 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204716556
Je kunt hem ook gewoon beantwoorden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 11:36:26 #250
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204716565
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:34 schreef RetepV het volgende:

[..]
Lees ook wel eens ander nieuws dan anti-Russische propaganda? Heb je de laatste 8 jaar wel een mening over Oekrane gevormd, maar heb je niet het nieuws gevolgd? Moet ik voor jou basisschool-Google searches gaan voorkauwen? Hoor jij bij die 20% Nederlanders die geen digitale basisvaardigheden heeft?

Jouw vraag roept zo veel vragen op...
Je doet in ieder geval veel moeite om geen antwoord te geven. Ook dat roep zo veel vragen op.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')