Behoorlijk stuk, beetje Groningen ➔ Barcelona.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Krijgt Rusland er opeens 1340 kilometer NATO-grens bij.
Ja, de NATO rukt inderdaad op naar het Oosten. Denk dat Poetin not amused is.
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:15 schreef Korenfok het volgende:
Klopt. rusland wil een zeer verdeelde eu, en vooral een verdeelde en kapotte navo. Rusland wil domineren en navo en eu belemmeren rusland van deze wens. sterker nog de eu is een directe bedreiging voor de machtshebbers in rusland, want mensen kunnen ideeen overnemen. En de navo is een organisatie wie de individuele leden van eu, de slag kracht geeft om de eu idealen te kunnen beschermen.
Want gaat Poetin alleen om het afbreken van de democratische wereld.
Denk ik ook niet, maar het is een logisch gevolg. Hij had het kunnen zien aankomen voordat hij tot een inval besloot.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat hij met een scenario van een zichzelf stuk lopend Russisch leger en een toch wel tamelijk verenigd westen weinig rekening heeft gehouden, en met een daardoor minder makkelijk te intimideren Finland en Zweden dus ook niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Denk ik ook niet, maar het is een logisch gevolg. Hij had het kunnen zien aankomen voordat hij tot een inval besloot.
Het is de hegemonie van de USD waaardoor de Amerikaanse Treasury zelfs bepaalt dat Rusland haar schulden mag betalen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:
[..]
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
Putin belemmerd deze wens al jaren, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden, dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Het gaat de NATO om expansie, de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa, dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.
Het gaat de VS alleen om de $$$.
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij Rusland heeft overschat en het Westen heeft onderschat.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met een scenario van een zichzelf stuk lopend Russisch leger en een toch wel tamelijk verenigd westen weinig rekening heeft gehouden, en met een daardoor minder makkelijk te intimideren Finland en Zweden dus ook niet.
Ze hebben het niet aangedurfd het besluit zoals toegezegd vandaag te nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef capricia het volgende:
Finland!!
Vers van de pers.
[..]
https://www.presidentti.f(...)nds-nato-membership/
Nog even het parlement afwachten. Maar dit lijkt me zo goed als besloten.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:27 schreef capricia het volgende:
Dit weekend maken Finland en Zweden de officile beslissing om Navo lidmaatschap aan te vragen. Waarna het op maandag aangevraagd gaat worden.
Van Finland is het zo goed als zeker.
Zweden heeft nog een extra zitting in het parlement (dit weekend en maandag), maar lijkt Finland te volgen.
Meer
Historische tijden![]()
Spannond!!
Ja. De aanvraag is er nog niet. Maar gaat snel nu.quote:
Ik denk vooral dat z'n ja-knikkende generaals hem een beetje te rooskleurig beeld gegeven hebben van de algehele staat van de Russische strijdmachten en hun logistieke mogelijkheden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij Rusland heeft overschat en het Westen heeft onderschat.
Het blijft afwachten capricia.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:13 schreef capricia het volgende:
Ja. De aanvraag is er nog niet. Maar gaat snel nu.
Putin op 2 fronten in de pan hakkenquote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Het blijft afwachten capricia.
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag, ik las dat ze zich voorbereiden op een oorlogssituatie.
https://twitter.com/hdevr(...)CN9V7YgXTQF6xhVf5RjA
Dit zou niet zijn gebeurd als hij zich een goede buur had getoond in plaats van Ukraene binnen te vallen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Is dat zo? Was 12 mei niet de dag dat ze intern de beslissing zouden nemen om een aanvraag in te dienen? Die beslissing is vandaag genomen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag, ik las dat ze zich voorbereiden op een oorlogssituatie.
https://twitter.com/hdevr(...)CN9V7YgXTQF6xhVf5RjA
Ik denk dat ze samen met Zweden de aanvraag officieel in gaan dienen. Ook voor hun veiligheid.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Is dat zo? Was 12 mei niet de dag dat ze intern de beslissing zouden nemen om een aanvraag in te dienen? Die beslissing is vandaag genomen.
Een falende krijgsmacht, babuschka's die een regering omver kunnen werpen wanneer ze boos gemaakt worden, een president die nog net niet met een sjaaltje om zijn nek en een stetson op zijn hoofd, maar wel met ontbloot bovenlijf paard rijdt, heel erg mannelijk is de Russische samenleving eerlijk gezegd ook niet...quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:47 schreef Barbusse het volgende:
Waar komt toch het idee vandaan dat men in het westen 'verwijfd' en 'gefeminiseerd' is? Is dat omdat we homo's niet meer klappen in het openbaar en dat we het normaal vinden dat vrouwen hetzelfde betaald horen te worden voor hetzelfde werk als mannen? En ziet men dan de totale prutserij van het Russische leger, inclusief oorlogsmisdaden als verkrachting, en het debiele gedreig van Putin als echt masculien?
Klopt, maar degene die zo'n meme deelt staat volgens mij wel achter de boodschap van die meme.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is gewoon propaganda. En ook niet ongewoon in tijden van spanning en oorlog.
Of is net als Baudet betaald door de GPU/FSB/Trollfabriek?quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar degene die zo'n meme deelt staat volgens mij wel achter de boodschap van die meme.
Rusland ook niet, die had kennelijk beloofd om gisteren een kernbommetje op Finland te gooien.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag,
En Poetin levert dat op een presenteerblaadje.quote:
Uiteraardquote:de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
quote:Putin belemmerd deze wens al jaren
Wat niet het geval is...quote:, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden,
En dat klopt ook al niet.quote:dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Nee, het gaat de NAVO om bescherming.quote:Het gaat de NATO om expansie,
Nee, de NAVO maakt Rusland niet machteloos.quote:de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa,
En ook dat is tegenstrijdig.quote:dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.
Het gaat de VS alleen om de $$$.
Die beperkte speciale militaire operatie om uitbreiding van de NAVO grens een halt toe te roepen pakt goed uit voor Ome Vlad.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:56 schreef capricia het volgende:
Wat denk jij dat het antwoord van Poetin gaat zijn? Hij heeft nu opeens 1340 kilometer NAVO grens aan zijn voordeur.
Lees ook wel eens ander nieuws dan anti-Russische propaganda? Heb je de laatste 8 jaar wel een mening over Oekrane gevormd, maar heb je niet het nieuws gevolgd? Moet ik voor jou basisschool-Google searches gaan voorkauwen? Hoor jij bij die 20% Nederlanders die geen digitale basisvaardigheden heeft?quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat heeft Oekrane precies gedaan dan?
Je doet in ieder geval veel moeite om geen antwoord te geven. Ook dat roep zo veel vragen op.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lees ook wel eens ander nieuws dan anti-Russische propaganda? Heb je de laatste 8 jaar wel een mening over Oekrane gevormd, maar heb je niet het nieuws gevolgd? Moet ik voor jou basisschool-Google searches gaan voorkauwen? Hoor jij bij die 20% Nederlanders die geen digitale basisvaardigheden heeft?
Jouw vraag roept zo veel vragen op...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |