abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204715179
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 01:45 schreef ZOA het volgende:

[..]
Pravi Sector, Azov bataljon..Bandera Suskevits... en nog niets begrijpen
Leg me dan ook even, binnen jouw logica, uit hoe het komt dat Oekraïne een joodse president heeft gekozen, als nazi land??
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:49:04 #177
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204715209
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 01:45 schreef ZOA het volgende:

[..]
Pravi Sector, Azov bataljon..Bandera Suskevits... en nog niets begrijpen
user ZOA = user Schaamlap?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 12 mei 2022 @ 08:49:22 #178
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715213
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar als iemand wil dat Poetin wint, dan is elke hulp die de overwinning in de weg staat natuurlijk een doorn in het oog.
En dan krijg je is memes zoals die net in de meme topic is geplaatst, waarbij Zelensky op de Titanic staat met Biden die hem innig geld toe steekt.
Dat is gewoon propaganda. En ook niet ongewoon in tijden van spanning en oorlog.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:50:16 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204715220
quote:
12s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik snap niet wat jij hier nog doet, in diverse topics, aangezien het niemand iets boeit wat je post. Ik zou gewoon stoppen met posten als ik jou was.
Doe maar niet dit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 12 mei 2022 @ 08:50:54 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204715223
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
user ZOA = user Schaamlap?
Is ZOA een anagram van AZOV?

ZOA -> AZO -> AZOV

Laat de Russen dit maar niet horen :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:51:02 #181
5428 crew  miss_sly
pi_204715225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doe maar niet dit
De PI niet gezien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204715236
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 01:12 schreef Tijger_m het volgende:

/snip/ Poetin regime/snip/

Met andere woorden, ik vond en vind dat biertje van WA verwerpelijk. Dat vond ik toen, en dat vind ik nu nog steeds
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:54:07 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204715242
Nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:54:55 #184
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204715248
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:53 schreef Za het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
?
  donderdag 12 mei 2022 @ 08:56:22 #185
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715258
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:53 schreef Za het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hopelijk zullen morele normen en waarden wellicht belangrijker worden in de geo politiek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204715302
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
NL wordt niet bedreigt door Rusland.
Juist wel, door onze unie landen te bedreigen (EU), te eisen dat er geen militairen mogen in de oost grens van onze Unie en ons navo grondgebied, heeft rusland steevast gedreigd met consequenties, ter wijl een pacifistische rusland alle problemen in het oosten van van ons grondgebied oplost.

Dit soort redenaties is een beetje als: Oh Engeland is nu alleen Zeeland aange vallen, daar hoeft Gelderland en Nord-rhein Westfalen zich geen zorgen over te maken.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 09:05:23 #187
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204715330
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Juist wel, door onze unie landen te bedreigen (EU), te eisen dat er geen militairen mogen in de oost grens van onze Unie en ons navo grondgebied, heeft rusland steevast gedreigd met consequenties, ter wijl een pacifistische rusland alle problemen in het oosten van van ons grondgebied oplost.

Dit soort redenaties is een beetje als: Oh Engeland is nu alleen Zeeland aange vallen, daar hoeft Gelderland en Nord-rhein Westfalen zich geen zorgen over te maken.
Inderdaad. En denk ook aan de ranzige retoriek over "de westerse manier van leven".
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:07:19 #188
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]

En vergeet de cyberoorlog niet.
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:09:54 #189
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_204715354
Is deze video hier al voorbij gekomen? Laffe daad.

https://www.ad.nl/buitenl(...)odschieten~a5e344dc/

quote:
Schokkende beelden tonen hoe Russische soldaten twee Oekraïners in de rug doodschieten

Twee ongewapende burgers wandelden in het begin van de oorlog in Oekraïne weg van Russische soldaten die hen net hadden aangesproken in een buitenwijk van Kiev. Plots duiken de militairen weer op en schieten de twee Oekraïners in de rug. Een van hen was op slag dood, de andere overleed later aan zijn verwondingen.

CNN kreeg de beelden van de bewakingscamera’s die de vreselijke moorden filmden in handen. De feiten dateren van 16 maart, bij een autohandelaar. De Amerikaanse zender kon de slachtoffers identificeren. Een van hen was de eigenaar van het autodealerbedrijf, dat de Russische soldaten ook plunderden. Zijn familie wenst niet bij naam genoemd te worden. De andere was Leonid Oleksiyovych Plyats, een 68-jarige grootvader die daar als bewaker werkte.

Yulia, de dochter van Plyats, kan het niet aan om de beelden te zien, maar ze bewaart de video om hem ooit aan haar kinderen te tonen, zodat ze nooit vergeten hoe wreed de Russen waren. ,,Het zijn beulen’’, zegt ze aan CNN. ,,Het is verschrikkelijk. Mijn vader was een 68-jarige, vreedzame, ongewapende burger.’’

In maart probeerden de Russische troepen een eerste keer om de Oekraïense hoofdstad Kiev in te nemen. Er waren toen hevige gevechten tussen de Russische en de Oekraïense militairen op de hoofdweg naar Kiev. Maar bij de autohandelaar op 16 maart was er geen sprake van een strijd tussen soldaten, noch tussen soldaten en gewapende burgers. CNN, dat de beelden van de bewakingscamera’s kon verifiëren, heeft het over ‘een laffe, koelbloedige moord op twee ongewapende mannen’.

Eerst willen vijf Russische soldaten inbreken in de autozaak. De eigenaar stapt met opgeheven handen op hen af. De soldaten fouilleren hem, zo lijkt het op de videobeelden. Bewaker Plyats komt erbij en er vindt een gesprek plaats. De soldaten wenden zich af en de twee Oekraïners stappen weg. Dan verschijnen minstens twee Russische militairen in beeld achter de mannen. Ze vuren op de twee burgers, die meteen neer op de grond vallen.

Nog op de beelden is te zien dat de Russische militairen de autozaak plunderen. Twee van hen lijken te toasten op elkaar met een drankje. Op dat moment is de bewaker, Plyats, nog in leven. Hij krabbelt overeind en strompelt terug naar zijn wachtpost. De opa belt naar andere Oekraïners voor hulp. Een groepje vrijwillige burgerstrijders probeert Plyats te redden en wisselt schoten uit met Russische soldaten. Ze kunnen niet op tegen de Russische overmacht, maar slagen er toch in Plyats uit het wachthuisje te slepen. De man heeft dan al te veel bloed verloren en sterft. Volgens de vrijwillige strijders wist de autohandelaar dat de Russen op komst waren, maar verkoos hij zelf om te blijven, samen met Plyats.

Voor een van de vrijwilligers gaat het hier zeker om een oorlogsmisdaad. ,,Als die mannen gepakt kunnen worden, verdienen ze de doodstraf’’, zegt hij. Het Oekraïense gerecht onderzoekt het incident nu als een oorlogsmisdaad op basis van videobeelden ervan.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 09:10:39 #190
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204715358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:07 schreef Megumi het volgende:

[..]
En het proberen te ondermijnen van het westen en democratie de afgelopen 10 jaar.
pi_204715401
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:07 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt. rusland wil een zeer verdeelde eu, en vooral een verdeelde en kapotte navo. Rusland wil domineren en navo en eu belemmeren rusland van deze wens. sterker nog de eu is een directe bedreiging voor de machtshebbers in rusland, want mensen kunnen ideeen overnemen. En de navo is een organisatie wie de individuele leden van eu, de slag kracht geeft om de eu idealen te kunnen beschermen.

Want gaat Poetin alleen om het afbreken van de democratische wereld.
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:20:08 #192
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Klopt. rusland wil een zeer verdeelde eu, en vooral een verdeelde en kapotte navo. Rusland wil domineren en navo en eu belemmeren rusland van deze wens. sterker nog de eu is een directe bedreiging voor de machtshebbers in rusland, want mensen kunnen ideeen overnemen. En de navo is een organisatie wie de individuele leden van eu, de slag kracht geeft om de eu idealen te kunnen beschermen.

Want gaat Poetin alleen om het afbreken van de democratische wereld.
Met je eens. Gelukkig is dit nu duidelijk mislukt.
pi_204715428
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En het proberen te ondermijnen van het westen en democratie de afgelopen 10 jaar.
afgelopen 20 jaar. Poetin is een erfenis van de radicale tak van de kgb, die hebben altijd democratieën willen ontmantelen. Dit heeft Poetin zijn hele leven gedaan. de eerste jaren van zijn bewind, heeft hij alle democratie mechanismes wie de macht bij het volk legde, ontmanteld. Toen heeft hij alle prominente pro democratische personen vermoord of de mond gestuurd en verbannen en organisatie verbannen. Zij die verbannen waren (vaak zeer rijk en woonachtig in Engeland), laten vermoorden als ze bleven spreken over liberalisme en democratie voor rusland.

Poetin heeft dus eerst boel intern vernietigd en is daarna zich gaan richten op het westen. eerst op oud inwoners van rusland, daarna op de westerse instanties en nu het grondgebied. Dit is puur kgb werk.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 09:21:13 #194
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204715432
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Met je eens. Gelukkig is dit nu duidelijk mislukt.
Ik hou nog even een slag om de arm wbt de VS ;)
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:22:29 #195
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715444
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik nu niet. De mafkees Trump is voorlopig weg. Maar daarover mogen we van mening verschillen. ;)
pi_204715447
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
als dat gebeurt val de democratische rechtstaat zoals wij die nu kennen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 09:24:15 #197
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204715457
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
als dat gebeurt val de democratische rechtstaat zoals wij die nu kennen.
Waarom? Nederland heeft een eigen rechtsstaat en grondwet. En zelfs kernwapens. Ik zie de Russen hier niet komen voorlopig.
pi_204715466
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Waarom. Nederland heeft een eigen rechtsstaat en grondwet.
Nederland en Europa zal het democratisch niet overleven als de VS zich terugtrekt.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 09:25:43 #199
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204715470
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Waarom? Nederland heeft een eigen rechtsstaat en grondwet. En zelfs kernwapens. Ik zie de Russen hier niet komen voorlopig.
Neuh. De VS heeft kernwapens in Nederland liggen.
pi_204715474
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maak dat Putin wijs.
Er gaat altijd een periode van escalatie vooraf aan elke oorlog. De vraag is waarom geen van beide wilde deëscaleren. En de vraag is waarom wij daar voor moeten boeten.

Er wordt gezegd dat deze oorlog niet gebeurd was geweest als Oekraïne bij de EU was geweest.

En dat geloof ik ook. Want de EU zou dan macht over Oekraïne hebben gehad en had hen op bepaalde sleutelmomenten terug gefloten. Ik vraag me af of ze dat in Oekraïne beseffen, want ze houden er bepaald niet van om teruggefloten te worden.

Ik praat hier niets goed van wat Rusland doet hé. Ik zeg alleen dat Oekraïne ook zo zijn rol heeft gespeeld in de escalatie, en het ook een stuk beter had kunnen doen. Ze hadden hun eigen belangen en waren bereid om daar mensenlevens voor op te offeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')