Maak nog eens wat wat boomer gerochel over het verwijfde en gefeminiseerde westen joh. Even alpha malen. Voel je je weer het ventje.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Insgelijks broer, leuk clubje toch en zo noemen ze zichzelf voordat je weer met kiezelstenen gaat werpen vanaf de oude berg Moralisme.
Een oorlog op twee fronten, waarbij je al vastgelopen bent op het eerste front, beginnen lijkt mij ronduit zelfmoord voor Poetin, grote boze woorden moeten het werk doen en dan maar hopen dat Finland geintimideerd is daardoor, de kans daarop lijkt mij momenteel rond de nul.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, daar hebben ze de troepen niet eens voor. Er is voor zover ik weet geen enkele concentratie van troepen aan de gang aan de Finse grens. Dus ik denk dat de Russische woede beperkt blijft tot Putin die de hoek van de tafel vastgrijpt.
Ja precies, nu is Erdogan weer de held van Europa terwijl in 2016 nog de stroom afgesloten werd door Erdogan van de Amerikaanse basis waar kernwapens liggen, opportuun wereldje is dat, getuige ook Merkels plan om kerncentrales in te ruilen voor Russisch gas en onze Koning die vrolijk biertjes drinkt met Vladimir.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Of daarvoor in 2015, toen Turkije een Russische Sukhoi neerhaalde. Wat dat betreft vind ik internationale betrekkingen een complexe zaak. Toen Turkije die straaljager neerhaalde, waren de relaties tussen Putin en Erdogan echt ernstig bekoeld. Twee jaar later waren de banden alweer een stuk warmer, waarbij men ook op wapengebied intensiever ging samenwerken.
Nederland was toen ontzettend nazistisch volgens Erdogan wegens het uitzetten van minister Kaya. Grote diplomatieke rel. Vijf jaar later hebben we de oorlog in Oekraïne en nu worden de Russen weer kapotgeschoten door Turkse drones, en noemt Rutte Erdogan een trouwe bondgenoot en zijn ze weer dikke vrienden.
Oekeaïnse verliezen worden op een andere lijst bijgehouden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat het lijstje geen enkel Oekraïns verlies laat zien, of het zijn inderdaad onaantastbare goden, dat kan ook.
Is Erdogan de held dan momenteel want ik zie daar weinig tekenen van, eigenlijk. Ik heb eerder het idee dat Erdogan flink onder druk gezet is door de rest van de NAVO dan dat hij uit eigen beweging niet veel doet. Sowieso werkten de Oekrainse defensie industrie al nauw samen met die van Turkije voor de oorlog begon dus er was al aardig wat materiaal van Turkije aanwezig daar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja precies, nu is Erdogan weer de held van Europa terwijl in 2016 nog de stroom afgesloten werd door Erdogan van de Amerikaanse basis waar kernwapens liggen, opportuun wereldje is dat, getuige ook Merkels plan om kerncentrales in te ruilen voor Russisch gas en onze Koning die vrolijk biertjes drink met Vladimir.
Niks zwak, dat zul je hem aankomend weekend niet zien doen, dat wil juist alles zeggen over de veranderende internationale betrekkingen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is Erdogan de held dan momenteel want ik zie daar weinig tekenen van, eigenlijk. Ik heb eerder het idee dat Erdogan flink onder druk gezet is door de rest van de NAVO dan dat hij uit eigen beweging niet veel doet. Sowieso werkten de Oekrainse defensie industrie al nauw samen met die van Turkije voor de oorlog begon dus er was al aardig wat materiaal van Turkije aanwezig daar.
Wapens leveren aan Oekraine door Turkije volgens mij alleen tegen betaling.
Verder het verhaal opvoeren over WA uit 2014 alsof dat relevant is in dit verhaal is toch wel erg zwak. Merkels insteek over Rusland en Duitsland afhankelijkheid was een miskleun uiteindelijk maar wel een die begrijpelijk was gezien de geschiedenis van Duitsland.
In het licht van de beeldvorming rond Putin dat hij sinds zijn aantreden (23 jaar geleden) zijn buurlanden terroriseert en Europa bedreigt, is het wel apart. Op het moment dat hij met WA een biertje dronk, was hij al 15 jaar aan de macht.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is Erdogan de held dan momenteel want ik zie daar weinig tekenen van, eigenlijk. Ik heb eerder het idee dat Erdogan flink onder druk gezet is door de rest van de NAVO dan dat hij uit eigen beweging niet veel doet. Sowieso werkten de Oekrainse defensie industrie al nauw samen met die van Turkije voor de oorlog begon dus er was al aardig wat materiaal van Turkije aanwezig daar.
Wapens leveren aan Oekraine door Turkije volgens mij alleen tegen betaling.
Verder het verhaal opvoeren over WA uit 2014 alsof dat relevant is in dit verhaal is toch wel erg zwak. Merkels insteek over Rusland en Duitsland afhankelijkheid was een miskleun uiteindelijk maar wel een die begrijpelijk was gezien de geschiedenis van Duitsland.
Krim en Donbass is geen lijst waardig he?quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Oekeaïnse verliezen worden op een andere lijst bijgehouden.
En je kan je niet herinneren dat er nogal wat ophef over dat biertje was? Ik wel.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
In het licht van de beeldvorming rond Putin dat hij sinds zijn aantreden (23 jaar geleden) zijn buurlanden terroriseert en Europa bedreigt, is het wel apart. Op het moment dat hij met WA een biertje dronk, was hij al 15 jaar aan de macht.
Dit ligt een beetje in het verlengde van de eerdere discussie over de verfbom op de ambassadeur in Polen. Voor 24 februari niks aan de hand, nu opeens een oorlogsmisdadiger die medeplichtig is aan volkerenmoord. Omdat Putin's regime altijd al misdadig is geweest en het dus een keuze is om daarvoor te werken en dat te steunen. Dat is toch een beetje vreemd?
Ik snap niet goed hoe je dit bedoelt? Deze lijst is een geverifieerde lijst van verliezen, er is ook lijst van Oekrainse verliezen en volgens mij telt men daar ook de Krim en Donbass in mee als daar verliezen zijn?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:10 schreef ZOA het volgende:
[..]
Krim en Donbass is geen lijst waardig he?
Wel behoorlijk verlies en waar alles om gaat eigenlijk
Gezellig... dan hoeven ze niet meer in hun uppie te wachten tot de Russen komenquote:
Feit is meer dat er maar een lijst gepost werd, beetje als Joseph op bezoek bij Adolf zeg maar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap niet goed hoe je dit bedoelt? Deze lijst is een geverifieerde lijst van verliezen, er is ook lijst van Oekrainse verliezen en volgens mij telt men daar ook de Krim en Donbass in mee als daar verliezen zijn?
Ziekelijke opmerking weer, sorry, maar dit geeft echt geen pas.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Feit is meer dat er maar een lijst gepost werd, beetje als Joseph op bezoek bij Adolf zeg maar.
Nee, eenzijdige lijstjes posten is ziek en er dan nog bij juichen is nog zieker.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ziekelijke opmerking weer, sorry, maar dit geeft echt geen pas.
Ik bedoel Krim en Donbass op zich...het gebiedquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap niet goed hoe je dit bedoelt? Deze lijst is een geverifieerde lijst van verliezen, er is ook lijst van Oekrainse verliezen en volgens mij telt men daar ook de Krim en Donbass in mee als daar verliezen zijn?
Turkije zal zich nu gelukkig prijzen dat ze geen grote aankopen hebben gedaan.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef UitStraling het volgende:
Turkije stond trouwens tot voor de inval op het punt de weg naar vertrek uit de NAVO te bewerkstelligen, zou geen makkelijke zijn aangezien bijna al hun militaire hardware Amerikaans is maar ze waren wel degelijk op weg, alle plannen van na 2010 staan in de koelkast en ze werden hardhandig door de VS uit het F-35 project gegooid terwijl ze bijna wanhopig nog aan F-16 onderdelen en upgrades probeerden te komen, geloof me dat de Russische verkopers van militaire hardware de deuren compleet plat liepen in Ankara.
Zo worden we gevoed, gemanipuleerd, gebrainwashed.. whatever. niet met feiten ,kennis of inzichtquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee, eenzijdige lijstjes posten is ziek en er dan nog bij juichen is nog zieker.
Ze schijnen nog in een raketschildprojectje te zitten samen met de VSquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Turkije zal zich nu gelukkig prijzen dat ze geen grote aankopen hebben gedaan.
Je loopt te fantaseren, er wordt door niemand gejuichd en de eerste reactie is van jou waar je met Goebbels aankomstquote:Op donderdag 12 mei 2022 01:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee, eenzijdige lijstjes posten is ziek en er dan nog bij juichen is nog zieker.
Ja raar en eng toch ergens, meteen ook de Poetin kaart "you are with us or against us"quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:22 schreef ZOA het volgende:
[..]
Zo worden we gevoed, gemanipuleerd, gebrainwashed.. whatever. niet met feiten ,kennis of inzicht
Deze lijsten bevatten nu juist wel feiten en kennis en inzicht bijbrengen met een lijstje lijkt mij nogal een vreemde insteek.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:22 schreef ZOA het volgende:
[..]
Zo worden we gevoed, gemanipuleerd, gebrainwashed.. whatever. niet met feiten ,kennis of inzicht
Dan lees je totaal niet goed, elk filmpje over een vliegende tankkoepel gaat onder gejuich de lucht in, ik wil het wel bijhouden voor je daar wat aan hebt?quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je loopt te fantaseren, er wordt door niemand gejuichd en de eerste reactie is van jou waar je met Goebbels aankomst
Jij begon meteeen met Goebbels dus wat is dit nu weer voor raar gelul? Niemand trok een kaart en er was een redelijke normale discussie gaande tot jij begon met nazi aantijgingen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja raar en eng toch ergens, meteen ook de Poetin kaart "you are with us or against us"
"Ophef" is er altijd. Maar dat ging bij mijn weten niet verder dan wat verontwaardigde twitteraars, dus dat lijkt me niet zo opzienbarend. Het gaat natuurlijk om diplomatieke betrekkingen tussen landen. Volgens Rutte was dat biertje prima.quote:Op donderdag 12 mei 2022 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En je kan je niet herinneren dat er nogal wat ophef over dat biertje was? Ik wel.
Ik heb altijd de insteek gehad dat het regime ook voor de inval misdadig was, dat heb ik sommigen hier ook duidelijk laten weten toen ze aankwamen met "Ik was een Poetin fan totdat hij oekraine binnenviel", sommigen zien dat als vooruitgang dat men nu geen fan meer is (!!!!!!), ik zag het vooral als hypocritie (dat doe ik nog steeds, overigens) en dat werd mij niet echt in dank afgenomen. Dat mag, daar heb ik geen last van verder.
Ik walg van Wilders die zich liet feteren in Moskou en een onderscheiding aanpakte na MH17. Ik walg van Baudets hand en spandiensten aan het Poetin regime. Afijn, you get the picture
Die verfbom had van mij ook gemogen een jaar geleden. Ik doe ook niet alsof het ok is maar wel dat het een uitting is van een boze burger, mischien zelfs wel iemand uit Oekraine of een Pool die daar familie heeft en zijn onvrede wil uitten.
Met andere woorden, ik vond en vind dat biertje van WA verwerpelijk. Dat vond ik toen, en dat vind ik nu nog steeds, het heeft alleen niet zo gek veel met de huidige situatie te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |