Behoorlijk stuk, beetje Groningen ➔ Barcelona.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Krijgt Rusland er opeens 1340 kilometer NATO-grens bij.
Ja, de NATO rukt inderdaad op naar het Oosten. Denk dat Poetin not amused is.
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:15 schreef Korenfok het volgende:
Klopt. rusland wil een zeer verdeelde eu, en vooral een verdeelde en kapotte navo. Rusland wil domineren en navo en eu belemmeren rusland van deze wens. sterker nog de eu is een directe bedreiging voor de machtshebbers in rusland, want mensen kunnen ideeen overnemen. En de navo is een organisatie wie de individuele leden van eu, de slag kracht geeft om de eu idealen te kunnen beschermen.
Want gaat Poetin alleen om het afbreken van de democratische wereld.
Denk ik ook niet, maar het is een logisch gevolg. Hij had het kunnen zien aankomen voordat hij tot een inval besloot.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat hij met een scenario van een zichzelf stuk lopend Russisch leger en een toch wel tamelijk verenigd westen weinig rekening heeft gehouden, en met een daardoor minder makkelijk te intimideren Finland en Zweden dus ook niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Denk ik ook niet, maar het is een logisch gevolg. Hij had het kunnen zien aankomen voordat hij tot een inval besloot.
Het is de hegemonie van de USD waaardoor de Amerikaanse Treasury zelfs bepaalt dat Rusland haar schulden mag betalen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:
[..]
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
Putin belemmerd deze wens al jaren, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden, dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Het gaat de NATO om expansie, de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa, dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.
Het gaat de VS alleen om de $$$.
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij Rusland heeft overschat en het Westen heeft onderschat.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met een scenario van een zichzelf stuk lopend Russisch leger en een toch wel tamelijk verenigd westen weinig rekening heeft gehouden, en met een daardoor minder makkelijk te intimideren Finland en Zweden dus ook niet.
Ze hebben het niet aangedurfd het besluit zoals toegezegd vandaag te nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:32 schreef capricia het volgende:
Finland!!
Vers van de pers.
[..]
https://www.presidentti.f(...)nds-nato-membership/
Nog even het parlement afwachten. Maar dit lijkt me zo goed als besloten.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:27 schreef capricia het volgende:
Dit weekend maken Finland en Zweden de officile beslissing om Navo lidmaatschap aan te vragen. Waarna het op maandag aangevraagd gaat worden.
Van Finland is het zo goed als zeker.
Zweden heeft nog een extra zitting in het parlement (dit weekend en maandag), maar lijkt Finland te volgen.
Meer
Historische tijden![]()
Spannond!!
Ja. De aanvraag is er nog niet. Maar gaat snel nu.quote:
Ik denk vooral dat z'n ja-knikkende generaals hem een beetje te rooskleurig beeld gegeven hebben van de algehele staat van de Russische strijdmachten en hun logistieke mogelijkheden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij Rusland heeft overschat en het Westen heeft onderschat.
Het blijft afwachten capricia.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:13 schreef capricia het volgende:
Ja. De aanvraag is er nog niet. Maar gaat snel nu.
Putin op 2 fronten in de pan hakkenquote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Het blijft afwachten capricia.
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag, ik las dat ze zich voorbereiden op een oorlogssituatie.
https://twitter.com/hdevr(...)CN9V7YgXTQF6xhVf5RjA
Dit zou niet zijn gebeurd als hij zich een goede buur had getoond in plaats van Ukraene binnen te vallen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:51 schreef capricia het volgende:
Is dat zo? Was 12 mei niet de dag dat ze intern de beslissing zouden nemen om een aanvraag in te dienen? Die beslissing is vandaag genomen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag, ik las dat ze zich voorbereiden op een oorlogssituatie.
https://twitter.com/hdevr(...)CN9V7YgXTQF6xhVf5RjA
Ik denk dat ze samen met Zweden de aanvraag officieel in gaan dienen. Ook voor hun veiligheid.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:38 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Is dat zo? Was 12 mei niet de dag dat ze intern de beslissing zouden nemen om een aanvraag in te dienen? Die beslissing is vandaag genomen.
Een falende krijgsmacht, babuschka's die een regering omver kunnen werpen wanneer ze boos gemaakt worden, een president die nog net niet met een sjaaltje om zijn nek en een stetson op zijn hoofd, maar wel met ontbloot bovenlijf paard rijdt, heel erg mannelijk is de Russische samenleving eerlijk gezegd ook niet...quote:Op woensdag 11 mei 2022 23:47 schreef Barbusse het volgende:
Waar komt toch het idee vandaan dat men in het westen 'verwijfd' en 'gefeminiseerd' is? Is dat omdat we homo's niet meer klappen in het openbaar en dat we het normaal vinden dat vrouwen hetzelfde betaald horen te worden voor hetzelfde werk als mannen? En ziet men dan de totale prutserij van het Russische leger, inclusief oorlogsmisdaden als verkrachting, en het debiele gedreig van Putin als echt masculien?
Klopt, maar degene die zo'n meme deelt staat volgens mij wel achter de boodschap van die meme.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is gewoon propaganda. En ook niet ongewoon in tijden van spanning en oorlog.
Of is net als Baudet betaald door de GPU/FSB/Trollfabriek?quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar degene die zo'n meme deelt staat volgens mij wel achter de boodschap van die meme.
Rusland ook niet, die had kennelijk beloofd om gisteren een kernbommetje op Finland te gooien.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:31 schreef Za het volgende:
[..]
Zweden is geen probleem, en Finland heeft geen woord gehouden met een beslissing vandaag,
En Poetin levert dat op een presenteerblaadje.quote:
Uiteraardquote:de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
quote:Putin belemmerd deze wens al jaren
Wat niet het geval is...quote:, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden,
En dat klopt ook al niet.quote:dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Nee, het gaat de NAVO om bescherming.quote:Het gaat de NATO om expansie,
Nee, de NAVO maakt Rusland niet machteloos.quote:de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa,
En ook dat is tegenstrijdig.quote:dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.
Die beperkte speciale militaire operatie om uitbreiding van de NAVO grens een halt toe te roepen pakt goed uit voor Ome Vlad.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:56 schreef capricia het volgende:
Wat denk jij dat het antwoord van Poetin gaat zijn? Hij heeft nu opeens 1340 kilometer NAVO grens aan zijn voordeur.
Lees ook wel eens ander nieuws dan anti-Russische propaganda? Heb je de laatste 8 jaar wel een mening over Oekrane gevormd, maar heb je niet het nieuws gevolgd? Moet ik voor jou basisschool-Google searches gaan voorkauwen? Hoor jij bij die 20% Nederlanders die geen digitale basisvaardigheden heeft?quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat heeft Oekrane precies gedaan dan?
Je doet in ieder geval veel moeite om geen antwoord te geven. Ook dat roep zo veel vragen op.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lees ook wel eens ander nieuws dan anti-Russische propaganda? Heb je de laatste 8 jaar wel een mening over Oekrane gevormd, maar heb je niet het nieuws gevolgd? Moet ik voor jou basisschool-Google searches gaan voorkauwen? Hoor jij bij die 20% Nederlanders die geen digitale basisvaardigheden heeft?
Jouw vraag roept zo veel vragen op...
VS blablabla,quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:
[..]
De VS wil een kapot Rusland, de VS wil domineren en vooral de olie dollar, de dollar sowieso als wereldreservemunt in stand houden.
Putin belemmerd deze wens al jaren, net zoals Saddam Hussein en Khadaffi probeerden, dus daar hebben ze honderdduizenden burgers voor vermoord, en de staatshoofden zijn opgehangen.
Het gaat de NATO om expansie, de VS om het zoveel mogelijk insluiten en machteloos maken van Rusland, maar het is de grootste kernmacht, gelukkig in Europa, dus een beetje porren met tientallen miljarden aan wapens zal in het ergste geval vnl de regio moeten beboeten, waardoor de VS, en de dollar straks weer stevig in het zadel zullen zitten.
Gelukkig pakt het voor Oekrane goed uit, en ook Finland is voorbereidingen aan het treffen in de vorm van schuilplekken en het voorbereiden van tenminste 6 maanden broodvoorziening.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die beperkte speciale militaire operatie om uitbreiding van de NAVO grens een halt toe te roepen pakt goed uit voor Ome Vlad.
Ik kan geen geschiedenisboeken gaan schrijven, alleen maar omdat jij een vraag hebt. Sorry.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je doet in ieder geval veel moeite om geen antwoord te geven. Ook dat roep zo veel vragen op.
Dus dan maar flink wat op de man gespeelde opmerkingen in je post gooien.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan geen geschiedenisboeken gaan schrijven, alleen maar omdat jij een vraag hebt. Sorry.
Als Oekrane daadwerkelijk zo erg is moet dat toch ook wel in een paar zinnen te beschrijven zijn? Had je prima kunnen doen met een fractie van de tijd en moeite die je hebt gestopt in het ontwijken van die vraag.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kan geen geschiedenisboeken gaan schrijven, alleen maar omdat jij een vraag hebt. Sorry.
Laat ik, om te beginnen met proberen te beperken van de hoeveelheid zinloos werk voor mij, eerst de scope van het probleem duidelijk proberen te krijgen met deze vraag:quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als Oekrane daadwerkelijk zo erg is moet dat toch ook wel in een paar zinnen te beschrijven zijn? Had je prima kunnen doen met een fractie van de tijd en moeite die je hebt gestopt in het ontwijken van die vraag.
Met propaganda had dat allemaal niks te maken. Wel met mediabedrijven van links tot rechts, van voren tot achter, wiens verdienmodel het plaatsen van nieuwsberichten is. En als er weinig nieuws is wat voor de massa interessant is worden geruchten en speculaties tot nieuws verheven.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
Maar goed. Het is nu 12 mei. Op 9 mei zou Poetin toch beslissen om een oorlogsverklaring aan Oekrane te geven? We hebben er allemaal nog flink over gediscussieerd en het liep hoog op.
Ik neem aan dat we nu allemaal wel beseffen dat we keihard in onze eigen propaganda getrapt waren.
Ik kan geen geschiedenisboeken gaan schrijven, alleen maar omdat jij een vraag hebt. Sorry.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Laat ik, om te beginnen met proberen te beperken van de hoeveelheid zinloos werk voor mij, eerst de scope van het probleem duidelijk proberen te krijgen met deze vraag:
Hoe erg denken jullie eigenlijk dat ik denk dat Oekrane is?
Ja, dat begrijp ik. Maar ik noem dat ook propaganda. Propaganda van de nieuwsbedrijven voor zichzelf.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met propaganda had dat allemaal niks te maken. Wel met mediabedrijven van links tot rechts, van voren tot achter, wiens verdienmodel het plaatsen van nieuwsberichten is. En als er weinig nieuws is wat voor de massa interessant is worden geruchten en speculaties tot nieuws verheven.
Geef nou gewoon eens antwoord op een doodsimpele vraag joh: Wat heeft Oekrane precies gedaan om de situatie zodanig te laten escaleren dat het de oorlog (in ieder geval deels) rechtvaardigt?quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Laat ik, om te beginnen met proberen te beperken van de hoeveelheid zinloos werk voor mij, eerst de scope van het probleem duidelijk proberen te krijgen met deze vraag:
Prima. Dan blijven we vast zitten in onze bunkers en over en weer naar elkaar schieten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar je hoeft niet in de westerse wereld orde te leven, als je het daar zo verschrikkelijk me oneens bent.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:00 schreef Za het volgende:
[..]
Hij is uit zijn functie gezet:quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:54 schreef Hyperdude het volgende:
Is die Gerasimov alweer eens gesignaleerd?
Dit had ik nog niet door/ergens gelezen (lijkt mij onjuist,op Engelse en Duitse Wikipedia staat niks):
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valeri_Gerasimov
Maar, waar is tie.
Das snel.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij is uit zijn functie gezet:
[ twitter ]
Geruchten dan.quote:
Da's natuurlijk een onzinnige definitie die je nu hanteert. Zo kun je letterlijk alles propaganda noemen. Jouw posts hier zijn propaganda voor RetepV tenslotte.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar ik noem dat ook propaganda. Propaganda van de nieuwsbedrijven voor zichzelf.
En vica versaquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jij hier nog doet, in diverse topics, aangezien het niemand iets boeit wat je post. Ik zou gewoon stoppen met posten als ik jou was.
Ik zeg niet van alles dat het niemand boeit.quote:
En de aftikker van die brug!quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
Maar goed. Het is nu 12 mei. Op 9 mei zou Poetin toch beslissen om een oorlogsverklaring aan Oekrane te geven? We hebben er allemaal nog flink over gediscussieerd en het liep hoog op.
Ik neem aan dat we nu allemaal wel beseffen dat we keihard in onze eigen propaganda getrapt waren.
?quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niet van alles dat het niemand boeit.
Dat was gewoon nijvere huisvlijt van n of andere zolderkameraar.quote:
quote:
Boeit niemand dit jongonsquote:Op donderdag 12 mei 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niet van alles dat het niemand boeit.
Ik doe een voorzetje, je praat hier gewoon graag het door het kremlin bedachte narratief na "dat rus minderheden bescherm moesten worden, want ze worden naar het leven gestaan door Oekraners!".quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:44 schreef RetepV het volgende:
Wat boeit het?quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik doe een voorzetje, je praat hier gewoon graag het door het kremlin bedachte narratief na "dat rus minderheden bescherm moesten worden, want ze worden naar het leven gestaan door Oekraners!".
Heb ik het goed?
Intervieuw met de mevrouw, helaas in het Oekraens, dus geen touw aan vast te knopen. Al merk je wel dat ze niet bepaald vrolijk is.:quote:
Voor mensen die onder de vlag van "zie mij eens onhankelijk denken en intelligent zijn", zich in alle bochten draaien om de rauwe agressie van die massamoordenaar putin goed te praten, blijkbaar behoorlijk?quote:
Sowiesoquote:
En leg ons nu nog eens uit hoe dat allemaal aan de NATO ligt, en het arme Rusland wel gedwongen is om deze landen binnen te vallen, en haar inwoners te martelen, verkrachten, en vermoorden?quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Gelukkig pakt het voor Oekrane goed uit, en ook Finland is voorbereidingen aan het treffen in de vorm van schuilplekken en het voorbereiden van tenminste 6 maanden broodvoorziening.
Het is ook maar bepaald type mensen dat gevoelig is voor die argumenten. Zoals die ene poster die ons wist te vertellen dat de nukes gisteren toch echt gingen vliegen!quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:25 schreef capricia het volgende:
Poetin heeft tevens gezegd dat ie bij deze Navo uitbreidingen nucleaire raketten in Kalingrad gaat stationeren. Maar volgens mij staan die daar allang sinds de koude oorlog.
sterker nog, hoe dichter bij de grens, hoe vatbaarder voor sabotage in het geval van een conflict.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is ook maar bepaald type mensen dat gevoelig is voor die argumenten. Zoals die ene poster die ons wist te vertellen dat de nukes gisteren toch echt gingen vliegen!
Maar in realiteit hoeft een nuke niet op de grens te staan om effectief te zijn.
En de consensus is idd dat die er al lang zijn. Niks nieuws onder de zon dus.
quote:Kremlin: Finish move for NATO is a threat to Russia
LONDON, May 12 (Reuters) - The Kremlin said on Thursday that Finland's move to join NATO was "definitely" a threat to Russia and that the expansion of the military bloc would not make Europe or the world more stable.
Speaking to reporters on a conference call, Kremlin spokesman Dmitry Peskov said the steps taken by Finland to join NATO were a cause for regret and a reason to impose a symmetrical response.
Finland's president and prime minister said earlier on Thursday their country must apply to join the NATO military alliance "without delay."
Asked whether this presented a threat to Russia, Peskov said: "Definitely. NATO expansion does not make our continent more stable and secure."
He said Finland had joined "unfriendly steps" against Russia.
Asked what form Russia's response would take, he replied: "Everything will depend on how this (NATO) expansion process of NATO expansion plays out, the extent to which military infrastructure moves closer to our borders."
Before Russia's Feb. 24 invasion of Ukraine, Finland had since World War Two maintained a policy of neutrality regarding Russia, with which it shares a 1,340 km (830 mile) border.
The country is now likely to join NATO this year, alongside its neighbour Sweden, another traditionally neutral power that had refrained from joining the U.S.-led alliance
Kaliningrad moet je ze in geval van oorlog ook wel heel snel afschieten want anders is Polen ook een nucleair powerquote:Op donderdag 12 mei 2022 12:33 schreef Shotty het volgende:
[..]
sterker nog, hoe dichter bij de grens, hoe vatbaarder voor sabotage in het geval van een conflict.
Dit zorgt dan wel weer voor een precedent waardoor veel landen hun afhankelijkheid van de dollar wellicht gaan overwegen. En dat wil de VS dan ook weer niet.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is de hegemonie van de USD waaardoor de Amerikaanse Treasury zelfs bepaalt dat Rusland haar schulden mag betalen.
Rusland heeft een uitzondering op de sancties gekregen tot 25 mei.
Op 27 mei moet Rusland opnieuw een tranche betalen. Als de U.S. Treasury Department deze uitzondering niet verlengt, gaat Rusland op 27 mei Default.
Ik weet niet of de VS deze uitzondering wel gaat verlengen.
https://www.google.com/am(...)nt-analysts-say.html
Wel grappig als je dat leest want er wordt een pretentie geponeerd dat de NAVO nieuwe militaire bases bouwt, dat doet de NAVO echter niet, NAVO maakt gebruik van bestaande, lokale, militaire bases.quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:54 schreef Hyperdude het volgende:
Is die Gerasimov alweer eens gesignaleerd?
Dit had ik nog niet door/ergens gelezen (lijkt mij onjuist,op Engelse en Duitse Wikipedia staat niks):
[..]
[/b]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Valeri_Gerasimov
Maar, waar is tie.
Eh, als je van de VS in dollars leent dan is een voorwaarde daarvan dat je in dollars terugbetaalt. Dat is nu niet echt een verrassende ontwikkeling. Rusland heeft ook uitstaande schulden in Euro's en die moeten ook in Euro's terugbetaald worden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:41 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit zorgt dan wel weer voor een precedent waardoor veel landen hun afhankelijkheid van de dollar wellicht gaan overwegen. En dat wil de VS dan ook weer niet.
Natuurlijk was dat geen propaganda. Dat was gewoon onderling geneuzel en voorspellingen van experts. Zo werkt dat in een vrije samenleving. Daar ouwehoeren allerlei experts met elkaar op basis van realistische verwachtingen en doen voorspellingen. Vaak zitten ze goed... "Rusland gaat Oekraine binnenvallen" en soms zitten ze fout, zoals nu.quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:40 schreef RetepV het volgende:
Dit staat er op de Engelse Wikipedia:quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[ twitter ]
Onbevestigde bron
[ afbeelding ]
Wie liegt er nou?quote:Two US officials confirmed Gerasimov had been in the region but a Ukrainian official denied Ukraine was specifically targeting Gerasimov and said that when the command post was attacked, Gerasimov had already set off to return to Russia.
Dat snap ik. Heel zorgvuldig echte russische propaganda en clickbait-artikelen van nieuwsmedia gelijkstellen onder het woordje 'propaganda'quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:46 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar ik noem dat ook propaganda. Propaganda van de nieuwsbedrijven voor zichzelf.
Ik ga er per definitie van uit dat Rusland liegt, dat is tegenwoordig wel een veilige aannamequote:Op donderdag 12 mei 2022 12:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit staat er op de Engelse Wikipedia:
[..]
Wie liegt er nou?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Valery_Gerasimov
Beide kanten zijn onbetrouwbare Oostblokkers.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga er per definitie van uit dat Rusland liegt, dat is tegenwoordig wel een veilige aanname
Ja, maar de berichten uit Oekraine zijn tenminste nog te factchecken voor journalisten, vanuit Rusland is dat vrijwel onmogelijk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Beide kanten zijn onbetrouwbare Oostblokkers.
Het was vooral experts tamelijk positief over 0Rusland spreken zoals Za, die riepen dat het zou gebeuren. Sterker nog het was vooral Za die dit beweerde.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Natuurlijk was dat geen propaganda. Dat was gewoon onderling geneuzel en voorspellingen van experts. Zo werkt dat in een vrije samenleving. Daar ouwehoeren allerlei experts met elkaar op basis van realistische verwachtingen en doen voorspellingen. Vaak zitten ze goed... "Rusland gaat Oekraine binnenvallen" en soms zitten ze fout, zoals nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |