8-1 voor P1-P8.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:12 schreef THEFXR het volgende:
wat is de punt verdeling van deze sprint race?
in het begin. Maar... het werd uiteindelijk beterquote:
Medaille?quote:
Geweldige marketingstrategie ditquote:
Het is anders dan anders. Da's eng.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:14 schreef Sodemieters het volgende:
Kom jongens, hoe kunnen er nou mensen zijn die de sprints niet leuk vinden?
Die momenten heb ik dan gemist, daarnaast mogen ze zo onderhand wel stoppen met het continue uitleggen van elementaire dingen, mensen die 14 euro per maand betalen hebben echt wel een basiskennis van F1.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:14 schreef Donna het volgende:
Viaplay commentaar was prima te hachelen. Ze waren zelfs zo nu en dan even stil.
De formule is 9 punten minus finishplekquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:12 schreef THEFXR het volgende:
wat is de punt verdeling van deze sprint race?
Dat gebeurde bij Ziggo ook gewoon? Ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die momenten heb ik dan gemist, daarnaast mogen ze zo onderhand wel stoppen met het continue uitleggen van elementaire dingen, mensen die 14 euro per maand betalen hebben echt wel een basiskennis van F1.
Ach, die komen altijd even stieren als Max niet op 1 ligt.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:17 schreef vaarsuvius het volgende:
Zelden zo'n berg aan nonsens gelezen als in dit F1 topic vandaag..... Wat een 'kenners' hier.
Banden van Leclerc waren op.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:18 schreef Parafernalia het volgende:
Wat een inhaalmanoeuvre weer _0_
Ik ben een n00b en heb slechts de laatste 4 rondes gezien.. Maar hoe kan het nou dat Red Bull ineens zoveel sneller was? Of lijkt dat zo?
iets met - officiele - kunstmatige extra snelheid door DRS (open achtervleugel ) als je binnen 1.0 secs van je voorganger ligtquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:18 schreef Parafernalia het volgende:
Ik ben een n00b en heb slechts de laatste 4 rondes gezien.. Maar hoe kan het nou dat Red Bull ineens zoveel sneller was? Of lijkt dat zo?
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Banden van Leclerc waren op.
Alsof je naar schaatsen kijkt op Eurosport. Commentatoren komen over of ze er niet al te veel verstand van hebben.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:09 schreef Zipportal het volgende:
Hoe was het commentaar van Viaplay? #dtv
Ik denk inters.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:14 schreef MoreDakka het volgende:
Gezien de behoorlijke drop-off van de softs denk ik dat iedereen morgen op medium start
De RB lijkt het een stukje beter te doen op de hogesnelheidsbanen. Het langzamere spul is waar Ferrari de zaken erg goed voor elkaar heeft.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:18 schreef Parafernalia het volgende:
trollolololquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom is Lewis ineens zo slecht dit seizoen?
Heeft hij te weinig getraind in de winter?
Of is het de ouderdom?
Het is de Mercedes, niet Lewisquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Of is het de ouderdom?
Ik zie het verschil met andere seizoenen niet.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Of is het de ouderdom?
Zijn auto is een complete flop. Mercedes is de mist in gegaan.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Of is het de ouderdom?
Vanwege 2 momenten tijdens inhaalmomenten waarin zijn engineer gewoon zijn bek hoort te houden. Engineer maakt gewoon een fout door op het verkeerde moment iets te zeggen, dat wil geen enkele coureur het merendeel wil überhaupt enkel op het lange rechte end iets horen.quote:
Dat geeft wel te denken. Stel, Russell was een paar jaar eerder geboren en was naast Hamilton komen te zitten ipv Bottas. Hoeveel kampioenschappen en records had Hamilton dan te pakken gekregen?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is de Mercedes, niet Lewis
Klopt, slechtere auto en betere teamgenoot dit jaar.... dan krijg je ditquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar dan is het toch een flop sport als de 'sportieve' prestatie voornamelijk afhangt van de auto ipv de coureur?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zijn auto is een complete flop. Mercedes is de mist in gegaan.
Want Rosberg bestaat niet?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat geeft wel te denken. Stel, Russell was een paar jaar eerder geboren en was naast Hamilton komen te zitten ipv Bottas. Hoeveel kampioenschappen en records had Hamilton dan te pakken gekregen?
Welkom bij F1.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar dan is het toch een flop sport als de 'sportieve' prestatie voornamelijk afhangt van de auto ipv de coureur?
Die deed niet meer mee.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Want Rosberg bestaat niet?
zeg dat maar aan Lewis, die exact dat idd dit seizoen elke keer roeptquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar dan is het toch een flop sport als de 'sportieve' prestatie voornamelijk afhangt van de auto ipv de coureur?
Viaplay is prima hoorquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:17 schreef Sally het volgende:
Ik geloof dat ik blij ben dat ik toch voor F1 TV Pro ben gegaan. Ondanks dat ik al Ziggo heb.
Nicooooquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Want Rosberg bestaat niet?
Net zoals de afgelopen 9 jaar dusquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:19 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Alsof je naar schaatsen kijkt op Eurosport. Commentatoren komen over of ze er niet al te veel verstand van hebben.
Toch frappant om te zien, selectief geheugenverliesquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:23 schreef Sally het volgende:
[..]
zeg dat maar aan Lewis, die exact dat idd dit seizoen elke keer roept
Je doet echt je best om de sprint te haten hequote:Op zaterdag 23 april 2022 17:25 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, Red Bull weet nu dat Ferrari die banden opvreet en hoeft niets meer te gokken met strategie. Sprintrace verneukt de zondag.
Van welke kant het ook bekeken wordt ,we houden enkel de negatieve insteek erin over de sprintrace, zie ik alweerquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:25 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed, Red Bull weet nu dat Ferrari die banden opvreet en hoeft niets meer te gokken met strategie. Sprintrace verneukt de zondag.
(even serieus: ik heb het idee dat er nog wel wat anders achter zit, maar dat heb ik een paar races geleden al gevraagd hoe dat zat met Lewis' leefwijze. Ik werd voorlopig nog wel bevestigd in mijn vermoedens... Maar goed.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:24 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Toch frappant om te zien, selectief geheugenverliesZeker bij zo'n top-atleet in zijn a-game.
Ik ben ook anti-sprintrace, maar kun nou niet gewoon 1x niet zaniken en zeiken?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:25 schreef Nattekat het volgende:
ik keek het voor het eerst, vond het erg vermakelijk!quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van welke kant het ook bekeken wordt ,we houden enkel de negatieve insteek erin over de sprintrace, zie ik alweer
Mercedes kansloosquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben ook anti-sprintrace, maar kun nou niet gewoon 1x niet zaniken en zeiken?
Nattekat is de laatste tijd wel erg negatief over alles inderdaadquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Van welke kant het ook bekeken wordt ,we houden enkel de negatieve insteek erin over de sprintrace, zie ik alweer
Hij staat ook gewoon weer achter z’n teammaat. De echte toppers halen wat extra’s uit de auto. Dat onderscheidt de Verstappens en de Leclercs van de Vettels en de Hamiltons die alleen snel zijn in een perfecte auto.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wie is Lewis? Niemand in beeld gezien met die naam.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Of is het de ouderdom?
zitten ook voor- en nadelen aan iddquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:27 schreef Montov het volgende:
Ik wil liever een training dan dat ze gaan racen.
Zoals elke 'echte' fan zou moeten zijn volgens de 'eckte fans'... Elke vernieuwing is slecht!quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nattekat is de laatste tijd wel erg negatief over alles inderdaad
Ik zit natuurlijk van heel ver weg een beetje mee te kijken, maar imo heeft hij zijn focus de laatste jaren niet meer volledig bij de sport liggen. Misschien wat complacency door de auto, wie weet, maar zo scherp als vroegah is hij al een poosje niet meer.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:26 schreef Sally het volgende:
[..]
(even serieus: ik heb het idee dat er nog wel wat anders achter zit, maar dat heb ik een paar races geleden al gevraagd hoe dat zat met Lewis' leefwijze. Maar goed.
Jaren geleden was ik ook groot fan van Lewis en hoe hij reed. )
Oh want de Red Bull is geen perfecte autoquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij staat ook gewoon weer achter z’n teammaat. De echte toppers halen wat extra’s uit de auto. Dat onderscheidt de Verstappens en de Leclercs van de Vettels en de Hamiltons die alleen snel zijn in een perfecte auto.
Is ergens ook wel logisch dat het er nu zo voor staat tussen die 2. Hamilton is jaren gewend om met de beste auto die op rails rijdt te winnen. Russell weet niet beter dan dat hij met de auto moet vechten.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij staat ook gewoon weer achter z’n teammaat. De echte toppers halen wat extra’s uit de auto. Dat onderscheidt de Verstappens en de Leclercs van de Vettels en de Hamiltons die alleen snel zijn in een perfecte auto.
Een perfecte auto valt 2 van de 3 races uit?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh want de Red Bull is geen perfecte auto
Ja, dit dus. Hamilton leek dat te kunnen en misschien was dat in zijn jonge jaren ook. Maar in dit veld is hij gewoon niet meer zo bijzonder, dat is vrij duidelijk inmiddels.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
was mij ook opgevallen - en ik keek eigenlijk NIET meer enkele jaren door prive-omstandigheden, tot het seizoen van 2021 waarin ik het wel weer meer ging volgen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:29 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zit natuurlijk van heel ver weg een beetje mee te kijken, maar imo heeft hij zijn focus de laatste jaren niet meer volledig bij de sport liggen. Misschien wat complacency door de auto, wie weet, maar zo scherp als vroegah is hij al een poosje niet meer.
Ik ook. En morgen rijdt Leclerc bij de start weer VER voorbij en krijgen we weer spanning en sensatie tot de RB kapot gaat.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:30 schreef Monolith het volgende:
Ik heb me wel vermaakt, stelletje azijnpissers
Vettel was ook veel sneller dan Raikkonen in een zwalkende Ferrari. Hamilton heeft ook wel wat extra's maar is mentaal zwak en Russell is ook wel een talentje.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarbij je juist bij de 1e situatie niet weet dat je de banden op kan roken, dat maakt het toch wel anders.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:26 schreef MoreDakka het volgende:
Iemand op reddit ofzo omschreef de sprintrace als gewoon een extra stuk van de normale race met een rode vlag van 24u in het midden. Op deze manier voegt het weinig toe wat mij betret, het enige leuke is dat men vol gas kan rijden en geen banden hoeft te sparen.
Vorig jaar vond ik het ook goed dat men dan op zondag zelf de banden kon kiezen maar dat mag nu sowieso al
We hebben het niet over reliability hier.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:31 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Een perfecte auto valt 2 van de 3 races uit?
De start van Verstappen was wel ongekend matigquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ook. En morgen rijdt Leclerc bij de start weer VER voorbij en krijgen we weer spanning en sensatie tot de RB kapot gaat.
Acht. Dan had Russel meer punten weggesnoept bij Verstappen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat geeft wel te denken. Stel, Russell was een paar jaar eerder geboren en was naast Hamilton komen te zitten ipv Bottas. Hoeveel kampioenschappen en records had Hamilton dan te pakken gekregen?
Hele seizoen al. Vorig jaar ook in periodes. Bij Perez ook trouwens, lijkt echt een bak dingetje te zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De start van Verstappen was wel ongekend matig
Da's nog maar de vraag natuurlijk. Bottas is een uiterst middelmatige coureur gebleken.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:35 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Acht. Dan had Russel meer punten weggesnoept bij Verstappen.
Nee. Het is een teamsport. Altijd al geweest.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, het is niet helemaal hetzelfde. Maar de banden dit jaar zijn veel beter dan vorig jaar, dat maakt het grote verschil wmbquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij je juist bij de 1e situatie niet weet dat je de banden op kan roken, dat maakt het toch wel anders.
Waarom reageren op een trollquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee. Het is een teamsport. Altijd al geweest.
VER was ook gewoon competitief toen zijn teamgenoten in het middenveld reden.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oh want de Red Bull is geen perfecte auto
Owh, waarom niet eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
We hebben het niet over reliability hier.
Je bedoelt niet vorig jaar maar het seizoen daarvoor. Toen waren er steeds poepstarts, vorig jaar niet.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hele seizoen al. Vorig jaar ook in periodes. Bij Perez ook trouwens, lijkt echt een bak dingetje te zijn.
Russell is ook een veel belangrijker coureur dan de teamgenoten van Max.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VER was ook gewoon competitief toen zijn teamgenoten in het middenveld reden.
Omdat de rijder geen invloed heeft op de reliability en we hadden het over de driversquote:
Als je ChevyCaprice heet kennelijk wel jaquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:39 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Tsk, een auto die een seconde sneller is maar het einde niet haalt is toch duidelijk perfect?
Hm... kan me wel indenken dat als een coureur maar blijft stampen, dat er ook wat kan mankeren aan de reliability.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat de rijder geen invloed heeft op de reliability en we hadden het over de drivers
Ik geloof niet dat ik hem hier ooit positief over iets heb gezien.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben ook anti-sprintrace, maar kun nou niet gewoon 1x niet zaniken en zeiken?
Een raceauto is gemaakt om te stampen dus als je stampt zou die niet kapot mogen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Hm... kan me wel indenken dat als een coureur maar blijft stampen, dat er ook wat kan mankeren aan de reliability.
Uiteindelijk.
Uiteindelijk kan alles kapot.
Surfen over de kerbs.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een raceauto is gemaakt om te stampen dus als je stampt zou die niet kapot mogen.
Zit ook wat in - maar ja: ploft een motor dan ploft een motor.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Een raceauto is gemaakt om te stampen dus als je stampt zou die niet kapot mogen.
Het is alsnog een stap omhoogquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:45 schreef Marcoss het volgende:
Het blijft wel bizar je na al die jaren eindelijk overstapt van een middelmatig team naar het beste team van de laatste jaren en uiteindelijk in race 4 opnieuw met een Haas, Alpha Tauri en Aston Martin aan het vechten bent
Hm. Goeie voorspelling.quote:Op zaterdag 23 april 2022 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mercedes is overduidelijk de beste auto op het droge, Russell rijdt straks iedereen voorbij. Verstappen zakt terug, want hij bakt er helemaal niets van.
Er rust geen zegen op de carrière van Russell.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:45 schreef Marcoss het volgende:
Het blijft wel bizar dat je na al die jaren eindelijk overstapt van een middelmatig team naar het beste team van de laatste jaren en uiteindelijk in race 4 opnieuw met een Haas, Alpha Tauri en Aston Martin aan het vechten bent
Idd... ik dacht het namelijk... ook (bij.na VT2)quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou bijna denken dat de uitslag van VT2 helemaal niet boeiend is
Daarom, dus met Russell was het nog beter gegaan voor Mercedes en had Hamilton ook vorig jaar de titel binnen gesleept.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Da's nog maar de vraag natuurlijk. Bottas is een uiterst middelmatige coureur gebleken.
Juist niet want Russell was niet gaan bowlen in Hongarijequote:Op zaterdag 23 april 2022 17:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daarom, dus met Russell was het nog beter gegaan voor Mercedes en had Hamilton ook vorig jaar de titel binnen gesleept.
Of juist niet natuurlijk, en de afgelopen jaren de titels die Hamilton nu heeft afgepakt.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daarom, dus met Russell was het nog beter gegaan voor Mercedes en had Hamilton ook vorig jaar de titel binnen gesleept.
Russel had Verstappen veel meer punten afgesnoept dan Bottas.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Juist niet want Russell was niet gaan bowlen in Hongarije
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Russel had Verstappen Hamilton veel meer punten afgesnoept dan Bottas.
Ja, of Hamilton. Wat een stelling zegquote:Op zaterdag 23 april 2022 17:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Russel had Verstappen veel meer punten afgesnoept dan Bottas.
Dat Hamilton aan de kant moest voor Russel bedoel je dan?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:55 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee hoor, daar bestaan teamorders voor.
Ik was niet degene die over dit ridicule wat-als-scenario begon hè? Als je een gekke vraag stelt, krijg je gekke antwoorden...quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, of Hamilton. Wat een stelling zeg
quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik was niet degene die over dit ridicule wat-als-scenario begon hè? Als je een gekke vraag stelt, krijg je gekke antwoorden...
Los van de punten die Bottas bijelkaar bowlde voor Hamilton (en hem bijna kampioen maakte) had Russell vorig jaar de titel binnengehaald voor Mercedes. Maar wel met hemzelf op het hoogste podium.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Interessant, en hoeveel races heeft Russell ook al weer gewonnen in zijn carriere?quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Russell is ook een veel belangrijker coureur dan de teamgenoten van Max.
Inderdaad, ik denk dat de verandering om de eerste 8 rijders punten te geven de sprint race flink interessanter gemaakt heeft voor iedereen.quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:57 schreef El_Thijs het volgende:
Dat was een leuke sprintraceZin in de race morgen
Dat denk ik dan weer niet.. (maar goed, dat maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit)quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Los van de punten die Bottas bijelkaar bowlde voor Hamilton (en hem bijna kampioen maakte) had Russell vorig jaar de titel binnengehaald voor Mercedes. Maar wel met hemzelf op het hoogste podium.
Of niet. Mischien was Gasly wereldkampioen geworden als hij in de RedBull had gezeten. Of Norris als hij in de Mercedes had gezeten.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Los van de punten die Bottas bijelkaar bowlde voor Hamilton (en hem bijna kampioen maakte) had Russell vorig jaar de titel binnengehaald voor Mercedes. Maar wel met hemzelf op het hoogste podium.
0, want hij heeft er nog 0 kunnen winnenquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Interessant, en hoeveel races heeft Russell ook al weer gewonnen in zijn carriere?
Ocon won een race in een auto waarvan niemand dacht dat hij kon winnen. Gasly in een Alpha Tauri. Voorlopig is Russell een niet echt uitblinkende middenveld rijder.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
0, want hij heeft er nog 0 kunnen winnen
Mooie poes. Zou belly rub geven.quote:
Het enige wat ik zou veranderen aan het sprintweekend, is om twee vrije trainingen op vrijdag te doen, de kwalificatie en de sprintrace op zaterdag, en de race op zondag. Zo kan er wat meer getraind worden, en is meer spektakel op de zaterdag.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat de verandering om de eerste 8 rijders punten te geven de sprint race flink interessanter gemaakt heeft voor iedereen.
Toen was dat bandenfiasco toch?quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ocon won een race in een auto waarvan niemand dacht dat hij kon winnen. Gasly in een Alpha Tauri. Voorlopig is Russell een niet echt uitblinkende middenveld rijder.
En hij kon er wel een winnen toen hij voor Hamilton inviel.
Scorebordjournalistiekquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ocon won een race in een auto waarvan niemand dacht dat hij kon winnen. Gasly in een Alpha Tauri. Voorlopig is Russell een niet echt uitblinkende middenveld rijder.
En hij kon er wel een winnen toen hij voor Hamilton inviel.
Als je de sprintrace echt boeiend wil maken moet je de startopstelling van de hoofdrade er van loskoppelen. Het risico is, zeker voor de toppers, gewoon te groot. Er nu af gaan is dubbel pech, acht punten achter en achteraan starten.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat de verandering om de eerste 8 rijders punten te geven de sprint race flink interessanter gemaakt heeft voor iedereen.
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben geen journalist dus ik heb geen idee waar dit op slaat.
Je kijkt alleen maar naar de uitslag en niet naar de omstandighedenquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben geen journalist dus ik heb geen idee waar dit op slaat.
Het scheelt dat ze toen dat akkefietje hadden in Oostenrijk. Daarna hadden ze dat spijkerharde gevecht op Silverstone en sindsdien weten ze eigenlijk allebei wat ze aan elkaar hebben. Mooi om te zienquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
In elk geval blijft het een mooie strijd tussen Leclerc en Verstappen zo
Ik reageerde op iemands post die claimde dat Russell niet in staat is geweest te winnen, dat is dus niet zo.quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je kijkt alleen maar naar de uitslag en niet naar de omstandigheden
Maar voorlopig is Russell al drie races op rij sneller dan Hamilton
Hoe ben je in staat om te winnen als je eerst een lekke band krijgt en je team vervolgens een domme fout maakt?quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemands post die claimde dat Russell niet in staat is geweest te winnen, dat is dus niet zo.
Dit ja. Echt puur voor de sport. Als je Ver en Lec ziet racen zou het echt enorm jammer zijn als de onbetrouwbaarheid van de RB het seizoen zou bepalen..quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:09 schreef mikieu het volgende:
Toch hoop ik op een DNF van Lec morgen. Gewoon om het kampioenschap.
Betrouwbaarheid is gewoon onderdeel van de teamsport F1. Geen moeite mee.quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dit ja. Echt puur voor de sport. Als je Ver en Lec ziet racen zou het echt enorm jammer zijn als de onbetrouwbaarheid van de RB het seizoen zou bepalen..
Mwoah, iedereen heeft nog steeds een beetje medelijden met Raikkonen in 2006quote:Op zaterdag 23 april 2022 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is gewoon onderdeel van de teamsport F1. Geen moeite mee.
Alsof 2 racewins in 11 jaar zo'n geweldige statistiek isquote:Op zaterdag 23 april 2022 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Interessant, en hoeveel races heeft Russell ook al weer gewonnen in zijn carriere?
Ach, het verschil in 2016 was ook 43 punten na vier races in het voordeel van Rosberg. Toch maakte Hamilton dat verschil in de zeven daaropvolgende races goed en nam de leiding in het kampioenschap over.quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:09 schreef mikieu het volgende:
Toch hoop ik op een DNF van Lec morgen. Gewoon om het kampioenschap.
Ik vind eerder hoe ze met elkaar omgaan voor en na de race mooi om te zien. Echt een verschil met Hamilton voorgaande jaren. Veel meer respect naar elkaar toe. Al is dat natuurlijk maar de vraag of dat zo blijft, maar ik vermoed van wel. Ik zie ze elkaar ook oprecht feliciteren aan het eind van het seizoen, ongeacht wat de uitslag dan zal zijn.quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dit ja. Echt puur voor de sport. Als je Ver en Lec ziet racen zou het echt enorm jammer zijn als de onbetrouwbaarheid van de RB het seizoen zou bepalen..
Ik zie Leclerc en Verstappen er allebei niet voor aan om iemand met opzet met 300KM/H een muur in te rammen, dus dat de sfeer beter is dan met Hamilton is niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:06 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vind eerder hoe ze met elkaar omgaan voor en na de race mooi om te zien. Echt een verschil met Hamilton voorgaande jaren. Veel meer respect naar elkaar toe. Al is dat natuurlijk maar de vraag of dat zo blijft, maar ik vermoed van wel. Ik zie ze elkaar ook oprecht feliciteren aan het eind van het seizoen, ongeacht wat de uitslag dan zal zijn.
Dat zeker !quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:06 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik vind eerder hoe ze met elkaar omgaan voor en na de race mooi om te zien. Echt een verschil met Hamilton voorgaande jaren. Veel meer respect naar elkaar toe. Al is dat natuurlijk maar de vraag of dat zo blijft, maar ik vermoed van wel. Ik zie ze elkaar ook oprecht feliciteren aan het eind van het seizoen, ongeacht wat de uitslag dan zal zijn.
Precies. Die duimen naar elkaar opsteken toen Max de race won, vond ik heel erg tof om te zien. Zoiets zie ik graag in de sport.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:10 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik zie Leclerc en Verstappen er allebei niet voor aan om iemand met opzet met 300KM/H een muur in te rammen, dus dat de sfeer beter is dan met Hamilton is niet meer dan logisch.
Mwa een beetje een dooddoener.quote:Op zaterdag 23 april 2022 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Betrouwbaarheid is gewoon onderdeel van de teamsport F1. Geen moeite mee.
Lekker voorspeld trouwensquote:Op vrijdag 22 april 2022 19:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Als het droog is dan is Max kansloos.
Waarvan aktequote:Op zaterdag 23 april 2022 21:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
![]()
Totdat ie ineens weer podiums pakt, en dan claimt dat ie nooit opgegeven had.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
![]()
Je natte linkerduim is stuk.quote:Op vrijdag 22 april 2022 19:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Als het droog is dan is Max kansloos.
Mercedes maakt geen fouten!!quote:Op zaterdag 23 april 2022 17:45 schreef Marcoss het volgende:
Het blijft wel bizar dat je na al die jaren eindelijk overstapt van een middelmatig team naar het beste team van de laatste jaren en uiteindelijk in race 4 opnieuw met een Haas, Alpha Tauri en Aston Martin aan het vechten bent
En toch wordt hij door iedereen die iets met de F1 te maken heeft, en/of er verstand van heeft, hoger ingeschat dan Gasly en Ocon (door mij ook, trouwens). Op basis van welke kennis en ervaring baseer jij jouw mening?quote:Op zaterdag 23 april 2022 18:32 schreef Tijger_m het volgende:
Voorlopig is Russell een niet echt uitblinkende middenveld rijder.
GOATquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
![]()
Russell is echt wel een goed talent. Wat hij in die Williams klaarspeelde was echt wel goed. Dat Mercedes nu ineens een stuk achter de feiten aan het stuiteren is, is ergens wel jammer. Vooral omdat hij laat zien dat hij beter kan zijn dan Hamilton.quote:Op zaterdag 23 april 2022 23:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch wordt hij door iedereen die iets met de F1 te maken heeft, en/of er verstand van heeft, hoger ingeschat dan Gasly en Ocon (door mij ook, trouwens). Op basis van welke kennis en ervaring baseer jij jouw mening?
Die fase hebben ze in de karts wel gehad overigens hihi. Al waren de snelheden tuurlijk wat lager.quote:Op zaterdag 23 april 2022 21:10 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik zie Leclerc en Verstappen er allebei niet voor aan om iemand met opzet met 300KM/H een muur in te rammen, dus dat de sfeer beter is dan met Hamilton is niet meer dan logisch.
Max moet in de opwarmronde zelf der versnellingen aan de ECU leren. Dus hij doet een resetquote:Op zondag 24 april 2022 07:13 schreef JopJuh het volgende:
Mag Red Bull die gear sync issues nog oplossen of weten we nu al dat Max bij bocht 1 op de 2de plek ligt?
Nou nee, de Ferrari was sneller totdat de banden van Sjarrel het begaven.quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je natte linkerduim is stuk.![]()
Niet alleen was Max niet kansloos, de RB was gewoon sneller op de droge baan.
Niveautje 'if we hold this position, P1' ditquote:Op zondag 24 april 2022 08:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou nee, de Ferrari was sneller totdat de banden van Sjarrel het begaven.
De voorsprong van Leclerc liep maar heel langzaam op tot 1.6 seconden toch?quote:Op zondag 24 april 2022 08:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nou nee, de Ferrari was sneller totdat de banden van Sjarrel het begaven.
quote:Lewis Hamilton geeft na ‘vernederende ervaring’ de hoop op: ‘Ik doe niet meer mee voor de titel’
Ook in Imola heeft het Formule 1-team van Mercedes het tij voorlopig nog niet kunnen keren. Een nulscore in de sprintrace en de pure onmacht daarin van topcoureurs Lewis Hamilton en George Russell, zorgden voor een nieuw dieptepunt in een vooralsnog rampzalig seizoen voor de renstal. Toto Wolff schreef het weekend nu al volledig af, Hamilton deed hetzelfde met zijn titelkansen.
https://www.bndestem.nl/s(...)r-de-titel~a8582278/
Meer een gelegenheidskampioen. Was niet beter dan Alonso, niet beter dan Rosberg en blijkt niet beter dan Russell. Er zijn genoeg andere kampioenen die altijd beter zijn/waren dan hun teamgenootquote:Op zondag 24 april 2022 09:23 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Een echte kampioen geeft natuurlijk de hoop niet op.
Precies.quote:Op zondag 24 april 2022 09:14 schreef Montov het volgende:
[..]
De voorsprong van Leclerc liep maar heel langzaam op tot 1.6 seconden toch?
En hem dan bewust verkeerd quotenquote:Op zondag 24 april 2022 09:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat sarcastische "Nice gear sync, guys". Zo ken ik Verstappen weer.
Ik dacht dat hij met het van het gas afgaan in de kwalificatie had laten zien dat hij zich niet de zonnekoning van de F1 voelt maar hier kwam zijn ware aard weer boven.
#Nevergiveupquote:Op zaterdag 23 april 2022 21:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
![]()
Gaat Red Bull nog een keer een auto bouwen die ook werkt of gaan we naar een herhaling van 2016 t/m 2020 kijken?quote:Op zondag 24 april 2022 08:09 schreef XL het volgende:
[..]
Max moet in de opwarmronde zelf der versnellingen aan de ECU leren. Dus hij doet een reset
Ze leken vooral de banden beter onder controle te hebben waardoor VER op het einde sneller was. Denk dat hij heel goed de druk er voldoende ophield om LEC te laten pushen, zonder zelf te veel op de rand te rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies.
Ik vraag mij soms af wat voor kwaliteit tv sommigen hebben. Of ze hebben dat ding verkeerd om staan ofzo.
De RB is op dit circuit gewoon de snelste. Makkelijke win voor Max dus vandaag.
Ok dan: LOVELY gear sync, guys. Terwijl hij zelf een van de de matigste starters van het hele veld is.quote:Op zondag 24 april 2022 09:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En hem dan bewust verkeerd quoten
Leclerc pakte 0.15 tot 0.20 sec. per ronde, en ik kreeg niet de indruk dat Verstappen rustig aan deed. Volgens mij gingen zowel Leclerc als Verstappen er vol voor, tot een ronde of 4-5 voor het einde, de banden van Leclerc op waren en hij begon te glijden.quote:Op zondag 24 april 2022 09:14 schreef Montov het volgende:
[..]
De voorsprong van Leclerc liep maar heel langzaam op tot 1.6 seconden toch?
Je zit in het verkeerde topicquote:
quote:Op zondag 24 april 2022 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies.
Ik vraag mij soms af wat voor kwaliteit tv sommigen hebben. Of ze hebben dat ding verkeerd om staan ofzo.
De RB is op dit circuit gewoon de snelste. Makkelijke win voor Max dus vandaag.
Het is niet verstandig om als achtervolger dicht op je voorganger te rijden door de vuile lucht.quote:Op zondag 24 april 2022 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Leclerc liep gewoon weg totdat z’n banden op waren.
Ferrari gaat vandaag natuurlijk met een andere compound de strijd aan waardoor slijtage al een stuk minder gaat worden.
Makkelijke win voor Verstappen? Op basis van wat? Betrouwbaarheid? De overspeed van de Ferrari?
je kent z'n riedeltje nu toch wel, het valt nu alleen wat meer op omdat Lewis niet vooraan meedoetquote:Op zondag 24 april 2022 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Ferrari gaat vandaag natuurlijk met een andere compound de strijd aan waardoor slijtage al een stuk minder gaat worden.
Makkelijke win voor Verstappen? Op basis van wat? Betrouwbaarheid? De overspeed van de Ferrari?
Vuile lucht is veel minder een issue door de aangepaste aero reglementen. Coureurs kunnen zonder problemen rondenlang achter elkaar blijven rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 10:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is niet verstandig om als achtervolger dicht op je voorganger te rijden door de vuile lucht.
Het is ook niet verstandig om te vroeg in te halen anno 2022.
Wat gaat Lecleck op een andere compound beter doen? Hij moet toch weer wisselen…quote:Op zondag 24 april 2022 10:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vuile lucht is veel minder een issue door de aangepaste aero reglementen. Coureurs kunnen zonder problemen rondenlang achter elkaar blijven rijden.
Ik blijf erbij, de Ferrari is de snelste al zit de RedBull er op deze baan vrij kort achter. Maar als de banden van Leclerc niet zoveel waren teruggelopen was Verstappen er niet voorbij gegaan.
het zit vrij dicht bij elkaar, een set up foutje en je bent de lul, dat was vorige race Red Bull en nu lijkt Ferrari bij Leclerc het niet helemaal goed voor elkaar te hebben maar vandaag gaan ze wel stoppen voor banden dus wordt het sowieso anders.quote:Op zondag 24 april 2022 10:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vuile lucht is veel minder een issue door de aangepaste aero reglementen. Coureurs kunnen zonder problemen rondenlang achter elkaar blijven rijden.
Ik blijf erbij, de Ferrari is de snelste al zit de RedBull er op deze baan vrij kort achter. Maar als de banden van Leclerc niet zoveel waren teruggelopen was Verstappen er niet voorbij gegaan.
hij hoeft er niet op door te rijden zoals in de sprintracequote:Op zondag 24 april 2022 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat gaat Lecleck op een andere compound beter doen? Hij moet toch weer wisselen…
In tegenstelling tot de sprintrace (waar hij 21 rondjes met de soft compound moest rijden) kan/moet hij gedurende de hoofdrace wisselen van compound, net als alle andere coureurs. In de race heb je nou eenmaal meer opties en dat gaat waarschijnlijk in het voordeel van Ferrari werken.quote:Op zondag 24 april 2022 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat gaat Lecleck op een andere compound beter doen? Hij moet toch weer wisselen…
altijd leukquote:Op zondag 24 april 2022 10:44 schreef Nober het volgende:
BREAKING: REGEN VERWACHT
Weten we straks dus nog niet of Ferrari sneller is dan Red Bull maar toch niet wint.
Dat zie ik nog wel gebeuren in de loop van het seizoen.quote:Op zondag 24 april 2022 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar ik hoop ook op een spannend kampioenschap en dan moet er wel wat extremers gebeuren
Regen kans vanaf 13:00, grote kans vanaf 14:00. Richting 17:00 weer droog. Dus wellicht natte start en de enige pitstop naar slicks, maar goed… genoeg coureurs die notoire brokkenpiloten zijn bij nat weer, dus genoeg kans op spektakel.quote:Op zondag 24 april 2022 10:44 schreef Nober het volgende:
BREAKING: REGEN VERWACHT
Weten we straks dus nog niet of Ferrari sneller is dan Red Bull maar toch niet wint.
Max staat dan ook bekend om zijn goede banden management, kortom die heeft wellicht zo gerekend dat hij pas op eind zou inlopen en dat gebeurde ook.quote:Op zondag 24 april 2022 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
waarom zou hij dat doen, denk dat hij er vrij relaxed instaat hoor, een winnende auto geeft ook meer druk.quote:Op zondag 24 april 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:
Waar ik trouwens aan dach, wellicht dat Hamilton het wel tijdens het seizoen opgeeft en dat Nyck de Vries doorschuiftIs daar eigenlijk een pickorde in?
Verstappen is de bandenfluisteraar maar als hij het gevoel heeft dat hij er voorbij kan, dan zal hij dat zeker niet nalaten. Ferrari (Leclerc) was verrast na de sprintrace dat de banden zoveel terugliepen en zei dat hij dat niet verwachtte, lijkt me sterk dat Verstappen dat wel zag aankomen bij Ferrari. Daarnaast leek Sainz er geen last van te hebben.quote:Op zondag 24 april 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Max staat dan ook bekend om zijn goede banden management, kortom die heeft wellicht zo gerekend dat hij pas op eind zou inlopen en dat gebeurde ook.
Sainz reed zijn eigen race. Leclerc stond vol onder druk van Verstappen op het laatst, dan gaan je banden er sneller aan.quote:Op zondag 24 april 2022 11:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen is de bandenfluisteraar maar als hij het gevoel heeft dat hij er voorbij kan, dan zal hij dat zeker niet nalaten. Ferrari (Leclerc) was verrast na de sprintrace dat de banden zoveel terugliepen en zei dat hij dat niet verwachtte, lijkt me sterk dat Verstappen dat wel zag aankomen bij Ferrari. Daarnaast leek Sainz er geen last van te hebben.
maar toen waren z'n banden er al aan anders was Verstappen nooit dichterbij gekomenquote:Op zondag 24 april 2022 11:59 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sainz reed zijn eigen race. Leclerc stond vol onder druk van Verstappen op het laatst, dan gaan je banden er sneller aan.
Dat bedoel ik, hij had te veel gepusht in het begin. Verstappen pakte het slimmer aan. Als dit weer gaat gebeuren in de race straks, kan het nog spannend worden.quote:Op zondag 24 april 2022 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar toen waren z'n banden er al aan anders was Verstappen nooit dichterbij gekomen
Mwoah, het blijft Hamilton met wat rare fratsen, wellicht dat ie dan volgend seizoen weer instapt.quote:Op zondag 24 april 2022 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou hij dat doen, denk dat hij er vrij relaxed instaat hoor, een winnende auto geeft ook meer druk.
ik weet niet of het echt een rijderskunstje was, leek me meer een afstellingsfoutje bij Ferrari en als het goed is kunnen ze dat niet herstellen voor vandaagquote:Op zondag 24 april 2022 12:04 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, hij had te veel gepusht in het begin. Verstappen pakte het slimmer aan. Als dit weer gaat gebeuren in de race straks, kan het nog spannend worden.
Laat me raden: jij hebt gisteren niet gekeken?quote:Op zondag 24 april 2022 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
het lijkt me wel een vreemde ervaring om na 8 jaar niet mee te kunnen doen om de titel, zo'n mispeer van Mercedes had ik ook niet verwachtquote:Op zondag 24 april 2022 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah, het blijft Hamilton met wat rare fratsen, wellicht dat ie dan volgend seizoen weer instapt.
De RB had juist meer moeite op rood omdat ze meer degradatie hadden. Maar met de update lijkt dat gewoon omgekeerd te zijn.quote:Op zondag 24 april 2022 10:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ze leken vooral de banden beter onder controle te hebben waardoor VER op het einde sneller was. Denk dat hij heel goed de druk er voldoende ophield om LEC te laten pushen, zonder zelf te veel op de rand te rijden.
Dat hij er zo mee kon spelen lijkt er op te duiden dat ze competitief zijn. Alleen de race zal niet volledig op softs worden gereden en de RB lijkt meer moeite te hebben met de hardere compounds op temperatuur te krijgen.
Ik denk dat het een hele mooie race gaat worden, waarbij LEC waarschijnlijk bij de start wel weer de leiding zal pakken.
Dit, ik dacht dat ze de eerste twee races flink aan het zand strooien waren. Maar dit is toch ook niet kampioenwaardig.quote:Op zondag 24 april 2022 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het lijkt me wel een vreemde ervaring om na 8 jaar niet mee te kunnen doen om de titel, zo'n mispeer van Mercedes had ik ook niet verwacht
Heeft niets met updates te maken, ander circuit en een betere afstelling dan Ferrari deze race (voor degradatie van de ronde band).quote:Op zondag 24 april 2022 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De RB had juist meer moeite op rood omdat ze meer degradatie hadden. Maar met de update lijkt dat gewoon omgekeerd te zijn.
Het zou me ook niet verbazen als ze om 1 of andere reden toch compensatie krijgen om gedurende het seizoen aanpassingen te doen, vergeet niet dat Mercedes ook ingestemd heeft om minder competatief te zijn, het huidige beleid lijkt er op gericht te zijn om zoveel mogelijk spectakel en drama te bieden.quote:Op zondag 24 april 2022 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
het lijkt me wel een vreemde ervaring om na 8 jaar niet mee te kunnen doen om de titel, zo'n mispeer van Mercedes had ik ook niet verwacht
Het lijkt me ook geen tecnisch probleem maar gewoon een structureel probleem dat ze zonder grote aanpassingen niet gaan oplossen.quote:Op zondag 24 april 2022 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, ik dacht dat ze de eerste twee races flink aan het zand strooien waren. Maar dit is toch ook niet kampioenwaardig.
Heb nog niks gehoord over onweer dus denk dat er alleen regen valt.quote:Op zondag 24 april 2022 12:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nu wel hopen zonder de verwachte onweer, want dan is het weer een middagje wachten.
dat zou mij wel verbazen want behalve Mercedes zelf maalt er niemand omquote:Op zondag 24 april 2022 12:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen als ze om 1 of andere reden toch compensatie krijgen om gedurende het seizoen aanpassingen te doen, vergeet niet dat Mercedes ook ingestemd heeft om minder competatief te zijn, het huidige beleid lijkt er op gericht te zijn om zoveel mogelijk spectakel en drama te bieden.
Leclerc kon heel langzaam wegkruipen omdat Verstappen de banden heel hield voor het vervolg. Maar Leclerc was dus aan het stampen, waar de RB relaxed reed.quote:Op zondag 24 april 2022 10:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Leclerc pakte 0.15 tot 0.20 sec. per ronde, en ik kreeg niet de indruk dat Verstappen rustig aan deed. Volgens mij gingen zowel Leclerc als Verstappen er vol voor, tot een ronde of 4-5 voor het einde, de banden van Leclerc op waren en hij begon te glijden.
Starflyer in SPT / GT-racen #5 De Porsche Supercup begint weerquote:Op zondag 24 april 2022 12:08 schreef Nober het volgende:
Update.
Porsche Supercup gaan zelfs de formatieronde achter de SC doen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Perez zat Leclerc in zijn nek, dat was maar 2 seconden bij de finish. Had geen twee ronden langer moeten duren.quote:Op zondag 24 april 2022 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leclerc kon heel langzaam wegkruipen omdat Verstappen de banden heel hield voor het vervolg. Maar Leclerc was dus aan het stampen, waar de RB relaxed reed.
Kijk ook even wat een van de matige rijders van het veld (Perez) presteerde met dezelfde auto.
Ik hoop dat Vettel de regen kan gebruiken om wat puntjes binnen te halen voor de groene puinhoop.quote:Op zondag 24 april 2022 12:12 schreef ootjekatootje het volgende:
Leclerc kan nog wel eens van de baan af glibberen. Max reed vrijdag opvallend netjes tussen de witte lijnen.
Exact.quote:Op zondag 24 april 2022 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Perez zat Leclerc in zijn nek, dat was maar 2 seconden bij de finish. Had geen twee ronden langer moeten duren.
Leclerc liep gestaag uit naar meer dan 1,5 sec. Verstappen kwam pas dichterbij nadat Leclerc z’n banden op waren.quote:Op zondag 24 april 2022 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Laat me raden: jij hebt gisteren niet gekeken?
1,5 seconden maar liefst.quote:Op zondag 24 april 2022 12:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Leclerc liep gestaag uit naar meer dan 1,5 sec. Verstappen kwam pas dichterbij nadat Leclerc z’n banden op waren.
Wat voor aanpassingen? Aan de auto mag sowieso en de motor alleen als er betrouwbaarheidsproblemen zijn. En die zijn er niet.quote:Op zondag 24 april 2022 12:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zou me ook niet verbazen als ze om 1 of andere reden toch compensatie krijgen om gedurende het seizoen aanpassingen te doen, vergeet niet dat Mercedes ook ingestemd heeft om minder competatief te zijn, het huidige beleid lijkt er op gericht te zijn om zoveel mogelijk spectakel en drama te bieden.
wat is daar zo bijzonder aan, Ferrari en Red Bull zijn een slok sneller dan de rest, kijk hoeveel plekken Sainz opschootquote:Op zondag 24 april 2022 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Leclerc kon heel langzaam wegkruipen omdat Verstappen de banden heel hield voor het vervolg. Maar Leclerc was dus aan het stampen, waar de RB relaxed reed.
Kijk ook even wat een van de matige rijders van het veld (Perez) presteerde met dezelfde auto.
Verstappen heeft met deze RedBull veel meer moeite om het verschil te maken tov Perez. De auto heeft nog steeds veel onderstuur, en daar heeft Verstappen een schurfthekel aan. Waar het gat tussen Perez en Verstappen voorgaande seizoenen steevast 0.3 tot 0.5 sec. is, is dat dit jaar gewoon niet het geval.quote:Op zondag 24 april 2022 12:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag je directe concurrent eraf tikken en dan gewoon 26 punten pakken.quote:Op zondag 24 april 2022 10:56 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat zie ik nog wel gebeuren in de loop van het seizoen.
deze regel geldt alleen voor Brittenquote:Op zondag 24 april 2022 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je mag je directe concurrent eraf tikken en dan gewoon 26 punten pakken.
Klopt. De auto ligt Verstappen niet zo. Maar aan Perez zie je dat de auto zelf echt niet significant minder is dan de Ferrari.quote:Op zondag 24 april 2022 12:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen heeft met deze RedBull veel meer moeite om het verschil te maken tov Perez. De auto heeft nog steeds veel onderstuur, en daar heeft Verstappen een schurfthekel aan. Waar het gat tussen Perez en Verstappen voorgaande seizoenen steevast 0.3 tot 0.5 sec. is, is dat dit jaar gewoon niet het geval.
dat vind ik ook wel meevallen, in principe hield hij het drs gat tot de banden het begaven, dat is gewoon een afstellingsdingetje wat je de vorige race wat extremer andersom zagquote:Op zondag 24 april 2022 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
Leclerc rijdt wel op de toppen van zijn kunnen.
Gisteren werd z'n team na de race weer doodgezwegen door hem op de radio, en bij ht inrijden van de pits trokken ze al de stekker uit de onboard, dus denk eerder dat het weer bijzonder 'gezellig' bij Mercedes is.quote:Op zondag 24 april 2022 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou hij dat doen, denk dat hij er vrij relaxed instaat hoor, een winnende auto geeft ook meer druk.
Suske en Wiske en het Malende Mercedes.quote:Op zondag 24 april 2022 12:45 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Gisteren werd z'n team na de race weer doodgezwegen door hem op de radio, en bij ht inrijden van de pits trokken ze al de stekker uit de onboard, dus denk eerder dat het weer bijzonder 'gezellig' bij Mercedes is.
Maar daar is toch niks mis mee?quote:Op zondag 24 april 2022 12:45 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Gisteren werd z'n team na de race weer doodgezwegen door hem op de radio, en bij ht inrijden van de pits trokken ze al de stekker uit de onboard, dus denk eerder dat het weer bijzonder 'gezellig' bij Mercedes is.
Dadelijk tosti's makenquote:Op zondag 24 april 2022 12:50 schreef raptorix het volgende:
Even lekker brood, kaas, eitjes halen en er dan lekker voor gaan zitten
Tot op heden is hij redelijk foutloos. Wat je van zijn teamgenoot niet kan zeggen, dus het is niet zo dat de Ferrari extreem gemakkelijk op het grijze stuk te houden is.quote:Op zondag 24 april 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vind ik ook wel meevallen, in principe hield hij het drs gat tot de banden het begaven, dat is gewoon een afstellingsdingetje wat je de vorige race wat extremer andersom zag
Hen die Hamilton kennen weten dat dit meestal een voorbode was van dat hij z'n team in interviews onder de bus ging gooien, volgens mij heeft Toto hem dit verboden nu, maar dit was tevens het gedrag wat we zagen voordat hij het hele prima om voor een prijsje iemand proberen te vermoorden. ergo, mentaal instabiele HAM zit er weer aan te komen.quote:
ik weet nooit zo goed wat jij wil zeggen omdat er altijd een ondertoon in je beweringen zitquote:Op zondag 24 april 2022 12:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tot op heden is hij redelijk foutloos. Wat je van zijn teamgenoot niet kan zeggen, dus het is niet zo dat de Ferrari extreem gemakkelijk op het grijze stuk te houden is.
ik vind het vrij normaal als je van een kampioensauto in een knakenbak terecht komt dat je dan hemel en aarde beweegt om dat om te draaien, ik zie daar niets instabiels aanquote:Op zondag 24 april 2022 12:53 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hen die Hamilton kennen weten dat dit meestal een voorbode was van dat hij z'n team in interviews onder de bus ging gooien, volgens mij heeft Toto hem dit verboden nu, maar dit was tevens het gedrag wat we zagen voordat hij het hele prima om voor een prijsje iemand proberen te vermoorden. ergo, mentaal instabiele HAM zit er weer aan te komen.
Het is een stukje afstelling, maar het is misschien ook zo dat Leclerc erg aan het pushen was om buiten de DRS van Max te blijven, terwijl Max juist z'n banden kon sparen door niet al teveel aan te vallen.quote:Op zondag 24 april 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vind ik ook wel meevallen, in principe hield hij het drs gat tot de banden het begaven, dat is gewoon een afstellingsdingetje wat je de vorige race wat extremer andersom zag
Waar blijkt uit dat hij een van de matigste starters is? Vorig jaar heeft hij toch behoorlijk vaak plekken gewonnen vanaf de start, of pole verdedigd?quote:Op zondag 24 april 2022 10:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ok dan: LOVELY gear sync, guys. Terwijl hij zelf een van de de matigste starters van het hele veld is.
Prima racer hoor maar die maniertjes van 'm
Reageer nou niet op die troll.quote:Op zondag 24 april 2022 13:03 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat hij een van de matigste starters is? Vorig jaar heeft hij toch behoorlijk vaak plekken gewonnen vanaf de start, of pole verdedigd?
Z'n toon waarop hij tegen z'n team praat is inderdaad niet bepaald vriendelijk en dat zorgt er voor dat hij onnodig minder sympathiek over komt. Maar het is toch ook zo dat hij een enorm goede band heeft met z'n race engineer, misschien wel juist omdat hij tegen hem niet hoeft op te letten of het wel vriendelijk over komt, omdat hij daar wel tegen kan.
Neemt niet weg dat de buitenwereld natuurlijk ook mee luistert dus het alsnog niet zo handig is.
Maar het is toch ook wel fijn dat hij gewoon zichzelf is in plaats van alleen maar politiek correcte open deuren zoals bij Hamilton van het geval is.
Vorig jaar reed hij wél in een kampioensauto, maar lag het in de eerste helft toch echt aan z'n eigen gebrekkige kunnen, en ook toen liet hij zien dat hij emotioneel instabiel is.quote:Op zondag 24 april 2022 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het vrij normaal als je van een kampioensauto in een knakenbak terecht komt dat je dan hemel en aarde beweegt om dat om te draaien, ik zie daar niets instabiels aan
z'n gebrekkige kunnenquote:Op zondag 24 april 2022 13:05 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Vorig jaar reed hij wél in een kampioensauto, maar lag het in de eerste helft toch echt aan z'n eigen gebrekkige kunnen, en ook toen liet hij zien dat hij emotioneel instabiel is.
Jij vind dat niet raar, in de rest van de wereld betekend dat dat je voor de veiligheid van andere en jezelf in bescherming genomen word, en niet meer mag racen.
Vooralsnog gaat dat ook gewoon gebeuren.quote:Op zondag 24 april 2022 13:15 schreef Rianne84 het volgende:
Laten we hopen dat er gewoon geracet wordt.
België was een hele grote uitzonderlijke situatie. Het was daar windstil en door de ligging in een dal bleef de bui daar hangen en kon de spray nergens heen. Doe nou niet alsof er voor elk buitje een race afgelast wordtquote:Op zondag 24 april 2022 13:15 schreef Rianne84 het volgende:
Natuurlijk gaan we gewoon racenquote:Op zondag 24 april 2022 13:15 schreef Rianne84 het volgende:
Hoe zit dat, als er ook onweer in die bui zit?quote:Op zondag 24 april 2022 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
België was een hele grote uitzonderlijke situatie. Het was daar windstil en door de ligging in een dal bleef de bui daar hangen en kon de spray nergens heen. Doe nou niet alsof er voor elk buitje een race afgelast wordt
Mooie effecten tijdens de race!quote:Op zondag 24 april 2022 13:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Hoe zit dat, als er ook onweer in die bui zit?
Ah, weer een change of plansquote:
Extra spanning.quote:Op zondag 24 april 2022 13:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Wel een mooie kans op regen in het tweede deel van de race en dat zijn de echt leuke regenraces.quote:Op zondag 24 april 2022 13:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op radarbeelden is te zien dat de grootste regenwolken om 14:00 wegtrekken.
https://www.weerplaza.nl/regenradar/europa/italie/imola/21221/
Norris: "I'm going to win this!"quote:Op zondag 24 april 2022 13:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wel een mooie kans op regen in het tweede deel van de race en dat zijn de echt leuke regenraces.
Die was hard ja.quote:Op zondag 24 april 2022 13:48 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Norris: "I'm going to win this!"
Nature: "Hold my beer."
Als Verstappen vervelend doet tegen z'n team is het fijn dat hij gewoon zichzelf is en eerlijk kan zijn tegen z'n team. Als Hamilton vervelend doet tegen z'n team is het een diva die z'n team onder de bus gooit.quote:Op zondag 24 april 2022 13:03 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat hij een van de matigste starters is? Vorig jaar heeft hij toch behoorlijk vaak plekken gewonnen vanaf de start, of pole verdedigd?
Z'n toon waarop hij tegen z'n team praat is inderdaad niet bepaald vriendelijk en dat zorgt er voor dat hij onnodig minder sympathiek over komt. Maar het is toch ook zo dat hij een enorm goede band heeft met z'n race engineer, misschien wel juist omdat hij tegen hem niet hoeft op te letten of het wel vriendelijk over komt, omdat hij daar wel tegen kan.
Neemt niet weg dat de buitenwereld natuurlijk ook mee luistert dus het alsnog niet zo handig is.
Maar het is toch ook wel fijn dat hij gewoon zichzelf is in plaats van alleen maar politiek correcte open deuren zoals bij Hamilton van het geval is.
Dan is je batterij direct weer opgeladen.quote:Op zondag 24 april 2022 13:24 schreef aloa het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |