quote:Op zondag 24 april 2022 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies.
Ik vraag mij soms af wat voor kwaliteit tv sommigen hebben. Of ze hebben dat ding verkeerd om staan ofzo.
De RB is op dit circuit gewoon de snelste. Makkelijke win voor Max dus vandaag.
Het is niet verstandig om als achtervolger dicht op je voorganger te rijden door de vuile lucht.quote:Op zondag 24 april 2022 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Leclerc liep gewoon weg totdat z’n banden op waren.
Ferrari gaat vandaag natuurlijk met een andere compound de strijd aan waardoor slijtage al een stuk minder gaat worden.
Makkelijke win voor Verstappen? Op basis van wat? Betrouwbaarheid? De overspeed van de Ferrari?
je kent z'n riedeltje nu toch wel, het valt nu alleen wat meer op omdat Lewis niet vooraan meedoetquote:Op zondag 24 april 2022 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Ferrari gaat vandaag natuurlijk met een andere compound de strijd aan waardoor slijtage al een stuk minder gaat worden.
Makkelijke win voor Verstappen? Op basis van wat? Betrouwbaarheid? De overspeed van de Ferrari?
Vuile lucht is veel minder een issue door de aangepaste aero reglementen. Coureurs kunnen zonder problemen rondenlang achter elkaar blijven rijden.quote:Op zondag 24 april 2022 10:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is niet verstandig om als achtervolger dicht op je voorganger te rijden door de vuile lucht.
Het is ook niet verstandig om te vroeg in te halen anno 2022.
Wat gaat Lecleck op een andere compound beter doen? Hij moet toch weer wisselen…quote:Op zondag 24 april 2022 10:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vuile lucht is veel minder een issue door de aangepaste aero reglementen. Coureurs kunnen zonder problemen rondenlang achter elkaar blijven rijden.
Ik blijf erbij, de Ferrari is de snelste al zit de RedBull er op deze baan vrij kort achter. Maar als de banden van Leclerc niet zoveel waren teruggelopen was Verstappen er niet voorbij gegaan.
het zit vrij dicht bij elkaar, een set up foutje en je bent de lul, dat was vorige race Red Bull en nu lijkt Ferrari bij Leclerc het niet helemaal goed voor elkaar te hebben maar vandaag gaan ze wel stoppen voor banden dus wordt het sowieso anders.quote:Op zondag 24 april 2022 10:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vuile lucht is veel minder een issue door de aangepaste aero reglementen. Coureurs kunnen zonder problemen rondenlang achter elkaar blijven rijden.
Ik blijf erbij, de Ferrari is de snelste al zit de RedBull er op deze baan vrij kort achter. Maar als de banden van Leclerc niet zoveel waren teruggelopen was Verstappen er niet voorbij gegaan.
hij hoeft er niet op door te rijden zoals in de sprintracequote:Op zondag 24 april 2022 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat gaat Lecleck op een andere compound beter doen? Hij moet toch weer wisselen…
In tegenstelling tot de sprintrace (waar hij 21 rondjes met de soft compound moest rijden) kan/moet hij gedurende de hoofdrace wisselen van compound, net als alle andere coureurs. In de race heb je nou eenmaal meer opties en dat gaat waarschijnlijk in het voordeel van Ferrari werken.quote:Op zondag 24 april 2022 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat gaat Lecleck op een andere compound beter doen? Hij moet toch weer wisselen…
altijd leukquote:Op zondag 24 april 2022 10:44 schreef Nober het volgende:
BREAKING: REGEN VERWACHT
Weten we straks dus nog niet of Ferrari sneller is dan Red Bull maar toch niet wint.
Dat zie ik nog wel gebeuren in de loop van het seizoen.quote:Op zondag 24 april 2022 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar ik hoop ook op een spannend kampioenschap en dan moet er wel wat extremers gebeuren
Regen kans vanaf 13:00, grote kans vanaf 14:00. Richting 17:00 weer droog. Dus wellicht natte start en de enige pitstop naar slicks, maar goed… genoeg coureurs die notoire brokkenpiloten zijn bij nat weer, dus genoeg kans op spektakel.quote:Op zondag 24 april 2022 10:44 schreef Nober het volgende:
BREAKING: REGEN VERWACHT
Weten we straks dus nog niet of Ferrari sneller is dan Red Bull maar toch niet wint.
Max staat dan ook bekend om zijn goede banden management, kortom die heeft wellicht zo gerekend dat hij pas op eind zou inlopen en dat gebeurde ook.quote:Op zondag 24 april 2022 10:26 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
waarom zou hij dat doen, denk dat hij er vrij relaxed instaat hoor, een winnende auto geeft ook meer druk.quote:Op zondag 24 april 2022 11:51 schreef raptorix het volgende:
Waar ik trouwens aan dach, wellicht dat Hamilton het wel tijdens het seizoen opgeeft en dat Nyck de Vries doorschuiftIs daar eigenlijk een pickorde in?
Verstappen is de bandenfluisteraar maar als hij het gevoel heeft dat hij er voorbij kan, dan zal hij dat zeker niet nalaten. Ferrari (Leclerc) was verrast na de sprintrace dat de banden zoveel terugliepen en zei dat hij dat niet verwachtte, lijkt me sterk dat Verstappen dat wel zag aankomen bij Ferrari. Daarnaast leek Sainz er geen last van te hebben.quote:Op zondag 24 april 2022 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Max staat dan ook bekend om zijn goede banden management, kortom die heeft wellicht zo gerekend dat hij pas op eind zou inlopen en dat gebeurde ook.
Sainz reed zijn eigen race. Leclerc stond vol onder druk van Verstappen op het laatst, dan gaan je banden er sneller aan.quote:Op zondag 24 april 2022 11:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen is de bandenfluisteraar maar als hij het gevoel heeft dat hij er voorbij kan, dan zal hij dat zeker niet nalaten. Ferrari (Leclerc) was verrast na de sprintrace dat de banden zoveel terugliepen en zei dat hij dat niet verwachtte, lijkt me sterk dat Verstappen dat wel zag aankomen bij Ferrari. Daarnaast leek Sainz er geen last van te hebben.
maar toen waren z'n banden er al aan anders was Verstappen nooit dichterbij gekomenquote:Op zondag 24 april 2022 11:59 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sainz reed zijn eigen race. Leclerc stond vol onder druk van Verstappen op het laatst, dan gaan je banden er sneller aan.
Dat bedoel ik, hij had te veel gepusht in het begin. Verstappen pakte het slimmer aan. Als dit weer gaat gebeuren in de race straks, kan het nog spannend worden.quote:Op zondag 24 april 2022 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar toen waren z'n banden er al aan anders was Verstappen nooit dichterbij gekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |