Doevelaer | zondag 10 april 2022 @ 08:56 |
![]() ![]() Albert Park Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 | |
Johannes788 | zondag 10 april 2022 @ 08:57 |
46WK punten achterstand voor Max op Plek 1. Game over | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 08:57 |
al met al een prima race, dik verdiend voor Leclerc, wel jammer voor het kampioenschap dat hij al zo ver weg is | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 08:58 |
Leclerc is Verstappen voorbij. Op alle fronten. | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 08:58 |
Toby56 | zondag 10 april 2022 @ 08:58 |
Over 2 weken het eerste sprintweekend op Autodromo Enzo e Dino Ferrari in Imola. Imola. Als oude man heb ik daar bepaalde herinneringen aan. ![]() Maar goed. Hopen op een herstel voor RB. Zou mooi zijn op het 'ultieme' Ferrari circuit. | |
TweedeKlum | zondag 10 april 2022 @ 08:59 |
Er zijn nog 20 races. ![]() | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 08:59 |
RB heeft dus ingeleverd op betrouwbaarheid, Mercedes op snelheid, Ferrari lachende derde. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 april 2022 @ 08:59 |
Het is de combinatie van een verrassend sterke Ferrari en een RB en Mercedes die echt te hard hebben moeten focussen op vorig jaar. Prima keuze van Ferrari, die gaan dit jaar fluitend kampioen worden. Volgend jaar weer Mercedes en RB. Maar dan zonder Hamilton. | |
Toby56 | zondag 10 april 2022 @ 09:00 |
Staat MERC nu eerste in de strijd om de constructeurstitel? Da's toch wel... knap. | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 09:00 |
En hopelijk zonder Verstappen. | |
Toby56 | zondag 10 april 2022 @ 09:00 |
Is het waar? Gaat Max naar Williams? | |
Doevelaer | zondag 10 april 2022 @ 09:00 |
Zoiets had Lewis vorig jaar ook ![]() | |
Cherni | zondag 10 april 2022 @ 09:01 |
Welnee. Ferrari heeft het gewoon goed voor elkaar. En daarom ben ik ook totaal niet gefrustreerd dat Max het niet red. RBR zal aan de bak moeten. | |
nils7 | zondag 10 april 2022 @ 09:01 |
Nee dat is Ferrari | |
Kickinalfa | zondag 10 april 2022 @ 09:01 |
Tifosi helemaal los dat weekend! | |
Toby56 | zondag 10 april 2022 @ 09:01 |
OK. | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 09:01 |
Ga me nou niet wijsmaken dat die Ferrari ineens bulletproof is. Die gaan ook wel wat nullen scoren nog door betrouwbaarheid. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 09:01 |
Gelukkig is de betrouwbaarheid makkelijker te fixen dan er meer snelheid bijkrijgen. | |
franske19 | zondag 10 april 2022 @ 09:01 |
Ja maar we weten hoe Mercedes die achterstand heeft ingehaald. Moet je niet willen. | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:02 |
Zijn auto schijnt ook een betere reliability te hebben | |
Weltschmerz | zondag 10 april 2022 @ 09:02 |
Nee, dat is vooral dat mensen van alles verzinnen en geloven om iets lelijks te zeggen over hun niet favorietje, en als dat dan ook hun allemaal onzin blijkt gaan ze doen alsof diegene veranderd is, ipv voortschrijdend inzicht te erkennen. Waarom zou RB de uitdager zijn en niet Ferrari? Ferrari is toch nog steeds een maatje groter als team volgens mij. | |
klaasweetalles | zondag 10 april 2022 @ 09:03 |
Hamilton weer hoger geëindigd dan Max 😂😂😂😂 | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:03 |
mwa ik vind dit wel een dure fout van Red Bull, heeft weinig met vorig jaar te maken | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 09:03 |
Nou en? Leclerc stond ook gewoon ruim aan kop als Verstappen z'n wagen heel had gehouden. | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:04 |
De Ferrari is sneller duhhh | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 09:04 |
Sneller, betrouwbaarder, betere coureur. Ferrari > RB. Op alle fronten. | |
Doevelaer | zondag 10 april 2022 @ 09:05 |
Spijker > kop | |
Zwoerd | zondag 10 april 2022 @ 09:06 |
Betere coureur slaat nergens op, als Verstappen is deze Ferrari zou rijden, dan zou hij ook gewoon met dezelfde ruime voorsprong winnen. | |
Cherni | zondag 10 april 2022 @ 09:07 |
Nog altijd mad dat Hamilton afgelopen seizoen het niet gered heeft. ![]() | |
VEM2012 | zondag 10 april 2022 @ 09:07 |
Vandaag wel. Komende race kan de RB weer scoren. Als ze heel blijven… | |
Mano_ | zondag 10 april 2022 @ 09:08 |
Neuh, mensen worden gewoon wat egocentrischer en minder leuk als de druk groot is. | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:08 |
Viel mij trouwens mee dat George Lewis niet voorbij hoefde te laten | |
franske19 | zondag 10 april 2022 @ 09:09 |
Die gast is een treurige trol. Gewoon negeren. | |
Whiskers2009 | zondag 10 april 2022 @ 09:09 |
Dat viel Lewis ook op ![]() | |
Zwoerd | zondag 10 april 2022 @ 09:09 |
Ik had niks ander verwacht. Dat zou dramatisch slechte PR zijn voor Mercedes. | |
pmponer | zondag 10 april 2022 @ 09:09 |
Ja die difficult position snapte ik ook niet helemaal | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:09 |
ik had toch wel wat meer verwacht van Red Bull op racepace vandaag | |
Cherni | zondag 10 april 2022 @ 09:10 |
Och laat je toch niet opfokken door gefrustreerde Hamilton fans. Hamilton die het moet afleggen tegen Russel. ![]() | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:10 |
heeft hij er wat van gezegd? Helaas gemist dan ![]() | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 09:10 |
Maar waarom zouden ze dat doen? Russell staat boven Lewis in het WK.. | |
Zwoerd | zondag 10 april 2022 @ 09:10 |
Waar baseer je dat op? | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 09:11 |
| |
Whiskers2009 | zondag 10 april 2022 @ 09:11 |
"You put me in a difficult position" tegen het team. | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:11 |
had het jouw verbaasd dan indien? | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:12 |
doen die nog mee? ![]() | |
Mano_ | zondag 10 april 2022 @ 09:12 |
Ach, vorige race was het ook de schuld van het team dat Hamilton de pitstraat voorbij reed. Ondanks de 'box box box' ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 10 april 2022 @ 09:12 |
Dat zijn geen "Hamiltonfans", dat zijn "anti Verstappentrollen" ![]() | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 09:12 |
Ja. Bij Bottas deden ze het ook pas nadat hij een straatlengte achterstond. | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 09:12 |
Dan was het verschil een enorme 10 punten geweest inderdaad | |
raptorix | zondag 10 april 2022 @ 09:13 |
Al die mensen die roepen dat het seizoen voorbij is ![]() ![]() ![]() | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 09:13 |
Die hebben de motor nog gebouwd ![]() | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:13 |
mij niet maar dat was dan ook omdat George met een gelukje voor kwam te liggen, in normale omstandigheden wel. | |
Breekfast | zondag 10 april 2022 @ 09:14 |
Dat is het ook. | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:14 |
Wel tweede keer een safetycar rond de pitwindow, zal iets met die nieuwe warm-up van de band te maken hebben | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 09:14 |
Ja, eigenlijk wel, ik kan geen reden bedenken voor Toto om dat te doen, behalve het ego van Lewis | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 09:15 |
Zoals Hamilton ook wel eens het geluk heeft gehad bij Bottas. Dat is onderdeel van het racen. Als ze op een andere strategie hadden gestaan was het misschien wel gebeurd, maar dat was niet het geval. | |
Breekfast | zondag 10 april 2022 @ 09:15 |
Je krijgt toch een beetje de indruk dat Red Bull weer een herhaling van de laatste jaren van het Renaul-tijdperk gaat krijgen ![]() | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 09:16 |
Maar de veroorzaker was nog niet gestopt? | |
raptorix | zondag 10 april 2022 @ 09:18 |
Welnee, er zijn nog we hebben 3 van de 22 races gehad, daarnaast gaat sjarrel ook nog wel punten verliezen. | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:18 |
Ja maar er werd wel wat chaos veroorzaakt | |
Doevelaer | zondag 10 april 2022 @ 09:19 |
Ik ben al sinds m’n 6e levensjaar Ferrari fan ![]() | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 09:20 |
Rosberg had in 2016 na 4 races een vergelijkbare voorsprong op Lewis, dat werd ook nog best spannend ![]() | |
MoreDakka | zondag 10 april 2022 @ 09:20 |
Een voorzichtige analyse: op circuits met veel snelle bochten zoals deze is Red Bull kansloos ten opzichte van Ferrari. Op circuits met veel langzame bochten lijkt het verschil nihil te zijn. Voorlopig is er nog geen circuit geweest waar Red Bull duidelijk sterker is, misschien Monza bijvoorbeeld? | |
TweedeKlum | zondag 10 april 2022 @ 09:21 |
23 zelfs. | |
Doevelaer | zondag 10 april 2022 @ 09:23 |
Het is dus wachten op Spanje, waar Karel en Karel elkaar er afbeuken ri. bocht 4 | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 09:23 |
En alsnog hadden ze er gewoon prima bij kunnen staan als ze gewoon uit hadden kunnen rijden.. Ferrari is op dit moment beter en betrouwbaarder. Maar goed, ook dat is de laatste jaren vaker gebeurd en de titel pakten ze nooit. | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 09:25 |
Met Vettel stonden ze er in 2017 en 2018 ook goed voor en toen hebben ze het ook verkloot. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 09:27 |
Vooral omdat de ontwikkelpace van Mercedes en Red Bull Racing gedurende het seizoen beter is dan die van Ferrari, imho. | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:28 |
Jeddah won Max en daar heb je veel snelle bochten | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 09:28 |
"Bochten" | |
MoreDakka | zondag 10 april 2022 @ 09:30 |
Alleen in het begin van het seizoen. Net als in 2021 was de Mercedes onverslaanbaar richting het einde. | |
TweedeKlum | zondag 10 april 2022 @ 09:30 |
En Vettel die cruciale fouten maakte. | |
MoreDakka | zondag 10 april 2022 @ 09:31 |
Uiteindelijk was dat irrelevant, hij had sowieso geen kans. | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:31 |
misschien dat het dit jaar door de budgetcap wat minder extreem is | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 09:32 |
Voor Singapore stonden ze nog vrijwel gelijk in het WK. Toen kwam de startcrash Vettel-Raikkonen-Verstappen en was het wel redelijk klaar. | |
MoreDakka | zondag 10 april 2022 @ 09:33 |
Dat klopt, in 2017 was het nog vrij close. Maar vooral Vettel's pech in Japan was de nagel in de doodskist. Op zich wel vergelijkbaar met Verstappen, een heel goed seizoen maar toch twee momenten van enorme pech buiten zijn schuld. Anders dan Vettel won Verstappen uiteindelijk wel natuurlijk maar alleen met een flinke dosis geluk. | |
Breekfast | zondag 10 april 2022 @ 09:33 |
Maar je kunt er niet automatisch vanuit gaan dat dit nog steeds zo is. | |
Breekfast | zondag 10 april 2022 @ 09:34 |
Vettel zou trouwens beter kunnen stoppen. Zonde dat zijn carrière als een nachtkaars uit gaat. Hij komt ook niet heel gemotiveerd over. | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:34 |
Je kan Sainz gaan verdedigen met alle moeilijke omstandigheden, maar uiteindelijk moet je op dat soort momenten juist rustig blijven zodat je die puntjes lekker binnen kan harken Die zijn het belangrijkst | |
TweedeKlum | zondag 10 april 2022 @ 09:34 |
Klopt maar het versnelde zijn kansloosheid wel. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 09:35 |
En had Mercedes dus de achterstand in de races daarvoor al ingelopen. En daarna waren ze duidelijk de betere. | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:35 |
Hij stelt mij ook erg teleur ![]() Hopelijk dat die nog wat motivatie vindt in het seizoen | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:36 |
ja hij is nu 2e rijder voor de rest van het jaar, dat is toch wel lullig na 3 races | |
MoreDakka | zondag 10 april 2022 @ 09:37 |
Het heeft wat mij betreft helaas zijn reputatie meer schade gedaan dan nodig is. Hij was in die tijd wel de enige die het tegen Hamilton en Mercedes op kon nemen en werd nauwelijks geholpen door zijn teamgenoot. Bottas ging elke keer netjes aan de kant natuurlijk. | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 09:39 |
Ze hebben Raikkonen ook veel te lang laten zitten toen bij Ferrari, net zoals ze Massa veel te lang naast Alonso hebben laten zitten. | |
quo_ | zondag 10 april 2022 @ 09:41 |
Dat gevoel heb ik ook. En eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op weer 7 seizoenen achter elkaar de dominantie van 1 coureur in dezelfde auto. Ook niet als het Max verstappen in de RB zou zijn. Voor veel F1=Max fans lijkt de lol er nu al af maar in feite vind ik 'm net begonnen. En voor Ferrari is het leuk dat ze nu mooi vooraan rijden. Moeten ze vooral blijven doen want zodra de FIA ondekt waarmee ze nu de boel belazeren is het afgelopen. | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 09:41 |
Ik ga maar eens aan de koffie ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 09:42 |
Heb alles gemist, met wakker. Was de race iets? Dus tijdperk VER is al gedaan na 1 seizoen? | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 09:44 |
Nu pas? | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:44 |
Was die eigenlijk al want Carlos zie ik toch al 3x met reliability issues die al dan niet fataal zijn gebleken. Charles is de lieveling bij Ferrari | |
ChevyCaprice | zondag 10 april 2022 @ 09:45 |
Abu Dhabi is nog ver | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 09:46 |
Net een weekje Covid ellende achter de rug, leek me even verstandig om het zonder te doen ![]() | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 09:46 |
Verstappen is nog jong zat, een tweede WK-titel meteen dit jaar is leuk maar anders kan het volgend jaar of het jaar erop ook wel weer. En Ferrari en Leclerc gaan echt nog wel een aantal keer falen dit jaar. | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 09:49 |
Uiteraard maar het is aan Sainz om het te laten zien, ik dacht hij wat dichter bij kwam maar nu is hij in 1 klap weer teruggeworpen en als team is het nu helemaal makkelijk om ten gunste van Leclerc te beslissen | |
TheStigsDutchCousin | zondag 10 april 2022 @ 09:51 |
Ik ben echt een Max-fan. En ik geniet van dit seizoen. Ik zou het ook niet erg vinden als Max dit jaar de titel niet pakt, maar dat Leclerc hem wint. Tuurlijk hoop ik dat Max zegeviert, maar al met al is wat er nu gebeurt precies wat nodig is. Ferrari heeft dit heel goed aangepakt, en ik denk ook niet dat ze de boel belazeren. Die wisten vorig seizoen al dat ze geen kans hadden op de titel, en hebben zich volledig gefocust op de nieuwe wagen. En dat werpt nu zijn vruchten af. Het seizoen is nog lang. Er kan nog van alles gebeuren. Er is nog niets verloren. We gaan een geweldig F1 seizoen in zo ![]() En bonus voor Albon, zijn eerste punt voor Williams gepakt ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 09:51 |
Mensen die zeggen dat het niet al heel erg lastig is vergeten even dat: 1. Red Bull niet de snelste auto heeft 2. Red Bull niet de betrouwbaarheid heeft 3. Mercedes ook punten kan wegkapen van hen gaandeweg het seizoen Het is totaal onvergelijkbaar met de 33 punten die Verstappen vorig jaar had. RB staat heel ver achter in elk opzicht, zoiets keer je niet zomaar even om. | |
Weltschmerz | zondag 10 april 2022 @ 09:52 |
Er ging ook van alles fout. Beroerde pitstops, doorrijden tot de banden lek zijn, geen teamstrategie of een contraproductieve, veel betrouwbaarheidsproblemen. Dat was gewoon geen goed draaiend laat staan maximaliserend team. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 10 april 2022 @ 09:53 |
Daarom, werk aan de winkel. En dat draaien ze nog een heel eind goed denk ik. Bedoel, Perez rijdt toch naar P2, en weet Hamilton en Russell achter zich te houden. Die wordt ook steeds beter. | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 09:57 |
Zeker als je kijkt op welke leeftijd Lewis z’n 2e pakte bijvoorbeeld | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 09:59 |
Maar het zijn 3 (3!) races die geweest zijn.. echt wtf. Tuurlijk draai je het niet even om, maar het kan heel snel gaan als het momentum even omdraait zoals vorig jaar ook een paar keer gebeurde | |
TheStigsDutchCousin | zondag 10 april 2022 @ 09:59 |
Gewoon lekker genieten van het seizoen ![]() Er is al veel meer actie op de baan, dat is al een enorm pluspunt. | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 10:03 |
Om te beginnen moet RB de betrouwbaarheid fixen en hun onderstuur fixen. Ferrari kan gewoon uitlopen in de tussentijd hè, dus de huidige 45 is het nog niet. Dus tegen de tijd dat het momentum is gedraaid, kan de achterstand zijn opgelopen naar 60. Dat is zes races 1-2 finishen voor je er eindelijk voorbij bent. | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 10:04 |
Ach welnee, Leclerc hoeft maar 1 keer te crashen oid en het gat is gehalveerd. | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 10:04 |
Moet je hem ook nog even winnen. | |
VEM2012 | zondag 10 april 2022 @ 10:06 |
1. Vandaag niet. Maar zonder problemen had VER de eerste race ook wellicht naar zich toe kunnen trekken. 2. Voor hetzelfde geld is het over 2 weken opgelost. 3. Niet als ze betrouwbaarheid op weten te lossen. | |
Tinos85 | zondag 10 april 2022 @ 10:09 |
Wel dikke voorsprong voor Leclerc hoor nu. 71 om 37 ![]() Ten opzichte van Russell nota bene ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 10 april 2022 @ 10:09 |
Ik zie dat niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd. En ik hoop het ook niet. Als het gebeurd, dan is het pech voor Leclerc, net als de uitvalbeurt vandaag pech voor Max was. | |
Doevelaer | zondag 10 april 2022 @ 10:12 |
Het was een vermakelijke race, laatste 10 ronden waren wat saai maar verder prima vermaakt | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 10:12 |
Jammer, vorig jaar fantastische betrouwbaarheid en nu gaat het 2 keer mis in 3 races, dat zal voor heel veel teleurstelling bij RedBull zorgen. | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 10:18 |
3 technische DNF's op 6 starts is wel iets te veel van het verkeerde inderdaad. | |
bianconeri | zondag 10 april 2022 @ 10:19 |
Wat is daar jammer aan dan? Forza Ferrari ![]() | |
THEFXR | zondag 10 april 2022 @ 10:21 |
Faraday01 | zondag 10 april 2022 @ 10:21 |
Is de exacte oorzaak van de DNF vandaag al bekend? | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 10:22 |
Lekken van brandstof volgens Marko. Oorzaak nog onbekend. | |
Faraday01 | zondag 10 april 2022 @ 10:23 |
Dus mogelijk een relatie met het probleem tijdens de eerste GP? | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 10:26 |
Dat was anders. Toen was het het vacuüm zuigen van de brandstofpomp. Maar misschien heeft het wel met de pomp te maken. Er waren toen ook andere problemen met de pomp, waardoor die door sommige teams al voor de race was verwisseld. Door de grotere hitte van de E10 brandstof zou de pomp kunnen barsten waardoor er brandstof zou kunnen lekken. | |
Mano_ | zondag 10 april 2022 @ 10:27 |
Ach, andersom kan je ook stellen dat als Hamilton de laatste race gewonnen had, hij het kampioenschap cadeau had gekregen door bedenkelijke beslissingen van de wedstrijdleiding de rest van het jaar. Verstappen was met de RBR gewoon de betere dat seizoen. Het was een unieke situatie met een unieke afloop. | |
Doevelaer | zondag 10 april 2022 @ 10:29 |
Goedmakertje voor hoe Lewis gematst werd op Imola en Silverstone ![]() | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 10:30 |
Een titel win je niet in één ronde. Dus kado krijgen is ook overdreven. Hamilton won veel meer punten door het eraf rijden van Verstappen in zowel Silverstone en Hongarije (door Bottas). Om over track limits, onnodig een gat laten vallen bij een SC en nog meer zaken in het voordeel van Mercedes (halverwege het seizoen veranderen van rrgels, etc) maar niet te spreken. | |
Faraday01 | zondag 10 april 2022 @ 10:30 |
Lijkt toch iets RBR - Honda specifieks te zijn. Of heb jij ook van de andere teams gehoord dat ze na de eerste GP nog problemen met de brandstof (pomp) hebben? | |
Whiskers2009 | zondag 10 april 2022 @ 10:31 |
De brandstofpomp (als die het is) is een standaardonderdeel.. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 10:32 |
Na de eerste race niet meer, nee. Daarvoor dus wel. | |
Faraday01 | zondag 10 april 2022 @ 10:36 |
Ben ook wel geïnteresseerd in het proces hoe een team zoiets traceert en vervolgens probeert op te lossen. Maar daar horen we waarschijnlijk het fijne nooit van. Zouden ze bijvoorbeeld in de fabriek de omstandigheden gaan simuleren om het probleem gecontroleerd weer op te laten treden? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 10 april 2022 @ 10:39 |
Maar hoe die aansluit op de rest van het systeem natuurlijk niet. Standaard onderdelen dwingen je ook om de rest van de wagen daar omheen te bouwen, als je dat niet goed doet kom je in de problemen. | |
klaasweetalles | zondag 10 april 2022 @ 10:47 |
Le cler gaat dit niet volhouden. Het is een kwestie van tijd dat ferrari zijn bekende tactische blunders gaat maken. Mensen die roepen dat het al gespeeld is. 2 mindere races van ferrarie en hij staat zo weer 2e. Ik geloof niet dat ferrarrie dit heel het jaar kan volhouden. Je kan gewoon de statistieken er gewoon op nakijken dat een goede start niets zegt over het eindresultaat. mercedes doet het steeds beter | |
Caland | zondag 10 april 2022 @ 10:48 |
Le cler Ferrarrie | |
klaasweetalles | zondag 10 april 2022 @ 10:48 |
VEM2012 | zondag 10 april 2022 @ 10:53 |
Hi la ries. | |
TweedeKlum | zondag 10 april 2022 @ 10:58 |
Nuff said. | |
beantherio | zondag 10 april 2022 @ 11:00 |
Als een auto in 3 races 2x om technisch redenen uitvalt dan ga je je afvragen hoeveel van dat soort problemen er nog sluimeren. Dan kun je nog beter de problemen hebben die Mercedes heeft. ![]() | |
raptorix | zondag 10 april 2022 @ 11:10 |
Mwoah dit zijn gewoon kinderziektes, Mercedes lijkt me structureel, en vervelende is dat ze dat de komende jaren niet gaan oplossen met de motor freeze. | |
Fer | zondag 10 april 2022 @ 11:18 |
Ferarri speeld gewoon weer vals. | |
beantherio | zondag 10 april 2022 @ 11:18 |
Ik weet het nog niet zo zeker. Ik hoop niet dat dit zo'n seizoen wordt als wat Kimi wel eens bij McLaren had. | |
TweedeKlum | zondag 10 april 2022 @ 11:22 |
Speeld ![]() | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 11:23 |
2005 ![]() | |
beantherio | zondag 10 april 2022 @ 11:28 |
Ik zit meer te denken aan 2002 en 2004. In beide jaren een astronomisch aantal DNF's. Gek werd je er van. | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 11:30 |
Ja, maar die jaren was McLaren qua snelheid kansloos tegen Ferrari. In 2005 kostte het Raikkonen de titel. | |
beantherio | zondag 10 april 2022 @ 11:32 |
Om dit nog even aan te vullen: die auto's (en ook die van 2005) werden (ook) ontworpen door Adrian Newey. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 11:34 |
3 van 23. Maar RBR maakt fouten die het vorig jaar niet maakte en dat zal best kopzorgen opleveren, we weten ook niet of het probleem bij RBR of bij Honda zit, natuurlijk. Zelfs RBR weet dat nog niet. | |
Neef_Wuppie | zondag 10 april 2022 @ 11:35 |
Ja, wij hebben ook gekeken. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 11:38 |
Die van 1992, 1993, 1998, 1999, 2010, 2011, 2012, 2013 en 2021 ook ![]() | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 11:39 |
Of bij Magneti Marelli ![]() | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 11:40 |
Kan best maar lijkt mij minder waarschijnlijk. | |
Neef_Wuppie | zondag 10 april 2022 @ 11:40 |
Het is ergens wel komisch dat men voor honderden miljoenen een auto ontwikkelt maar dat ze even zijn vergeten dat hij wel 50 rondjes moet kunnen rijden. ![]() Red Bull is, afgezien van het laatste jaar, het lachertje van het veld. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 11:40 |
Er waren al eerder problemen mee dit seizoen, dus ik sluit het niet uit. | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 11:41 |
Klopt maar dat was alleen bij RedBull, dacht ik. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 11:42 |
Nee, McLaren ook. Die hebben voor de race in Bahrein de pomp nog verwisseld | |
DombohetOlifantje1 | zondag 10 april 2022 @ 11:44 |
Denk ik ook. ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 10 april 2022 @ 11:45 |
Dat zijn ze dan ook niet vergeten ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 10 april 2022 @ 11:45 |
Trolletjes zijn weer wakker zo te zien. | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 11:46 |
Trolletjes zijn altijd wakker. Dat is hun raison d'etre tenslotte. | |
Fer | zondag 10 april 2022 @ 11:47 |
Ferarri | |
Neef_Wuppie | zondag 10 april 2022 @ 11:53 |
Pretenderen om mee te doen voor het kampioenschap, maar continu de finish niet halen. Ja, ze hebben ook wel eens een goed seizoen gereden, maar de rode draad is toch mechanische pech. Dat is gewoon amateuristisch. En waarom ze niet meer in de ontwikkeling stoppen op het uberhaupt uitrijden van een race is mij een raadsel. Maar daar zullen ze in Milton Keynes vast goed over nagedacht hebben. Over 500 jaar liggen we hierom in een deuk. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 11:59 |
Omdat het makkelijker is om betrouwbaar dan sneller te worden. | |
TweedeKlum | zondag 10 april 2022 @ 12:06 |
Je kan ook betrouwbaarder worden tkv de snelheid. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 12:10 |
Dat kan, maar dat lijkt me niet de bedoeling ![]() | |
TweedeKlum | zondag 10 april 2022 @ 12:13 |
![]() | |
Rianne84 | zondag 10 april 2022 @ 12:18 |
Straks is Verstappen in de laatste race weer in gevecht met Hamilton... om plek 3 ![]() | |
beantherio | zondag 10 april 2022 @ 12:20 |
Ik heb me er al een beetje mee verenigd dat dit wel eens een heel frustrerend jaar zou kunnen gaan worden. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 10 april 2022 @ 12:26 |
Amateuristisch? Als het toch allemaal zo simpel was eh. ![]() | |
Neef_Wuppie | zondag 10 april 2022 @ 12:28 |
Er zijn teams die er minder moeite mee hebben. | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 12:30 |
Voor wie dan? ik vind het prima dat Ferrari het zo goed doet. | |
beantherio | zondag 10 april 2022 @ 12:34 |
Dat Ferrari het goed doet vind ik ook leuk, maar wat ik nog leuker vind is dat een Nederlander meedoet voor het kampioenschap. | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 12:36 |
de spanning is momenteel qua kampioenschap wel een beetje weg maar het is nog ver naar Abu Dhabi | |
Mylene | zondag 10 april 2022 @ 12:47 |
Baas ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 12:50 |
Ricciardo had dat ook in z’n laatste (?) jaar bij RB | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 12:51 |
"Nederlander" | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 12:54 |
Laten we het hopen, want vooralsnog scoort de betrouwbare langzame auto (Mercedes) een stuk beter dan de snelle onbetrouwbare auto van RBR. | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 12:58 |
Maar het verschil is ook niet zo heel groot, terwijl RB 3 DNF’s had tov 0 voor Mercedes. Zou in ieder geval Mercedes nu uitsluiten voor de titel en RB nog niet. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 13:00 |
True. Maar ook zij maken op deze manier geen kans op de titel. | |
WismutVeilchen83 | zondag 10 april 2022 @ 13:03 |
Ja, laten we jaloers gaan zijn op een auto die een seconde per ronde langzamer is dan de auto van Max.. Alles bij elkaar vind ik het vooralsnog een buitengewoon frustrerend seizoen. Ik zit er ook totaal nog niet in en deel ook het enthousiasme van de eerste twee races dat velen hadden niet. Ik vind het allemaal veel minder. Ik vind de nieuwe auto’s er lomp uit zien, ik vind de regie slecht, de graphics lelijk en vaak vol fouten, ik moet wennen aan ViaPlay (nee, ik mis Mol en de tandarts niet!) maar bovenal mis ik de tweestrijd die er vorig jaar was. Djedda was een one off, de Ferrari is in alle opzichten veel beter dan welke andere auto ook. Leclerc wordt op zijn sloffen kampioen. Met een beetje geluk kan Max, mits de auto heel blijft, op een paar circuits mee doen en 3 of 4 races winnen, maar verder zie ik het verschil eerder groter dan kleiner worden. Het enige pluspunt vind ik dat Toto Wolff minder zendtijd krijgt, maar dat is maar een hele kleine pleister. | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 13:05 |
Maar Lewis/Mercedes was vorig jaar ook enorm dominant in een paar races aan het begin van het seizoen, maar het momentum wisselde nogal. Dat kan nu natuurlijk ook gebeuren. Enige verschil is dat hij toen wel gewoon de punten pakte erachter. Verder snap ik wel wat je bedoelt inderdaad, heb zelf ook nog niet het gevoel van vorig jaar. Maar dat komt mogelijk ook omdat het de 1e keer was dat Max echt voor de titel meedeed. Net als het gevoel van Spanje 2016 ook heel anders was. [ Bericht 6% gewijzigd door Marcoss op 10-04-2022 13:11:06 ] | |
bloodymary1 | zondag 10 april 2022 @ 13:25 |
Beetje voorbarig om nu al de handdoek in de ring te gooien wat velen hier doen. | |
Zipportal | zondag 10 april 2022 @ 13:26 |
Nog een half uurtje. ![]() | |
Tijn | zondag 10 april 2022 @ 13:26 |
2/3 van de races uitvallen is gewoon heel erg matig. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 10 april 2022 @ 13:27 |
2/23 is een dikke prima. | |
bloodymary1 | zondag 10 april 2022 @ 13:28 |
Zeker. Maar 1 overwinning op drie races is heel oké. En liever de technische uitvallers in het begin van het seizoen dan op het eind. De rollen kunnen straks zo weer omgedraaid zijn. Maar er zitten nu eenmaal veel pessimisten op Fok!, ben er al aan gewend. | |
bloodymary1 | zondag 10 april 2022 @ 13:30 |
En verder is het tot nu toe al gewoon een heel gaaf seizoen. Net als in de MotoGP. | |
Nober | zondag 10 april 2022 @ 13:33 |
Dacht dat een kratje Heineken de prijs was. | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 13:38 |
Vorig jaar won Hamilton inderdaad ook 3 van de eerste 4, alleen zat Verstappen er toen telkens achter op P2. Wat hij nu ook zou hebben gedaan als de techniek hem niet in de steek had gelaten. Zo dramatisch is het allemaal niet, als die auto gewoon wel de finish haalt komende races blijft er echt wel druk op Ferrari. | |
Johannes788 | zondag 10 april 2022 @ 13:48 |
Dit. Einde WK voor Max | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 14:03 |
Eens. Geen enkel team heeft op dit moment al het optimale uit de nieuwe regels weten te halen, ook Ferrari niet (kijk hoe ze bouncen). Het kan dus zijn dat een ander team dat optimum straks dichter benadert dan Ferrari. Zeker als Ferrari last krijgt van de wet van de remmende voorsprong. | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 14:13 |
WismutVeilchen83 | zondag 10 april 2022 @ 14:17 |
Ik weet niet of je de laatste jaren de sport een beetje gevolgd hebt, maar betrouwbare auto’s worden meestal niet ineens onbetrouwbaar. Betrouwbaarheid is sinds een jaar of 7 à 8 echt key. Daarbij is RBR ook gewoonweg te langzaam. | |
YellowBlacks | zondag 10 april 2022 @ 14:30 |
Maar wat is je nu snelheid moet gaan inleveren om betrouwbaarder te worden? | |
Zwoerd | zondag 10 april 2022 @ 14:56 |
Op Mercedes na is RB het meest succesvolle team van de laatste 15 jaar ![]() | |
bianconeri | zondag 10 april 2022 @ 15:21 |
-dit is geen BNW- [ Bericht 95% gewijzigd door R-woud93 op 10-04-2022 15:42:44 ] | |
bloodymary1 | zondag 10 april 2022 @ 15:24 |
Sinds 1996. Het is echt nog te vroeg in het seizoen om het al als een gelopen race te beschouwen. | |
Tijn | zondag 10 april 2022 @ 15:29 |
Het meeste hoop put ik momenteel uit de gedachte dat Ferrari dit niveau waarschijnlijk ook niet tot het eind van het seizoen volhoudt ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 10 april 2022 @ 15:31 |
Ik denk dat ze dat juist wel kunnen. Die hebben zich volledig gestort op het ontwikkelen van de auto vorig seizoen. Ik verwacht echt niet dat dat ineens in elkaar zakt. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 15:35 |
Ik verwacht dat RBR er nog wel bij komt in de komende races. | |
R-woud93 | zondag 10 april 2022 @ 15:43 |
Nee, kansloos. | |
R-woud93 | zondag 10 april 2022 @ 15:44 |
Ik wil nog wel even de opmerking maken dat ik vandaag erg enthousiast ben over het commentaar bij Viaplay ![]() | |
WheeledWarrior | zondag 10 april 2022 @ 15:49 |
Sainz bezwijkt nu al onder de druk. Leclerc heeft het aardig op de rit nu maar ik moet nog maar zien dat die dit volhoudt. | |
Peterselieman | zondag 10 april 2022 @ 15:56 |
Vandaag deden ze het idd prima. Ik heb het idee dat ze stiekem wel bezig zijn met het verfijnen van het product dat ze leveren. | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 16:00 |
Waarbij je ook kan zeggen dat ze daardoor een voorsprong hebben en RB meer ruimte heeft voor verbetering. Maar ja, er moet nog wel wat verbeterd worden.. | |
R-woud93 | zondag 10 april 2022 @ 16:01 |
![]() | |
Mylene | zondag 10 april 2022 @ 16:08 |
De auto moet eerst 10 kilo afvallen, aldus Marko, wat rondetijd betreft praat je dan al over een verlies van drie tienden. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 16:19 |
Ze zouden ook al 7kg winnen als de updates komen volgens de geruchten. En er valt door de aangepaste regels mbt de vloer ivm porpoising ook nog wat gewicht te halen, las ik. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 16:20 |
Topic weer stuk? Edit: nu niet meer. Blijkbaar gaat er iets niet helemaal goed als er 200 posts zijn. | |
Kickinalfa | zondag 10 april 2022 @ 16:25 |
Het is meer dat de individuele races best vermakelijk zijn, maar voor het kampioenschap het een uitgemaakte zaak lijkt te zijn. Het is gewoon leuker als er 2 (of het liefst 3) teams serieus meedoen voor de prijzen. Maar laten we niet vergeten dat vorig jaar ook het beste seizoen in 10 jaar oud was. | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 16:37 |
Maar die uitgemaakte zaak moet ik echt nog zien. Zo lijkt het nu inderdaad, maar ondanks het grote verschil qua punten op dit moment, is het verschil qua snelheid ook weer niet enorm tussen RB en Ferrari. En misschien parkeert Leclerc de auto weer eens ouderwets in een muur straks | |
Nieuwschierig | zondag 10 april 2022 @ 16:42 |
Dat zal dan voor jou een pluspunt zijn maar ik verwacht niet dat Horner, Marko of Verstappen daar ook maar voor één rooie rotcent genoegdoening van hebben. | |
Tarado | zondag 10 april 2022 @ 16:50 |
van pole onbedreigd winnen is niet zo moeilijk toch maar we moeten ook weer niet te dramatisch doen, de eerste 2 races zat het aardig dicht bij elkaar en was het om P1 spannend, helaas vandaag niet maar kan de volgende race gewoon weer wel zo zijn. | |
Tijn | zondag 10 april 2022 @ 16:59 |
Dat het zal lukken er een auto van te maken die daadwerkelijk races uit kan rijden geloof ik ook wel. | |
superniger | zondag 10 april 2022 @ 17:00 |
Samenvatting op NPO1 nu. | |
Evenstar | zondag 10 april 2022 @ 17:03 |
Probleem nu is niet echt de pace van RB. Dat komt wel goed en is niet heel slecht te noemen. Probleem is vooral het uitvallen. 2x uitvallen op 2e plek is pijnlijk. Dat zijn al 36 punten. Als het uiteindelijk 2 of 3 van de 23 races blijkt te zijn is het niet zo'n probleem. maar 2/3 is op dit moment wel pijnlijk. Leclerc/Ferrari gaan nog wel fouten maken, Leclerc is nu al behoorlijk arrogant/nonchalant | |
Kickinalfa | zondag 10 april 2022 @ 17:29 |
Ik heb het idee dat de pace van RB overschat wordt. Zowel de 1e race als vandaag zat het er echt niet in dat Max Leclerc ging aanvallen. In race 2 eigenlijk ook niet totdat de SC er kwam. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 17:38 |
Het fabeltje dat de RBR de snelste auto op race pace is kan ook wel weer in de ijskast, inderdaad. | |
Marcoss | zondag 10 april 2022 @ 17:41 |
Max viel Leclerc aan in race 1 ![]() Waarbij Perez in race 2 er eigenlijk voor reed natuurlijk | |
Neef_Wuppie | zondag 10 april 2022 @ 18:08 |
Volgend jaar weer een kans. | |
THEFXR | zondag 10 april 2022 @ 18:12 |
ik denk dat ze de motor moeten terugschroeven en daardoor langzamer worden | |
TheStigsDutchCousin | zondag 10 april 2022 @ 18:13 |
Het wordt gewoon nog een leuk seizoen. En wordt Max dit jaar niet opnieuw kampioen, dan het jaar erna. Ik ben allang blij dat de dominantie van Mercedes gebroken is, en dat had de sport nodig. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 19:12 |
De motor is het probleem niet. | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 19:17 |
Ze hebben geen enkel probleem met de motor gehad dit seizoen. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 19:41 |
Hamilton denkt weer dat de regels niet voor hem gelden ![]() https://racingnews365.com(...)ns-after-fia-warning | |
Evenstar | zondag 10 april 2022 @ 19:41 |
Dat is vooral in de wereld geholpen door de mensen die een hekel hebben aan Max/RB. Ferrari is duidelijk snelste auto. Echt geen enkel twijfel over mogelijk. | |
bloodymary1 | zondag 10 april 2022 @ 19:45 |
Vertel eens? Niks van gezien/gemerkt. En arrogant nog wel... | |
Rianne84 | zondag 10 april 2022 @ 19:51 |
Haha hij is letterlijk vergroeid met zijn sieraden. Zal leuk zijn als hij een keer een MRI nodig heeft of op een operatietafel belandt. | |
Weltschmerz | zondag 10 april 2022 @ 19:52 |
Daar heeft hij meestal ook gelijk in. | |
Sked | zondag 10 april 2022 @ 19:59 |
Nou ja, afgaande op wat Verstappen de afgelopen dagen heeft gezegd had hij ook niet verwacht dat er een gat zou zijn, laat staan zo groot. | |
Nieuwschierig | zondag 10 april 2022 @ 20:49 |
Iedereen bij RB verwachtte denk ik dat de racepace voldoende zou zijn om bij Leclerc in de buurt te blijven en dat er met een gelukje bij de start of na een SC er weer een duel in zou zitten. Maar dat viel ze denk ik toch wel tegen. De RB veloor per ronde bijna 2x zo veel als 2 weken geleden. Waarbij Leclerc ook nog bij +5 ging stabiliseren om zijn banden te sparen. Door het stuk gaan van de motor werd het 2e grote probleem, de race pace, na afloop opeens minder belangrijk. | |
Whiskers2009 | zondag 10 april 2022 @ 21:05 |
Is de motor stukgegaan? Laatste wat ik vernam was een vermoedelijk brandstoflek | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 21:06 |
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in het begin wel had bij Leclerc, maar sinds vorig seizoen ben ik hem steeds meer gaan waarderen en durf ik hem zelfs sympathiek te noemen. | |
Zorro | zondag 10 april 2022 @ 21:11 |
Ik weet het nog niet. Vorig seizoen had ie zich er bij neergelegd dat het niet beter werd en dit seizoen gaat het vrij voorspoedig. ik wil het eerst eens zien als ie in gevecht komt zoals Max en Hamilmans vorig jaar. | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 21:14 |
Misschien wel misschien niet, maar ik kan niet iemand beoordelen op wat ie misschien zou gaan doen. | |
Zorro | zondag 10 april 2022 @ 21:22 |
O ik beoordeel hem daar ook niet op, op dit moment is er niks mis mee. Ik vraag me alleen af hoe hij zich onder die omstandigheden houdt. | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 21:23 |
Horner heeft al gezegd dat hij denkt dat het niet aan de motor lag. Probleem zit waarschijnlijk in het brandstofsysteem. | |
Nieuwschierig | zondag 10 april 2022 @ 21:28 |
Ik bedoel ook meer de reliability in het algemeen. Dus dat ie er mee stopt als het ware. Dat fenomeen overschaduwt nu de kansloze achterstand in rondetijd. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 10 april 2022 @ 22:00 |
Het wordt weer beslist in de laatste ronde, de laatste bocht in Abu Dhabi ![]() | |
VEM2012 | maandag 11 april 2022 @ 07:17 |
Omdat ze 1 race problemen hadden met het warme asfalt? | |
VEM2012 | maandag 11 april 2022 @ 07:18 |
Dan weet jij niet zoveel over brandstofsystemen… | |
VEM2012 | maandag 11 april 2022 @ 07:21 |
De vorige race was de RB gewoon sneller, weet je nog? | |
Tarado | maandag 11 april 2022 @ 08:54 |
daarom, dit weekend was het verschil nogal extreem mede door afstellingsproblemen, Ferrari is wel stabieler dat is wel duidelijk | |
THEFXR | maandag 11 april 2022 @ 09:19 |
RB ook niet | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 09:24 |
Als de RB sneller dan de Ferrari was, reden ze niet 90% van de race achter de Ferrari. Op het einde van de race toen de achterbanden van één Ferrari op waren, toen kon één van de twee RB auto's aanvallen [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 09:27:24 ] | |
Nattekat | maandag 11 april 2022 @ 09:45 |
Was ook wel een beetje geluk van de VSC voor nodig, die drs maakte het een beetje kunstmatig. | |
GM78 | maandag 11 april 2022 @ 10:26 |
Ik hoop alleen dat we niet weer een seizoen krijgen, waarbij Ferrari met twee vingers in de neus het kampioenschap binnen harkt. En dat we voor wat spanning naar het middenveld moeten kijken. Ik hoop toch wel op een echte strijd tussen Red Bull en Ferrari vooraan | |
beantherio | maandag 11 april 2022 @ 10:53 |
Het ziet er niet zo goed uit voor RBR momenteel maar het positieve nieuws is wel dat de problemen wel heel duidelijk zijn (in tegenstelling tot bijv. die bij Mercedes) en dat de RB18 in de basis een hele snelle auto is. Ze weten bij het team wat er moet gebeuren en dat er werk aan de winkel is. Maar er is wel perspectief gelukkig. | |
daNpy | maandag 11 april 2022 @ 11:10 |
Ik vind het vooral héél knullig allemaal. | |
beantherio | maandag 11 april 2022 @ 11:55 |
Dit ja. Dat probleem van Bahrein klonk ook wel een beetje als een misser van de kwaliteitscontrole: het ontstaan van vacuüm in de brandstoftoevoer klinkt niet als iets wat een probleem moet zijn bij een F1-team. Het klinkt erg triviaal. En het probleem van zondag lijkt in in een vergelijkbare categorie te vallen (gebroken brandstoflijn?). Dat is met recht knullig. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 11 april 2022 @ 12:02 |
Ik vind dit ook wel een beetje voorbarig. De Mercedes is in de basis ook een hele snelle auto. Zowel RB als Mercedes kampen met problemen die in het design van de wagen zitten. Ook de RB loopt niet op rails zoals de Ferrari dat doet. Optisch lijkt het probleem bij Mercedes groter, maar dat wil niet zeggen dat de oplossing ook ingewikkelder blijkt. En vooralsnog staan de Mercedessen er nog altijd beter voor dan de Redbulls in de WDC en WCC. Dus ik deel je optimisme echt niet. | |
beantherio | maandag 11 april 2022 @ 12:07 |
Het feit dat Mercedes voor RBR staat heeft puur te maken met de onbetrouwbaarheid van de RB18. Als dat er niet was geweest dan had Mercedes geen kans gemaakt. En nogmaals: bij RBR weten ze wat ze moeten doen en dat is voor Mercedes sterk de vraag. Daar zijn ze nog steeds op zoek naar een baseline. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 11 april 2022 @ 12:10 |
De incidenten bij RB staan los van het structureel gebrek aan snelheid en de balansproblemen die er OOK zijn. Ja, ze zouden dan voor Mercedes staan, zonder die issues. Maar nog steeds achter Ferrari. Ik zie niet dat de RB meer potentie heeft dan de Mercedes op korte of middenlange termijn. Ik vind dat een veel te voorbarige conclusie. | |
Tijn | maandag 11 april 2022 @ 12:12 |
Dat de oplossing bij Mercedes niet eenvoudig is, blijkt wel uit het feit dat het nog niet is opgelost. Tijdens de eerste pre-season tests werd al duidelijk dat hun auto niet werkt zoals ze wilden, maar we zijn nu nog een testsessie en drie grand prixs verder en er is nog geen oplossing in zicht. Dat is echt heel wat fundamenteler dan wat slangetjes die bij RBR niet vast blijven zitten. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 11 april 2022 @ 12:16 |
Zucht. Het gaat me niet om de incidentele betrouwbaarheidsproblemen bij RBR, voor de derde keer. Het gaat er om dat zij ook issues met snelheid en balans hebben. Die zijn optisch misschien niet zo groot als bij Mercedes, maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee sneller opgelost zijn. | |
raptorix | maandag 11 april 2022 @ 12:18 |
Dat denk ik ook, daarnaast hebben we het niet over 0.2 seconde, maar bijna een hele seconde per ronde, dat los je niet op door de motor beter af te stellen lijkt me. | |
raptorix | maandag 11 april 2022 @ 12:19 |
Overigens zal het me niet verbazen als Mercedes om dispensatie gaat vragen om toch hun motor structureel aan te passen. | |
daNpy | maandag 11 april 2022 @ 12:21 |
Het is gewoon onbegrijpelijk dat RBR dat na zoveel frustrerende jaren eindelijk een WK weet binnen te halen, maar het jaar erop prompt weer een auto op de baan zet met problemen uit 1912. Dit is topsport, dat kan gewoon niet. | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 12:21 |
Dat kunnen ze vergeten, daar moeten de andere teams akkoord mee gaan en daar beginnen ze niet aan. | |
Evenstar | maandag 11 april 2022 @ 12:22 |
Zij hebben eigenlijk meerdere "kleine" problemen. Bandenslijtage lijkt toch ook echt een probleem. De banden van Perez waren zo dood dat Lewis hem weer kon aanvallen aan het einde van zijn eerste stint. Max gaf als één van de eerste aan dat zijn banden op waren. Gewicht van de RB is ook al vanaf dag één een problem. Als dat inderdaad minstens twee tiende zou schelen is het toch al een flinke sprong. Daarnaast hebben ze enkele, vooral hele knullige, betrouwbaarheids problemen. Dat lijken mij wel makkelijk op te lossen dingen. Gewicht en bandenslijtage lijken mij de echte problemen. Gewicht zullen ze vast ook wel snel oplossen, maar bandenslijtage is wel iets heels algemeens waar zij waarschijnlijk wel even de tijd voor nodig hebben. | |
raptorix | maandag 11 april 2022 @ 12:23 |
Ik heb net de regels even gelezen en er zijn wel mogelijkheden, het is wel redelijk grijs allemaal. | |
Evenstar | maandag 11 april 2022 @ 12:24 |
Heeft de Alpine trouwens ook wel eens last van porpoising? Kan het even niet herinneren. | |
raptorix | maandag 11 april 2022 @ 12:27 |
Ze kunnen het als optie aanzetten ![]() https://the-race.com/form(...)-after-breakthrough/ | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 12:27 |
F1 kijkt nu vooral naar de toekomst en dit zijn maatregelen die iedereen op kosten jagen en alleen voordeel bieden voor een team terwijl VAG alleen wil instappen op voorwaarde dat de kosten voor motoren onder controle blijven. En de concurrenten van Mercedes zullen geen enkele medewerking verlenen, de huidige situatie is dat tussentijdse regelwijzigingen alleen mogelijk zijn als 8 van de 10 teams en F1 en FIA het er over eens zijn. | |
ChevyCaprice | maandag 11 april 2022 @ 12:28 |
Stel dat Ferrari hun porpoising kan oplossen dan zijn ze nog sneller dan RBR dan dat ze nu al zijn RBR heeft een groot probleem. (Maar dat wisten we al) Ik feliciteer Charles met het kampioenschap | |
nixxx | maandag 11 april 2022 @ 12:28 |
Volgens mij Alonso’s hoofd wel flink zien stuiteren. Zal me trouwens niet verbazen als dit op termijn echt tot neurologische schade leidt, een soort shaken baby syndroom. | |
Evenstar | maandag 11 april 2022 @ 12:31 |
![]() Ik zag ze dit weekend namelijk weinig stuiteren en ze gingen als een speer. Weet niet hoe het bij Ocon zat, maar de medium banden van Alonso waren ook binnen een paar ronden op. Vroeg mij opeens af of het te maken heeft met porpoising ![]() Zou leuk zijn als die teams hun porpoising onder controle krijgen en dan opeens met onbalans/bandenslijtage zitten, terwijl RB dat nu al aan het oplossen is ![]() | |
Evenstar | maandag 11 april 2022 @ 12:32 |
Ah, dan heb ik dat gemist. Ik heb vooral veel Ferrari en Mercedes beelden gezien waarbij ze echt flink tekeer gaan. Niet gezond nee. | |
raptorix | maandag 11 april 2022 @ 12:33 |
Maar volgens mij is het bij Porpoising zo dat met name het "frame" stuitert, dit zou volgens mij op de rest niet zoveel invloed moeten hebben, overigens zou het me niet verbazen dat we dit seizoen relatief veel mankementen zien door losgetrillde elementen en slangetjes. | |
Tijn | maandag 11 april 2022 @ 12:35 |
Liever niet wéér zo'n seizoen als *checks notes* 20 jaar geleden, nee ![]() | |
Evenstar | maandag 11 april 2022 @ 12:37 |
Ferrari is ook weer niet zo dominant. Als RB betrouwbaarheid onder controle krijgt en 10-15kg verliest dan is het al een heel ander verhaal. Ferrari gaat ook nog wel fouten maken (zie Sainz). | |
Tijn | maandag 11 april 2022 @ 12:38 |
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Vorig weekend waren ze nog de snelsten. Dat ze de setup nog niet helemaal in de vingers hebben is met een gloednieuw concept niet zo vreemd, dat komt wel goed naarmate ze er meer ervaring mee krijgen. Ik zag de Ferrari soms ook flink stuiteren. Bovendien kreeg Sainz die auto totaal niet aan de praat. Ik geloof er niks van Ferrari's auto significant beter is dan wat ze bij Red Bull hebben gebouwd. | |
MoreDakka | maandag 11 april 2022 @ 13:22 |
Als het issues met de balans zijn natuurlijk wel. Dat is altijd makkelijker op te lossen dan fundamentele problemen met het ontwerp van de auto. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 11 april 2022 @ 13:35 |
Want een balansissue kan niet in het fundamentele ontwerp zitten? | |
Tarado | maandag 11 april 2022 @ 13:43 |
Of ze echt de snelste zijn denk ik niet, vorige race pakte het gewoon goed uit in die low downforce setting maar dit weekend hadden ze het gewoon helemaal fout. Het lijkt erop dat Ferrari gewoon de beste is momenteel, daar is ook helemaal niets mis mee. | |
MoreDakka | maandag 11 april 2022 @ 13:48 |
Nee, want wat daar mee bedoelt wordt is dat men bij de afstelling van de auto nog niet helemaal zeker is wat werkt en wat niet. Mercedes heeft dat ook wel eens gehad, ze noemden zo'n auto een 'diva'. De snelheid is er wel, het is alleen lastig om op elk circuit dat consequent er uit te halen. Bij Mercedes nu is het probleem heel anders, het lijkt zo te zijn dat de snelheid er gewoon sowieso niet in zit. | |
ChevyCaprice | maandag 11 april 2022 @ 13:49 |
"Eventjes" 10-15 kilogram verliezen ![]() Lijkt mij lastig. Ferrari lijkt opperdominant | |
Rode_Wijn | maandag 11 april 2022 @ 13:52 |
Afvallen | |
ChevyCaprice | maandag 11 april 2022 @ 14:16 |
Max kan wel wat vet verliezen denk ik | |
Tarado | maandag 11 april 2022 @ 14:18 |
hij heeft geen juwelen die hij af kan doen | |
Tijn | maandag 11 april 2022 @ 14:28 |
Er zijn geen structurele balansproblemen bij RBR. Als dat wel zo was, had je er wel meer over gehoord tijdens pre-season testing en de eerdere grand prixs. Incidenteel komen balansproblemen bij elk team wel eens voor, dat hangt ook samen met de wisselende omstandigheden van elk circuit. | |
ChevyCaprice | maandag 11 april 2022 @ 14:42 |
Volgens Max wel in de afgelopen 2 kwali's | |
Tijn | maandag 11 april 2022 @ 14:44 |
Vorig weekend heeft Pérez 'm op pole gezet en won Max de race. Lijkt me heel bijzonder dat er dan veel mis zou zijn met die auto, denk je ook niet? | |
Netsplitter | maandag 11 april 2022 @ 14:45 |
https://www.motorsport.co(...)-issues/9801208/amp/ https://racingnews365.com(...)happen-at-this-level Blijkbaar wel. | |
daNpy | maandag 11 april 2022 @ 14:48 |
Of de rest is nog slechter ![]() | |
Netsplitter | maandag 11 april 2022 @ 14:52 |
Ze hebben een paar weken de tijd qua aanpassingen. Ik ben nu wel zeer benieuwd wat ze gaan doen als ham zich dan nog steeds niet aan de regels houd. En wat de consequenties gaan zijn. | |
Tarado | maandag 11 april 2022 @ 15:06 |
ik geloof dat ze dan z'n oor gaan afsnijden, Lewis Van Gogh | |
Netsplitter | maandag 11 april 2022 @ 15:07 |
Dat zal 'm waarschijnlijk weer miljoenen aan volgelingen opleveren op social media. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 11 april 2022 @ 15:11 |
Dat neemt niet weg dat Max in allebei de weekenden klaagde over de balans ![]() | |
Rode_Wijn | maandag 11 april 2022 @ 15:26 |
Perez ook. Zou Helmut het ook zo bedoelen? Als sneer | |
ChevyCaprice | maandag 11 april 2022 @ 15:36 |
Hooguit naar Perez wel | |
Tijn | maandag 11 april 2022 @ 15:55 |
Wat een dom gelul weer ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 april 2022 @ 16:05 |
Het porpoising bij Ferrari was meer dan in de twee voorgaande race's. Het lijkt aannemelijk dat ze in Australie daar juist voor hebben gekozen om sneller te zijn. Ze kunnen het dus oplossen door de rijhoogte te verhogen. Maar dan worden ze waarschijnlijk iets langzamer. Maar ze hebben een sterk pakket. En met het gegeven dat RB niet eens de finish haalt, kunnen we op dit moment wel stellen dat Leclerc de beste papieren heeft om WDC te worden. Maar we moeten nog 20 GP's. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 april 2022 @ 16:16 |
Denk niet dat er heel veel vet aan zit. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 april 2022 @ 16:18 |
RB schijnt de zwaarste vloer te hebben van iedereen. Maar omdat de FIA vlak voor het seizoen de teams ineens toestand om twee verstevigingsstangen te gebruiken om vervorming van de vloer tegen te gaan, kan RB nu een lichtere vloer ontwerpen. 'Ze zeggen' dat ze daar bijna 10 kg mee kunnen besparen. | |
Netsplitter | maandag 11 april 2022 @ 16:19 |
Alfa klaagde daar geloof ik ook al over. | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 16:41 |
Ja, meerdere teams hebben het probleem met overgewicht. | |
Tarado | maandag 11 april 2022 @ 17:11 |
maar Alfa juist niet meen ik maar dat kan zijn ondanks een zware vloer | |
Nattekat | maandag 11 april 2022 @ 17:59 |
Ik blijf die stangen echt onzin vinden | |
Starflyer | maandag 11 april 2022 @ 18:59 |
Betrouwbaarheidsaanpassingen mogen wel met toestemming van de FIA. Daar zijn geen regelaanpassingen voor nodig. https://racingnews365.com(...)pgrade-their-engines En ik had een tijdje terug ook gelezen, dat als een team x% vermogen tekort komt, dat ze dat ook mogen aanpassen. | |
Nieuwschierig | maandag 11 april 2022 @ 19:00 |
Zowel Lewis als Max zeiden afgelopen weekend dat wanneer ze hun eerste rondjes rijden het er op lijkt dat ze in de buurt van een goede setup zitten. Maar als ze dan tijdens de vrije trainingen kleine dingen gaan veranderen wordt het slechter in plaats van beter. Misschien zitten beiden te veel te sleutelen aan de setup terwijl ze juist moeten proberen om de 'niet ideale' onder de knie te krijgen. | |
Starflyer | maandag 11 april 2022 @ 19:01 |
En dat is nog afgezien van de updates in Imola waarmee ze ook al gewicht kwijt raken voor zover ik weet. | |
daNpy | maandag 11 april 2022 @ 19:03 |
En wat voor effect heeft dat op het budget? | |
Marcoss | maandag 11 april 2022 @ 19:22 |
Perez reed er best lang voor anders ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 19:24 |
Ja die was ik vergeten oeps ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 april 2022 @ 19:28 |
Het nog te besteden bedrag gedurende dit seizoen wordt lager. Maar als je daar stuctureel 0.2 seconde per rondje mee kan pakken, lijkt me dat een nuttige investering. | |
Peterselieman | maandag 11 april 2022 @ 19:44 |
Daar komt onderstuur nog eens bij | |
BehoorlijkKritisch | maandag 11 april 2022 @ 21:56 |
Zie je wel. | |
Nattekat | donderdag 21 april 2022 @ 08:26 |
F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Emilia Romagna Grand Prix 2022 #1 |