Er zijn nog 20 races.quote:Op zondag 10 april 2022 08:57 schreef Johannes788 het volgende:
46WK punten achterstand voor Max op Plek 1. Game over
Staat MERC nu eerste in de strijd om de constructeurstitel?quote:Op zondag 10 april 2022 08:57 schreef Tarado het volgende:
al met al een prima race, dik verdiend voor Leclerc, wel jammer voor het kampioenschap dat hij al zo ver weg is
En hopelijk zonder Verstappen.quote:Op zondag 10 april 2022 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is de combinatie van een verrassend sterke Ferrari en een RB en Mercedes die echt te hard hebben moeten focussen op vorig jaar.
Prima keuze van Ferrari, die gaan dit jaar fluitend kampioen worden.
Volgend jaar weer Mercedes en RB. Maar dan zonder Hamilton.
Zoiets had Lewis vorig jaar ookquote:Op zondag 10 april 2022 08:57 schreef Johannes788 het volgende:
46WK punten achterstand voor Max op Plek 1. Game over
Welnee. Ferrari heeft het gewoon goed voor elkaar. En daarom ben ik ook totaal niet gefrustreerd dat Max het niet red. RBR zal aan de bak moeten.quote:Op zondag 10 april 2022 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Leclerc is Verstappen voorbij. Op alle fronten.
Nee dat is Ferrariquote:Op zondag 10 april 2022 09:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Staat MERC nu eerste in de strijd om de constructeurstitel?
Da's toch wel... knap.
Tifosi helemaal los dat weekend!quote:Op zondag 10 april 2022 08:58 schreef Toby56 het volgende:
Over 2 weken het eerste sprintweekend op Autodromo Enzo e Dino Ferrari in Imola.
Imola.
Als oude man heb ik daar bepaalde herinneringen aan.![]()
Maar goed. Hopen op een herstel voor RB. Zou mooi zijn op het 'ultieme' Ferrari circuit.
Gelukkig is de betrouwbaarheid makkelijker te fixen dan er meer snelheid bijkrijgen.quote:Op zondag 10 april 2022 08:59 schreef Nattekat het volgende:
RB heeft dus ingeleverd op betrouwbaarheid, Mercedes op snelheid, Ferrari lachende derde.
Zijn auto schijnt ook een betere reliability te hebbenquote:Op zondag 10 april 2022 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Leclerc is Verstappen voorbij. Op alle fronten.
Nee, dat is vooral dat mensen van alles verzinnen en geloven om iets lelijks te zeggen over hun niet favorietje, en als dat dan ook hun allemaal onzin blijkt gaan ze doen alsof diegene veranderd is, ipv voortschrijdend inzicht te erkennen.quote:Op zondag 10 april 2022 08:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk met alle coureurs die niet meer om het kampioenschap strijden, Alonso en Vettel zijn nu leuke coureurs terwijl het in hun topdagen ook misselijke zanikende ventjes waren
Waarom zou RB de uitdager zijn en niet Ferrari? Ferrari is toch nog steeds een maatje groter als team volgens mij.quote:Op zondag 10 april 2022 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is de combinatie van een verrassend sterke Ferrari en een RB en Mercedes die echt te hard hebben moeten focussen op vorig jaar.
mwa ik vind dit wel een dure fout van Red Bull, heeft weinig met vorig jaar te makenquote:Op zondag 10 april 2022 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nou en? Leclerc stond ook gewoon ruim aan kop als Verstappen z'n wagen heel had gehouden.quote:Op zondag 10 april 2022 09:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zijn auto schijnt ook een betere reliability te hebben
De Ferrari is sneller duhhhquote:Op zondag 10 april 2022 09:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou en? Leclerc stond ook gewoon ruim aan kop als Verstappen z'n wagen heel had gehouden.
Spijker > kopquote:Op zondag 10 april 2022 08:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Betere coureur slaat nergens op, als Verstappen is deze Ferrari zou rijden, dan zou hij ook gewoon met dezelfde ruime voorsprong winnen.quote:Op zondag 10 april 2022 09:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Sneller, betrouwbaarder, betere coureur.
Ferrari > RB. Op alle fronten.
Nog altijd mad dat Hamilton afgelopen seizoen het niet gered heeft.quote:Op zondag 10 april 2022 09:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nou en? Leclerc stond ook gewoon ruim aan kop als Verstappen z'n wagen heel had gehouden.
Neuh, mensen worden gewoon wat egocentrischer en minder leuk als de druk groot is.quote:Op zondag 10 april 2022 09:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, dat is vooral dat mensen van alles verzinnen en geloven om iets lelijks te zeggen over hun niet favorietje, en als dat dan ook hun allemaal onzin blijkt gaan ze doen alsof diegene veranderd is, ipv voortschrijdend inzicht te erkennen.
Dat viel Lewis ook opquote:Op zondag 10 april 2022 09:08 schreef Tarado het volgende:
Viel mij trouwens mee dat George Lewis niet voorbij hoefde te laten
Ik had niks ander verwacht. Dat zou dramatisch slechte PR zijn voor Mercedes.quote:Op zondag 10 april 2022 09:08 schreef Tarado het volgende:
ik had toch wel wat meer verwacht van Red Bull op racepace vandaagquote:Op zondag 10 april 2022 09:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vandaag wel. Komende race kan de RB weer scoren. Als ze heel blijven…
Och laat je toch niet opfokken door gefrustreerde Hamilton fans. Hamilton die het moet afleggen tegen Russel.quote:Op zondag 10 april 2022 09:06 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Betere coureur slaat nergens op, als Verstappen is deze Ferrari zou rijden, dan zou hij ook gewoon met dezelfde ruime voorsprong winnen.
Maar waarom zouden ze dat doen? Russell staat boven Lewis in het WK..quote:Op zondag 10 april 2022 09:08 schreef Tarado het volgende:
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 10 april 2022 09:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ga me nou niet wijsmaken dat die Ferrari ineens bulletproof is. Die gaan ook wel wat nullen scoren nog door betrouwbaarheid.
quote:Op zondag 10 april 2022 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ik vind dit wel een dure fout van Red BullHonda, heeft weinig met vorig jaar te maken
"You put me in a difficult position" tegen het team.quote:Op zondag 10 april 2022 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
heeft hij er wat van gezegd? Helaas gemist dan
had het jouw verbaasd dan indien?quote:Op zondag 10 april 2022 09:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze dat doen? Russell staat boven Lewis in het WK..
Ach, vorige race was het ook de schuld van het team dat Hamilton de pitstraat voorbij reed. Ondanks de 'box box box'quote:Op zondag 10 april 2022 09:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
"You put me in a difficult position" tegen het team.
Dat zijn geen "Hamiltonfans", dat zijn "anti Verstappentrollen"quote:Op zondag 10 april 2022 09:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Och laat je toch niet opfokken door gefrustreerde Hamilton fans. Hamilton die het moet afleggen tegen Russel.
Ja. Bij Bottas deden ze het ook pas nadat hij een straatlengte achterstond.quote:
Dan was het verschil een enorme 10 punten geweest inderdaadquote:Op zondag 10 april 2022 09:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die hebben de motor nog gebouwdquote:
mij niet maar dat was dan ook omdat George met een gelukje voor kwam te liggen, in normale omstandigheden wel.quote:Op zondag 10 april 2022 09:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja. Bij Bottas deden ze het ook pas nadat hij een straatlengte achterstond.
Dat is het ook.quote:Op zondag 10 april 2022 09:13 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die roepen dat het seizoen voorbij is![]()
![]()
Ja, eigenlijk wel, ik kan geen reden bedenken voor Toto om dat te doen, behalve het ego van Lewisquote:
Zoals Hamilton ook wel eens het geluk heeft gehad bij Bottas. Dat is onderdeel van het racen.quote:Op zondag 10 april 2022 09:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
mij niet maar dat was dan ook omdat George met een gelukje voor kwam te liggen, in normale omstandigheden wel.
Maar de veroorzaker was nog niet gestopt?quote:Op zondag 10 april 2022 09:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel tweede keer een safetycar rond de pitwindow, zal iets met die nieuwe warm-up van de band te maken hebben
Welnee, er zijn nog we hebben 3 van de 22 races gehad, daarnaast gaat sjarrel ook nog wel punten verliezen.quote:
Ja maar er werd wel wat chaos veroorzaaktquote:Op zondag 10 april 2022 09:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de veroorzaker was nog niet gestopt?
Ik ben al sinds m’n 6e levensjaar Ferrari fanquote:Op zondag 10 april 2022 09:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zijn geen "Hamiltonfans", dat zijn "anti Verstappentrollen"
Rosberg had in 2016 na 4 races een vergelijkbare voorsprong op Lewis, dat werd ook nog best spannendquote:Op zondag 10 april 2022 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welnee, er zijn nog we hebben 3 van de 22 races gehad, daarnaast gaat sjarrel ook nog wel punten verliezen.
23 zelfs.quote:Op zondag 10 april 2022 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welnee, er zijn nog we hebben 3 van de 22 races gehad, daarnaast gaat sjarrel ook nog wel punten verliezen.
Het is dus wachten op Spanje, waar Karel en Karel elkaar er afbeuken ri. bocht 4quote:Op zondag 10 april 2022 09:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rosberg had in 2016 na 4 races een vergelijkbare voorsprong op Lewis, dat werd ook nog best spannend
En alsnog hadden ze er gewoon prima bij kunnen staan als ze gewoon uit hadden kunnen rijden.. Ferrari is op dit moment beter en betrouwbaarder.quote:Op zondag 10 april 2022 09:20 schreef MoreDakka het volgende:
Een voorzichtige analyse: op circuits met veel snelle bochten zoals deze is Red Bull kansloos ten opzichte van Ferrari. Op circuits met veel langzame bochten lijkt het verschil nihil te zijn. Voorlopig is er nog geen circuit geweest waar Red Bull duidelijk sterker is, misschien Monza bijvoorbeeld?
Met Vettel stonden ze er in 2017 en 2018 ook goed voor en toen hebben ze het ook verkloot.quote:Op zondag 10 april 2022 09:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En alsnog hadden ze er gewoon prima bij kunnen staan als ze gewoon uit hadden kunnen rijden.. Ferrari is op dit moment beter en betrouwbaarder.
Maar goed, ook dat is de laatste jaren vaker gebeurd en de titel pakten ze nooit.
Vooral omdat de ontwikkelpace van Mercedes en Red Bull Racing gedurende het seizoen beter is dan die van Ferrari, imho.quote:Op zondag 10 april 2022 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met Vettel stonden ze er in 2017 en 2018 ook goed voor en toen hebben ze het ook verkloot.
Jeddah won Max en daar heb je veel snelle bochtenquote:Op zondag 10 april 2022 09:20 schreef MoreDakka het volgende:
Een voorzichtige analyse: op circuits met veel snelle bochten zoals deze is Red Bull kansloos ten opzichte van Ferrari.
"Bochten"quote:Op zondag 10 april 2022 09:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jeddah won Max en daar heb je veel snelle bochten
Alleen in het begin van het seizoen. Net als in 2021 was de Mercedes onverslaanbaar richting het einde.quote:Op zondag 10 april 2022 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met Vettel stonden ze er in 2017 en 2018 ook goed voor en toen hebben ze het ook verkloot.
En Vettel die cruciale fouten maakte.quote:Op zondag 10 april 2022 09:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat de ontwikkelpace van Mercedes en Red Bull Racing gedurende het seizoen beter is dan die van Ferrari, imho.
Uiteindelijk was dat irrelevant, hij had sowieso geen kans.quote:Op zondag 10 april 2022 09:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En Vettel die cruciale fouten maakte.
misschien dat het dit jaar door de budgetcap wat minder extreem isquote:Op zondag 10 april 2022 09:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat de ontwikkelpace van Mercedes en Red Bull Racing gedurende het seizoen beter is dan die van Ferrari, imho.
Voor Singapore stonden ze nog vrijwel gelijk in het WK. Toen kwam de startcrash Vettel-Raikkonen-Verstappen en was het wel redelijk klaar.quote:Op zondag 10 april 2022 09:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alleen in het begin van het seizoen. Net als in 2021 was de Mercedes onverslaanbaar richting het einde.
Dat klopt, in 2017 was het nog vrij close. Maar vooral Vettel's pech in Japan was de nagel in de doodskist.quote:Op zondag 10 april 2022 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor Singapore stonden ze nog vrijwel gelijk in het WK. Toen kwam de startcrash Vettel-Raikkonen-Verstappen en was het wel redelijk klaar.
Maar je kunt er niet automatisch vanuit gaan dat dit nog steeds zo is.quote:Op zondag 10 april 2022 09:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Klopt maar het versnelde zijn kansloosheid wel.quote:Op zondag 10 april 2022 09:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat irrelevant, hij had sowieso geen kans.
En had Mercedes dus de achterstand in de races daarvoor al ingelopen. En daarna waren ze duidelijk de betere.quote:Op zondag 10 april 2022 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor Singapore stonden ze nog vrijwel gelijk in het WK. Toen kwam de startcrash Vettel-Raikkonen-Verstappen en was het wel redelijk klaar.
Hij stelt mij ook erg teleurquote:Op zondag 10 april 2022 09:34 schreef Breekfast het volgende:
Vettel zou trouwens beter kunnen stoppen. Zonde dat zijn carričre in een nachtkaars uit gaat.
Hij komt ook niet heel gemotiveerd over.
ja hij is nu 2e rijder voor de rest van het jaar, dat is toch wel lullig na 3 racesquote:Op zondag 10 april 2022 09:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Je kan Sainz gaan verdedigen met alle moeilijke omstandigheden, maar uiteindelijk moet je op dat soort momenten juist rustig blijven zodat je die puntjes lekker binnen kan harken
Die zijn het belangrijkst
Het heeft wat mij betreft helaas zijn reputatie meer schade gedaan dan nodig is. Hij was in die tijd wel de enige die het tegen Hamilton en Mercedes op kon nemen en werd nauwelijks geholpen door zijn teamgenoot. Bottas ging elke keer netjes aan de kant natuurlijk.quote:Op zondag 10 april 2022 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt maar het versnelde zijn kansloosheid wel.
Ze hebben Raikkonen ook veel te lang laten zitten toen bij Ferrari, net zoals ze Massa veel te lang naast Alonso hebben laten zitten.quote:Op zondag 10 april 2022 09:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het heeft wat mij betreft helaas zijn reputatie meer schade gedaan dan nodig is. Hij was in die tijd wel de enige die het tegen Hamilton en Mercedes op kon nemen en werd nauwelijks geholpen door zijn teamgenoot. Bottas ging elke keer netjes aan de kant natuurlijk.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op zondag 10 april 2022 08:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Neuh.
Ik kijk een stux relaxter nu Verstappen de WK-titel al op zak heeft.
Was die eigenlijk al want Carlos zie ik toch al 3x met reliability issues die al dan niet fataal zijn gebleken.quote:Op zondag 10 april 2022 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja hij is nu 2e rijder voor de rest van het jaar, dat is toch wel lullig na 3 races
Abu Dhabi is nog verquote:Op zondag 10 april 2022 09:42 schreef Sfancta het volgende:
Heb alles gemist, met wakker. Was de race iets?
Dus tijdperk VER is al gedaan na 1 seizoen?
Net een weekje Covid ellende achter de rug, leek me even verstandig om het zonder te doenquote:
Verstappen is nog jong zat, een tweede WK-titel meteen dit jaar is leuk maar anders kan het volgend jaar of het jaar erop ook wel weer.quote:Op zondag 10 april 2022 09:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
En eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op weer 7 seizoenen achter elkaar de dominantie van 1 coureur in dezelfde auto. Ook niet als het Max verstappen in de RB zou zijn.
Voor veel F1=Max fans lijkt de lol er nu al af maar in feite vind ik 'm net begonnen.
En voor Ferrari is het leuk dat ze nu mooi vooraan rijden. Moeten ze vooral blijven doen want zodra de FIA ondekt waarmee ze nu de boel belazeren is het afgelopen.
Uiteraard maar het is aan Sainz om het te laten zien, ik dacht hij wat dichter bij kwam maar nu is hij in 1 klap weer teruggeworpen en als team is het nu helemaal makkelijk om ten gunste van Leclerc te beslissenquote:Op zondag 10 april 2022 09:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Was die eigenlijk al want Carlos zie ik toch al 3x met reliability issues die al dan niet fataal zijn gebleken.
Charles is de lieveling bij Ferrari
Ik ben echt een Max-fan. En ik geniet van dit seizoen. Ik zou het ook niet erg vinden als Max dit jaar de titel niet pakt, maar dat Leclerc hem wint. Tuurlijk hoop ik dat Max zegeviert, maar al met al is wat er nu gebeurt precies wat nodig is.quote:Op zondag 10 april 2022 09:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
En eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op weer 7 seizoenen achter elkaar de dominantie van 1 coureur in dezelfde auto. Ook niet als het Max verstappen in de RB zou zijn.
Voor veel F1=Max fans lijkt de lol er nu al af maar in feite vind ik 'm net begonnen.
En voor Ferrari is het leuk dat ze nu mooi vooraan rijden. Moeten ze vooral blijven doen want zodra de FIA ondekt waarmee ze nu de boel belazeren is het afgelopen.
Er ging ook van alles fout. Beroerde pitstops, doorrijden tot de banden lek zijn, geen teamstrategie of een contraproductieve, veel betrouwbaarheidsproblemen. Dat was gewoon geen goed draaiend laat staan maximaliserend team.quote:Op zondag 10 april 2022 09:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarom, werk aan de winkel. En dat draaien ze nog een heel eind goed denk ik. Bedoel, Perez rijdt toch naar P2, en weet Hamilton en Russell achter zich te houden. Die wordt ook steeds beter.quote:Op zondag 10 april 2022 09:51 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die zeggen dat het niet al heel erg lastig is vergeten even dat:
1. Red Bull niet de snelste auto heeft
2. Red Bull niet de betrouwbaarheid heeft
3. Mercedes ook punten kan wegkapen van hen gaandeweg het seizoen
Het is totaal onvergelijkbaar met de 33 punten die Verstappen vorig jaar had. RB staat heel ver achter in elk opzicht, zoiets keer je niet zomaar even om.
Zeker als je kijkt op welke leeftijd Lewis z’n 2e pakte bijvoorbeeldquote:Op zondag 10 april 2022 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verstappen is nog jong zat, een tweede WK-titel meteen dit jaar is leuk maar anders kan het volgend jaar of het jaar erop ook wel weer.
En Ferrari en Leclerc gaan echt nog wel een aantal keer falen dit jaar.
Maar het zijn 3 (3!) races die geweest zijn.. echt wtf. Tuurlijk draai je het niet even om, maar het kan heel snel gaan als het momentum even omdraait zoals vorig jaar ook een paar keer gebeurdequote:Op zondag 10 april 2022 09:51 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die zeggen dat het niet al heel erg lastig is vergeten even dat:
1. Red Bull niet de snelste auto heeft
2. Red Bull niet de betrouwbaarheid heeft
3. Mercedes ook punten kan wegkapen van hen gaandeweg het seizoen
Het is totaal onvergelijkbaar met de 33 punten die Verstappen vorig jaar had. RB staat heel ver achter in elk opzicht, zoiets keer je niet zomaar even om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |