Voor Singapore stonden ze nog vrijwel gelijk in het WK. Toen kwam de startcrash Vettel-Raikkonen-Verstappen en was het wel redelijk klaar.quote:Op zondag 10 april 2022 09:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alleen in het begin van het seizoen. Net als in 2021 was de Mercedes onverslaanbaar richting het einde.
Dat klopt, in 2017 was het nog vrij close. Maar vooral Vettel's pech in Japan was de nagel in de doodskist.quote:Op zondag 10 april 2022 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor Singapore stonden ze nog vrijwel gelijk in het WK. Toen kwam de startcrash Vettel-Raikkonen-Verstappen en was het wel redelijk klaar.
Maar je kunt er niet automatisch vanuit gaan dat dit nog steeds zo is.quote:Op zondag 10 april 2022 09:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat de ontwikkelpace van Mercedes en Red Bull Racing gedurende het seizoen beter is dan die van Ferrari, imho.
Klopt maar het versnelde zijn kansloosheid wel.quote:Op zondag 10 april 2022 09:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat irrelevant, hij had sowieso geen kans.
En had Mercedes dus de achterstand in de races daarvoor al ingelopen. En daarna waren ze duidelijk de betere.quote:Op zondag 10 april 2022 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor Singapore stonden ze nog vrijwel gelijk in het WK. Toen kwam de startcrash Vettel-Raikkonen-Verstappen en was het wel redelijk klaar.
Hij stelt mij ook erg teleurquote:Op zondag 10 april 2022 09:34 schreef Breekfast het volgende:
Vettel zou trouwens beter kunnen stoppen. Zonde dat zijn carrière in een nachtkaars uit gaat.
Hij komt ook niet heel gemotiveerd over.
ja hij is nu 2e rijder voor de rest van het jaar, dat is toch wel lullig na 3 racesquote:Op zondag 10 april 2022 09:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
Je kan Sainz gaan verdedigen met alle moeilijke omstandigheden, maar uiteindelijk moet je op dat soort momenten juist rustig blijven zodat je die puntjes lekker binnen kan harken
Die zijn het belangrijkst
Het heeft wat mij betreft helaas zijn reputatie meer schade gedaan dan nodig is. Hij was in die tijd wel de enige die het tegen Hamilton en Mercedes op kon nemen en werd nauwelijks geholpen door zijn teamgenoot. Bottas ging elke keer netjes aan de kant natuurlijk.quote:Op zondag 10 april 2022 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt maar het versnelde zijn kansloosheid wel.
Ze hebben Raikkonen ook veel te lang laten zitten toen bij Ferrari, net zoals ze Massa veel te lang naast Alonso hebben laten zitten.quote:Op zondag 10 april 2022 09:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het heeft wat mij betreft helaas zijn reputatie meer schade gedaan dan nodig is. Hij was in die tijd wel de enige die het tegen Hamilton en Mercedes op kon nemen en werd nauwelijks geholpen door zijn teamgenoot. Bottas ging elke keer netjes aan de kant natuurlijk.
Dat gevoel heb ik ook.quote:Op zondag 10 april 2022 08:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Neuh.
Ik kijk een stux relaxter nu Verstappen de WK-titel al op zak heeft.
Was die eigenlijk al want Carlos zie ik toch al 3x met reliability issues die al dan niet fataal zijn gebleken.quote:Op zondag 10 april 2022 09:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja hij is nu 2e rijder voor de rest van het jaar, dat is toch wel lullig na 3 races
Abu Dhabi is nog verquote:Op zondag 10 april 2022 09:42 schreef Sfancta het volgende:
Heb alles gemist, met wakker. Was de race iets?
Dus tijdperk VER is al gedaan na 1 seizoen?
Net een weekje Covid ellende achter de rug, leek me even verstandig om het zonder te doenquote:
Verstappen is nog jong zat, een tweede WK-titel meteen dit jaar is leuk maar anders kan het volgend jaar of het jaar erop ook wel weer.quote:Op zondag 10 april 2022 09:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
En eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op weer 7 seizoenen achter elkaar de dominantie van 1 coureur in dezelfde auto. Ook niet als het Max verstappen in de RB zou zijn.
Voor veel F1=Max fans lijkt de lol er nu al af maar in feite vind ik 'm net begonnen.
En voor Ferrari is het leuk dat ze nu mooi vooraan rijden. Moeten ze vooral blijven doen want zodra de FIA ondekt waarmee ze nu de boel belazeren is het afgelopen.
Uiteraard maar het is aan Sainz om het te laten zien, ik dacht hij wat dichter bij kwam maar nu is hij in 1 klap weer teruggeworpen en als team is het nu helemaal makkelijk om ten gunste van Leclerc te beslissenquote:Op zondag 10 april 2022 09:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Was die eigenlijk al want Carlos zie ik toch al 3x met reliability issues die al dan niet fataal zijn gebleken.
Charles is de lieveling bij Ferrari
Ik ben echt een Max-fan. En ik geniet van dit seizoen. Ik zou het ook niet erg vinden als Max dit jaar de titel niet pakt, maar dat Leclerc hem wint. Tuurlijk hoop ik dat Max zegeviert, maar al met al is wat er nu gebeurt precies wat nodig is.quote:Op zondag 10 april 2022 09:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook.
En eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op weer 7 seizoenen achter elkaar de dominantie van 1 coureur in dezelfde auto. Ook niet als het Max verstappen in de RB zou zijn.
Voor veel F1=Max fans lijkt de lol er nu al af maar in feite vind ik 'm net begonnen.
En voor Ferrari is het leuk dat ze nu mooi vooraan rijden. Moeten ze vooral blijven doen want zodra de FIA ondekt waarmee ze nu de boel belazeren is het afgelopen.
Er ging ook van alles fout. Beroerde pitstops, doorrijden tot de banden lek zijn, geen teamstrategie of een contraproductieve, veel betrouwbaarheidsproblemen. Dat was gewoon geen goed draaiend laat staan maximaliserend team.quote:Op zondag 10 april 2022 09:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat de ontwikkelpace van Mercedes en Red Bull Racing gedurende het seizoen beter is dan die van Ferrari, imho.
Daarom, werk aan de winkel. En dat draaien ze nog een heel eind goed denk ik. Bedoel, Perez rijdt toch naar P2, en weet Hamilton en Russell achter zich te houden. Die wordt ook steeds beter.quote:Op zondag 10 april 2022 09:51 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die zeggen dat het niet al heel erg lastig is vergeten even dat:
1. Red Bull niet de snelste auto heeft
2. Red Bull niet de betrouwbaarheid heeft
3. Mercedes ook punten kan wegkapen van hen gaandeweg het seizoen
Het is totaal onvergelijkbaar met de 33 punten die Verstappen vorig jaar had. RB staat heel ver achter in elk opzicht, zoiets keer je niet zomaar even om.
Zeker als je kijkt op welke leeftijd Lewis z’n 2e pakte bijvoorbeeldquote:Op zondag 10 april 2022 09:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verstappen is nog jong zat, een tweede WK-titel meteen dit jaar is leuk maar anders kan het volgend jaar of het jaar erop ook wel weer.
En Ferrari en Leclerc gaan echt nog wel een aantal keer falen dit jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |