Dat kunnen ze vergeten, daar moeten de andere teams akkoord mee gaan en daar beginnen ze niet aan.quote:Op maandag 11 april 2022 12:19 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal het me niet verbazen als Mercedes om dispensatie gaat vragen om toch hun motor structureel aan te passen.
Ik heb net de regels even gelezen en er zijn wel mogelijkheden, het is wel redelijk grijs allemaal.quote:Op maandag 11 april 2022 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kunnen ze vergeten, daar moeten de andere teams akkoord mee gaan en daar beginnen ze niet aan.
Ze kunnen het als optie aanzettenquote:Op maandag 11 april 2022 12:24 schreef Evenstar het volgende:
Heeft de Alpine trouwens ook wel eens last van porpoising? Kan het even niet herinneren.
F1 kijkt nu vooral naar de toekomst en dit zijn maatregelen die iedereen op kosten jagen en alleen voordeel bieden voor een team terwijl VAG alleen wil instappen op voorwaarde dat de kosten voor motoren onder controle blijven.quote:Op maandag 11 april 2022 12:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb net de regels even gelezen en er zijn wel mogelijkheden, het is wel redelijk grijs allemaal.
Volgens mij Alonso’s hoofd wel flink zien stuiteren.quote:Op maandag 11 april 2022 12:24 schreef Evenstar het volgende:
Heeft de Alpine trouwens ook wel eens last van porpoising? Kan het even niet herinneren.
quote:Op maandag 11 april 2022 12:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze kunnen het als optie aanzetten
https://the-race.com/form(...)-after-breakthrough/
Ah, dan heb ik dat gemist. Ik heb vooral veel Ferrari en Mercedes beelden gezien waarbij ze echt flink tekeer gaan. Niet gezond nee.quote:Op maandag 11 april 2022 12:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Volgens mij Alonso’s hoofd wel flink zien stuiteren.
Zal me trouwens niet verbazen als dit op termijn echt tot neurologische schade leidt, een soort shaken baby syndroom.
Liever niet wéér zo'n seizoen als *checks notes* 20 jaar geleden, neequote:Op maandag 11 april 2022 10:26 schreef GM78 het volgende:
Ik hoop alleen dat we niet weer een seizoen krijgen, waarbij Ferrari met twee vingers in de neus het kampioenschap binnen harkt.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Vorig weekend waren ze nog de snelsten. Dat ze de setup nog niet helemaal in de vingers hebben is met een gloednieuw concept niet zo vreemd, dat komt wel goed naarmate ze er meer ervaring mee krijgen. Ik zag de Ferrari soms ook flink stuiteren. Bovendien kreeg Sainz die auto totaal niet aan de praat. Ik geloof er niks van Ferrari's auto significant beter is dan wat ze bij Red Bull hebben gebouwd.quote:Op maandag 11 april 2022 12:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zucht. Het gaat me niet om de incidentele betrouwbaarheidsproblemen bij RBR, voor de derde keer.
Het gaat er om dat zij ook issues met snelheid en balans hebben. Die zijn optisch misschien niet zo groot als bij Mercedes, maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee sneller opgelost zijn.
Als het issues met de balans zijn natuurlijk wel. Dat is altijd makkelijker op te lossen dan fundamentele problemen met het ontwerp van de auto.quote:Op maandag 11 april 2022 12:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zucht. Het gaat me niet om de incidentele betrouwbaarheidsproblemen bij RBR, voor de derde keer.
Het gaat er om dat zij ook issues met snelheid en balans hebben. Die zijn optisch misschien niet zo groot als bij Mercedes, maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee sneller opgelost zijn.
Want een balansissue kan niet in het fundamentele ontwerp zitten?quote:Op maandag 11 april 2022 13:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als het issues met de balans zijn natuurlijk wel. Dat is altijd makkelijker op te lossen dan fundamentele problemen met het ontwerp van de auto.
Of ze echt de snelste zijn denk ik niet, vorige race pakte het gewoon goed uit in die low downforce setting maar dit weekend hadden ze het gewoon helemaal fout. Het lijkt erop dat Ferrari gewoon de beste is momenteel, daar is ook helemaal niets mis mee.quote:Op maandag 11 april 2022 12:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Vorig weekend waren ze nog de snelsten. Dat ze de setup nog niet helemaal in de vingers hebben is met een gloednieuw concept niet zo vreemd, dat komt wel goed naarmate ze er meer ervaring mee krijgen. Ik zag de Ferrari soms ook flink stuiteren. Bovendien kreeg Sainz die auto totaal niet aan de praat. Ik geloof er niks van Ferrari's auto significant beter is dan wat ze bij Red Bull hebben gebouwd.
Nee, want wat daar mee bedoelt wordt is dat men bij de afstelling van de auto nog niet helemaal zeker is wat werkt en wat niet. Mercedes heeft dat ook wel eens gehad, ze noemden zo'n auto een 'diva'. De snelheid is er wel, het is alleen lastig om op elk circuit dat consequent er uit te halen.quote:Op maandag 11 april 2022 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Want een balansissue kan niet in het fundamentele ontwerp zitten?
"Eventjes" 10-15 kilogram verliezenquote:Op maandag 11 april 2022 12:37 schreef Evenstar het volgende:
Ferrari is ook weer niet zo dominant. Als RB betrouwbaarheid onder controle krijgt en 10-15kg verliest dan is het al een heel ander verhaal. Ferrari gaat ook nog wel fouten maken (zie Sainz).
Afvallenquote:Op maandag 11 april 2022 13:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Eventjes" 10-15 kilogram verliezen
Lijkt mij lastig. Ferrari lijkt opperdominant
Max kan wel wat vet verliezen denk ikquote:
hij heeft geen juwelen die hij af kan doenquote:Op maandag 11 april 2022 14:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max kan wel wat vet verliezen denk ik
Er zijn geen structurele balansproblemen bij RBR. Als dat wel zo was, had je er wel meer over gehoord tijdens pre-season testing en de eerdere grand prixs. Incidenteel komen balansproblemen bij elk team wel eens voor, dat hangt ook samen met de wisselende omstandigheden van elk circuit.quote:Op maandag 11 april 2022 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Want een balansissue kan niet in het fundamentele ontwerp zitten?
Volgens Max wel in de afgelopen 2 kwali'squote:Op maandag 11 april 2022 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn geen structurele balansproblemen bij RBR.
Vorig weekend heeft Pérez 'm op pole gezet en won Max de race. Lijkt me heel bijzonder dat er dan veel mis zou zijn met die auto, denk je ook niet?quote:Op maandag 11 april 2022 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens Max wel in de afgelopen 2 kwali's
https://www.motorsport.co(...)-issues/9801208/amp/quote:Op maandag 11 april 2022 14:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn geen structurele balansproblemen bij RBR. Als dat wel zo was, had je er wel meer over gehoord tijdens pre-season testing en de eerdere grand prixs. Incidenteel komen balansproblemen bij elk team wel eens voor, dat hangt ook samen met de wisselende omstandigheden van elk circuit.
Of de rest is nog slechterquote:Op maandag 11 april 2022 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig weekend heeft Pérez 'm op pole gezet en won Max de race. Lijkt me heel bijzonder dat er dan veel mis zou zijn met die auto, denk je ook niet?
Ze hebben een paar weken de tijd qua aanpassingen. Ik ben nu wel zeer benieuwd wat ze gaan doen als ham zich dan nog steeds niet aan de regels houd. En wat de consequenties gaan zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij heeft geen juwelen die hij af kan doen
ik geloof dat ze dan z'n oor gaan afsnijden, Lewis Van Goghquote:Op maandag 11 april 2022 14:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze hebben een paar weken de tijd qua aanpassingen. Ik ben nu wel zeer benieuwd wat ze gaan doen als ham zich dan nog steeds niet aan de regels houd. En wat de consequenties gaan zijn.
Dat zal 'm waarschijnlijk weer miljoenen aan volgelingen opleveren op social media.quote:Op maandag 11 april 2022 15:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik geloof dat ze dan z'n oor gaan afsnijden, Lewis Van Gogh
Dat neemt niet weg dat Max in allebei de weekenden klaagde over de balansquote:Op maandag 11 april 2022 14:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vorig weekend heeft Pérez 'm op pole gezet en won Max de race. Lijkt me heel bijzonder dat er dan veel mis zou zijn met die auto, denk je ook niet?
Perez ook. Zou Helmut het ook zo bedoelen? Als sneerquote:Op maandag 11 april 2022 14:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hooguit naar Perez welquote:Op maandag 11 april 2022 15:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Perez ook. Zou Helmut het ook zo bedoelen? Als sneer
Wat een dom gelul weerquote:Op maandag 11 april 2022 15:26 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Perez ook. Zou Helmut het ook zo bedoelen? Als sneer
Het porpoising bij Ferrari was meer dan in de twee voorgaande race's. Het lijkt aannemelijk dat ze in Australie daar juist voor hebben gekozen om sneller te zijn.quote:Op maandag 11 april 2022 12:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel dat Ferrari hun porpoising kan oplossen dan zijn ze nog sneller dan RBR dan dat ze nu al zijn
Denk niet dat er heel veel vet aan zit.quote:Op maandag 11 april 2022 14:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
RB schijnt de zwaarste vloer te hebben van iedereen. Maar omdat de FIA vlak voor het seizoen de teams ineens toestand om twee verstevigingsstangen te gebruiken om vervorming van de vloer tegen te gaan, kan RB nu een lichtere vloer ontwerpen. 'Ze zeggen' dat ze daar bijna 10 kg mee kunnen besparen.quote:Op maandag 11 april 2022 13:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"Eventjes" 10-15 kilogram verliezen
Lijkt mij lastig.
Alfa klaagde daar geloof ik ook al over.quote:Op maandag 11 april 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
RB schijnt de zwaarste vloer te hebben van iedereen. Maar omdat de FIA vlak voor het seizoen de teams ineens toestand om twee verstevigingsstangen te gebruiken om vervorming van de vloer tegen te gaan, kan RB nu een lichtere vloer ontwerpen. 'Ze zeggen' dat ze daar bijna 10 kg mee kunnen besparen.
Ja, meerdere teams hebben het probleem met overgewicht.quote:Op maandag 11 april 2022 16:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alfa klaagde daar geloof ik ook al over.
maar Alfa juist niet meen ik maar dat kan zijn ondanks een zware vloerquote:Op maandag 11 april 2022 16:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, meerdere teams hebben het probleem met overgewicht.
Betrouwbaarheidsaanpassingen mogen wel met toestemming van de FIA. Daar zijn geen regelaanpassingen voor nodig.quote:Op maandag 11 april 2022 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
F1 kijkt nu vooral naar de toekomst en dit zijn maatregelen die iedereen op kosten jagen en alleen voordeel bieden voor een team terwijl VAG alleen wil instappen op voorwaarde dat de kosten voor motoren onder controle blijven.
En de concurrenten van Mercedes zullen geen enkele medewerking verlenen, de huidige situatie is dat tussentijdse regelwijzigingen alleen mogelijk zijn als 8 van de 10 teams en F1 en FIA het er over eens zijn.
Zowel Lewis als Max zeiden afgelopen weekend dat wanneer ze hun eerste rondjes rijden het er op lijkt dat ze in de buurt van een goede setup zitten.quote:Op maandag 11 april 2022 13:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, want wat daar mee bedoelt wordt is dat men bij de afstelling van de auto nog niet helemaal zeker is wat werkt en wat niet. Mercedes heeft dat ook wel eens gehad, ze noemden zo'n auto een 'diva'. De snelheid is er wel, het is alleen lastig om op elk circuit dat consequent er uit te halen.
Bij Mercedes nu is het probleem heel anders, het lijkt zo te zijn dat de snelheid er gewoon sowieso niet in zit.
En dat is nog afgezien van de updates in Imola waarmee ze ook al gewicht kwijt raken voor zover ik weet.quote:Op maandag 11 april 2022 16:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
RB schijnt de zwaarste vloer te hebben van iedereen. Maar omdat de FIA vlak voor het seizoen de teams ineens toestand om twee verstevigingsstangen te gebruiken om vervorming van de vloer tegen te gaan, kan RB nu een lichtere vloer ontwerpen. 'Ze zeggen' dat ze daar bijna 10 kg mee kunnen besparen.
Perez reed er best lang voor andersquote:Op maandag 11 april 2022 09:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als de RB sneller dan de Ferrari was, reden ze niet 90% van de race achter de Ferrari.
Op het einde van de race toen de achterbanden van één Ferrari op waren, toen kon één van de twee RB auto's aanvallen
Het nog te besteden bedrag gedurende dit seizoen wordt lager. Maar als je daar stuctureel 0.2 seconde per rondje mee kan pakken, lijkt me dat een nuttige investering.quote:Op maandag 11 april 2022 19:03 schreef daNpy het volgende:
En wat voor effect heeft dat op het budget?
Daar komt onderstuur nog eens bijquote:Op maandag 11 april 2022 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)-issues/9801208/amp/
https://racingnews365.com(...)happen-at-this-level
Blijkbaar wel.
Zie je wel.quote:Op maandag 11 april 2022 14:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.motorsport.co(...)-issues/9801208/amp/
https://racingnews365.com(...)happen-at-this-level
Blijkbaar wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |