Ik weet het nog niet.quote:Op zondag 10 april 2022 21:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat in het begin wel had bij Leclerc, maar sinds vorig seizoen ben ik hem steeds meer gaan waarderen en durf ik hem zelfs sympathiek te noemen.
Misschien wel misschien niet, maar ik kan niet iemand beoordelen op wat ie misschien zou gaan doen.quote:Op zondag 10 april 2022 21:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet.
Vorig seizoen had ie zich er bij neergelegd dat het niet beter werd en dit seizoen gaat het vrij voorspoedig.
ik wil het eerst eens zien als ie in gevecht komt zoals Max en Hamilmans vorig jaar.
O ik beoordeel hem daar ook niet op, op dit moment is er niks mis mee. Ik vraag me alleen af hoe hij zich onder die omstandigheden houdt.quote:Op zondag 10 april 2022 21:14 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Misschien wel misschien niet, maar ik kan niet iemand beoordelen op wat ie misschien zou gaan doen.
Horner heeft al gezegd dat hij denkt dat het niet aan de motor lag. Probleem zit waarschijnlijk in het brandstofsysteem.quote:Op zondag 10 april 2022 20:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Iedereen bij RB verwachtte denk ik dat de racepace voldoende zou zijn om bij Leclerc in de buurt te blijven en dat er met een gelukje bij de start of na een SC er weer een duel in zou zitten.
Maar dat viel ze denk ik toch wel tegen. De RB veloor per ronde bijna 2x zo veel als 2 weken geleden.
Waarbij Leclerc ook nog bij +5 ging stabiliseren om zijn banden te sparen.
Door het stuk gaan van de motor werd het 2e grote probleem, de race pace, na afloop opeens minder belangrijk.
Ik bedoel ook meer de reliability in het algemeen. Dus dat ie er mee stopt als het ware.quote:Op zondag 10 april 2022 21:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Horner heeft al gezegd dat hij denkt dat het niet aan de motor lag. Probleem zit waarschijnlijk in het brandstofsysteem.
Het wordt weer beslist in de laatste ronde, de laatste bocht in Abu Dhabiquote:Op zondag 10 april 2022 21:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet het nog niet.
Vorig seizoen had ie zich er bij neergelegd dat het niet beter werd en dit seizoen gaat het vrij voorspoedig.
ik wil het eerst eens zien als ie in gevecht komt zoals Max en Hamilmans vorig jaar.
Omdat ze 1 race problemen hadden met het warme asfalt?quote:Op zondag 10 april 2022 17:38 schreef Starflyer het volgende:
Het fabeltje dat de RBR de snelste auto op race pace is kan ook wel weer in de ijskast, inderdaad.
Dan weet jij niet zoveel over brandstofsystemen…quote:Op zondag 10 april 2022 18:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat ze de motor moeten terugschroeven en daardoor langzamer worden
De vorige race was de RB gewoon sneller, weet je nog?quote:Op zondag 10 april 2022 20:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Iedereen bij RB verwachtte denk ik dat de racepace voldoende zou zijn om bij Leclerc in de buurt te blijven en dat er met een gelukje bij de start of na een SC er weer een duel in zou zitten.
Maar dat viel ze denk ik toch wel tegen. De RB veloor per ronde bijna 2x zo veel als 2 weken geleden.
Waarbij Leclerc ook nog bij +5 ging stabiliseren om zijn banden te sparen.
Door het stuk gaan van de motor werd het 2e grote probleem, de race pace, na afloop opeens minder belangrijk.
daarom, dit weekend was het verschil nogal extreem mede door afstellingsproblemen, Ferrari is wel stabieler dat is wel duidelijkquote:Op maandag 11 april 2022 07:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vorige race was de RB gewoon sneller, weet je nog?
RB ook nietquote:Op maandag 11 april 2022 07:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dan weet jij niet zoveel over brandstofsystemen…
Als de RB sneller dan de Ferrari was, reden ze niet 90% van de race achter de Ferrari.quote:Op maandag 11 april 2022 07:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De vorige race was de RB gewoon sneller, weet je nog?
Was ook wel een beetje geluk van de VSC voor nodig, die drs maakte het een beetje kunstmatig.quote:Op maandag 11 april 2022 09:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als de RB sneller dan de Ferrari was, reden ze niet 90% van de race achter de Ferrari.
Op het einde van de race toen de achterbanden van één Ferrari op waren, toen kon één van de twee RB auto's aanvallen
Ik vind het vooral héél knullig allemaal.quote:Op maandag 11 april 2022 10:53 schreef beantherio het volgende:
Het ziet er niet zo goed uit voor RBR momenteel maar het positieve nieuws is wel dat de problemen wel heel duidelijk zijn (in tegenstelling tot bijv. die bij Mercedes) en dat de RB18 in de basis een hele snelle auto is. Ze weten bij het team wat er moet gebeuren en dat er werk aan de winkel is. Maar er is wel perspectief gelukkig.
Dit ja. Dat probleem van Bahrein klonk ook wel een beetje als een misser van de kwaliteitscontrole: het ontstaan van vacuüm in de brandstoftoevoer klinkt niet als iets wat een probleem moet zijn bij een F1-team. Het klinkt erg triviaal. En het probleem van zondag lijkt in in een vergelijkbare categorie te vallen (gebroken brandstoflijn?). Dat is met recht knullig.quote:Op maandag 11 april 2022 11:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het vooral héél knullig allemaal.
Ik vind dit ook wel een beetje voorbarig. De Mercedes is in de basis ook een hele snelle auto. Zowel RB als Mercedes kampen met problemen die in het design van de wagen zitten. Ook de RB loopt niet op rails zoals de Ferrari dat doet. Optisch lijkt het probleem bij Mercedes groter, maar dat wil niet zeggen dat de oplossing ook ingewikkelder blijkt.quote:Op maandag 11 april 2022 10:53 schreef beantherio het volgende:
Het ziet er niet zo goed uit voor RBR momenteel maar het positieve nieuws is wel dat de problemen wel heel duidelijk zijn (in tegenstelling tot bijv. die bij Mercedes) en dat de RB18 in de basis een hele snelle auto is. Ze weten bij het team wat er moet gebeuren en dat er werk aan de winkel is. Maar er is wel perspectief gelukkig.
Het feit dat Mercedes voor RBR staat heeft puur te maken met de onbetrouwbaarheid van de RB18. Als dat er niet was geweest dan had Mercedes geen kans gemaakt. En nogmaals: bij RBR weten ze wat ze moeten doen en dat is voor Mercedes sterk de vraag. Daar zijn ze nog steeds op zoek naar een baseline.quote:Op maandag 11 april 2022 12:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind dit ook wel een beetje voorbarig. De Mercedes is in de basis ook een hele snelle auto. Zowel RB als Mercedes kampen met problemen die in het design van de wagen zitten. Ook de RB loopt niet op rails zoals de Ferrari dat doet. Optisch lijkt het probleem bij Mercedes groter, maar dat wil niet zeggen dat de oplossing ook ingewikkelder blijkt.
En vooralsnog staan de Mercedessen er nog altijd beter voor dan de Redbulls in de WDC en WCC. Dus ik deel je optimisme echt niet.
De incidenten bij RB staan los van het structureel gebrek aan snelheid en de balansproblemen die er OOK zijn. Ja, ze zouden dan voor Mercedes staan, zonder die issues. Maar nog steeds achter Ferrari.quote:Op maandag 11 april 2022 12:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het feit dat Mercedes voor RBR staat heeft puur te maken met de onbetrouwbaarheid van de RB18. Als dat er niet was geweest dan had Mercedes geen kans gemaakt. En nogmaals: bij RBR weten ze wat ze moeten doen en dat is voor Mercedes sterk de vraag. Daar zijn ze nog steeds op zoek naar een baseline.
Dat de oplossing bij Mercedes niet eenvoudig is, blijkt wel uit het feit dat het nog niet is opgelost. Tijdens de eerste pre-season tests werd al duidelijk dat hun auto niet werkt zoals ze wilden, maar we zijn nu nog een testsessie en drie grand prixs verder en er is nog geen oplossing in zicht.quote:Op maandag 11 april 2022 12:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ook de RB loopt niet op rails zoals de Ferrari dat doet. Optisch lijkt het probleem bij Mercedes groter, maar dat wil niet zeggen dat de oplossing ook ingewikkelder blijkt.
Zucht. Het gaat me niet om de incidentele betrouwbaarheidsproblemen bij RBR, voor de derde keer.quote:Op maandag 11 april 2022 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de oplossing bij Mercedes niet eenvoudig is, blijkt wel uit het feit dat het nog niet is opgelost. Tijdens de eerste pre-season tests werd al duidelijk dat hun auto niet werkt zoals ze wilden, maar we zijn nu nog een testsessie en drie grand prixs verder en er is nog geen oplossing in zicht.
Dat is echt heel wat fundamenteler dan wat slangetjes die bij RBR niet vast blijven zitten.
Dat denk ik ook, daarnaast hebben we het niet over 0.2 seconde, maar bijna een hele seconde per ronde, dat los je niet op door de motor beter af te stellen lijkt me.quote:Op maandag 11 april 2022 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de oplossing bij Mercedes niet eenvoudig is, blijkt wel uit het feit dat het nog niet is opgelost. Tijdens de eerste pre-season tests werd al duidelijk dat hun auto niet werkt zoals ze wilden, maar we zijn nu nog een testsessie en drie grand prixs verder en er is nog geen oplossing in zicht.
Dat is echt heel wat fundamenteler dan wat slangetjes die bij RBR niet vast blijven zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |