Het lijkt dat de mondkapjesdeal nog wer een vervolg krijgt. FTM en de Volkskrant menen bewijs te hebben dat Hugo zich ermee bemoeide. Zelf ontkent hij het nog altijd.quote:De Jonge ontkent gelogen te hebben over rol in mondkapjesdeal
https://www.nu.nl/politie(...)-mondkapjesdeal.html
Voormalig minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge ontkent zich bemoeid te hebben met de mondkapjesdeal van mede-CDA'er Sywert van Lienden. Eerder op woensdag meldde de Volkskrant dat De Jonge dat wel deed, terwijl de inkoop van beschermingsmiddelen niet zijn verantwoordelijkheid was.
Wat er niet aan de berichtgeving klopt, wilde hij desgevraagd niet onderbouwen omdat er nog een onderzoek loopt. "Het voelt ongemakkelijk om er niet op te kunnen reageren. Maar dat onderzoek zal duidelijkheid geven hoe het wél is gegaan."
De Volkskrant meldde op basis van WhatsApp-berichten die zijn vrijgegeven door het ministerie van Financiën hoe De Jonge in zijn vorige baan bij een hoge ambtenaar aandrong op contact met Sywert van Lienden.
De Jonge nam op 10 april 2020, een week voordat de overheid een bestelling plaatste bij Van Lienden, via WhatsApp contact op met Bas van den Dungen, de secretaris-generaal van het ministerie van Financiën. "Je kunt die Sywert beter inside pissing out hebben dan outside pissing in", schreef De Jonge. "Met een klein beetje verdraagzaamheid moet dat lukken. Hoop echt dat het lukt."
De Jonge heeft altijd gezegd dat hij geen betrokkenheid had bij de deal. Dat was niet gelogen, benadrukte De Jonge woensdag. De minister zei in juli vorig jaar dat hij berichten van Van Lienden had doorgestuurd naar Martin van Rijn, die hiervoor verantwoordelijk was.
Omdat de informatie die is gepresenteerd hand geselecteerd is door De Jonge, een zeer legitieme kwestie.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:28 schreef Hexagon het volgende:
Waarom moet de minister voor jou bepalen of jij genoeg informatie hebt Hijink?
Tering. Hoe kan ditquote:Op donderdag 7 april 2022 16:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Selectie van De Jonge? Schorsen maar weer, kom maar met het niet geselecteerde deel.
Dit kan toch niet jongens.
Ze is niet bepaald adrem maar ik heb niet het idee dat ze met slechte intenties bezig is. Volgens mij baalt ze als een stekker dat Hugo dit lijk in de kast achterliet.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Wij gaan aan Conny Helder nog heel veel plezier beleven. Na een uurtje debat al een hoofdpijndossier voor het kabinet, een fenomeen.
Klopt maar dat moet hij dan zelf bepalen of het genoeg is of niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:29 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Omdat de informatie die is gepresenteerd hand geselecteerd is door De Jonge, een zeer legitieme kwestie.
Een gênante vertoning is hetquote:Op donderdag 7 april 2022 16:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Selectie van De Jonge? Schorsen maar weer, kom maar met het niet geselecteerde deel.
Dit kan toch niet jongens.
Ze durfde kennelijk Hugo ook niet onder bus te gooien door het gewoon te delen.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze is niet bepaald adrem maar ik heb niet het idee dat ze met slechte intenties bezig is. Volgens mij baalt ze als een stekker dat Hugo dit lijk in de kast achterliet.
Ze zei net dat Hugo niet haar voorganger isquote:Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze is niet bepaald adrem maar ik heb niet het idee dat ze met slechte intenties bezig is. Volgens mij baalt ze als een stekker dat Hugo dit lijk in de kast achterliet.
Is dat niet aan de 2e Kamer in plaats van aan de Jonge?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt maar dat moet hij dan zelf bepalen of het genoeg is of niet.
Ja Hugo stopte dat lijk bij zijn voorganger in de kast.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze zei net dat Hugo niet haar voorganger is
Het gaat om continue liegen tegenover de Kamer. Telkens roepen dat je geen documenten hebt en een week later blijkt het er wel te zijn en ene keer wil ze het niet delen maar als Hugo het wil dan doet ze het wel.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef Hanca het volgende:
En dit is precies de reden dat dit debat pas in juni, met het deloitte rapport in de hand, gevoerd had moeten worden. Domme haast weer van de kamer, die graag half of onvolledig geïnformeerd wordt. De kamer moet dit echt zichzelf verwijten.
Dat bedoel ik dus. Hijink moet zelf bepalen of hij genoeg informatie heeft en niet Helder.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is dat niet aan de 2e Kamer in plaats van aan de Jonge?
Van Ark is haar voorganger toch?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze zei net dat Hugo niet haar voorganger is
Dat had ik even de verkeerde 'hij' voor mequote:Op donderdag 7 april 2022 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Hijink moet zelf bepalen of hij genoeg informatie heeft en niet Helder.
Ze wilde best delen. De kamer vroeg om een feitenrelaas en had wat nu gegeven is nooit geaccepteerd als feitenrelaas. Dit is gewoon niet wat de kamer vroeg.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het gaat om continue liegen tegenover de Kamer. Telkens roepen dat je geen documenten hebt en een week later blijkt het er wel te zijn en ene keer wil ze het niet delen maar als Hugo het wil dan doet ze het wel.
Politiek Nederland is dood en doodziek
quote:
quote:Op donderdag 7 april 2022 16:37 schreef josja het volgende:
Bewondering dat ze blijft staan; ik was jankend van dat podium afgerend en in een hoekje gaan liggen huilen. Wat een gênante vertoning.
Wie is dat?quote:
Simpel, haal alle naalden eruit en dump dan de hooibergquote:Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef Hexagon het volgende:
Hoe krijg je trouwens 5,5 miljoen documenten geproduceerd over een deal?
Duurt lang ja. Hup Hugoquote:Op donderdag 7 april 2022 16:27 schreef Oerbeer het volgende:
We horen al een uur hetzelfde verhaal. Heel vervelend om te volgen die polderdebatten.
Dat niet, inderdaad. En dat terwijl ze toch echt een zeer ervaren bestuurder is. En niet op de minste plekken.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die past inderdaad niet in het post-Fortuynistische tijdperk qua verbale vaardigheden.
Hugo gaat echt nooit uit eigen beweging opstappen. Die is net als Rutte er heilig van overtuigd dat hij onmisbaar is.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:54 schreef Netsplitter het volgende:
Het zou mij niks verbazen als De Jonge straks als enige zal zeggen: toedeledokie. Ik stap op.
Nee hoor. Doet die nietquote:Op donderdag 7 april 2022 16:54 schreef Netsplitter het volgende:
Het zou mij niks verbazen als De Jonge straks als enige zal zeggen: toedeledokie. Ik stap op.
Dat zou mij ten zeerste verbazenquote:Op donderdag 7 april 2022 16:54 schreef Netsplitter het volgende:
Mij ook niet, hier valt toch niets meer te winnen? Hou dan de eer aan jezelf en stap op.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:54 schreef Netsplitter het volgende:
Hij heeft staatsrechtelijk gezien precies 0% verantwoordelijkheid. Jij denkt dan dat hij het pluche opgeeft?quote:Op donderdag 7 april 2022 16:57 schreef josja het volgende:
[..]
Mij ook niet, hier valt toch niets meer te winnen? Hou dan de eer aan jezelf en stap op.
Zijn geloofwaardigheid is gedaald naar 0. Wat hij ook gaat doen in welke hoedanigheid in politiek den haag.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:00 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hij heeft staatsrechtelijk gezien precies 0% verantwoordelijkheid. Jij denkt dan dat hij het pluche opgeeft?
Nee.
Nou MP maken dusquote:Op donderdag 7 april 2022 17:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zijn geloofwaardigheid is gedaald naar 0. Wat hij ook gaat doen in welke hoedanigheid in politiek den haag.
Dat boeit hem niksquote:Op donderdag 7 april 2022 17:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zijn geloofwaardigheid is gedaald naar 0. Wat hij ook gaat doen in welke hoedanigheid in politiek den haag.
In dit kabinet is geloofwaardigheid helaas niet echt een criterium om je werk te kunnen doen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En ja, ik weet dat het zo werkt.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:04 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij zou het complete bs zijn om de huidige minister eruit te gooien omdat de vorige fout is geweest.
Het heet notabene de vertrouwensregel…quote:Op donderdag 7 april 2022 17:03 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
In dit kabinet is geloofwaardigheid helaas niet echt een criterium om je werk te kunnen doen.
Dat is wel hoe het staatsrechtelijk werkt. Of, anders gezegd, hoe we het met zijn allen hebben afgesproken.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:04 schreef Netsplitter het volgende:
Daarbij zou het complete bs zijn om de huidige minister eruit te gooien omdat de vorige fout is geweest.
Hij gaat eerst nog even de Omgevingswet erdoorheen duwen, tegen alle adviezen in.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar kloppen doet het niet nu.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is wel hoe het staatsrechtelijk werkt. Of, anders gezegd, hoe we het met zijn allen hebben afgesproken.
Hierin ben ik niet geconsulteerdquote:Op donderdag 7 april 2022 17:05 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is wel hoe het staatsrechtelijk werkt. Of, anders gezegd, hoe we het met zijn allen hebben afgesproken.
Ja als er een meerderheid komt voor die motie van wantrouwen wordt het misschien anders. Maar dat zie ik dus niet gebeuren. Niet met deze mensen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het heet notabene de vertrouwensregel…
Dit klopt in mijn ogen nooit. Een weeffout in ons bestel als je het mij vraagt. Het halve kabinet (overdreven gezegd) bestaat uit afgetreden ministers en oude moties van wantrouwen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar kloppen doet het niet nu.
Eens.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:08 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dit klopt in mijn ogen nooit. Een weeffout in ons bestel als je het mij vraagt. Het halve kabinet (overdreven gezegd) bestaat uit afgetreden ministers en oude moties van wantrouwen.
Die omgevingswet is op pauze gezet, tot de gemeentes het aankunnen. Dat gaat al veel beter: https://www.rijksoverheid(...)voering-omgevingswetquote:Op donderdag 7 april 2022 17:06 schreef alors het volgende:
[..]
Hij gaat eerst nog even de Omgevingswet erdoorheen duwen, tegen alle adviezen in.
Dan komt de woningbouw helemaal stil te liggen. Het volgende hoofdpijndossier voor het kabinet.
In ieder geval het privé mailadresquote:
Jaquote:
Hoeang schuiven ze die wet inmiddels naar voren? Al een jaar of 3?quote:Op donderdag 7 april 2022 17:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die omgevingswet is op pauze gezet, tot de gemeentes het aankunnen. Dat gaat al veel beter: https://www.rijksoverheid(...)voering-omgevingswet
Van wappies zekerquote:Op donderdag 7 april 2022 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Die mailbox gaat nu volstromen met fanmail
Tot het systeem is uitgerold. In elk geval al 2 jaar, inderdaad. Maar het lijkt in dit geval wel een effectief uistel, het gaat echt beter.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hoeang schuiven ze die wet inmiddels naar voren? Al een jaar of 3?
Debat gemist.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gelukkig is het geschrapt uit de handelingen, zodat we er nooit achterkomen wat het nou was.
Helemaal niet tegen uitstel verder, maar een realistische planning vooraf was wel prettig geweest.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tot het systeem is uitgerold. In elk geval al 2 jaar, inderdaad. Maar het lijkt in dit geval wel een effectief uistel, het gaat echt beter.
Wat zei ze?quote:Op donderdag 7 april 2022 17:21 schreef Hexagon het volgende:
Agema maakt De Jonge even uit voor schuinsmarcheerder.
Iets met contact met zijn liefjesquote:
Echt ongehoord dat ze dit hebben gezegd, hoe luidde het adres ook alweer?quote:Op donderdag 7 april 2022 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Debat gemist.![]()
Maar alleen een debiel gaat de Jonge nu spammen natuurlijk. En daar zijn er helaas genoeg van. Hopelijk wordt er nog geknipt voor dit debat online komt.
Het gaat echt al wel rond op twitter.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Debat gemist.![]()
Maar alleen een debiel gaat de Jonge nu spammen natuurlijk. En daar zijn er helaas genoeg van. Hopelijk wordt er nog geknipt voor dit debat online komt.
Daar is niks meer aan te doen. Gaan nu langs alle appgroepen van wappies en andere lolbroeken.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Debat gemist.![]()
Precies, ik heb het net ook helemaal niet even kunnen terugspoelenquote:Op donderdag 7 april 2022 17:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gelukkig is het geschrapt uit de handelingen, zodat we er nooit achterkomen wat het nou was.
quote:Op donderdag 7 april 2022 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat echt al wel rond op twitter.
De Jonge ging al stoppen met het gebruik van zijn privé mail voor werk, voor privé moet hij nu ook een ander adres.
Vrees het ook. Adres veranderen is inderdaad de enige optie.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar is niks meer aan te doen. Gaan nu langs alle appgroepen van wappies en andere lolbroeken.
Het was een custom domein, dus dat is zo geregeld gok ikquote:Op donderdag 7 april 2022 17:25 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
[..]
Vrees het ook. Adres veranderen is inderdaad de enige optie.
Eigenlijk had Joba van den Berg moeten vragen "Hoe weet u dat mevrouw Agema?"quote:Op donderdag 7 april 2022 17:23 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Privé account om al zijn liefjes te mailen oid.
Dit is echt zo onnodig complex nu inderdaad.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:27 schreef capricia het volgende:
Wat een staatkundige verrommeling, dit debat.
Nu 10 minuten schorsing. Kan hij het gelijk even regelen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het was een custom domein, dus dat is zo geregeld gok ik
Plottwist: zij is een van zijn liefjesquote:Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eigenlijk had Joba van den Berg moeten vragen "Hoe weet u dat mevrouw Agema?"
Ze hadden die debat gewoon moeten houden na dat Deloitte rapport.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is echt zo onnodig complex nu inderdaad.
Ook zo dom van Rutte en het CDA om Hugo toch weer een ministerspost te geven, je wist gewoon dat dit vroeg of laat ging gebeuren.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is echt zo onnodig complex nu inderdaad.
Over dat laatste punt, iedereen mag een privé mailadres, alleen mag je die uiteraard niet gebruiken voorquote:Op donderdag 7 april 2022 17:26 schreef Vallon het volgende:
Bizar deze mailgate en hoe men elkaar semantisch afdekt met WOB, privacy, afschuiven en bescherming van (en gebrek aan) integriteit.
En dan maar voortdurend mist zaaien door je te verschuilen achter een onderzoeksbureau Deloitte die zg alles naar boven moet halen zonder dat 100% zeker is dat zij alles heeft kunnen onderzoeken.
TK debat: Sinds wanneer heeft een minister of ambtenaar in functie recht om een persoonlijk afgeschermde privé mailbox te gebruiken voor welke doel dan ook.
Ja, dat is al genoeg reden om met dit debat te stoppen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:27 schreef capricia het volgende:
Nou lijkt het tot nog toe misschien wel te werken voor De Jonge, doordat Helder nu een groot deel van de boosheid van de kamer heeft.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:30 schreef papert het volgende:
[..]
Ja, dat is al genoeg reden om met dit debat te stoppen.
Die waren zich slechts aan het opwarmen door een beetje te sparren over de informatievoorziening.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou lijkt het tot nog toe misschien wel te werken voor De Jonge, doordat Helder nu een groot deel van de boosheid van de kamer heeft.
Nou ja, de kamer wilde dit zelf naar aanleiding van de Volkskrant.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:30 schreef papert het volgende:
[..]
De Jonge komt dit goed uit. Als de kamer had gevraagd de Jonge onder ede te willen ondervragen, had hij minder kans gehad er mee weg te komen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou lijkt het tot nog toe misschien wel te werken voor De Jonge, doordat Helder nu een groot deel van de boosheid van de kamer heeft.
En Hugo stelt zichzelf natuurlijk boven de grondwet en boeit het geen fuck dat we een gevaarlijk staatsrechtelijk precedent nu aan het scheppen zijn.
De kamer houdt blijkbaar van debatten over de helft van de info, dit doen ze namelijk bij letterlijk elk onderwerp waar nog een onderzoek naar loopt. Als ik kamervoorzitter was had ik geweigerd het in te plannen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:30 schreef papert het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 april 2022 17:33 schreef papert het volgende:
[..]
De Jonge komt dit goed uit. Als de kamer had gevraagd de Jonge onder ede te willen ondervragen, had hij minder kans gehad er mee weg te komen.
Aangezien ie zijn wachtwoorden al had afgegeven neem ik aan dat die alias al wel gebounced werdquote:
Ja, naar aanleiding van democratische en staatsrechtelijke verrommeling, naar aanleiding van de rommel die een met liefdadigheid rommelende Van Lienden aan een rommelminister wilde slijten.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:27 schreef capricia het volgende:
En dan kondigt de Kamervoorzitter aan dat de Minister van Volkshuisvesting zich hier komt melden en ons mee wil nemen in zijn projectie.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, de kamer wilde dit zelf naar aanleiding van de Volkskrant.
En op basis van onvolledige informatie.
Zooitje dus.
Ja precies.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan kondigt de Kamervoorzitter aan dat de Minister van Volkshuisvesting zich hier komt melden en ons mee wil nemen in zijn projectie.
Bizar en meer dan. Hoe langer ik er over nadenk hoe idioter het is. De Kamer had dit nooit moeten willen of toestaan. Hoezeer het ook popcorn is waar drogredenen in het kwadraat, ook welig tieren.
Nieuw Elanquote:Op donderdag 7 april 2022 17:27 schreef TheVulture het volgende:
De Jonge is toch wel een wandelende clusterfuck, en trekt nu de huidige minister mee de pleuriszooi in
Treedt toch af Hugo
Hugo doet alsof zijn neus bloedt en heeft bewust zijn privémail ingezet.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hugo snapt nog steeds niet dat er een goede reden is waarom die beveiliging van zijn mailaccount zo goed is.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 7 april 2022 17:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]![]()
Sorry dit is /pol niet /bnw.
Dat bewaren ze voor de parlementaire enquête als Deloitte klaar isquote:Op donderdag 7 april 2022 17:49 schreef papert het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
De kamer heeft deze mogelijkheid. De Jonge staat nu in vak K als niet verantwoordelijk minister, en niet onder ede. Dit is staatsrechtelijk onjuist. De Jong heeft nu een privelege dat hij niet had gehad als hij onder ede was ondervraagd. Wat is daar BNW aan?
A) Hij staat hier nu als minister van volksgezondheid, zo is hij net voorgesteld door de voorzitter. Dus wel degelijk als ministerquote:Op donderdag 7 april 2022 17:49 schreef papert het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee?
De kamer heeft deze mogelijkheid. De Jonge staat nu in vak K als niet verantwoordelijk minister, en niet onder ede. Dit is staatsrechtelijk onjuist. De Jong heeft nu een privelege dat hij niet had gehad als hij onder ede was ondervraagd. Wat is daar BNW aan?
De vorige kamervoorzitter sprak nauwelijks nederlands. Deze kamervoorzitter spreekt nauwelijks het staatsrecht.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
A) Hij staat hier nu als minister van volksgezondheid, zo is hij net voorgesteld door de voorzitter. Dus wel degelijk als minister
B) Hoe kom jij erbij dat een minister in vak K onder ede staat?
Een parlementaire enquete over een persoon is wel wat veel van het goede.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat bewaren ze voor de parlementaire enquête als Deloitte klaar is
De kamer kan mensen onder ede verhoren. Dat was hier een optie. Maar normaal gezien dan wel pas na het verschijnen van het rapport, halverwege zulke dingen doen is gewoon echt een verschrikking. De kamer is de grootste schuld van de politieke rommel die het de laatste jaren is.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
A) Hij staat hier nu als minister van volksgezondheid, zo is hij net voorgesteld door de voorzitter. Dus wel degelijk als minister
A) Hij staat er niet als verantwoordelijk minister.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is wmb dan ook onderdeel van het hele Corona beleid wat op tal van punten wel onderzoek rechtvaardigt.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een parlementaire enquete over een persoon is wel wat veel van het goede.
Ik denk dat je dat beter gescheiden kan houden. Anders gaat de aandacht voor de hele enquete teveel naar Sywert.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is wmb dan ook onderdeel van het hele Corona beleid wat op tal van punten wel onderzoek rechtvaardigt.
Tribunalen?quote:Op donderdag 7 april 2022 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat onder(in) de beerput van slachtoffers, aangedaan leed (en kosten) met het misbeleid, Sywert nu zo mooi wegkomt omdat de minister hem op dit detail zo de input geeft.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat beter gescheiden kan houden. Anders gaat de aandacht voor de hele enquete teveel naar Sywert.
Staat ook een knipoogje achterquote:Op donderdag 7 april 2022 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Sywert is gewoon voer voor justitie. Daar heeft de politiek niet meer veel mee van doen.quote:Op donderdag 7 april 2022 17:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat onder(in) de beerput van slachtoffers, aangedaan leed (en kosten) met het misbeleid, Sywert nu zo mooi wegkomt omdat de minister hem op dit detail zo de input geeft.
Dat wil de kamer graag. Op een rapport wachten is blijkbaar heel moeilijk voor kamerleden. Keer op keer weer.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waarom debatteren ze eigenlijk een hele dag terwijl dat feitenrelaas er niet is. 90% van de vragen gaan over dat er niet genoeg duidelijk is
Toneelquote:Op donderdag 7 april 2022 18:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waarom debatteren ze eigenlijk een hele dag terwijl dat feitenrelaas er niet is. 90% van de vragen gaan over dat er niet genoeg duidelijk is
Ik denk dat Hugo gehoopt had met zijn brief dit te kunnen afronden. Maar dit gaat hem blijven achtervolgen.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Weinig vuurwerk gezien vandaag. Is er niet een FvD'er die even de boel kan opschudden?quote:
Ik vind de vragen wel terecht, maar het antwoord is opnieuw 'laten we het onderzoek afwachten' maar dan in 30 zinnenquote:Op donderdag 7 april 2022 18:09 schreef Mondkapje het volgende:
Zit Azarkan nu express de boel te stangen?
Zal even appenquote:Op donderdag 7 april 2022 18:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Weinig vuurwerk gezien vandaag. Is er niet een FvD'er die even de boel kan opschudden?
Ja als ze komen...quote:Op donderdag 7 april 2022 18:11 schreef Hexagon het volgende:
De FVD zal wel roepen dat Sywert een bastaardzoon van Klaus Schwab is.
Ligt er aan aan welke kant je staatquote:Op donderdag 7 april 2022 18:13 schreef Mondkapje het volgende:
Klaver wordt ook met elk debat irritanter.
Ik sta aan zijn kant maar kan hem niet uitstaanquote:
Dat kan natuurlijk ook nog. Ik verdraag hem maar meer ook niet. Maar iedere scherpe vraag aan Hugo is welkom.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik sta aan zijn kant maar kan hem niet uitstaan
Dat is de signature van Carolinequote:Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dan bel je toch even de IT gast om je wachtwoord te fixen
Wel mooi een vraag die van een echt mens lijkt te komen
Hij is een goede politicus maar zijn toontje is zo irritant. Zelfde als Marijnissen en Sylvana. Maar het zal genoeg mensen aanspreken..quote:Op donderdag 7 april 2022 18:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook nog. Ik verdraag hem maar meer ook niet. Maar iedere scherpe vraag aan Hugo is welkom.
Sowieso Deloittequote:Op donderdag 7 april 2022 18:11 schreef Hexagon het volgende:
De FVD zal wel roepen dat Sywert een bastaardzoon van Klaus Schwab is.
https://www2.deloitte.com(...)ldeconomicforum.htmlquote:Deloitte and the World Economic Forum
Making an impact on the global agenda
Deloitte is a long-standing strategic partner of the World Economic Forum (WEF). WEF is an international organization that connects leaders from business, government, society, and academia, to shape global, regional, and industry agendas. WEF and its strategic partners work collaboratively to address issues of global importance and inspire action to improve the state of the world.
Drawing on Deloitte’s experience and capabilities from across our network, we help WEF address critical global challenges through our contributions to WEF communities, initiatives, and participation in events throughout the year - including the Annual Meeting at Davos. As a strategic partner, we work with a broad spectrum of global decision makers to develop frameworks, ideas, and approaches that address some of the world’s most pressing and complex challenges.
Ah ja dus Deloitte zal volgens FvD deel uitmaken van dezelfde New World Order als Hugo.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Sowieso Deloitte
[..]
https://www2.deloitte.com(...)ldeconomicforum.html
Het gaat om meer dan alleen dat.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef Mondkapje het volgende:
Hij heeft gezegd dat hij het niet meer gaat doen via de privémail, wat willen ze nog meer?
quote:Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef Mondkapje het volgende:
Hij heeft gezegd dat hij het niet meer gaat doen via de privémail, wat willen ze nog meer?
Omdat het niet over de inhoud gaat en hij steeds dezelfde vragen krijgt die al tg keer zijn beantwoord.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:21 schreef Jason22 het volgende:
Hugo heeft het duidelijk zwaar. Zijn voorhoofd glimt helemaal.
Kun je het niet gewoon bij je clowneske potpourri over Zelensky laten?quote:Op donderdag 7 april 2022 18:23 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Omdat het niet over de inhoud gaat en hij steeds dezelfde vragen krijgt die al tg keer zijn beantwoord.
Als je een gevangene zo overhoort, zou de rechter het afkeuren en de gevangene vrijpleiten.
Het lijkt op een makkelijke avond. Grootste probleem is het niet informeren van de Kamer terwijl die info er al sinds juni was. Dat ie zich niet met de deal zou hebben bemoeit dat gaat gewoon een semantische discussie worden a la 'I did not have sexual relations with that woman'. Niet genoeg voor een MvW met steun van de coalitie.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:21 schreef Jason22 het volgende:
Hugo heeft het duidelijk zwaar. Zijn voorhoofd glimt helemaal.
—> BNWquote:Op donderdag 7 april 2022 18:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hij wist al dat er een debat zou komen?
Vind je niet dat de CU ook hierin te ver gaat als ze hem blijven steunen ondanks alles?quote:Op donderdag 7 april 2022 18:27 schreef Hanca het volgende:
Ik zie nog geen reden voor een MvW, ik zie wel een extra reden voor de kamer om eens re reflecteren. Als een debat alleen maar als antwoord 'wacht het rapport af' op kan leveren, is het dan niet verstandig het rapport af te wachten?
Hugo wilde dit zelf ook omdat ie anders nog 3 maanden een vertrouwensissue zou hebben. Het rapport gaat alleen over de totstandkoming van de deal. Niet over het achterhouden van info die al even bekend was en die nu op een of andere reden publiek is gemaakt nav WOB verzoek. Ik snap niet waarom je denkt dat 3 maanden uitstel van deze kwestie een goede zaak zou zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:27 schreef Hanca het volgende:
Ik zie nog geen reden voor een MvW, ik zie wel een extra reden voor de kamer om eens re reflecteren. Als een debat alleen maar als antwoord 'wacht het rapport af' op kan leveren, is het dan niet verstandig het rapport af te wachten?
Terechtquote:
Nee, zeker niet. Ik vind eigenlijk dat partijen als PvdA en GL te ver gaan als ze de MvW steunen. Dat verwacht ik dan ook niet. Die zullen opteren voor afkeuring, denk ik.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vind je niet dat de CU ook hierin te ver gaat als ze hem blijven steunen ondanks alles?
Snap niet waarom men die semantische discussie nog accepteert. De door hem zelf vrijgegeven communicatie zegt genoeg. En wie weet wat deze 2e hands autoverkoper allemaal nog achter heeft gehouden.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:40 schreef Sjemmert het volgende:
Hugo was niet betrokken bij de deal hij gaf de op opdracht voor de deal.
Dat is vooral voor de Youtube-filmpjes. Je ziet dat in verkiezingsdebatten ook. Mensen willen toch afronden met te doen voorkomen alsof ze iemand klem hebben gezet.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:44 schreef Mondkapje het volgende:
Het lijkt alsof een minister geen eigen antwoord mag bedenken, hij moet precies zeggen wat bv Klaver wil. Vroeger hoorde je nog wel eens 'dank u' nadat een antwoord werd gegeven, tegenwoordig is een antwoord nooit voldoende.
Dat is toch erg? Het gaat er dus om, voor de beeldvorming, hoe je iemand klem hebt gezet. Hier heb je een voorzitter voor, maar je kunt er net zo goed een robot neerzetten die zegt wie er aan de beurt is. Meer doet ze niet.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is vooral voor de Youtube-filmpjes. Je ziet dat in verkiezingsdebatten ook. Mensen willen toch afronden met te doen voorkomen alsof ze iemand klem hebben gezet.
Ik vind dat zelfs het CDA te ver gaat door hem te steunen.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vind je niet dat de CU ook hierin te ver gaat als ze hem blijven steunen ondanks alles?
Hugo hecht nu eenmaal waarde aan precisiequote:Op donderdag 7 april 2022 18:49 schreef Oerbeer het volgende:
Dit is gewoon raar. Iedereen die Nederlands als moedertaal heeft begrijpt de vraagstelling in brede zin als men vraagt of je ergens bij betrokken bent. Kun je autistisch muggenziften over woordkeuze maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Overigens, iemand die liegt gaat vaak heel veel context en punten erbij halen om het verhaal geloofwaardig te maken. Daaruit maak ik op dat er gewoon keihard wordt gejokt. Maar dat mag geen verrassing zijn natuurlijk.
De coalitie heeft een meerderheid. Die zullen elkaar niet afvallen. Er worden wat semi-kritische vragen gesteld door coalitiepartijen maar dat is slechts voor de vorm. Als de Jonge geen al te grote uitglijders maakt vandaag mag hij van de coalitie gewoon door. Ze kunnen ook niet anders, want deze 4 partijen weten inmiddels genoeg van elkaars dode lijken in de kast. Ze houden elkaar in stand. Totdat een van de coalitiekamerleden wel plots ruggengraat ontwikkeld en zichzelf niet meer in de spiegel kan aankijken.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Snap niet waarom men die semantische discussie nog accepteert. De door hem zelf vrijgegeven communicatie zegt genoeg. En wie weet wat deze 2e hands autoverkoper allemaal nog achter heeft gehouden.
Van uitstel komt afstel, en ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat Hanca dat een goede zaak vindt.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hugo wilde dit zelf ook omdat ie anders nog 3 maanden een vertrouwensissue zou hebben. Het rapport gaat alleen over de totstandkoming van de deal. Niet over het achterhouden van info die al even bekend was en die nu op een of andere reden publiek is gemaakt nav WOB verzoek. Ik snap niet waarom je denkt dat 3 maanden uitstel van deze kwestie een goede zaak zou zijn.
Huh das terug in de tijd.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:01 schreef Oerbeer het volgende:
En over 11 maart 2020 wel een actieve herinnering hebben. Hoe geloofwaardig.
Mooi hoe die actieve herinneringen werken altijd.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:01 schreef Oerbeer het volgende:
Laten we vooral geen aandacht meer besteden aan die onzin van FvD, Hugo was toen nog op geen enkele manier betrokken bij het corona/zorg-dossier en waren hij en Sywert beide wel betrokken bij het maken van het CDA-verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:01 schreef Oerbeer het volgende:
Nee, ik wil zeker wel een goed debat hierover. Maar dan wel in 1 keer een compleet debat, in plaats van zulke onzinnige dingen als dat van vandaag. En ja, dan kan De Jonge ook gewoon weg worden gestuurd in dat complete debat.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van uitstel komt afstel, en ik kan me maar moeilijk aan de indruk onttrekken dat Hanca dat een goede zaak vindt.
En ik moet nog zien dat dat rapport er over 3 maanden wel is, maar dat terzijde.
Alleen is het natuurlijk niet echt gehaast, het rapport is in juni vorig jaar aangevraagd, dat zou binnen 3 weken komen en toen binnen 2 maanden en nu zou het een jaar later (net voor het reces) komen, wat natuurlijk net na het reces gaat worden en dan heb je ergens in oktober straks pas een debat 15 maanden na de opdracht van de kamer. Daarnaast 'lekt' er door WOB-verzoeken ongeveer alles wat relevant is al uit.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik wil zeker wel een goed debat hierover. Maar dan wel in 1 keer een compleet debat, in plaats van zulke onzinnige dingen als dat van vandaag. En ja, dan kan De Jonge ook gewoon weg worden gestuurd in dat complete debat.
Ik ben deze aandachtshijgerij en dit gehaast van de kamer gewoon echt spuugzat.
Ja dat was tenenkrommend.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Laten we vooral geen aandacht meer besteden aan die onzin van FvD, Hugo was toen nog op geen enkele manier betrokken bij het corona/zorg-dossier en waren hij en Sywert beide wel betrokken bij het maken van het CDA-verkiezingsprogramma.
Tegenwoordig kan klaarblijkelijk alles in de Tweede Kamer, dus zou geregeld moeten kunnen worden.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Voor het mooie zou je ook die van Lienden erbij moeten halen.
Sywert zal gaan wijzen naar de minister die het privé allemaal prima en zo aanstuurde.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee Sywert is gewoon voer voor justitie. Daar heeft de politiek niet meer veel mee van doen.
Met een goede voorzitter zou dat niet zo'n probleem zijn.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Vrouwen in de kamer, welk helder licht heeft dat ooit bedacht...
Dat een minister niet probeert noch de Kamer misleidt door die hautain niet te informeren.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:17 schreef Mondkapje het volgende:
Bij het plaatsnemen in de zetel werd de telefoon er al direct bijgepakt.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Was weer overduidelijk een filmpje aan het maken.
Als minister zijnde zou ik dat soort informatie dagelijks wissen.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:21 schreef alpeko het volgende:
Je kunt toch zien of je iemand hebt gebeld? Hoe moeilijk kan het zijn Hugo. Check je telefoon
Schijnt de geest fris te houden.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Goed gevulde muntthee overigens.
Zal er wel een kern van waarheid in zittenquote:Op donderdag 7 april 2022 19:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Schuinsmarcheerder genoemd worden vond die dan weer geen probleem.
Ieuwwwquote:Op donderdag 7 april 2022 19:26 schreef alpeko het volgende:
Nu heb ik ook zin om te knuffelen met Sywert
Je denkt toch niet serieus dat Kamerleden hun telefoon gebruiken om opnames te maken van het debat?quote:Op donderdag 7 april 2022 19:22 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Bij het plaatsnemen in de zetel werd de telefoon er al direct bijgepakt.
Het is een act idd maar ze kan niet anders wanneer een minister zo staat te klungelen.quote:
Minder hijgerigheid! Het ligt allemaal aan de burger!quote:Op donderdag 7 april 2022 19:31 schreef nostra het volgende:
Ik was niet betrokken bij de deal, maar ik heb wel betrokkenheid gehad ~Hugo
Ik vermoed dat hij een (witwassende) whitelist gebruikt.quote:
Dat denk ik inderdaad niet. Wel dat er een verontwaardigd tweetje uit gaat.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat Kamerleden hun telefoon gebruiken om opnames te maken van het debat?
Alles wordt gewoon professioneel opgenomen en is vrijelijk toegankelijk. Filmpjes van politieke partijen over debatten komen nooit van telefoontjes. Wel hebben Kamerleden beleidsmedewerkers waarmee ze soms communiceren tijdens het debat.
Yep.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:42 schreef alpeko het volgende:
Dus omdat het niet zijn portefeuille is, kan hij niet verantwoordelijk zijn voor de deal?
Puur formeel is dat zo.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:42 schreef alpeko het volgende:
Dus omdat het niet zijn portefeuille is, kan hij niet verantwoordelijk zijn voor de deal?
Dat zegt de CEO i.c. MP tegenwoordig ook om de bonuskaart te innen: daar ging ik niet over.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:42 schreef alpeko het volgende:
Hij heeft hem natuurlijk uiteindelijk niet gesloten. Dat was Van Rijn. De vraag is wel of Van Rijn kon weigeren na de steun van De Jonge.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:42 schreef alpeko het volgende:
Verantwoordelijk moet je onderscheiden in 2 dingen, het beantwoorden van vragen én de vertrouwensregel. Die laatste kan in principe ook gaan over een scheef zittende stropdas, daar is de Kamer vrij in.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:42 schreef alpeko het volgende:
Kunnen we dan Agema wegsturen wegens die witte sneakers onder dat pak.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verantwoordelijk moet je onderscheiden in 2 dingen, het beantwoorden van vragen én de vertrouwensregel. Die laatste kan in principe ook gaan over een scheef zittende stropdas, daar is de Kamer vrij in.
Idd. In een ander topic door users afgemaakt omdat ik vond dat het vertrouwen in de politiek weg is. Echt, wat een onnozele naïeve eigenwijze randdebiel ben je als je deze clowns in Den Haag nog serieus neemt.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minder hijgerigheid! Het ligt allemaal aan de burger!
Dit soort dom gelul van een dronken aardbei is funest voor het vertrouwen in de politiek. Hoeveel regentensausjes je er ook overheen gooit.
Exact, die deal, dat bedrag en oplichter mag Justitie verder uitzoeken.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft hem natuurlijk uiteindelijk niet gesloten. Dat was Van Rijn. De vraag is wel of Van Rijn kon weigeren na de steun van De Jonge.
Maar goed, die deal zelf doet er helemaal niet toe. Een klein bedrag en een fout in crisistijd, allemaal niet zo spannend. Het enige spannende is: waarom ontkende De Jonge zo lang elke betrokkenheid? Waarom niet gewoon eerlijk zijn?
Ik denk dat Agema dat express doetr met een minister die graag zijn schoenen laat (ver)schijnen.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Kunnen we dan Agema wegsturen wegens die witte sneakers onder dat pak.
Eens. Daar draait het om en daar is de verdediging van Hugo zeer matig. Hij wist tot vorige week niet hij daar een onderdeel van was en dat ie contact had met en over Sywert. Dat is niet heel sterk. Ergo: hij liegt daar gewoon over.quote:Op donderdag 7 april 2022 19:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft hem natuurlijk uiteindelijk niet gesloten. Dat was Van Rijn. De vraag is wel of Van Rijn kon weigeren na de steun van De Jonge.
Maar goed, die deal zelf doet er helemaal niet toe. Een klein bedrag en een fout in crisistijd, allemaal niet zo spannend. Het enige spannende is: waarom ontkende De Jonge zo lang elke betrokkenheid? Waarom niet gewoon eerlijk zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |