abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204393166
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 13:22 schreef Mylene het volgende:

[..]
Integer nog wel? Een kind dat uit huis is geplaatst vanwege een toeslagenaffaire en nog steeds niet terug is bij een gedupeerde ouder.
Die kinderen zijn niet uit huis geplaatst door politici en politici gaan er gelukkig ook niet over of het voor een kind goed is om uit de nu vertrouwde omgeving te worden gerukt om weer te worden teruggeplaatst.

Het hele verhaal is een schande, maar niet 1 waardoor je aan de integriteit van de politici hoeft te twijfelen. Die doen echt hun best wel om er aan te trekken, helaas werkt jeugdzorg gewoon niet echt snel en zijn het ook gewoon enorm lastige beslissingen: wat is het beste voor het kind? Een kind dat een jaar of 2 was toen het uit huis ging en nu jaren bij een ander woont, kent de biologische ouders helemaal niet en heeft een andere vertrouwde omgeving.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204401443
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 09:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Mondkapje Wat is jouw voorspelling voor de komende jaren met een waarschijnlijk totaal gereduceerd CDA? Is er dan nog wel een fatsoenlijk kabinet te vormen?
Ik kan alleen op korte termijn voorspellen. Het zou kunnen dat de PvdA weer groter wordt en dat je met die partij en VVD al een heel eind komt. In Amsterdam heeft de PvdA onverwacht veel stemmen gekregen dus die partij is nog lang niet weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mondkapje op 11-04-2022 09:32:27 ]
  vrijdag 16 september 2022 @ 17:50:35 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205999241
Hugo lijkt toch redelijk goed weg te komen hier.
https://www.nu.nl/politie(...)-mondkapjesdeal.html
pi_205999277
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 17:50 schreef Hexagon het volgende:
Ja, lijkt weinig aan de hand. Kunnen ze die rare situatie met de minister van wonen die terugkomt voor een mondkapjesdeal gelukkig voorkomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205999292
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 17:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik kan wel een aantal anderen aanwijzen die nogal grote woorden hebben gebruikt die hier slechter uitkomen.
zie email 27 oktober
pi_206001266
Wat me trouwens tot deze oude post brengt:

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 06:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik snap sowieso echt niet waarom dat onderzoek afwachten, dat er over 2 maand is, zo'n probleem is. Weer een onderzoek dat voor niks is gedaan. Zoals alle onderzoeken tegenwoordig. Denk ook aan het in december verschenen rapport naar de evacuaties uit Afghanistan, waar de kamer het nodig vond om in de zomer al de definitieve conclusies te trekken. Absurd gedrag van de kamer, wat mij betreft. 'Onderzoek loopt dus alleen nu zeer dringende dingen die nu aanpassing van beleid vragen' zou veel meer standaard moeten zijn. Sowieso moet de kamer leren dat het bij bijna elk onderwerp prima is een paar maanden te wachten tot alles rustig is uitgezocht. Weg met die haast. Had ons een toeslagenaffaire gescheeld.

Wat niet maakt dat de conclusie hetzelfde kan zijn, maar indien dat uit het rapport of het daarop volgende debat nodig blijkt kun je De Jonge toch rustig in juni wegsturen?
Er is dus inderdaad een onzinnig debat gehouden, een minister is ten onrechte besmeurd en als ongeloofwaardig neergezet.

De voorzitter zou zulke debatten gewoon veel meer moeten tegenhouden. Lopende een onderzoek alleen debatten over het onderwerp als het echt dringende noodzaak heeft (in het geval Afghanistan dus bijvoorbeeld toen alleen over de nog te evacueren personen, niet over hoe het tot dan toe was gelopen omdat daar al een onderzoek naar liep. In dit geval was er geen enkele dringende noodzaak). De Tweede kamer is zo lamgzamerhand de grootste besmeurder van de politiek en gevestigde partijen als de PvdA doen daar gewoon aan mee.
pi_206001285
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:34 schreef Hanca het volgende:

De voorzitter zou zulke debatten gewoon veel meer moeten tegenhouden.
De voorzitter gaat daar niet over. Dat is echt aan de Kamer zelf.
zie email 27 oktober
pi_206001331
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De voorzitter gaat daar niet over. Dat is echt aan de Kamer zelf.
De voorzitter gaat over het inplannen, ze is niet verplicht iets snel in te plannen of een volgorde aan te houden. Dus ja, de voorzitter heeft hier een rol in.
pi_206001407
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
De voorzitter gaat over het inplannen, ze is niet verplicht iets snel in te plannen of een volgorde aan te houden. Dus ja, de voorzitter heeft hier een rol in.
Nee. De Kamer gaat over z’n eigen agenda, zie artikel 8.8 regelement van orde. Daarom zie je ook bij de regeling dat er twee aparte verzoeken worden gedaan, een debat en het vandaag/morgen inplannen daar van.

Wat de voorzitter doet is slechts een voorstel, waarover de Kamer besluit.
zie email 27 oktober
pi_206001467
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. De Kamer gaat over z’n eigen agenda, zie artikel 8.8 regelement van orde. Daarom zie je ook bij de regeling dat er twee aparte verzoeken worden gedaan, een debat en het vandaag/morgen inplannen daar van.

Wat de voorzitter doet is slechts een voorstel, waarover de Kamer besluit.
Ok, dan is het idd aan de kamer. Maar de voorzitter kan de kamer wel op het lopende onderzoek wijzen. De meer onafhankelijke rol van de voorzitter is daar zeer geschikt voor. En hier is de kamer gewoon door zichzelf voor gek gezet, de kamer daar tegen beschermen is ook een rol die de voorzitter best past.

Maar goed, ik erger me al jaren aan de enorme hijgerigheid van de Tweede Kamer. Twee maanden wachten lijkt daar een doodzonde, alsof dat een verschrikkelijk lange periode is. En zo beschadig je dus in dit geval De Jonge. Maar wellicht had Kaag na het rapport ook niet hoeven opstappen. En wachten bij de Bulgarenfraude op het rapport had 100% zeker er voor gezorgd dat er geen toeslagenaffaire zou zijn geweest. Het ongeduld van de Kamer is daar de hoofdoorzaak.
pi_206001497
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ok, dan is het idd aan de kamer. Maar de voorzitter kan de kamer wel op het lopende onderzoek wijzen. De meer onafhankelijke rol van de voorzitter is daar zeer geschikt voor. En hier is de kamer gewoon door zichzelf voor gek gezet, de kamer daar tegen beschermen is ook een rol die de voorzitter best past.
Zeker, natuurlijk heeft zo’n Voorzitter een zekere ‘soft power’ die best ingezet kan worden. Maar iets zegt mij dat dat in dit geval niet geholpen had.
quote:
Maar goed, ik erger me al jaren aan de enorme hijgerigheid van de Tweede Kamer. Twee maanden wachten lijkt daar een doodzonde, alsof dat een verschrikkelijk lange periode is. En zo beschadig je dus in dit geval De Jonge. Maar wellicht had Kaag na het rapport ook niet hoeven opstappen. En wachten bij de Bulgarenfraude op het rapport had 100% zeker er voor gezorgd dat er geen toeslagenaffaire zou zijn geweest. Het ongeduld van de Kamer is daar de hoofdoorzaak.
Ik vind dat wel een heel eenzijdige benadering. Zo is dat Sywert rapport ook tig keer uitgesteld, als je dat als vrijbrief gaat gebruiken dan geef je het kabinet wel een makkelijk instrument in handen om de boel te traineren. En daar zijn ze heel goed in. Het is een wisselwerking.
zie email 27 oktober
pi_206001589
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeker, natuurlijk heeft zo’n Voorzitter een zekere ‘soft power’ die best ingezet kan worden. Maar iets zegt mij dat dat in dit geval niet geholpen had.
[..]
Ik vind dat wel een heel eenzijdige benadering. Zo is dat Sywert rapport ook tig keer uitgesteld, als je dat als vrijbrief gaat gebruiken dan geef je het kabinet wel een makkelijk instrument in handen om de boel te traineren. En daar zijn ze heel goed in. Het is een wisselwerking.
Dat uitstellen kwam bij Deloitte vandaan. Als je een onafhankelijk onderzoeksbureau inschakelt, moet je dat bureau ook vertrouwen. Wellicht moet zo'n bureau wel altijd ook het rapport rechtstreeks naar de kamer sturen, dan kan een minister het niet tegenhouden.
pi_206052572
GL en de PvdA willen er niet eens meer over debateren, dat lijkt me duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')