De Russen hebben gelukkig Kadyrovs TikTok Battalion.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://medium.com/@:x_To(...)il-2022-fb28f35248a9
Ukrainian Armed Forces are meanwhile including a sizeable 'Foreign Legion', comprising following units:
• Omega Battalion: staffed by US citizens (plenty of vets from Afghanistan and Iraq), and even a former South Korean SF-operator.
• There’s (at least) one other battalion, including Brazilians, Portuguese, Spaniards, Italians, French…
• Pahonya Regiment: two battalions of Belarusian military personnel (all that defected over the last month ‘or so’),
• Crimea Battalion: all-Muslim unit, including ‘Abu Tow’ — a Syrian TOW-gunner that scored 140+ confirmed kills against Assadists, Russians, and IRGC-gangs in Syria of 2015–2017.
Sorry maar wat een slecht verhaal, is dit gewoon iemand met een ingezonden brief ofzo?quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukrainian Armed Forces are meanwhile including a sizeable 'Foreign Legion', comprising following units:
• Omega Battalion: staffed by US citizens (plenty of vets from Afghanistan and Iraq), and even a former South Korean SF-operator.
• There’s (at least) one other battalion, including Brazilians, Portuguese, Spaniards, Italians, French…
• Pahonya Regiment: two battalions of Belarusian military personnel (all that defected over the last month ‘or so’),
• Crimea Battalion: all-Muslim unit, including ‘Abu Tow’ — a Syrian TOW-gunner that scored 140+ confirmed kills against Assadists, Russians, and IRGC-gangs in Syria of 2015–2017.
Abu Tow.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou goed kunnen, maar dat is wel het startsein voor NAVO om zich ermee te bemoeien.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:22 schreef hangtime het volgende:
Niemand die Rusland verdenkt van het voorbereiden van een nuclear attack?
Ik vind het iig wel heeeel vreemd dat ze zich terugtrekken.
Hoezo vreemd?quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:22 schreef hangtime het volgende:
Omdat Putin sowieso geen gezichtsverlies kan veroorloven.quote:
Of juist niet.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, maar dat is wel het startsein voor NAVO om zich ermee te bemoeien.
Waarom geen convector ding van 30 euro?quote:Op vrijdag 1 april 2022 20:16 schreef Simmertje het volgende:
Heb oprecht net extra sokken aangetrokken ipv de verwarming te verhogen.
Wat denk je dat hij daarmee wint? En denk je dat ie daarmee ongestraft gaat wegkomen?quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:22 schreef hangtime het volgende:
Dat zijn een heleboel voertuigen die daar verstopt zaten.quote:
Als gas rond de ¤2 per m3 zit en stroom rond de ¤0,50 per kWh, dan zit 1kWh warmte uit gas op zo'n 2/8=¤0,25 en 1kWh warmte uit zo'n convector op ¤0,50.quote:
Ik denk dat hij daarmee overgave van Ukraine wint.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat denk je dat hij daarmee wint? En denk je dat ie daarmee ongestraft gaat wegkomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Stond me al af te vragen wat er met die ogen aan de hand was, blijkt dus normaal te zijn bij 5+ dagen oude lijken, maar wat doen vrouwen in het Russische leger? Of is dit net zoals die Servische vrouw die laatst gevangen was genomen (die berucht was dat ze 40+ krijgsgevangenen doodschoot) een huurling uit het buitenlandquote:Op vrijdag 1 april 2022 22:34 schreef polderturk het volgende:
Russen hebben hun doden achter gelaten. De laatste lijkt een vrouw te zijn.
[ twitter ]
ik begin er ook voor te vrezen. vooral het aan de ene kant "we gebruiken alleen kernwapens als Rusland in gevaar komt", en aan de andere kant de waarschijnlijke false flag aanval op dat oliedepot IN Rusland...quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat denk je dat hij daarmee wint? En denk je dat ie daarmee ongestraft gaat wegkomen?
Ik denk dat hij daarmee meteen China en India en overige delen van de wereld als partner verliest en dat hij militair teruggepakt wordt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:43 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daarmee overgave van Ukraine wint.
Ja ik denk dat hij daarmee ongestraft wegkomt, we kunnen moeilijk Rusland gaan nuken.
De wraak van Rusland zal te lomp zijn op nucleair gebied en dat weten we allemaal.
Met een kernwapen wint hij ook niks.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
ik begin er ook voor te vrezen. vooral het aan de ene kant "we gebruiken alleen kernwapens als Rusland in gevaar komt", en aan de andere kant de waarschijnlijke false flag aanval op dat oliedepot IN Rusland...
Wat hij ermee opschiet? Putin MOET winnen in Oekraïne, om zijn persoonlijke macht niet kwijt te raken.
maakt niet uit of hij wat wint: hij moet het kunnen verkopen als winst. en dat is nu vrij lastig...quote:
Ze zeiden "als het bestaan van Rusland in gevaar komt".quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:47 schreef Shotty het volgende:
[..]
ik begin er ook voor te vrezen. vooral het aan de ene kant "we gebruiken alleen kernwapens als Rusland in gevaar komt", en aan de andere kant de waarschijnlijke false flag aanval op dat oliedepot IN Rusland...
Wat hij ermee opschiet? Putin MOET winnen in Oekraïne, om zijn persoonlijke macht niet kwijt te raken.
Er valt niks te verkopen als winst als Kyiv dankzij hem een radioactieve ruine is, China en India banden met Rusland verbreken en iedereen Rusland de rug toe keert en terugpakt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:49 schreef Shotty het volgende:
[..]
maakt niet uit of hij wat wint: hij moet het kunnen verkopen als winst. en dat is nu vrij lastig...
Vergeten hoe USA van Japan won?quote:
Russen zoals Poetin ze het liefst ziet; als vuilnis wegrottend in de modder. Minder gepeupel == meer rijkdom voor boomer Poetin en zijn strontverwende oligarchenkliekje.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Stond me al af te vragen wat er met die ogen aan de hand was, blijkt dus normaal te zijn bij 5+ dagen oude lijken
[ twitter ]
Welnee.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:47 schreef Shotty het volgende:
Niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:51 schreef hangtime het volgende:
[..]
Vergeten hoe USA van Japan won?
Met een kernwapen win je zeker wel wat. Dat boezemt zoveel angst in, dan ben je in 1x klaar.
Militair terugpakken? Eh hoe dan?
Het eerste land dat Rusland iets doet, zal ook tig nucleaire bommen mogen ontvangen.
Dat risico gaat geen enkel land nemen...
4D schaken met damstukken, mens-erger-je-niet pionnen en monopoly speelstukken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:52 schreef Za het volgende:
[..]
Welnee.
Die zgn aanval op het oliedepot gaat ertoe leiden dat hij het regime gaat afzetten.
Waarom niet? Rusland's bestaan komt al in gevaar omdat Oekraine bekijkt of het NATO lidmaatschap iets voor hun is.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze zeiden "als het bestaan van Rusland in gevaar komt".
Met het verlies van een oliedepot komt het bestaan niet in gevaar, tenzij Rusland zo groot is als Monaco en het oliedepot in het midden ligt.
Zolang Putin nog aan de macht is, zal dit een beter scenario zijn voor Putin, dan vriendjes met China en India onder een andere president...quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er valt niks te verkopen als winst als Kiev een radioactieve ruine is, China en India banden met Rusland verbreken en iedereen Rusland de rug toe keert en terugpakt.
Toen stond niet de hele wereld klaar met duizenden kernwapens he. En Rusland verliest minstens zijn overgebleven vrienden en in het ergste geval verandert ook Moskou in een radioactieve krater.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:51 schreef hangtime het volgende:
[..]
Vergeten hoe USA van Japan won?
Met een kernwapen win je zeker wel wat. Dat boezemt zoveel angst in, dan ben je in 1x klaar.
Militair terugpakken? Eh hoe dan?
Het eerste land dat Rusland iets doet, zal ook tig nucleaire bommen mogen ontvangen.
Dat risico gaat geen enkel land nemen...
Putin hangt nu in de gym en zal straks met ontbloot bovenlijf op een beer de grens oversteken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:52 schreef Za het volgende:
[..]
Welnee.
Die zgn aanval op het oliedepot gaat ertoe leiden dat hij het regime gaat afzetten.
Daarvoor rennen zijn orcjes wel allemaal de verkeerde kant op, schat.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:52 schreef Za het volgende:
[..]
Welnee.
En toen had Japan geen bondgenoten meer over, Oekraïne heeft die wel nog.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toen stond niet de hele wereld klaar met duizenden kernwapens he. En Rusland verliest minstens zijn overgebleven vrienden en in het ergste geval verandert ook Moskou in een radioactieve krater.
Het is natuurlijk niet uit te sluiten, maar het zal niet voor hem leiden tot een glorieuze overwinning of een rooskleurige toekomst voor Rusland.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:53 schreef Shotty het volgende:
[..]
Waarom niet? Rusland's bestaan komt al in gevaar omdat Oekraine bekijkt of het NATO lidmaatschap iets voor hun is.
het gaat Putin niet om een echte reden, enkel en alleen om een smoes te verzinnen.
Vergeet het "denazificeren" door mensen met SS tatoo's op een jood te laten jagen niet he?
[..]
Zolang Putin nog aan de macht is, zal dit een beter scenario zijn voor Putin, dan vriendjes met China en India onder een andere president...
Welk land gaat nou serieus een kernwapen inzetten op Moskou als Ukraine er 1 om de oren krijgt?quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toen stond niet de hele wereld klaar met duizenden kernwapens he. En Rusland verliest minstens zijn overgebleven vrienden en in het ergste geval verandert ook Moskou in een radioactieve krater.
Die beer dient wel eerst een negatief pcr testresultaat te kunnen overleggen; boomerbikkel Poetin is doodsbang voor corona.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Putin hangt nu in de gym en zal straks met ontbloot bovenlijf op een beer de grens oversteken.
Als Putin uit was op een rooskleurige toekomst voor Rusland, had hij lang geleden al andere beslissingen genomen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet uit te sluiten, maar het zal niet voor hem leiden tot een glorieuze overwinning of een rooskleurige toekomst voor Rusland.
Het zal ook niet nodig zijn omdat Rusland het ook niet zal inzetten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:56 schreef hangtime het volgende:
[..]
Welk land gaat nou serieus een kernwapen inzetten op Moskou als Ukraine er 1 om de oren krijgt?
Geen enkel land gaat zelfmoord plegen voor Ukraine, kan ik je nu alvast melden.
Er gaat ook geen enkel land meer normaal met Rusland om en wie weet is het voor een aantal landen wel genoeg om hem nucleair terug (of op andere wijze) terug te pakken. Hij gaat heus geen kernwapen gebruiken en daarmee wegkomen. Het zal ook voor hem en Rusland leiden tot zeer serieuze gevolgen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:56 schreef hangtime het volgende:
[..]
Welk land gaat nou serieus een kernwapen inzetten op Moskou als Ukraine er 1 om de oren krijgt?
Geen enkel land gaat zelfmoord plegen voor Ukraine, kan ik je nu alvast melden.
Wat krijg ik van je als het wel gebeurd?quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zal ook niet nodig zijn omdat Rusland het ook niet zal inzetten.
Putin zorgt er zelf voor dat het voortbestaan van Rusland in gevaar komt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze zeiden "als het bestaan van Rusland in gevaar komt".
Met het verlies van een oliedepot komt het bestaan niet in gevaar, tenzij Rusland zo groot is als Monaco en het oliedepot in het midden ligt.
Jij hebt wel een erg roze bril op.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er gaat ook geen enkel land meer normaal met Rusland om en wie weet is het voor een aantal landen wel genoeg om hem nucleair terug (of op andere wijze) terug te pakken. Hij gaat heus geen kernwapen gebruiken en daarmee wegkomen. Het zal ook voor hem en Rusland leiden tot zeer serieuze gevolgen.
Als je dolgraag gelooft dat ie met nukes gaat gooien, kan ik je echt niet van die gedachte brengen hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:58 schreef Shotty het volgende:
[..]
Als Putin uit was op een rooskleurige toekomst voor Rusland, had hij lang geleden al andere beslissingen genomen.
Putin wil een rooskleurige toekomst voor Putin, mischien een paar van zijn vriendjes, maar voor Rusland? dat interesseert hem geen sier.
Ik ga die weddenschap aan!quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je dolgraag gelooft dat ie met nukes gaat gooien, kan ik je echt niet van die gedachte brengen hoor.
Maar wil je misschien met me wedden? Als er voor de jaarwisseling niet met nukes is gegooid, stuur je me een mooie fles whiskey. Indien wel, dat stuur ik een fles drank naar keuze naar jou.
Bovengenoemde fles whisky?quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Wat krijg ik van je als het wel gebeurd?
1000 euro wedje leggen dat het dit jaar nog gebeurd?
Ik heb het vermoeden dat je wat drank op hebt? Kan gebeuren op vrijdagavond. Misschien even weg van de schermpjes en morgen weer proberenquote:Op vrijdag 1 april 2022 22:59 schreef hangtime het volgende:
[..]
Wat krijg ik van je als het wel gebeurd?
1000 euro wedje leggen dat het dit jaar nog gebeurd?
Als ik er niet heilig van ben overtuigd dat Poetin kernwapens gaat inzetten, heb ik een roze bril? Hoor je jezelf wel praten?quote:
Alright, leuk! We spreken elkaar minstens weer met oud en nieuw!quote:
Ik hoop dat het leuk is, dat zeker. Ik geef het liefst die fles whiskey aan jou!quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alright, leuk! We spreken elkaar minstens weer met oud en nieuw!
duizenden jaren geschiedenis vertellen 1 ding: Rusland zal conventioneel deze oorlog niet winnen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er gaat ook geen enkel land meer normaal met Rusland om en wie weet is het voor een aantal landen wel genoeg om hem nucleair terug (of op andere wijze) terug te pakken. Hij gaat heus geen kernwapen gebruiken en daarmee wegkomen. Het zal ook voor hem en Rusland leiden tot zeer serieuze gevolgen.
DEAL. en ik stuur je die lekkere Schotse Whisky met plezier.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je dolgraag gelooft dat ie met nukes gaat gooien, kan ik je echt niet van die gedachte brengen hoor.
Maar wil je misschien met me wedden? Als er voor de jaarwisseling niet met nukes is gegooid, stuur je me een mooie fles whiskey. Indien wel, dat stuur ik een fles drank naar keuze naar jou.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 22:55 schreef Beathoven het volgende:
Putin hangt nu in de gym en zal straks met ontbloot bovenlijf op een beer de grens oversteken.
Top!!quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:09 schreef Shotty het volgende:
[..]
DEAL. en ik stuur je die lekkere Schotse Whisky met plezier.
ik hoop nog dat ik verlies ook.
Ik heb jarenlang een Putin kalender op de plee gehad.quote:
Ik zou hem nu in de pot hangen als pisvliegjequote:Op vrijdag 1 april 2022 23:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang een Putin kalender op de plee gehad.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Ok. Gentlemen's agreement.quote:
Niet meer aangeschaft in 2022. Had al zo'n voorgevoel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zou hem nu in de pot hangen als pisvliegje
Heh, check.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ok. Gentlemen's agreement.
wel 1 aanpassing: mocht in deze weddenschap niet verliezen, stort jij het bedrag voor een goede fles drank aan een goed doel om Oekraïne te helpen. Ik zal toch niet kunnen genieten van een fles drank die ik van zo een weddenschap "win".
Leuk dat je meepost! Eerlijk gezegd zie ik ze liever de tanks in zijn achteruit zetten hoor. Het alternatief is dat ze Oekraine onder de voet lopen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik las iets over een weddenschap voor een fles drank en, hatseflats na 4 weken honderden topics lurken over de komende wereldoorlog, heb ik nu alsnog een account aangemaakt.
Maar dat terugtrekken door de Russen, zit me totaal niet lekker.
Niet vergeten je high proteine kwarkjes te eten.quote:
Of hij “wint” en er komt voor ons allemaal geen Oud en Nieuw meer.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alright, leuk! We spreken elkaar minstens weer met oud en nieuw!
Ik dacht eerder dat Putin/ pudding eerder nog best wel een punt had... Nu vind ik dat die kerel gewoon moet hangen. En ik kom kijken! Walgelijk figuur dat het is. Nog nooit zo'n hekel gehad aan een persoon. Hitler is het, niet meer, en misschien nog wel meerquote:Op vrijdag 1 april 2022 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet meer aangeschaft in 2022. Had al zo'n voorgevoel.
Nu hangt er gewoon een 'Utrecht bij nacht' kalender.
Allemaal de polonaise door Oekraine.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:58 schreef Stoorzendert het volgende:
Buurtfeest als Pudding aan de galg hangt!
Minimaal. Maar ik verwerlkom de Oekraïners hier nu ook hoor. Een beetje anders als de vluchtelingen uit het midden oosten...quote:
Zo steek ik ook wel eens vuurwerk af, maar okéquote:Op zaterdag 2 april 2022 00:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe een shockwave (van bijvoorbeeld een bom) eruit ziet
[ twitter ]
En in het open veld:quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe een shockwave (van bijvoorbeeld een bom) eruit ziet
[ twitter ]
Genotenquote:
Er is inderdaad een pijpleiding, en er zijn plannen nog een extra pijpleiding: Power of Siberia 2. Grote probleem voor de Russen is dat de oostelijke en westelijke netwerken niet aan elkaar gekoppeld zijn. Daarnaast is de capaciteit van de pijpleidingen richting Europa (exclusief Nord Stream 2) vier keer zo groot als wat er richting China loopt, dus de Chinezen zullen de Europese vraag niet kunnen compenseren, zelfs als de tweede pijpleiding gebouwd zou worden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 21:37 schreef Vallon het volgende:
Terzijde, nog even over het gas....... er schijnt - wat ik niet wist - dus WEL een pijplijn te zijn tussen Rusland en China die meerdere knoopunten heeft om Chinees grondgebied aan te sluiten.
[..]
Zie ook wiki dat verteld dat de capaciteit is 61Miljard Kuub (jaarbasis $400Miljard=$0.15/m³) is, ongeveer 10% meer dan dat van (oude) Nordstream (55M³).
Kan niet goed vinden of -en in welke mate die pijplijn daadwerkelijk operationeel is.
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Putin lepeltje doet op rug de Xi Jinping die dat (p)aaien wel prima zal vinden om zo zijn land minder wat afhankelijk te maken van kolen.
Die vette pad die erbij hoort met zijn voetbaltrainer uit de jaren 80 jas.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Kadyrov inspecteert zijn manschappen
die Hummer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een homojasquote:Op zaterdag 2 april 2022 00:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
die Hummer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een H2quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
die Hummer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door superniger op 02-04-2022 01:02:03 ]
Dit is pas een Hummer;quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Een H2
Er is een reden dat je die nooit meer ziet rijden, ding start waarschijnlijk niet eens
Grappig hoe dit in het westen net Andersom is.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Some of you may day but thats a sacrifice I'm willing to make...
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor zover ik zelf geen 'jongere' zou zijn, moet ik in levende lijve de eerste jongere nog spreken die tegen NATO is, dus of de fp nu zo'n representatieve bron is...?quote:Op zaterdag 2 april 2022 06:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Grappig hoe dit in het westen net Andersom is.
Ouderen zijn voor navo / tegen Rusland, jongeren (zie ieder bericht hierover FP) zijn tegen de navo en vol begrip voor Rusland.
Beide zijn resultaat van een mislukte maatschappij voor de huidige generaties, laten we zeggen alles onder de 35.
Die man is niet veel meer dan een circusact. Hadden de Russen zich de afgelopen 15 jaar maar gefocust op het vervangen van dit soort types door solide bestuurders.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
die Hummer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Olie-export levert Rusland 5 keer meer op dan gasexport. De enige reden waarom er zo op gas gefocust wordt is omdat wij er afhankelijk van zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er is inderdaad een pijpleiding, en er zijn plannen nog een extra pijpleiding: Power of Siberia 2. Grote probleem voor de Russen is dat de oostelijke en westelijke netwerken niet aan elkaar gekoppeld zijn. Daarnaast is de capaciteit van de pijpleidingen richting Europa (exclusief Nord Stream 2) vier keer zo groot als wat er richting China loopt, dus de Chinezen zullen de Europese vraag niet kunnen compenseren, zelfs als de tweede pijpleiding gebouwd zou worden.
Behoorlijk indrukwekkend, dat boomerbataljon 'avondrood'. Die marcheren op een stukje berkenschors en de gedachte aan Marx zó naar Washington.quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:51 schreef slashdotter3 het volgende:
In oorlogstijd kunnen professionele soldaten niet dienstweigeren, dat is desertie. Maar omdat het een 'speciale operatie' en geen oorlog kunnen ze legaal weigeren en worden ze hooguit ontslagen. Wat ze nu dus massaal doen.
[ twitter ]
Ik hoop dat hij snel ergens meedoet met zijn manschappen. Dan zijn we daar ook vanaf.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
die Hummer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De USA gaat nog wel een paar jaar door hiermeequote:Op vrijdag 1 april 2022 22:43 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daarmee overgave van Ukraine wint.
Ja ik denk dat hij daarmee ongestraft wegkomt, we kunnen moeilijk Rusland gaan nuken.
De wraak van Rusland zal te lomp zijn op nucleair gebied en dat weten we allemaal.
quote:VS steunen Oekraïense defensie met nog eens 300 miljoen dollar
Het Amerikaanse ministerie van Defensie trekt nog eens 300 miljoen dollar (271 miljoen euro) uit voor extra militaire steun aan Oekraïne.
Volgens een verklaring van het ministerie zal het geld worden besteed aan onder meer lasergestuurde raketsystemen, drones, pantservoertuigen, machinegeweren en satellietdiensten.
De regering van president Joe Biden heeft in totaal meer dan 2,3 miljard dollar beschikbaar gesteld voor versterking van de Oekraïense strijdkrachten.
Het merendeel van dat geld, ruim 1,6 miljard dollar, is toegezegd sinds de Russische inval in Oekraïne, die op 24 februari begon.
Donderdag bood Biden in een telefoongesprek met zijn Oekraïense ambtgenoot Volodimir Zelenski ook 500 miljoen dollar financiële hulp aan.
En dat ze allemaal in een zelfde gebouw gaan slapen , goed voor een US spysatelliet te vinden en een Turkse drone om een bom op te droppenquote:Op zaterdag 2 april 2022 07:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij snel ergens meedoet met zijn manschappen. Dan zijn we daar ook vanaf.
De NATO doet niet mee in de oorlog ??quote:Op zaterdag 2 april 2022 07:55 schreef speknek het volgende:
Volgens Oekraïne zijn de 1500 soldaten in Transnistrie zich aan het mobiliseren. Om nog maar eens aan te tonen hoe wanhopig de Russen zijn. Die soldaten worden weggevaagd en dan kan Moldavië ook Transnistrie terugnemen.
Link? Ik ken geen enkele jongere die tegen de NAVO is en al helemaal niet iemand die begrip heeft voor Rusland.quote:Op zaterdag 2 april 2022 06:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ouderen zijn voor navo / tegen Rusland, jongeren (zie ieder bericht hierover FP) zijn tegen de navo en vol begrip voor Rusland.
Beide zijn resultaat van een mislukte maatschappij voor de huidige generaties, laten we zeggen alles onder de 35.
Individuele landen steunen Oekraïne.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De NATO doet niet mee in de oorlog ??
Ik geloof er geen ene zak van
https://www.telegraaf.nl/(...)s-in-eigen-luchtruim
Link? Dit heb ik niet zo 1 2 3 voor je.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Link? Ik ken geen enkele jongere die tegen de NAVO is en al helemaal niet iemand die begrip heeft voor Rusland.
Naast Rutte??quote:Op vrijdag 1 april 2022 23:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zou hem nu in de pot hangen als pisvliegje
Dat is geen representatief beeld. Anti corona beleid figuren hadden online ook het grootste woord. Dan leek het soms net dat niemand zich liet vaccineren, terwijl de cijfers een ander beeld gaven en mijn omgeving ook. Zal hiermee niet anders zijn, de kleine minderheid heeft de grootste mond.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Link? Dit heb ik niet zo 1 2 3 voor je.
Het speelt ook meer af in Amerika dan hier.
Maar ik zou zeggen lees Oekraïne artikelen op de FP en zie de verdeling in het commentaar.
Fok krijgt duizenden reacties per dag van een doorsnee van allerlei volk jong en oud.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:31 schreef wpor het volgende:
[..]
Dat is geen representatief beeld. Anti corona beleid figuren hadden online ook het grootste woord. Dan leek het soms net dat niemand zich liet vaccineren, terwijl de cijfers een ander beeld gaven en mijn omgeving ook. Zal hiermee niet anders zijn, de kleine minderheid heeft de grootste mond.
Kan me wel voorstellen dat Amerikanen de NAVO iets minder belangrijk vinden. Deze oorlog is een ver van hun bed show.
Poll onder 100 deelnemers die niet willekeurig zijn? Dat noem ik nergens. Mensen die ergens tegen zijn zijn geneigd dat actief uit te spreken op online media. Hoeveel procent was gevaccineerd? 83% oid? Dat was online echt niet terug te zien hoor, en met name niet op Twitter. En Fok gebruikers zijn echt geen goede representatieve weergave van onze hele maatschappij hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Fok krijgt duizenden reacties per dag van een doorsnee van allerlei volk jong en oud.
Zo niet weten waarom dit minder representatief zou zijn dan de gemiddelde poll gehouden onder 100 deelnemers die vaak ook nog eens niet zo willekeurig zijn.
Nee, godzijdank.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:44 schreef wpor het volgende:
[..]
Poll onder 100 deelnemers die niet willekeurig zijn? Dat noem ik nergens. Mensen die ergens tegen zijn zijn geneigd dat actief uit te spreken op online media. Hoeveel procent was gevaccineerd? 83% oid? Dat was online echt niet terug te zien hoor, en met name niet op Twitter. En Fok gebruikers zijn echt geen gedoe representatieve weergave van onze hele maatschappij hoor.
Nou, men pakke ff een willekeurig bericht met 50 plus reacties. Rusland beschuldigt Oekraïne van luchtaanvallen op Russisch grondgebiedquote:Op zaterdag 2 april 2022 08:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Fok krijgt duizenden reacties per dag van een doorsnee van allerlei volk jong en oud.
Zo niet weten waarom dit minder representatief zou zijn dan de gemiddelde poll gehouden onder 100 deelnemers die vaak ook nog eens niet zo willekeurig zijn.
Jongeren in westen zijn tegen navo en vol begrip rusland, want kijk fp fokquote:Op zaterdag 2 april 2022 06:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Denk niet dat je je moet verkijken hoe hoog het trol gehalte is op online forums.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maar ik zou zeggen lees Oekraïne artikelen op de FP en zie de verdeling in het commentaar.
Transnistrië kan enkel via Oekraine of Moldavië bereikt worden. Voor Russische militairen is de weg via Oekraine sinds 2015 afgesloten, Moldavië had dat ook kunnen doen, maar laat de Russen via de luchthaven van Chișinău naar en van Transnistrië reizen. Ik weet niet of Moldavië zin heeft in het heroveren van Transnistrië, best mogelijk dat ze een diplomatieke oplossing verkiezen zoals met Gagaoezië dat in 1994 autonomie kreeg (en de garantie dat het onafhankelijk zal worden indien de rest van Moldavië herenigt met Roemenië).quote:Op zaterdag 2 april 2022 07:55 schreef speknek het volgende:
Volgens Oekraïne zijn de 1500 soldaten in Transnistrie zich aan het mobiliseren. Om nog maar eens aan te tonen hoe wanhopig de Russen zijn. Die soldaten worden weggevaagd en dan kan Moldavië ook Transnistrie terugnemen.
Hoe zegt dat bericht dat de NATO wel meedoet?quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De NATO doet niet mee in de oorlog ??
Ik geloof er geen ene zak van
https://www.telegraaf.nl/(...)s-in-eigen-luchtruim
Ik lees hier al een tijdje mee en ik zie helemaal geen Rusland fans en anti NAVO verhalen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Rusland heeft de oorlog dan ook gewoon verloren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:05 schreef speknek het volgende:
Nog meer burgers bevrijd van de nazis.
[ twitter ]
NATO is weggelakt en vervangen door geel en blauwquote:Op zaterdag 2 april 2022 08:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe zegt dat bericht dat de NATO wel meedoet?
Okee...quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:12 schreef michaelmoore het volgende:
NATO is weggelakt en vervangen door geel en blauw
quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:05 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Laten we het allemaal hopenquote:Op zaterdag 2 april 2022 09:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Rusland heeft de oorlog dan ook gewoon verloren.
Al duurt het 20 jaar, Oekraïne gaat de Krim weer terug nemen en de Donbas.
Daarna hopelijk bij de navo.
Middeleeuwse praktijken, mensen blijven toch simpele wezentjes.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:05 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Eerst zien dan geloven.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:05 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ik bekijk het toch anders, wat de Russen doen is altijd erger dan de nieuwsberichten doen vermoedenquote:
Want bezet zijn door, in dit geval Rusland, is zo goed voor de mensenlevens.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:15 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Heeft die comedian de Donbas al opgegeven? Zou een hoop mensenlevens besparen.
de enigste die ik ken die voor Rusland is, is zo een wappie die er heilig van overtuigd waren dat wij allemaal al dood hadden moeten zijn omdat we gevaccineerd zijn. niet bepaald serieus te nemen dus.quote:Op zaterdag 2 april 2022 08:31 schreef wpor het volgende:
[..]
Dat is geen representatief beeld. Anti corona beleid figuren hadden online ook het grootste woord. Dan leek het soms net dat niemand zich liet vaccineren, terwijl de cijfers een ander beeld gaven en mijn omgeving ook. Zal hiermee niet anders zijn, de kleine minderheid heeft de grootste mond.
Kan me wel voorstellen dat Amerikanen de NAVO iets minder belangrijk vinden. Deze oorlog is een ver van hun bed show.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
NATO is weggelakt en vervangen door geel en blauw
Als het daadwerkelijk gebeurd is is het een grof schandaal en zijn dat keiharde oorlogsmisdaden. Maar zo lang ik de Russen niet zie koppensnellen en fietsers voor de lol zie afknallen geloof ik er niet zoveel van. Pallywood v2...quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:20 schreef scrupuleus het volgende:
Ik bekijk het toch anders, wat de Russen doen is altijd erger dan de nieuwsberichten doen vermoeden
Dat kanquote:Op zaterdag 2 april 2022 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk gebeurd is is het een grof schandaal en zijn dat keiharde oorlogsmisdaden. Maar zo lang ik de Russen niet zie koppensnellen en fietsers voor de lol zie afknallen geloof ik er niet zoveel van. Pallywood v2...
Gezien de vele verhalen van compleet willekeurige mensen die gevlucht zijn, officiële instanties uit Oekraïne en van buitenaf.. er zijn veel te veel verhalen en beelden om dit nog weg te wuiven als “zolang ik niet gezien heb, is het niet zo”.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk gebeurd is is het een grof schandaal en zijn dat keiharde oorlogsmisdaden. Maar zo lang ik de Russen niet zie koppensnellen en fietsers voor de lol zie afknallen geloof ik er niet zoveel van. Pallywood v2...
Het eerste wat sneuvelt ten tijde van oorlog is de waarheid. En ik zeg ook niet dat het niet gebeurd kan zijn maar laat ze het eerst maar eens grondig onderzoeken. Dat lijkt me de normale gang van zaken ongeacht aan welke kant van het conflict je staat.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gezien de vele verhalen van compleet willekeurige mensen die gevlucht zijn, officiële instanties uit Oekraïne en van buitenaf.. er zijn veel te veel verhalen en beelden om dit nog weg te wuiven als “zolang ik niet gezien heb, is het niet zo”.
Verkrachtingen daarna vermoorden, incl minderjarigen, honden afnemen van mensen en opeten en dat soort shit.
Uitgebreid lachen de Russen erom in onderschepte telefoongesprekken.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Russen belangrijke strategische punten ook wel ondermijnd hebben.quote:Nee, enige waar ik op hoop, nu de Russen sneller terug trekken dan Oekraïne in kaart kan brengen wat ze weer innemen, dat Oekraïne nu niet de fout maakt zichzelf tot een statisch voorwerp te maken in herveroverde dorpen etc.
Ik heb zo’n flauw vermoeden dat de Russen de logistieke lijn wil verkorten, Oekraïense troepen dichterbij wil halen en ze tegelijkertijd willen vast pinnen op kruispunt locaties.. en dan weer net zoals Mariupol een en al artillerie.
De hoofden zijn per ongeluk vanaf gevallen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo grappig is die Poetin anders niet hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:15 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Heeft die comedian de Donbas al opgegeven? Zou een hoop mensenlevens besparen.
Ik dacht dat mijnen en clustermunitie verboden waren in oorlogen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het eerste wat sneuvelt ten tijde van oorlog is de waarheid. En ik zeg ook niet dat het niet gebeurd kan zijn maar laat ze het eerst maar eens grondig onderzoeken. Dat lijkt me de normale gang van zaken ongeacht aan welke kant van het conflict je staat.
Maar goed, elke keer levert dit weer een rel op omdat sommigen het niet met mij eens zijn.
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Russen belangrijke strategische punten ook wel ondermijnd hebben.
Ja, zijn niet verboden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:04 schreef Candymannetje het volgende:
Ik dacht dat mijnen en clustermunitie verboden waren in oorlogen.
Of vergis ik me nou?
Ik ben het wel met je eens. Als je de Russische kanalen zou volgen hoor je weer verhalen van gevluchte mensen uit Marioepol dat ze als schild werden gebruikt en zelfs de stad niet mochten verlaten en werden gewoon afgeknald wilden ze alsnog de stad verlaten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het eerste wat sneuvelt ten tijde van oorlog is de waarheid. En ik zeg ook niet dat het niet gebeurd kan zijn maar laat ze het eerst maar eens grondig onderzoeken. Dat lijkt me de normale gang van zaken ongeacht aan welke kant van het conflict je staat.
Maar goed, elke keer levert dit weer een rel op omdat sommigen het niet met mij eens zijn.
[..]
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de Russen belangrijke strategische punten ook wel ondermijnd hebben.
Dat klopt sowieso al niet, gezien er tot niet eens heel lang geleden nog waarnemers waren zoals Griekse diplomaat.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens. Als je de Russische kanalen zou volgen hoor je weer verhalen van gevluchte mensen uit Marioepol dat ze als schild werden gebruikt en zelfs de stad niet mochten verlaten en werden gewoon afgeknald wilden ze alsnog de stad verlaten.
De waarheid zal goed onderzocht moeten worden.
Daar hebben ze toch geen geld meer voor.quote:
Heb jij het gezien? Zonder bewijzen moet je niks geloven in tijden van oorlog.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:02 schreef speknek het volgende:
[..]
De hoofden zijn per ongeluk vanaf gevallen?
Vieze oorlog.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat klopt sowieso al niet, gezien er tot niet eens heel lang geleden nog waarnemers waren zoals Griekse diplomaat.
Die vertellen zoals je het verwacht, Russen bombardeerde de vluchtroutes met die rare raket dingen wat mijnenleggers zijn.
Of beschoten de bussen en ophaalroutes, zagen we notabene live gebeuren in het begin.
Je weet wel dat hele gezin wat werd vermoord voor de ogen van de camera van cnn of whatever en de vader er achter moest komen via Twitter.
Russen en hun leugens kunnen de tering krijgen.
Smeulende Russische tanksquote:Op zaterdag 2 april 2022 10:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Groen gras, witte sneeuw, boomer @:michaelmoore ...
De twitter account die ik net linkte, caucasuswarreport, heeft allemaal beeldmateriaal als je het graag wil zien. Ik ga er zelf niet op klikken, maar de tweedehandsbevestiging van andere users was genoeg voor mij.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Heb jij het gezien? Zonder bewijzen moet je niks geloven in tijden van oorlog.
Zou die al hebben opgemerkt dat bij de meeste protesten in Rusland zowel politie als demonstranten met mondkapje (!!) op lopen?quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:31 schreef Shotty het volgende:
[..]
de enigste die ik ken die voor Rusland is, is zo een wappie die er heilig van overtuigd waren dat wij allemaal al dood hadden moeten zijn omdat we gevaccineerd zijn. niet bepaald serieus te nemen dus.
Geklikt, weinig gezien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:09 schreef speknek het volgende:
De twitter account die ik net linkte, caucasuswarreport, heeft allemaal beeldmateriaal als je het graag wil zien. Ik ga er zelf niet op klikken, maar de tweedehandsbevestiging van andere users was genoeg voor mij.
Weinig te zien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:09 schreef speknek het volgende:
[..]
De twitter account die ik net linkte, caucasuswarreport, heeft allemaal beeldmateriaal als je het graag wil zien. Ik ga er zelf niet op klikken, maar de tweedehandsbevestiging van andere users was genoeg voor mij.
Het probleem met oorlogsmisdaden is dat tenzij Rusland volledig verliest de schuldigen nooit vervolgd, laat staan veroordeeld zullen worden. Overigens durf ik er wel een andere term in te gooien als het gaat over Putin en zijn legerleiding. Misdaden tegen de menselijkheid. Systematisch gebruik maken van misdaden om het doel te bereiken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:22 schreef pvdplanet het volgende:
Gore Russen schieten op burgers
https://youtube.com/shorts/83--mAw9UmI?feature=share
Wie is ze?quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het eerste wat sneuvelt ten tijde van oorlog is de waarheid. En ik zeg ook niet dat het niet gebeurd kan zijn maar laat ze het eerst maar eens grondig onderzoeken.
Oekraine onderzoekt een aantal gevallen zelf iig waaronder dat knieschot verhaal en er is nu ook een onderzoek van het ICC gaande. Vanuit Rusland blijft het uiteraard muisstil.quote:
Dank, voor je antwoord, maar helder,quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine onderzoekt een aantal gevallen zelf iig waaronder dat knieschot verhaal en er is nu ook een onderzoek van het ICC gaande. Vanuit Rusland blijft het uiteraard muisstil.
Wat verwacht je dan. Wat Rusland ook doet niemand wil met hun meewerken. Rusland heeft het westen al opgegeven. Zou ik ook doen als ik hun was.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine onderzoekt een aantal gevallen zelf iig waaronder dat knieschot verhaal en er is nu ook een onderzoek van het ICC gaande. Vanuit Rusland blijft het uiteraard muisstil.
Ja, geen enkel probleem, zijn ze ook al mee bezig (VN strafhof): https://www.nd.nl/nieuws/(...)zoek-oorlogsmisdadenquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:36 schreef ExTec het volgende:
Heb je het over die VN waar rusland in zit en alles weg veto'd?
Maar hoe werkt dat dan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, geen enkel probleem, zijn ze ook al mee bezig (VN strafhof): https://www.nd.nl/nieuws/(...)zoek-oorlogsmisdaden
Ik doelde op incidenten door Oekrainse soldaten, natuurlijk. Niet op Russische, dat is een wat lastiger verhaal om daarvan alleen de beoordeling bij Oekraine te laten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dank, voor je antwoord, maar helder,
Als Oekraïne zegt dat het oorlogsmisdaad is, is het dat dus ook?
ICC zit in Den Haag en hun onderzoekers gaan ter plaatste te werk, niet vanuit New Yorkquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat dan.
Die onthoofde mensen hier boven, tenzij er iemand naar voren treed die aangeeft dat die getuigen was, gaan ze zoveel 1000KM verderop in New York niet met zekerheid ja/nee kunnen zeggen?
En ik ben er vrij zeker van dat de VN niet het exclusieve recht heeft om oorlogsmisdaden te vervolgen? Volgens mij mogen staten dat ook.
Nou ja, geen idee?quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doelde op incidenten door Oekrainse soldaten, natuurlijk. Niet op Russische, dat is een wat lastiger verhaal om daarvan alleen de beoordeling bij Oekraine te laten.
Same differencequote:Op zaterdag 2 april 2022 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ICC zit in Den Haag en hun onderzoekers gaan ter plaatste te werk, niet vanuit New York
Nog even en alles wat op Russische vrachtwagens ligt is oorlogsbuit... Zelfs de wapens en munitie...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:41 schreef Perrin het volgende:
Echt he, wasmachines. Armlastige Russische plattelandsjeugd op moord- en rooftocht.
[ twitter ]
Ze gebruiken goeddeels dezelfde wapens dus...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog even en alles wat op Russische vrachtwagens ligt is oorlogsbuit... Zelfs de wapens en munitie...
Ga er maar vanuit dat een organisatie zo groot als de ICC echt wel middelen en getuigen vindt om dergelijke rechtszaken te starten en verantwoordelijken op te sporen. Die Joegoslavië-misdadigers zijn uiteindelijk ook opgespoord en veroordeeld. Voor de precieze details zal je toch moeten solliciteren om het van dichtbij mee te maken vrees ikquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat dan.
Die onthoofde mensen hier boven, tenzij er iemand naar voren treed die aangeeft dat die getuigen was, gaan ze zoveel 1000KM verderop in New York niet met zekerheid ja/nee kunnen zeggen?
En ik ben er vrij zeker van dat de VN niet het exclusieve recht heeft om oorlogsmisdaden te vervolgen? Volgens mij mogen staten dat ook.
Zeker, maar dan zou je kunnen concluderen dat het riedeltje "we weten niet zeker of die burgers die onthoofd zijn ook een oorlogsmisdaad is" heel snel oud word.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
Rusland of Oekraine mag natuurlijk eigen soldaten die onwettige daden doen zelf ook vervolgen maar zo niet dan komt het ICC er aan te pas, die heeft daar inderdaad de autoriteit voor. Maar zoals als altijd, dat vereist soms medewerking van een land en dat wil nog wel eens problematisch zijn
Het werkt meestal niet zo gek veel anders dan civiel recherche onderzoek, daar ben je ook veelal afhankelijk van getuigenverklaringen en eventueel fysiek bewijsmateriaal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat een organisatie zo groot als de ICC echt wel middelen en getuigen vindt om dergelijke rechtszaken te starten en verantwoordelijken op te sporen. Die Joegoslavië-misdadigers zijn uiteindelijk ook opgespoord en veroordeeld. Voor de precieze details zal je toch moeten solliciteren om het van dichtbij mee te maken vrees ik
Hang daar vanuit je gevoel eens een percentage aan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat een organisatie zo groot als de ICC echt wel middelen en getuigen vindt om dergelijke rechtszaken te starten en verantwoordelijken op te sporen. Die Joegoslavië-misdadigers zijn uiteindelijk ook opgespoord en veroordeeld. Voor de precieze details zal je toch moeten solliciteren om het van dichtbij mee te maken vrees ik
Ja echt he... Wasmachines...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
Ze gebruiken goeddeels dezelfde wapens dus...
Ik moet zeggen, wasmachines is toch wat armoedig, dat zijn 3e wereld zaken,
Ja, dat is meestal zo maar zonder onderzoek ik dat altijd een enorm lastig verhaal. Lijkt het een oorlogsmisdaad? Absoluut. Kan het zijn dat het in scene gezet is en dat de burgers al dood waren en toen onthoofd zijn? Ook mogelijk. Minder waarschijnlijk maar zonder onderzoek niet zomaar te zeggen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar dan zou je kunnen concluderen dat het riedeltje "we weten niet zeker of die burgers die onthoofd zijn ook een oorlogsmisdaad is" heel snel oud word.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja echt he... Wasmachines...![]()
Me dunkt dat ze wel wat belangrijkers hadden kunnen opladen.
Maar "we kunnen niet zeker weten dat het niet Oekraïners zelf waren die dit gedaan hebben", amirite?quote:During modern-day armed conflicts, looting is prohibited by international law, and constitutes a war crime.
Even voor alle duidelijkheid, ik keur niets goed, ik praat niets goed, ik geef alleen weer hoe de situatie ligt mbt het opsporen en vervolgen van oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Maar "we kunnen niet zeker weten dat het niet Oekraïners zelf waren die dit gedaan hebben", amirite?
Misschien voor onderdelen die gebruikt kunnen worden voor hun kapotte tanks.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze gebruiken goeddeels dezelfde wapens dus...
Ik moet zeggen, wasmachines is toch wat armoedig, dat zijn 3e wereld zaken,
Hoeveelheid dode Ruskies lijkt mij meer van belang voor de motivatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Gisteren was een goede dag schijnbaar. Hoeveel honderd miljoen euro kapitaalvernietiging is dit?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukrainequote:Prisoners of war
Russia claimed to have captured 572 Ukrainian soldiers by 2 March 2022,[355] while Ukraine claimed 562 Russian soldiers were being held as prisoners as of 20 March,[356] with 10 previously reported released in prisoner exchanges for five Ukrainian soldiers and the mayor of Melitopol.[357][358] Subsequently, the first large prisoner exchange took place on 24 March, when 10 Russian and 10 Ukrainian soldiers, as well as 11 Russian and 19 Ukrainian civilian sailors, were exchanged.[359][360] On 1 April, 86 Ukrainian servicemen were exchanged[361] for an unknown number of Russian troops.[362]
...
Eh.....ik denk niet dat je met dat excuus weg gaat komenquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Misschien voor onderdelen die gebruikt kunnen worden voor hun kapotte tanks.
Ik ben het met je eens...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid, ik keur niets goed, ik praat niets goed, ik geef alleen weer hoe de situatie ligt mbt het opsporen en vervolgen van oorlogsmisdaden.
En je eerdere vraag over percentage? Ik denk nog geen 5%.
Maar men gaat bij het ICC wel achter de kopstukken aan en dat heeft wel waarde, denk ik.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar dan zou je kunnen concluderen dat het riedeltje "we weten niet zeker of die burgers die onthoofd zijn ook een oorlogsmisdaad is" heel snel oud word.
Het Joegoslavië-tribunaal heeft 161 mensen veroordeeld, en dat zijn dan eigenlijk uitsluitend figuren hoger in de boom. Ik denk dat dat vrij veel is - een majoor die manschappen de opdracht geeft om moordend en rücksichtslos te werk te gaan mag dan wel rekenen op een ticket naar Ga Gaaga (de Oekraïense transcriptie van Den Haag geloof ik).quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hang daar vanuit je gevoel eens een percentage aan?
Zijn 10% van alle oorlogsmisdaden aangepakt, 20, 50, 70....?
Het is een kutsituatie in ieder opzicht.quote:
Is er misschien een statisticus in the house die uiteen kan zetten, na hoeveel berichten van oorlogsmisdaden de kans dat die allemaal incorrect zijn naar 0 is genaderd?quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een kutsituatie in ieder opzicht.
Ik zou echt gelukkig zijn met de gedachte dat iedere oorlogsmisdaad consequenties heeft in 2022.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is er misschien een statisticus in the house die uiteen kan zetten, na hoeveel berichten van oorlogsmisdaden de kans dat die allemaal incorrect zijn naar 0 is genaderd?
Want voor sommigen hier, die professioneel opgeleid zijn om in hokjes te denken, is alleen The Official Seal of Truth bewijs, en de rest niet.
Misschien dat die tak van sport/wetenschap ons kan helpen
Zelfs het Nederlandse leger neemt witgoed mee op operaties, zo vreemd is dat allemaal niet hoor. Er worden zelfs wasregelingen opgetuigd tijdens oefeningen en operaties...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:52 schreef ExTec het volgende:
Maar "we kunnen niet zeker weten dat het niet Oekraïners zelf waren die dit gedaan hebben", amirite?
Buitengewoon mildquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:09 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Journalist die ook met Olaf Koens werkte eerder...
Precies. Maar een land als Rusland zal er wel mee wegkomen(zie ook MH17) ook al zijn er bewijzen. In Jemen komt SA er ook mee weg.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een kutsituatie in ieder opzicht.
Ik zou echt gelukkig zijn met de gedachte dat iedere oorlogsmisdaad consequenties heeft in 2022.
Wat eten betreft: de Oekraïners weten dat ze dat nodig hebben, dus nemen zoveel mogelijk zelf mee. Wat ze niet mee kunnen nemen laten ze achter met een briefje, in het Russisch: raad eens waar het vergif in zit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja echt he... Wasmachines...![]()
Me dunkt dat ze wel wat belangrijkers hadden kunnen opladen als ze dan toch aan het plunderen geslagen zijn, eten, water en brandstof bv...
Ik geloof er dus ook niet zo in.
Precies, en de afgeluisterde telefoon gesprekken van russische soldaten die trots aan het thuisfront vertelde dat ze aan het plunderen zijn, incl. doe ff een laptop, want die heeft dochterlief aankomend schooljaar nodig, die zouden wel eens niet echt kunnen zijn, toch?quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs het Nederlandse leger neemt witgoed mee op operaties, zo vreemd is dat allemaal niet hoor. Er worden zelfs wasregelingen opgetuigd tijdens oefeningen en operaties...
Hé, daar denk je niet zo aan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs het Nederlandse leger neemt witgoed mee op operaties, zo vreemd is dat allemaal niet hoor. Er worden zelfs wasregelingen opgetuigd tijdens oefeningen en operaties...
Dus deze wasmachines moeten wel gejat zijn?
Wat is dit nou voor vraagquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is er misschien een statisticus in the house die uiteen kan zetten, na hoeveel berichten van oorlogsmisdaden de kans dat die allemaal incorrect zijn naar 0 is genaderd?
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat eten betreft: de Oekraïners weten dat ze dat nodig hebben, dus nemen zoveel mogelijk zelf mee. Wat ze niet mee kunnen nemen laten ze achter met een briefje, in het Russisch: raad eens waar het vergif in zit.
Dit vertelde Igor Novikov (igor novikov ukraine wikipedia). Hij zit nog in Kyiv.
Hey, ik weet het niet, ik ben geen statisticus.quote:
lolquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, ik weet het niet, ik ben geen statisticus.
Lijkt mij, met mijn beperkte kennis, een kansberekening
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik er ook totaal niet bij stilstond dat bij een operatie als deze wasmachines een onderdeel is wat nodig is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.
Ik bedoel meer dat je als Russische militair wel wat anders aan je hoofd hebt dan het opladen van wasmachines... Zo van: "Kom, we worden van alle kanten beschoten, ons eten is op, we hebben bijna geen diesel meer dus laten we maar wat wasmachines jatten!"...
Weet je wel hoe vuil je uniform wordt in het veldquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik er ook totaal niet bij stilstond dat bij een operatie als deze wasmachines een onderdeel is wat nodig is.
Bij alle drilldowns van wat er in een BTG zit, heb ik geen enkele keer was faciliteiten gezien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik er ook totaal niet bij stilstond dat bij een operatie als deze wasmachines een onderdeel is wat nodig is.
Ik ben iig niet degene die uitgebrande wasmachines meteen afdoet als een oorlogsmisdaad... Maar goed, jij je zin verder hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:13 schreef ExTec het volgende:
Precies, en de afgeluisterde telefoon gesprekken van russische soldaten die trots aan het thuisfront vertelde dat ze aan het plunderen zijn, incl. doe ff een laptop, want die heeft dochterlief aankomend schooljaar nodig, die zouden wel eens niet echt kunnen zijn, toch?
In jouw wereld bestaan er naderend tot geen oorlogsmisdaden, en heb je er idd, nog steeds 0 gezien.
Nee, ik weet het, bij deze: je hebt gelijk, geen Seal of Official Truth, geen oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben iig niet degene die uitgebrande wasmachines meteen afdoet als een oorlogsmisdaad... Maar goed, jij je zin verder hoor.
Die zitten dan ook niet in de BTG's maar in het logistieke element.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bij alle drilldowns van wat er in een BTG zit, heb ik geen enkele keer was faciliteiten gezien.
Maar goed, ik snap dat dat sommigen niet zal weerhouden om tot in het oneindige twijfel te zaaien, wat er staat immers inderdaad geen Seal of Official Truth op.
Ja, maar daarom het het wel mooi als AchJa even wat meer toelichting geeft. In militaire dienst waste wij op de hand onze zaken in het veld vandaar dat ik er totaal niet bij stilstond. Maar goed, dienstplicht is natuurlijk geheel iets anders dan een conflict. Het brengt wel wat nuance in deze ellende. Dit terwijl we hier allemaal wel hopen dat de Russen opdonderen uit de Oekraïne.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weet je wel hoe vuil je uniform wordt in het veld
Hey, je hebt al gelijk gekregen, geen oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die zitten dan ook niet in de BTG's maar in het logistieke element.
Quote even waar ik precies zeg dat het geen oorlogsmisdaden kunnen zijn?quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:27 schreef ExTec het volgende:
Hey, je hebt al gelijk gekregen, geen oorlogsmisdaden.
Ja, alles kan. Het kan ook niet hé. En zekerheid is er niet, immers geen Official Seal of Truth.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Quote even waar ik precies zeg dat het geen oorlogsmisdaden kunnen zijn?
Je verwart me met iemand anders.quote:Bij jullie is in vijandelijk gebied door het rode licht rijden al een oorlogsmisdaad, mits de verkeerde partij dat doet natuurlijk...
Doe niet zo vervelend johquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, je hebt al gelijk gekregen, geen oorlogsmisdaden.
Calgon erin, en ze zijn weer als nieuw.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:41 schreef Perrin het volgende:
Echt he, wasmachines. Armlastige Russische plattelandsjeugd op moord- en rooftocht.
[ twitter ]
En feitelijk is dat natuurlijk ook zo, je kunt het natuurlijk in het belachelijke proberen te trekken maar zolang de VN/ICC geen onderzoek heeft gedaan en daar een uitspraak over doet blijft het onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt. Zo simpel is het gewoon.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:36 schreef ExTec het volgende:
Ja, alles kan. Het kan ook niet hé. En zekerheid is er niet, immers geen Official Seal of Truth.
Nou ja, jij vindt het meteen een oorlogsmisdaad, althans zo lees ik het:quote:Je verwart me met iemand anders.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:52 schreef ExTec het volgende:
During modern-day armed conflicts, looting is prohibited by international law, and constitutes a war crime.
Ik vind die zeer formele opstelling dat iets pas een oorlogsmisdaad is, als stempel van waarheid vervelend, en bovendien niets toevoegen.quote:
Ik tel er 112 op één dag. Dit komt waarschijnlijk door de terugtrekking uit Hostomel waardoor er veel meer zichtbaar wordt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Gisteren was een goede dag schijnbaar. Hoeveel honderd miljoen euro kapitaalvernietiging is dit?
En ik vind elk lullig Twitter bericht meteen afdoen als een "oorlogsmisdaad" niets toevoegen...quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:43 schreef ExTec het volgende:
Ik vind die zeer formele opstelling dat iets pas een oorlogsmisdaad is, als stempel van waarheid vervelend, en bovendien niets toevoegen.
Nou dan, ik heb al honderd keer verteld dat propaganda twee kanten opwerkt maar in deze reeks wordt de propaganda wel heel eenzijdig als zoete koek geslikt.quote:Denk dat we allemaal weten dat de waarheid het eerste is wat sneuvelt.
Er is dan ook niks "menselijks" aan een oorlog. Tijdens een oorlog vallen er op de meest gruwelijke manieren doden, simpel zat. En of dat nou allemaal wel of niet rechtmatig is of dat het oorlogsmisdaden zijn kunnen we moeilijk beoordelen vanuit de luie stoel...quote:Maar dan blijft je menselijk kompas over om op te navigeren.
Riedeltje dat "we het niet zeker weten" kennen we nu wel.
En mensen die hier wel navigeren op het menselijk kompas weten genoeg.
Yup, nu zien we wat er zich moet hebben afgespeeld daar bij die fronten rondom Kyiv en in wat voor gigantische puinhoop dat heeft geresulteerd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik tel er 112 op één dag. Dit komt waarschijnlijk door de terugtrekking uit Hostomel waardoor er veel meer zichtbaar wordt.
Plunderen schijnt een oologsmisdaad te zijn, dat is precies wat ik quote, niet meer of niet minder.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:
Nou ja, jij vindt het meteen een oorlogsmisdaad, althans zo lees ik het:
[..]
Ja, ik weet het, je vind je oneindige geroeptoeter dat we het allemaal niet zeker weten een enorme contributie aan deze topic reeksquote:
Lekker vanuit je luie bureaustoel juichen voor de held en kotsen op de boeman en elke gebeurtenis binair in één van de twee hokjes kunnen stoppen: smerige kutrus of dappere Oekraïner, moet toch heerlijk zijn als oorlog zo simpel voor je is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:50 schreef AchJa het volgende:
En ik vind elk lullig Twitter bericht meteen afdoen als een "oorlogsmisdaad" niets toevoegen...
Dat sowieso...quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:56 schreef Perrin het volgende:
Wel of geen oorlogsmisdaden, het blijft een discussie die op de korte termijn volgens mij bar weinig verschil maakt voor de realiteit op de grond daar.
Wat een zeer genuanceerde stroman!quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker vanuit je luie bureaustoel juichen voor de held en kotsen op de boeman en elke gebeurtenis binair in één van de twee hokjes kunnen stoppen: smerige kutrus of dappere Oekraïner, moet toch heerlijk zijn als oorlog zo simpel voor je is.
Dat is de ene uiterste.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker vanuit je luie bureaustoel juichen voor de held en kotsen op de boeman en elke gebeurtenis binair in één van de twee hokjes kunnen stoppen: smerige kutrus of dappere Oekraïner, moet toch heerlijk zijn als oorlog zo simpel voor je is.
Natuurlijk zijn er geen 0. Zo'n oorlog maakt beesten los in mensen, dus er wordt gedood, verkracht, gemarteld, van beide kanten. De kwalificatie oorlogsmisdaad is in dat kader ook vooral een juridische en niet een morele, het is niet turven en kijken wie de meeste heeft verzameld en dus heeft verloren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is de ene uiterste.
De andere uiterste is hier doodleuk gaan verkondigen dat je er nog 0 hebt gezien
Ik heb er iig 1 gezien, dat filmpje dat die Russische POW's door de poten geschoten werden... Door de knieën mocht hier al niet eens gezegd worden hier want dat maakte het weer anders ofzo...quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:
Dat is de ene uiterste.
De andere uiterste is hier doodleuk gaan verkondigen dat je er nog 0 hebt gezien
Vergeet ook niet dat de Russen een reputatie hoog te houden hebben op het gebied van oorlogsmisdaden; de huidige generatie wil gegarandeerd niet onderdoen voor hun plunderende, moordende en verkrachtende grootvaders.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er geen 0. Zo'n oorlog maakt beesten los in mensen, dus er wordt gedood, verkracht, gemarteld, van beide kanten. De kwalificatie oorlogsmisdaad is in dat kader ook vooral een juridische en niet een morele, het is niet turven en kijken wie de meeste heeft verzameld en dus heeft verloren.
Het moreel ligt anders onder het nulpunt begrijp ik uit de verschillende berichten. Dus waar ze die motivatie dan vandaan halen is me weer een raadsel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vergeet ook niet dat de Russen een reputatie hoog te houden hebben op het gebied van oorlogsmisdaden; de huidige generatie wil gegarandeerd niet onderdoen voor hun plunderende, moordende en verkrachtende grootvaders.
Zo zie je maar weer hoe snel de morele grenzen opschuiven en hoe flinterdun ons laagje 'beschaving' is zodra het allemaal niet meer hypothetisch is maar er daadwerkelijk gevochten wordt en dood en vernietiging aan de orde van de dag zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er iig 1 gezien, dat filmpje dat die Russische POW's door de poten geschoten werden... Door de knieën mocht hier al niet eens gezegd worden hier want dat maakte het weer anders ofzo...
Sommigen vonden het zelfs normaal want "dan liepen ze niet weg"... Hoefde je ze ook niet te bewaken enz. Dat scheen een volstrekt normale gang van zaken te zijn...
Ik kan me voorstellen dat het moreel bij het beroepsleger wel een stuk hoger ligt dan bij de dienstplichtige tienertjes.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het moreel ligt anders onder het nulpunt begrijp ik uit de verschillende berichten. Dus waar ze die motivatie dan vandaan halen is me weer een raadsel.
Ik denk dat de kwalijke burgerbombardementen van de geallieerden ondertussen wel worden afgekeurd - bij diegenen die er überhaupt van op de hoogte zijn natuurlijk. Zeker ook omdat het vanuit strategisch oogpunt helemaal niets heeft opgeleverd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
We halen ook nog steeds onze schouders op over bv. het bombardement op Dresden.
Klopt. De grenzen verschuiven ook gewoon. My Lai is wel een van de meest bekende voorbeelden denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo zie je maar weer hoe snel de morele grenzen opschuiven en hoe flinterdun ons laagje 'beschaving' is zodra het allemaal niet meer hypothetisch is maar er daadwerkelijk gevochten wordt en dood en vernietiging aan de orde van de dag zijn.
Je bedoeld dat filmpje waarvan het zeer discutabel is of het waar is en niet vooropgezet?quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er iig 1 gezien, dat filmpje dat die Russische POW's door de poten geschoten werden... Door de knieën mocht hier al niet eens gezegd worden hier want dat maakte het weer anders ofzo...
Nu is de B52 plotseling een "nucleaire bomber"...quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:21 schreef Aether het volgende:
US nuclear bomber flies near Russian border in chilling warning to Putin after tyrant sent ‘nuke-armed jets to Sweden’
Swedish media reported yesterday that four of Vladimir Putin's warplanes swooped in over the Baltic towards the island of Gotland.
TV4, Expressen and Aftonbladet all reported the formation was two Sukhoi Su-24 bombers and two Sukhoi Su-27 fighters.
The bombers - as seen in the photos with the single stabiliser tails - were the ones reportedly armed with the nukes.
https://www.thesun.co.uk/(...)in-nuke-jets-sweden/
Anders aangevlogen: hoe weet jij dat dat filmpje echt is?quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:26 schreef ExTec het volgende:
Je bedoeld dat filmpje waarvan het zeer discutabel is of het waar is en niet vooropgezet?
Dat is ook wel weer apart; een compleet oeuvre wat bestaat uit twijfel zaaien, maar in dit geval blijkbaar niet.
Nou ja, het verschil is dat ik het op dat filmpje daadwerkelijk zie gebeuren. Als jij even een filmpje opduikelt waar Russische militairen Oekraiense burgers aan het onthoofden zijn of dat ze fietsers van de fiets afschieten dan neem ik dat verhaal iig terug... Dan heb ik iig geen/ een stuk minder twijfel bij de Tweet waar deze discussie mee begon:quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
Anders aangevlogen: hoe weet jij dat dat filmpje echt is?
Heeft de VN er al een stempel van waarheid op gedrukt?
Zo niet, waarom zeg je dan dat je een oorlogsmisdaad hebt gezien?
quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:05 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Maar seeing is not believing.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, het verschil is dat ik het op dat filmpje daadwerkelijk zie gebeuren.
Kun jij filmpjes aanleveren van het eerder gevraagde? Zo niet dan moet je niet zo oeverloos bijdehand blijven doen. Zelfs jij begrijpt wat ik bedoel ga ik vanuit, je draait lang genoeg mee hier.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:32 schreef ExTec het volgende:
Maar seeing is not believing.
Dus ben je hier nou echt aan het verkondigen dat jij een oorlogsmisdaad hebt gezien, zonder het officiele stempel van waarheid er op?
Bovendien wat zien we nou op dat filmpje want heel duidelijk is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, het verschil is dat ik het op dat filmpje daadwerkelijk zie gebeuren. Als jij even een filmpje opduikelt waar Russische militairen Oekraiense burgers aan het onthoofden zijn of dat ze fietsers van de fiets afschieten dan neem ik dat verhaal iig terug... Dan heb ik iig geen/ een stuk minder twijfel bij de Tweet waar deze discussie mee begon:
[..]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
Nu zitten die Putinlovers beelden uit februari te plaatsen.
Ik heb jou anders ook al eens betrapt op posts die bezijden de waarheid waren...quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:37 schreef polderturk het volgende:
Lees de reacties onder het bericht van deze Putler lover.
Een hoop "delusional" mensen.
Wat was ook alweer het Nederlandse woord voor "delusional"?
Naja, ze hebben vast wel een capsule voor de bemanning om weer terug te keren naar Aarde.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:47 schreef crystal_meth het volgende:
Russia to halt cooperation over International Space Station
Director of space agency Roscosmos says partnership will be restored only when ‘illegal sanctions’ are removed
Filmpjes van wat?quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kun jij filmpjes aanleveren van het eerder gevraagde? Zo niet dan moet je niet zo oeverloos bijdehand blijven doen. Zelfs jij begrijpt wat ik bedoel ga ik vanuit, je draait lang genoeg mee hier.
Doe zelf onderzoek!!!quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:48 schreef ExTec het volgende:
Filmpjes van wat?
De pogingen om het te debunken.
Ga ik niet voor je opzoeken.
Jouw keuze om selectief geïnformeerd te zijn, niet de mijne.
Precies. Je moet gewoon blind geloven wat je op een filmpje zien,quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe zelf onderzoek!!!
Waar kennen we dat ook alweer van...
Nu niet beginnen met het verplaatsen van de doelpalen. Heb jij filmpjes waarop je eea daadwerkelijk ziet gebeuren? Want zoals je kon lezen stel ik mijn mening dan bij.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:
Precies. Je moet gewoon blind geloven wat je op een filmpje zien,
Want ondanks dat we aan de lopende band roeptoeteren (terecht, mi.i.) dat de waarheid het eerste is wat sterft in een militair conflict, is het eerste het beste filmpje waarin oekrainers notabene, niet russen, vermeend een oorlogsmisdaad plegen, waar, tenzij het tegendeel natuurlijk bewezen word.
Thx4info.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er is inderdaad een pijpleiding, en er zijn plannen nog een extra pijpleiding: Power of Siberia 2. Grote probleem voor de Russen is dat de oostelijke en westelijke netwerken niet aan elkaar gekoppeld zijn. Daarnaast is de capaciteit van de pijpleidingen richting Europa (exclusief Nord Stream 2) vier keer zo groot als wat er richting China loopt, dus de Chinezen zullen de Europese vraag niet kunnen compenseren, zelfs als de tweede pijpleiding gebouwd zou worden.
Dat zijn dan mensen die de nazii's willen bevechten en zelff de grootste nazi's zijnquote:Op zaterdag 2 april 2022 14:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx4info.
Wel "cool" om ook hier te ontdekken dat de wereld enorm verweven is en het daarom vreemd is dat er mensen zijn die dat weefsel stuk willen maken om een natte droom tot hun levensgedachte te brengen.
Ik weet niet of het waar is, maar de Duitsers deden iets dergelijks wel in Frankrijk. In een verlaten café stond nog een piano, Franse soldaat wilde een mopje spelen…. Had daarna geen handen meer. Niet dat hij lang tijd had om daar over in te zitten, want het was met recht een dodenmars.quote:UKRAINE'S President, Volodymyr Zelensky, says Russian troops are carrying out ‘slow but noticeable’ withdrawal from northern Ukraine BUT 'are mining the whole territory'.
Russian forces have left mines in homes and corpses near Kyiv, despite carrying out a “slow but noticeable” withdrawal from northern Ukraine, Zelensky has claimed.
He said: "The occupiers are withdrawing forces in the north of our country. The withdrawal is slow but noticeable."
Meanwhile, last night, the President also said that as the troops are retreating: “They are mining the whole territory. They are mining homes, mining equipment, even the bodies of people who were killed.
He added that such action was a “complete disaster” for the areas affected.
Kondigt hij hiermee officieel aan dat Rusland een vazalstaat van China is geworden?quote:
De sancties gaan ze daar niet voor opheffen. Nu er geen buitenlandse commerciele/betaalde opdrachten meer komen voor Roscosmos is ruimtevaart een heel kostbare hobby geworden voor Rusland. India, China en Japan hebben eigen ruimtevaart industrie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:47 schreef crystal_meth het volgende:
Russia to halt cooperation over International Space Station
Director of space agency Roscosmos says partnership will be restored only when ‘illegal sanctions’ are removed
Is al bewezen, door Bellingcat, dat filmpje is zeer waarschijnlijk echt. Oekraïne wil de schuldigen aan deze misdaad bestraffen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. Je moet gewoon blind geloven wat je op een filmpje zien,
Want ondanks dat we aan de lopende band roeptoeteren (terecht, mi.i.) dat de waarheid het eerste is wat sterft in een militair conflict, is het eerste het beste filmpje waarin oekrainers notabene, niet russen, vermeend een oorlogsmisdaad plegen, waar, tenzij het tegendeel natuurlijk bewezen word.
Als het waar is een zuivere oorlogsmisdaad.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik weet niet of het waar is, maar de Duitsers deden iets dergelijks wel in Frankrijk. In een verlaten café stond nog een piano, Franse soldaat wilde een mopje spelen…. Had daarna geen handen meer. Niet dat hij lang tijd had om daar over in te zitten, want het was met recht een dodenmars.
Maar explosieven in dode lichamen steken is wel ziek, als het waar is.
https://ihl-databases.icr(...)cindex/v2_rul_rule80quote:Protocol II to the Convention on Certain Conventional Weapons
Article 6 of the 1980 Protocol II to the Convention on Certain Conventional Weapons provides:
1. Without prejudice to the rules of international law applicable in armed conflict relating to treachery and perfidy, it is prohibited in all circumstances to use: (a) any booby-trap in the form of an apparently harmless portable object which is specifically designed and constructed to contain explosive material and to detonate when it is disturbed or approached, or (b) booby-traps which are in any way attached to or associated with:internationally recognized protective emblems, signs or signals;
(ii) sick, wounded or dead persons;
(iii) burial or cremation sites or graves;
(iv) medical facilities, medical equipment, medical supplies or medical transportation;
(v) children's toys or other portable objects or products specially designed for the feeding, health, hygiene, clothing or education of children;
(vi) food or drink;
(vii) kitchen utensils or appliances except in military establishments, military locations or military supply depots;
(viii) objects clearly of a religious nature;
(ix) historic monuments, works of art or places or worship which constitute the cultural or spiritual heritage of peoples;
(x) animals or their carcasses.
2. It is prohibited in all circumstances to use any booby-trap which is designed to cause superfluous injury or unnecessary suffering.
De koers zegt niet zoveel als je het volume waarin gehandeld wordt niet weet. Met de huidige restricties is het volgens mij een stuk moeilijker om überhaupt in de roebel/dollar-euro-handel te zitten, dus ik kan me voorstellen dat het volume een stuk lager ligt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
de koers van de Roebel lijkt wel weer hersteld te zijn. wat apart is dat, zijn er landen die akkoord gegaan zijn met het betalen van gas/olie in Roebels?
De handel is naar verluid 1% van het volume voor de oorlog.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:29 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De koers zegt niet zoveel als je het volume waarin gehandeld wordt niet weet. Met de huidige restricties is het volgens mij een stuk moeilijker om überhaupt in de roebel/dollar-euro-handel te zitten, dus ik kan me voorstellen dat het volume een stuk lager ligt.
https://www.thedailybeast(...)g-chernobyl-trenchesquote:The announcement came after Ukrainian officials said the Russian soldiers who had occupied the highly contaminated plant since 24 February – the first day of the invasion – had left taking several Ukrainian service personnel with them. Some Russians remained in the surrounding exclusion zone, they said.
The Ukrainian state power company Energoatom alleged that the pullout followed a number of Russian soldiers receiving “significant doses” of radiation from digging trenches in the forest in the exclusion zone, a claim the IAEA said it could not independently confirm but would investigate.
Die jongens, ruim na 1986 geboren, wisten totaal niet waar ze waren en hadden nog nooit van Tjernobyl gehoord. Vonden de beschermende kleding de de werknemers daar droegen vreemd, en waren zelf totaal onbeschermd.quote:Several hundred Russian soldiers were forced to hastily withdraw from the Chernobyl nuclear power plant in Ukraine after suffering “acute radiation sickness” from contaminated soil, according to Ukrainian officials.
The troops, who dug trenches in a contaminated Red Forest near the site of the worst nuclear disaster in history, are now reportedly being treated in a special medical facility in Gomel, Belarus. The forest is so named because thousands of pine trees turned red during the 1986 nuclear disaster. The area is considered so highly toxic that not even highly specialized Chernobyl workers are allowed to enter the zone.
Energoatom, the Ukrainian agency in charge of the country’s nuclear power stations, said the Russian soldiers had panicked and fled.
quote:The Chernobyl facility fell to Russian control on Feb. 24, the first day of the invasion. Workers were on duty for more than 600 hours before being allowed a shift change. International concern grew immediately when Russian troops moved heavy military hardware through the area, kicking up radioactive dust without any protective equipment. Forest fires in the area also raised concern about environmental contamination.
Nee, maar Rusland verplicht al z'n olie en gasbedrijven om buitenlandse valuta om te wisselen naar Roebels. Geloof dat het om 80% van hun inkomsten in buitenlandse valuta moet zijn. Dus van het miljard dat Europa dagelijks voor gas betaalt wordt ¤800 miljoen direct naar Roebels omgezet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
de koers van de Roebel lijkt wel weer hersteld te zijn. wat apart is dat, zijn er landen die akkoord gegaan zijn met het betalen van gas/olie in Roebels?
Wat een onzin. Iedereen leert nog over de Tsjernobyl-ramp op school.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://www.theguardian.c(...)as-iaea-investigates
[..]
https://www.thedailybeast(...)g-chernobyl-trenches
[..]
Die jongens, ruim na 1986 geboren, wisten totaal niet waar ze waren en hadden nog nooit van Tjernobyl gehoord. Vonden de beschermende kleding de de werknemers daar droegen vreemd, en waren zelf totaal onbeschermd.
In Nederland. Of dat in Rusland ook zo is lijkt mij een andere vraag.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat een onzin. Iedereen leert nog over de Tsjernobyl-ramp op school.
En anders hebben ze het wel eens gehoord van hun ouders of gezien op YouTube.
Welkom in Rusland waar dit al honderden jaren traditie isquote:Op zaterdag 2 april 2022 14:57 schreef quirina het volgende:
Blijkt er dan wel weer dat Rusland geen moer om zijn soldaten geeft als je ze bewust blootsteld aan overmatige radiatie.
Dit ja. Heb in België met Chinezen gestudeerd, die hadden het filmpje van die jongen die voor de tank ging staan nog nooit gezien en wisten van de protesten ook niks af. Zou me niks verbazen als de dergelijke zaken in Russen ook vakkundig onder het tapijt geveegd worden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In Nederland. Of dat in Rusland ook zo is lijkt mij een andere vraag.
https://www.nytimes.com/2(...)iation-poisoning.htmquote:Op zaterdag 2 april 2022 14:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja hoor, onzin. Ze zijn helemaal niet ziek.quote:l Yaroslav Yemelianenko wrote on Facebook.
“Have you dug trenches in the Red Forest, b—hes? Now live the rest of your short life with this. There are rules for handling this area. They are mandatory because radiation is physics — it works regardless of status or shoulder ranks,” he wrote.
Ze wisten overduidelijk precies waar ze waren en wat ze deden, want ze hadden op school alles geleerd over Tsjernobyl. Je hebt volkomen gelijk.quote:A RUSSIAN soldier has died of radiation sickness from the destroyed Chernobyl nuclear power plant.
He was part of the team that captured the site, 65 miles north of Ukraine's capital Kyiv, in the opening days of the war.
The soldier's unit had been camping in the toxic Red Forest, a highly radioactive area around the nuclear plant.
He is one of the dozens of Russian soldiers who are believed to have fallen ill from radiation sickness after Putin's army occupied the 20-mile exclusion zone surrounding Chernobyl.
The zone remains so dangerous that people are banned from living there, more than 35 years after the deadly nuclear tragedy.
However, Russian troops drove their trucks along the dirt roads, kicking up radioactive dust, and dug trenches in the mud in the Red Forest.
de ontploffing is een schande voor Rusland. Het is niet voor niks dat Zweden een dag na de ontploffing als eerste nieuws naar buiten brachten over gemeten verhoogde straling. De Russen probeerde het natuurlijk onder het taoijtte vegen, met desastreuze gevolgen voor de nabije omgeving/bevolkingquote:Op zaterdag 2 april 2022 14:52 schreef quirina het volgende:
[..]
Is het daar nog steeds levensgevaarlijk?quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:55 schreef sp3c het volgende:
Je bent ook met 100.000 man op pad
Zou er dan niet 1 tussen zitten die zegt 'dat Tsjernobyl hé ... daar was een tijdje terug zo'n serie van op Netflix ... Das niet veilig hoor'
Klinkt heel onwaarschlijk idd
Als je de grond daar gaat omploegen wel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Is het daar nog steeds levensgevaarlijk?
Weet ik hetquote:Op zaterdag 2 april 2022 15:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Neuh niet levensgevaarlijk. Daar wonen wordt afgeraden maar er wonen nog een paar mensen en er werken nog honderden mensen in ploegendiensten in de centrale.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Poetin geeft geen moer om het leven van anderen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:57 schreef quirina het volgende:
Blijkt er dan wel weer dat Rusland geen moer om zijn soldaten geeft als je ze bewust blootsteld aan overmatige radiatie.
En toch vond het geweldige Russische leger het een top idee om daar loopgraven te maken en daarin te kamperenquote:Op zaterdag 2 april 2022 15:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
en afblijven van grond dat dieper dan 10 cm van maaiveld ligt
Het is iig niet erg gezond.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Een oopsie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:16 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En toch vond het geweldige Russische leger het een top idee om daar loopgraven te maken en daarin te kamperen
Nou zit er natuurlijk wel een kloof tussen willen en kunnen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Poetin geeft geen moer om het leven van anderen.
De beëindiging van de gijzeling van de school in Beslan is één van zijn grote wapenfeiten. Dat behalve de gijzelnemers allen in de school aanwezig dood waren, soms levend verbrand, meer dan de helft kinderen? Deed hem niets. https://www.rferl.org/a/r(...)-siege/30815305.html
Dan de fameuze beëindiging van de gijzeling in het Doebrovkatheater, slechts 129 gijzelaars en 39 gijzelnemers gedood, door giftig gas het theater in te laten stromen. https://nl.wikipedia.org/(...)skou_in_oktober_2002
Dat is het doodenge aan deze oorlog: Poetin wil altijd winnen, ten koste van alles en iedereen.
Ken je die aflevering van Tom Waes, eerst Tsjernobyl en dan gaat ie naar de Krimquote:Op zaterdag 2 april 2022 15:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Neuh niet levensgevaarlijk. Daar wonen wordt afgeraden maar er wonen nog een paar mensen en er werken nog honderden mensen in ploegendiensten in de centrale.
Maar je moet er niks eten wat daar groeit (groente/vlees) en afblijven van grond dat dieper dan 10 cm van maaiveld ligt. De bomen zijn link want de wortels liggen diep in de grond. Dus ga niet van de weg. Ik weet niet meer wat de gids zei maar ik geloof dat je tijdens een lange afstandsvlucht of MRI scan meer radioactiviteit te verwerken krijgt dan in een halve dag Pripyat
Staan pas sinds een uur op de bekende war channels. Had ze ook nog niet eerder gezienquote:[..]
Dit zijn filmpjes van weken geleden
Weet het nu nog niet zekerquote:Op zaterdag 2 april 2022 15:26 schreef polderturk het volgende:
Als je nog niet zeker weet of Putin een oorlogsmisdadiger is of niet.
[ twitter ]
Dat is niet alleen iets van Poetin, Rusland kent een ontzettend lange geschiedenis van het vermalen van tegenstanders maar ook gewoon van de eigen burgers. Een mensenleven is niks waard in Rusland en dat is al heel lang zo.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Poetin geeft geen moer om het leven van anderen.
De beëindiging van de gijzeling van de school in Beslan is één van zijn grote wapenfeiten. Dat behalve de gijzelnemers allen in de school aanwezig dood waren, soms levend verbrand, meer dan de helft kinderen? Deed hem niets. https://www.rferl.org/a/r(...)-siege/30815305.html
Dan de fameuze beëindiging van de gijzeling in het Doebrovkatheater, slechts 129 gijzelaars en 39 gijzelnemers gedood, door giftig gas het theater in te laten stromen. https://nl.wikipedia.org/(...)skou_in_oktober_2002
Dat is het doodenge aan deze oorlog: Poetin wil altijd winnen, ten koste van alles en iedereen.
Ok, dan begrijp je het probleem totaal niet of waar de radioactiviteit zich bevind,quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ken je die aflevering van Tom Waes, eerst Tsjernobyl en dan gaat ie naar de Krim
Heeft die de hele tijd zo’n metertje bij zich.
Op een gegeven moment gaat die naar verboden gebied in dat bos, iets hogere stralingswaarden.
Dan doet ie dat ding aan in het vliegtuig en leest die wel 10 keer hogere waardes af.
Ik heb die aflevering van Waes gezien, verschrikkelijke aflevering (vond ik, veel mensen het mee oneens) maar dat van het vliegtuig herinner me nietquote:Op zaterdag 2 april 2022 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ken je die aflevering van Tom Waes, eerst Tsjernobyl en dan gaat ie naar de Krim
Op een gegeven moment gaat die naar verboden gebied in dat bos, iets hogere stralingswaarden.
Dan doet ie dat ding aan in het vliegtuig en leest die wel 10 keer hogere waardes af.
Straling gebruiken we niet bij MRIquote:Op zaterdag 2 april 2022 15:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
... maar ik geloof dat je tijdens een lange afstandsvlucht of MRI scan meer radioactiviteit te verwerken krijgt dan in een halve dag Pripyat
https://stanfordhealthcar(...)ri/risk-factors.htmlquote:Magnetic Resonance Imaging (MRI)
Because radiation is not used, there is no risk of exposure to radiation during an MRI procedure.
@AchJa let je op?quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:41 schreef polderturk het volgende:
De burgers die op dronebeelden waren doodgeschoten door Russen zijn nu gevonden.
Ik zie het nut niet van het verbranden van de lijken voor 'hide the evidence' door de Russen. Alsof dat ook maar enig verschil maakt...quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:41 schreef polderturk het volgende:
De burgers die op dronebeelden waren doodgeschoten door Russen zijn nu gevonden.
Ging Waes er een kuil graven en 4,5 weken in die kuil kamperen? In dat rode dennenbos?quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na het succes van de Netflix serie hebben de Russen zelf maar een film over Tsjernobyl gemaakt waarin CIA agenten en Amerikaanse saboteurs verantwoordelijk zijn voor het ontploffen van de reactor.quote:Op zaterdag 2 april 2022 14:55 schreef sp3c het volgende:
Je bent ook met 100.000 man op pad
Zou er dan niet 1 tussen zitten die zegt 'dat Tsjernobyl hé ... daar was een tijdje terug zo'n serie van op Netflix ... Das niet veilig hoor'
Klinkt heel onwaarschlijk idd
lolquote:Op zaterdag 2 april 2022 16:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Na het succes van de Netflix serie hebben de Russen zelf maar een film over Tsjernobyl gemaakt waarin CIA agenten en Amerikaanse saboteurs verantwoordelijk zijn voor het ontploffen van de reactor.
Ik snap er echt geen ene fuck van. Putin heeft hier helemaal geen baat bij, pure haat en nijd... The fuck.quote:Op zaterdag 2 april 2022 15:26 schreef polderturk het volgende:
Als je nog niet zeker weet of Putin een oorlogsmisdadiger is of niet.
[ twitter ]
tuurlijk heeft ie dat wel. Zo snel mogelijk kapot is hopelijk zo snel mogelijk de overgave.quote:Op zaterdag 2 april 2022 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik snap er echt geen ene fuck van. Putin heeft hier helemaal geen baat bij, pure haat en nijd... The fuck.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |