Nee, ik weet het, bij deze: je hebt gelijk, geen Seal of Official Truth, geen oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben iig niet degene die uitgebrande wasmachines meteen afdoet als een oorlogsmisdaad... Maar goed, jij je zin verder hoor.
Die zitten dan ook niet in de BTG's maar in het logistieke element.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bij alle drilldowns van wat er in een BTG zit, heb ik geen enkele keer was faciliteiten gezien.
Maar goed, ik snap dat dat sommigen niet zal weerhouden om tot in het oneindige twijfel te zaaien, wat er staat immers inderdaad geen Seal of Official Truth op.
Ja, maar daarom het het wel mooi als AchJa even wat meer toelichting geeft. In militaire dienst waste wij op de hand onze zaken in het veld vandaar dat ik er totaal niet bij stilstond. Maar goed, dienstplicht is natuurlijk geheel iets anders dan een conflict. Het brengt wel wat nuance in deze ellende. Dit terwijl we hier allemaal wel hopen dat de Russen opdonderen uit de Oekraïne.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weet je wel hoe vuil je uniform wordt in het veld
Hey, je hebt al gelijk gekregen, geen oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die zitten dan ook niet in de BTG's maar in het logistieke element.
Quote even waar ik precies zeg dat het geen oorlogsmisdaden kunnen zijn?quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:27 schreef ExTec het volgende:
Hey, je hebt al gelijk gekregen, geen oorlogsmisdaden.
Ja, alles kan. Het kan ook niet hé. En zekerheid is er niet, immers geen Official Seal of Truth.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Quote even waar ik precies zeg dat het geen oorlogsmisdaden kunnen zijn?
Je verwart me met iemand anders.quote:Bij jullie is in vijandelijk gebied door het rode licht rijden al een oorlogsmisdaad, mits de verkeerde partij dat doet natuurlijk...
Doe niet zo vervelend johquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, je hebt al gelijk gekregen, geen oorlogsmisdaden.
Calgon erin, en ze zijn weer als nieuw.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:41 schreef Perrin het volgende:
Echt he, wasmachines. Armlastige Russische plattelandsjeugd op moord- en rooftocht.
[ twitter ]
En feitelijk is dat natuurlijk ook zo, je kunt het natuurlijk in het belachelijke proberen te trekken maar zolang de VN/ICC geen onderzoek heeft gedaan en daar een uitspraak over doet blijft het onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt. Zo simpel is het gewoon.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:36 schreef ExTec het volgende:
Ja, alles kan. Het kan ook niet hé. En zekerheid is er niet, immers geen Official Seal of Truth.
Nou ja, jij vindt het meteen een oorlogsmisdaad, althans zo lees ik het:quote:Je verwart me met iemand anders.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:52 schreef ExTec het volgende:
During modern-day armed conflicts, looting is prohibited by international law, and constitutes a war crime.
Ik vind die zeer formele opstelling dat iets pas een oorlogsmisdaad is, als stempel van waarheid vervelend, en bovendien niets toevoegen.quote:
Ik tel er 112 op één dag. Dit komt waarschijnlijk door de terugtrekking uit Hostomel waardoor er veel meer zichtbaar wordt.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Gisteren was een goede dag schijnbaar. Hoeveel honderd miljoen euro kapitaalvernietiging is dit?
En ik vind elk lullig Twitter bericht meteen afdoen als een "oorlogsmisdaad" niets toevoegen...quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:43 schreef ExTec het volgende:
Ik vind die zeer formele opstelling dat iets pas een oorlogsmisdaad is, als stempel van waarheid vervelend, en bovendien niets toevoegen.
Nou dan, ik heb al honderd keer verteld dat propaganda twee kanten opwerkt maar in deze reeks wordt de propaganda wel heel eenzijdig als zoete koek geslikt.quote:Denk dat we allemaal weten dat de waarheid het eerste is wat sneuvelt.
Er is dan ook niks "menselijks" aan een oorlog. Tijdens een oorlog vallen er op de meest gruwelijke manieren doden, simpel zat. En of dat nou allemaal wel of niet rechtmatig is of dat het oorlogsmisdaden zijn kunnen we moeilijk beoordelen vanuit de luie stoel...quote:Maar dan blijft je menselijk kompas over om op te navigeren.
Riedeltje dat "we het niet zeker weten" kennen we nu wel.
En mensen die hier wel navigeren op het menselijk kompas weten genoeg.
Yup, nu zien we wat er zich moet hebben afgespeeld daar bij die fronten rondom Kyiv en in wat voor gigantische puinhoop dat heeft geresulteerd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik tel er 112 op één dag. Dit komt waarschijnlijk door de terugtrekking uit Hostomel waardoor er veel meer zichtbaar wordt.
Plunderen schijnt een oologsmisdaad te zijn, dat is precies wat ik quote, niet meer of niet minder.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:
Nou ja, jij vindt het meteen een oorlogsmisdaad, althans zo lees ik het:
[..]
Ja, ik weet het, je vind je oneindige geroeptoeter dat we het allemaal niet zeker weten een enorme contributie aan deze topic reeksquote:
Lekker vanuit je luie bureaustoel juichen voor de held en kotsen op de boeman en elke gebeurtenis binair in één van de twee hokjes kunnen stoppen: smerige kutrus of dappere Oekraïner, moet toch heerlijk zijn als oorlog zo simpel voor je is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:50 schreef AchJa het volgende:
En ik vind elk lullig Twitter bericht meteen afdoen als een "oorlogsmisdaad" niets toevoegen...
Dat sowieso...quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:56 schreef Perrin het volgende:
Wel of geen oorlogsmisdaden, het blijft een discussie die op de korte termijn volgens mij bar weinig verschil maakt voor de realiteit op de grond daar.
Wat een zeer genuanceerde stroman!quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker vanuit je luie bureaustoel juichen voor de held en kotsen op de boeman en elke gebeurtenis binair in één van de twee hokjes kunnen stoppen: smerige kutrus of dappere Oekraïner, moet toch heerlijk zijn als oorlog zo simpel voor je is.
Dat is de ene uiterste.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker vanuit je luie bureaustoel juichen voor de held en kotsen op de boeman en elke gebeurtenis binair in één van de twee hokjes kunnen stoppen: smerige kutrus of dappere Oekraïner, moet toch heerlijk zijn als oorlog zo simpel voor je is.
Natuurlijk zijn er geen 0. Zo'n oorlog maakt beesten los in mensen, dus er wordt gedood, verkracht, gemarteld, van beide kanten. De kwalificatie oorlogsmisdaad is in dat kader ook vooral een juridische en niet een morele, het is niet turven en kijken wie de meeste heeft verzameld en dus heeft verloren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is de ene uiterste.
De andere uiterste is hier doodleuk gaan verkondigen dat je er nog 0 hebt gezien
Ik heb er iig 1 gezien, dat filmpje dat die Russische POW's door de poten geschoten werden... Door de knieën mocht hier al niet eens gezegd worden hier want dat maakte het weer anders ofzo...quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:
Dat is de ene uiterste.
De andere uiterste is hier doodleuk gaan verkondigen dat je er nog 0 hebt gezien
Vergeet ook niet dat de Russen een reputatie hoog te houden hebben op het gebied van oorlogsmisdaden; de huidige generatie wil gegarandeerd niet onderdoen voor hun plunderende, moordende en verkrachtende grootvaders.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er geen 0. Zo'n oorlog maakt beesten los in mensen, dus er wordt gedood, verkracht, gemarteld, van beide kanten. De kwalificatie oorlogsmisdaad is in dat kader ook vooral een juridische en niet een morele, het is niet turven en kijken wie de meeste heeft verzameld en dus heeft verloren.
Het moreel ligt anders onder het nulpunt begrijp ik uit de verschillende berichten. Dus waar ze die motivatie dan vandaan halen is me weer een raadsel.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vergeet ook niet dat de Russen een reputatie hoog te houden hebben op het gebied van oorlogsmisdaden; de huidige generatie wil gegarandeerd niet onderdoen voor hun plunderende, moordende en verkrachtende grootvaders.
Zo zie je maar weer hoe snel de morele grenzen opschuiven en hoe flinterdun ons laagje 'beschaving' is zodra het allemaal niet meer hypothetisch is maar er daadwerkelijk gevochten wordt en dood en vernietiging aan de orde van de dag zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er iig 1 gezien, dat filmpje dat die Russische POW's door de poten geschoten werden... Door de knieën mocht hier al niet eens gezegd worden hier want dat maakte het weer anders ofzo...
Sommigen vonden het zelfs normaal want "dan liepen ze niet weg"... Hoefde je ze ook niet te bewaken enz. Dat scheen een volstrekt normale gang van zaken te zijn...
Ik kan me voorstellen dat het moreel bij het beroepsleger wel een stuk hoger ligt dan bij de dienstplichtige tienertjes.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het moreel ligt anders onder het nulpunt begrijp ik uit de verschillende berichten. Dus waar ze die motivatie dan vandaan halen is me weer een raadsel.
Ik denk dat de kwalijke burgerbombardementen van de geallieerden ondertussen wel worden afgekeurd - bij diegenen die er überhaupt van op de hoogte zijn natuurlijk. Zeker ook omdat het vanuit strategisch oogpunt helemaal niets heeft opgeleverd.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
We halen ook nog steeds onze schouders op over bv. het bombardement op Dresden.
Klopt. De grenzen verschuiven ook gewoon. My Lai is wel een van de meest bekende voorbeelden denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zo zie je maar weer hoe snel de morele grenzen opschuiven en hoe flinterdun ons laagje 'beschaving' is zodra het allemaal niet meer hypothetisch is maar er daadwerkelijk gevochten wordt en dood en vernietiging aan de orde van de dag zijn.
Je bedoeld dat filmpje waarvan het zeer discutabel is of het waar is en niet vooropgezet?quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er iig 1 gezien, dat filmpje dat die Russische POW's door de poten geschoten werden... Door de knieën mocht hier al niet eens gezegd worden hier want dat maakte het weer anders ofzo...
Nu is de B52 plotseling een "nucleaire bomber"...quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:21 schreef Aether het volgende:
US nuclear bomber flies near Russian border in chilling warning to Putin after tyrant sent ‘nuke-armed jets to Sweden’
Swedish media reported yesterday that four of Vladimir Putin's warplanes swooped in over the Baltic towards the island of Gotland.
TV4, Expressen and Aftonbladet all reported the formation was two Sukhoi Su-24 bombers and two Sukhoi Su-27 fighters.
The bombers - as seen in the photos with the single stabiliser tails - were the ones reportedly armed with the nukes.
https://www.thesun.co.uk/(...)in-nuke-jets-sweden/
Anders aangevlogen: hoe weet jij dat dat filmpje echt is?quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:26 schreef ExTec het volgende:
Je bedoeld dat filmpje waarvan het zeer discutabel is of het waar is en niet vooropgezet?
Dat is ook wel weer apart; een compleet oeuvre wat bestaat uit twijfel zaaien, maar in dit geval blijkbaar niet.
Nou ja, het verschil is dat ik het op dat filmpje daadwerkelijk zie gebeuren. Als jij even een filmpje opduikelt waar Russische militairen Oekraiense burgers aan het onthoofden zijn of dat ze fietsers van de fiets afschieten dan neem ik dat verhaal iig terug... Dan heb ik iig geen/ een stuk minder twijfel bij de Tweet waar deze discussie mee begon:quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
Anders aangevlogen: hoe weet jij dat dat filmpje echt is?
Heeft de VN er al een stempel van waarheid op gedrukt?
Zo niet, waarom zeg je dan dat je een oorlogsmisdaad hebt gezien?
quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:05 schreef speknek het volgende:
Nog meer burgers bevrijd van de nazis.
[ twitter ]
Maar seeing is not believing.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, het verschil is dat ik het op dat filmpje daadwerkelijk zie gebeuren.
Kun jij filmpjes aanleveren van het eerder gevraagde? Zo niet dan moet je niet zo oeverloos bijdehand blijven doen. Zelfs jij begrijpt wat ik bedoel ga ik vanuit, je draait lang genoeg mee hier.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:32 schreef ExTec het volgende:
Maar seeing is not believing.
Dus ben je hier nou echt aan het verkondigen dat jij een oorlogsmisdaad hebt gezien, zonder het officiele stempel van waarheid er op?
Bovendien wat zien we nou op dat filmpje want heel duidelijk is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, het verschil is dat ik het op dat filmpje daadwerkelijk zie gebeuren. Als jij even een filmpje opduikelt waar Russische militairen Oekraiense burgers aan het onthoofden zijn of dat ze fietsers van de fiets afschieten dan neem ik dat verhaal iig terug... Dan heb ik iig geen/ een stuk minder twijfel bij de Tweet waar deze discussie mee begon:
[..]
quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
Nu zitten die Putinlovers beelden uit februari te plaatsen.
Ik heb jou anders ook al eens betrapt op posts die bezijden de waarheid waren...quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:37 schreef polderturk het volgende:
Lees de reacties onder het bericht van deze Putler lover.
Een hoop "delusional" mensen.
Wat was ook alweer het Nederlandse woord voor "delusional"?
Naja, ze hebben vast wel een capsule voor de bemanning om weer terug te keren naar Aarde.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:47 schreef crystal_meth het volgende:
Russia to halt cooperation over International Space Station
Director of space agency Roscosmos says partnership will be restored only when ‘illegal sanctions’ are removed
Filmpjes van wat?quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kun jij filmpjes aanleveren van het eerder gevraagde? Zo niet dan moet je niet zo oeverloos bijdehand blijven doen. Zelfs jij begrijpt wat ik bedoel ga ik vanuit, je draait lang genoeg mee hier.
Doe zelf onderzoek!!!quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:48 schreef ExTec het volgende:
Filmpjes van wat?
De pogingen om het te debunken.
Ga ik niet voor je opzoeken.
Jouw keuze om selectief geïnformeerd te zijn, niet de mijne.
Precies. Je moet gewoon blind geloven wat je op een filmpje zien,quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe zelf onderzoek!!!
Waar kennen we dat ook alweer van...
Nu niet beginnen met het verplaatsen van de doelpalen. Heb jij filmpjes waarop je eea daadwerkelijk ziet gebeuren? Want zoals je kon lezen stel ik mijn mening dan bij.quote:Op zaterdag 2 april 2022 13:53 schreef ExTec het volgende:
Precies. Je moet gewoon blind geloven wat je op een filmpje zien,
Want ondanks dat we aan de lopende band roeptoeteren (terecht, mi.i.) dat de waarheid het eerste is wat sterft in een militair conflict, is het eerste het beste filmpje waarin oekrainers notabene, niet russen, vermeend een oorlogsmisdaad plegen, waar, tenzij het tegendeel natuurlijk bewezen word.
Thx4info.quote:Op zaterdag 2 april 2022 00:27 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er is inderdaad een pijpleiding, en er zijn plannen nog een extra pijpleiding: Power of Siberia 2. Grote probleem voor de Russen is dat de oostelijke en westelijke netwerken niet aan elkaar gekoppeld zijn. Daarnaast is de capaciteit van de pijpleidingen richting Europa (exclusief Nord Stream 2) vier keer zo groot als wat er richting China loopt, dus de Chinezen zullen de Europese vraag niet kunnen compenseren, zelfs als de tweede pijpleiding gebouwd zou worden.
Dat zijn dan mensen die de nazii's willen bevechten en zelff de grootste nazi's zijnquote:Op zaterdag 2 april 2022 14:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx4info.
Wel "cool" om ook hier te ontdekken dat de wereld enorm verweven is en het daarom vreemd is dat er mensen zijn die dat weefsel stuk willen maken om een natte droom tot hun levensgedachte te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |