Weinig te zien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:09 schreef speknek het volgende:
[..]
De twitter account die ik net linkte, caucasuswarreport, heeft allemaal beeldmateriaal als je het graag wil zien. Ik ga er zelf niet op klikken, maar de tweedehandsbevestiging van andere users was genoeg voor mij.
Het probleem met oorlogsmisdaden is dat tenzij Rusland volledig verliest de schuldigen nooit vervolgd, laat staan veroordeeld zullen worden. Overigens durf ik er wel een andere term in te gooien als het gaat over Putin en zijn legerleiding. Misdaden tegen de menselijkheid. Systematisch gebruik maken van misdaden om het doel te bereiken.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:22 schreef pvdplanet het volgende:
Gore Russen schieten op burgers
https://youtube.com/shorts/83--mAw9UmI?feature=share
Wie is ze?quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het eerste wat sneuvelt ten tijde van oorlog is de waarheid. En ik zeg ook niet dat het niet gebeurd kan zijn maar laat ze het eerst maar eens grondig onderzoeken.
Oekraine onderzoekt een aantal gevallen zelf iig waaronder dat knieschot verhaal en er is nu ook een onderzoek van het ICC gaande. Vanuit Rusland blijft het uiteraard muisstil.quote:
Dank, voor je antwoord, maar helder,quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine onderzoekt een aantal gevallen zelf iig waaronder dat knieschot verhaal en er is nu ook een onderzoek van het ICC gaande. Vanuit Rusland blijft het uiteraard muisstil.
Heb je het over die VN waar rusland in zit en alles weg veto'd?quote:
Wat verwacht je dan. Wat Rusland ook doet niemand wil met hun meewerken. Rusland heeft het westen al opgegeven. Zou ik ook doen als ik hun was.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oekraine onderzoekt een aantal gevallen zelf iig waaronder dat knieschot verhaal en er is nu ook een onderzoek van het ICC gaande. Vanuit Rusland blijft het uiteraard muisstil.
Ja, geen enkel probleem, zijn ze ook al mee bezig (VN strafhof): https://www.nd.nl/nieuws/(...)zoek-oorlogsmisdadenquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:36 schreef ExTec het volgende:
Heb je het over die VN waar rusland in zit en alles weg veto'd?
Maar hoe werkt dat dan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, geen enkel probleem, zijn ze ook al mee bezig (VN strafhof): https://www.nd.nl/nieuws/(...)zoek-oorlogsmisdaden
Ik doelde op incidenten door Oekrainse soldaten, natuurlijk. Niet op Russische, dat is een wat lastiger verhaal om daarvan alleen de beoordeling bij Oekraine te laten.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dank, voor je antwoord, maar helder,
Als Oekraïne zegt dat het oorlogsmisdaad is, is het dat dus ook?
ICC zit in Den Haag en hun onderzoekers gaan ter plaatste te werk, niet vanuit New Yorkquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat dan.
Die onthoofde mensen hier boven, tenzij er iemand naar voren treed die aangeeft dat die getuigen was, gaan ze zoveel 1000KM verderop in New York niet met zekerheid ja/nee kunnen zeggen?
En ik ben er vrij zeker van dat de VN niet het exclusieve recht heeft om oorlogsmisdaden te vervolgen? Volgens mij mogen staten dat ook.
Nou ja, geen idee?quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik doelde op incidenten door Oekrainse soldaten, natuurlijk. Niet op Russische, dat is een wat lastiger verhaal om daarvan alleen de beoordeling bij Oekraine te laten.
Same differencequote:Op zaterdag 2 april 2022 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ICC zit in Den Haag en hun onderzoekers gaan ter plaatste te werk, niet vanuit New York
Nog even en alles wat op Russische vrachtwagens ligt is oorlogsbuit... Zelfs de wapens en munitie...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:41 schreef Perrin het volgende:
Echt he, wasmachines. Armlastige Russische plattelandsjeugd op moord- en rooftocht.
[ twitter ]
Ze gebruiken goeddeels dezelfde wapens dus...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog even en alles wat op Russische vrachtwagens ligt is oorlogsbuit... Zelfs de wapens en munitie...
Ga er maar vanuit dat een organisatie zo groot als de ICC echt wel middelen en getuigen vindt om dergelijke rechtszaken te starten en verantwoordelijken op te sporen. Die Joegoslavië-misdadigers zijn uiteindelijk ook opgespoord en veroordeeld. Voor de precieze details zal je toch moeten solliciteren om het van dichtbij mee te maken vrees ikquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat dan.
Die onthoofde mensen hier boven, tenzij er iemand naar voren treed die aangeeft dat die getuigen was, gaan ze zoveel 1000KM verderop in New York niet met zekerheid ja/nee kunnen zeggen?
En ik ben er vrij zeker van dat de VN niet het exclusieve recht heeft om oorlogsmisdaden te vervolgen? Volgens mij mogen staten dat ook.
Zeker, maar dan zou je kunnen concluderen dat het riedeltje "we weten niet zeker of die burgers die onthoofd zijn ook een oorlogsmisdaad is" heel snel oud word.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
Rusland of Oekraine mag natuurlijk eigen soldaten die onwettige daden doen zelf ook vervolgen maar zo niet dan komt het ICC er aan te pas, die heeft daar inderdaad de autoriteit voor. Maar zoals als altijd, dat vereist soms medewerking van een land en dat wil nog wel eens problematisch zijn
Het werkt meestal niet zo gek veel anders dan civiel recherche onderzoek, daar ben je ook veelal afhankelijk van getuigenverklaringen en eventueel fysiek bewijsmateriaal.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat een organisatie zo groot als de ICC echt wel middelen en getuigen vindt om dergelijke rechtszaken te starten en verantwoordelijken op te sporen. Die Joegoslavië-misdadigers zijn uiteindelijk ook opgespoord en veroordeeld. Voor de precieze details zal je toch moeten solliciteren om het van dichtbij mee te maken vrees ik
Hang daar vanuit je gevoel eens een percentage aan?quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat een organisatie zo groot als de ICC echt wel middelen en getuigen vindt om dergelijke rechtszaken te starten en verantwoordelijken op te sporen. Die Joegoslavië-misdadigers zijn uiteindelijk ook opgespoord en veroordeeld. Voor de precieze details zal je toch moeten solliciteren om het van dichtbij mee te maken vrees ik
Ja echt he... Wasmachines...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
Ze gebruiken goeddeels dezelfde wapens dus...
Ik moet zeggen, wasmachines is toch wat armoedig, dat zijn 3e wereld zaken,
Ja, dat is meestal zo maar zonder onderzoek ik dat altijd een enorm lastig verhaal. Lijkt het een oorlogsmisdaad? Absoluut. Kan het zijn dat het in scene gezet is en dat de burgers al dood waren en toen onthoofd zijn? Ook mogelijk. Minder waarschijnlijk maar zonder onderzoek niet zomaar te zeggen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar dan zou je kunnen concluderen dat het riedeltje "we weten niet zeker of die burgers die onthoofd zijn ook een oorlogsmisdaad is" heel snel oud word.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja echt he... Wasmachines...![]()
Me dunkt dat ze wel wat belangrijkers hadden kunnen opladen.
Maar "we kunnen niet zeker weten dat het niet Oekraïners zelf waren die dit gedaan hebben", amirite?quote:During modern-day armed conflicts, looting is prohibited by international law, and constitutes a war crime.
Even voor alle duidelijkheid, ik keur niets goed, ik praat niets goed, ik geef alleen weer hoe de situatie ligt mbt het opsporen en vervolgen van oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Maar "we kunnen niet zeker weten dat het niet Oekraïners zelf waren die dit gedaan hebben", amirite?
Misschien voor onderdelen die gebruikt kunnen worden voor hun kapotte tanks.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze gebruiken goeddeels dezelfde wapens dus...
Ik moet zeggen, wasmachines is toch wat armoedig, dat zijn 3e wereld zaken,
Hoeveelheid dode Ruskies lijkt mij meer van belang voor de motivatie.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Gisteren was een goede dag schijnbaar. Hoeveel honderd miljoen euro kapitaalvernietiging is dit?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukrainequote:Prisoners of war
Russia claimed to have captured 572 Ukrainian soldiers by 2 March 2022,[355] while Ukraine claimed 562 Russian soldiers were being held as prisoners as of 20 March,[356] with 10 previously reported released in prisoner exchanges for five Ukrainian soldiers and the mayor of Melitopol.[357][358] Subsequently, the first large prisoner exchange took place on 24 March, when 10 Russian and 10 Ukrainian soldiers, as well as 11 Russian and 19 Ukrainian civilian sailors, were exchanged.[359][360] On 1 April, 86 Ukrainian servicemen were exchanged[361] for an unknown number of Russian troops.[362]
...
Eh.....ik denk niet dat je met dat excuus weg gaat komenquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Misschien voor onderdelen die gebruikt kunnen worden voor hun kapotte tanks.
Ik ben het met je eens...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid, ik keur niets goed, ik praat niets goed, ik geef alleen weer hoe de situatie ligt mbt het opsporen en vervolgen van oorlogsmisdaden.
En je eerdere vraag over percentage? Ik denk nog geen 5%.
Maar men gaat bij het ICC wel achter de kopstukken aan en dat heeft wel waarde, denk ik.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar dan zou je kunnen concluderen dat het riedeltje "we weten niet zeker of die burgers die onthoofd zijn ook een oorlogsmisdaad is" heel snel oud word.
Het Joegoslavië-tribunaal heeft 161 mensen veroordeeld, en dat zijn dan eigenlijk uitsluitend figuren hoger in de boom. Ik denk dat dat vrij veel is - een majoor die manschappen de opdracht geeft om moordend en rücksichtslos te werk te gaan mag dan wel rekenen op een ticket naar Ga Gaaga (de Oekraïense transcriptie van Den Haag geloof ik).quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hang daar vanuit je gevoel eens een percentage aan?
Zijn 10% van alle oorlogsmisdaden aangepakt, 20, 50, 70....?
Het is een kutsituatie in ieder opzicht.quote:
Is er misschien een statisticus in the house die uiteen kan zetten, na hoeveel berichten van oorlogsmisdaden de kans dat die allemaal incorrect zijn naar 0 is genaderd?quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een kutsituatie in ieder opzicht.
Ik zou echt gelukkig zijn met de gedachte dat iedere oorlogsmisdaad consequenties heeft in 2022.
quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is er misschien een statisticus in the house die uiteen kan zetten, na hoeveel berichten van oorlogsmisdaden de kans dat die allemaal incorrect zijn naar 0 is genaderd?
Want voor sommigen hier, die professioneel opgeleid zijn om in hokjes te denken, is alleen The Official Seal of Truth bewijs, en de rest niet.
Misschien dat die tak van sport/wetenschap ons kan helpen
Zelfs het Nederlandse leger neemt witgoed mee op operaties, zo vreemd is dat allemaal niet hoor. Er worden zelfs wasregelingen opgetuigd tijdens oefeningen en operaties...quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:52 schreef ExTec het volgende:
Maar "we kunnen niet zeker weten dat het niet Oekraïners zelf waren die dit gedaan hebben", amirite?
Buitengewoon mildquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:09 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Journalist die ook met Olaf Koens werkte eerder...
Precies. Maar een land als Rusland zal er wel mee wegkomen(zie ook MH17) ook al zijn er bewijzen. In Jemen komt SA er ook mee weg.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is een kutsituatie in ieder opzicht.
Ik zou echt gelukkig zijn met de gedachte dat iedere oorlogsmisdaad consequenties heeft in 2022.
Wat eten betreft: de Oekraïners weten dat ze dat nodig hebben, dus nemen zoveel mogelijk zelf mee. Wat ze niet mee kunnen nemen laten ze achter met een briefje, in het Russisch: raad eens waar het vergif in zit.quote:Op zaterdag 2 april 2022 11:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja echt he... Wasmachines...![]()
Me dunkt dat ze wel wat belangrijkers hadden kunnen opladen als ze dan toch aan het plunderen geslagen zijn, eten, water en brandstof bv...
Ik geloof er dus ook niet zo in.
Precies, en de afgeluisterde telefoon gesprekken van russische soldaten die trots aan het thuisfront vertelde dat ze aan het plunderen zijn, incl. doe ff een laptop, want die heeft dochterlief aankomend schooljaar nodig, die zouden wel eens niet echt kunnen zijn, toch?quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs het Nederlandse leger neemt witgoed mee op operaties, zo vreemd is dat allemaal niet hoor. Er worden zelfs wasregelingen opgetuigd tijdens oefeningen en operaties...
Hé, daar denk je niet zo aan.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zelfs het Nederlandse leger neemt witgoed mee op operaties, zo vreemd is dat allemaal niet hoor. Er worden zelfs wasregelingen opgetuigd tijdens oefeningen en operaties...
Dus deze wasmachines moeten wel gejat zijn?
Wat is dit nou voor vraagquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is er misschien een statisticus in the house die uiteen kan zetten, na hoeveel berichten van oorlogsmisdaden de kans dat die allemaal incorrect zijn naar 0 is genaderd?
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat eten betreft: de Oekraïners weten dat ze dat nodig hebben, dus nemen zoveel mogelijk zelf mee. Wat ze niet mee kunnen nemen laten ze achter met een briefje, in het Russisch: raad eens waar het vergif in zit.
Dit vertelde Igor Novikov (igor novikov ukraine wikipedia). Hij zit nog in Kyiv.
Hey, ik weet het niet, ik ben geen statisticus.quote:
lolquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hey, ik weet het niet, ik ben geen statisticus.
Lijkt mij, met mijn beperkte kennis, een kansberekening
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik er ook totaal niet bij stilstond dat bij een operatie als deze wasmachines een onderdeel is wat nodig is.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.
Ik bedoel meer dat je als Russische militair wel wat anders aan je hoofd hebt dan het opladen van wasmachines... Zo van: "Kom, we worden van alle kanten beschoten, ons eten is op, we hebben bijna geen diesel meer dus laten we maar wat wasmachines jatten!"...
Weet je wel hoe vuil je uniform wordt in het veldquote:Op zaterdag 2 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik er ook totaal niet bij stilstond dat bij een operatie als deze wasmachines een onderdeel is wat nodig is.
Bij alle drilldowns van wat er in een BTG zit, heb ik geen enkele keer was faciliteiten gezien.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik er ook totaal niet bij stilstond dat bij een operatie als deze wasmachines een onderdeel is wat nodig is.
Ik ben iig niet degene die uitgebrande wasmachines meteen afdoet als een oorlogsmisdaad... Maar goed, jij je zin verder hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2022 12:13 schreef ExTec het volgende:
Precies, en de afgeluisterde telefoon gesprekken van russische soldaten die trots aan het thuisfront vertelde dat ze aan het plunderen zijn, incl. doe ff een laptop, want die heeft dochterlief aankomend schooljaar nodig, die zouden wel eens niet echt kunnen zijn, toch?
In jouw wereld bestaan er naderend tot geen oorlogsmisdaden, en heb je er idd, nog steeds 0 gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |