abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:29:09 #151
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204303857
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:09 schreef speknek het volgende:

[..]
De twitter account die ik net linkte, caucasuswarreport, heeft allemaal beeldmateriaal als je het graag wil zien. Ik ga er zelf niet op klikken, maar de tweedehandsbevestiging van andere users was genoeg voor mij.
Weinig te zien.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:29:49 #152
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204303862
quote:
Het probleem met oorlogsmisdaden is dat tenzij Rusland volledig verliest de schuldigen nooit vervolgd, laat staan veroordeeld zullen worden. Overigens durf ik er wel een andere term in te gooien als het gaat over Putin en zijn legerleiding. Misdaden tegen de menselijkheid. Systematisch gebruik maken van misdaden om het doel te bereiken.

Echter de uitkomst is hetzelfde. Tenzij Rusland volledig verliest zal geen van deze misdadigers vervolgd of veroordeeld worden. Ik begrijp ook heel goed hoe moeilijk het emotioneel zal zijn voor Oekrainse militairen om zich in te houden in de wetenschap dat Russische zwijnen zeer waarschijnlijk gewoon weg zullen komen met het plegen van oorlogsmisdaden.
pi_204303866
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het eerste wat sneuvelt ten tijde van oorlog is de waarheid. En ik zeg ook niet dat het niet gebeurd kan zijn maar laat ze het eerst maar eens grondig onderzoeken.
Wie is ze?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204303898
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wie is ze?
Oekraine onderzoekt een aantal gevallen zelf iig waaronder dat knieschot verhaal en er is nu ook een onderzoek van het ICC gaande. Vanuit Rusland blijft het uiteraard muisstil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2022 11:34:23 ]
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:34:46 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204303904
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oekraine onderzoekt een aantal gevallen zelf iig waaronder dat knieschot verhaal en er is nu ook een onderzoek van het ICC gaande. Vanuit Rusland blijft het uiteraard muisstil.
Dank, voor je antwoord, maar helder,

Als Oekraïne zegt dat het oorlogsmisdaad is, is het dat dus ook? :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204303913
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
De VN.
Heb je het over die VN waar rusland in zit en alles weg veto'd?
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:36:21 #158
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_204303916
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat verwacht je dan. Wat Rusland ook doet niemand wil met hun meewerken. Rusland heeft het westen al opgegeven. Zou ik ook doen als ik hun was.
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:38:20 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:41:14 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204303956
Echt he, wasmachines. Armlastige Russische plattelandsjeugd op moord- en rooftocht.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204303961
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja, geen enkel probleem, zijn ze ook al mee bezig (VN strafhof): https://www.nd.nl/nieuws/(...)zoek-oorlogsmisdaden
Maar hoe werkt dat dan.

Die onthoofde mensen hier boven, tenzij er iemand naar voren treed die aangeeft dat die getuigen was, gaan ze zoveel 1000KM verderop in New York niet met zekerheid ja/nee kunnen zeggen?

En ik ben er vrij zeker van dat de VN niet het exclusieve recht heeft om oorlogsmisdaden te vervolgen? Volgens mij mogen staten dat ook.
pi_204303965
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dank, voor je antwoord, maar helder,

Als Oekraïne zegt dat het oorlogsmisdaad is, is het dat dus ook? :)
Ik doelde op incidenten door Oekrainse soldaten, natuurlijk. Niet op Russische, dat is een wat lastiger verhaal om daarvan alleen de beoordeling bij Oekraine te laten.
pi_204303972
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar hoe werkt dat dan.

Die onthoofde mensen hier boven, tenzij er iemand naar voren treed die aangeeft dat die getuigen was, gaan ze zoveel 1000KM verderop in New York niet met zekerheid ja/nee kunnen zeggen?

En ik ben er vrij zeker van dat de VN niet het exclusieve recht heeft om oorlogsmisdaden te vervolgen? Volgens mij mogen staten dat ook.
ICC zit in Den Haag en hun onderzoekers gaan ter plaatste te werk, niet vanuit New York ;)

Rusland of Oekraine mag natuurlijk eigen soldaten die onwettige daden doen zelf ook vervolgen maar zo niet dan komt het ICC er aan te pas, die heeft daar inderdaad de autoriteit voor. Maar zoals als altijd, dat vereist soms medewerking van een land en dat wil nog wel eens problematisch zijn

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2022 11:44:47 ]
pi_204303974
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik doelde op incidenten door Oekrainse soldaten, natuurlijk. Niet op Russische, dat is een wat lastiger verhaal om daarvan alleen de beoordeling bij Oekraine te laten.
Nou ja, geen idee?
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:43:47 #165
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_204303975
Met supervise door de Oekrainse geheimedienst zeker.
pi_204303977
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
ICC zit in Den Haag en hun onderzoekers gaan ter plaatste te werk, niet vanuit New York ;)
Same difference :P
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:45:43 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204303990
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:41 schreef Perrin het volgende:
Echt he, wasmachines. Armlastige Russische plattelandsjeugd op moord- en rooftocht.
[ twitter ]
Nog even en alles wat op Russische vrachtwagens ligt is oorlogsbuit... Zelfs de wapens en munitie... :')
pi_204304006
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nog even en alles wat op Russische vrachtwagens ligt is oorlogsbuit... Zelfs de wapens en munitie... :')
Ze gebruiken goeddeels dezelfde wapens dus... :D

Ik moet zeggen, wasmachines is toch wat armoedig, dat zijn 3e wereld zaken,

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2022 11:48:01 ]
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:48:39 #169
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204304019
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar hoe werkt dat dan.

Ga er maar vanuit dat een organisatie zo groot als de ICC echt wel middelen en getuigen vindt om dergelijke rechtszaken te starten en verantwoordelijken op te sporen. Die Joegoslavië-misdadigers zijn uiteindelijk ook opgespoord en veroordeeld. Voor de precieze details zal je toch moeten solliciteren om het van dichtbij mee te maken vrees ik :P
pi_204304024
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

Rusland of Oekraine mag natuurlijk eigen soldaten die onwettige daden doen zelf ook vervolgen maar zo niet dan komt het ICC er aan te pas, die heeft daar inderdaad de autoriteit voor. Maar zoals als altijd, dat vereist soms medewerking van een land en dat wil nog wel eens problematisch zijn
Zeker, maar dan zou je kunnen concluderen dat het riedeltje "we weten niet zeker of die burgers die onthoofd zijn ook een oorlogsmisdaad is" heel snel oud word.
pi_204304039
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:48 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ga er maar vanuit dat een organisatie zo groot als de ICC echt wel middelen en getuigen vindt om dergelijke rechtszaken te starten en verantwoordelijken op te sporen. Die Joegoslavië-misdadigers zijn uiteindelijk ook opgespoord en veroordeeld. Voor de precieze details zal je toch moeten solliciteren om het van dichtbij mee te maken vrees ik :P
Het werkt meestal niet zo gek veel anders dan civiel recherche onderzoek, daar ben je ook veelal afhankelijk van getuigenverklaringen en eventueel fysiek bewijsmateriaal.
pi_204304040
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:48 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hang daar vanuit je gevoel eens een percentage aan?

Zijn 10% van alle oorlogsmisdaden aangepakt, 20, 50, 70....?
  zaterdag 2 april 2022 @ 11:51:08 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204304046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:

Ze gebruiken goeddeels dezelfde wapens dus... :D

Ik moet zeggen, wasmachines is toch wat armoedig, dat zijn 3e wereld zaken,
Ja echt he... Wasmachines... :')

Me dunkt dat ze wel wat belangrijkers hadden kunnen opladen als ze dan toch aan het plunderen geslagen zijn, eten, water en brandstof bv...

Ik geloof er dus ook niet zo in.
pi_204304061
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker, maar dan zou je kunnen concluderen dat het riedeltje "we weten niet zeker of die burgers die onthoofd zijn ook een oorlogsmisdaad is" heel snel oud word.
Ja, dat is meestal zo maar zonder onderzoek ik dat altijd een enorm lastig verhaal. Lijkt het een oorlogsmisdaad? Absoluut. Kan het zijn dat het in scene gezet is en dat de burgers al dood waren en toen onthoofd zijn? Ook mogelijk. Minder waarschijnlijk maar zonder onderzoek niet zomaar te zeggen.

Er is ook een propaganda oorlog gaande, natuurlijk.
pi_204304063
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja echt he... Wasmachines... :')

Me dunkt dat ze wel wat belangrijkers hadden kunnen opladen.
quote:
During modern-day armed conflicts, looting is prohibited by international law, and constitutes a war crime.
Maar "we kunnen niet zeker weten dat het niet Oekraïners zelf waren die dit gedaan hebben", amirite?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')