abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204304365
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben iig niet degene die uitgebrande wasmachines meteen afdoet als een oorlogsmisdaad... Maar goed, jij je zin verder hoor.
Nee, ik weet het, bij deze: je hebt gelijk, geen Seal of Official Truth, geen oorlogsmisdaden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:26:04 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204304369
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bij alle drilldowns van wat er in een BTG zit, heb ik geen enkele keer was faciliteiten gezien.

Maar goed, ik snap dat dat sommigen niet zal weerhouden om tot in het oneindige twijfel te zaaien, wat er staat immers inderdaad geen Seal of Official Truth op.
Die zitten dan ook niet in de BTG's maar in het logistieke element.
pi_204304375
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Weet je wel hoe vuil je uniform wordt in het veld :P
Ja, maar daarom het het wel mooi als AchJa even wat meer toelichting geeft. In militaire dienst waste wij op de hand onze zaken in het veld vandaar dat ik er totaal niet bij stilstond. Maar goed, dienstplicht is natuurlijk geheel iets anders dan een conflict. Het brengt wel wat nuance in deze ellende. Dit terwijl we hier allemaal wel hopen dat de Russen opdonderen uit de Oekraïne.
pi_204304388
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die zitten dan ook niet in de BTG's maar in het logistieke element.
Hey, je hebt al gelijk gekregen, geen oorlogsmisdaden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:33:59 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204304439
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:27 schreef ExTec het volgende:
Quote even waar ik precies zeg dat het geen oorlogsmisdaden kunnen zijn?

Bij jullie is in vijandelijk gebied door het rode licht rijden al een oorlogsmisdaad, mits de verkeerde partij dat doet natuurlijk...
pi_204304458
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Quote even waar ik precies zeg dat het geen oorlogsmisdaden kunnen zijn?
Ja, alles kan. Het kan ook niet hé. En zekerheid is er niet, immers geen Official Seal of Truth.

quote:
Bij jullie is in vijandelijk gebied door het rode licht rijden al een oorlogsmisdaad, mits de verkeerde partij dat doet natuurlijk...
Je verwart me met iemand anders.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 12:39:02 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204304482
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Doe niet zo vervelend joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204304505
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:41 schreef Perrin het volgende:
Echt he, wasmachines. Armlastige Russische plattelandsjeugd op moord- en rooftocht.
[ twitter ]
Calgon erin, en ze zijn weer als nieuw.
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:43:48 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204304523
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:36 schreef ExTec het volgende:
Ja, alles kan. Het kan ook niet hé. En zekerheid is er niet, immers geen Official Seal of Truth.
En feitelijk is dat natuurlijk ook zo, je kunt het natuurlijk in het belachelijke proberen te trekken maar zolang de VN/ICC geen onderzoek heeft gedaan en daar een uitspraak over doet blijft het onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt. Zo simpel is het gewoon.

quote:
Je verwart me met iemand anders.
Nou ja, jij vindt het meteen een oorlogsmisdaad, althans zo lees ik het:

quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:52 schreef ExTec het volgende:
During modern-day armed conflicts, looting is prohibited by international law, and constitutes a war crime.
pi_204304524
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doe niet zo vervelend joh
Ik vind die zeer formele opstelling dat iets pas een oorlogsmisdaad is, als stempel van waarheid vervelend, en bovendien niets toevoegen.

Denk dat we allemaal weten dat de waarheid het eerste is wat sneuvelt.

Maar dan blijft je menselijk kompas over om op te navigeren.

Riedeltje dat "we het niet zeker weten" kennen we nu wel.

En mensen die hier wel navigeren op het menselijk kompas weten genoeg.
pi_204304527
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Gisteren was een goede dag schijnbaar. Hoeveel honderd miljoen euro kapitaalvernietiging is dit?
Ik tel er 112 op één dag. Dit komt waarschijnlijk door de terugtrekking uit Hostomel waardoor er veel meer zichtbaar wordt.
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:50:33 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204304581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:43 schreef ExTec het volgende:

Ik vind die zeer formele opstelling dat iets pas een oorlogsmisdaad is, als stempel van waarheid vervelend, en bovendien niets toevoegen.
En ik vind elk lullig Twitter bericht meteen afdoen als een "oorlogsmisdaad" niets toevoegen...

quote:
Denk dat we allemaal weten dat de waarheid het eerste is wat sneuvelt.
Nou dan, ik heb al honderd keer verteld dat propaganda twee kanten opwerkt maar in deze reeks wordt de propaganda wel heel eenzijdig als zoete koek geslikt.

quote:
Maar dan blijft je menselijk kompas over om op te navigeren.

Riedeltje dat "we het niet zeker weten" kennen we nu wel.

En mensen die hier wel navigeren op het menselijk kompas weten genoeg.
Er is dan ook niks "menselijks" aan een oorlog. Tijdens een oorlog vallen er op de meest gruwelijke manieren doden, simpel zat. En of dat nou allemaal wel of niet rechtmatig is of dat het oorlogsmisdaden zijn kunnen we moeilijk beoordelen vanuit de luie stoel...
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:51:21 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204304586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:44 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik tel er 112 op één dag. Dit komt waarschijnlijk door de terugtrekking uit Hostomel waardoor er veel meer zichtbaar wordt.
Yup, nu zien we wat er zich moet hebben afgespeeld daar bij die fronten rondom Kyiv en in wat voor gigantische puinhoop dat heeft geresulteerd.

In puin geschoten voorsteden en dorpjes, veel dode burgers en soldaten en nasmeulende pantservoertuigen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204304593
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:

Nou ja, jij vindt het meteen een oorlogsmisdaad, althans zo lees ik het:
[..]

Plunderen schijnt een oologsmisdaad te zijn, dat is precies wat ik quote, niet meer of niet minder.

Maar ik snap dat je voor de verandering weer inzet op dat "we het niet zeker weten" en ik daarom heus niet mag veronderstellen dat dit gestolen witgoed was? :)
pi_204304609
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:50 schreef AchJa het volgende:

Ja, ik weet het, je vind je oneindige geroeptoeter dat we het allemaal niet zeker weten een enorme contributie aan deze topic reeks ;)
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:56:52 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204304621
Wel of geen oorlogsmisdaden, het blijft een discussie die op de korte termijn volgens mij bar weinig verschil maakt voor de realiteit op de grond daar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204304626
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:50 schreef AchJa het volgende:
En ik vind elk lullig Twitter bericht meteen afdoen als een "oorlogsmisdaad" niets toevoegen...
Lekker vanuit je luie bureaustoel juichen voor de held en kotsen op de boeman en elke gebeurtenis binair in één van de twee hokjes kunnen stoppen: smerige kutrus of dappere Oekraïner, moet toch heerlijk zijn als oorlog zo simpel voor je is.
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:58:03 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204304630
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:56 schreef Perrin het volgende:
Wel of geen oorlogsmisdaden, het blijft een discussie die op de korte termijn volgens mij bar weinig verschil maakt voor de realiteit op de grond daar.
Dat sowieso...
  zaterdag 2 april 2022 @ 12:58:57 #219
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204304634
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Lekker vanuit je luie bureaustoel juichen voor de held en kotsen op de boeman en elke gebeurtenis binair in één van de twee hokjes kunnen stoppen: smerige kutrus of dappere Oekraïner, moet toch heerlijk zijn als oorlog zo simpel voor je is.
Wat een zeer genuanceerde stroman!
pi_204304640
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 12:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is de ene uiterste.

De andere uiterste is hier doodleuk gaan verkondigen dat je er nog 0 hebt gezien ;)
pi_204304652
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is de ene uiterste.

De andere uiterste is hier doodleuk gaan verkondigen dat je er nog 0 hebt gezien ;)
Natuurlijk zijn er geen 0. Zo'n oorlog maakt beesten los in mensen, dus er wordt gedood, verkracht, gemarteld, van beide kanten. De kwalificatie oorlogsmisdaad is in dat kader ook vooral een juridische en niet een morele, het is niet turven en kijken wie de meeste heeft verzameld en dus heeft verloren.
  zaterdag 2 april 2022 @ 13:16:03 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204304722
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:00 schreef ExTec het volgende:
Dat is de ene uiterste.

Ik heb er iig 1 gezien, dat filmpje dat die Russische POW's door de poten geschoten werden... Door de knieën mocht hier al niet eens gezegd worden hier want dat maakte het weer anders ofzo...

Sommigen vonden het zelfs normaal want "dan liepen ze niet weg"... Hoefde je ze ook niet te bewaken enz. Dat scheen een volstrekt normale gang van zaken te zijn...

Anyway, het heeft er natuurlijk alle schijn van dat de Russen oorlogsmisdaden gepleegd hebben maar op basis van de beelden die ik tot nu toe gezien heb kan ik niet zeggen of dat echt zo is. Als ergens een civiel gebouw aan puin geschoten is kunnen we wel roepen dat het een oorlogsmisdaad was maar als er een half Oekraiens bataljon in gelegerd was is het weer een legitiem doel.

Maar goed, het is een feit dat Rusland een soeverein land is binnengevallen en dat maakt Rusland per direct de foute partij maar dat neemt niet weg dat de conventie voor beide partijen (goed en fout) geldt. Net zoals het Nederlandse leger zich in WW2 ook aan de conventie diende te houden. En ja, ik snap dat de lat voor de foute partij lager ligt en dat het gevoelsmatig minder erg is. We halen ook nog steeds onze schouders op over bv. het bombardement op Dresden.
pi_204304724
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn er geen 0. Zo'n oorlog maakt beesten los in mensen, dus er wordt gedood, verkracht, gemarteld, van beide kanten. De kwalificatie oorlogsmisdaad is in dat kader ook vooral een juridische en niet een morele, het is niet turven en kijken wie de meeste heeft verzameld en dus heeft verloren.
Vergeet ook niet dat de Russen een reputatie hoog te houden hebben op het gebied van oorlogsmisdaden; de huidige generatie wil gegarandeerd niet onderdoen voor hun plunderende, moordende en verkrachtende grootvaders.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 2 april 2022 @ 13:18:14 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204304734
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vergeet ook niet dat de Russen een reputatie hoog te houden hebben op het gebied van oorlogsmisdaden; de huidige generatie wil gegarandeerd niet onderdoen voor hun plunderende, moordende en verkrachtende grootvaders.
Het moreel ligt anders onder het nulpunt begrijp ik uit de verschillende berichten. Dus waar ze die motivatie dan vandaan halen is me weer een raadsel.
pi_204304743
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 13:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb er iig 1 gezien, dat filmpje dat die Russische POW's door de poten geschoten werden... Door de knieën mocht hier al niet eens gezegd worden hier want dat maakte het weer anders ofzo...

Sommigen vonden het zelfs normaal want "dan liepen ze niet weg"... Hoefde je ze ook niet te bewaken enz. Dat scheen een volstrekt normale gang van zaken te zijn...

Zo zie je maar weer hoe snel de morele grenzen opschuiven en hoe flinterdun ons laagje 'beschaving' is zodra het allemaal niet meer hypothetisch is maar er daadwerkelijk gevochten wordt en dood en vernietiging aan de orde van de dag zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')