38 jaar, als je tegen mij zei 50 zou ik het ook gelovenquote:Op woensdag 23 maart 2022 21:38 schreef praadje het volgende:
Apart vrouwtje die Nadia. Beetje smoezelig typetje ook.
Yup.quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:38 schreef monkyyy het volgende:
[..]
38 jaar, als je tegen mij zei 50 zou ik het ook geloven
Lekker baantjequote:Op woensdag 23 maart 2022 21:49 schreef monkyyy het volgende:
Dus de interieur designer heeft er baat bij als hij het lekker duur maakt, perverse prikkel
Die Ferrari moet ook rokenquote:Op woensdag 23 maart 2022 21:49 schreef monkyyy het volgende:
Dus de interieur designer heeft er baat bij als hij het lekker duur maakt, perverse prikkel
Die tech/crypto miljonair declareert hij helemaal leeg als het aan hem ligt.quote:
Bizar die technische ruimte die ik zag. Tig beeldschermen, schuifpanelen. Camera’s.quote:Op woensdag 23 maart 2022 21:57 schreef praadje het volgende:
[..]
Daar komt genoeg geld binnen zo te zien.
Lijkt meer een bewuste keuze dan noodgedwongen uit armoede.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:02 schreef StephanL het volgende:
Lijkt mij verschrikkelijk om te moeten leven als Nadia.
Ja denk ik ook, maar lijkt mij alsnog geen pretje.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:03 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Lijkt meer een bewuste keuze dan noodgedwongen uit armoede.
Is wel fiscaal aftrekbaarquote:Op woensdag 23 maart 2022 22:04 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja denk ik ook, maar lijkt mij alsnog geen pretje.
Sow 550 naar de kerk
Oh, dat zou kunnenquote:Op woensdag 23 maart 2022 22:08 schreef praadje het volgende:
[..]
Zijn toch zijn zoons uit een eerder huwelijk dacht ik te horen?
Rondje Google leert dat hij dat inderdaad is ja. Scherp van jou.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:10 schreef zijle het volgende:
Foute gast die Vasco, zat hij ook niet achter die NL’se crypto scam?
Ik hoop het. Ze schijnen ook meegedaan te hebben aan Steenrijk Straatarm las ik elders.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:15 schreef StephanL het volgende:
Dus dit is een flinke sneer naar diegene die hij heeeft opgelicht![]()
Benieuwd of er nog reuring komt dan naar aanleiding van zijn verschijnen in dit programma
Ok. Aandachtsgeil dusquote:Op woensdag 23 maart 2022 22:17 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ze schijnen ook meegedaan te hebben aan Steenrijk Straatarm las ik elders.
Dit kan toch niet in een programma van de EO? Doen die lui dan geen background check ofzo???quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:15 schreef StephanL het volgende:
Benieuwd of er nog reuring komt dan naar aanleiding van zijn verschijnen in dit programma
En bekend van:quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:17 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ze schijnen ook meegedaan te hebben aan Steenrijk Straatarm las ik elders.
Vasco is een oplichter en een fantast die geld verdient ten koste van anderen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:15 schreef StephanL het volgende:
Blijkbaar niet genoegquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit kan toch niet in een programma van de EO? Doen die lui dan geen background check ofzo???
Een oplichter dus wekelijks op tv. Wtfquote:
De opnames begonnen kennelijk zo rond maart vorig jaar (bloeiende meidoorn). Toen was Vasco nog niet "exposed" als crypto-oplichter. Zal bij de EO vast niet lekker zijn gevallen dat hij daarna zo slecht in het nieuws kwam. Maar goed, hij loopt nog vrij rond en hij is pas schuldig aan oplichting als dat bewezen is. Hopelijk krijgt hij nog wel een strafrechtelijk onderzoek aan z'n broek.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:33 schreef HMS het volgende:
EO laat zijn slechte research wederom zien. Met een vorige zelf-made miljonair was ook al wat mis, en nu weer. Ook die 130K inkomen, dat wordt niet verder onderbouwt waar dat dan vandaan komt elke maand. 75K van een notaris, dat kan je niet als inkomsten zien, maar als losse transactie. 25K staat er als crypto-inkomsten snel in beeld. Dat kan ook nooit zo kloppen, dat is nooit zo een mooi afgerond bedrag, plus ik denk niet dat er rente of iets van dividend wordt uitgekeerd door crypto. Dus allemaal erg fictief en echt opening van zaken over hoe hij 130K per maand aan inkomsten heeft ??????
En we gaan er even flink tegenaan om dat op te hogen naar meer dan het dubbele hoor je ze zeggen. Dus, het is wachten op de volgende oplichting slag van Vasco, want de interieurdesigner moet nog betaald worden. Of zou die ook worden opgelicht?
Het is wel jammer dat ze daar zo weinig uitleg bij hebben gegeven. Ik vroeg me dat bijvoorbeeld ook af bij dat christelijke stel, of deel van hun inkomsten huurinkomsten zijn van hun beleggingspand. En ik was wel benieuwd hoeveel iedereen precies werkt. Maar de nadruk ligt volgens mij meer op hoe het gezinsinkomen wordt uitgegeven dan hoe het tot stand komt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:33 schreef HMS het volgende:
EO laat zijn slechte research wederom zien. Met een vorige zelf-made miljonair was ook al wat mis, en nu weer. Ook die 130K inkomen, dat wordt niet verder onderbouwt waar dat dan vandaan komt elke maand. 75K van een notaris, dat kan je niet als inkomsten zien, maar als losse transactie. 25K staat er als crypto-inkomsten snel in beeld. Dat kan ook nooit zo kloppen, dat is nooit zo een mooi afgerond bedrag, plus ik denk niet dat er rente of iets van dividend wordt uitgekeerd door crypto. Dus allemaal erg fictief en echt opening van zaken over hoe hij 130K per maand aan inkomsten heeft ??????
Je vraagt je inderdaad af of hij weer wat dubieuze projecten gaat lanceren om snel aan geld te komen.quote:En we gaan er even flink tegenaan om dat op te hogen naar meer dan het dubbele hoor je ze zeggen. Dus, het is wachten op de volgende oplichting slag van Vasco, want de interieurdesigner moet nog betaald worden. Of zou die ook worden opgelicht?
EO was niet bereikbaar voor commentaar. Dit krijgt vast nog wel een staartje.quote:Op donderdag 24 maart 2022 12:52 schreef superniger het volgende:
OPHEF
https://www.ad.nl/show/kr(...)ze-het-van~ab0bfe5a/
Nog zo een virtuele windhandel. Wat de gek ervoor geeft maar dat moet wel gehyped worden.......Marketing at work om weer geld te genereren waar nu niets is. Dan kan niet goed gaan. Maar daar is crypto ook op gebaseerd.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:37 schreef Jantienus het volgende:
Het enige voordeel hierbij is dat Vasco weer eens negatief in het nieuws komt.
Al vraag ik me wel af of het hem iets boeit want die kerel heeft echt een bord voor zijn kop dat bleek wel uit de Podcast Crypto Cowboys waarin hij een discutabele hoofdrol speelde.
In de tussentijd gaat het hij gewoon door met z'n scams en heeft tegenwoordig zijn pijlen gericht op de NFT handel.
https://www.crypto-inside(...)to-projecten-hebben/
We weten in ieder geval wel waar hij het van doet: Crypto en NFT pump en dumps.quote:
Nee, daar zijn cryptovaluta niet op gebaseerd. Het heeft er alle schijn van dat hij iemand is die zich bezighoudt met malafide praktijken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 13:58 schreef HMS het volgende:
[..]
Nog zo een virtuele windhandel. Wat de gek ervoor geeft maar dat moet wel gehyped worden.......Marketing at work om weer geld te genereren waar nu niets is. Dan kan niet goed gaan. Maar daar is crypto ook op gebaseerd.
't Is gewoon een uitnodiging voor een gewelddadige roofoverval.quote:Op donderdag 24 maart 2022 14:23 schreef BasEnAad het volgende:
Die rijke familie voegt ook niets toe, heel youtube staat vol met protserige huistours en youtube-miljonairs die mekaar feliciteren met hun nieuw Lamborgini.
Beide kanten op. Als je enorm diep in de schulden zit zou ik er ook niet mee uitgebreid op televisie willenquote:Op donderdag 24 maart 2022 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Is gewoon een uitnodiging voor een gewelddadige roofoverval.Ik snap niks van dat etaleren van je rijkdom.
Die mensen hebben weinig om zich voor te schamen, vind ik. En ze geven een gezicht aan door corona gedupeerde ondernemers. Maar het is inderdaad wel zo dat al je keuzes ineens onder een vergrootglas liggen en publiekelijk worden besproken. Ik ben de afleveringen van vorig jaar terug aan het kijken met een stel met nog hogere schulden dat zeven katten heeft en rookt. En tja, daar vind ik dan ook wel wat van.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Beide kanten op. Als je enorm diep in de schulden zit zou ik er ook niet mee uitgebreid op televisie willen
Ja, daar dacht ik dus ook aan, ik ben momenteel het oude seizoen aan het bingen. Die mensen die door de covid in de problemen zijn gekomen vind ik een heel ander verhaal. Die gaan volgens mij ook wel goed met hun geld om (lekker oordelen, ik weet het)...quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die mensen hebben weinig om zich voor te schamen, vind ik. En ze geven een gezicht aan door corona gedupeerde ondernemers. Maar het is inderdaad wel zo dat al je keuzes ineens onder een vergrootglas liggen en publiekelijk worden besproken. Ik ben de afleveringen van vorig jaar terug aan het kijken met een stel met nog hogere schulden dat zeven katten heeft en rookt. En tja, daar vind ik dan ook wel wat van.
Als die mensen welbewust domme keuzes maken, vind ik dat je daar gerust over mag oordelen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 15:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
maar goed... wie ben ik om te oordelen. Geen kinderen, geen schulden, dus gemakkelijk praten
Ja... maar die moeder gaat ook bijzonder met dingen om. "ik vul mijn belastingsopgave niet in, want dat is eng, dus ik betaal wel". En hoe ze boodschappen doet... Die komt ook in de schulden terechtquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als die mensen welbewust domme keuzes maken, vind ik dat je daar gerust over mag oordelen.
Er komt in de serie van 2020 ook een dochter in voor die studeert en maximaal leent. Ach, ik studeer rechten, dus het komt met die 50k schuld wel goed.
Ik vind het onverstandig dat die dochter meer aan kost en inwoning ging betalen (op verzoek van de bewindvoerder). Daar werd de basis gelegd voor de schulden van de volgende generatie. Ik mag hopen dat die dochter niet alsnog stopt met studeren, jong een kind krijgt, verlaten wordt door d'r vent, geruïneerd achterblijft en een belabberd voorbeeld voor haar eigen kind wordt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... maar die moeder gaat ook bijzonder met dingen om. "ik vul mijn belastingsopgave niet in, want dat is eng, dus ik betaal wel". En hoe ze boodschappen doet... Die komt ook in de schulden terecht
Met een zaak gaat het hard, denk aan huur en personeelskosten. Ze waren bovendien net gestart, dus ze hadden ongetwijfeld nauwelijks een buffer.quote:En als je ervoor kiest om zo op televisie te gaan, dan vraag je ook om oordelen. Ik ben benieuwd hoe het met die schuldenfamilie gaat. Ook hoe je in hemelsnaam zoveel schulden krijgt... Dat kan toch niet privé enkel zijn...
Ja idd... lastige situatie... maar die dochter heeft zelfstandig wonen ook niet goed berekent. Ik hoop van harte dat ze haar carrièredroom waar maakt.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het onverstandig dat die dochter meer aan kost en inwoning ging betalen (op verzoek van de bewindvoerder). Daar werd de basis gelegd voor de schulden van de volgende generatie. Ik mag hopen dat die dochter niet alsnog stopt met studeren, jong een kind krijgt, verlaten wordt door d'r vent, geruïneerd achterblijft en een belabberd voorbeeld voor haar eigen kind wordt.
[..]
Met een zaak gaat het hard, denk aan huur en personeelskosten. Ze waren bovendien net gestart, dus ze hadden ongetwijfeld nauwelijks een buffer.
Het verhaal van dat stel met schulden uit 2020 snapte ik niet echt.
Er zijn ook een hoop mensen die geen belasting betalen vanwege de gratie gods. Dat is genotquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... maar die moeder gaat ook bijzonder met dingen om. "ik vul mijn belastingsopgave niet in, want dat is eng, dus ik betaal wel". En hoe ze boodschappen doet... Die komt ook in de schulden terecht
En als je ervoor kiest om zo op televisie te gaan, dan vraag je ook om oordelen. Ik ben benieuwd hoe het met die schuldenfamilie gaat. Ook hoe je in hemelsnaam zoveel schulden krijgt... Dat kan toch niet privé enkel zijn...
Zie m'n update. Niet dat het er veel duidelijker op wordt. Het zijn sowieso merkwaardige mensen. Die Joke werd verliefd op de bijna twee keer zo oude Marco en liet haar twee dochters achter bij haar ex, die volgens haar een zware drugs- en alcoholverslaving had, om hen niet uit hun leefomgeving weg te halen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja idd... lastige situatie... maar die dochter heeft zelfstandig wonen ook niet goed berekent. Ik hoop van harte dat ze haar carrièredroom waar maakt.
Ja, ik bedoelde met die enorme schulden ook die uit 2020. Die van nu snap ik wel. Ik vind het knap heo zij het doen!
Zonder abbo kan je het ook kijken hoor!quote:Op donderdag 24 maart 2022 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Portemonnee praat op NPOplus is trouwens een leuke toevoeging. Mijn abo loopt af, maar ben het nu aan het bingen
Nou hè. Mooi inzichtelijk gemaakt wat corona doet met bedrijven.quote:Op donderdag 24 maart 2022 21:54 schreef Donna het volgende:
Dat Perzische stel met die spa.![]()
Leuke mensen zeg!
Ik snap dat verhaal over de hypotheek nietquote:Op donderdag 24 maart 2022 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het onverstandig dat die dochter meer aan kost en inwoning ging betalen (op verzoek van de bewindvoerder). Daar werd de basis gelegd voor de schulden van de volgende generatie. Ik mag hopen dat die dochter niet alsnog stopt met studeren, jong een kind krijgt, verlaten wordt door d'r vent, geruïneerd achterblijft en een belabberd voorbeeld voor haar eigen kind wordt.
[..]
Met een zaak gaat het hard, denk aan huur en personeelskosten. Ze waren bovendien net gestart, dus ze hadden ongetwijfeld nauwelijks een buffer.
Het verhaal van dat stel met schulden uit 2020 snapte ik niet echt.
- Edit - Even teruggezocht: Marco en Joke doen mee aan 'Waar doen ze het van'?
"Ik had een leuk flatje gevonden," vertelt Marco. "Ik zat bij Fortis Bank Nederland, maar was verplicht om voor de hypotheek een Rabobankrekening te openen. Dat heb ik gedaan. De eerste zes maanden hebben ze de hypotheek afgeschreven van mijn Fortisrekening, terwijl daar niks meer op stond. De Vereniging van Eigenaars deed hetzelfde. Zo kwamen we in de problemen.
[ afbeelding ]
Precies. Dan houd je dus na het afsluiten van een hypotheek je bankrekening helemaal niet in de gaten én maak je al het geld op aan andere dingen waardoor je een latere vordering niet kunt betalen. Onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 23:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik snap dat verhaal over de hypotheek nietAls het van de verkeerde rekening gaat weet je dat toch wel na een maand en dan kun je dat herstellen. Ze hebben 6 maanden gratis geleefd en konden het daarna niet meer betalen ofzo
Ongeloofwaardig verhaal. Als er iets niet goed gaat met de hypotheek trek je echt wel aan de bel, anders heb je binnen no time de hypotheekverstrekker voor je deur
Dit zijn waarschijnlijk mensen die denken "ha, ze zijn vergeten af te schrijven, weer een maandje gratis wonen!" En dat is super naïef natuurlijk want er zijn 2 instanties waarmee je niet moet sollen: de bank en de Belastingdienst. Eigenlijk zouden dit soort mensen verplicht financiële begeleiding moeten krijgen want uiteindelijk zijn vooral de kinderen de dupe in dit soort situatiesquote:Op donderdag 24 maart 2022 23:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies. Dan houd je dus na het afsluiten van een hypotheek je bankrekening helemaal niet in de gaten én maak je al het geld op aan andere dingen waardoor je een latere vordering niet kunt betalen. Onbegrijpelijk.
Niet iedereen is goed met geld, helaas. Daarom zou er in Nederland best meer gedaan mogen worden, vanaf de middelbare school, aan een stukje persoonlijke financiën. Als je dit niet van je ouders meekrijgt dan loop je onherroepelijk vast op latere leeftijd. En we weten allemaal dat het veel makkelijker is om in de schulden te komen dan eruit te geraken.quote:Op donderdag 24 maart 2022 23:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies. Dan houd je dus na het afsluiten van een hypotheek je bankrekening helemaal niet in de gaten én maak je al het geld op aan andere dingen waardoor je een latere vordering niet kunt betalen. Onbegrijpelijk.
Mooie, lieve mensen. Je zag duidelijk hoeveel het haar deed dat ze een jacuzzi moest verkopen voor minder dan de helft om eten te kunnen betalenquote:Op donderdag 24 maart 2022 21:54 schreef Donna het volgende:
Dat Perzische stel met die spa.![]()
Leuke mensen zeg!
Dan zorg je maar dat je goed wordt met geld. Er zullen best mensen zijn die dat echt niet kunnen, bijvoorbeeld vanwege een verstandelijke beperking, maar voor alle anderen zijn er zo ontzettend veel manieren om hulp te krijgen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet iedereen is goed met geld, helaas.
Dat was een mooie scene inderdaad. Heel goed dat ze niet in de sunk cost fallacy trapte en deed wat ze moest doen om boodschappen te kunnen halenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mooie, lieve mensen. Je zag duidelijk hoeveel het haar deed dat ze een jacuzzi moest verkopen voor minder dan de helft om eten te kunnen betalen
Ik geef les op mbo niveau 2; het is echt te schrijnend voor woorden wat je soms tegenkomt. Een maandje geleden hadden we een 19-jarige lieverd van wie we er achterkwamen dat 'ie al 1,5 week in zijn auto bivakkeerde, omdat zijn ouders het huis uitgezet werden vanwege drugshandel (hij begon er steeds slechter uit te zien en begon te stinkenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan zorg je maar dat je goed wordt met geld. Er zullen best mensen zijn die dat echt niet kunnen, bijvoorbeeld vanwege een verstandelijke beperking, maar voor alle anderen zijn er zo ontzettend veel manieren om hulp te krijgen.
Ik ken de schrijnende situaties zelf ook. De belastingdienst is tricky en persoonlijke tragiek maakt dat mensen het soms niet op kunnen brengen om met geldzaken bezig te zijn. Ik ben zelf een kind van ouders die lange tijd met een grote schuld hebben geleefd en mijn moeder is op hogere leeftijd de schuldsanering ingegaan. Ik kan het dan ook best opbrengen om barmhartig te zijn, maar op een bepaald moment houdt dat wel op en moet iemand zelf verantwoordelijkheid gaan nemen in plaats van de samenleving fouten keer op keer op te laten lossen.
Dat is heel verdrietig. En wat een tragisch besef is, is dat die ouders waarschijnlijk ook ooit zulke kinderen waren en de kinderen ooit zulke ouders worden. Het zijn hardnekkige patronen om te doorbreken. Daarom wind ik me er ook over op dat in het vorige seizoen een kind achteloos maximale studieschulden aangaat en niemand dat uit haar hoofd probeert te praten.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:16 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik geef les op mbo niveau 2; het is echt te schrijnend voor woorden wat je soms tegenkomt. Een maandje geleden hadden we een 19-jarige lieverd van wie we er achterkwamen dat 'ie al 1,5 week in zijn auto bivakkeerde, omdat zijn ouders het huis uitgezet werden vanwege drugshandel (hij begon er steeds slechter uit te zien en begon te stinken) Of vorig jaar iemand die huilend in de klas vertelde dat deurwaarders alles uit hun huis haalden, omdat het bedrijf van zijn ouders failliet was gegaan. Jongeren worden helaas de dupe door de domme keuzes die hun zogenaamd volwassen ouders maken.
Het is makkelijk praten als je het allemaal goed voor elkaar hebt.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan zorg je maar dat je goed wordt met geld. Er zullen best mensen zijn die dat echt niet kunnen, bijvoorbeeld vanwege een verstandelijke beperking, maar voor alle anderen zijn er zo ontzettend veel manieren om hulp te krijgen.
Absoluut, het zijn geen piepers maar aanpakkers. Harde werkers die veel meer verdienen dan dit lot. Het is tenenkrommend om te zien wat de overheid heeft veroorzaakt met zijn 2 jaar wanbeleid.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 09:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was een mooie scene inderdaad. Heel goed dat ze niet in de sunk cost fallacy trapte en deed wat ze moest doen om boodschappen te kunnen halen
Maar zie dat maar eens te doorbreken. De achteloosheid waarmee jongeren ook totaal overbodige spullen op afbetaling kopen; schoenen van ¤800 in termijnen betalen bijvoorbeeld, echt wtfquote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten als je het allemaal goed voor elkaar hebt.
Maar zo makkelijk is dat dus niet, een serieus deel van Nederland heeft hier gewoon te weinig kaas van gegeten met alle gevolgen van dien.
Mijn inziens moeten we de bron oplossen en zorgen dat mensen niet in de schulden komen in plaats van wat we nu doen het achteraf zien op te lossen met schuldhulpverleners en andere oplossingen.
Daar begint het probleem, daarom is het zo belangrijk (in mijn ogen) om dit zo vroeg mogelijk aan te pakken. Dat zal nooit voor 100% lukken, maar wat we kunnen doen is al een goed begin.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:47 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar zie dat maar eens te doorbreken. De achteloosheid waarmee jongeren ook totaal overbodige spullen op afbetaling kopen; schoenen van ¤800 in termijnen betalen bijvoorbeeld, echt wtf
Ugh, dat is een mensbeeld waar ik niks mee heb. 'Wij zijn er misschien wel slim genoeg voor, maar een groot deel van de Nederlanders gaat het de pet te boven en die moeten we tegen henzelf in bescherming nemen.'quote:Op vrijdag 25 maart 2022 10:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten als je het allemaal goed voor elkaar hebt.
Maar zo makkelijk is dat dus niet, een serieus deel van Nederland heeft hier gewoon te weinig kaas van gegeten met alle gevolgen van dien.
Het is niet enkel kennis, ik ken ook hoogopgeleide mensen met schulden. Het is een totaal plaatje en er spelen veel factoren mee. Van geen kennis tot geen zin, van luiheid tot domheid. Er is geen vaste formule om in de problemen te geraken.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ugh, dat is een mensbeeld waar ik niks mee heb. 'Wij zijn er misschien wel slim genoeg voor, maar een groot deel van de Nederlanders gaat het de pet te boven en die moeten we tegen henzelf in bescherming nemen.'
Ik heb niet makkelijk praten, want zoals ik al aangaf hadden mijn ouders grote schulden. Dat heeft m'n jeugd sterk beïnvloed: er was geen geld voor vakanties, grote dromen als het hebben van een eigen paard kon ik vergeten en vanaf mijn 18e stond ik er alleen voor. Ik heb het allemaal zelf uit moeten vogelen. Daar hoef je niet hoogbegaafd voor te zijn, maar je moet de wil hebben om verantwoordelijkheid te nemen voor je situatie.
Heftig. Je moest opgroeien zonder eigen paard. 😲quote:Op vrijdag 25 maart 2022 12:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ugh, dat is een mensbeeld waar ik niks mee heb. 'Wij zijn er misschien wel slim genoeg voor, maar een groot deel van de Nederlanders gaat het de pet te boven en die moeten we tegen henzelf in bescherming nemen.'
Ik heb niet makkelijk praten, want zoals ik al aangaf hadden mijn ouders grote schulden. Dat heeft m'n jeugd sterk beïnvloed: er was geen geld voor vakanties, grote dromen als het hebben van een eigen paard kon ik vergeten en vanaf mijn 18e stond ik er alleen voor. Ik heb het allemaal zelf uit moeten vogelen. Daar hoef je niet hoogbegaafd voor te zijn, maar je moet de wil hebben om verantwoordelijkheid te nemen voor je situatie.
Je had ook kunnen zeggen: wat vervelend dat je nooit op vakantie bent geweest.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:01 schreef superniger het volgende:
[..]
Heftig. Je moest opgroeien zonder eigen paard. 😲
Daar ben ik het dan weer mee eens. Mijn ouders had je dan ook niet echt kunnen behoeden voor hun schulden, want ze waren niet dom of onverantwoordelijk en hadden ook geen slechte rolmodellen. Ik denk dat het kwestie was van pech (m'n vader raakte gedupeerd door het faillissement van het familiebedrijf, mijn moeder werd door haar toenmalige partner in de steek gelaten) en van ongrijpbare eigenschappen als achteloosheid en het gevoel hebben recht te hebben op van alles en nog wat.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:00 schreef GereDathan het volgende:
Er is geen vaste formule om in de problemen te geraken.
Ik vind dit moraliserende en veroordelende van veel mensen over mensen die meedoen aan zo'n programma of die in het nieuws komen die in de schulden of armoede zitten altijd zo makkelijk en kortzichtig. Totaal gebrek aan empathie ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 13:35 schreef Claudia_x het volgende:
Het menen recht te hebben op van alles en nog wat zie ik vaker terug bij gezinnen met geldproblemen die deelnemen aan programma's zoals Waar doen ze het van? Roken, veel huisdieren nemen, flutspeelgoed kopen - al die zaken zou ik als eerste opgeven. Ik weet dat roken een verslaving is, maar ik denk dat al dat andere het ook is: je voelt je even goed als je een nieuw huisdier neemt of iets nieuws koopt, het is een vlucht voor de realiteit.
Voor het willen weglopen voor de realiteit kan ik trouwens veel begrip opbrengen - het leven gaat niet over rozen - maar niet voor het afwentelen van de gevolgen daarvan op anderen.
Misschien moet je m'n postings dan wat beter lezen in plaats van makkelijk en kortzichtig over mij te oordelen.quote:
Je reacties, specifieker het gequote gedeelte, spreken anders boekdelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien moet je m'n postings dan wat beter lezen in plaats van makkelijk en kortzichtig over mij te oordelen.
- Ik erken dat verschillende factoren een rol spelen bij het in de schulden belanden.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je reacties, specifieker het gequote gedeelte, spreken anders boekdelen.
Nieuw geld heeft geen smaakquote:Op woensdag 30 maart 2022 21:39 schreef Snowsquall het volgende:
Die Tamara is een mooie meid om te zien, ook niet arrogant of zo.........maar de zaakjes waar ze bij betrokken is met die vent van der![]()
en die Lambo.....koop dan iets fatsoenlijks als je zoveel geld hebt, je maakt bij mij meer indruk met een Nissan GTR van 150/K
precies! En dat vinden wij niet raarrrrrrr maar wel heel bijzonderquote:Op woensdag 30 maart 2022 21:56 schreef Nexpreszo het volgende:
Dus je kinderen gaan in bad..water is bruin. En dan ga je er kleding mee wassen
Dat vind ik niet helemaal fair gedacht, er zijn zat rijke stinkerds die ook gewoon oa kinderbijslag krijgen. Als je ziet hoe ze woont, zou je willen ruilen dan? Ik nietquote:
Ik zou wel een ANWB abbo nemen met vervangend vervoerquote:Op woensdag 30 maart 2022 22:01 schreef monkyyy het volgende:
Geinig ding toch, zo'n antieke camper, ga je 1/2x mee op vakantie en dan verkoop je hem weer door
Ze kan gewoon werken, desnoods waarbij ze alleen onder schooltijd actief is zodat ze er ook volledig voor haar kinderen kan zijn. Dan zou ze iig uit de bijstand zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:01 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal fair gedacht, er zijn zat rijke stinkerds die ook gewoon oa kinderbijslag krijgen. Als je ziet hoe ze woont, zou je willen ruilen dan? Ik niet
Je hebt ook crypto met dividend.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:05 schreef monkyyy het volgende:
Die Vasco zegt steeds "ik wil geen crypto vastgoed aandelen verkopen" maar je ziet dan op zijn bankrekening "crypto winst" staan. Das toch verkopen
Het is OT, maar ik heb nooit begrepen hoe crypto dividend zou kunnen uitkeren. Bij aandelen wordt een deel van de door het bedrijf behaalde winst uitgekeerd aan de eigenaren van de onderneming. Hoe zit dat bij crypto? Worden daar dan extra cryptomunten gemijnd die onder de huidige eigenaren van die muntsoort worden verdeeld, minus de kosten voor het mijnen ervan? Enfin, we hoeven ons om zijn financiële situatie geen zorgen te maken. Zoveel is wel duidelijk.quote:
Ik heb echt geen idee. Ik weet alleen dat het bestaat haha. Ik volg iemand op Insta die dat heeft, maar het fijne weet ik niet, sorry!quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:14 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Het is OT, maar ik heb nooit begrepen hoe crypto dividend zou kunnen uitkeren. Bij aandelen wordt een deel van de door het bedrijf behaalde winst uitgekeerd aan de eigenaren van de onderneming. Hoe zit dat bij crypto? Worden daar dan extra cryptomunten gemijnd die onder de huidige eigenaren van die muntsoort worden verdeeld, minus de kosten voor het mijnen ervan? Enfin, we hoeven ons om zijn financiële situatie geen zorgen te maken. Zoveel is wel duidelijk.
Zie bijvoorbeeld What Is Staking? Staking komt er in essentie op neer dat je je cryptomunt ergens laat staan en er een beloning voor terugkrijgt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:14 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Het is OT, maar ik heb nooit begrepen hoe crypto dividend zou kunnen uitkeren. Bij aandelen wordt een deel van de door het bedrijf behaalde winst uitgekeerd aan de eigenaren van de onderneming. Hoe zit dat bij crypto? Worden daar dan extra cryptomunten gemijnd die onder de huidige eigenaren van die muntsoort worden verdeeld, minus de kosten voor het mijnen ervan? Enfin, we hoeven ons om zijn financiële situatie geen zorgen te maken. Zoveel is wel duidelijk.
Gelukkig is het in Nederland zo geregeld dat iedereen hetzelfde bedrag aan kinderbijslag krijgt, arm of rijk doet er niet toe. Kinderbijslag is niet inkomensafhankelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:01 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal fair gedacht, er zijn zat rijke stinkerds die ook gewoon oa kinderbijslag krijgen. Als je ziet hoe ze woont, zou je willen ruilen dan? Ik niet
Wat ik niet snap: ze willen een badkamer en een zolder verbouwen, maar voor de badkamer alleen hebben ze op dit moment al niet genoeg geld. Daarnaast willen ze voor hun kinderen een huis kopen. Wat betekent dat precies? Eén extra huis erbij? Voor elk kind een huis? Zijn ze daar al mee bezig? Hoe doen ze dat? Ligt het aan mij of blijft het programma hier steeds vaag over? Ik heb ergens gelezen dat ze een beleggingspand hebben, waar ze 750 euro per maand aan hypotheekosten aan betalen (bron). Is dat dan waar ze op doelen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:41 schreef superniger het volgende:
Enge sekte familie. 500 euro per maand afstaan aan je kerk. ;')
Wat ik begreep is dat ze voor alle 4 de kinderen een huis wilden kopen. Dat zal over een jaar of 20 neerkomen op minstens 4 miljoen euro. Dat lijkt mij schier onmogelijk voor hen om dat te bereiken, de spaarpot van de badkamer van 12,5k is al een probleem. Snap ik wel overigens, leven is duur. Maar stel dan je ambitie bij. Misschien kunnen ze alle kinderen een centje meegeven voor de start, maar het zou mij verbazen als het ze lukt om meer dan 10k per kind bij elkaar te sparen in al die jaren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: ze willen een badkamer en een zolder verbouwen, maar voor de badkamer alleen hebben ze op dit moment al niet genoeg geld. Daarnaast willen ze voor hun kinderen een huis kopen. Wat betekent dat precies? Eén extra huis erbij? Voor elk kind een huis? Zijn ze daar al mee bezig? Hoe doen ze dat? Ligt het aan mij of blijft het programma hier steeds vaag over? Ik heb ergens gelezen dat ze een beleggingspand hebben, waar ze 750 euro per maand aan hypotheekosten aan betalen (bron). Is dat dan waar ze op doelen?
Het programma is super vaag over de werkelijke inkomsten en uitgaven. Heel irritant voor een programma met zo'n titel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: ze willen een badkamer en een zolder verbouwen, maar voor de badkamer alleen hebben ze op dit moment al niet genoeg geld. Daarnaast willen ze voor hun kinderen een huis kopen. Wat betekent dat precies? Eén extra huis erbij? Voor elk kind een huis? Zijn ze daar al mee bezig? Hoe doen ze dat? Ligt het aan mij of blijft het programma hier steeds vaag over? Ik heb ergens gelezen dat ze een beleggingspand hebben, waar ze 750 euro per maand aan hypotheekosten aan betalen (bron). Is dat dan waar ze op doelen?
Het zou ook ondoenlijk zijn om elke inkomst en uitgave apart te benoemen en te bekijken. Het gaat om het globale plaatje en er worden bepaalde inkomsten en uitgaven uitgepikt om deze nader toe te lichten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Het programma is super vaag over de werkelijke inkomsten en uitgaven. Heel irritant voor een programma met zo'n titel.
Inderdaad, meer zoals Dubbeltje op zijn kans met die budgetcoach en mensen die niet konden rondkomen van 5000 euro pm.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:05 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben het wel eens, het blijft allemaal erg onduidelijk. Als ik de maker van zo'n programma was zou ik per aflevering zoiets tonen per familie:
[ afbeelding ]
Het hoeft allemaal niet precies op de euro nauwkeurig maar in ieder geval een indicatie. Nu zie je een paar bedragen voorbij flitsen met nietszeggende opmerkingen erbij "Oh ja, ik heb ¤4,49 voor vullingen voor pennen van de kinderen uitgegeven"
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Je kan op z'n minst per gezin gewoon een overzicht tonen van inkomsten en uitgaven zodat je een duidelijk beeld krijgt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het zou ook ondoenlijk zijn om elke inkomst en uitgave apart te benoemen en te bekijken. Het gaat om het globale plaatje en er worden bepaalde inkomsten en uitgaven uitgepikt om deze nader toe te lichten.
Oh, ik vind het overzicht wat ze geven wel duidelijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Je kan op z'n minst per gezin gewoon een overzicht tonen van inkomsten en uitgaven zodat je een duidelijk beeld krijgt.
Dan kan je daarna bepaalde dingen eruit pikken om toe te lichten.
Nou dat vind ik wel knap, zet het eens op een rijtje per gezin dan als je wilt?quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh, ik vind het overzicht wat ze geven wel duidelijk eigenlijk.
Ik zie dat ze starten met een bedrag, inkomsten en uitgaven hebben en aan het einde van de maand iets over of iets tekort. Eerlijk gezegd interesseert het mij niet zoveel hoeveel de hypotheek exact is oid. Ik vind het leuk om het globale plaatje te zien.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou dat vind ik wel knap, zet het eens op een rijtje per gezin dan als je wilt?![]()
Is de hypotheek bruto of netto?
Is het inkomen incl. of excl. kinderbijslag en eventuele toeslagen?
Wat zijn de vaste lasten?
Hoe verdelen ze de rest?
Er komen wat bedragen her en der in beeld, maar verder weet je nog precies niks. Tenzij je met een kladblokje meeschrijft misschien.
Het wordt wel een lang programma als ze elke boodschap + prijs gaan benoemen. Dan hoeft het van mij niet meer, dan haak ik af.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:23 schreef Donna het volgende:
Bedoel, leuk hoor dat ze zoals in de laatste aflevering ¤20 uitgaven aan wat boodschapjes waarbij ze de vakantie naar Iran bespraken, maar dat geeft toch helemaal geen duidelijkheid? Ik heb net ook ¤20 besteed bij de Appie, maar dat zegt toch niets over m'n maandelijkse uitgaven?
Nouja, behalve dat het minimaal 20 euro is deze maand.
Ja precies en dat vind ik nou juist wel leuk om te weten. Daarbij heeft bijv. Familie de Groot nog ¤45 over (in aflevering 1), maar hebben ze wel allemaal geld in spaarpotjes gestopt (voor kleding voor de kinderen en er stonden nog wat potjes in) en hadden ze een wat duurdere rekening die betaald was. Ik vind het dan juist leuk om te weten hoe dat gaat, want schijnbaar hadden ze daar niet voor gespaard. Hebben ze dan geen potje daar voor of pakken ze dat anders aan?quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zie dat ze starten met een bedrag, inkomsten en uitgaven hebben en aan het einde van de maand iets over of iets tekort. Eerlijk gezegd interesseert het mij niet zoveel hoeveel de hypotheek exact is oid. Ik vind het leuk om het globale plaatje te zien.
Ik vond Uitstel van Executie ook nooit leuk
Ik zei hierboven juist dat dat helemaal niet hoeft.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het wordt wel een lang programma als ze elke boodschap + prijs gaan benoemen. Dan hoeft het van mij niet meer, dan haak ik af.
Ik ben vrijwilliger bij de gemeente op dat gebied.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:31 schreef GereDathan het volgende:
Ik denk dat je bewindvoerder of schuldhulpverlener moet worden @:Donna
Gratis werken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:34 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger bij de gemeente op dat gebied.
Goed bezigquote:Op vrijdag 1 april 2022 13:34 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben vrijwilliger bij de gemeente op dat gebied.
Ik schrok van de prijs. Aankoop + onderhoud was al bijna ¤6.000,- en dan komt er nog ¤1.200 per jaar aan verzekering + belasting bij. Plus de stallingskosten. En dan heb ik het geld voor de extra spulletjes voor de inventaris van het rijdende huisje nog meegerekend. Als ze dat geld voor de verbouwing van de badkamer opzij hadden gelegd, hadden ze al de helft van het daarvoor benodigde budget bij elkaar gehad.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:01 schreef monkyyy het volgende:
Geinig ding toch, zo'n antieke camper, ga je 1/2x mee op vakantie en dan verkoop je hem weer door
Volgens mij hebben wij als kijker tussen de regels wel antwoord gekregen op die vragen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Daarnaast willen ze voor hun kinderen een huis kopen. Wat betekent dat precies? Eén extra huis erbij? Voor elk kind een huis? Zijn ze daar al mee bezig? Hoe doen ze dat?
Die Vasco benadrukt mij net iets te vaak en nadrukkelijk dat die verbouwing van 2 miljoen euro betaald moet worden zonder aandelen, crypto of vastgoed te verkopen. En dan met een air erbij van: "als je dat écht wilt, dan lukt dat ook."quote:
¤130.000,- per maand.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:41 schreef StephanL het volgende:
130.000 valt wel mee![]()
Ik heb het niet, maar valt volgens mij wel mee.
Ging om die Lamborghini, die oranje, was een tweedehands voor 130.00. Dus ja 1 maand inkomenquote:Op woensdag 6 april 2022 21:46 schreef Nober het volgende:
[..]
¤130.000,- per maand.
Het was vast een hele bijzondere game.
Schoonmaakster ¤ 15quote:Op woensdag 6 april 2022 21:51 schreef Nexpreszo het volgende:
Je krijgt toch totaal geen inzicht in echte kosten hè.
Wat geven ze nou uit aan boodschappen?
En eh, voor 13 euro naar de snackbar met 5 man vind ik heel knap!
Ja had ze beter iets van kunnen halenquote:Op woensdag 6 april 2022 21:54 schreef Leandra het volgende:
Nadia heeft nog een gulden in haar portemonnee![]()
![]()
Je hebt hem al voor 80 cent bij de supermarktquote:Op woensdag 6 april 2022 21:57 schreef Leandra het volgende:
Een heel volkorenbrood voor ¤ 1,= ?
Dat zal niet bij de bakker zijn.
Dat verklaart, brood van de bakker hier.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt hem al voor 80 cent bij de supermarkt
Ik vertypte me, 90 cent bedoel ik, maar goed, die tien centquote:Op woensdag 6 april 2022 21:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat verklaart, brood van de bakker hier.
Bij de Ah, althans hier heeft brood van gister in een paar kratten gestapeld. Betaal je 50 cent voor een heel broodquote:Op woensdag 6 april 2022 21:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt hem al voor 80 cent bij de supermarkt
Oh echt! Moet ik eens beter opletten!quote:Op woensdag 6 april 2022 22:01 schreef StephanL het volgende:
[..]
Bij de Ah, althans hier heeft brood van gister in een paar kratten gestapeld. Betaal je 50 cent voor een heel broodin de vriezer ermee en je kan even voor uit.
Wel vroeg gaan denk ikquote:Op woensdag 6 april 2022 22:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh echt! Moet ik eens beter opletten!
Iedereen een kroket en een frikandel.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:51 schreef Nexpreszo het volgende:
Je krijgt toch totaal geen inzicht in echte kosten hè.
Wat geven ze nou uit aan boodschappen?
En eh, voor 13 euro naar de snackbar met 5 man vind ik heel knap!
10tje per maand sparenquote:Op woensdag 6 april 2022 22:02 schreef Aurelius het volgende:
Misschien moet Nadia ook de crypto ingaan.
Als je slim inkoopt 50 cent bij de Appiequote:Op woensdag 6 april 2022 21:57 schreef Leandra het volgende:
Net een paar aangeschoten studenten die met elkaar aan het lallen zijn, walgelijkquote:Op woensdag 6 april 2022 22:09 schreef Leandra het volgende:
Het zal vast even vanwege de opnames zijn, maar ik heb niet de illusie dat het zonder camera anders gaat met die horloges van 35-79K.
Wat een proletengedoe.
Ja vooral dat biertje er bij en drinken uit die flesquote:Op woensdag 6 april 2022 22:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Net een paar aangeschoten studenten die met elkaar aan het lallen zijn, walgelijk
??quote:Op woensdag 6 april 2022 22:02 schreef Revanches het volgende:
Maar die kinderen gaan overdag toch naar school?
Naja... ze zal wel moeten, ze gaat haar uitkering toch kwijtraken?quote:Op woensdag 6 april 2022 22:11 schreef SilverEyes het volgende:
Nadia. Al bezwaar hebben tegen drie uur per dag werken
Laatste...quote:Op woensdag 6 april 2022 22:13 schreef Nexpreszo het volgende:
Winst gemaakt?
Of gewoon niet al je geld opgemaakt?
Idd. Wat is dat voor tent. Serveer dan iets fatsoenlijks.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:11 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja vooral dat biertje er bij en drinken uit die fles
Die verkoper stond ook letterlijk zich in de handen te wrijven. Best schattig eigenlijkquote:Op woensdag 6 april 2022 22:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Idd. Wat is dat voor tent. Serveer dan iets fatsoenlijks.
Dan weet iedereen je naam en ben je zo te traceren en dan even met je klokkies pochen op de nationale televisie. Ben benieuwd wanneer ze hem staan op te wachten.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:09 schreef Leandra het volgende:
Het zal vast even vanwege de opnames zijn, maar ik heb niet de illusie dat het zonder camera anders gaat met die horloges van 35-79K.
Wat een proletengedoe.
Moet dat tuig helemaal naar Emmen, terwijl ze in Amsterdam per dozijn rondlopen...quote:Op woensdag 6 april 2022 23:39 schreef praadje het volgende:
[..]
Dan weet iedereen je naam en ben je zo te traceren en dan even met je klokkies pochen op de nationale televisie. Ben benieuwd wanneer ze hem staan op te wachten.
Supermarkt brood is 1 euro.quote:Op woensdag 6 april 2022 21:57 schreef Leandra het volgende:
¤1.35quote:Op donderdag 7 april 2022 02:05 schreef superniger het volgende:
[..]
Supermarkt brood is 1 euro.
https://www.plus.nl/produ(...)stuk-800-gram-186912
Daar staat toch echt E 1,35...ah was al gepost .bij de Jumbo kost ie zelfs 1,39...is eind januari ineens met 0,39ct verhoogdquote:Op donderdag 7 april 2022 02:05 schreef superniger het volgende:
[..]
Supermarkt brood is 1 euro.
https://www.plus.nl/produ(...)stuk-800-gram-186912
Vorige week was het nog een euro, maar goed, ik koop mijn brood sowieso bij de bakker.quote:Op woensdag 13 april 2022 19:16 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Daar staat toch echt E 1,35...ah was al gepost .bij de Jumbo kost ie zelfs 1,39...is eind januari ineens met 0,39ct verhoogd
Respect voor dat buitenlandse gezin?quote:Op donderdag 7 april 2022 00:38 schreef Poepz0r het volgende:
Zeer veel respect voor dat buitenlandse gezin, leuke mensen ook. Die Tamara is trouwens wel een lekker wijf en behoorlijk nuchter in tegenstelling tot die vreselijke Vasco
Vind het gewoon een trophywife hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:39 schreef Snowsquall het volgende:
Die Tamara is een mooie meid om te zien, ook niet arrogant of zo.........maar de zaakjes waar ze bij betrokken is met die vent van der![]()
en die Lambo.....koop dan iets fatsoenlijks als je zoveel geld hebt, je maakt bij mij meer indruk met een Nissan GTR van 150/K
Ja, dat wordt een lastige combi.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:39 schreef Nexpreszo het volgende:
Nadia geeft thuisonderwijs... Jeetje...tja hoe moet je dan werken??
Ze zondert haar gezin helemaal af van de maatschappij. Lijkt me echt niet slim. We zien niet of ze contacten onderhoudt met anderen die thuisonderwijs geven, maar gezien haar woonsituatie hoop ik van wel.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat wordt een lastige combi.
Overigens ben ik sowieso niet zo'n fan van thuisonderwijs, in het gros van de gevallen is het niet beter dan regulier onderwijs en je ontneemt je kind ook nog eens de sociale contacten.
True, het is niet handig.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:46 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ze zondert haar gezin helemaal af van de maatschappij. Lijkt me echt niet slim. We zien niet of ze contacten onderhoudt met anderen die thuisonderwijs geven, maar gezien haar woonsituatie hoop ik van wel.
Jawel. Maar Reza gaat ook heel dom met zijn geld om heb ik het idee. Typisch voorbeeld waarom ik het echt een slecht idee vind dat de vrouw nauwelijks inzicht in de financiën heeft en de man maar wat aanrommelt.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:45 schreef Leandra het volgende:
Bizar duur voetbal daar in Alphen trouwens.....
Of andersom.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jawel. Maar Reza gaat ook heel dom met zijn geld om heb ik het idee. Typisch voorbeeld waarom ik het echt een slecht idee vind dat de vrouw nauwelijks inzicht in de financiën heeft en de man maar wat aanrommelt.
Dat klopt. Maar dat is dus heel onverstandig. Reza leent van (op het oog) onbetrouwbare vage types en investeert geleend geld in crypto. Vervolgens kan zijn zoon niet op voetbal. Ik vind daar wel wat van.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of andersom.
Het is sowieso nooit handig als de een de financiën doet en de ander geen idee heeft.
Maar soms is dat ook gewoon een keuze van degene die geen idee heeft.... lekker niet mee bezig zijn, de ander doet dat wel.
Verbaasd mij ook altijd ja. Bij een huis vol ook. Die christenen die verdienen een hoop geld. Dan zeggen ze wat van jodenquote:Op woensdag 13 april 2022 21:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Familie De Groot is wel echt een voorbeeldgezin. Christenen worden vaak afgemaakt maar financieel hebben ze hun zaakjes goed voor elkaar.
Doen het gewoon prima. Zijn alleen niet zo boeiend om te volgen omdat ze hun zaken prima voor elkaar hebben.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Verbaasd mij ook altijd ja. Bij een huis vol ook. Die christenen die verdienen een hoop geld. Dan zeggen ze wat van joden
45 euro per sessie is voor hem 45 cent ofzo. Interesseert hem echt niets.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:56 schreef Leandra het volgende:
Wat een totaal zwakzinnige weddenschap van Vasco met die juwelier.... dan weet je gewoon dat mensen meer geld hebben dan goed voor ze is.
Ik krijg serieus de kriebel van mensen die geobsedeerd zijn door geld. Zo’n gast is daar volgens mij 24/7 mee bezig.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:56 schreef Leandra het volgende:
Wat een totaal zwakzinnige weddenschap van Vasco met die juwelier.... dan weet je gewoon dat mensen meer geld hebben dan goed voor ze is.
Die 10.000 interesseert hem ook weinig.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
45 euro per sessie is voor hem 45 cent ofzo. Interesseert hem echt niets.
Oh, 45 is ook gewoon goedkoop, maar hij neemt zijn vrouw ook mee en nog iemand dus in feite is het dan 15 per persoon... peanuts.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
45 euro per sessie is voor hem 45 cent ofzo. Interesseert hem echt niets.
Barneveld hè.... daar houdt de CU de regenboogvlag op het gemeentehuis nog tegen omdat ze zich er niet prettig bij voelen (de regenboog komt ook in de bijbel voorquote:Op woensdag 13 april 2022 22:02 schreef Nexpreszo het volgende:
O gadverdamme wat een gesprek tussen vader en dochter.
Ruimte voor iets anders dan hetero is er ook niet.
"Papa is de eerste man in hun leven"
Wel vrij beperkt ja. Maar toch doet hij het prima.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:02 schreef Nexpreszo het volgende:
Waarom trek je die conclusie op basis van wat. Een halve minuut gesprekje op tv.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:02 schreef Nexpreszo het volgende:
Het is vrij conservatieve taal maar toch vind ik er weinig mis mee hoe hij zijn kinderen opvoedt. Op termijn kan het weleens beter uitpakken dan een progressief "alles mag, alles kan en kijk maar lekker".quote:Op woensdag 13 april 2022 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Barneveld hè.... daar houdt de CU de regenboogvlag op het gemeentehuis nog tegen omdat ze zich er niet prettig bij voelen (de regenboog komt ook in de bijbel voor)
Dat idd, het is allang een wonder dat hij het in het gesprek met zijn dochter ook over seks heeft.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wel vrij beperkt ja. Maar toch doet hij het prima.
Ik denk ook dat het prima is als je met die instelling je dochters opvoedt.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is vrij conservatieve taal maar toch vind ik er weinig mis mee hoe hij zijn kinderen opvoedt. Op termijn kan het weleens beter uitpakken dan een progressief "alles mag, alles kan en kijk maar lekker".
Het lijken wel evangelicals. Die kunnen nog weleens fanatieke opvattingen hebben. Maar soms zijn ze ook verrassend tolerant hoor.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het prima is als je met die instelling je dochters opvoedt.
Dat ze uiteindelijk toch lesbisch of biseksueel zijn maakt niet uit, leer ze vooral dat anderen respect voor jou en je lichaam moeten hebben.
Ik reageer op wat ik zie?quote:Op woensdag 13 april 2022 22:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom trek je die conclusie op basis van wat. Een halve minuut gesprekje op tv.
Gezien de kerk waar ze naartoe gaan valt het voor Barneveldse begrippen echt enorm meequote:Op woensdag 13 april 2022 22:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het lijken wel evangelicals. Die kunnen nog weleens fanatieke opvattingen hebben. Maar soms zijn ze ook verrassend tolerant hoor.
En inderdaad, dat lesbisch of bi is vaak het lastigste punt.
Dit is imho te weinig om te concluderen wat hun visie over andere vormen isquote:Op woensdag 13 april 2022 22:09 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik reageer op wat ik zie?
Hij zegt letterlijk "papa is de eerste man in hun leven".
En wat daarna komt vond ik extreem ongemakkelijk.
Hij zei ook dat hij hoopte dat zijn dochters een leuke man kregen....quote:Op woensdag 13 april 2022 22:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit is imho te weinig om te concluderen wat hun visie over andere vormen is
(Sorry is niet m’n bedoeling om uitgebreid te discussiëren ik vind het alleen een erg snelle conclusie)
Op die stoel opmerking was hij even niet voorbereid.quote:
Ik benoem niet expliciet naar mijn knd dat ze met een heteroseksuele relatie thuis zullen komen. Want tja, zien we dan wel weer.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit is imho te weinig om te concluderen wat hun visie over andere vormen is
(Sorry is niet m’n bedoeling om uitgebreid te discussiëren ik vind het alleen een erg snelle conclusie)
Ik weet niet eens of dat echt bewust was. Denk dat tot een paar jaar geleden 80 procent van Nederland zoiets had kunnen zeggen en zelfs veel niet-christelijke mensen dat nog steeds zeggen. Hetero is nou eenmaal nog steeds de norm.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:13 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik benoem niet expliciet naar mijn knd dat ze met een heteroseksuele relatie thuis zullen komen. Want tja, zien we dan wel weer.
Leuke vraag voor moeder Linda, actief op Instagram.
Ja maar ook dan is de aanname dat er geen ruimte voor een andere geaardheid een iets te voorbarige conclusiequote:Op woensdag 13 april 2022 22:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zei ook dat hij hoopte dat zijn dochters een leuke man kregen....
Eens dat het expliciet benoemen echt wel bij de achtergrond hoort, het zal vast niet in ze opkomen te denken dat het kind misschien niet heteroseksueel zou zijn.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:13 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik benoem niet expliciet naar mijn knd dat ze met een heteroseksuele relatie thuis zullen komen. Want tja, zien we dan wel weer.
Leuke vraag voor moeder Linda, actief op Instagram.
Crypto scamsquote:Op woensdag 13 april 2022 22:15 schreef matthijst het volgende:
Val d'r net in, hoe verdient die kale z'n geld?
Vroeg ik ook me af. Wat uitbetalingen uit crypto zag ikquote:Op woensdag 13 april 2022 22:15 schreef matthijst het volgende:
Val d'r net in, hoe verdient die kale z'n geld?
Why. Ze profileert zichzelf als opvoedcoach. In haar evangelische wereld lijkt me dat een issue waar veel ouders zich mee bezig houden.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eens dat het expliciet benoemen echt wel bij de achtergrond hoort, het zal vast niet in ze opkomen te denken dat het kind misschien niet heteroseksueel zou zijn.
Aan moeder op instagram gaan vragen vind ik dan weer een no-go.
Omdat ik het flauw zou vinden om op één zinnetje uit zo'n TV programma over zulke zaken te beginnen.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:18 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Why. Ze profileert zichzelf als opvoedcoach. In haar evangelische wereld lijkt me dat een issue waar veel ouders zich mee bezig houden.
Precies dit.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat ik het flauw zou vinden om op één zinnetje uit zo'n TV programma over zulke zaken te beginnen.
En je verkijkt je denk ik als het gaat om het aantal ouders dat zich daar in haar wereld mee bezig houdt.
Die houden zich er helemaal niet mee bezig tot ze ermee geconfronteerd worden, en dat worden ze liever niet.
Haha, precies het punt dat ik wilde maken.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat ik het flauw zou vinden om op één zinnetje uit zo'n TV programma over zulke zaken te beginnen.
En je verkijkt je denk ik als het gaat om het aantal ouders dat zich daar in haar wereld mee bezig houdt.
Die houden zich er helemaal niet mee bezig tot ze ermee geconfronteerd worden, en dat worden ze liever niet.
Ja dat was wel duidelijk hoor. Vind het wel wat vooringenomen maar akkoord.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:33 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Haha, precies het punt dat ik wilde maken.
quote:Op woensdag 13 april 2022 22:26 schreef boskameel het volgende:
[..]
En nft shit. Staat op medium een heel artikel over hem ergens. Heb zo de link niet.
Grappig, hoe jij mij verwijt mijn mening klaar te hebben.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat was wel duidelijk hoor. Vind het wel wat vooringenomen maar akkoord.
Even voor de goede orde. Ben actief christen maar ook in mijn familie zitten er genoeg homos lesbos en ook een transgender. Even pijnlijk ? Ja maar nu heel normaal.
En als mijn dochter met een vrouw verder wil prima maar tot die tijd denk ik dat ze hetero is omdat dat de norm is
Als je denkt dat christenen zich niet aanpassen blijf je denk ik hangen bij de extremisten en dan begrijp je wel dat ik je behoorlijk vooringenomen vind. Je hebt je mening al klaar immers.
Was gisteren 3,10 kwijt voor een broodquote:Op woensdag 13 april 2022 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vorige week was het nog een euro, maar goed, ik koop mijn brood sowieso bij de bakker.
Wel een beetje een onrealistisch doel om voor al je kinderen een huis te willen kopen. Dan moeten ze haast maken.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Doen het gewoon prima. Zijn alleen niet zo boeiend om te volgen omdat ze hun zaken prima voor elkaar hebben.
Dat vraag ik me vooral af. Je gaat toch niet nu al iets kopen? Misschien willen die kinderen wel aan de andere kant van Nederland wonen of in het buitenland. Of bedoelen ze dat ze een startkapitaal willen meegeven?quote:Op donderdag 14 april 2022 08:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wel een beetje een onrealistisch doel om voor al je kinderen een huis te willen kopen. Dan moeten ze haast maken.
Ja dat is een totaal onrealistisch doel natuurlijk. Moet je in 15 jaar een paar miljoen uit de grond stampen.quote:Op donderdag 14 april 2022 08:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wel een beetje een onrealistisch doel om voor al je kinderen een huis te willen kopen. Dan moeten ze haast maken.
Idee is dat als ze uit huis gaan dat de ouders dan een huis voor ze kopen. Als je als ouders een huis schenkt dan komt de Belastingdienst ook even langs.quote:Op donderdag 14 april 2022 08:53 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me vooral af. Je gaat toch niet nu al iets kopen? Misschien willen die kinderen wel aan de andere kant van Nederland wonen of in het buitenland. Of bedoelen ze dat ze een startkapitaal willen meegeven?
Je doet nu alsof alle christenen het zelfde zijn. Er zit net zo veel verschil in christenen als in niet gelovige mensen.quote:Op woensdag 13 april 2022 22:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja dat was wel duidelijk hoor. Vind het wel wat vooringenomen maar akkoord.
Even voor de goede orde. Ben actief christen maar ook in mijn familie zitten er genoeg homos lesbos en ook een transgender. Even pijnlijk ? Ja maar nu heel normaal.
En als mijn dochter met een vrouw verder wil prima maar tot die tijd denk ik dat ze hetero is omdat dat de norm is
Als je denkt dat christenen zich niet aanpassen blijf je denk ik hangen bij de extremisten en dan begrijp je wel dat ik je behoorlijk vooringenomen vind. Je hebt je mening al klaar immers.
Klopt, alleen voor m'n gevoel wordt hier op dit forum (niet in dit topic hoor, gisteravond) vaak alles over een kam geschoren. Iedereen is fout en bekrompen. Daar reageer ik soms op.quote:Op donderdag 14 april 2022 09:00 schreef 111210 het volgende:
[..]
Je doet nu alsof alle christenen het zelfde zijn. Er zit net zo veel verschil in christenen als in niet gelovige mensen.
Alsnog met de huidige huizenprijzen totaal kansloos natuurlijk.quote:Op donderdag 14 april 2022 08:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Idee is dat als ze uit huis gaan dat de ouders dan een huis voor ze kopen. Als je als ouders een huis schenkt dan komt de Belastingdienst ook even langs.
Nou, inderdaad. Ze teert wel heel schaamteloos op de samenleving.quote:Op woensdag 6 april 2022 22:09 schreef Pap89 het volgende:
Vind die tiny house miep is nog irritanter dan cryptotokkies
Miepte ze daarover? Ze beantwoordde toch gewoon de vraag of ze daar een vergoeding voor kreeg?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:03 schreef Fietsertje70 het volgende:
En dan ook nog miepen dat dat ze geen geld voor dat thuisonderwijs krijgt.
Vond haar wel best wel verongelijkt klinken toen ze zei dat alle subsidies naar het reguliere onderwijs gaan.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Miepte ze daarover? Ze beantwoordde toch gewoon de vraag of ze daar een vergoeding voor kreeg?
En dan net doen alsof thuisonderwijs iets met onderwijs van doen heeftquote:Op woensdag 13 april 2022 21:46 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ze zondert haar gezin helemaal af van de maatschappij. Lijkt me echt niet slim. We zien niet of ze contacten onderhoudt met anderen die thuisonderwijs geven, maar gezien haar woonsituatie hoop ik van wel.
Mij viel vooral een latere opmerking op daarin, toen hij het met zijn dochter had over seks binnen het huwelijk. Dat stukje snap ik nog wel, maar net daarover een walgelijke opmerking dat het huwelijk enkel iets is voor man en vrouwquote:Op woensdag 13 april 2022 22:02 schreef Nexpreszo het volgende:
Daar moest ik ook om lachen. Word toch even, heel onschuldig, een tipje opgelicht van wat kind ziet gebeuren bij pa en maquote:Op woensdag 13 april 2022 22:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Op die stoel opmerking was hij even niet voorbereid.
Welkom in Barneveldquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mij viel vooral een latere opmerking op daarin, toen hij het met zijn dochter had over seks binnen het huwelijk. Dat stukje snap ik nog wel, maar net daarover een walgelijke opmerking dat het huwelijk enkel iets is voor man en vrouw
Dat er anno 2022 nog zoveel kortzichtige mensen zijn, daar blijf ik van schrikken.
Liefde gaat over iets tussen 2 of meer personen, of ze nu groot klein dik dun wit zwart man of vrouw zijn. Boeiend. Laat je kinderen dat lekker zelf uitzoeken en ervaren waar ze zich comfortabel bij voelen en dring je ouderwetse overtuiging niet bij ze op. Leer ze dat het belangrijk is dat ze zich fijn moeten voelen in een relatie. Hoe die relatie eruit ziet, dat doet er niet toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |