Nieuw geld heeft geen smaakquote:Op woensdag 30 maart 2022 21:39 schreef Snowsquall het volgende:
Die Tamara is een mooie meid om te zien, ook niet arrogant of zo.........maar de zaakjes waar ze bij betrokken is met die vent van der![]()
en die Lambo.....koop dan iets fatsoenlijks als je zoveel geld hebt, je maakt bij mij meer indruk met een Nissan GTR van 150/K
precies! En dat vinden wij niet raarrrrrrr maar wel heel bijzonderquote:Op woensdag 30 maart 2022 21:56 schreef Nexpreszo het volgende:
Dus je kinderen gaan in bad..water is bruin. En dan ga je er kleding mee wassen
Dat vind ik niet helemaal fair gedacht, er zijn zat rijke stinkerds die ook gewoon oa kinderbijslag krijgen. Als je ziet hoe ze woont, zou je willen ruilen dan? Ik nietquote:
Ik zou wel een ANWB abbo nemen met vervangend vervoerquote:Op woensdag 30 maart 2022 22:01 schreef monkyyy het volgende:
Geinig ding toch, zo'n antieke camper, ga je 1/2x mee op vakantie en dan verkoop je hem weer door
Ze kan gewoon werken, desnoods waarbij ze alleen onder schooltijd actief is zodat ze er ook volledig voor haar kinderen kan zijn. Dan zou ze iig uit de bijstand zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:01 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal fair gedacht, er zijn zat rijke stinkerds die ook gewoon oa kinderbijslag krijgen. Als je ziet hoe ze woont, zou je willen ruilen dan? Ik niet
Je hebt ook crypto met dividend.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:05 schreef monkyyy het volgende:
Die Vasco zegt steeds "ik wil geen crypto vastgoed aandelen verkopen" maar je ziet dan op zijn bankrekening "crypto winst" staan. Das toch verkopen
Het is OT, maar ik heb nooit begrepen hoe crypto dividend zou kunnen uitkeren. Bij aandelen wordt een deel van de door het bedrijf behaalde winst uitgekeerd aan de eigenaren van de onderneming. Hoe zit dat bij crypto? Worden daar dan extra cryptomunten gemijnd die onder de huidige eigenaren van die muntsoort worden verdeeld, minus de kosten voor het mijnen ervan? Enfin, we hoeven ons om zijn financiële situatie geen zorgen te maken. Zoveel is wel duidelijk.quote:
Ik heb echt geen idee. Ik weet alleen dat het bestaat haha. Ik volg iemand op Insta die dat heeft, maar het fijne weet ik niet, sorry!quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:14 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Het is OT, maar ik heb nooit begrepen hoe crypto dividend zou kunnen uitkeren. Bij aandelen wordt een deel van de door het bedrijf behaalde winst uitgekeerd aan de eigenaren van de onderneming. Hoe zit dat bij crypto? Worden daar dan extra cryptomunten gemijnd die onder de huidige eigenaren van die muntsoort worden verdeeld, minus de kosten voor het mijnen ervan? Enfin, we hoeven ons om zijn financiële situatie geen zorgen te maken. Zoveel is wel duidelijk.
Zie bijvoorbeeld What Is Staking? Staking komt er in essentie op neer dat je je cryptomunt ergens laat staan en er een beloning voor terugkrijgt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:14 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Het is OT, maar ik heb nooit begrepen hoe crypto dividend zou kunnen uitkeren. Bij aandelen wordt een deel van de door het bedrijf behaalde winst uitgekeerd aan de eigenaren van de onderneming. Hoe zit dat bij crypto? Worden daar dan extra cryptomunten gemijnd die onder de huidige eigenaren van die muntsoort worden verdeeld, minus de kosten voor het mijnen ervan? Enfin, we hoeven ons om zijn financiële situatie geen zorgen te maken. Zoveel is wel duidelijk.
Gelukkig is het in Nederland zo geregeld dat iedereen hetzelfde bedrag aan kinderbijslag krijgt, arm of rijk doet er niet toe. Kinderbijslag is niet inkomensafhankelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:01 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat vind ik niet helemaal fair gedacht, er zijn zat rijke stinkerds die ook gewoon oa kinderbijslag krijgen. Als je ziet hoe ze woont, zou je willen ruilen dan? Ik niet
Wat ik niet snap: ze willen een badkamer en een zolder verbouwen, maar voor de badkamer alleen hebben ze op dit moment al niet genoeg geld. Daarnaast willen ze voor hun kinderen een huis kopen. Wat betekent dat precies? Eén extra huis erbij? Voor elk kind een huis? Zijn ze daar al mee bezig? Hoe doen ze dat? Ligt het aan mij of blijft het programma hier steeds vaag over? Ik heb ergens gelezen dat ze een beleggingspand hebben, waar ze 750 euro per maand aan hypotheekosten aan betalen (bron). Is dat dan waar ze op doelen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:41 schreef superniger het volgende:
Enge sekte familie. 500 euro per maand afstaan aan je kerk. ;')
Wat ik begreep is dat ze voor alle 4 de kinderen een huis wilden kopen. Dat zal over een jaar of 20 neerkomen op minstens 4 miljoen euro. Dat lijkt mij schier onmogelijk voor hen om dat te bereiken, de spaarpot van de badkamer van 12,5k is al een probleem. Snap ik wel overigens, leven is duur. Maar stel dan je ambitie bij. Misschien kunnen ze alle kinderen een centje meegeven voor de start, maar het zou mij verbazen als het ze lukt om meer dan 10k per kind bij elkaar te sparen in al die jaren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: ze willen een badkamer en een zolder verbouwen, maar voor de badkamer alleen hebben ze op dit moment al niet genoeg geld. Daarnaast willen ze voor hun kinderen een huis kopen. Wat betekent dat precies? Eén extra huis erbij? Voor elk kind een huis? Zijn ze daar al mee bezig? Hoe doen ze dat? Ligt het aan mij of blijft het programma hier steeds vaag over? Ik heb ergens gelezen dat ze een beleggingspand hebben, waar ze 750 euro per maand aan hypotheekosten aan betalen (bron). Is dat dan waar ze op doelen?
Het programma is super vaag over de werkelijke inkomsten en uitgaven. Heel irritant voor een programma met zo'n titel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: ze willen een badkamer en een zolder verbouwen, maar voor de badkamer alleen hebben ze op dit moment al niet genoeg geld. Daarnaast willen ze voor hun kinderen een huis kopen. Wat betekent dat precies? Eén extra huis erbij? Voor elk kind een huis? Zijn ze daar al mee bezig? Hoe doen ze dat? Ligt het aan mij of blijft het programma hier steeds vaag over? Ik heb ergens gelezen dat ze een beleggingspand hebben, waar ze 750 euro per maand aan hypotheekosten aan betalen (bron). Is dat dan waar ze op doelen?
Het zou ook ondoenlijk zijn om elke inkomst en uitgave apart te benoemen en te bekijken. Het gaat om het globale plaatje en er worden bepaalde inkomsten en uitgaven uitgepikt om deze nader toe te lichten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Het programma is super vaag over de werkelijke inkomsten en uitgaven. Heel irritant voor een programma met zo'n titel.
Inderdaad, meer zoals Dubbeltje op zijn kans met die budgetcoach en mensen die niet konden rondkomen van 5000 euro pm.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:05 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben het wel eens, het blijft allemaal erg onduidelijk. Als ik de maker van zo'n programma was zou ik per aflevering zoiets tonen per familie:
[ afbeelding ]
Het hoeft allemaal niet precies op de euro nauwkeurig maar in ieder geval een indicatie. Nu zie je een paar bedragen voorbij flitsen met nietszeggende opmerkingen erbij "Oh ja, ik heb ¤4,49 voor vullingen voor pennen van de kinderen uitgegeven"
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Je kan op z'n minst per gezin gewoon een overzicht tonen van inkomsten en uitgaven zodat je een duidelijk beeld krijgt.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het zou ook ondoenlijk zijn om elke inkomst en uitgave apart te benoemen en te bekijken. Het gaat om het globale plaatje en er worden bepaalde inkomsten en uitgaven uitgepikt om deze nader toe te lichten.
Oh, ik vind het overzicht wat ze geven wel duidelijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:06 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Je kan op z'n minst per gezin gewoon een overzicht tonen van inkomsten en uitgaven zodat je een duidelijk beeld krijgt.
Dan kan je daarna bepaalde dingen eruit pikken om toe te lichten.
Nou dat vind ik wel knap, zet het eens op een rijtje per gezin dan als je wilt?quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh, ik vind het overzicht wat ze geven wel duidelijk eigenlijk.
Ik zie dat ze starten met een bedrag, inkomsten en uitgaven hebben en aan het einde van de maand iets over of iets tekort. Eerlijk gezegd interesseert het mij niet zoveel hoeveel de hypotheek exact is oid. Ik vind het leuk om het globale plaatje te zien.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou dat vind ik wel knap, zet het eens op een rijtje per gezin dan als je wilt?![]()
Is de hypotheek bruto of netto?
Is het inkomen incl. of excl. kinderbijslag en eventuele toeslagen?
Wat zijn de vaste lasten?
Hoe verdelen ze de rest?
Er komen wat bedragen her en der in beeld, maar verder weet je nog precies niks. Tenzij je met een kladblokje meeschrijft misschien.
Het wordt wel een lang programma als ze elke boodschap + prijs gaan benoemen. Dan hoeft het van mij niet meer, dan haak ik af.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:23 schreef Donna het volgende:
Bedoel, leuk hoor dat ze zoals in de laatste aflevering ¤20 uitgaven aan wat boodschapjes waarbij ze de vakantie naar Iran bespraken, maar dat geeft toch helemaal geen duidelijkheid? Ik heb net ook ¤20 besteed bij de Appie, maar dat zegt toch niets over m'n maandelijkse uitgaven?
Nouja, behalve dat het minimaal 20 euro is deze maand.
Ja precies en dat vind ik nou juist wel leuk om te weten. Daarbij heeft bijv. Familie de Groot nog ¤45 over (in aflevering 1), maar hebben ze wel allemaal geld in spaarpotjes gestopt (voor kleding voor de kinderen en er stonden nog wat potjes in) en hadden ze een wat duurdere rekening die betaald was. Ik vind het dan juist leuk om te weten hoe dat gaat, want schijnbaar hadden ze daar niet voor gespaard. Hebben ze dan geen potje daar voor of pakken ze dat anders aan?quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zie dat ze starten met een bedrag, inkomsten en uitgaven hebben en aan het einde van de maand iets over of iets tekort. Eerlijk gezegd interesseert het mij niet zoveel hoeveel de hypotheek exact is oid. Ik vind het leuk om het globale plaatje te zien.
Ik vond Uitstel van Executie ook nooit leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |