abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2022 @ 11:31:08 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204166924
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Ja, het is ook geen gemakkelijke keuze? ik denk alleen dat wij toch niet heel veel meer kunnen doen dan wij nu doen.

2: Rusland is ook niet 'gebaat' bij deze oorlog. Die kosten-baten analyses zitten er nu juist nogal eens naast.
Punt 2 komt dan ook vooral door de Russische misrekening: gepland was een simpele walk-over inclusief snelle capitulatie van Zelensky met een Europa dat met korte termijn eigenbelangen in het achterhoofd geen vuist durfde te maken (zoals eerder). In het geval van China dat zich militair achter Rusland schaart bij een Russisch-Europese oorlog is geen sprake van een dergelijke misrekening: dan is volstrekt duidelijk dat ze zichzelf economisch gigantisch in hun eigen voet schieten. Waarom zouden ze dat doen?
Huilen dan.
pi_204166933
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tot nu toe lijkt dat vooral in het voordeel van Rusland te zijn: Tsjetsjeni, Georgi, oostelijk Oekrane, en kijk waar we nu staan. Waar staan we morgen?
[..]
Ik heb ook absoluut geen panklare strategie, maar ik zeg alleen dat het halsstarrig vasthouden aan de-escalatie niet per definitie de goede weg is wanneer de bullebak erop rekent dat dat precies is wat jij gaat doen en daar zijn hele strategie op baseert. Om Kasparov er nog een keer bij te halen: As I said in 2014 and a fateful week ago, the price of stopping a dictator always goes up. What would have been enough to stop Putin 8 years or 6 months or 2 weeks ago is not enough today, and the price will rise again tomorrow.
We? Waar is het 'we' element in deze? Dit gaat om kleine, soms zelfs vrij nietszeggende gebieden, waarvan Tsjetsjeni zelfs binnen Rusland ligt. Oekrane is het eerste echte grote land dat in zijn geheel wordt binnengevallen. En dat gaat de Russen niet bepaald goed af. Ik krijg nu niet het idee dat hier de afgelopen jaren een sterk leger is gesmeed. Een aanname die jij wel maakte, de Russen zouden zich over tijd beter kunnen voorbereiden. Het tegendeel blijkt waar te zijn.

Er is gewoon geen reden om nu het risico te nemen een grotere oorlog te laten ontstaan. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat sommigen lijken te denken dat dit een juiste strategie is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 maandag 21 maart 2022 @ 11:32:30 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204166934
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Omdat China en Rusland een pragmatische bondgenootschap hebben tegen het westen.
Pragmatisch zou zijn als China blijft handelen met het westen en Rusland lekker in zijn sop laat gaarkoken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204166964
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Punt 2 komt dan ook vooral door de Russische misrekening: gepland was een simpele walk-over inclusief snelle capitulatie van Zelensky met een Europa dat met korte termijn eigenbelangen in het achterhoofd geen vuist durfde te maken (zoals eerder). In het geval van China dat zich militair achter Rusland schaart bij een Russisch-Europese oorlog is geen sprake van een dergelijke misrekening: dan is volstrekt duidelijk dat ze zichzelf economisch gigantisch in hun eigen voet schieten. Waarom zouden ze dat doen?
Omdat een nog sterker 'westen' ook nadelig is voor China.
pi_204166967
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Pragmatisch zou zijn als China blijft handelen met het westen en Rusland lekker in zijn sop laat gaarkoken.
Nou, mag toch hopen dat het westen daarvoor bedankt.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:35:41 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204166968
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We? Waar is het 'we' element in deze? Dit gaat om kleine, soms zelfs vrij nietszeggende gebieden, waarvan Tsjetsjeni zelfs binnen Rusland ligt. Oekrane is het eerste echte grote land dat in zijn geheel wordt binnengevallen. En dat gaat de Russen niet bepaald goed af. Ik krijg nu niet het idee dat hier de afgelopen jaren een sterk leger is gesmeed. Een aanname die jij wel maakte, de Russen zouden zich over tijd beter kunnen voorbereiden. Het tegendeel blijkt waar te zijn.
Die aanname maak ik niet: ze hebben zich verkeken. Die fout maken ze de volgende keer (waarschijnlijk) niet. Dat is precies mijn argument.

En zie je ook de groeiende ambities terug in die avontuurtjes van Poetin?

quote:
Er is gewoon geen reden om nu het risico te nemen een grotere oorlog te laten ontstaan. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat sommigen lijken te denken dat dit een juiste strategie is.
Je zegt net dat het ze nu in Oekrane slecht voorbereid hebben en dat het ze niet goed afgaat. In hoeverre denk je dat ze dan in staat zijn tot het voeren van een grootschaliger oorlog? En zou dat in de toekomst anders kunnen zijn? Waarom zou je dat risico nemen?
Huilen dan.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:35:57 #8
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_204166969
Opmerkelijk wel

twitter

De beelden zijn dus deels van vorig jaar
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_204166976
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Pragmatischer zou zijn als wij de EU/VS/Australi/Canada etc juist onafhankelijker worden van China.
pi_204166979
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je zegt het zelf al, toegeven aan de bedreiging van een 3de.

Dus duidelijk, NAVO naar binnen, dat is na de russen en de Oekrainers dan de 3de, en dan komt het goed ;)
We bedreigen de Russen al zo veel als we kunnen zonder dat we de wereld in het ongeluk storten.

Misschien zal het allemaal sneller oplossen als we de Oekraeners ook gaan bedreigen in plaats van ze te helpen en van alles te beloven? Op dit moment voeren we een politiek van appeasement met de Oekraners. Misschien is dat niet het juiste.
pi_204166986
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 10:49 schreef slashdotter3 het volgende:
By the way, this guy used to work for the Russian Ministry of Foreign Affairs. Strange coincidence, that.

https://www.reddit.com/r/(...)line_multiple_times/
[ afbeelding ]
Dat draadje is weg, maar dit had hij wel:
twitter

Zaterdag in de Volkskrant ook enkele pagina's over de cyber-war en de publiciteitsoorlog.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:40:21 #12
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204167007
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:37 schreef RetepV het volgende:

Misschien zal het allemaal sneller oplossen als we de Oekraeners ook gaan bedreigen in plaats van ze te helpen en van alles te beloven? Op dit moment voeren we een politiek van appeasement met de Oekraners. Misschien is dat niet het juiste.
:')
  maandag 21 maart 2022 @ 11:40:51 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204167015
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die aanname maak ik niet: ze hebben zich verkeken. Die fout maken ze de volgende keer (waarschijnlijk) niet. Dat is precies mijn argument.
[..]
Je zegt net dat het ze nu in Oekrane slecht voorbereid hebben en dat het ze niet goed afgaat. In hoeverre denk je dat ze dan in staat zijn tot het voeren van een grootschaliger oorlog? En zou dat in de toekomst anders kunnen zijn? Waarom zou je dat risico nemen?
Kortom, dan nu maar ten strijde trekken tegen de Russen? En wie zou dit dan moeten doen?

En dat Rusland ogenschijnlijk geen sterk of goed georganiseerd leger heeft, wil niet zeggen dat men geen gevaarlijke nucleaire, chemische of biologische wapens heeft. Die hebben ze namelijk wel. En niemand heeft er wat aan als die worden losgelaten op Oekrane of andere landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204167020
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:37 schreef RetepV het volgende:
We bedreigen de Russen al zo veel als we kunnen zonder dat we de wereld in het ongeluk storten.
Vreemd, dan lijkt jouw strategie dat een derde partij die begint met dreigen toch niet heel goed te werken in dit geval.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:45:31 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204167039
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, dan nu maar ten strijde trekken tegen de Russen? En wie zou dit dan moeten doen?
Opmerkelijke invulling. Waar stel ik dat voor?
quote:
En dat Rusland ogenschijnlijk geen sterk of goed georganiseerd leger heeft, wil niet zeggen dat men geen gevaarlijke nucleaire, chemische of biologische wapens heeft. Die hebben ze namelijk wel. En niemand heeft er wat aan als die worden losgelaten op Oekrane of andere landen.
Niemand heeft er wat aan als je die dreiging continu doorslaggevend laat zijn in het maken van beslissingen: die dreiging is er namelijk ook wanneer Rusland bij de Baltische staten aanklopt. Of bij Finland. Of bij de Poolse grens staat. Dan ook inbinden want stel je voor dat...?
Huilen dan.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:47:28 #16
6484 ExTec
pi_204167055
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:40 schreef HowardRoark het volgende:

Maar constant geterroriseerd worden door een gek, die constant dreigt met WMD's, daar aan toegeven, dat is een goed idee omdat jij denkt dat wij er zelf nooit last van zullen gaan krijgen?
pi_204167059
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:40 schreef ExTec het volgende:

[..]
x100.

Echt gewoon liggen en omrollen zodat onze gasprijs laag blijft. Het is zo 1938. Kun je je voorstellen wanneer GB dat gedaan had in 1940.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204167066
Het is heel simpel: als beide partijen gewoon wat water bij de wijn doen komt alles goed.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:49:50 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204167075
Ja en waar er twee vechten hebben er twee schuld hoor.
Huilen dan.
pi_204167078
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Mariana is ook maar een gezicht natuurlijk, die heeft zelf waarschijnlijk nul inbreng gehad in het script. Arnold zal zijn script ook niet helemaal zelf geschreven hebben maar op zijn minst wel flinke inbreng er op hebben gehad. Oftewel: Arnold zou gehakt van haar maken bij zo'n debat.

Ik hoop wel dat Arnold nog reageert met repliek. Inclusief het afkeuren van Afghanistan en Iraq, om ook dat argument onderuit te halen en te laten zien dat je ook gewoon je fouten en beschamende dingen uit het verleden kunt toegeven.
Een gezicht dat Rusland dus heeft gekozen voor het verspreiden van non-nieuws over de oorlog. Waarom zou je daar geen gebruik van maken? Ze zegt zelf dat ze met Arnold Oekrane wil bezoeken. Vooral gauw doen zou ik zeggen, met camera's van beide partijen erbij, en Amerikaanse of Oostenrijkse vanwege Arnold.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:50:15 #21
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204167079
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En zie je ook de groeiende ambities terug in die avontuurtjes van Poetin?
[..]
Met de sancties van nu, wordt het wel heel lastig voor Rusland om hun leger beter op te bouwen weer. Vooral wat technologisch geavanceerde wapensystemen zullen lastig zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 11:50:29 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204167083
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:48 schreef Ludachrist het volgende:
Het is heel simpel: als beide partijen gewoon wat water bij de wijn doen komt alles goed.
Precies de beste oplossing is gewoon dat Putin ophoudt en oekraine meelhelpt opbouwen, zo moeilijk is het toch niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 21 maart 2022 @ 11:50:30 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204167084
Mooi draadje

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 21 maart 2022 @ 11:50:53 #24
6484 ExTec
pi_204167086
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
x100.

Echt gewoon liggen en omrollen zodat onze gasprijs laag blijft. Het is zo 1938. Kun je je voorstellen wanneer GB dat gedaan had in 1940.
Maar geschiedenis is natuurlijk besteed aan miliennial achtig volk wat een mobieltje heeft en kan googlen en daarom denkt dat de zon uit hun reet schijnt.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 11:51:54 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204167095
Trouwens waar zijn eigenlijk alle beelden van vechtende Oekrainers? Als je de verschillende media volgt dan vecht alleen Rusland en leg Oekraine alleen zandzakken.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:52:07 #26
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204167098
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je insinueert wel degelijk iets in die richting in je vorige post. Halsstarrig vasthouden aan de-escalatie is immers niet de goede weg volgens jou. Dan blijft er dus weinig anders over dan tch militair te gaan ingrijpen en daarmee escaleer je inderdaad een grotere oorlog.
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]
Niemand heeft er wat aan als je die dreiging continu doorslaggevend laat zijn in het maken van beslissingen: die dreiging is er namelijk ook wanneer Rusland bij de Baltische staten aanklopt. Of bij Finland. Of bij de Poolse grens staat. Dan ook inbinden want stel je voor dat...?
Zijn er concrete aanwijzingen dat Rusland dit van plan is?
pi_204167099
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:59 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
"allegedly" :')

Nothing to see, allemaal acteurs die ontplofte gebouwen :Y
De clip is wel professioneel, het is gefilmd met een goede camera en professioneel gemonteerd. Het is dus geen vlog met een persoonlijk verhaal, maar een geregisseerd product.

Waarschijnlijk zitten ze toch in hun maag met Arnolds clip, want ze hebben een respons gemaakt en er niet voor gekozen om het dood te zwijgen.
pi_204167104
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:35 schreef ondeugend het volgende:
Opmerkelijk wel

[ twitter ]

De beelden zijn dus deels van vorig jaar
Of dit bericht is nepnieuws....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204167105
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens waar zijn eigenlijk alle beelden van vechtende Oekrainers? Als je de verschillende media volgt dan vecht alleen Rusland en leg Oekraine alleen zandzakken.
Er was een oproep om geen beelden van vechtende Oekraners te posten om de Russen niet verder te helpen.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 11:53:45 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204167113
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
Ja en waar er twee vechten hebben er twee schuld hoor.
Is ook wel weer een beetje zo idd maar de schuldvraag lijkt me meer iets voor na de oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 11:55:20 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204167120
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er was een oproep om geen beelden van vechtende Oekraners te posten om de Russen niet verder te helpen.
Ah duidelijk.
pi_204167125
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is ook wel weer een beetje zo idd maar de schuldvraag lijkt me meer iets voor na de oorlog
Is die vraag uberhaupt wel belangrijk?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:56:52 #33
6484 ExTec
pi_204167131
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:52 schreef HowardRoark het volgende:

Post nummer 23?

Maar e.e.a. kan afhangen van wat jij persoonlijk een concreet genoege aanwijzing vind.
pi_204167145
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee joh, gewoon handjes schudden straks, accepteren dat we nooit zullen weten wie er nu eigenlijk fout zat en weer lekker verder met de dag.
  maandag 21 maart 2022 @ 11:58:05 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204167149
quote:

[..]
Je insinueert wel degelijk iets in die richting in je vorige post. Halsstarrig vasthouden aan de-escalatie is immers niet de goede weg volgens jou. Dan blijft er dus weinig anders over dan tch militair te gaan ingrijpen en daarmee escaleer je inderdaad een grotere oorlog.
Ik vraag me af in hoeverre Europa in de praktijk daadwerkelijk toegerust is om militair ingrijpen te organiseren (daar heb ik te weinig kijk op), en of nu het moment daarvoor is weet ik niet, maar ik ben niet van mening dat dat iets is wat je dogmatisch zou moeten uitsluiten. Vooral dat laatste is wat ik probeer te zeggen.

quote:
[..]
Dat was het punt niet, maar mocht het wel gebeuren dan kan je achteraf in Tsjetsjeni, Georgie, de Krim, oostelijke Oekrane, en nu dit akkefietje als de gemiste aanwijzingen zien.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 maandag 21 maart 2022 @ 11:58:26 #36
3928 Ulx
pi_204167150
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 11:59:17 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204167160
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Georgi is in zijn geheel aangevallen toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 21-03-2022 12:37:21 ]
  maandag 21 maart 2022 @ 12:00:21 #38
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_204167172
quote:
Het is heel simpel: als beide partijen gewoon wat water bij de wijn wodka doen komt alles goed.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:00:47 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204167175
quote:

[..]
Lijkt me de enige belangrijke vraag na de oorlog
pi_204167177
Hoelang of hoeveel dagen kan Rusland deze oorlog veroorloven? Op een gegeven moment zijn de munities en wapens op en ze hebben toch geen geld om nieuwe te maken?
pi_204167187
quote:
Het jammere is alleen dat de Russen vaak Po84 bij de wijn doen.
Ook in onderhandelingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:03:01 #42
6484 ExTec
pi_204167193
quote:

[..]
Als je enige insteek is: minder duur gas, minder dure benzine, rustig slapen, want "De Bom" dan allicht niet nee. Dan wil je ASAP weer terug naar "normaal".
pi_204167195
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Nee joh, gewoon handjes schudden straks, accepteren dat we nooit zullen weten wie er nu eigenlijk fout zat en weer lekker verder met de dag.
Dat is wel wat er gaat gebeuren met of zonder die vraag
  maandag 21 maart 2022 @ 12:04:38 #44
6484 ExTec
pi_204167205
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is wel wat er gaat gebeuren met of zonder die vraag
Wat de uitkomst ook is, rusland komt de komende 20 jaar niet meer terug naar de positie die ze had.
pi_204167206
quote:

[..]
[..]
Het is nooit handig om als enige partij te de-escaleren.
Daarom wordt er vaak ook onderhandelt wanneer er een staakt het vuren is.
pi_204167208
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je enige insteek is: minder duur gas, minder dure benzine, rustig slapen, want "De Bom" dan allicht niet nee. Dan wil je ASAP weer terug naar "normaal".
Het gaat er mij om wat er gebeurd na de vraag. Volgens mij niks anders dan als je die vraag niet stelt. Het enige verschil us dat je een paar mensen een salaris hebt gegeven.
pi_204167215
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat de uitkomst ook is, rusland komt de komende 20 jaar niet meer terug naar de positie die ze had.
Gelukkig dat we het eens zijn dat de schuldvraag dus totaal irrelevant is op de uitkomst en gebeurtenissen na deze oorlog.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:06:38 #48
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204167221
We kunnen als NAVO natuurlijk ook gewoon ingrijpen onder de noemer 'vredesmissie'.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204167225

- Russen graven zich in ten westen van Kiev. In het oosten van Kiev hebben Oekraners tegenoffensieven uitgevoerd.

- In Marioepol wordt nog steeds weerstand geboden. Er is een tekort aan alles, behalve aan vechtlust. Er worden gevechten geleverd van huis tot huis.

- Er zijn vijf generaals gedood (ntje moet nog officieel bevestigd worden). Dit is erg opvallend, vijf generaals in drie weken oorlog. In de Amerikaanse oorlog in Afghanistan, is in 20 jaar (waarschijnlijk) slechts n generaal gedood.

De communicatie schijnt nogal slecht te zijn aan Russische zijde, de generaals komen dus het veld in, waarna ze ten prooi kunnen vallen aan sluipschutters.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:07:06 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204167226
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik vraag me af in hoeverre Europa in de praktijk daadwerkelijk toegerust is om militair ingrijpen te organiseren (daar heb ik te weinig kijk op), en of nu het moment daarvoor is weet ik niet, maar ik ben niet van mening dat dat iets is wat je dogmatisch zou moeten uitsluiten. Vooral dat laatste is wat ik probeer te zeggen.
[..]
Dat was het punt niet, maar mocht het wel gebeuren dan kan je achteraf in Tsjetsjeni, Georgie, de Krim, oostelijke Oekrane, en nu dit akkefietje als de gemiste aanwijzingen zien.
Ik zou dat eerste ook niet exact weten. Het lijkt mij in elk geval het risico niet waard. En wie sluit het op dogmatische wijze uit?
  maandag 21 maart 2022 @ 12:07:11 #51
6484 ExTec
pi_204167227
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het gaat er mij om wat er gebeurd na de vraag. Volgens mij niks anders dan als je die vraag niet stelt. Het enige verschil us dat je een paar mensen een salaris hebt gegeven.
Ligt er aan h?

Krijg putin een ongelukje, zal die vraag sneller beantwoord worden, zal de rest van de wereld coulanter zijn met het weer toelaten van rusland op het wereldtoneel.

Blijft die zitten waar die zit, dan word het een vraag die alleen wij stellen en alleen wij zullen beantwoorden.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:08:56 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204167240
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:06 schreef PzKpfw het volgende:
We kunnen als NAVO natuurlijk ook gewoon ingrijpen onder de noemer 'vredesmissie'.
In Rusland? En dan het Kremlin denazificeren en het land demilitariseren? Ja, lijkt me wel wat.
Huilen dan.
pi_204167244
quote:

[..]
[..]
Ik denk oprecht niet dat Putin het een goed idee vind ik een navo land binnen te vallen. Helemaal nu hij ziet hoe moeizaam het gaat in Oekrane.

Puur voor mezelf sprekende zou ik er ook helemaal achter staan als de navo de oorlog aangaat als er iets gebeurd op navo grondgebied. En dan heb ik het niet over een verdwaalde kogel. Maar voor een land als Oekrane zou ik zelf ook geen Wereldoorlog riskeren. Hoe kut het wel niet is voor dat land.

Mensen die er voorstander van zijn om ze militair te steunen komen vaak aan met het argument: wij willen wl leed voorkomen (en dan anderen die die houding niet delen weg zetten als egosten die niks geven om anderen uiteraard). Snap ik helemaal, want die beelden zijn ook verschrikkelijk. Het zou je eigen land maar zijn. Maar als de navo zich ermee gaat bemoeien (militair) komt er alleen maar meer leed bij kijken. In meer landen. Terwijl de hulp nu wel n kant op kan gaan. Maar dat is geen populaire mening, want dan ben je meteen een Putin aanhanger :+
pi_204167248
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:01 schreef koekii het volgende:
Hoelang of hoeveel dagen kan Rusland deze oorlog veroorloven? Op een gegeven moment zijn de munities en wapens op en ze hebben toch geen geld om nieuwe te maken?
2 jaar was laatst op een westerse bron te zien. cnbc was dat. Een gigantische hoeveelheid goud en nog steeds ontvangen ze inkomsten van energie. Bovendien weet je nooit hoe alles verloopt aangaande lijnen en constructies met China en andere landen.

We zullen het zien. Ik durf er eigenlijk geen voorspelling aan te wagen.
pi_204167256
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:01 schreef koekii het volgende:
Rusland heeft een eigen wapenindustrie en heel veel wapens op voorraad. Ik denk dat ze op die manier nog wel een paar jaar verder kunnen (niemand weet dat natuurlijk precies).

Het probleem zal hem meer in de totale logistiek zitten. Je hebt niet alleen wapens nodig aan het front, maar ook water, voedsel, brandstof, communicatieapparatuur, personeel etc. Wat dat betreft is het zeker de vraag hoe lang de Russische economie dit kan dragen, of dat er niet eerder in Rusland iets gebeurt waardoor de situatie verandert.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 21-03-2022 12:15:57 ]
pi_204167268
Polen is ook op de Denazificatie wachtlijst gezet.

twitter
  maandag 21 maart 2022 @ 12:13:25 #57
6484 ExTec
pi_204167280
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

Puur voor mezelf sprekende zou ik er ook helemaal achter staan als de navo de oorlog aangaat als er iets gebeurd op navo grondgebied. En dan heb ik het niet over een verdwaalde kogel. Maar voor een land als Oekrane zou ik zelf ook geen Wereldoorlog riskeren. Hoe kut het wel niet is voor dat land.
Interessant :)

Een populaire lezing is dat het in putin's voordeel is, om de NAVO er bij te betrekken.

En dat kan al vanaf 1 vliegtuig die een Poolse installatie onder vuur neemt.

Dus ik zelf weet het zo net nog niet ;)
pi_204167290
Vraag me steeds meer af of het niet gewoon een kwestie van tijd is totdat de Russen het conflict verder escaleren zodat EU / NAVO wel in mot grijpen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204167308
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:12 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Finland ook (tussen de regels door).

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204167309
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me steeds meer af of het niet gewoon een kwestie van tijd is totdat de Russen het conflict verder escaleren zodat EU / NAVO wel in mot grijpen.
Maar waarom zou Rusland in hemelsnaam oorlog willen met het gehele westen.
pi_204167319
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:06 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zou het een interventiemissie noemen om nazis te bestrijden
pi_204167326
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:12 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Mooi nepnieuws
pi_204167329
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rusland heeft een eigen wapenindustrie en heel veel wapens op voorraad. Ik denk dat ze op die manier nog wel een paar jaar verder kunnen (niemand weet dat natuurlijk precies).

Het probleem zal hem meer in de totale logistiek zitten. Je hebt niet alleen wapens nodig aan het front, maar ook water, voedsel, brandstof, communicatieapparatuur, personeel etc. Wat dat betreft is het zeker de vraag hoe lang de Russische economie dit kan dragen, of dat er niet eerder in Rusland iets gebeurt waardoor de situatie verandert.
Nee want al die industrie gebruikt met name Duitse en Japanse apparatuur om daadwerkelijk spullen te kunnen maken. Die zijn binnen notime kapot als er geen onderhoud aan gepleegd kan worden.

En dan zijn er nog de chips, Taiwan is daar redelijk onvervangbaar in momenteel en die staan aan de kant van Oekraine.
pi_204167331
quote:
12s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Interessant :)

Een populaire lezing is dat het in putin's voordeel is, om de NAVO er bij te betrekken.

En dat kan al vanaf 1 vliegtuig die een Poolse installatie onder vuur neemt.

Dus ik zelf weet het zo net nog niet ;)
Hoezo zou Putin er bij gebaat zijn?
  maandag 21 maart 2022 @ 12:18:40 #65
6484 ExTec
pi_204167333
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:16 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Vond je het binnenvallen van Oekrane een rationale beslissing?

Als je antwoord nee is, kun je dus ophouden met er vanuit gaan dat rusland rationeel opereert.
pi_204167335
quote:

[..]
Ik denk oprecht niet dat Putin het een goed idee vind ik een navo land binnen te vallen. Helemaal nu hij ziet hoe moeizaam het gaat in Oekrane.

Mensen die er voorstander van zijn om ze militair te steunen komen vaak aan met het argument: wij willen wl leed voorkomen (en dan anderen die die houding niet delen weg zetten als egosten die niks geven om anderen uiteraard). Snap ik helemaal, want die beelden zijn ook verschrikkelijk. Het zou je eigen land maar zijn. Maar als de navo zich ermee gaat bemoeien (militair) komt er alleen maar meer leed bij kijken. In meer landen. Terwijl de hulp nu wel n kant op kan gaan. Maar dat is geen populaire mening, want dan ben je meteen een Putin aanhanger :+
daar ben ik ook bang voor. Dus ik hoop dat de navo dat niet doet. Ik vind het ook kut voor oekraine, maar wat hebben zij er aan dat de hele wereld in de fik komt te staan. Nu kun je nog ergens veilig onderkomen vinden. Over de grens. Maar goed, ik snap het wel als je in Oekraine woont / bent, wil je helemaal dat dit zo snel mogelijk afgelopen is. En uit emotie denk je dan 'whatever it takes'.

Verder geen putin aanhanger hiero :s)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_204167337
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Rusland zou nog jaren kunnen stoken in de Donbas en het zuiden al trekken ze zich massaal terug. De rebellen zitten er al sinds 2014 gesteund door het Russische leger.
pi_204167341
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Met welk doel vraag je je dan af? Nog los van dat die strijd (atoomwapens buiten beschouwing gelaten) voor de Russen alleen kan aflopen met een smadelijk aftocht. Wellicht is de NAVO minder sterk dan gedacht, maar dan nog is het tegen Oekrane alleen al lastig, laat staan als er nog meer materiaal en wapens tegen Rusland ingezet worden. Het enige wat je dan krijgt is wellicht Rusland in puin, Europa in puin en dat Rusland dan hoopt sneller weer op te bouwen of beter met die nieuwe wereld om te kunnen gaan (zij gaan immers verhoudingsgewijs in luxe en welvaart er minder op achteruit).
  maandag 21 maart 2022 @ 12:19:35 #69
6484 ExTec
pi_204167346
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hoezo zou Putin er bij gebaat zijn?
Naar binnen kunnen verkopen dat het NAVO vs rusland is, dat het geen militair avonturisme meer is maar een existentieel gevecht.
pi_204167351
quote:

[..]
Terechte vraag maar ze hebben het wel voor elkaar.
pi_204167362
quote:

[..]
De enige motivatie zou kunnen zijn dat Putin inderdaad ziek is en nog zoveel mogelijk andere mensen mee wil nemen. Maar dat ze wel pas met kernwapens ed willen gooien als ze het zo kunnen brengen dat het uit verdediging gebeurd; dat ze niet anders kunnen. De vraag is dan vooral wanneer dat punt voor Putin bereikt is.

Anders zou ik ook niet weten wat hij er mee wint. Een derde Wereldoorlog loopt sowieso uit op een kernoorlog, en dan heb je ook geen Rusland meer.
pi_204167365
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee want al die industrie gebruikt met name Duitse en Japanse apparatuur om daadwerkelijk spullen te kunnen maken. Die zijn binnen notime kapot als er geen onderhoud aan gepleegd kan worden.

En dan zijn er nog de chips, Taiwan is daar redelijk onvervangbaar in momenteel en die staan aan de kant van Oekraine.
Goed, de Russen zullen ongetwijfeld nog heel veel oud materiaal op de planken hebben liggen. En daarbij denk ik dat simpele dingen wel zelf te produceren zijn.

Wat betreft de economie staat Rusland er slecht voor, Rusland is economisch gezien afhankelijk van het buitenland. Een vijfde van alle producten wordt gemporteerd.

Hier een interessant draadje:

twitter
pi_204167374
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De enige motivatie zou kunnen zijn dat Putin inderdaad ziek is en nog zoveel mogelijk andere mensen mee wil nemen. Maar dat ze wel pas met kernwapens ed willen gooien als ze het zo kunnen brengen dat het uit verdediging gebeurd; dat ze niet anders kunnen. De vraag is dan vooral wanneer dat punt voor Putin bereikt is.

Anders zou ik ook niet weten wat hij er mee wint. Een derde Wereldoorlog loopt sowieso uit op een kernoorlog, en dan heb je ook geen Rusland meer.
Het gaat echt niet alleen om Putin denk ik, de gehele top in het Kremlin lijkt er van overtuigd dat Rusland's positie op het wereldtoneel zeer ernstig verzwakt is sinds begin jaren 90 en dat alles op alles gezet moet worden om dat terug in te nemen. Met dat gedachtegoed zouden ze rare besluiten kunnen gaan nemen..
  maandag 21 maart 2022 @ 12:24:57 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204167396
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Naar binnen kunnen verkopen dat het NAVO vs rusland is, dat het geen militair avonturisme meer is maar een existentieel gevecht.
Dat laatste is het al voor Poetin persoonlijk. De vraag is dan of je hem de gelegenheid moet bieden om in eigen land een overwinning te kunnen verkopen, of juist niet.
Huilen dan.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:26:53 #75
6484 ExTec
pi_204167410
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat laatste is het al voor Poetin persoonlijk.
Dat klopt. Maar bv de U-turn mbt tot dienstplichtigen inzetten, wat zelfs in rusland wettelijk niet mag, laat zien dat er toch nog wat van een feedback loop bestaat tussen het kremlin en het volk.
pi_204167430
Best wel mooie aanbieding. Niet alleen games maar ook boeken, een unity cursus, en programma's zoals music maker.

Minimaal 35 euro.

quote:
100% donated to Ukraine humanitarian relief efforts

The violent and unlawful invasion in Ukraine is taking a tragic toll—displacing people, devastating families, and creating an urgent need for food, water, supplies, shelter, and safety. To help out how we can, we’ve joined forces with game creators, book publishers, and software makers around the globe for a bundle 100% dedicated to supporting the victims and refugees from Ukraine during this crisis.

The Stand With Ukraine bundle features over 120 pieces of content worth over $2,500, including:

Back 4 Blood, Satisfactory, Metro Exodus, & Fable Anniversary
Pathfinder, Starfinder, & Warhammer Fantasy Roleplay books
GameMaker Studio 2 Creator (12 months), Music Maker EDM Edition, RPG Maker VX, & Polygon game dev assets

100% of the proceeds will go to Razom for Ukraine, International Rescue Committee, International Medical Corps, and Direct Relief. Support vital humanitarian crisis relief efforts for the people of Ukraine today.

https://www.humblebundle.(...)charitybundle_bundle
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204167432
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gaat echt niet alleen om Putin denk ik, de gehele top in het Kremlin lijkt er van overtuigd dat Rusland's positie op het wereldtoneel zeer ernstig verzwakt is sinds begin jaren 90 en dat alles op alles gezet moet worden om dat terug in te nemen. Met dat gedachtegoed zouden ze rare besluiten kunnen gaan nemen..
Wel grappig dat ze denken dat ze hun plek op het wereldtoneel kunnen vergroten of verstevigen door een Wereldoorlog te starten. Enige manier hoe ze een oorlog met de nato kunnen ‘winnen’ is als ze kernwapens in gaan zetten. Die ze terugkrijgen. Dus dan winnen ze niet eens. Er is dan geen wereld meer.

Ik hoop dat die dreigementen richting landen als Finland en Polen vooral bedoeld zijn als intimidatie. Of bluf. Tenzij ze inderdaad zoekende zijn om de nato er bij te betrekken; en ze dit soort uitspraken bewust doen om de nato uit te lokken. Zodat Putin aan z’n volk kan verkopen dat hij de oorlog niet begonnen is. Onzekere tijden in ieder geval. Zou ergens wel willen zien hoe de wereld er over vijf jaar aan toe is.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:30:02 #78
5428 crew  miss_sly
pi_204167440
Ik vond dit wel een interessant artikel over Putin.
https://thecritic.co.uk/p(...)ncountering-reality/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204167445
[twitter]https://t.co/4cjLnjktH7[/twitter]

Lekker dan....

Lol, Twitter berichten hier laten zien lukt me nog niet erg

[ Bericht 17% gewijzigd door Candymannetje op 21-03-2022 12:36:49 ]
  maandag 21 maart 2022 @ 12:33:29 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204167477
quote:
wat is dat voor link? is m'n bankrekening leeg als ik erop klik?

twitter tag gebruiken
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204167487
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:18 schreef ExTec het volgende:
Vond je het binnenvallen van Oekrane een rationale beslissing?
Vanuit Poetins denken? Ja. Oekrane bewapende zich flink en kreeg alle steun van Westerse landen. Inmiddels hadden de Turken ook al besloten in Oekrane een drone productie op touwen te zetten. Daarnaast was het ook al overduidelijk dat Oekrane de minsk-akkoorden niet tot daadwerkelijke implementatie ging inzetten. Dus ja, voor Poetin was het heel rationeel zijn conclusies te trekken en die oorlog te starten en niet verder uit te stellen omdat het Oekraense leger jaar na jaar zich flink versterkte met alle Westerse hulp.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_204167489
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:33 schreef Gunner het volgende:

[..]
wat is dat voor link? is m'n bankrekening leeg als ik erop klik?
Nee is twitter maar ik weet niet hoe ik dat hier moeten tonen
  maandag 21 maart 2022 @ 12:34:50 #83
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204167498
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee is twitter maar ik weet niet hoe ik dat hier moeten tonen
twitter

[twitter]
pi_204167499
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond dit wel een interessant artikel over Putin.
https://thecritic.co.uk/p(...)ncountering-reality/
Interessant of niet. Als al die westerse bronnen gelijk hebben zou je nu toch moeten ingrijpen militair aangezien men zeker weet dat hij niet gaat stoppen.

Welke andere oplossing stopt een narcist die compleet de weg is kwijt geraakt?
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:35:36 #85
5428 crew  miss_sly
pi_204167515
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wel grappig dat ze denken dat ze hun plek op het wereldtoneel kunnen vergroten of verstevigen door een Wereldoorlog te starten. Enige manier hoe ze een oorlog met de nato kunnen ‘winnen’ is als ze kernwapens in gaan zetten. Die ze terugkrijgen. Dus dan winnen ze niet eens. Er is dan geen wereld meer.

Ik hoop dat die dreigementen richting landen als Finland en Polen vooral bedoeld zijn als intimidatie. Of bluf. Tenzij ze inderdaad zoekende zijn om de nato er bij te betrekken; en ze dit soort uitspraken bewust doen om de nato uit te lokken. Zodat Putin aan z’n volk kan verkopen dat hij de oorlog niet begonnen is. Onzekere tijden in ieder geval. Zou ergens wel willen zien hoe de wereld er over vijf jaar aan toe is.
Dat Putin niets heeft aan een kernoorlog omdat dat ook Rusland zal reffen, gaat wel uit van een rationele denkwijze van Putin. Ik heb ergens gelezen (kan het zo snel niet terugvinden) dat Putin van mening is dat als hij dat grote oude Russische Rijk niet kan hebben, niemand die landen zou mogen hebben. Dat is meer de denkwijze van een afgewezen geliefde die het onderwerp van zijn adoratie doodt omdat als hij haar niet kan hebben, niemand haar kan hebben. Het gebeurt, mensen zijn niet altijd rationeel, zoals bijvoorbeeld wel eens blijkt uit trieste situaties waarbij een ouder hun kind(eren) vermoorden omdat de andere ouder ze ook niet mag hebben.

Ik zeg niet dat Putin zo denkt, ik weet het niet. Maar alleen maar uitgaan van een rationele gedachtengang lijkt me een tikje naief.

Ik denk ook (nog) niet dat groots militair ingrijpen door de NAVO op dit moment opportuun is, maar ik denk wel dat er veel meer en zwaardere sancties zouden moeten komen. Een volledig embargo bijvoorbeeld op Russische producten, waaronder ook gas en olie. Geen mogelijkheid voor oligarchen om zich te verschuilen achter een golden passport, maar het hebben van een Russisch paspoort zou al voldoende moeten kunnen zijn om hun assets te bevriezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 21-03-2022 12:41:31 ]
  maandag 21 maart 2022 @ 12:36:45 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204167529
quote:

Vergeet niet dat de geschiedenis ons leert dat wegkijken en de angst om te escaleren of betrokken te raken bij een conflict eerder tot gigantische verschrikkingen heeft geleid.
Huilen dan.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:38:59 #87
6484 ExTec
pi_204167553
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:33 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Vanuit Poetins denken? Ja. Oekrane bewapende zich flink en kreeg alle steun van Westerse landen. Inmiddels hadden de Turken ook al besloten in Oekrane een drone productie op touwen te zetten. Daarnaast was het ook al overduidelijk dat Oekrane de minsk-akkoorden niet tot daadwerkelijke implementatie ging inzetten. Dus ja, voor Poetin was het heel rationeel zijn conclusies te trekken en die oorlog te starten en niet verder uit te stellen omdat het Oekraense leger jaar na jaar zich flink versterkte met alle Westerse hulp.
Natuurlijk. Een gek vind ook niet dat die gek is.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:39:19 #88
5428 crew  miss_sly
pi_204167559
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vergeet niet dat de geschiedenis ons leert dat wegkijken en de angst om te escaleren of betrokken te raken bij een conflict eerder tot gigantische verschrikkingen heeft geleid.
Ik vind het vooral heel bijzonder dat er wordt gedacht dat dat dit keer dan niet zal gebeuren.
pi_204167574
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het vooral heel bijzonder dat er wordt gedacht dat dat dit keer dan niet zal gebeuren.
Mee eens, ik vind het naef te denken dat de Russen - mocht het ze lukken - zullen stoppen bij Oekrane.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:42:04 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204167592
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 09:03 schreef grrrrg het volgende:
Ik hoor net op Radio 1 dat wat Rusland nu doet met Oekrane vele malen erger is dan wat de Taliban en IS hebben gedaan. Het Russische leger is bruut, dat is duidelijk.
Dat is nmm wel een beetje overdreven... Ik heb iig nog geen beelden voorbij zien komen met op hekken gespietse hoofden of masaal aan bomen hangende Oekraieners...

Ik bagateliseer hier het gedrag van de Russen niet, maar IS en de Taliban zijn vwb wreedheid toch echt wel van een compleet ander niveau...
pi_204167598
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, ik vind het naef te denken dat de Russen - mocht het ze lukken - zullen stoppen bij Oekrane.
Dan maar naef, maar ik kan het mij echt niet voorstellen dat de Russen de NAVO de oorlog zullen verklaren.
pi_204167609
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat Putin niets heeft aan een kernoorlog omdat dat ook Rusland zal reffen, gaat wel uit van een rationele denkwijze van Putin. Ik heb ergens gelezen (kan het zo snel niet terugvinden) dat Putin van mening is dat als hij dat grote oude Russische Rijk niet kan hebben, niemand die landen zou mogen hebben. Dat is meer de denkwijze van een afgewezen geliefde die het onderwerp van zijn adorering doodt omdat als hij haar niet kan hebben, niemand haar kan hebben. Het gebeurt, mensen zijn niet altijd rationeel, zoals bijvoorbeeld wel eens blijkt uit trieste situaties waarbij een ouder hun kind(eren) vermoorden omdat de andere ouder ze ook niet mag hebben.

Ik zeg niet dat Putin zo denkt, ik weet het niet. Maar alleen maar uitgaan van een rationele gedachtengang lijkt me een tikje naief.

Ik denk ook (nog) niet dat groots militair ingrijpen door de NAVO op dit moment opportuun is, maar ik denk wel dat er veel meer en zwaardere sancties zouden moeten komen. Een volledig embargo bijvoorbeeld op Russische producten, waaronder ook gas en olie. Geen mogelijkheid voor oligarchen om zich te verschuilen achter een golden passport, maar het hebben van een Russisch paspoort zou al voldoende moeten kunnen zijn om hun assets te bevriezen.
Ik sluit ook niet uit dat Putin zo denkt, daarom zei ik ook dat het onzekere tijden zijn; hij is niet te lezen. Doet hij zich enkel voor als een mad men die niet rationeel denkt (in de hoop de nato af te schrikken), of denkt hij echt irrationeel. In het laatste geval kan hij inderdaad gekke dingen doen. Die uitspraak waar jij het over hebt heb ik inderdaad ook gelezen. Ook daarbij valt lastig in te schatten of hij dat zegt om z’n zin te krijgen/om te bluffen, of dat hij het echt meent en er naar zou handelen. De huidige houding van de nato vind ik verstandig. Wel sancties en humanitaire hulp, maar verder wat afwachtend. Juist omdat Putin zo slecht te lezen is.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:44:00 #93
6484 ExTec
pi_204167610
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:35 schreef miss_sly het volgende:
Een volledig embargo bijvoorbeeld op Russische producten, waaronder ook gas en olie. Geen mogelijkheid voor oligarchen om zich te verschuilen achter een golden passport, maar het hebben van een Russisch paspoort zou al voldoende moeten kunnen zijn om hun assets te bevriezen.
Sluit ze ook maar af van internet, westerse bedrijven verplichten activiteiten in dat land te staken, russen in het westen, beginnend met de oligarchen kinderen gedwongen repatriren, anders interneren.

Klinkt radicaal, dat interneren, maar dat gebeurde ten tijde van WO2 ook met bv japanners in de VS.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:44:40 #94
5428 crew  miss_sly
pi_204167621
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:42 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dan maar naef, maar ik kan het mij echt niet voorstellen dat de Russen de NAVO de oorlog zullen verklaren.
Natuurlijk doen ze dat niet. Ze gaan door met hun activiteiten tot de NAVO hen de oorlog verklaart.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:44:41 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204167622
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou, het is te proberen, kijk, als het een ander, niet-NAVO land is dan zal hetzelfde gebeuren als nu, want immers, niet NAVO. Maar als ze een NAVO land aanvallen dan mag ik toch hopen (maar niet zeker inderdaad) dat de NAVO terug slaat.

Maar, even dat terzijde, waar gaat Rusland het materiaal en de mankracht vandaan halen om zeg maar 'naar hier' te komen. Want je kunt niet een groepje lui hier droppen, want die moeten ook bevoorraad worden etc, en als ik dan zie hoe dat in de Oekrane gaat, dan denk ik niet dat ze de mankracht en het materieel en materiaal hebben om zeg maar vanuit Rusland door oekraine, door polen, door duitsland heen naar hier te komen.

Ik zie dat niet echt gebeuren, gebaseerd op wat ze laten zien in Oekrane. Ik ben dan echt banger voor kernwapens, want dan hoef je niet naar hier te komen, en ik ga er vanuit dat Putin niet opgeeft en vechtend ten onder gaat, met andere woorden, als hij een land niet kan hebben, dan niemand, en dus dan maar plat gooien.

Ik denk dat de grootste kans op dit overleven is als Putin wordt vermoord/afgezet/whatever, maar ja, dan weet je weer niet wat je er voor in de plaats krijgt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204167634
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is nmm wel een beetje overdreven... Ik heb iig nog geen beelden voorbij zien komen met op hekken gespietse hoofden of masaal aan bomen hangende Oekraieners...

Ik bagateliseer hier het gedrag van de Russen niet, maar IS en de Taliban zijn vwb wreedheid toch echt wel van een compleet ander niveau...
Bommen zijn net zo wreed. Rusland blijft ook burgerdoelen zoals ziekenhuizen bestoken. Tot nu toe nog geen gebruik van chemische wapens, maar toch.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:46:20 #97
5428 crew  miss_sly
pi_204167642
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sluit ze ook maar af van internet, westerse bedrijven verplichten activiteiten in dat land te staken, russen in het westen, beginnend met de oligarchen kinderen gedwongen repatriren, anders interneren.

Klinkt radicaal, dat interneren, maar dat gebeurde ten tijde van WO2 ook met bv japanners in de VS.
Ja, dat gebeurde in de VS en dat was ook niet ok.

Nee, dat interneren vind ik te ver gaan. Ook gedwongen repatriren. Maar als ze in het westen blijven, hoort daarbij dat ze Putins acties veroordelen en daarnaar handelen. Zo niet, dan is Rusland hun place to be.
pi_204167645
Het probleem met militair ingrijpen is dat volgens de kenners onze legers er niet op zijn ingesteld. De legers zijn ingesteld op vredesmissies.

Dit zou geen vredesmissie worden maar een conflict waarbij ook gigantische verliezen aan onze kant zullen ontstaan ondanks dat je het Russische leger mogelijk wel zou aankunnen. En dan moet je nog jarenlang vechten tegen ontstane milities die zich verschuilen in steden. En dan moet je ook nog geen burgerdoelen raken.

Hoe ga je dit verkopen aan het volk?

En ik ga ervan uit dat er geen tactische kernwapens gebruikt zullen worden.
pi_204167654
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik hoop naef nog wel dat ze wel degelijk onderscheid zien tussen een nato land en een land als Oekrane. En dat het dus voornamelijk neer komt op intimidatie omdat Rusland zelf ook wel weet dat ze een onvoorspelbare reputatie hebben; helemaal met deze inval.

Mochten ze wel een nato land binnen vallen dan is een ding wel zeker; ze hebben niks meer te verliezen en vinden het prima als er geen wereld meer over blijft.
pi_204167660
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, het is te proberen, kijk, als het een ander, niet-NAVO land is dan zal hetzelfde gebeuren als nu, want immers, niet NAVO. Maar als ze een NAVO land aanvallen dan mag ik toch hopen (maar niet zeker inderdaad) dat de NAVO terug slaat.

Maar, even dat terzijde, waar gaat Rusland het materiaal en de mankracht vandaan halen om zeg maar 'naar hier' te komen. Want je kunt niet een groepje lui hier droppen, want die moeten ook bevoorraad worden etc, en als ik dan zie hoe dat in de Oekrane gaat, dan denk ik niet dat ze de mankracht en het materieel en materiaal hebben om zeg maar vanuit Rusland door oekraine, door polen, door duitsland heen naar hier te komen.

Ik zie dat niet echt gebeuren, gebaseerd op wat ze laten zien in Oekrane. Ik ben dan echt banger voor kernwapens, want dan hoef je niet naar hier te komen, en ik ga er vanuit dat Putin niet opgeeft en vechtend ten onder gaat, met andere woorden, als hij een land niet kan hebben, dan niemand, en dus dan maar plat gooien.

Ik denk dat de grootste kans op dit overleven is als Putin wordt vermoord/afgezet/whatever, maar ja, dan weet je weer niet wat je er voor in de plaats krijgt.
Het zal een paar jaar duren, maar dan is het volgende land aan de beurt. Het patroon is voor iedereen zicht in de geschiedenis
  maandag 21 maart 2022 @ 12:48:36 #101
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204167667
quote:

[..]

Mariupol ligt 20 km vanaf de Russische grens.

Dat is na meer dan 3 weken nog niet eens gelukt.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:48:44 #102
16180 crew  CoolGuy
pi_204167670
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het zal een paar jaar duren, maar dan is het volgende land aan de beurt. Het patroon is voor iedereen zicht in de geschiedenis
Ja, dat kan, maar elke paar jaar die het duurt is het ook een paar jaar dat Putin ouder wordt. Ik snap wel wat je bedoeld met patroon, maar dat is nog steeds niet echt een reactie op wat ik zeg, want ik zeg zelf al, dat als het volgende niet-NAVO land gepakt wordt, dat 'wij' dan hetzelfde reageren als nu, want dezelfde problematiek als nu, alleen het land anders.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:48:50 #103
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_204167671
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:42 schreef Simmertje het volgende:

[..]
En wat als ze het wel doen? De les van de afgelopen maand is toch dat je niets kunt uitsluiten, hoe onwaarschijnlijk je het ook acht vanuit je eigen overtuigingen. Rusland is onberekenbaar en onbetrouwbaar en je moet er vanuit gaan dat het tot alles in staat is, tot het tegendeel bewezen is. Dezelfde reden waarom je een pitbull muilkorft, ook al is ie nog zo lief. Er is gewoon sprake van een totale paradigmashift in de internationale betrekkingen en de rol van Rusland op het wereldtoneel, die nog steeds niet tot iedereen doorgedrongen is. Dat is niet per s naef, maar eerder een geval van cognitieve dissonantie.
Never explain, never apologize.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:48:54 #104
5428 crew  miss_sly
pi_204167672
quote:

[..]

Hij hoeft niet hier te komen. En hij hoeft ook geen kernwapens te gebruiken. Hij heeft ook andere wapens waarmee hij enorme schade kan aanrichten in Europese landen.

Ik denk dat we ons ten onrechte veilig wanen zolang we hem zijn gang laten gaan in Ukrane. En als hij niet rarioneel denkt en hij zet telkens weer andere groepen nieuwe dienstplichtigen in, kan hij een hoop schade aanrichten.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:49:04 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204167676
Het is toch niet aan de NAVO om oorlog in de wereld te voorkomen????

Als een niet NAVO land een ander niet NAVO land aanvalt dan doet de NAVO helemaal niets want je moet ook wel echt heel erg moverende redenen h ben om 30 landen ervan te overtuigen oorlog te voeren

Kernbom of geen kernbom

Edit:
Ow wacht ik las het verkeerd :')

Als je een NAVO land aanvalt dan gaat de NAVO wel reageren ja
pi_204167684
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik hoop naef nog wel dat ze wel degelijk onderscheid zien tussen een nato land en een land als Oekrane. En dat het dus voornamelijk neer komt op intimidatie omdat Rusland zelf ook wel weet dat ze een onvoorspelbare reputatie hebben; helemaal met deze inval.

Mochten ze wel een nato land binnen vallen dan is een ding wel zeker; ze hebben niks meer te verliezen en vinden het prima als er geen wereld meer over blijft.
Ja, rechtstreeks aanvallen van een Baltische Staat (want dat zal de volgende zijn) zal misschien niet gebeuren, maar Poetin kan natuurlijk genoeg daar treiteren om te zien hoe ver hij kan gaan en als Trump is herkozen ziet hij zijn kans schoon.
pi_204167698
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:49 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ja, rechtstreeks aanvallen van een Baltische Staat (want dat zal de volgende zijn) zal misschien niet gebeuren, maar Poetin kan natuurlijk genoeg daar treiteren om te zien hoe ver hij kan gaan en als Trump is herkozen ziet hij zijn kans schoon.
Dat is over 3 jaar pas wellicht..
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 12:52:51 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204167721
Denk niet dat het veel uitmaakt welk popje op dat moment in het witte huis woont
pi_204167744
Wat zou er gebeuren als Poetin deze week overlijdt?
Ik denk dat het geen verschil maakt en er al een opvolger klaar staat.
Vakman pur sang
pi_204167772
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Russen houden over het algemeen wel heel erg van Rusland en het leven.
Dus denk niet dat je dat als serieus alternatief moet zien.
Vakman pur sang
pi_204167783
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:49 schreef sp3c het volgende:
Het is toch niet aan de NAVO om oorlog in de wereld te voorkomen????

Als een niet NAVO land een ander niet NAVO land aanvalt dan doet de NAVO helemaal niets want je moet ook wel echt heel erg moverende redenen h ben om 30 landen ervan te overtuigen oorlog te voeren

Kernbom of geen kernbom

Edit:
Ow wacht ik las het verkeerd :')

Als je een NAVO land aanvalt dan gaat de NAVO wel reageren ja
Tijdens en na de joegaslavie oorlogen zijn er afspraken gemaakt zodat de navo burgerslachtoffers moet voorkomen in niet navo-oorlogen.
pi_204167790
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelfs dat geeft geen garantie voor een geruisloze overgang van de macht, dat hebben staten die een duidelijkere opvolgingsregeling dan Rusland hebben wel duidelijk gemaakt.
pi_204167791
quote:
De meeste autocraten of dictatoren zijn er niet erg happig op om nog bij leven een opvolger in te werken, die willen de macht immers niet delen. Zal dus net zo'n machtsstrijd gaan worden als na de dood van Lenin.
  maandag 21 maart 2022 @ 12:58:29 #114
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_204167793
Ik zou het overigens ook niet vreemd vinden als Rusland, als ze voldoende verzwakt zijn en niet inbinden, op enig moment zelf op andere fronten geconfronteerd wordt met landjepik. Iran aast op Azarbadjan. Japan wil nog steeds de Koerillen wel terug. De gebieden met olie- en gasreserves aan de periferie van Rusland zijn ook aantrekkelijk. Dit heeft zoveel potentie om te escaleren in een wereldoorlog, daar zijn kernwapens niet eens voor nodig.
pi_204167803
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat kan, maar elke paar jaar die het duurt is het ook een paar jaar dat Putin ouder wordt. Ik snap wel wat je bedoeld met patroon, maar dat is nog steeds niet echt een reactie op wat ik zeg, want ik zeg zelf al, dat als het volgende niet-NAVO land gepakt wordt, dat 'wij' dan hetzelfde reageren als nu, want dezelfde problematiek als nu, alleen het land anders.
Moldavi denk ik aan.
  maandag 21 maart 2022 @ 13:00:34 #116
6484 ExTec
pi_204167814
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:46 schreef miss_sly het volgende:

Maar als ze in het westen blijven, hoort daarbij dat ze Putins acties veroordelen en daarnaar handelen. Zo niet, dan is Rusland hun place to be.
Zoals de dochter van die kemlin woordvoerder, die natuurlijk in het westen woont en op twitter aan het huilen is dat het "niet eerlijk is dat een 24 jarige persoon die er niks mee te maken heeft ook geboycot wordt"?

Hoe ga je voor dat soort mensen zorgen dat rusland hun place to be word dan?
  maandag 21 maart 2022 @ 13:01:35 #117
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204167827
quote:
Het is al vaker gezegd maar dictators wijzen doorgaans geen opvolger aan, wellicht als ze echt op sterven liggen maar eerder niet, veel te bang dat die persoon te ongeduldig is....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:01:36 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_204167828
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:59 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Moldavi denk ik aan.
Ja, dat is geen NAVO land, dus zal de NAVO hetzlefde reageren als nu, dat zeg ik nu al voor de 3e keer.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:02:28 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204167840
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tijdens en na de joegaslavie oorlogen zijn er afspraken gemaakt zodat de navo burgerslachtoffers moet voorkomen in niet navo-oorlogen.
Welke dan?
  maandag 21 maart 2022 @ 13:02:39 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204167845
twitter
pi_204167853
Uit de guardian:
quote:
. Poetins veiligheidsmannen: de elitegroep die 'zijn angsten aanwakkert'
Ruslands groeiende isolement heeft de 'siloviki' rondom de president versterkt
Andrew Roth Moskou correspondent
vr 4 feb 2022 12.47 GMT
Delen op FacebookDelen op TwitterDelen via e-mail
Toen Viktor Janoekovitsj Oekrane probeerde te ontvluchten toen hij in 2014 uit het presidentschap werd gezet, riep Vladimir Poetin dringend de hoofden van zijn leger, veiligheids- en spionagediensten bijeen voor een nachtelijke bijeenkomst over hoe hem eruit te halen. Toen ze om zeven uur 's ochtends uit elkaar gingen, herinnerde hij zich, zei hij tegen hen: "We moeten beginnen met het terugbrengen van de Krim naar Rusland."
Volgens Poetin was hij alleen met zijn hoogste veiligheidsfunctionarissen toen hij een van de meest noodlottige beslissingen van zijn politieke carrire nam.

Sindsdien heeft het groeiende isolement van Rusland de zogenaamde siloviki alleen maar versterkt , de Russische veiligheidsmensen die hem hebben omringd, van wie velen in de KGB hebben gediend en conservatieve, vaak samenzweerdere politieke opvattingen hebben behouden.
We weten niet precies hoe Poetin zijn belangrijkste politieke beslissingen neemt. Tatyana Stanovaya, de oprichter van politieke analisten R.Politik, verdeelde onlangs de Russische elite in twee groepen: technocraten die de regering domineren maar "niet de opdracht hebben zich in veiligheidszaken te mengen" en de siloviki die "de agenda domineren, Poetins angsten voeden en provoceren en escaleert de spanning”.
Terwijl Rusland troepen verzamelt en klaar lijkt om een aanval in Oekrane uit te voeren, kunnen deze veiligheidsadviseurs een buitensporig effect hebben op wat er daarna gebeurt.
Nikolai Patrushev
Nikolai Patrushev in Minsk, Wit-Rusland, in juni 2021.
Nikolai Patrushev, hoofd van de Russische veiligheidsraad. Foto: Pavel Orlovsky/BelTA/Tass
Het hoofd van de Russische Veiligheidsraad en een " haviksbuizerd ", Patrushev speelt de informele rol van Poetins nationale veiligheidsadviseur. Patrushev, een carrire-inlichtingenofficier, kent Poetin sinds de jaren zeventig, toen de twee mannen samenwerkten in de Leningrad KGB. Later volgde hij Poetin op als hoofd van de FSB en is hij sinds 2008 voorzitter van de veiligheidsraad. Uit zijn interviews is gebleken dat hij een complottheoreticus is die gelooft dat westerse mogendheden Rusland willen vernietigen. De Verenigde Staten “zou veel liever hebben dat Rusland helemaal niet bestond. Als een land” , zei hij in een interview in 2015 .

Zijn retoriek over Oekrane, dat hij een 'protectoraat' van het westen noemt, lijkt op die van Poetin. "Op elk moment is er in Oekrane een potentieel voor een uitbarsting van spanningen die zo sterk zijn dat miljoenen Oekraners zullen vluchten om hun toevlucht te zoeken in andere plaatsen", zei hij in een recent interview dat een mogelijk conflict voorspelde.
Patrushev is ook beschuldigd van het goedkeuren van moorden en andere illegale operaties. Uit een openbaar onderzoek in het VK in 2016 bleek dat "de FSB-operatie om [Alexander] Litvinenko te doden waarschijnlijk werd goedgekeurd door de heer Patrushev". En diplomatieke bronnen hebben de Guardian verteld dat de Russische agenten die ervan werden beschuldigd de regering van Montenegro in 2016 omver te werpen, het land mochten verlaten met het vliegtuig van Patrushev. Hij is ook voorzitter van de Russische volleybalbond.
Sergei Naryshkin
Sergei Naryshkin tijdens een rondetafelgesprek in Moskou in december 2021.
Sergei Naryshkin, hoofd van de Russische buitenlandse inlichtingendienst. Foto: Sergei Savostyanov/Tass
Het hoofd van de Russische buitenlandse inlichtingendienst, Naryshkin, is naar verluidt een voormalige KGB-officier en kent Poetin minstens sinds de jaren negentig, toen de twee op het kantoor van de burgemeester van Sint-Petersburg werkten. Naryshkin is een Poetin-loyalist die de Russische leider naar het Kremlin volgde, waar hij vanaf 2004 plaatsvervangend hoofd economische ontwikkeling was, vervolgens hoofd van de presidentile regering van Dmitri Medvedev vanaf 2008 en vervolgens voorzitter van het parlement van de Doema van 2011-2016 . Hij is een effectieve functionaris en gepolijst spreker die af en toe is gesuggereerd als een potentile opvolger van Poetin.
Naryshkin is ook een hardliner die zich bezighoudt met complottheorien. In een interview eerder dit jaar zei hij dat de vergiftiging van Kremlin-criticus Alexei Navalny een westers complot was om de Russische oppositie te steunen door een "offer slachtoffer" te vinden. Eerder dit jaar vergeleek hij de regering van Oekrane met “Hitlers bezetting”. Hij heeft ook een voorsprong: op de vraag of hij ooit is verraden, zei hij tegen een interviewer dat "n ding me geruststelt: deze verraders zijn ofwel al verbrand in het vuur van de hel of zullen dat zeker doen".
Hij staat aan het hoofd van de Russian Historical Society, die een agressieve rol heeft gespeeld bij het promoten van gunstige interpretaties van de Russische geschiedenis, een lievelingsproject van Poetin.
Alexander Bortnikov
Alexander Bortnikov op een veiligheidsconferentie in Moskou in juni 2021.
Alexander Bortnikov, hoofd van de FSB. Foto: Anadolu Agency/Getty Images
Het hoofd van de Russische FSB, de binnenlandse veiligheids- en inlichtingendienst, Bortnikov speelt een sleutelrol bij het handhaven van Poetins controle over het land. Het uitgestrekte veiligheidsapparaat heeft honderdduizenden mensen in dienst en is verantwoordelijk voor alles, van terrorismebestrijding tot grensbeveiliging, contraspionage, elektronische bewaking en, onofficieel, het terroriseren van de politieke oppositie. Bortnikov kent Poetin ook al sinds de jaren zeventig, toen beiden in de Leningrad KGB dienden. Hij wordt gezien als minder invloed op Poetin dan Patrushev of Naryshkin.
De zonen van Bortnikov en Patrushev zijn machtige Russische functionarissen geworden. Dmitry Patrushev is de Russische minister van landbouw en Denis Bortnikov is de vice-president en voorzitter van de raad van bestuur van de door de staat gerunde VTB Bank. Amerikaanse wetgevers hebben beide op ontwerplijsten voor sancties opgenomen vanwege de nabijheid van hun vaders tot Poetin.
Sergei Shoigu
De Russische minister van Defensie Sergei Shoigu in december 2021.
Sergei Shoigu, de Russische minister van Defensie. Foto: Sergei Guneyev/Tass
Shoigu diende niet in de KGB of het leger en zijn rol als minister van defensie maakt hem evenzeer een technocraat als een silovik . Maar zijn toezicht op het gemoderniseerde Russische leger, inclusief de agressieve militaire inlichtingendienst GRU, betekent dat hij vaak betrokken is bij belangrijke veiligheidsbeslissingen of in ieder geval bij de uitvoering ervan. Het was Shoigu's bevel dat een einde maakte aan de plotselinge opbouw van troepen in maart-april die voor het eerst alarmbellen in Europa deden rinkelen over het potentieel voor een nieuwe Russische invasie van Oekrane. En hij is deze week in Wit-Rusland verschenen om toezicht te houden op oorlogsspellen die als dekmantel zouden kunnen dienen om een aanval voor te bereiden.

Shoigu komt uit Tuva, een boeddhistische republiek in Siberi die grenst aan Mongoli. Poetin en Shoigu nemen regelmatig korte jacht- en visvakanties in Siberi, die Shoigu directe, onbelemmerde toegang geven tot de Russische president. Evgeny Minchenko, een politiek analist die een machtsranglijst van Russische functionarissen samenstelt, zei eerder dit jaar: “Op dit moment zit er maar n lid van het kabinet in het 'politbureau 2.0'. En dat is Shoigu.”
https://amp.theguardian.c(...)lite-siloviki-russia
Vakman pur sang
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:03:26 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_204167856
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
De meeste autocraten of dictatoren zijn er niet erg happig op om nog bij leven een opvolger in te werken, die willen de macht immers niet delen. Zal dus net zo'n machtsstrijd gaan worden als na de dood van Lenin.
Ja, ik haal het alleen maar aan omdat ik ergens iets las (zal wel fake zijn) dat een deel van de FSB het niet eens is met Putin, en dus een opvolger klaar had staan, dus ik hoop nog wel dat er daar iets mee gebeurt. Nou, als die vervanger het ook niet met oorlog eens is dan, tja...
pi_204167868
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maakt allemaal deel uit van het denazificeren natuurlijk.
pi_204167883
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, ik haal het alleen maar aan omdat ik ergens iets las (zal wel fake zijn) dat een deel van de FSB het niet eens is met Putin, en dus een opvolger klaar had staan, dus ik hoop nog wel dat er daar iets mee gebeurt. Nou, als die vervanger het ook niet met oorlog eens is dan, tja...
Ik dacht dat ik Lospedrosa quotte? Hebben we hier een kloon ontmaskerd?
  maandag 21 maart 2022 @ 13:06:10 #125
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204167891
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ze ontvangen ons niet als grote bevrijders, laten we ze neerschieten!
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:07:57 #126
8781 crew  Frutsel
pi_204167905
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die eerdere tweet uit die supermarkt natuurlijk ook, had ik kunnen weten idd.
pi_204167908
https://twitter.com/visegrad24/status/1505723737634705414

Haha, analyseer hun fenotype. Koude bolsjewist gezichten to the max.
pi_204167909
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze ontvangen ons niet als grote bevrijders, laten we ze neerschieten!
'the beatings will continue until morale improves' :T
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204167914
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:48 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Mariupol ligt 20 km vanaf de Russische grens.

Dat is na meer dan 3 weken nog niet eens gelukt.
Een stad innemen is natuurlijk strategisch gezien een van de moeilijkste klussen. Dat moet vaak van huis tot huis en verdieping per verdieping. Een stad als Mariupol neemt niet een enkel leger binnen een paar dagen in met zoveel verzet en naar het schijnt zich behoorlijk wat tegenstanders verschuilen in gebouwen.
pi_204167915
quote:
11s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Jij moe nie denken, jij moe dweille
Vakman pur sang
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:09:30 #131
16180 crew  CoolGuy
pi_204167918
quote:
11s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
:') Nee, dat hebben 'we' niet.
pi_204167919
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:08 schreef Cherni het volgende:

[..]
Een stad innemen is natuurlijk strategisch gezien een van de moeilijkste klussen. Dat moet vaak van huis tot huis en verdieping per verdieping. Een stad als Mariupol neemt niet een enkel leger binnen een paar dagen in met zoveel verzet en naar het schijnt zich behoorlijk wat tegenstanders verschuilen in gebouwen.
Tactiek is insluiten en afsnijden. (Van stroom, water, voedsel, militaire en humane hulp)
Dan vluchten ze vanzelf een keer naar buiten.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 maandag 21 maart 2022 @ 13:11:02 #133
3928 Ulx
pi_204167937
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tactiek is insluiten en afsnijden.
De burgers laten verhongeren en bombarderen dus?
  maandag 21 maart 2022 @ 13:11:22 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204167940
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:08 schreef theunderdog het volgende:

Misschien kunnen ze terug gaan naar Rusland als ze zo gek zijn op Poetin
pi_204167945
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
De burgers laten verhongeren en bombarderen dus?
Ja, dat is nu waarschijnlijk de tactiek voor Marioepol.
pi_204167966
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:11 schreef Momo het volgende:

[..]
Lekker met je verlepte rotkop juichen om een illegale invasie, ja toch !!
pi_204167967
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Welke dan?
Activation order. Deze is opgezet na de kosovo oorlog. De navo is gerechtvaardigd om militair in te grijpen vanwege humanitaire redenen en er eigenlijk semi toe verplicht hierdoor
  Overall beste user 2022 maandag 21 maart 2022 @ 13:13:04 #138
3928 Ulx
pi_204167969
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja, dat is nu waarschijnlijk de tactiek voor Marioepol.
De Russen hebben geen andere strategie in hun handboek.
  maandag 21 maart 2022 @ 13:14:11 #139
6484 ExTec
pi_204167985
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:11 schreef Momo het volgende:

[..]
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:

russen in het westen, beginnend met de oligarchen kinderen gedwongen repatriren,
  maandag 21 maart 2022 @ 13:15:15 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204167995
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
twitter

Niet hard genoeg Heil Poetin geroepen waarschijnlijk.
pi_204167996
quote:

Een beetje zoals de Erdo fappers in Nederland dit :') Lekker vanuit je vrije democratie schreeuwen hoe fijn het is onder een dictator.
  maandag 21 maart 2022 @ 13:17:30 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204168022
Ah de vrouw die op de staatsTV met dat bord verscheen is een Britste spion natuurlijk.

twitter

Hoe precies verraad je iemand met een bord 'Geen oorlog'
  maandag 21 maart 2022 @ 13:17:33 #143
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204168026
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Lekker met je verlepte rotkop juichen om een illegale invasie, ja toch !!
Ook hier valt het mij op dat er veel ouderen tussen staan. Je ziet wel echt duidelijk een verschil. Ook bij die video's van 1420 die dagelijks Russen interviewt. Veel mensen zijn bang om iets te zeggen, ouderen papegaaien meestal het Kremlin na, je ziet dat jongeren vaak wel kritisch zijn, dat de nieuwe wind snel mag waaien daar.
Wat betreft deze mensen, die in het buitenland wonen romantiseren vaak ook hun oude thuisland. Zie Nederlandse Turken vaak ook bijvoorbeeld.
pi_204168041
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ah de vrouw die op de staatsTV met dat bord verscheen is een Britste spion natuurlijk.

[ twitter ]

Hoe precies verraad je iemand met een bord 'Geen oorlog'
precies. En het is helemaal geen oorlog, gewoon een speciale operatie :Y Dus wat heeft ze verraden dan
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:18:45 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168044
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Activation order. Deze is opgezet na de kosovo oorlog. De navo is gerechtvaardigd om militair in te grijpen vanwege humanitaire redenen en er eigenlijk semi toe verplicht hierdoor
Dat lijkt me heel sterk eigenlijk maar ik kan het zo snel mobiel iig niet vinden
pi_204168071
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat lijkt me heel sterk eigenlijk maar ik kan het zo snel mobiel iig niet vinden
Dat was een paar dagen geleden op tv. Bij humanitaire crisissen mag en moet de navo eigenlijk ingrijpen.
  maandag 21 maart 2022 @ 13:21:29 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204168086
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat was een paar dagen geleden op tv. Bij humanitaire crisissen mag en moet de navo eigenlijk ingrijpen.
Kernmachten wordt echter een ander verhaal.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:22:20 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168087
quote:

[..]
Mag wel, moet niet
pi_204168094
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook hier valt het mij op dat er veel ouderen tussen staan. Je ziet wel echt duidelijk een verschil. Ook bij die video's van 1420 die dagelijks Russen interviewt. Veel mensen zijn bang om iets te zeggen, ouderen papegaaien meestal het Kremlin na, je ziet dat jongeren vaak wel kritisch zijn, dat de nieuwe wind snel mag waaien daar.
Wat betreft deze mensen, die in het buitenland wonen romantiseren vaak ook hun oude thuisland. Zie Nederlandse Turken vaak ook bijvoorbeeld.
Irrationele nostalgie zit in een ieder. Maar het gaat hier daadwerkelijk om het supporteren van een illegale invasie. Terwijl je niet in Rusland woont en je dus alle kansen hebt om verschillende bronnen te onderzoeken.

Moet wel erg mijn best doen om daar compassie mee te hebben.
  maandag 21 maart 2022 @ 13:24:15 #151
6484 ExTec
pi_204168108
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik kan wel e.e.a. vinden, zoeken op "NATO activation order on humanitarian basis", maar heel veel tl;dr.

Aan het andere kant is het ook niet zo relevant. Staan de regels niet toe dat we gaan, maar willen we wel, dan verander je de regels, simpel zat.

Los van de vraag of het slim is, etc.
pi_204168133
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Mag wel, moet niet
Het zal me niks verbazen dat rusland juist hierom burgers bombardeert. Om een oorlog uit te lokken waarbij zij niet de eerste stap zetten.
pi_204168138
quote:
Mag hopen dat er niemand in het publiek zat die nog moet vechten. Want je bent voor de rest van de dag week.
pi_204168173
quote:

Wat een verrassing weer; stuk voor stuk boomers. "Vroeger was alles beter!" :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204168198
https://twitter.com/Mariia_Zolkina/status/1505483557145399296

Volgens deze journalist zit de propaganda van de pro-Putin media zo diep genesteld in het brein van veel Russen, dat moeders van Russische soldaten de propaganda geloven boven de woorden van hun zoons.
pi_204168201
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat een verrassing weer; stuk voor stuk boomers. "Vroeger was alles beter!" :')
Bolsjewistisch tuig.
  maandag 21 maart 2022 @ 13:32:48 #157
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204168207
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:08 schreef Cherni het volgende:
Nou snap ik pas waarom je biologische strijdgassen zou willen inzetten.

Dat lijkt mij een stuk eenvoudiger om zo te denazificeren en zo kun je ook nog zo'n stad een beetje heel houden.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_204168251
quote:
Dat lijkt mij een stuk eenvoudiger om zo te denazificeren en zo kun je ook nog zo'n stad een beetje heel houden.
Mariupol is al compleet verwoest
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:38:55 #159
8781 crew  Frutsel
pi_204168257
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou snap ik pas waarom je biologische strijdgassen zou willen inzetten.

Veel is er niet meer van over dus wat dat betreft hoef je ook niet veel meer heel te houden.

kleine tactische nuke wordt de volgende stap, tevens als waarschuwing naar het Westen, aangezien ze de grote steden met veel slachtoffers moeten gaan overnemen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 maart 2022 @ 13:40:08 #160
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204168270
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 11:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of dit bericht is nepnieuws....
Nee, er zijn meer berichten langsgekomen dat bij de uitzendingen beelden van vorig jaar zijn gebruikt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_204168282
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:31 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Mariia_Zolkina/status/1505483557145399296

Volgens deze journalist zit de propaganda van de pro-Putin media zo diep genesteld in het brein van veel Russen, dat moeders van Russische soldaten de propaganda geloven boven de woorden van hun zoons.
Dit is correct, ik ken twee Russische jonge vrouwen in Nederland wiens Russische ouders niet meer met hen willen praten omdat ze kritiek op de oorlog hebben.
pi_204168309
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:38 schreef pvdplanet het volgende:

[..]
Mariupol is al compleet verwoest
Het is bijna niet voor te stellen, een stad met een half miljoen inwoners. :{
pi_204168310
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit is correct, ik ken twee Russische jonge vrouwen in Nederland wiens Russische ouders niet meer met hen willen praten omdat ze kritiek op de oorlog hebben.
Onvoorstelbaar.
pi_204168356
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het zal me niks verbazen dat rusland juist hierom burgers bombardeert. Om een oorlog uit te lokken waarbij zij niet de eerste stap zetten.
Als ze daadwerkelijk een wereldoorlog uit proberen te lokken dan hebben we wel een groot probleem. Ze zullen ook wel in zien dat ze het met normale wapens e.d. niet kunnen winnen, dus dan zijn best bereid om krachtige wapens te gebruiken; wellicht zelfs kernbommen. En gezien hoe dol ze zijn op hun grote mooie Rusland hoop ik nog steeds naief dat dat niet de insteek is daar; dat ze vooral bezig zijn met het aftasten van de NATO grenzen. Tot hoever ze kunnen gaan.
  maandag 21 maart 2022 @ 13:51:12 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204168358
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Onvoorstelbaar.
Liefde voor de huidige Russische machthebber is groter dan liefde voor hun kinderen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:51:35 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168363
quote:

[..]
enig idee welk progamma?

vraag me af waar ze de mist in gaan want dit klopt echt niet, iedereen mag ingrijpen bij humanitaire crisissen ... niemand moet het en niemand doet het
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:53:14 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168375
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik kan wel e.e.a. vinden, zoeken op "NATO activation order on humanitarian basis", maar heel veel tl;dr.

Aan het andere kant is het ook niet zo relevant. Staan de regels niet toe dat we gaan, maar willen we wel, dan verander je de regels, simpel zat.

Los van de vraag of het slim is, etc.
ja ik krijg ook wel hits op google maar een verplichting of bijna verplichting of de facto verplichting om in te grijpen bij een humanitaire ramp is er volgens mij niet

doen we ook gewoon nooit en er is er iedere dag wel ergens 1
pi_204168382
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Veel is er niet meer van over dus wat dat betreft hoef je ook niet veel meer heel te houden.

kleine tactische nuke wordt de volgende stap, tevens als waarschuwing naar het Westen, aangezien ze de grote steden met veel slachtoffers moeten gaan overnemen.
Met een kleine tactische nuke bereiken ze enkel het tegenovergestelde; de NATO gaat dan actief mee helpen; hebben ze een wereldoorlog te pakken. Ik schat het westen niet zo in dat ze het nog steeds enkel bij sancties en wapenleveringen houden als er een kernbom afgevuurd wordt; ook al is het op een niet NATO land. De eventuele fall-out kan wel degelijk risicovol zijn voor bepaalde NATO landen, dus dat zal het excuus wel zijn om dan toch mee te gaan helpen in Oekrane zelf.
pi_204168384
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
enig idee welk progamma?

vraag me af waar ze de mist in gaan want dit klopt echt niet, iedereen mag ingrijpen bij humanitaire crisissen ... niemand moet het en niemand doet het
Of eenvandaag, rtl nieuws, zembla, 2doc of nieuwsuur.

Verder kijk ik niks met af en toe kassa/radar als het onderwerp interessant is.
Oh ja en uitstel van executie en hmmik.

Je mag niet zomaar militair ingrijpen in een land wat er niet om vraagt.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 13:56:40 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168402
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
eenvandaag, rtl nieuws, zembla, 2doc of nieuwsuur.

ja daar ga ik geen hele week van terugkijken :D

dit klopt niet hoor, voor NAVO inzet is toestemming van alle lidstaten nodig ... dat maakt een dergelijke afspraak simpelweg onmogelijk
pi_204168405
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Met een kleine tactische nuke bereiken ze enkel het tegenovergestelde; de NATO gaat dan actief mee helpen; hebben ze een wereldoorlog te pakken.
Dat weet je niet. Als Rusland besluit Kiev plat te gooien is het nog altijd een niet NAVO land.
pi_204168411
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Met een kleine tactische nuke bereiken ze enkel het tegenovergestelde; de NATO gaat dan actief mee helpen; hebben ze een wereldoorlog te pakken. Ik schat het westen niet zo in dat ze het nog steeds enkel bij sancties en wapenleveringen houden als er een kernbom afgevuurd wordt; ook al is het op een niet NATO land. De eventuele fall-out kan wel degelijk risicovol zijn voor bepaalde NATO landen, dus dat zal het excuus wel zijn om dan toch mee te gaan helpen in Oekrane zelf.
Zoland die niet in nato gebied land zal nato zich nog steeds niet inmengen.
Besef wel dat nato ook alleen maar met kernwapen kan reageren (volgens diverse militaire experts)
Vakman pur sang
pi_204168419
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja ik krijg ook wel hits op google maar een verplichting of bijna verplichting of de facto verplichting om in te grijpen bij een humanitaire ramp is er volgens mij niet

doen we ook gewoon nooit en er is er iedere dag wel ergens 1
Ik denk dat het niet de vraag is of de NATO zich er militair mee gaat bemoeien (onder het kopje ''vredesmissie'' gok ik), maar wanneer. Best veel druk op de NATO om mee te vechten op social media, via de media, en dergelijke; ik acht de kans vrij groot dat de NATO onder druk toch zo'n missie op gaat starten; helemaal met landen als Polen en Estland/Letland/Litouwen die best trigger-happy zijn omdat ze zelf ook best benauwd zijn natuurlijk. Donderdag een NATO meet, een EU top, en een G7; best een kans dat er daar wat besloten gaat worden.
pi_204168421
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja daar ga ik geen hele week van terugkijken :D

dit klopt niet hoor, voor NAVO inzet is toestemming van alle lidstaten nodig ... dat maakt een dergelijke afspraak simpelweg onmogelijk
Kosovo spreekt je tegen
pi_204168426
quote:
15s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Liefde voor de huidige Russische machthebber is groter dan liefde voor hun kinderen?
ze denken dat de kinderen zijn benvloed door het gif in het westen.
Kan me dat toch wel voorstellen hoe dat gaat.
Vakman pur sang
pi_204168436
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat het niet de vraag is of de NATO zich er militair mee gaat bemoeien (onder het kopje ''vredesmissie'' gok ik), maar wanneer. Best veel druk op de NATO om mee te vechten op social media, via de media, en dergelijke; ik acht de kans vrij groot dat de NATO onder druk toch zo'n missie op gaat starten; helemaal met landen als Polen en Estland/Letland/Litouwen die best trigger-happy zijn omdat ze zelf ook best benauwd zijn natuurlijk. Donderdag een NATO meet, een EU top, en een G7; best een kans dat er daar wat besloten gaat worden.
Dan moet ik maar eens aan mijn conditie gaan werken :')
  maandag 21 maart 2022 @ 14:00:40 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204168441
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
ze denken dat de kinderen zijn benvloed door het gif in het westen.
Kan me dat toch wel voorstellen hoe dat gaat.
Terwijl zijzelf natuurlijk totaal objectief en onpartijdig naar de zaak kijken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204168445
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat weet je niet. Als Rusland besluit Kiev plat te gooien is het nog altijd een niet NAVO land.
Ik denk dan toch dat de humanitaire druk te groot wordt en dat de NATO wel overstag gaat. Vredesmissie, of toch een no-fly zone. Zoveel geroep om in te grijpen op social media; ook hier veel mensen die nu al van mening zijn dat we moeten helpen daar. Die druk zal alleen maar groter worden als er nukes bij betrokken worden denk ik. Maar kan het verkeerd inschatten uiteraard; ik had oorspronkelijk verwacht dat ze al eerder in zouden grijpen. Toen deden ze het ook niet.
pi_204168446
twitter
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 14:02:21 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168454
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Kosovo spreekt je tegen
misschien kan Kosovo dit iets beter beargumenteren dan want ik heb geen idee waar ik fout zit tbh
pi_204168455
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Wat is hier nou breaking aan?
Dat roepen al die Oostblok landen
Vakman pur sang
pi_204168494
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is hier nou breaking aan?
Dat roepen al die Oostblok landen
Niet zo breaking inderdaad, maar vind wel dat er een tendens begint te ontstaan waarbij het gehele oosten van Europa - grenzend aan Rusland - zich een beetje in de steek gelaten begint te voelen door het Westen. Dat kan het conflict uiteindelijk ook nog wel eens doen escaleren.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 14:06:59 #183
362868 crew  Slobeend
of all places
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 14:09:05 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168512
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dan toch dat de humanitaire druk te groot wordt en dat de NATO wel overstag gaat. Vredesmissie, of toch een no-fly zone. Zoveel geroep om in te grijpen op social media; ook hier veel mensen die nu al van mening zijn dat we moeten helpen daar. Die druk zal alleen maar groter worden als er nukes bij betrokken worden denk ik. Maar kan het verkeerd inschatten uiteraard; ik had oorspronkelijk verwacht dat ze al eerder in zouden grijpen. Toen deden ze het ook niet.
navo gaat zich er niet mee bemoeien

niet meer dan nu iig, geen vredesmissie, geen no fly zone ... iig niet zolang de Russen bezig zijn
pi_204168521
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet zo breaking inderdaad, maar vind wel dat er een tendens begint te ontstaan waarbij het gehele oosten van Europa - grenzend aan Rusland - zich een beetje in de steek gelaten begint te voelen door het Westen. Dat kan het conflict uiteindelijk ook nog wel eens doen escaleren.
Maar vooralsnog gebeurt daar niks.
Rusland is altijd duidelijk geweest wat het wou en dat waren de oekrainse gebieden.
Nooit enige dreiging geweest naar EU landen.
Onterecht dus.
Ja er moet een fatsoenlijk defensie systeem aan de grens terugkomen maar dat had daar altijd moeten blijven eigenlijk. :{
Vakman pur sang
pi_204168527
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
misschien kan Kosovo dit iets beter beargumenteren dan want ik heb geen idee waar ik fout zit tbh
Ik was er niet bij met de overleggen rond de situatie in kosovo toendertijd
  maandag 21 maart 2022 @ 14:11:49 #187
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204168536
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het zou niet zo goed zijn als NATO zwigt voor wat meningen van mensen op social media. Sorry maar die hebben er niets van begrepen.
  maandag 21 maart 2022 @ 14:12:00 #188
6484 ExTec
pi_204168537
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Niet? :{
pi_204168540
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 13:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Stel dat dat gebeurt, dan verwachting een volledig embargo tegen Rusland plus zware sancties tegen landen die nog wel zaken met Rusland doen. En de NAVO gaat actief ingrijpen in Oekranse, hierbij wordt het Russische leger volledig weggevaagd. En zal denk ik niet met kernwapens terug geslagen worden.
Цой жив
pi_204168542
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:06 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
...
96 jaar is een mooie leeftijd
pi_204168546
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nooit enige dreiging geweest naar EU landen.

Nou.. toch genoeg uitingen de laatste weken die genterpreteerd kunnen worden als een soort van dreigement richting de Baltische Staten en Polen bijvoorbeeld.
pi_204168551
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet? :{
Ik was toen nog niet zo geinteresseerd in politiek. Vrouwen hadden meer mijn interesse. Nog steeds maar nu 1 vrouw
pi_204168561
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nou.. toch genoeg uitingen de laatste weken die genterpreteerd kunnen worden als een soort van dreigement richting de Baltische Staten en Polen bijvoorbeeld.
Hoezo? Op Twitter zeker?
Vakman pur sang
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 14:15:04 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168571
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja maar hoe spreekt het me tegen?
  maandag 21 maart 2022 @ 14:15:31 #195
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204168574
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hij had nog een raincheck voor 5 jaar extra. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204168575
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja maar hoe spreekt het me tegen?
Daar is het wel gelukt
pi_204168576
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo? Op Twitter zeker?
Nee, gemist wat bijvoorbeeld Medvedev heeft geuit in een brief gisteren/vandaag?
  Overall beste user 2022 maandag 21 maart 2022 @ 14:19:06 #198
3928 Ulx
pi_204168602
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo? Op Twitter zeker?
De brief van Medvedev aan Polen niet gelezen?
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 14:19:58 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168611
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Daar is het wel gelukt
ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg dat het niet moet
pi_204168624
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg dat het niet moet
Oh sorry dan heb ik het woordje onmogelijk verkeerd begrepen.
pi_204168628
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En Isral kijkt er naar en doet niks
pi_204168662
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]
En wat had Isral dan moeten doen?
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 14:26:24 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204168670
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Oh sorry dan heb ik het woordje onmogelijk verkeerd begrepen.
het is onmogelijk dat er een afspraak ligt die de NAVO verplicht in te grijpen bij een humanitaire crisis
  maandag 21 maart 2022 @ 14:26:33 #204
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204168673
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Wat heeft Isral hiermee te maken? Aan dat symbool op zijn gevangenispak te zien was het een politiek gevangene.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204168674
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:25 schreef HSG het volgende:

[..]
En wat had Isral dan moeten doen?
Sancties en wapens leveren. Iron Dome
pi_204168677
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:26 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Sancties en wapens leveren. Iron Dome
Sancties leveren zelfs? Hoe doe je dat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204168699
quote:
88s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
navo gaat zich er niet mee bemoeien

niet meer dan nu iig, geen vredesmissie, geen no fly zone ... iig niet zolang de Russen bezig zijn
Ik duim dat je gelijk hebt.
  maandag 21 maart 2022 @ 14:32:32 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204168717
twitter
  maandag 21 maart 2022 @ 14:36:46 #209
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_204168779
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Polen kopt de nuke als eerst als ze zo door gaan. :{
  maandag 21 maart 2022 @ 14:38:31 #210
6484 ExTec
pi_204168793
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:36 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Polen kopt de nuke als eerst als ze zo door gaan. :{
Waarna moskou veranderd in een zelfverlichtende parkeerplaats.

Nee dus.
  Moderator maandag 21 maart 2022 @ 14:39:01 #211
16180 crew  CoolGuy
pi_204168799
Als Rusland schijnbaar zinspeelt op het betrekken van de NAVO, wat gaat er dan in dat hoofd van Putin om vraag ik me af. Dan WIL hij dus een algehele (kern)oorlog?
pi_204168805
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit zag ik ook net voorbij komen.
pi_204168815
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:39 schreef CoolGuy het volgende:
Als Rusland schijnbaar zinspeelt op het betrekken van de NAVO, wat gaat er dan in dat hoofd van Putin om vraag ik me af. Dan WIL hij dus een algehele (kern)oorlog?
"Als we gaan, gaan we met z'n allen.." Zoiets?
pi_204168821
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waarna moskou veranderd in een zelfverlichtende parkeerplaats.

Nee dus.
Denk jij dat als er een nuke op Kiev gegooit wordt, er ook 1 op Moskou gaat vallen?
Цой жив
  maandag 21 maart 2022 @ 14:41:27 #215
498210 KoningWouter
pi_204168826
quote:
Hij wil in elk geval aantonen dat hij niet bang is voor de NAVO door zo'n actie. Spierballentaal.
  maandag 21 maart 2022 @ 14:42:23 #216
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204168839
quote:

In oorlogstijd mag je dit soort smerige verraders toch gewoon afknallen, of niet? Of in ieder geval "laten verdwijnen"? Het is puur een vraag he... En geen statement of persoonlijke mening van mij :P
Krekker is de bom!
  maandag 21 maart 2022 @ 14:42:40 #217
6484 ExTec
pi_204168844
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:40 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Denk jij dat als er een nuke op Kiev gegooit wordt, er ook 1 op Moskou gaat vallen?
Polen, terug lezen.

Kiev is die kans trouwens ook zeer groot.
pi_204168853
Ben wel benieuwd hoe HET konvooi er nu voorstaat. Als het goed is hebben ze die kant van kiev helemaal onder water gezet toch?
pi_204168856
quote:
Kan meerdere redenen hebben.

- Hij kan denken dat de NAVO niks doet zolang hij ze zo blijft provoceren/uitlokken.
- Hij is ziek en wil zoveel mogelijk andere mensen meenemen, maar wil wel aan zijn volk kunnen verkopen dat hij enkel met nukes moet gooien uit verdediging, dus de NAVO moet dan eerst iets doen in Oekrane.
- Hij denkt oprecht dat zijn leger het allerbeste is en dat hij ook met normale wapens gewoon zal winnen van de NATO.

Lastig om hem in te schatten.

Polen moet oppassen in ieder geval, daar vrees ik wel voor.
  maandag 21 maart 2022 @ 14:44:14 #220
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204168867
bommenwerpers of Straaljagers in andermans luchtruim gebeurd natuurlijk al tientallen jaren.

gewoon ff paraatheid testen en laten zien dat je er nog bent.
pi_204168880
quote:
Ik denk dat hij er in dat geval eerder op gokt dat de bereidheid om oorlog te voeren in de EU/NAVO zo klein is dat we zelfs dan nog blijven de-escaleren danwel water bij de wijn blijven doen.
pi_204168891
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:44 schreef Gunner het volgende:
bommenwerpers of Straaljagers in andermans luchtruim gebeurd natuurlijk al tientallen jaren.

In de huidige situatie ligt een menselijke fout natuurlijk wel op de loer. Stel Polen schiet dat vliegtuig uit de lucht, dan escaleert de boel heel snel.
pi_204168900
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Polen, terug lezen.
Oja die miste ik even
quote:
Kiev is die kans trouwens ook zeer groot.
Dit denk ik niet, bij 1 nuke gaan we niet onze eigen vernietiging zeker stellen.
Цой жив
pi_204168928
quote:

Ligt eraan, is het echt het luchtruim van het land of het luchtruim daar omheen wat gecontroleerd wordt? Bij Nederland is het altijd het 2de geval, de Russen vliegen niet in ons luchtruim.
  maandag 21 maart 2022 @ 14:50:57 #225
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204168949
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In de huidige situatie ligt een menselijke fout natuurlijk wel op de loer. Stel Polen schiet dat vliegtuig uit de lucht, dan escaleert de boel heel snel.
Polen komt de afgelopen weken (begrijpelijk) best trigger happy over (vooral met die vliegtuigen die ze zo graag wilden leveren vanuit Pools luchtruim). Niet dat dat Russische acties goed praat natuurlijk (er is maar n land verkeerd bezig); Polen is gewoon bang (logisch) en willen zich zo goed mogelijk verdedigen. En zoveel mogelijk spierballen laten zien in de hoop dat de Russen dan niet binnen vallen als ze dat al van plan zijn. De russen zien dat als escalatie, dus ik denk dat de acties van Polen het tegenovergestelde bereiken. Dus wat jij omschrijft lijkt me best een reel risico. Dat er toch een menselijke fout gemaakt wordt.
  maandag 21 maart 2022 @ 14:52:10 #227
6484 ExTec
pi_204168967
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Polen moet oppassen in ieder geval, daar vrees ik wel voor.
Yup, ze haten de russen met de passie van 1000 zonnen, dus de rest mag hopen dat ze hun hoofd koel houden.
pi_204169006
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dit zag ik ook net voorbij komen.
Gemiste kans ook voor Polen, ze hadden die dingen uit de lucht moeten knallen want ze stonden in hun volle recht om dat te doen immers.
pi_204169017
quote:

Daar zijn de Russen nooit mee gestopt sinds de koude oorlog. :Y
pi_204169035
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Gemiste kans ook voor Polen, ze hadden die dingen uit de lucht moeten knallen want ze stonden in hun volle recht om dat te doen immers.
Gemiste kans inderdaad; ze hadden de derde wereldoorlog kunnen starten/escaleren.
pi_204169039
quote:

[..]
Laten we blij zijn dat ze het hoofd koel houden daar (vooralsnog).
  maandag 21 maart 2022 @ 14:59:01 #232
6484 ExTec
pi_204169055
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Gemiste kans inderdaad; ze hadden de derde wereldoorlog kunnen starten/escaleren.
Nee.

Net zoals Oekrane terugvecht, mag Polen ook terug vechten.

Uit angst maar niks meer doen, ga dan maar meteen op je rug liggen.

Daarbij kwam Turkije er ook mee weg.
pi_204169059
quote:

[..]
NATO: We protect every inch of our lands!!!!
Poetin: Ok, even uittesten.

Poetin gaat na Oekraine sowieso de Baltische staten pakken, want hij heeft het ondertussen wel door met wat voor tandeloze tijger hij te maken heeft.
  Overall beste user 2022 maandag 21 maart 2022 @ 14:59:21 #234
3928 Ulx
pi_204169060
quote:

[..]
En anders zeggen ze gewoon dat het niet hun afweersysteem was. Sinds MH17 gelooft Poetin wel dat dat mogelijk is.
pi_204169072
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:59 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Poetin gaat na Oekraine sowieso de Baltische staten pakken, want hij heeft het ondertussen wel door met wat voor tandenloze tijger hij te maken heeft.
En waaruit trek je de conclusie dat het Westen een tandeloze tijger is? Uit het feit dat na amper een maand oorlog er nog geen NAVO tanks in Moskou staan?
pi_204169073
quote:
Poetin heeft meer soldaten/mensen nodig om het conflict te winnen. Hij staat er met te weinig soldaten en zijn bondgenoten willen geen soldaten sturen.

Zodra de NAVO zich bij het conflict mengt kan hij opschalen naar oorlog in plaats van vredesmissie/speciale operatie. In tijden van oorlog kan hij de dienstplichtige oproepen en richting Oekrane sturen, die kunnen namelijk per wet alleen ingezet worden in tijden van oorlog en niet bij dit soort operaties. Er was al interne heibel dat er mogelijk dienstplichtige bij het conflict betrokken waren, die zijn toen of snel teruggehaald of zijn ter plekke uitgeschreven uit het leger zodat die retoriek overeind blijft.

Hij ziet het liefst dat wij als eerste zich bij het conflict mengen zodat hij het als defensieve oorlog kan verkopen en heeft hij grote kans dat hij China en zijn andere bondgenoten ook nog met zich mee krijgt. Echter als hij als eerste schiet en het westen de oorlog verklaart dan is de kans dat zijn bondgenoten meedoen aanzienlijk kleiner.

Kortom, provoceren in de hoop dat wij als eerste schieten, met vliegtuigjes of door te kloten rondom de Poolse grens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Timwonnacott op 21-03-2022 15:12:41 ]
  maandag 21 maart 2022 @ 15:00:49 #237
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_204169075
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Polen komt de afgelopen weken (begrijpelijk) best trigger happy over (vooral met die vliegtuigen die ze zo graag wilden leveren vanuit Pools luchtruim). Niet dat dat Russische acties goed praat natuurlijk (er is maar n land verkeerd bezig); Polen is gewoon bang (logisch) en willen zich zo goed mogelijk verdedigen. En zoveel mogelijk spierballen laten zien in de hoop dat de Russen dan niet binnen vallen als ze dat al van plan zijn. De russen zien dat als escalatie, dus ik denk dat de acties van Polen het tegenovergestelde bereiken. Dus wat jij omschrijft lijkt me best een reel risico. Dat er toch een menselijke fout gemaakt wordt.
De Russen hebben geen excuus nodig als ze Polen willen aanvallen. Dat zie je toch ook in Oekrane? Als ze de hond willen slaan is de stok snel gevonden. Ik denk dat de Polen het beter begrijpen dan wij: ze laten geen moment voorbij gaan om hun tanden te laten zien omdat afschrikking de enige taal is die Rusland verstaat. De kunst is, om dat op zo'n manier te doen dat het geloofwaardig is en dat Rusland ook weet dat ze compleet vermorzeld worden als ze een teen over de Poolse grens zetten, economische danwel militair.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:01:13 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204169078
quote:

[..]
Het escaleren kwam toch echt van de Russen die het luchtruim van Polen hoogstwaarschijnlijk doelbewust betreden. Je kan dus beter stellen dat Polen niet gereageerd heeft op een Russische poging tot escalatie.

Overigens hebben Russische straaljagers eerder al tot tweemaal toe (kortdurend) het Noorse luchtruim geschonden.
Huilen dan.
pi_204169118
quote:

[..]

Poetin gaat na Oekraine sowieso de Baltische staten pakken, want hij heeft het ondertussen wel door met wat voor tandeloze tijger hij te maken heeft.
Dat zei de VS toch, niet zozeer NATO?
pi_204169120
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En waaruit trek je de conclusie dat het Westen een tandeloze tijger is? Uit het feit dat na amper een maand oorlog er nog geen NAVO tanks in Moskou staan?
Omdat het duidelijk is dat NATO veel meer escalatie vreest dan Poetin. Daarnaast zijn ook de Baltische staten zeer lastig te verdedigen en een doorn in het oog voor Poetin.

Denk je echt dat NATO full scale in de aanval gaat met Rusland voor Talinn bijvoorbeeld? Deze kan hij gerust pakken en erna zullen hooguit wat speldenprikken worden uitgewisseld, want tja, EINDE VAN DE WERELD!!! anders.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:06:01 #241
498210 KoningWouter
pi_204169127
Fuck de wereld. We moeten gewoon nuken. Dit duurt veel te lang.
pi_204169132
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:05 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Denk je echt dat NATO full scale in de aanval gaat met Rusland voor Talinn bijvoorbeeld? Deze kan hij gerust pakken en erna zullen hooguit wat speldenprikken worden uitgewisseld, want tja, EINDE VAN DE WERELD!!! anders.
Geloof ik niks van, dat zijn EU landen.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:07:26 #243
6484 ExTec
pi_204169143
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Plus dat daar anno nu soldaten van allerhande NAVO landen rondlopen.
pi_204169151
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat het EU is is al helemaal onrelevant :') Of gaan we Rusland platnuken, waar Rusland op zijn beurt alle belangrijke steden van Europa platnuked omdat hij freaking Talinn veroverd?
pi_204169157
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat het EU is is al helemaal onrelevant :')
NATO land dan.
pi_204169159
quote:

[..]
Omdat het duidelijk is dat NATO veel meer escalatie vreest dan Poetin. Daarnaast zijn ook de Baltische staten zeer lastig te verdedigen en een doorn in het oog voor Poetin.

Waarschijnlijk niet full scale aanval, maar ze gaan het wel bevrijden en worden veel militaire doelen aangevallen in Rusland. Een invasie zie ik niet gebeuren. Alleen Koningrad.
pi_204169171
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:08 schreef Joppiez het volgende:
Dat het EU is is al helemaal onrelevant
Niet echt. EU heeft een soortgelijke clausule als Artikel 5 van de NAVO.
En aangezien Estland in beide zit, zou dat dan het dubbel afvegen van onze reet aan gemaakte afspraken zijn :P

quote:
MUTUAL DEFENCE CLAUSE

The Treaty of Lisbon strengthens the solidarity between EU countries in dealing with external threats by introducing a mutual defence clause (Article 42(7) of the Treaty on European Union). This clause provides that if an EU country is the victim of armed aggression on its territory, the other EU countries have an obligation to aid and assist it by all the means in their power, in accordance with Article 51 of the United Nations Charter.

This obligation of mutual defence is binding on all EU countries. However, it does not affect the neutrality of certain EU countries and is consistent with the commitments of EU countries which are NATO members.

https://eur-lex.europa.eu(...)all%20EU%20countries.
Je kan alleen wat discuseren over die tegenreactie, is het een beetje pang pang roepen met navo soldaten in Estland. Of met 3 carriers Sint Petersburg binnen varen.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:12:33 #248
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204169183
Rusland heeft geblokkeerd dat Moldova bij Roemenie/EU kan komen door wat Russen daarnaartoe te verplaatsen en er een disputed territory kwestie van te maken. Zelfde wat ze bij Georgia, Japan en nu in Ukraine hebben gedaan.

==========================================================
https://www.reddit.com/r/(...)belarus_troops_from/
Look for the transistria issue, it's a small part of northern Moldova occupied by ethnic russians. Russia placed their troops there because transistria is "independent" but Moldova ain't strong enough to kich them out. Because of this territorial dispute Moldova is unable to move forward towards a EU membership. The majority of Moldivans are also ethnic Romanians and for a time there was the idea of moldova merging with romania however that is also impossible due to the border dispute. This is the simplified version, there is more to the story.
pi_204169195
quote:

[..]

De hoeveelheid desinformatie en speculatie in dit topic is echt stuitend en in sommige gevallen zelfs schadelijk. Zijn er concrete aanwijzingen (geen vage schimmige twitterbronnen, out of the context uitspraken) bijvoorbeeld dat ze de Baltische staten en Polen willen gaan invallen? Nepnieuws is er aan beide kanten: in dit geval warmongerers die dit soort propaganda verspreiden om maar die boots on the ground of NFZ in Oekrane te kunnen rechtvaardigen.

Ook lees ik hier veel over de inzet van kernwapens en een Putin die de wereld met zich mee wil gaan trekken. Waar zijn de aanwijzingen precies? Hoe rijmt een allesvernietigende kernoorlog of oorlog met de navo met de Russische langetermijnplannen om de economie als gevolg van de sancties er bovenop te kunnen helpen en minder afhankelijk te worden van het westen? Langetermijnplannen maak je niet als je een vernietigende wereldoorlog wil gaan voeren.

Bovendien is Putin Oekrane juist binnengevallen omdat hij wil dat ze niet bij de NAVO komen. Hoe rijmt dit precies met de speculaties van mensen in dit topic dat Putin trigger happy zou zijn om een confrontatie met de navo aan te gaan? Rusland is dus angstig voor de NAVO maar wil indirect ook met ze in conflict, riight.

Ik denk dat wij, de NAVO eerder wat meer op onze tellen mogen gaan passen om te zorgen dat dit conflict niet verder gaat escaleren door hier buiten te blijven.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204169204
Kwam hier net ook een straaljager over..😕
(Pekela)
pi_204169206
Nog zwaardere sancties aub.
De walgelijke misdadigheid van Rusland kent geen grenzen.
twitter
pi_204169218
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Bovendien is Putin Oekrane juist binnengevallen omdat hij wil dat ze niet bij de NAVO komen.
Dit is een aanname. Hij kan Oekrane ook binnenvallen omdat hij een paar stukken van de oude Sovjet-Unie terug wil veroveren. Dan met hij uiteindelijk wel in oorlog komen met de NAVO, en helpt het hem als hij het kan verkopen als een verdedigingsoorlog omdat de NAVO hem aanviel.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:17:09 #253
498210 KoningWouter
pi_204169224
We gaan echt niet zomaar naar een all out nucleare oorlog. Eerst escaleert het wat meer dus tactische kernwapens en zo dan kunnen we altijd nog kiezen of we door willen. We moeten als NATO er maar gewoon in. Dit houdt niet op bij Ukraine. Het is telkens het zelfde riedeltje. Moldavie is over 5 jaar het volgende slachtoffer.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:18:16 #254
6484 ExTec
pi_204169239
quote:

Bovendien is Putin Oekrane juist binnengevallen omdat hij wil dat ze niet bij de NAVO komen. Hoe rijmt dit precies met de speculaties van mensen in dit topic dat Putin trigger happy zou zijn om een confrontatie met de navo aan te gaan? Rusland is dus angstig voor de NAVO maar wil indirect ook met ze in conflict, riight.
Al besproken. Meermaals.
pi_204169242
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:17 schreef KoningWouter het volgende:
Moldavie is over 5 jaar het volgende slachtoffer.
5 jaar? Als ze Odessa in weten te nemen trekken ze zo door richting Moldavi.
pi_204169247
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:17 schreef KoningWouter het volgende:
We gaan echt niet zomaar naar een all out nucleare oorlog. Eerst escaleert het wat meer dus tactische kernwapens en zo dan kunnen we altijd nog kiezen of we door willen. We moeten als NATO er maar gewoon in. Dit houdt niet op bij Ukraine. Het is telkens het zelfde riedeltje. Moldavie is over 5 jaar het volgende slachtoffer.
Dan is Putin ~75. zo lang gaat hij niet wachten
pi_204169250
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland heeft geblokkeerd dat Moldova bij Roemenie/EU kan komen door wat Russen daarnaartoe te verplaatsen en er een disputed territory kwestie van te maken. Zelfde wat ze bij Georgia, Japan en nu in Ukraine hebben gedaan.

==========================================================
https://www.reddit.com/r/(...)belarus_troops_from/
Look for the transistria issue, it's a small part of northern Moldova occupied by ethnic russians. Russia placed their troops there because transistria is "independent" but Moldova ain't strong enough to kich them out. Because of this territorial dispute Moldova is unable to move forward towards a EU membership. The majority of Moldivans are also ethnic Romanians and for a time there was the idea of moldova merging with romania however that is also impossible due to the border dispute. This is the simplified version, there is more to the story.
Daar moeten we ze voor bedanken.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:20:25 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204169262
Hij wil niet dat ze bij de NAVO komen, daarom bombardeert hij ze nu kapot zodat ze niet meer bij de NAVO willen maar heel graag bij Ome Putin horen.
pi_204169263
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:15 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Voor mij maken de beelden niet helder dat er op demonstranten geschoten wordt. Als dat wel zo is dan zijn het verschrikkelijke schutters en moeten ze leren om het wapen op mensen te richten ipv naar boven in de lucht. Het komt nu gewoon genant over
  maandag 21 maart 2022 @ 15:21:47 #260
117098 Hathor
Effe niet
pi_204169278
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Voor mij maken de beelden niet helder dat er op demonstranten geschoten wordt. Als dat wel zo is dan zijn het verschrikkelijke schutters en moeten ze leren om het wapen op mensen te richten ipv naar boven in de lucht. Het komt nu gewoon genant over
Je beseft dat kogels die de lucht in geschoten worden ook weer ergens neerkomen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204169283
quote:
[ twitter ]
Ze schieten in de lucht.

quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:20 schreef Momo het volgende:
Hij wil niet dat ze bij de NAVO komen, daarom bombardeert hij ze nu kapot zodat ze niet meer bij de NAVO willen maar heel graag bij Ome Putin horen.
Bij de NAVO willen ze niet meer wat de NAVO doet niks.

quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je beseft dat kogels die de lucht in geschoten worden ook weer ergens neerkomen?
Hoe groot is de kans dat er dan iemand om komt?
pi_204169294
quote:

[..]
De hoeveelheid desinformatie en speculatie in dit topic is echt stuitend en in sommige gevallen zelfs schadelijk. Zijn er concrete aanwijzingen (geen vage schimmige twitterbronnen, out of the context uitspraken) bijvoorbeeld dat ze de Baltische staten en Polen willen gaan invallen? Nepnieuws is er aan beide kanten: in dit geval warmongerers die dit soort propaganda verspreiden om maar die boots on the ground of NFZ in Oekrane te kunnen rechtvaardigen.

Ook lees ik hier veel over de inzet van kernwapens en een Putin die de wereld met zich mee wil gaan trekken. Waar zijn de aanwijzingen precies? Hoe rijmt een allesvernietigende kernoorlog of oorlog met de navo met de Russische langetermijnplannen om de economie als gevolg van de sancties er bovenop te kunnen helpen en minder afhankelijk te worden van het westen? Langetermijnplannen maak je niet als je een vernietigende wereldoorlog wil gaan voeren.

Ik denk dat wij, de NAVO eerder wat meer op onze tellen mogen gaan passen om te zorgen dat dit conflict niet verder gaat escaleren door hier buiten te blijven.
Poetin wil dat NATO zich terugtrekt tot de grenzen wat het had in 1997. Feit 1.

Het is wel duidelijk dat Poetin niks schuwt om zijn zin te krijgen.

NATO denkt met de-escalatie haar zin te krijgen. Poetin denkt met escalatie zijn zin te krijgen.
Dat is feit nummer twee.

Denken dat het met Oekraine ophoudt door niks te doen (wat bij mij ethisch al zo misselijk is dat ik niet meer mee doe met het hypocriete nationale herdenking maar dat terzijde) is behoorlijk naief naar mijn mening. Maar we zullen zien.
pi_204169295
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:20 schreef Momo het volgende:
Tja als je ze niks te bieden hebt waardoor ze zich vrijwillig bij je willen voegen, dan doe je het toch met grof geweld?
pi_204169300
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dit is een aanname. Hij kan Oekrane ook binnenvallen omdat hij een paar stukken van de oude Sovjet-Unie terug wil veroveren. Dan met hij uiteindelijk wel in oorlog komen met de NAVO, en helpt het hem als hij het kan verkopen als een verdedigingsoorlog omdat de NAVO hem aanviel.
Ook dat is een aanname en dus helemaal geen rechtvaardiging om als NAVO zijnde Oekrane in te gaan trekken zoals veel wereldverbeteraars hier dit graag wensen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204169301
quote:

[..]

Haha, als ze een navo of EU land binnenvallen, dan is binnen een dag elk Russisch voertuig daar kapotgeschoten.
De reactie op de invasie van Oekrane is al veel zwaarder dan werd verwacht door zowel Putin als al die types hier die niets liever doen dan janken op EU/NAVO.
Цой жив
pi_204169307
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Poetin wil dat NATO zich terugtrekt tot de grenzen wat het had in 1997. Feit 1.

Het is wel duidelijk dat Poetin niks schuwt om zijn zin te krijgen.

NATO denkt met de-escalatie haar zin te krijgen. Poetin denkt met escalatie zijn zin te krijgen.
Dat is feit nummer twee.

Denken dat het met Oekraine ophoudt door niks te doen (wat bij mij ethisch al zo misselijk is dat ik niet meer mee doe met het hypocriete nationale herdenking maar dat terzijde) is behoorlijk naief naar mijn mening. Maar we zullen zien.
Poetin geeft geen 2 drollen om de NAVO, hij wil gewoon weer de oude Sovjet Unie terug. NAVO is een excuus
pi_204169309
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ook dat is een aanname en dus helemaal geen rechtvaardiging om als NAVO zijnde Oekrane in te gaan trekken zoals veel wereldverbeteraars hier dit graag wensen.
Waarom niet als Oekrane daarom vraagt?
Цой жив
pi_204169311
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 12:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een kraamkliniek met zwangere vrouwen bombarderen heb ik IS en de Taliban nog noet zien doen. Rusland heeft ALLE ziekenhuizen in Mariopol en Kharkiv gebombardeeed.

Rusland is net zo erg als IS en de Taliban. Nog erger zelfs.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:24:29 #269
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204169313
quote:

De hoeveelheid desinformatie en speculatie in dit topic is echt stuitend en in sommige gevallen zelfs schadelijk.

Ja, en dan zelf een paar regels verder met deze desinformatie en speculatie aan komen zetten:

quote:
Bovendien is Putin Oekrane juist binnengevallen omdat hij wil dat ze niet bij de NAVO komen.
Dit is namelijk klinkklare nonsens. Al met al gaat het natuurlijk niet om de NAVO, maar hij gebruikt dat slechts als doorzichtig argument om deze inval te legitimeren. Immers heeft Poetin er al eerder door dat gezeik in de Donbas-regio voor gezorgd dat NAVO-lidmaatschap van Oekrane uitgesloten was (nee, dit is geen aanname). Dat gehuil over NAVO dit dat is gewoon een doorzichtig excuus om Oekrane binnen te vallen. Hij wist immers dondersgoed dat het definitief uitsluiten daarvan een concessie is die nooit gedaan zou worden, maar nu kan hij wel zeggen: zie je wel ze willen niet praten, we MOESTEN wel :'( :'( !
Huilen dan.
pi_204169324
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik presenteer het dan ook niet als rechtvaardiging, maar geef slechts aan dat je aannames als feiten presenteert in je betoog.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:25:57 #271
498210 KoningWouter
pi_204169331
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:24 schreef polderturk het volgende:

[..]
Een kraamkliniek met zwangere vrouwen bombarderen heb ik IS en de Taliban nog noet zien doen. Rusland heeft ALLE ziekenhuizen in Mariopol en Kharkiv gebombardeeed.

Dat kan zo zijn maar ik las ook dat Azov in elk geval schuilt in ziekenhuizen scholen en een HQ hadden in de kelder van dat muziektheater.

Geen idee wat daar van waar is. In oorlog speelt iedereen vies spel denk ik dan maar.
pi_204169334
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Maar dat doet hij heeeeel mild hoor.
pi_204169341
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik denk dat het echt is. Er zijn meerdere beelden van:

twitter
pi_204169347
quote:
[ twitter ]
Ah, weer een stap verder? Eeder werden burgers die zich overgaven gexecuteerd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:27:22 #275
498210 KoningWouter
pi_204169348
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat het echt is. Er zijn meerdere beelden van:

[ twitter ]
Geraakt door een vallende kogel :')
pi_204169372
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee.

Net zoals Oekrane terugvecht, mag Polen ook terug vechten.

Uit angst maar niks meer doen, ga dan maar meteen op je rug liggen.

Daarbij kwam Turkije er ook mee weg.
Maar Rusland is Polen niet binnen gevallen, toch? Ze hebben geen bom laten vallen. Dan zou het dus niet neer komen op ''terugvechten'' als Polen zo'n vliegtuig uit de lucht knalt.
pi_204169375
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:25 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat kan zo zijn maar ik las ook dat Azov in elk geval schuilt in ziekenhuizen scholen en een HQ hadden in de kelder van dat muziektheater.

Geen idee wat daar van waar is. In oorlog speelt iedereen vies spel denk ik dan maar.
Dat is het smoesje dat de Russen ALTIJD gebruiken. Deden ze in Syri ook. Zonder bewijs te leveren. Ze hebben ALLE ziekenhuizen gebombardeerd.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:30:12 #278
498210 KoningWouter
pi_204169382
Verder kunnen we het best NU aanvallen. Nu is Putin's leger zwak met slechte logistiek en moreel.
pi_204169387
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:21 schreef Hathor het volgende:

[..]
Daarmee probeer je te zeggen dat die kogels de lucht inschieten dus gelijk staat aan demonstrerende burgers neerknallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2022 15:33:37 ]
  maandag 21 maart 2022 @ 15:31:05 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204169393
Zelensky spreekt volgende week waarschijnlijk Tweede Kamer toe

De Oekraense president Zelensky spreekt zeer waarschijnlijk volgende week donderdag de Tweede Kamer toe via een videoverbinding. Dat schrijft voorzitter Bergkamp in een brief aan de Kamer.

De Tweede Kamer moet nog wel officieel instemmen, maar dat lijkt een formaliteit. Het idee om Zelensky te laten spreken is door de Oekraense ambassadeur in Nederland voorgelegd aan Bergkamp, die afgelopen weekend bij Kamerleden heeft gepeild of er animo was.

Zelensky heeft sinds de inval van Rusland toespraken gehouden voor meerdere parlementen, waaronder die van Duitsland, VS, Groot-Brittanni, Isral en het Europees Parlement. Gisteren hield hij Isral nog voor dat het zijn luchtafweersysteem Iron Dome aan Oekrane zou kunnen leveren.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:31:27 #281
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204169397
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar Rusland is Polen niet binnen gevallen, toch? Ze hebben geen bom laten vallen. Dan zou het dus niet neer komen op ''terugvechten'' als Polen zo'n vliegtuig uit de lucht knalt.
Polen heeft zo wel wat andere motieven om tegen het gedrag van Poetin en de invasie in te gaan.
pi_204169401
quote:
Tsjah hij heeft al eens vaker aangegeven dat hij die overbevolking ronduit kut vindt.
Zelf heeft die prima bunkers om het paar jaartjes in vol te houden.
Die man is overal toe in staat, zijn speech gaf inkijk hoe hij de geschiedenis boeken in wil als Stalin versie 2.0.

Tegenwoordig moet je dan wel met kernbommen gaan gooien, anders ben je maar een nietszeggende flappie.
pi_204169404
quote:
[ twitter ]
Volgens mij schieten ze hier in de lucht.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:32:47 #284
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204169405
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:25 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

In Syri zaten ook stiekem nazi's in de ziekenhuizen die Rusland bombardeerde natuurlijk.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:33:23 #285
6484 ExTec
pi_204169413
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Irrelevant. Je dient een land's luchtruim te respecteren, en al helemaal niet met een gevechtsvliegtuig te breachen.

Zie, wederom, Turkije.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:33:29 #286
117098 Hathor
Effe niet
pi_204169414
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Daarmee bedoel je te zeggen dat die kogels de lucht inschieten dus gelijk staat aan demonstrerende burgers neerknallen?
Nee, maar ergens anders lopen mensen risico geraakt te worden door een neerdalende kogelregen. Als ze het alleen doen als afschrikmiddel, gebruik dan losse flodders, dan weet je zeker dat er geen slachtoffers vallen.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:34:11 #287
498210 KoningWouter
pi_204169425
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee, maar ergens anders lopen mensen risico geraakt te worden door een neerdalende kogelregen. Als ze het alleen doen als afschrikmiddel, gebruik dan losse flodders, dan weet je zeker dat er geen slachtoffers vallen.
Denk even na man, de kinetische energie is er al lang uit. Heeft het zelfde effect als een knikker die van een flat op je pan valt. Pijnlijk maar niet dodelijk.
pi_204169428
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:30 schreef KoningWouter het volgende:
Verder kunnen we het best NU aanvallen. Nu is Putin's leger zwak met slechte logistiek en moreel.
Het probleem is niet het leger, ook niet op volle sterkte, daar rammen we zo over heen, probleem is dat mijnheer dan wel nukes gaat gooien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204169443
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:31 schreef hangtime het volgende:
Die man is overal toe in staat, zijn speech gaf inkijk hoe hij de geschiedenis boeken in wil als Stalin versie 2.0.
Om Stalin te evenaren moet hij nog wel een paar stappen zetten hoor, en niet alleen qua buitenlandbeleid.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:36:45 #290
498210 KoningWouter
pi_204169451
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is niet het leger, ook niet op volle sterkte, daar rammen we zo over heen, probleem is dat mijnheer dan wel nukes gaat gooien.
Ja klopt. Maar daar moeten we niet zo bang voor zijn vind ik. Het is niet alsof de wereld ineens door midden breekt of zo. Er worden wat grote steden geraakt en dat is kut maar verder. En ze gaan eerst tactische nukes gebruiken he. Dan kunnen we altijd nog kijken of het wat is.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:38:33 #291
117098 Hathor
Effe niet
pi_204169464
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:34 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Denk even na man, de kinetische energie is er al lang uit. Heeft het zelfde effect als een knikker die van een flat op je pan valt. Pijnlijk maar niet dodelijk.
Een vallende kogel kan een snelheid van 90 tot 180 meter per seconde bereiken, als je dat op je knar krijgt vertel je het niet meer na.
pi_204169483
quote:
14s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Om Stalin te evenaren moet hij nog wel een paar stappen zetten hoor, en niet alleen qua buitenlandbeleid.
Daarom moeten men hier ook niet zo snel denken dat Rusland al verloren heeft.
Ome Putin heeft zijn ambities erg duidelijk gemaakt in zijn speech.

Men is het alweer vergeten of hebben zijn speech gewoon niet gevolgd.
pi_204169514
twitter
pi_204169519
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:36 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja klopt. Maar daar moeten we niet zo bang voor zijn vind ik. Het is niet alsof de wereld ineens door midden breekt of zo. Er worden wat grote steden geraakt en dat is kut maar verder. En ze gaan eerst tactische nukes gebruiken he. Dan kunnen we altijd nog kijken of het wat is.
Vergeet het maar, zodra zo een ding de lucht in gaat zullen we vanuit Europa direct 300 stuks terugschieten.
  Overall beste user 2022 maandag 21 maart 2022 @ 15:45:40 #295
3928 Ulx
pi_204169521
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ach, aan de andere kant helpt dat matuurlijk ook prima tegen de overbevolking.
pi_204169533
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:45 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ach, aan de andere kant helpt dat matuurlijk ook prima tegen de overbevolking.
Hoop dat je snapt dat er van Nederland niet veel over zal blijven, en wonen gaat je al helemaal niet meer lukken.
pi_204169540
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoop dat je snapt dat er van Nederland niet veel over zal blijven, en wonen gaat je al helemaal niet meer lukken.
Spanje is ook mooi wonen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_204169545
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:48 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Achteraf ook.
  Overall beste user 2022 maandag 21 maart 2022 @ 15:49:16 #299
3928 Ulx
pi_204169552
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
De wind kkmt meestal uit het westen, dus de Randstad moet niet bestookt worden, dat klopt. Voor je het weet is half Nederland dan besmet.
Maar nutteloos gebied in Brabant of Overijssel en zo missen we niet zo snel.
pi_204169553
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2022 15:48 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Binnen de Schengenzone mag je wonen en werken waar je maar wilt.
  maandag 21 maart 2022 @ 15:49:42 #301
6484 ExTec
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')