Eerder een tekort aan munitie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is ook mijn indruk. Kan me amper voorstellen dat ze in Oekrane een tekort hebben aan vuurwapens. Zijn er bv genoeg op te rapen bij de lijken van russische soldaten.
hoezo?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
Oekrane moet geen neutraliteit accepteren.
In Tsjetjeni had Rusland de eerste oorlog verloren. Vervolgens had Rusland hier lessen uit geleerd en hebben ze een tweede keer aangevallen. Die oorlog hebben ze gewonnen.
Als Rusland deze oorlog verliest en Oekrane neutraliteit accepteert, dan kan Rusland hergroeperen, nieuwe technologien gebruiken en nieuwe tactieken bedenken. Vervolgens kunnen ze dan een tweede poging wagen. Dan kan Oekrane nu beter doorvechten.
Als Oekrane neutraliteit accepteert, dan moeten ze zoveel mogelijk wapens aanschaffen en kernwapens ontwikkelen. Rusland is niet te vertrouwen.
Oekrane is vandaag op verschillende plekken aan een counteroffensief bezig. Dit betekent waarschijnlijk dat ze vrij hoopvol over het verloop zijn.quote:
Als je wilt dat iedere soldaat continu een nieuwe stinger/javalin/atgm etc. heeft moet je flink wat vervoeren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:25 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
word dat niet aan de lopende band vanuit polen naar binnen gereden?
Rusland heeft meerdere verdragen met Oekrane geschonden de afgelopen 8 jaar.quote:
Waarschijnlijk wel maar is het genoeg?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:25 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
word dat niet aan de lopende band vanuit polen naar binnen gereden?
Grapje zeker.quote:
Begrijpelijk, aangezien Zweden jaren geleden zijn atoomkelders weer heeft afgestoft en het leger in paraatheid heeft gebracht vanwege toenemende intimidatie door Russische militaire luchtmacht- en marinevoertuigen.quote:
En krijg je het op de plaatsen waar het nodig is?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel maar is het genoeg?
Kernwapens gaat niet gebeuren en dit een eenmalige oorlog. Als dit voorbij is dan is Rusland tientallen jaren niet meer in staat oorlog te voeren. Financieel niet, qua mankracht niet, qua wapens niet, qua logistiek niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
Oekrane moet geen neutraliteit accepteren.
In Tsjetjeni had Rusland de eerste oorlog verloren. Vervolgens had Rusland hier lessen uit geleerd en hebben ze een tweede keer aangevallen. Die oorlog hebben ze gewonnen.
Als Rusland deze oorlog verliest en Oekrane neutraliteit accepteert, dan kan Rusland hergroeperen, nieuwe technologien gebruiken en nieuwe tactieken bedenken. Vervolgens kunnen ze dan een tweede poging wagen. Dan kan Oekrane nu beter doorvechten.
Als Oekrane neutraliteit accepteert, dan moeten ze zoveel mogelijk wapens aanschaffen en kernwapens ontwikkelen. Rusland is niet te vertrouwen.
Laatste grote levering van javelins was 17.000. Denk niet dat die al op zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je wilt dat iedere soldaat continu een nieuwe stinger/javalin/atgm etc. heeft moet je flink wat vervoeren.
dan moeten de russen ook zorgen dat ze nog rijdende/vliegende doelwitten hebben waarop ze kunnen schieten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je wilt dat iedere soldaat continu een nieuwe stinger/javalin/atgm etc. heeft moet je flink wat vervoeren.
17k Javelins geleverd? Lijkt me onwaarschijnlijk. Dat is volgens mij de totale anti tank wapens dus inclusief NLAW, Pantserfaust, AT4 etcquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laatste grote levering van javelins was 17.000. Denk niet dat die al op zijn.
17k javelins ik denk het niet vriendquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zou kunnen. Maar NLAW is engels, Pantzerfaust lijkt me duits, AT4 is Zweeds, dus ga ik er niet zondermeer vanuit dat de VS die in voorraad had.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
17k Javelins geleverd? Lijkt me onwaarschijnlijk. Dat is volgens mij de totale anti tank wapens dus inclusief NLAW, Pantserfaust, AT4 etc
Oekrane heeft 150.000-200.000(?) grondtroepen plus een hoop buitenlandse soldaten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Met die getallen is denk ik eerder dat de vraag is of er genoeg doelen zijn?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Oekrane heeft 150.000-200.000(?) grondtroepen plus een hoop buitenlandse soldaten.
Die 17k zal niet genoeg zijn. Als iedereen zo'n ding op z'n schouder heeft kan je lekker alle tanks etc. kapot blijven schieten
Weet je dat wel zeker? Voor mijn gevoel rukken de Russen in het Zuiden (vanuit de oblast Zaporizja) momenteel weer verderopquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Oekrane is vandaag op verschillende plekken aan een counteroffensief bezig. Dit betekent waarschijnlijk dat ze vrij hoopvol over het verloop zijn.
Meer raketten dan doelen is imo een prima doel, dan kom je iig niet in de situatie dat je een tank niet kan uitschakelen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Met die getallen is denk ik eerder dat de vraag is of er genoeg doelen zijn?
Tuurlijk, iedereen er 1 zou nog beter zijn.
Omdat Rusland, onafhankelijk van de in het Kremlin zittende machthebber, al meer dan een eeuw lang zijn buurlanden intimideert, binnenvalt, bezet en onderdrukt. Het land is, zoals Reagan dat begin jaren '80 volledig terecht zei, een boosaardig rijk.quote:
Nee daarom zeg ik waarschijnlijk. Maar het counteroffensief met goed nieuws was op het Oekrainse ochtendnieuws.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:44 schreef Idisrom het volgende:
Weet je dat wel zeker? Voor mijn gevoel rukken de Russen in het Zuiden (vanuit de oblast Zaporizja) momenteel weer verderop
das niet echt een objectieve bron hequote:Op woensdag 16 maart 2022 12:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee daarom zeg ik waarschijnlijk. Maar het counteroffensief met goed nieuws was op het Oekrainse ochtendnieuws.
Dat zeg ik ook niet maar als ze gemakkelijke compromissen van tafel vegen dan bekrachtigt dat wel de boodschap. Daarnaast kan het Oekrainse nieuws wat minder makkelijk liegen over wat er in het land zelf gebeurt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:49 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
das niet echt een objectieve bron he
Daar geloof ik niet echt in, maar in hun hele geschiedenis hebben ze nog geen goede overheid gehad denk ik. Stel nou even dat Rusland 30 jaar onder EU bestuur zou komen en er korte metten met oligarchen en corruptie gemaakt zou worden, dan heb je een land met veel potentie. Lang genoeg om een hele generatie met vrijheid en democratie op te laten groeien.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Omdat Rusland, onafhankelijk van de in het Kremlin zittende machthebber, al meer dan een eeuw lang zijn buurlanden intimideert, binnenvalt, bezet en onderdrukt. Het land is, zoals Reagan dat begin jaren '80 volledig terecht zei, een boosaardig rijk.
Verwacht je niet dat er ergens een grens ligt? Anders dan de grens van een NATO lidstaatquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zolang Rusland geen NATO-lidstaat aanvalt.
Dat zeggen sommige mensen ook over Ukraine.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet echt in, maar in hun hele geschiedenis hebben ze nog geen goede overheid gehad denk ik. Stel nou even dat Rusland 30 jaar onder EU bestuur zou komen en er korte metten met oligarchen en corruptie gemaakt zou worden, dan heb je een land met veel potentie. Lang genoeg om een hele generatie met vrijheid en democratie op te laten groeien.
tja.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet echt in, maar in hun hele geschiedenis hebben ze nog geen goede overheid gehad denk ik. Stel nou even dat Rusland 30 jaar onder EU bestuur zou komen en er korte metten met oligarchen en corruptie gemaakt zou worden, dan heb je een land met veel potentie. Lang genoeg om een hele generatie met vrijheid en democratie op te laten groeien.
Het is een zekere wetmatigheid.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:49 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
das niet echt een objectieve bron he
Nee. De machthebbers willen geld verdienen. Effectieve sancties zijn beter dan rode lijnen, zeker als die niet worden gehandhaafd. Ze noemen het niet voor niets economische oorlogsvoering.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:54 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Verwacht je niet dat er ergens een grens ligt? Anders dan de grens van een NATO lidstaat
Ben in Bulgarije en Roemeni geweest.. Maar zeker in Bulgarije vertelde ze me dat het heel veel moeite kost om los te raken van de USSR. Veel machthebbers van nu zitten nog steeds op hoge posities en anders wel familie van ze.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zeggen sommige mensen ook over Ukraine.
Die kans hebben de Russen na de val van het communisme gehad tijdens de jaren negentig. In plaats van dat het een welvarend, modern land geworden is (want: enorme hoeveelheden grondstoffen) is het nog altijd een door en door corrupte dictatuur die een bedreiging voor de Europese en wereldvrede vormt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Zou Rusland ook een "The Hague Invasion Act" hebben?quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:06 schreef theunderdog het volgende:
De VS gaat onderzoeken of Rusland zich schuldig heeft gemaakt aan oorlogsmisdaden. En dan moet jij eens raden welke landen beide niet officieel lid zijn van de ICC.
Ja, klopt. Zijn toen wel andere poppetjes gekomen, maar net zo erg of erger dan wat er al zat. Ik weet niet of het westen op dat moment iets had kunnen doen om Rusland een betere kant op te sturen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die kans hebben de Russen na de val van het communisme gehad tijdens de jaren negentig. In plaats van dat het een welvarend, modern land geworden is (want: enorme hoeveelheden grondstoffen) is het nog altijd een door en door corrupte dictatuur die een bedreiging voor de Europese en wereldvrede vormt.
Het enige wat er veranderde is dat er veel meer geld over het zelfde kleine groepje mensen verdeeld kon worden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die kans hebben de Russen na de val van het communisme gehad tijdens de jaren negentig. In plaats van dat het een welvarend, modern land geworden is (want: enorme hoeveelheden grondstoffen) is het nog altijd een door en door corrupte dictatuur die een bedreiging voor de Europese en wereldvrede vormt.
Eens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kernwapens gaat niet gebeuren en dit een eenmalige oorlog. Als dit voorbij is dan is Rusland tientallen jaren niet meer in staat oorlog te voeren. Financieel niet, qua mankracht niet, qua wapens niet, qua logistiek niet.
Al die Westerse landen die nu extra miljarden pompen in hun leger, leuk maar onnodig. Van Rusland gaan ze hierna geen last meer hebben.
Qua wapens hoop ik dat ze gelijk overstappen naar hightech drones en dat ze al die tanks omsmelten want iedereen weet nu wel hoe waardeloos ze zijn tegen infanterie met anti tank wapens. 1 Javelin van 70k (zonder launcher) die een tank van 3miljoen uitschakelt.
De boel moet wel droog blijven natuurlijk. Gewoon wat kuilen in de grond lijkt me niet echt handig. Misschien kleine opslagkamers.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Lijkt me handiger om in het drone tijdperk je munitie te verspreiden en in de grond te begraven. Gewoon 50+ kuilen in de grond waarvan de helft dummies zijn en met elk een grote metalen plaat eroverheen.
Daar doe je met een dronestrike, artillerie, kruisraket helemaal niets tegen.
[ twitter ]
Ik denk dat dienst weigeren in Rusland momenteel niet goed voor je gezondheid is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Iets zegt mij dat een heleboel niet zullen komen opdagen
https://cepa.org/the-next-10-days-will-decide-this-war/
The next intake of conscripts into the Russian Army is on April 1, when around 130,000 Russian families are required to send their sons (18-25) to Conscription Centers where they will be inducted into the Russian Army as privates.
nog meer ongemotiveerde pubers met inferieure wapens en training.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat dienst weigeren in Rusland momenteel niet goed voor je gezondheid is.
Raken ze straks ook al die gebieden nog kwijt als het leiderschap in Georgi, Azerbeidzjan en Moldavi in een oportunistische bui zijn.quote:
Wel in dienst gaan ook niet bepaaldquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat dienst weigeren in Rusland momenteel niet goed voor je gezondheid is.
En daarom zetten russische ouders hun kinderen op welk vliegtuig dan ook, als het maar naar buiten rusland vliegt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
heb hem ff correct gemaaktquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daarom zetten "rijke" russische ouders hun kinderen op welk vliegtuig dan ook, als het maar naar buiten rusland vliegt.
Trouwens, als er 130K nieuwe dienstplichtigen aantreden, kan je er op rekenen dat er ook ongeveer net zo veel afzwaaien.
En wat als ze nu eens expres Covid oplopen (bewezen door een dokter) en 'doodziek' op bed liggen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan worden ze ingezet als chemisch wapenquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En wat als ze nu eens expres Covid oplopen (bewezen door een dokter) en 'doodziek' op bed liggen?
Dat zal zeker nu een factor zijn, vanwege de sancties op de luchtvaart, maar tijdens de begin dagen was dat ook voor de wat minder rijken een optie.quote:
Als biologisch wapen zoals vroeger. Met een trebuchet schiet je zieke mensen zo de stad in.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:28 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dan worden ze ingezet als chemisch wapen
Trebuchets heb ik wel veel vijanden mee gesloopt in AoE zeg.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als biologisch wapen zoals vroeger. Met een trebuchet schiet je zieke mensen zo de stad in.
Slechtste idee ooit om Rusland onder EU bestuur te brengen. Russen zijn geen West-Europeanen. Hun cultuur en denkwijze zit tussen West-Europeanen en Chinezen in.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is een fabel. Zijn extreem individualistisch ingestelde super pragmatisten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef RetepV het volgende:
Het begint er mee dat Russen collectivistisch zijn, net als Chinezen.
Waarom zijn de Russen in die 'duizenden' jaren voor het communisme, dus zeg 900 v.Chr. tot 1900, collectivistischer dan Westerse landen volgens jou?quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef RetepV het volgende:
Hun communisme was het gevolg van duizenden jaren collectivisme.
Geografische ligging?quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zijn de Russen in die 'duizenden' jaren voor het communisme, dus zeg 900 v.Chr. tot 1900, collectivistischer dan Westerse landen volgens jou?
Dat accepteren die burgers, hun kinderen, hun kinderen en hun kinderen nooit van hun levenquote:Op woensdag 16 maart 2022 12:52 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Russen heeft me geleerd dat het geen fabel is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een fabel. Zijn extreem individualistisch ingestelde super pragmatisten.
Chinezen trouwens ook niet.quote:
Dus die zijn door hun voorraden heen. Duidelijk.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verdomme jongens al die bofkonten krijgen opeens een corporate holiday
[ twitter ]
Weinig volken egoistischer dan Chinezen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Chinezen trouwens ook niet.
Zag een keer een filmpje van Chinezen bij een all you can eat buffet. Plunderen. Dat mensen na mij niks meer hebben? Boeiend.
Tot zo ver "collectivisme".
Clichs zijn niet altijd waar h?
Maar de vraag is: was het erger of minder erg nadat je een bakje gratis ketchuppakjes zet in een menige hollandersquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Chinezen trouwens ook niet.
Zag een keer een filmpje van Chinezen bij een all you can eat buffet. Plunderen. Dat mensen na mij niks meer hebben? Boeiend.
Tot zo ver "collectivisme".
Clichs zijn niet altijd waar h?
Ik kon er ook een, heel vals wijf die hier ASAP haar MBA haalde, alles voor geld geld geld geld.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Russen heeft me geleerd dat het geen fabel is.
Tijdje terug was ik met vrienden bij de Watertuin. Zag geen gevallen van onverlaten die volledige bakken patat op hun bord omkeerde.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar de vraag is: was het erger of minder erg nadat je een bakje gratis ketchuppakjes zet in een menige hollanders [ afbeelding ]
Jawel. Finland of Zweden bijvoorbeeld. Of misschien als ze echt hele woonwijken platgooien en er honderdduizenden doden gaan vallen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:54 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Verwacht je niet dat er ergens een grens ligt? Anders dan de grens van een NATO lidstaat
Die willen inderdaad liever in een dictatuur leven en welvaart en levens opofferen om een klein groepje tsaren, communisten of dictators en hun oligarchenvriendjes onvoorstelbaar rijk te laten blijven. Russen knabbelen liever op een stukje berkenbast om de illusie, dat geen enkel volk zo mooi kan lijden als zij, in stand te houden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat accepteren die burgers, hun kinderen, hun kinderen en hun kinderen nooit van hun leven
Meer apathie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Russen knabbelen liever op een stukje berkenbast om de illusie, dat geen enkel volk zo mooi kan lijden als zij, in stand te houden.
Maar dan praat je over materialisme, dat is volgens mij niet gerelateerd aan collectivisme of individualisme.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kon er ook een, heel vals wijf die hier ASAP haar MBA haalde, alles voor geld geld geld geld.
Zielloos figuur was dat.
Daarvoor hoef je natuurlijk alleen maar de basis beginselen van het communisme er op na te slaan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar dan praat je over materialisme, dat is volgens mij niet gerelateerd aan collectivisme of individualisme.
quote:In October 2020, AeroVironment unveiled the Switchblade 600 loitering munition. The larger system weighs 50 lb (23 kg) but is still man-portable and can be set up in 10 minutes. It is designed to fly out to 40 km (25 mi) in 20 minutes, then loiter for another 20 minutes (giving it an 80 km (50 mi) total range) and attack at a 115 mph (185 km/h) dash speed, carrying an anti-armor warhead designed to neutralize armored vehicles. A touchscreen tablet-based fire control system can manually or autonomously control the munition, and it is secured through onboard encrypted data links and Selective Availability Anti-Spoofing Module GPS with a patented wave-off capability. The Switchblade 600 was developed to meet requirements in an Army development program called Single Multi-Mission Attack Missile. By the time of its unveiling it had undergone 60 test flights from ground launches against fixed and moving targets. Other methods could include a six-pack vehicle-mounted version and by air-launch.[22][25][26]
Dit is echt rechtstreeks tegenstrijdig met het feit dat Rusland een oligarchie is waar een klein groepje mannen alle rijkdom voor zichzelf houdt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:57 schreef RetepV het volgende:
Dit lijkt wel een Ok verhaal te zijn over de verschillen tussen collectivisme en individualisme:
https://globalizen.nl/cul(...)me_vs_collectivisme/
Was ook al een drone beeld eerder van iemand die met z'n handen omhoog werd doodgeschoten, maar zal vast wel gepost zijn hier al.quote:
Klinkt goed, als de Russen met hun artillery op 30km afstand van Kyiv zitten kan je ze dus met je Switchblade die een bereik van 40km heeft bereiken. ff een paar rondjes boven ze vliegen en met de camera van de drone bekijken waar je het meeste schade aanricht en boem. En dat voor 6k. Een tank granaat schijnt ook 4~6 duizend dollar te kosten. https://www.quora.com/How-much-does-a-tank-round-costquote:Op woensdag 16 maart 2022 14:01 schreef Ulx het volgende:
It is designed to fly out to 40 km (25 mi) in 20 minutes, then loiter for another 20 minutes (giving it an 80 km (50 mi) total range) and attack at a 115 mph (185 km/h) dash speed, carrying an anti-armor warhead designed to neutralize armored vehicles
Het is dan ook niet zwart/wit. Ook hier zijn communisten terwijl wij een individualistisch volk zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is echt rechtstreeks tegenstrijdig met het feit dat Rusland een oligarchie is waar een klein groepje mannen alle rijkdom voor zichzelf houdt.
Net zo Nederlands als Starbucks en Applequote:Op woensdag 16 maart 2022 14:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Wist niet dat Yandex Nederlands was![]()
Oke pik.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is dan ook niet zwart/wit. Ook hier zijn communisten terwijl wij een individualistisch volk zijn.
We praten uiteindelijk daarmee over een kleine groep die anders denkt. En als ze de kans krijgen, dan loopt het snel uit de hand.
Dat het een kleine groep is die niks in de weg gelegd wordt, is misschien juist wel het grootste bewijs dat de meeste mensen anders zijn. Collectivisme heeft zijn zwakheden en individualisme ook. Als je gebruik maakt van die zwakheden kun je het ver brengen. Eenoog in het land der blinden. Geldt voor Rusland, maar net zo goed voor Nederland.
wutquote:
Die komen er wel uit de komende tijd.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:10 schreef polderturk het volgende:
Rusland doet steeds meer water bij de wijn. Die ragip soylu zegt dat Ria de bron is (Russisch). Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.
Rusland zou inmiddels bereid zijn een Oekrane met eigen leger te erkennen.
[ twitter ]
Geen idee, maar veroverd worden door de EU in ieder geval niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die willen inderdaad liever in een dictatuur leven en welvaart en levens opofferen om een klein groepje tsaren, communisten of dictators en hun oligarchenvriendjes onvoorstelbaar rijk te laten blijven. Russen knabbelen liever op een stukje berkenbast om de illusie, dat geen enkel volk zo mooi kan lijden als zij, in stand te houden.
Dat ze die teringlijers even onderdompelen in een nucleaire reactorquote:
Begraven zeecontainer?quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De boel moet wel droog blijven natuurlijk. Gewoon wat kuilen in de grond lijkt me niet echt handig. Misschien kleine opslagkamers.
wut2quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee, maar veroverd worden door de EU in ieder geval niet.
“Know your enemy and know yourself and in 100 battles you will never fear the result” – Sun Tzuquote:
Wat snap je er niet aan? Kan je je niet verplaatsen in een gemiddelde rus?quote:
Geen idee waar die vraag op slaat.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan? Kan je je niet verplaatsen in een gemiddelde rus?
Ik ook niet, dus dan is het verder ok?quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Geen idee waar die vraag op slaat.
Nee, het bestaan van oligarchen is geen bewijs voor dat de rest collectivistisch is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
Dat het een kleine groep is die niks in de weg gelegd wordt, is misschien juist wel het grootste bewijs dat de meeste mensen anders zijn.
Het is wel een bewijs voor dat die rest niet heeft ingegrepen voordat het te laat was. Ik neem aan omdat ze het niet begrepen voordat het te laat was.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, het bestaan van oligarchen is geen bewijs voor dat de rest collectivistisch is.
Of, en let op, Rusland is niet zo collectivistisch ingesteld en iedereen vind het eigenlijk wel prima zolang ze er zelf maar niet zoveel last van hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is we een bewijs voor dat de rest niet heeft ingegrepen voordat het te laat was. Ik neem aan omdat ze het niet begrepen voordat het te laat was.
Russen zullen Europeanen ongeveer net zo slecht verdragen als Oekrainers de Russen verdragen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Slechtste idee ooit om Rusland onder EU bestuur te brengen. Russen zijn geen West-Europeanen. Hun cultuur en denkwijze zit tussen West-Europeanen en Chinezen in.
Sowieso is wat jij hier voorstelt weinig anders dan Rusland tot slavenland van de EU te maken. Ik denk dat ongeveer 146 miljoen van de 146 miljoen inwoners het daar niet bepaald mee eens zullen zijn.
Het begint er mee dat Russen collectivistisch zijn, net als Chinezen. Terwijl wij individualistisch zijn. En voor je daar op reageert, lees eerst even wat 'collectivistisch' en 'individualistisch' eigenlijk precies betekent, want ik denk dat je er een verkeerd idee over hebt. Ik had dat ook. En vergeet het idee dat hun collectivisme een gevolg is van X-tig jaar communisme. Het is andersom. Hun communisme was het gevolg van duizenden jaren collectivisme. Het collectivisme zit heel, heel diep. Net als bij Chinezen.
Verwarren sommigen hier niet gewoon collectivisme met nationalisme?quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of, en let op, Rusland is niet zo collectivistisch ingesteld en iedereen vind het eigenlijk wel prima zolang ze er zelf maar niet zoveel last van hebben.
Wat is dit toch allemaal voor kulquote:Op woensdag 16 maart 2022 14:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Russen zullen Europeanen ongeveer net zo slecht verdragen als Oekrainers de Russen verdragen.
Dat kan niet. Rusland kan net zo goed niet collectivistisch ingesteld zijn als dat wij niet individualistisch ingesteld kunnen zijn. Het zijn van baby af aan ingebakken normen en waarden die je niet kan negeren. Je kan je er alleen maar bewust van zijn of niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of, en let op, Rusland is niet zo collectivistisch ingesteld en iedereen vind het eigenlijk wel prima zolang ze er zelf maar niet zoveel last van hebben.
En alles wat ze doen dat neigt naar het individualisme is eigenlijk alleen maar meer bewijs dat ze collectivistisch ingesteld zijn, uiteraard.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat kan niet. Rusland kan net zo goed niet collectivistisch ingesteld zijn als dat wij niet individualistisch ingesteld kunnen zijn. Het zijn van baby af aan ingebakken normen en waarden die je niet kan negeren. Je kan je er alleen maar bewust van zijn of niet.
Wat over hebben voor het collectief, vloeit primair voort uit individuele welvaart. Je geeft sneller weg als je het zelf kan missen. Maar dat hebben russen dus zelden gehad, individuele welvaart.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat kan niet. Rusland kan net zo goed niet collectivistisch ingesteld zijn als dat wij niet individualistisch ingesteld kunnen zijn. Het zijn van baby af aan ingebakken normen en waarden die je niet kan negeren. Je kan je er alleen maar bewust van zijn of niet.
Ik postte eerder een link, lees het eens. Of doe een Google search op bijvoorbeeld ‘collectivism vs individualism’, en lees je zelfgekozen bronnen.
Het is iets dat bestaat en het is iets heel fundamenteels. Zo fundamenteel dat er cursussen voor zakenlieden voor zijn omdat zelfs de slimste zakenman voor grote verrassingen kan staan als hij het verschil niet beseft.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die komen er wel uit de komende tijd.
Gesproken als een echte individualist die probeert de Russen te verklaren vanuit zijn individualisme.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bedoel je het land dat nog steeds weeshuizen vol gedumpte, doodzieke kinderen door de straling heeft, of het land dat na schatting 3 miljoen doden heeft voorkomen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:00 schreef Za het volgende:
[..]
Ik geef er niet veel om en heb een weerzin tegen materialisme. Maar de gemiddelde Nederlander doet niets liever als het sprokkelen van materie, en wandelen met merknamen op de borst of om de pols, plus extravagante vakanties uiteraard.
Het enige land dat ooit zo gek was om atoombommen op een bevolking te gooien is elders gelegen.
Je weet niet precies wat collectivisme inhoud. Lees er eens over, en ga dan eens nadenken over wat je gelezen hebt, met als uitgangspunt dat het waar is wat je gelezen hebt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En alles wat ze doen dat neigt naar het individualisme is eigenlijk alleen maar meer bewijs dat ze collectivistisch ingesteld zijn, uiteraard.
Het ligt ook niet aan de bronnen, het ligt aan jouw te sterke conclusie dat Rusland een collectivistisch land is. Daar ben ik het mee oneens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je weet niet precies wat collectivisme inhoud. Lees er eens over, en ga dan eens nadenken over wat je gelezen hebt, met als uitgangspunt dat het waar is wat je gelezen hebt.
Lees meerdere bronnen hoor, individualisme en collectivisme zijn heel goed gedefinieerd, de bronnen zullen elkaar niet tegenspreken.
Ontken je nu dat landen fundamentele cultuurverschillen hebben? Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Daarom hebben wij ook communisten in Nederland, mensen die elkaar op bijeenkomsten met ‘kameraad’ aanspreken en samen liederen communistische zingen enzo. Walgelijk, ik ben een echte individualist.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:46 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Alsof iedere Rus hetzelfde denkt.
Watquote:Op woensdag 16 maart 2022 14:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ontken je nu dat landen fundamentele cultuurverschillen hebben? Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Daarom hebben wij ook communisten in Nederland, mensen die elkaar op bijeenkomsten met ‘kameraad’ aanspreken en samen liederen communistische zingen enzo. Walgelijk, ik ben een echte individualist.
Bron klopt:quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:10 schreef polderturk het volgende:
Rusland doet steeds meer water bij de wijn. Die ragip soylu zegt dat Ria de bron is (Russisch). Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.
Rusland zou inmiddels bereid zijn een Oekrane met eigen leger te erkennen.
[ twitter ]
En ik hoor de Oekraners vanaf hier lachen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:54 schreef J.B. het volgende:
MOSCOW, March 16 - RIA Novosti. Moscow is ready to consider the idea of transforming Ukraine into a demilitarized state with its own army, following the example of Sweden or Austria, said presidential spokesman Dmitry Peskov.
Stukje descalatie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin is weer aan het speechen. The usual stuff
[ twitter ]
Weer een week geleden opgenomen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
De Russen doen dat al flink he. Sterker nog, die leveren vl meer in dan Oekrane qua hoeveelheid land. In plaats van dat ze het hele land innemen, nemen ze genoegen met een stukje Krim en mogelijk t.z.t. de Donbas. Dat is maar iets van 7% van het totale land, dus Rusland verwatert de wijn al 93% netto. Rusland is hier extreem mild en zeer toegeeflijk bezig.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik de militaire vorderingen van de Russen zo bekijk dan is het mij wel duidelijk aan welke kant van de tafel er wijn gewaterd gaat worden.
Nee, ze zijn de oorlog aan het verliezen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De Russen doen dat al flink he. Sterker nog, die leveren vl meer in dan Oekrane qua hoeveelheid land. In plaats van dat ze het hele land innemen, nemen ze genoegen met een stukje Krim en mogelijk t.z.t. de Donbas. Dat is maar iets van 7% van het totale land, dus Rusland verwatert de wijn al 93% netto. Rusland is hier extreem mild en zeer toegeeflijk bezig.
Hoezo leugens? Dat ze Ukraine niet bezetten is gewoon waarquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Een wat?quote:
Flikker op manquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De Russen doen dat al flink he. Sterker nog, die leveren vl meer in dan Oekrane qua hoeveelheid land. In plaats van dat ze het hele land innemen, nemen ze genoegen met een stukje Krim en mogelijk t.z.t. de Donbas. Dat is maar iets van 7% van het totale land, dus Rusland verwatert de wijn al 93% netto. Rusland is hier extreem mild en zeer toegeeflijk bezig.
Mag je een leger aanhouden, maar die moet niet zo sterk zijn dat putin z'n leger er niet over heen kan wandelen.quote:
die gaat er met de week slechter uit zien....quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Begrijp ik je goed dat de trage opmars van de Russen een bewuste, milde, tactiek is?quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De rest van de wereld is het er wel mee eens. En de Russen zelf ook, ze zijn er zelfs trots op. Hoe kan ik jou overtuigen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het ligt ook niet aan de bronnen, het ligt aan jouw te sterke conclusie dat Rusland een collectivistisch land is. Daar ben ik het mee oneens.
Bij de Krim en Donbas zitten veel olie en gas velden wat Rusland triljoenen oplevert. Als ze die mogen houden hebben ze dikke winst.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Door een paar voorbeelden te geven over hoe zich dit uit in de cultuur, zoals ik vroeg.quote:
Ik denk dat jouw reactie waar ik op reageerde te kort was voor mij om het te begrijpen zoals je bedoelde.quote:
Terroristen-walhalla Nederland had een paar miljoen afgepakt terwijl de Belgen op miljarden zitten. Nog even wachten voordat ze alles hebben weggesluisd en dan keihard aanpakken die Russen.quote:
Ja, Nederland 6 miljoen (land wat bekend staat als tax-heaven, en dan Belgie 10 miljardquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Terroristen-walhalla Nederland had een paar miljoen afgepakt terwijl de Belgen op miljarden zitten. Nog even wachten voordat ze alles hebben weggesluisd en dan keihard aanpakken die Russen.
Fascinerend...quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Bij de Krim en Donbas zitten veel olie en gas velden wat Rusland triljoenen oplevert. Als ze die mogen houden hebben ze dikke winst.
Olieprijs daalt verder. Dat zou een teken kunnen zijn.quote:
En dan met alleen maar waterpistooltjes?quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mag je een leger aanhouden, maar die moet niet zo sterk zijn dat putin z'n leger er niet over heen kan wandelen.
Dat zal vlad prima in de oren klinken, ja.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En dan met alleen maar waterpistooltjes?
Denk je nu werkelijk dat het niet opvalt dat je alleen de eerste alinea quote, en dus geen antwoord hoeft te geven op de vraag in de laatste alinea?quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
De rest van de wereld is het er wel mee eens. En de Russen zelf ook, ze zijn er zelfs trots op. Hoe kan ik jou overtuigen?
Daar is misschien wel een heel lesprogramma voor nodig. Ik bedoel dat niet arrogant. Maar ik heb het in de praktijk geleerd en later pas gelezen en begrepen waarom Russen soms zo onverwachts reageerden op dingen die ik zei.
Sorry, ik wil je echt tegemoet komen, maar ik kan niet je leraar zijn.
En dan net zo lang Moscow bombarderen tot ze akkoord gaan.quote:
Spijker. Kop.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:51 schreef OllieA het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat het niet opvalt dat je alleen de eerste alinea quote, en dus geen antwoord hoeft te geven op de vraag in de laatste alinea?
Je wil Ludachrist helemaal niet tegemoet komen, Pedantski. Je wil simpelweg je niet onderbouwde shit posten, zoals je dat de hele reeks al doet.
Dan is hij al een tijdje ziek, of ben je vergeten wat er in de Kaukasus, op de Krim en in oostelijk Oekrane gebeurd is?quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:58 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik durf wel te wedden dat over zeg 20 jaar als rusland democratisch is er info komt dat putin gewoon ziek was en toen (nu) dus door zijn ziekte geen normale beslissingen meer kon maken.
wat heeft die idioot nu bereikt? het is er voor rusland er alleen veel veel slechter op geworden.
Er zijn ook geruchten dat hij kanker heeft. Ik zie hem er best voor aan om te denken als ik dan toch dood ga neem ik zoveel mogelijk mensen mee.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:58 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik durf wel te wedden dat over zeg 20 jaar als rusland democratisch is er info komt dat putin gewoon ziek was en toen (nu) dus door zijn ziekte geen normale beslissingen meer kon maken.
wat heeft die idioot nu bereikt? het is er voor rusland er alleen veel veel slechter op geworden.
quote:Poetin: Westen zal nooit dominantste speler op wereldtoneel zijn
Het Westen zal er nooit in slagen op het wereldtoneel de dominantste speler te worden. Dat heeft president Poetin in een televisietoespraak gezegd. Volgens hem wil het Westen zich die positie wel toe-eigenen. Maar Rusland laat zich niet zomaar opzijzetten, aldus de president.
"Achter de hypocriete woorden en de acties van het zogenaamde collectieve Westen gaan vijandige geopolitieke doelen schuil. Ze willen geen sterk en soeverein Rusland". Ook haalde hij uit naar de westerse sancties, die volgens hem de Russische economie en de gewone Rus duperen.
Daarnaast zei Poetin bereid te zijn om in de gesprekken met Oekrane uit te gaan van een neutrale positie van het buurland. Maar, zo voegde hij toe, dat betekent niet dat Rusland van plan is de "militaire operatie" in het land stil te zetten. De invasie gaat volgens de Russische president vooralsnog "volgens plan".
Moskou heeft in het verleden vaker gezegd dat het Oekrane het liefst als een neutrale bufferstaat ziet. Poetin herhaalde dat hij zijn invloedssfeer naar Oekrane wil uitbreiden en voegde eraan toe dat hij daarmee wil voorkomen dat Kiev lid wordt van de NAVO. President Zelensky van Oekrane zei gisteren nog dat zijn land moet erkennen dat NAVO-lidmaatschap er niet in zit.
https://nos.nl/liveblog/2(...)s-mogelijk-compromis
quote:There's also probing pushes from the West on the border between Zhytomyr and Kyiv oblast. Ukrainians are looking to secure the border crossing to Belarus, and also to retake Ivankiv, which is the town on the edge of the Exclusion Zone, and thus cut off the troops that have mobbed the NW suburbs of Kyiv.
Russian Artillery in the occupied city of Trostyanets' (between Sumy and Okhtyrka) is being taken out by Bayraktars. That group needs to be taken out, and the supply lines in the Sumy Oblast will collapse.
Ze willen vanalles maar ondertussen knallen ze gewoon burgers af.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef speknek het volgende:
Dat verhaal over wel/geen neutraliteit en het redelijke Rusland dicht bij een oplossing, komt van Lavrov, maar Lavrov is geen onderdeel van de vredesbesprekingen, hij zit duizenden kilometers verderop, dus het is nog maar de vraag of het werkelijk onderdeel is van het het document of dat de fantast weer wat zit te gaslighten.
Helaas zit het achter de paywall, maar de Wall Street Journal bevestigt nu ook dat Oekrane vannacht is begonnen met een counteroffensief, voornamelijk rond Kyiv in Irpin, Bucha en Hostomel; en vanuit Mykolaiv om Kherson te bevrijden.
Van een oekrainse bron:
[..]
quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er zijn ook geruchten dat hij kanker heeft. Ik zie hem er best voor aan om te denken als ik dan toch dood ga neem ik zoveel mogelijk mensen mee.
Ik hoop niet dat ze het stoppen. Dan is het helemaal hopeloosquote:Op woensdag 16 maart 2022 16:16 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ze willen vanalles maar ondertussen knallen ze gewoon burgers af.
Stoppen die onderhandelingen met die leugenaars.
Ik vind dat die een raar opgeblazen hoofd heeftquote:Op woensdag 16 maart 2022 16:18 schreef Noek het volgende:
Hij ziet er nog hetzelfde uit eigenlijk. Niet slechter, niet beter, gewoon even lelijk als altijd.
Steven Spielberg belde.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er zijn ook geruchten dat hij kanker heeft. Ik zie hem er best voor aan om te denken als ik dan toch dood ga neem ik zoveel mogelijk mensen mee.
Die belde ook al toen hij Oekrane binnenviel met zijn leger.quote:
Dat heeft dan weer niks met kanker te maken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind dat die een raar opgeblazen hoofd heeft
Hier staat de uitgebreide versie van het verhaal: https://www.ft.com/content/7b341e46-d375-4817-be67-802b7fa77ef1quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
Er zit iets aan te komen.
De onderhandelingen zitten in een vergevorderd stadium.
Geen NAVO lidmaatschap maar bescherming door de UK, de VS en Turkije.
[ twitter ]
Welke bedrijven profiteren er eigenlijk het meest als de vrede uitbreekt?quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Bescherming door de navo dusquote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Gas en olie? Dan kunnen ze de prijzen weer laten dalenquote:Op woensdag 16 maart 2022 16:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Welke bedrijven profiteren er eigenlijk als de vrede uitbreekt?
Hoe gaan de VS, de UK en TR Oekrane beschermen als buitenlandse troepen en bases niet toegestaan worden?quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier staat de uitgebreide versie van het verhaal: https://www.ft.com/content/7b341e46-d375-4817-be67-802b7fa77ef1
IK denk niet dat er in Rusland genoeg apres-ski's zijn waar ze elkaar massaal kunnen besmetten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En wat als ze nu eens expres Covid oplopen (bewezen door een dokter) en 'doodziek' op bed liggen?
Geen Navo lid maar wel bescherming door de VS en de UK.. Wacht ff..quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Heb je al moeten vluchten, krijg je ook nog eens te maken met zo'n weerzinwekkende misdaad op een plek waar je veilig hoort te zijn. Meisje is voor de rest van haar leven zwaar getraumatiseerd.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
Woman, 18, allegedly raped while living in Ukrainian refugee housing in Germany
She was allegedly attacked by two Ukraine citizens, 37 and 26, from Iraq, Nigeria
Ik wist niet dat Oekrane een multicultureel land was. Halen wij wel vrouwen en kinderen uit Oekrane binnen?
https://www.dailymail.co.(...)rman-hotel-ship.html
als de oekrainers daar ook nog (redelijk) in slagen is het helemaal een afgang.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef speknek het volgende:
Dat verhaal over wel/geen neutraliteit en het redelijke Rusland dicht bij een oplossing, komt van Lavrov, maar Lavrov is geen onderdeel van de vredesbesprekingen, hij zit duizenden kilometers verderop, dus het is nog maar de vraag of het werkelijk onderdeel is van het het document of dat de fantast weer wat zit te gaslighten.
Helaas zit het achter de paywall, maar de Wall Street Journal bevestigt nu ook dat Oekrane vannacht is begonnen met een counteroffensief, voornamelijk rond Kyiv in Irpin, Bucha en Hostomel; en vanuit Mykolaiv om Kherson te bevrijden.
Van een oekrainse bron:
[..]
Ik neem aan dat het verschil is dat ze geen navo troepen mogen stationeren zoals bijv Estland en Polen dat doen. Dus wel een artikel 5 achtige constructie, maar verder neutraal zonder navo poppetjes op Oekraens grondgebied tijdens vredestijd.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Geen Navo lid maar wel bescherming door de VS en de UK.. Wacht ff..
Is dat niet praktisch bijna hetzelfde??
Lol, dat is praktisch hetzelfde als NAVO lid zijn als je beschermd wordt door de VS.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
De Russen moeten watquote:Op woensdag 16 maart 2022 16:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Tuurlijk je mist wat Franse Nukes.
Maar bescherming door de VS.. dat is hoe echt vrijwel alle andere NAVO landen de NAVO interpreteren... (Of mijn wereldbeeld klopt niet).
Bescherming van de VS is wel alleen maar leuk als er niet weer een clown als Trump president wordt die schijt heeft aan eerder gemaakte redelijke deals. Het valt imo nog maar te bezien hoe dat zal lopen in 2024 en verder.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Tuurlijk je mist wat Franse Nukes.
Maar bescherming door de VS.. dat is hoe echt vrijwel alle andere NAVO landen de NAVO interpreteren... (Of mijn wereldbeeld klopt niet).
zou dit nieuws ook op joop.nl verschijenquote:Op woensdag 16 maart 2022 16:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb je al moeten vluchten, krijg je ook nog eens te maken met zo'n weerzinwekkende misdaad op een plek waar je veilig hoort te zijn. Meisje is voor de rest van haar leven zwaar getraumatiseerd.
Rusland kan dan een overwinning claimen tegenover hun eigen bevolking dat Oekrane geen lid van de NAVO geworden is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:26 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lol, dat is praktisch hetzelfde als NAVO lid zijn als je beschermd wordt door de VS.
Och, zelfs als de VS niet zou helpen dan zijn de UK en Turkije beide afzonderlijk al in staat om Rusland te verslaan. En Rusland is de komende 50 jaar sowieso niet in staat om nog een aanvallende oorlog te voeren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bescherming van de VS is wel alleen maar leuk als er niet weer een clown als Trump president wordt die schijt heeft aan eerder gemaakte redelijke deals. Het valt imo nog maar te bezien hoe dat zal lopen in 2024 en verder.
Ik heb daar wel eens gekeken, maar ik vermoed van niet met dergelijke details over de etnische achtergrond van de daders.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:27 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
zou dit nieuws ook op joop.nl verschijen
berhaupt mag je je afvragen wat de definitie van neutraal is, want een groot deel van de invasie en raketten is afkomstig uit een van de zo gewenste bufferstaten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef speknek het volgende:
Van een oekrainse bron:
[..]
Toch is het na-apen. Zelensky loopt al 3 weken zo rond.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja leuk, pas 3 dagen oud die foto's
Zoals het was na de opgave van de nukes. We hebben kunnen zien wat dat waard was. Maar nu met Turkije er dus bij.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Wel benieuwd hoe zulke beelden hun weg vinden naar de media altijdquote:Op woensdag 16 maart 2022 16:34 schreef Perrin het volgende:
Nogal een rommeltje hebben ze van het vliegveld van Kherson gemaakt.
[ twitter ]
Dus een alliantie met Turkije/UK en usa is minder erg dan met de navo/eu. Das zoiets als kiezen tussen een Doberman en een herdershond. Die wil je allebei niet in je nek hebben hangen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zoals het was na de opgave van de nukes. We hebben kunnen zien wat dat waard was. Maar nu met Turkije er dus bij.
En wat zijn "NAVO troepen" dan precies?quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het verschil is dat ze geen navo troepen mogen stationeren zoals bijv Estland en Polen dat doen. Dus wel een artikel 5 achtige constructie, maar verder neutraal zonder navo poppetjes op Oekraens grondgebied tijdens vredestijd.
Macron loopt al jaren zo rond. Een aantal van deze foto's lijken ook van vorig jaar te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Toch is het na-apen. Zelensky loopt al 3 weken zo rond.
Dit verhaal lijkt ook vooral bij Rusland vandaan te komen, en ik denk niet dat we er teveel van moeten geloven. De neutraliteit van Oekrane is al ontkend door Oekrane zelf.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Veel onderling delen en dan gebeurt dat vanzelf.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel benieuwd hoe zulke beelden hun weg vinden naar de media altijd
Kan aan mij liggen maar zijn we dat al niet een kleine 400 jaarquote:
Bedankt dat je het topic opvrolijkt met het soort racisme dat Putin ertoe verleidde tienduizenden mensen te vermoorden en meer dan 5 miljoen vluchtelingen te creren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:54 schreef BMW1993 het volgende:
Ene kant wel goed als de oorlog stopt alleen ik hoop wel dat de oekrainse meisjes ook na de oorlog in Nederland willen blijven, ik was zo blij dat er ipv allemaal arabische agressieve mannen met een kort lontje eens blonde vrouwen kwamen die hierheen vluchten. Dat zou het percentage blanke mensen op peil houden in NL ..
Maar goed, voor de Oekrainse mensen natuurlijk beter als ze weer veilig terug kunnen naar hun eigen land.
De VN klinkt zo meer als een bezorgde moeder van 'ophouden nou jongens voordat jullie je pijn doen'quote:
De VN moet je sowieso niet serieus nemen. Als je Saudi-Arabi toelaat in de mensenrechtencommissie of rechten-voor-vrouwen-clubje dan sla je de plank behoorlijk mis.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De VN klinkt zo meer als een bezorgde moeder van 'ophouden nou jongens voordat jullie je pijn doen'
Alles wat niet van Oekrane zelf is? Geen awacs van de VS die rondjes vliegt in je ruim, geen duitse tanks die oefenen in het Oekranse bos, etc. Gewoon doen alsof ze niet bestaan, totdat het nodig is om ze te komen verdedigen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat zijn "NAVO troepen" dan precies?
Je beeld klopt. Puur militair gezien zijn de VS' legers om en nabij de 70-80% van alles wat de NAVO op kan brengen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:25 schreef koemleit het volgende:
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Kan aan mij liggen maar zijn we dat al niet een kleine 400 jaarquote:
En wat w Rusland hiermee? Het is vooral de VS waar hij bang voor is en met dit akkoord krijgt hij die nog aan zijn grenzen. Ik zie trouwens Oost Europa nog wel een aparte Navo vormen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekrane studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekrane geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekrane een multicultureel land was. De echte Oekranse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:54 schreef BMW1993 het volgende:
Ene kant wel goed als de oorlog stopt alleen ik hoop wel dat de oekrainse meisjes ook na de oorlog in Nederland willen blijven, ik was zo blij dat er ipv allemaal arabische agressieve mannen met een kort lontje eens blonde vrouwen kwamen die hierheen vluchten. Dat zou het percentage blanke mensen op peil houden in NL ..
Maar goed, voor de Oekrainse mensen natuurlijk beter als ze weer veilig terug kunnen naar hun eigen land.
Nederland reageerde ook weer vanuit de emotie en heeft vergunningen uitgedeelt aan buitenlanders in Oekraine.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekrane studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekrane geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekrane een multicultureel land was. De echte Oekranse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.
"ashen"? Zo bleek ziet ie er alvast niet uit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.
[ afbeelding ]
Ik zou het wel op prijs stellen als hij voortaan ook een Engels speechje wil doen. Dat russisch is lastig te volgen voor mij en van zo'n vertaalvrouwtje krijg ik hoofdpijnquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Tsja dit kon je wel aan zien komen. Mensensmokkelaars gaan alles via de Oekrane laten lopen. Gratis vergunning, gratis geld. Het is weer eens misbruik maken van de situatie. Zo zijn mensen schijnbaar massaal.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekrane studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekrane geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekrane een multicultureel land was. De echte Oekranse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.
[ afbeelding ]
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk".quote:
Vrij weinig dus. Het lijkt mij echt schitterend als de VS daar dan hypersonische raketten gaat plaatsenquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk".![]()
Maar ik ben benieuwd.
Twijfel ook aan of het VK en Turkije het een goed idee vinden. Niet dat ze onwelwillend zijn, dat zijn ze niet, maar permanente militaire bases in het buitenland kosten nogal wat centen.
Dude is bijna 70quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar wat gaan ze daar op dat punt dan aan doen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar ik gok dat, dat niet zal mogen.
wanneer houd hij weer op? Dat is beter om te wetenquote:
Het kan zijn dat Oekrane geld gaat betalen aan die landen voor hun bescherming.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk".![]()
Maar ik ben benieuwd.
Twijfel ook aan of het VK en Turkije het een goed idee vinden. Niet dat ze onwelwillend zijn, dat zijn ze niet, maar permanente militaire bases in het buitenland kosten nogal wat centen.
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Dude is bijna 70
Let him age in peace.
Oh wacht..
Misschien moeten die Oekrainers het ook maar eens wat smeriger aan gaan pakken.quote:
Oekraine zou in kunnen stemmen door te zeggen dat ze geen lid worden van de NAVO.quote:
De onnozele hals heeft geen opvolger.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
Maak je je nou druk om Rusland?quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Soms vrees/vermoed ik dat Rusland gewoon een 2e China gaat worden (of nog erger), zoals dat land zich vanaf 1989 (na de laatste serieuze interne protesten) heeft ontwikkeld.
Natuurlijk waren er al elementen genoeg, maar ik denk nu dat alles wat te maken heeft met media (pers/televisie/internet/whatever) gewoon door Rusland zelf opgezet dan wel strak gecontroleerd zal gaan worden. Eigen zoekmachines, Feestboeken, Instagrams, communicatiemiddelen en wat niet al. De rest van de wereld wordt 'Fake News', tenzij samenwerking op bepaalde gebieden toch noodzakelijk blijft/wordt. De nieuwe USSR. Niet communistisch, maar gewoon weer oud-Russisch, met een vrome leider die iedere zondag de Russisch-Orthodoxe kerk bezoekt. Een heilig Russisch rijk, te midden van door (neo-)nazi's geregeerde foute landen.
Een redelijk (democratisch) alternatief voor Poetin en trawanten is er in het Russische speelveld volgens mij niet of nauwelijks meer. De voortrekkers van weleer zijn of vertrokken (Kasparov), of gedood (Nemtsov) of monddood gemaakt (Navalny). Als Poetin verdwijnt, dan vraag ik me af op zijn opvolg(st) zoveel anders zal zijn. De meerderheid van de bevolking is murw, is het bovendien al eeuwen zo gewend, is bovendien zeer nationalistisch en zal uiteindelijk gewoon (weer) accepteren dat de rest van de wereld voor een hele lange periode wantrouwend naar hun land gaat kijken.
Zeker als Rusland, net als China, er economisch weer bovenop komt (en ze hebben in China toch een redelijke partner, die voorlopig nog graag met iedereen redelijke contacten onderhoudt), zie ik niet zomaar een echte revolutionaire vlam opsteken. Daar hoopten 'we' jaren geleden in veel Arabische landen ook op. Van die Arabische Lente is uiteindelijk ook niets of nauwelijks iets terechtgekomen. Meer vrijheid en democratie, jawel, maar zeker niet ten koste van je eigen leven of dat van je familie of vrienden. Dan maar weer terugtrekken in je oude vertrouwde leventje. Zolang de vodka maar betaalbaar blijft.
Zoals een online Russische 'muziekkennis' mij vorige week al mededeelde: de wereld zal weer tegen ons zijn, maar wij Russen zijn gewend om te lijden, en we hebben het altijd weer overleefd.
Hij is overigens zelf zeer ongelukkig over de 'speciale operatie', maar vindt ook dat De Krim en de Donbas nu eenmaal bij Rusland horen, en hij kan zelfs begrip opbrengen voor eventuele Russische claims op Kiev. Maar, zoals vele andere Russen, zo beweert hij althans, is hij verder niet tegen een neutrale 'status aparte' voor Oekrane of West-Oekrane. Zolang de EU en de NAVO er maar zo ver mogelijk wegblijven.
Oekrane, de graanschuur van Europa, wordt zo een richtingloos land, net als ze eigenlijk al een tijdje zijn; een situatie waar sluwe oligarchen en corrupte politici doorgaans het beste een slaatje uit kunnen slaan. Net als bijvoorbeeld in Rusland ten tijde van Jeltsin. En onder Poetin werd het eigenlijk alleen maar erger. Echt vrolijk word ik er niet van.
Ook vrees ik dat de Russische claims op omliggende gebieden/landen/republieken die, op basis van geromantiseerde historische verhalen, bij het Russische Rijk zouden horen, niet zomaar gaan ophouden, zelfs niet als er een voorlopige vrede met Oekrane kan worden gesloten. Rusland zal zijn 'eigen' Tibetanen, Oeigoeren en Taiwanezen blijven houden. En hoe lang kan die vrede standhouden, als een deel van de 'neutrale controle' door de haantjes van de USA, UK en Turkije mede gehandhaafd moet worden? Zonder lid te zijn van de EU, wordt Turkije onderhand het machtigste land van Europa. Ze controleren straks en de vluchtelingenstromen en de diverse wapenstilstanden. Mooi voor Erdogan. En wie gaat Erdogan t.z.t. opvolgen? En wie Joe Biden?
(Excuses voor de somberheid. Mijn profiel spreekt van 'Smile' en 'Carpe Diem', maar het valt niet altijd mee om dat in de praktijk te brengen. Moedig voorwaarts toch maar weer.)
Queen Elizabeth:”Hold my beer..”quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
Iedere dictatuur is er 1 te veel.quote:
De Russen hameren publiekelijk nog wel steeds op de ''Demilitarisatie" van Oekrane. Ben benieuwd wat dat zou inhouden in de akkoorden. Zo wordt er ook nog over gesproken dat Oekrane ook geen buitenlandse wapens meer zou mogen importeren. Daar zou ik als ik Oekrane was nooit mee akkoord gaan.quote:
Nou, wat een deal.quote:
Zoals ze nu door individuele landen bevoorraad worden en niet door NATO.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oekraine zou in kunnen stemmen door te zeggen dat ze geen lid worden van de NAVO.
En vervolgens via de achterdeur zich laten bevoorraden met allerlei bekostigd materieel vanuit de NAVO zodat ze dit niet nog een keer overkomt. En mocht Rusland dan toch weer binnenwandelen dan is het gelijk klaar.
De tyfus voor ze.
Russische burgerdoelen pakken is wat lastiger in hun geval.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien moeten die Oekrainers het ook maar eens wat smeriger aan gaan pakken.
Fighting fire with fire. In Vietnam lukte dat iig wel.
Druk maken is iets anders. Maar Rusland nu in handen van China is geen prettig vooruitzicht. Uiteindelijk als die oorlog voorbij gaan mensen weer in hun eigen beurs kijken. En dat is geen prettig vooruitzicht mbt het westen.quote:
Tegen die tijd heeft Oekrane na de VS het modernste en best uitgeruste leger ter wereld schat ik zo in.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Nou, wat een deal.
En over vijf jaar staan ze weer op de stoep om verder te gaan.
Ik heb sowieso geen enkel vertrouwen in Poetin.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De Russen hameren publiekelijk nog wel steeds op de ''Demilitarisatie" van Oekrane. Ben benieuwd wat dat zou inhouden in de akkoorden. Zo wordt er ook nog over gesproken dat Oekrane ook geen buitenlandse wapens meer zou mogen importeren. Daar zou ik als ik Oekrane was nooit mee akkoord gaan.
Geen NAVO en geen buitenlandse militairen op Oekraens grondgebied zou prima zijn want dat is momenteel toch al de situatie.
Ik de k dat ze deels en geleidelijk worden teruggetrokken maar dat het westen wel blijft investeren om onafhankelijk te worden van Rusland.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:52 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat er met de westerse sancties gaat gebeuren als er een akkoord komt. Trek je die voor een deel in om de Russen te belonen dat ze naar de onderhandelingstafel zijn gegaan en zich weer terugtrekken uit Oekrane of houdt je de sancties aan om de Russen langdurig te straffen voor het feit dat ze Oekrane zijn binnengevallen?
Ik mag toch hopen dat laatste.
Sancties vanuit overheden zullen denk ik niet snel worden opgeheven. Wellicht zullen ze levenslang aan Poetin kleven.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:52 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat er met de westerse sancties gaat gebeuren als er een akkoord komt. Trek je die voor een deel in om de Russen te belonen dat ze naar de onderhandelingstafel zijn gegaan en zich weer terugtrekken uit Oekrane of houdt je de sancties aan om de Russen langdurig te straffen voor het feit dat ze Oekrane zijn binnengevallen?
Ik mag toch hopen dat laatste.
Ik stel wel voor om de sancties te hernoemen in 'speciale financile operaties'.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:55 schreef Perrin het volgende:
Mocht er een akkoord komen dan zal daar vast ook wel wat over sancties in te vinden zijn.
Pfff, dan moet dat accoord ook door de rest van de wereld getekend en geaccordeerd worden. Oekraine noch Rusland gaat over die sancties. Ze kunnen hooguit hun vinger opsteken en netjes vragen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:55 schreef Perrin het volgende:
Mocht er een akkoord komen dan zal daar vast ook wel wat over sancties in te vinden zijn.
financile vredes operatiesquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik stel wel voor om de sancties te hernoemen in 'speciale financile operaties'.
En zoals iemand anders al aangaf, lijkt het er nou niet op dat Rusland de zeer bovenliggende partij is in de onderhandelingen. Die aan te lengen wijn bezorgt Rusland koppijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:52 schreef Breekfast het volgende:
[...]
Trek je die voor een deel in om de Russen te belonen dat ze naar de onderhandelingstafel zijn gegaan[...]
Minsk-akkoord werd ook door bv. Duitsland en Frankrijk meegetekend.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pfff, dan moet dat accoord ook door de rest van de wereld getekend en geaccordeerd worden. Oekraine noch Rusland gaat over die sancties. Ze kunnen hooguit hun vinger opsteken en netjes vragen.
Begrijpelijk. Veel forenzen kunnen gewoon thuis blijven, al dan niet "werkend", zonder dat de economie daar noemsenswaardig onder lijdt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wellicht krijg je een afbouwregeling met een soort 'dashboard'; dat zou kunnen misschienquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Minsk-akkoord werd ook door bv. Duitsland en Frankrijk meegetekend.
Ja dat maakt het wel lastiger, maar kan toch bijna niet anders dan dat het een chip op de onderhandeltafel is?quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pfff, dan moet dat accoord ook door de rest van de wereld getekend en geaccordeerd worden. Oekraine noch Rusland gaat over die sancties. Ze kunnen hooguit hun vinger opsteken en netjes vragen.
Maar dan komt dus de leverage van het westen; dat is dan wel weer gunstigquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat maakt het wel lastiger, maar kan toch bijna niet anders dan dat het een chip op de onderhandeltafel is?
Ja. Zal wel afbouwen op basis van gedrag worden. Dan heb je nog enige stok achter de deur.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wellicht krijg je een afbouwregeling met een soort 'dashboard'; dat zou kunnen misschien
Lijkt mij ook wel.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat maakt het wel lastiger, maar kan toch bijna niet anders dan dat het een chip op de onderhandeltafel is?
Hopelijk het begin van het einde van deze bejaarde Russische silverback. Zijn stam ziet hem verzwakken en hij is wild om zich heen aan het slaan.quote:
Dit doet bijna een beetje denken aan de laatste dagen van Hitler. Combinatie overmoedigheid en verliezen maken, maar dan wel ten koste van de bevolking.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:10 schreef Perrin het volgende:
Hopelijk het begin van het einde van deze bejaarde Russische silverback. Zijn stam ziet hem verzwakken en hij is wild om zich heen aan het slaan.
Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat zijn beste dagen als Russisch leider inmiddels definitief achter hem liggen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit doet bijna een beetje denken aan de laatste dagen van Hitler. Combinatie overmoedigheid en verliezen maken, maar dan wel ten koste van de bevolking.
Dat is geen goed recept om steun van je bevolking te krijgen.
Kloptquote:Op woensdag 16 maart 2022 18:18 schreef polderturk het volgende:
Biden zou net gezegd hebben dat Oekrane luchtafweerraketten gewapende drones gaat krijgen. Kan iemand dat bevestigen?
Die switchblades?quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:18 schreef polderturk het volgende:
Biden zou net gezegd hebben dat Oekrane luchtafweerraketten gewapende drones gaat krijgen. Kan iemand dat bevestigen?
Prednison?quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laten we het in God's naam hopen. Niemand vaart er wel bij dat die psychopaat daar zo'n groot land en gevaarlijk wapenarsenaal bestuurt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat zijn beste dagen als Russisch leider inmiddels definitief achter hem liggen.
Ik spuit 11quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is tien jaar terug. Hij is niet zozeer aangekomen, maar heeft wel een bol hoofd. Het is speculatie maar dat lijkt wel een prednison kop
Ik dacht nummer 5, want dit zijn berichten van gisteren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:19 schreef Ulx het volgende:
Weer een
generaal dood. Nummer vier ondertussen.
Volgens mij kun je het ook nog terugluisteren en kijken:quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:18 schreef polderturk het volgende:
Das 'ne beste knal 'weest.quote:
Ben benieuwd welke drones dat zijn? Misschien de Predator Switchblades natuurlijkquote:Op woensdag 16 maart 2022 18:18 schreef polderturk het volgende:
Link?quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:19 schreef Ulx het volgende:
Weer een
generaal dood. Nummer vier ondertussen.
Ja.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:18 schreef polderturk het volgende:
'Wij zijn misschien wel klaar met Rusland, maar Rusland is nog niet klaar met ons'.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:02 schreef Tengano het volgende:
Ik zag al weer helemaal Hugo met zijn dashboard voor me
Voor iedere atoomkop die jullie vernietigen gooien wij weer een MacDonalds open![]()
En dan doe ik er ook nog 10 Gucci tassen bij![]()
quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:22 schreef Breekfast het volgende:
'Wij zijn misschien wel klaar met Rusland, maar Rusland is nog niet klaar met ons'.
lolquote:Op woensdag 16 maart 2022 18:20 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij kun je het ook nog terugluisteren en kijken:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |