Ik heb daar wel eens gekeken, maar ik vermoed van niet met dergelijke details over de etnische achtergrond van de daders.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:27 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
zou dit nieuws ook op joop.nl verschijen
Überhaupt mag je je afvragen wat de definitie van neutraal is, want een groot deel van de invasie en raketten is afkomstig uit een van de zo gewenste bufferstaten.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef speknek het volgende:
Dat verhaal over wel/geen neutraliteit en het redelijke Rusland dicht bij een oplossing, komt van Lavrov, maar Lavrov is geen onderdeel van de vredesbesprekingen, hij zit duizenden kilometers verderop, dus het is nog maar de vraag of het werkelijk onderdeel is van het het document of dat de fantast weer wat zit te gaslighten.
Helaas zit het achter de paywall, maar de Wall Street Journal bevestigt nu ook dat Oekraïne vannacht is begonnen met een counteroffensief, voornamelijk rond Kyiv in Irpin, Bucha en Hostomel; en vanuit Mykolaiv om Kherson te bevrijden.
Van een oekrainse bron:
[..]
Toch is het na-apen. Zelensky loopt al 3 weken zo rond.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja leuk, pas 3 dagen oud die foto's
Zoals het was na de opgave van de nukes. We hebben kunnen zien wat dat waard was. Maar nu met Turkije er dus bij.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
Er zit iets aan te komen.
De onderhandelingen zitten in een vergevorderd stadium.
Geen NAVO lidmaatschap maar bescherming door de UK, de VS en Turkije.
[ twitter ]
Wel benieuwd hoe zulke beelden hun weg vinden naar de media altijdquote:Op woensdag 16 maart 2022 16:34 schreef Perrin het volgende:
Nogal een rommeltje hebben ze van het vliegveld van Kherson gemaakt.
[ twitter ]
Dus een alliantie met Turkije/UK en usa is minder erg dan met de navo/eu. Das zoiets als kiezen tussen een Doberman en een herdershond. Die wil je allebei niet in je nek hebben hangen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zoals het was na de opgave van de nukes. We hebben kunnen zien wat dat waard was. Maar nu met Turkije er dus bij.
En wat zijn "NAVO troepen" dan precies?quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het verschil is dat ze geen navo troepen mogen stationeren zoals bijv Estland en Polen dat doen. Dus wel een artikel 5 achtige constructie, maar verder neutraal zonder navo poppetjes op Oekraïens grondgebied tijdens vredestijd.
Macron loopt al jaren zo rond. Een aantal van deze foto's lijken ook van vorig jaar te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Toch is het na-apen. Zelensky loopt al 3 weken zo rond.
Dit verhaal lijkt ook vooral bij Rusland vandaan te komen, en ik denk niet dat we er teveel van moeten geloven. De neutraliteit van Oekraïne is al ontkend door Oekraïne zelf.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Veel onderling delen en dan gebeurt dat vanzelf.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel benieuwd hoe zulke beelden hun weg vinden naar de media altijd
Kan aan mij liggen maar zijn we dat al niet een kleine 400 jaarquote:
Bedankt dat je het topic opvrolijkt met het soort racisme dat Putin ertoe verleidde tienduizenden mensen te vermoorden en meer dan 5 miljoen vluchtelingen te creëren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:54 schreef BMW1993 het volgende:
Ene kant wel goed als de oorlog stopt alleen ik hoop wel dat de oekrainse meisjes ook na de oorlog in Nederland willen blijven, ik was zo blij dat er ipv allemaal arabische agressieve mannen met een kort lontje eens blonde vrouwen kwamen die hierheen vluchten. Dat zou het percentage blanke mensen op peil houden in NL ..
Maar goed, voor de Oekrainse mensen natuurlijk beter als ze weer veilig terug kunnen naar hun eigen land.
De VN klinkt zo meer als een bezorgde moeder van 'ophouden nou jongens voordat jullie je pijn doen'quote:
De VN moet je sowieso niet serieus nemen. Als je Saudi-Arabië toelaat in de mensenrechtencommissie of rechten-voor-vrouwen-clubje dan sla je de plank behoorlijk mis.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De VN klinkt zo meer als een bezorgde moeder van 'ophouden nou jongens voordat jullie je pijn doen'
Alles wat niet van Oekraïne zelf is? Geen awacs van de VS die rondjes vliegt in je ruim, geen duitse tanks die oefenen in het Oekraïnse bos, etc. Gewoon doen alsof ze niet bestaan, totdat het nodig is om ze te komen verdedigen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
En wat zijn "NAVO troepen" dan precies?
Je beeld klopt. Puur militair gezien zijn de VS' legers om en nabij de 70-80% van alles wat de NAVO op kan brengen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:25 schreef koemleit het volgende:
Maar bescherming door de VS.. dat is hoe echt vrijwel alle andere NAVO landen de NAVO interpreteren... (Of mijn wereldbeeld klopt niet).
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin is weer aan het speechen. The usual stuff
[ twitter ]
Kan aan mij liggen maar zijn we dat al niet een kleine 400 jaarquote:
En wat w Rusland hiermee? Het is vooral de VS waar hij bang voor is en met dit akkoord krijgt hij die nog aan zijn grenzen. Ik zie trouwens Oost Europa nog wel een aparte Navo vormen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekraïne studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekraïne geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekraïne een multicultureel land was. De echte Oekraïnse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:54 schreef BMW1993 het volgende:
Ene kant wel goed als de oorlog stopt alleen ik hoop wel dat de oekrainse meisjes ook na de oorlog in Nederland willen blijven, ik was zo blij dat er ipv allemaal arabische agressieve mannen met een kort lontje eens blonde vrouwen kwamen die hierheen vluchten. Dat zou het percentage blanke mensen op peil houden in NL ..
Maar goed, voor de Oekrainse mensen natuurlijk beter als ze weer veilig terug kunnen naar hun eigen land.
Nederland reageerde ook weer vanuit de emotie en heeft vergunningen uitgedeelt aan buitenlanders in Oekraine.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekraïne studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekraïne geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekraïne een multicultureel land was. De echte Oekraïnse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.
"ashen"? Zo bleek ziet ie er alvast niet uit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.
[ afbeelding ]
Ik zou het wel op prijs stellen als hij voortaan ook een Engels speechje wil doen. Dat russisch is lastig te volgen voor mij en van zo'n vertaalvrouwtje krijg ik hoofdpijnquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin is weer aan het speechen. The usual stuff
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |