wut2quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee, maar veroverd worden door de EU in ieder geval niet.
“Know your enemy and know yourself and in 100 battles you will never fear the result” – Sun Tzuquote:
Wat snap je er niet aan? Kan je je niet verplaatsen in een gemiddelde rus?quote:
Geen idee waar die vraag op slaat.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan? Kan je je niet verplaatsen in een gemiddelde rus?
Ik ook niet, dus dan is het verder ok?quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Geen idee waar die vraag op slaat.
Nee, het bestaan van oligarchen is geen bewijs voor dat de rest collectivistisch is.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:08 schreef RetepV het volgende:
Dat het een kleine groep is die niks in de weg gelegd wordt, is misschien juist wel het grootste bewijs dat de meeste mensen anders zijn.
Het is wel een bewijs voor dat die rest niet heeft ingegrepen voordat het te laat was. Ik neem aan omdat ze het niet begrepen voordat het te laat was.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, het bestaan van oligarchen is geen bewijs voor dat de rest collectivistisch is.
Of, en let op, Rusland is niet zo collectivistisch ingesteld en iedereen vind het eigenlijk wel prima zolang ze er zelf maar niet zoveel last van hebben.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is we een bewijs voor dat de rest niet heeft ingegrepen voordat het te laat was. Ik neem aan omdat ze het niet begrepen voordat het te laat was.
Russen zullen Europeanen ongeveer net zo slecht verdragen als Oekrainers de Russen verdragen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Slechtste idee ooit om Rusland onder EU bestuur te brengen. Russen zijn geen West-Europeanen. Hun cultuur en denkwijze zit tussen West-Europeanen en Chinezen in.
Sowieso is wat jij hier voorstelt weinig anders dan Rusland tot slavenland van de EU te maken. Ik denk dat ongeveer 146 miljoen van de 146 miljoen inwoners het daar niet bepaald mee eens zullen zijn.
Het begint er mee dat Russen collectivistisch zijn, net als Chinezen. Terwijl wij individualistisch zijn. En voor je daar op reageert, lees eerst even wat 'collectivistisch' en 'individualistisch' eigenlijk precies betekent, want ik denk dat je er een verkeerd idee over hebt. Ik had dat ook. En vergeet het idee dat hun collectivisme een gevolg is van X-tig jaar communisme. Het is andersom. Hun communisme was het gevolg van duizenden jaren collectivisme. Het collectivisme zit heel, heel diep. Net als bij Chinezen.
Verwarren sommigen hier niet gewoon collectivisme met nationalisme?quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of, en let op, Rusland is niet zo collectivistisch ingesteld en iedereen vind het eigenlijk wel prima zolang ze er zelf maar niet zoveel last van hebben.
Wat is dit toch allemaal voor kulquote:Op woensdag 16 maart 2022 14:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Russen zullen Europeanen ongeveer net zo slecht verdragen als Oekrainers de Russen verdragen.
Dat kan niet. Rusland kan net zo goed niet collectivistisch ingesteld zijn als dat wij niet individualistisch ingesteld kunnen zijn. Het zijn van baby af aan ingebakken normen en waarden die je niet kan negeren. Je kan je er alleen maar bewust van zijn of niet.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of, en let op, Rusland is niet zo collectivistisch ingesteld en iedereen vind het eigenlijk wel prima zolang ze er zelf maar niet zoveel last van hebben.
Beperkt nuttig. Verkeerd kaliber munitie.quote:
En alles wat ze doen dat neigt naar het individualisme is eigenlijk alleen maar meer bewijs dat ze collectivistisch ingesteld zijn, uiteraard.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat kan niet. Rusland kan net zo goed niet collectivistisch ingesteld zijn als dat wij niet individualistisch ingesteld kunnen zijn. Het zijn van baby af aan ingebakken normen en waarden die je niet kan negeren. Je kan je er alleen maar bewust van zijn of niet.
Wat over hebben voor het collectief, vloeit primair voort uit individuele welvaart. Je geeft sneller weg als je het zelf kan missen. Maar dat hebben russen dus zelden gehad, individuele welvaart.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat kan niet. Rusland kan net zo goed niet collectivistisch ingesteld zijn als dat wij niet individualistisch ingesteld kunnen zijn. Het zijn van baby af aan ingebakken normen en waarden die je niet kan negeren. Je kan je er alleen maar bewust van zijn of niet.
Ik postte eerder een link, lees het eens. Of doe een Google search op bijvoorbeeld ‘collectivism vs individualism’, en lees je zelfgekozen bronnen.
Het is iets dat bestaat en het is iets heel fundamenteels. Zo fundamenteel dat er cursussen voor zakenlieden voor zijn omdat zelfs de slimste zakenman voor grote verrassingen kan staan als hij het verschil niet beseft.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die komen er wel uit de komende tijd.
Gesproken als een echte individualist die probeert de Russen te verklaren vanuit zijn individualisme.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bedoel je het land dat nog steeds weeshuizen vol gedumpte, doodzieke kinderen door de straling heeft, of het land dat na schatting 3 miljoen doden heeft voorkomen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:00 schreef Za het volgende:
[..]
Ik geef er niet veel om en heb een weerzin tegen materialisme. Maar de gemiddelde Nederlander doet niets liever als het sprokkelen van materie, en wandelen met merknamen op de borst of om de pols, plus extravagante vakanties uiteraard.
Het enige land dat ooit zo gek was om atoombommen op een bevolking te gooien is elders gelegen.
Je weet niet precies wat collectivisme inhoud. Lees er eens over, en ga dan eens nadenken over wat je gelezen hebt, met als uitgangspunt dat het waar is wat je gelezen hebt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En alles wat ze doen dat neigt naar het individualisme is eigenlijk alleen maar meer bewijs dat ze collectivistisch ingesteld zijn, uiteraard.
Het ligt ook niet aan de bronnen, het ligt aan jouw te sterke conclusie dat Rusland een collectivistisch land is. Daar ben ik het mee oneens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je weet niet precies wat collectivisme inhoud. Lees er eens over, en ga dan eens nadenken over wat je gelezen hebt, met als uitgangspunt dat het waar is wat je gelezen hebt.
Lees meerdere bronnen hoor, individualisme en collectivisme zijn heel goed gedefinieerd, de bronnen zullen elkaar niet tegenspreken.
Ontken je nu dat landen fundamentele cultuurverschillen hebben? Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Daarom hebben wij ook communisten in Nederland, mensen die elkaar op bijeenkomsten met ‘kameraad’ aanspreken en samen liederen communistische zingen enzo. Walgelijk, ik ben een echte individualist.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:46 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Alsof iedere Rus hetzelfde denkt.
Zelf-referentie.quote:
Watquote:Op woensdag 16 maart 2022 14:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ontken je nu dat landen fundamentele cultuurverschillen hebben? Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Daarom hebben wij ook communisten in Nederland, mensen die elkaar op bijeenkomsten met ‘kameraad’ aanspreken en samen liederen communistische zingen enzo. Walgelijk, ik ben een echte individualist.
Handig. Dan hebben ze in Oekraïne tenminste nog stroom, als de russen dat uitzetten.quote:
Bron klopt:quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:10 schreef polderturk het volgende:
Rusland doet steeds meer water bij de wijn. Die ragip soylu zegt dat Ria de bron is (Russisch). Ik weet niet hoe betrouwbaar dit is.
Rusland zou inmiddels bereid zijn een Oekraïne met eigen leger te erkennen.
[ twitter ]
En ik hoor de Oekraïners vanaf hier lachen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:54 schreef J.B. het volgende:
MOSCOW, March 16 - RIA Novosti. Moscow is ready to consider the idea of transforming Ukraine into a demilitarized state with its own army, following the example of Sweden or Austria, said presidential spokesman Dmitry Peskov.
Stukje deëscalatie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin is weer aan het speechen. The usual stuff
[ twitter ]
Weer een week geleden opgenomen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
De Russen doen dat al flink he. Sterker nog, die leveren véél meer in dan Oekraïne qua hoeveelheid land. In plaats van dat ze het hele land innemen, nemen ze genoegen met een stukje Krim en mogelijk t.z.t. de Donbas. Dat is maar iets van 7% van het totale land, dus Rusland verwatert de wijn al 93% netto. Rusland is hier extreem mild en zeer toegeeflijk bezig.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:06 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik de militaire vorderingen van de Russen zo bekijk dan is het mij wel duidelijk aan welke kant van de tafel er wijn gewaterd gaat worden.
Nee, ze zijn de oorlog aan het verliezen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De Russen doen dat al flink he. Sterker nog, die leveren véél meer in dan Oekraïne qua hoeveelheid land. In plaats van dat ze het hele land innemen, nemen ze genoegen met een stukje Krim en mogelijk t.z.t. de Donbas. Dat is maar iets van 7% van het totale land, dus Rusland verwatert de wijn al 93% netto. Rusland is hier extreem mild en zeer toegeeflijk bezig.
Hoezo leugens? Dat ze Ukraine niet bezetten is gewoon waarquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Een wat?quote:
Flikker op manquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De Russen doen dat al flink he. Sterker nog, die leveren véél meer in dan Oekraïne qua hoeveelheid land. In plaats van dat ze het hele land innemen, nemen ze genoegen met een stukje Krim en mogelijk t.z.t. de Donbas. Dat is maar iets van 7% van het totale land, dus Rusland verwatert de wijn al 93% netto. Rusland is hier extreem mild en zeer toegeeflijk bezig.
Mag je een leger aanhouden, maar die moet niet zo sterk zijn dat putin z'n leger er niet over heen kan wandelen.quote:
die gaat er met de week slechter uit zien....quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Begrijp ik je goed dat de trage opmars van de Russen een bewuste, milde, tactiek is?quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De rest van de wereld is het er wel mee eens. En de Russen zelf ook, ze zijn er zelfs trots op. Hoe kan ik jou overtuigen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het ligt ook niet aan de bronnen, het ligt aan jouw te sterke conclusie dat Rusland een collectivistisch land is. Daar ben ik het mee oneens.
Bij de Krim en Donbas zitten veel olie en gas velden wat Rusland triljoenen oplevert. Als ze die mogen houden hebben ze dikke winst.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |