abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204102511
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:19 schreef polderturk het volgende:
Er zit iets aan te komen.
De onderhandelingen zitten in een vergevorderd stadium.
Geen NAVO lidmaatschap maar bescherming door de UK, de VS en Turkije.
[ twitter ]
Zoals het was na de opgave van de nukes. We hebben kunnen zien wat dat waard was. Maar nu met Turkije er dus bij.
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:43:40 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204102585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:34 schreef Perrin het volgende:
Nogal een rommeltje hebben ze van het vliegveld van Kherson gemaakt.

[ twitter ]
Wel benieuwd hoe zulke beelden hun weg vinden naar de media altijd
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204102594
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:37 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Zoals het was na de opgave van de nukes. We hebben kunnen zien wat dat waard was. Maar nu met Turkije er dus bij.
Dus een alliantie met Turkije/UK en usa is minder erg dan met de navo/eu. Das zoiets als kiezen tussen een Doberman en een herdershond. Die wil je allebei niet in je nek hebben hangen.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 16:51:08 #208
8781 crew  Frutsel
pi_204102668
twitter
pi_204102682
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:26 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het verschil is dat ze geen navo troepen mogen stationeren zoals bijv Estland en Polen dat doen. Dus wel een artikel 5 achtige constructie, maar verder neutraal zonder navo poppetjes op Oekraïens grondgebied tijdens vredestijd.
En wat zijn "NAVO troepen" dan precies?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:53:04 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_204102695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:34 schreef polderturk het volgende:

[..]
Toch is het na-apen. Zelensky loopt al 3 weken zo rond.
Macron loopt al jaren zo rond. Een aantal van deze foto's lijken ook van vorig jaar te zijn.

quote:
[ twitter ]
Dit verhaal lijkt ook vooral bij Rusland vandaan te komen, en ik denk niet dat we er teveel van moeten geloven. De neutraliteit van Oekraïne is al ontkend door Oekraïne zelf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:53:56 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204102705
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wel benieuwd hoe zulke beelden hun weg vinden naar de media altijd
Veel onderling delen en dan gebeurt dat vanzelf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:54:27 #212
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204102714
Ene kant wel goed als de oorlog stopt alleen ik hoop wel dat de oekrainse meisjes ook na de oorlog in Nederland willen blijven, ik was zo blij dat er ipv allemaal arabische agressieve mannen met een kort lontje eens blonde vrouwen kwamen die hierheen vluchten. Dat zou het percentage blanke mensen op peil houden in NL ..
Maar goed, voor de Oekrainse mensen natuurlijk beter als ze weer veilig terug kunnen naar hun eigen land.
pi_204102737
quote:
83s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen maar zijn we dat al niet een kleine 400 jaar :?.
Of op zijn minst sinds 1990?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:56:36 #214
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204102738
Misschien moet je dat onderhandelen en hopen op een voorspoedige overeenkomst wel uit je hoofd zetten.

Zou het een optie zijn om door te vechten totdat Rusland opgeeft of ze het Russische leger hebben verslagen? Oekraine krijgt genoeg support en het is vanuit meerdere landen aantrekkelijk om Rusland op de knieen te krijgen, en die Polen willen ook wel meeknokken; en niet voor niets.

En hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat van binnenuit Rusland de knop wordt omgezet en er misschien wel een democratie in Rusland komt. Dat zou toch wel de moeite waard zijn en dan heeft die oorlog nog zin gehad.

Dromen mag :{

Soms is iets het waard om voor te vechten.
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:56:36 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_204102739
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:54 schreef BMW1993 het volgende:
Ene kant wel goed als de oorlog stopt alleen ik hoop wel dat de oekrainse meisjes ook na de oorlog in Nederland willen blijven, ik was zo blij dat er ipv allemaal arabische agressieve mannen met een kort lontje eens blonde vrouwen kwamen die hierheen vluchten. Dat zou het percentage blanke mensen op peil houden in NL ..
Maar goed, voor de Oekrainse mensen natuurlijk beter als ze weer veilig terug kunnen naar hun eigen land.
Bedankt dat je het topic opvrolijkt met het soort racisme dat Putin ertoe verleidde tienduizenden mensen te vermoorden en meer dan 5 miljoen vluchtelingen te creëren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2022 @ 16:57:12 #216
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204102742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:51 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
De VN klinkt zo meer als een bezorgde moeder van 'ophouden nou jongens voordat jullie je pijn doen'
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_204102754
quote:
83s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:57 schreef LTVDK het volgende:

[..]
De VN klinkt zo meer als een bezorgde moeder van 'ophouden nou jongens voordat jullie je pijn doen'
De VN moet je sowieso niet serieus nemen. Als je Saudi-Arabië toelaat in de mensenrechtencommissie of rechten-voor-vrouwen-clubje dan sla je de plank behoorlijk mis.
Corporate translator
pi_204102785
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
En wat zijn "NAVO troepen" dan precies?
Alles wat niet van Oekraïne zelf is? Geen awacs van de VS die rondjes vliegt in je ruim, geen duitse tanks die oefenen in het Oekraïnse bos, etc. Gewoon doen alsof ze niet bestaan, totdat het nodig is om ze te komen verdedigen.

Zo interpreteer ik het iig.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204102788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:25 schreef koemleit het volgende:

Maar bescherming door de VS.. dat is hoe echt vrijwel alle andere NAVO landen de NAVO interpreteren... (Of mijn wereldbeeld klopt niet).
Je beeld klopt. Puur militair gezien zijn de VS' legers om en nabij de 70-80% van alles wat de NAVO op kan brengen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204102798
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin is weer aan het speechen. The usual stuff

[ twitter ]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.

“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204102801
quote:
83s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen maar zijn we dat al niet een kleine 400 jaar :?.
Of op zijn minst sinds 1990?
quote:
[ twitter ]
En wat w Rusland hiermee? Het is vooral de VS waar hij bang voor is en met dit akkoord krijgt hij die nog aan zijn grenzen. Ik zie trouwens Oost Europa nog wel een aparte Navo vormen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_204102808
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:54 schreef BMW1993 het volgende:
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekraïne studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekraïne geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekraïne een multicultureel land was. De echte Oekraïnse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204102817
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekraïne studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekraïne geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekraïne een multicultureel land was. De echte Oekraïnse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.
Nederland reageerde ook weer vanuit de emotie en heeft vergunningen uitgedeelt aan buitenlanders in Oekraine.

Dit is pas het begin.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:06:39 #224
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204102834
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.

[ afbeelding ]
"ashen"? Zo bleek ziet ie er alvast niet uit.
are we infinite or am I alone
pi_204102844
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin is weer aan het speechen. The usual stuff

[ twitter ]
Ik zou het wel op prijs stellen als hij voortaan ook een Engels speechje wil doen. Dat russisch is lastig te volgen voor mij en van zo'n vertaalvrouwtje krijg ik hoofdpijn
pi_204102854
quote:

[..]
Tsja dit kon je wel aan zien komen. Mensensmokkelaars gaan alles via de Oekraïne laten lopen. Gratis vergunning, gratis geld. Het is weer eens misbruik maken van de situatie. Zo zijn mensen schijnbaar massaal.
pi_204102873
quote:
Dropping sanctions will be key, ja dan zitten ze met de verkeerde poppetjes aan tafel
  Miss 200.000.000! woensdag 16 maart 2022 @ 17:13:53 #228
367000 roos94
pi_204102916
quote:

[..]
hoofddoekjes
:')
pi_204102942
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is tien jaar terug. Hij is niet zozeer aangekomen, maar heeft wel een bol hoofd. Het is speculatie maar dat lijkt wel een prednison kop
pi_204102950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

En wat w Rusland hiermee?
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk". 8-)

Maar ik ben benieuwd.

Twijfel ook aan of het VK en Turkije het een goed idee vinden. Niet dat ze onwelwillend zijn, dat zijn ze niet, maar permanente militaire bases in het buitenland kosten nogal wat centen.
pi_204102975
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk". 8-)

Maar ik ben benieuwd.

Twijfel ook aan of het VK en Turkije het een goed idee vinden. Niet dat ze onwelwillend zijn, dat zijn ze niet, maar permanente militaire bases in het buitenland kosten nogal wat centen.
Vrij weinig dus. Het lijkt mij echt schitterend als de VS daar dan hypersonische raketten gaat plaatsen _O- .
Maar ik gok dat, dat niet zal mogen.

Maar ik zie hier echt nog een andere alliantie uitgroeien.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:30:02 #232
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204103044
Biden gaat zo praten
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204103048
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dude is bijna 70
Let him age in peace.
Oh wacht..
Go hard or go home
pi_204103066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Maar ik gok dat, dat niet zal mogen.
Maar wat gaan ze daar op dat punt dan aan doen?

Weer dienstplichtigen en slecht onderhouden voertuigen sturen?

Daar gaat de VS dan niet van onder de indruk zijn.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:35:06 #235
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_204103069
Bom op het mariupol theater
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:36:09 #236
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204103079
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:30 schreef cherrycoke het volgende:
Biden gaat zo praten
wanneer houd hij weer op? Dat is beter om te weten
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:36:51 #237
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204103081
twitter
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204103085
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik ben benieuwd.

Het kan zijn dat Oekraïne geld gaat betalen aan die landen voor hun bescherming.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:37:31 #239
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204103086
twitter
pi_204103087
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:36 schreef cherrycoke het volgende:
[ twitter ]
Drama!
Vakman pur sang
pi_204103091
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:30 schreef Noek het volgende:

[..]
Dude is bijna 70
Let him age in peace.
Oh wacht..
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:39:05 #242
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204103097
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:37 schreef cherrycoke het volgende:
[ twitter ]
Misschien moeten die Oekrainers het ook maar eens wat smeriger aan gaan pakken.

Fighting fire with fire. In Vietnam lukte dat iig wel.
pi_204103125
twitter
pi_204103128
twitter
pi_204103136
Soms vrees/vermoed ik dat Rusland gewoon een 2e China gaat worden (of nog erger), zoals dat land zich vanaf 1989 (na de laatste serieuze interne protesten) heeft ontwikkeld.
Natuurlijk waren er al elementen genoeg, maar ik denk nu dat alles wat te maken heeft met media (pers/televisie/internet/whatever) gewoon door Rusland zelf opgezet dan wel strak gecontroleerd zal gaan worden. Eigen zoekmachines, Feestboeken, Instagrams, communicatiemiddelen en wat niet al. De rest van de wereld wordt 'Fake News', tenzij samenwerking op bepaalde gebieden toch noodzakelijk blijft/wordt. De nieuwe USSR. Niet communistisch, maar gewoon weer oud-Russisch, met een vrome leider die iedere zondag de Russisch-Orthodoxe kerk bezoekt. Een heilig Russisch rijk, te midden van door (neo-)nazi's geregeerde foute landen.

Een redelijk (democratisch) alternatief voor Poetin en trawanten is er in het Russische speelveld volgens mij niet of nauwelijks meer. De voortrekkers van weleer zijn of vertrokken (Kasparov), of gedood (Nemtsov) of monddood gemaakt (Navalny). Als Poetin verdwijnt, dan vraag ik me af op zijn opvolg(st) zoveel anders zal zijn. De meerderheid van de bevolking is murw, is het bovendien al eeuwen zo gewend, is bovendien zeer nationalistisch en zal uiteindelijk gewoon (weer) accepteren dat de rest van de wereld voor een hele lange periode wantrouwend naar hun land gaat kijken.
Zeker als Rusland, net als China, er economisch weer bovenop komt (en ze hebben in China toch een redelijke partner, die voorlopig nog graag met iedereen redelijke contacten onderhoudt), zie ik niet zomaar een echte revolutionaire vlam opsteken. Daar hoopten 'we' jaren geleden in veel Arabische landen ook op. Van die Arabische Lente is uiteindelijk ook niets of nauwelijks iets terechtgekomen. Meer vrijheid en democratie, jawel, maar zeker niet ten koste van je eigen leven of dat van je familie of vrienden. Dan maar weer terugtrekken in je oude vertrouwde leventje. Zolang de vodka maar betaalbaar blijft.

Zoals een online Russische 'muziekkennis' mij vorige week al mededeelde: de wereld zal weer tegen ons zijn, maar wij Russen zijn gewend om te lijden, en we hebben het altijd weer overleefd.
Hij is overigens zelf zeer ongelukkig over de 'speciale operatie', maar vindt ook dat De Krim en de Donbas nu eenmaal bij Rusland horen, en hij kan zelfs begrip opbrengen voor eventuele Russische claims op Kiev. Maar, zoals vele andere Russen, zo beweert hij althans, is hij verder niet tegen een neutrale 'status aparte' voor Oekraïne of West-Oekraïne. Zolang de EU en de NAVO er maar zo ver mogelijk wegblijven.
Oekraïne, de graanschuur van Europa, wordt zo een richtingloos land, net als ze eigenlijk al een tijdje zijn; een situatie waar sluwe oligarchen en corrupte politici doorgaans het beste een slaatje uit kunnen slaan. Net als bijvoorbeeld in Rusland ten tijde van Jeltsin. En onder Poetin werd het eigenlijk alleen maar erger. Echt vrolijk word ik er niet van.

Ook vrees ik dat de Russische claims op omliggende gebieden/landen/republieken die, op basis van geromantiseerde historische verhalen, bij het Russische Rijk zouden horen, niet zomaar gaan ophouden, zelfs niet als er een voorlopige vrede met Oekraïne kan worden gesloten. Rusland zal zijn 'eigen' Tibetanen, Oeigoeren en Taiwanezen blijven houden. En hoe lang kan die vrede standhouden, als een deel van de 'neutrale controle' door de haantjes van de USA, UK en Turkije mede gehandhaafd moet worden? Zonder lid te zijn van de EU, wordt Turkije onderhand het machtigste land van Europa. Ze controleren straks en de vluchtelingenstromen en de diverse wapenstilstanden. Mooi voor Erdogan. En wie gaat Erdogan t.z.t. opvolgen? En wie Joe Biden?

(Excuses voor de somberheid. Mijn profiel spreekt van 'Smile' en 'Carpe Diem', maar het valt niet altijd mee om dat in de praktijk te brengen. Moedig voorwaarts toch maar weer.)
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:45:59 #246
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204103149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:42 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Oekraine zou in kunnen stemmen door te zeggen dat ze geen lid worden van de NAVO.

En vervolgens via de achterdeur zich laten bevoorraden met allerlei bekostigd materieel vanuit de NAVO zodat ze dit niet nog een keer overkomt. En mocht Rusland dan toch weer binnenwandelen dan is het gelijk klaar.

De tyfus voor ze.
pi_204103153
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
De onnozele hals heeft geen opvolger.
Dat is te zeggen: een opvolger die een andere koers zou willen gaan varen.

Helaas.
pi_204103154
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Soms vrees/vermoed ik dat Rusland gewoon een 2e China gaat worden (of nog erger), zoals dat land zich vanaf 1989 (na de laatste serieuze interne protesten) heeft ontwikkeld.
Natuurlijk waren er al elementen genoeg, maar ik denk nu dat alles wat te maken heeft met media (pers/televisie/internet/whatever) gewoon door Rusland zelf opgezet dan wel strak gecontroleerd zal gaan worden. Eigen zoekmachines, Feestboeken, Instagrams, communicatiemiddelen en wat niet al. De rest van de wereld wordt 'Fake News', tenzij samenwerking op bepaalde gebieden toch noodzakelijk blijft/wordt. De nieuwe USSR. Niet communistisch, maar gewoon weer oud-Russisch, met een vrome leider die iedere zondag de Russisch-Orthodoxe kerk bezoekt. Een heilig Russisch rijk, te midden van door (neo-)nazi's geregeerde foute landen.

Een redelijk (democratisch) alternatief voor Poetin en trawanten is er in het Russische speelveld volgens mij niet of nauwelijks meer. De voortrekkers van weleer zijn of vertrokken (Kasparov), of gedood (Nemtsov) of monddood gemaakt (Navalny). Als Poetin verdwijnt, dan vraag ik me af op zijn opvolg(st) zoveel anders zal zijn. De meerderheid van de bevolking is murw, is het bovendien al eeuwen zo gewend, is bovendien zeer nationalistisch en zal uiteindelijk gewoon (weer) accepteren dat de rest van de wereld voor een hele lange periode wantrouwend naar hun land gaat kijken.
Zeker als Rusland, net als China, er economisch weer bovenop komt (en ze hebben in China toch een redelijke partner, die voorlopig nog graag met iedereen redelijke contacten onderhoudt), zie ik niet zomaar een echte revolutionaire vlam opsteken. Daar hoopten 'we' jaren geleden in veel Arabische landen ook op. Van die Arabische Lente is uiteindelijk ook niets of nauwelijks iets terechtgekomen. Meer vrijheid en democratie, jawel, maar zeker niet ten koste van je eigen leven of dat van je familie of vrienden. Dan maar weer terugtrekken in je oude vertrouwde leventje. Zolang de vodka maar betaalbaar blijft.

Zoals een online Russische 'muziekkennis' mij vorige week al mededeelde: de wereld zal weer tegen ons zijn, maar wij Russen zijn gewend om te lijden, en we hebben het altijd weer overleefd.
Hij is overigens zelf zeer ongelukkig over de 'speciale operatie', maar vindt ook dat De Krim en de Donbas nu eenmaal bij Rusland horen, en hij kan zelfs begrip opbrengen voor eventuele Russische claims op Kiev. Maar, zoals vele andere Russen, zo beweert hij althans, is hij verder niet tegen een neutrale 'status aparte' voor Oekraïne of West-Oekraïne. Zolang de EU en de NAVO er maar zo ver mogelijk wegblijven.
Oekraïne, de graanschuur van Europa, wordt zo een richtingloos land, net als ze eigenlijk al een tijdje zijn; een situatie waar sluwe oligarchen en corrupte politici doorgaans het beste een slaatje uit kunnen slaan. Net als bijvoorbeeld in Rusland ten tijde van Jeltsin. En onder Poetin werd het eigenlijk alleen maar erger. Echt vrolijk word ik er niet van.

Ook vrees ik dat de Russische claims op omliggende gebieden/landen/republieken die, op basis van geromantiseerde historische verhalen, bij het Russische Rijk zouden horen, niet zomaar gaan ophouden, zelfs niet als er een voorlopige vrede met Oekraïne kan worden gesloten. Rusland zal zijn 'eigen' Tibetanen, Oeigoeren en Taiwanezen blijven houden. En hoe lang kan die vrede standhouden, als een deel van de 'neutrale controle' door de haantjes van de USA, UK en Turkije mede gehandhaafd moet worden? Zonder lid te zijn van de EU, wordt Turkije onderhand het machtigste land van Europa. Ze controleren straks en de vluchtelingenstromen en de diverse wapenstilstanden. Mooi voor Erdogan. En wie gaat Erdogan t.z.t. opvolgen? En wie Joe Biden?

(Excuses voor de somberheid. Mijn profiel spreekt van 'Smile' en 'Carpe Diem', maar het valt niet altijd mee om dat in de praktijk te brengen. Moedig voorwaarts toch maar weer.)
Maak je je nou druk om Rusland?
Vakman pur sang
pi_204103157
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Queen Elizabeth:”Hold my beer..”
Go hard or go home
pi_204103176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maak je je nou druk om Rusland?
Iedere dictatuur is er 1 te veel.
En dit is ook nog eens een dictatuur met uitbreidingsplannen, en met een groot kernwapenarsenaal.
En door isolatie en nog meer isolatie wellicht alleen maar gevaarlijker wordt.

Dus ja, ik maak mij druk om Rusland.
Al sinds de tijden dat de in 1e instantie positieve veranderingen onder Gorbatsjov en Jeltsin als sneeuw voor de zon bleken te verdwijnen.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:49:27 #251
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204103189
quote:
[ twitter ]
De Russen hameren publiekelijk nog wel steeds op de ''Demilitarisatie" van Oekraïne. Ben benieuwd wat dat zou inhouden in de akkoorden. Zo wordt er ook nog over gesproken dat Oekraïne ook geen buitenlandse wapens meer zou mogen importeren. Daar zou ik als ik Oekraïne was nooit mee akkoord gaan.

Geen NAVO en geen buitenlandse militairen op Oekraïens grondgebied zou prima zijn want dat is momenteel toch al de situatie.
pi_204103199
quote:
[ twitter ]
Nou, wat een deal.
En over vijf jaar staan ze weer op de stoep om verder te gaan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:51:39 #254
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204103204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Oekraine zou in kunnen stemmen door te zeggen dat ze geen lid worden van de NAVO.

En vervolgens via de achterdeur zich laten bevoorraden met allerlei bekostigd materieel vanuit de NAVO zodat ze dit niet nog een keer overkomt. En mocht Rusland dan toch weer binnenwandelen dan is het gelijk klaar.

De tyfus voor ze.
Zoals ze nu door individuele landen bevoorraad worden en niet door NATO. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:51:55 #255
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204103208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:39 schreef Tengano het volgende:

[..]
Misschien moeten die Oekrainers het ook maar eens wat smeriger aan gaan pakken.

Fighting fire with fire. In Vietnam lukte dat iig wel.
Russische burgerdoelen pakken is wat lastiger in hun geval.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')