abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204102854
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekraïne studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekraïne geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekraïne een multicultureel land was. De echte Oekraïnse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.
Tsja dit kon je wel aan zien komen. Mensensmokkelaars gaan alles via de Oekraïne laten lopen. Gratis vergunning, gratis geld. Het is weer eens misbruik maken van de situatie. Zo zijn mensen schijnbaar massaal.
pi_204102873
quote:
Dropping sanctions will be key, ja dan zitten ze met de verkeerde poppetjes aan tafel
  Miss 200.000.000! woensdag 16 maart 2022 @ 17:13:53 #228
367000 roos94
pi_204102916
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
hoofddoekjes
:')
pi_204102942
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.

[ afbeelding ]

Dit is tien jaar terug. Hij is niet zozeer aangekomen, maar heeft wel een bol hoofd. Het is speculatie maar dat lijkt wel een prednison kop
pi_204102950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

En wat w Rusland hiermee?
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk". 8-)

Maar ik ben benieuwd.

Twijfel ook aan of het VK en Turkije het een goed idee vinden. Niet dat ze onwelwillend zijn, dat zijn ze niet, maar permanente militaire bases in het buitenland kosten nogal wat centen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_204102975
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk". 8-)

Maar ik ben benieuwd.

Twijfel ook aan of het VK en Turkije het een goed idee vinden. Niet dat ze onwelwillend zijn, dat zijn ze niet, maar permanente militaire bases in het buitenland kosten nogal wat centen.
Vrij weinig dus. Het lijkt mij echt schitterend als de VS daar dan hypersonische raketten gaat plaatsen _O- .
Maar ik gok dat, dat niet zal mogen.

Maar ik zie hier echt nog een andere alliantie uitgroeien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:30:02 #232
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204103044
Biden gaat zo praten
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204103048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.

[ afbeelding ]
Dude is bijna 70
Let him age in peace.
Oh wacht..
Go hard or go home
pi_204103066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Maar ik gok dat, dat niet zal mogen.
Maar wat gaan ze daar op dat punt dan aan doen?

Weer dienstplichtigen en slecht onderhouden voertuigen sturen?

Daar gaat de VS dan niet van onder de indruk zijn.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:35:06 #235
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_204103069
Bom op het mariupol theater
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:36:09 #236
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204103079
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:30 schreef cherrycoke het volgende:
Biden gaat zo praten
wanneer houd hij weer op? Dat is beter om te weten
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:36:51 #237
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204103081
twitter
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204103085
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar ik ben benieuwd.

Het kan zijn dat Oekraïne geld gaat betalen aan die landen voor hun bescherming.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:37:31 #239
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204103086
twitter
pi_204103087
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:36 schreef cherrycoke het volgende:
[ twitter ]
Drama!
Vakman pur sang
pi_204103091
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:30 schreef Noek het volgende:

[..]
Dude is bijna 70
Let him age in peace.
Oh wacht..
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:39:05 #242
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204103097
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:37 schreef cherrycoke het volgende:
[ twitter ]
Misschien moeten die Oekrainers het ook maar eens wat smeriger aan gaan pakken.

Fighting fire with fire. In Vietnam lukte dat iig wel.
pi_204103125
twitter
pi_204103128
twitter
pi_204103136
Soms vrees/vermoed ik dat Rusland gewoon een 2e China gaat worden (of nog erger), zoals dat land zich vanaf 1989 (na de laatste serieuze interne protesten) heeft ontwikkeld.
Natuurlijk waren er al elementen genoeg, maar ik denk nu dat alles wat te maken heeft met media (pers/televisie/internet/whatever) gewoon door Rusland zelf opgezet dan wel strak gecontroleerd zal gaan worden. Eigen zoekmachines, Feestboeken, Instagrams, communicatiemiddelen en wat niet al. De rest van de wereld wordt 'Fake News', tenzij samenwerking op bepaalde gebieden toch noodzakelijk blijft/wordt. De nieuwe USSR. Niet communistisch, maar gewoon weer oud-Russisch, met een vrome leider die iedere zondag de Russisch-Orthodoxe kerk bezoekt. Een heilig Russisch rijk, te midden van door (neo-)nazi's geregeerde foute landen.

Een redelijk (democratisch) alternatief voor Poetin en trawanten is er in het Russische speelveld volgens mij niet of nauwelijks meer. De voortrekkers van weleer zijn of vertrokken (Kasparov), of gedood (Nemtsov) of monddood gemaakt (Navalny). Als Poetin verdwijnt, dan vraag ik me af op zijn opvolg(st) zoveel anders zal zijn. De meerderheid van de bevolking is murw, is het bovendien al eeuwen zo gewend, is bovendien zeer nationalistisch en zal uiteindelijk gewoon (weer) accepteren dat de rest van de wereld voor een hele lange periode wantrouwend naar hun land gaat kijken.
Zeker als Rusland, net als China, er economisch weer bovenop komt (en ze hebben in China toch een redelijke partner, die voorlopig nog graag met iedereen redelijke contacten onderhoudt), zie ik niet zomaar een echte revolutionaire vlam opsteken. Daar hoopten 'we' jaren geleden in veel Arabische landen ook op. Van die Arabische Lente is uiteindelijk ook niets of nauwelijks iets terechtgekomen. Meer vrijheid en democratie, jawel, maar zeker niet ten koste van je eigen leven of dat van je familie of vrienden. Dan maar weer terugtrekken in je oude vertrouwde leventje. Zolang de vodka maar betaalbaar blijft.

Zoals een online Russische 'muziekkennis' mij vorige week al mededeelde: de wereld zal weer tegen ons zijn, maar wij Russen zijn gewend om te lijden, en we hebben het altijd weer overleefd.
Hij is overigens zelf zeer ongelukkig over de 'speciale operatie', maar vindt ook dat De Krim en de Donbas nu eenmaal bij Rusland horen, en hij kan zelfs begrip opbrengen voor eventuele Russische claims op Kiev. Maar, zoals vele andere Russen, zo beweert hij althans, is hij verder niet tegen een neutrale 'status aparte' voor Oekraïne of West-Oekraïne. Zolang de EU en de NAVO er maar zo ver mogelijk wegblijven.
Oekraïne, de graanschuur van Europa, wordt zo een richtingloos land, net als ze eigenlijk al een tijdje zijn; een situatie waar sluwe oligarchen en corrupte politici doorgaans het beste een slaatje uit kunnen slaan. Net als bijvoorbeeld in Rusland ten tijde van Jeltsin. En onder Poetin werd het eigenlijk alleen maar erger. Echt vrolijk word ik er niet van.

Ook vrees ik dat de Russische claims op omliggende gebieden/landen/republieken die, op basis van geromantiseerde historische verhalen, bij het Russische Rijk zouden horen, niet zomaar gaan ophouden, zelfs niet als er een voorlopige vrede met Oekraïne kan worden gesloten. Rusland zal zijn 'eigen' Tibetanen, Oeigoeren en Taiwanezen blijven houden. En hoe lang kan die vrede standhouden, als een deel van de 'neutrale controle' door de haantjes van de USA, UK en Turkije mede gehandhaafd moet worden? Zonder lid te zijn van de EU, wordt Turkije onderhand het machtigste land van Europa. Ze controleren straks en de vluchtelingenstromen en de diverse wapenstilstanden. Mooi voor Erdogan. En wie gaat Erdogan t.z.t. opvolgen? En wie Joe Biden?

(Excuses voor de somberheid. Mijn profiel spreekt van 'Smile' en 'Carpe Diem', maar het valt niet altijd mee om dat in de praktijk te brengen. Moedig voorwaarts toch maar weer.)
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:45:59 #246
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204103149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:42 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Oekraine zou in kunnen stemmen door te zeggen dat ze geen lid worden van de NAVO.

En vervolgens via de achterdeur zich laten bevoorraden met allerlei bekostigd materieel vanuit de NAVO zodat ze dit niet nog een keer overkomt. En mocht Rusland dan toch weer binnenwandelen dan is het gelijk klaar.

De tyfus voor ze.
pi_204103153
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
De onnozele hals heeft geen opvolger.
Dat is te zeggen: een opvolger die een andere koers zou willen gaan varen.

Helaas.
pi_204103154
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Soms vrees/vermoed ik dat Rusland gewoon een 2e China gaat worden (of nog erger), zoals dat land zich vanaf 1989 (na de laatste serieuze interne protesten) heeft ontwikkeld.
Natuurlijk waren er al elementen genoeg, maar ik denk nu dat alles wat te maken heeft met media (pers/televisie/internet/whatever) gewoon door Rusland zelf opgezet dan wel strak gecontroleerd zal gaan worden. Eigen zoekmachines, Feestboeken, Instagrams, communicatiemiddelen en wat niet al. De rest van de wereld wordt 'Fake News', tenzij samenwerking op bepaalde gebieden toch noodzakelijk blijft/wordt. De nieuwe USSR. Niet communistisch, maar gewoon weer oud-Russisch, met een vrome leider die iedere zondag de Russisch-Orthodoxe kerk bezoekt. Een heilig Russisch rijk, te midden van door (neo-)nazi's geregeerde foute landen.

Een redelijk (democratisch) alternatief voor Poetin en trawanten is er in het Russische speelveld volgens mij niet of nauwelijks meer. De voortrekkers van weleer zijn of vertrokken (Kasparov), of gedood (Nemtsov) of monddood gemaakt (Navalny). Als Poetin verdwijnt, dan vraag ik me af op zijn opvolg(st) zoveel anders zal zijn. De meerderheid van de bevolking is murw, is het bovendien al eeuwen zo gewend, is bovendien zeer nationalistisch en zal uiteindelijk gewoon (weer) accepteren dat de rest van de wereld voor een hele lange periode wantrouwend naar hun land gaat kijken.
Zeker als Rusland, net als China, er economisch weer bovenop komt (en ze hebben in China toch een redelijke partner, die voorlopig nog graag met iedereen redelijke contacten onderhoudt), zie ik niet zomaar een echte revolutionaire vlam opsteken. Daar hoopten 'we' jaren geleden in veel Arabische landen ook op. Van die Arabische Lente is uiteindelijk ook niets of nauwelijks iets terechtgekomen. Meer vrijheid en democratie, jawel, maar zeker niet ten koste van je eigen leven of dat van je familie of vrienden. Dan maar weer terugtrekken in je oude vertrouwde leventje. Zolang de vodka maar betaalbaar blijft.

Zoals een online Russische 'muziekkennis' mij vorige week al mededeelde: de wereld zal weer tegen ons zijn, maar wij Russen zijn gewend om te lijden, en we hebben het altijd weer overleefd.
Hij is overigens zelf zeer ongelukkig over de 'speciale operatie', maar vindt ook dat De Krim en de Donbas nu eenmaal bij Rusland horen, en hij kan zelfs begrip opbrengen voor eventuele Russische claims op Kiev. Maar, zoals vele andere Russen, zo beweert hij althans, is hij verder niet tegen een neutrale 'status aparte' voor Oekraïne of West-Oekraïne. Zolang de EU en de NAVO er maar zo ver mogelijk wegblijven.
Oekraïne, de graanschuur van Europa, wordt zo een richtingloos land, net als ze eigenlijk al een tijdje zijn; een situatie waar sluwe oligarchen en corrupte politici doorgaans het beste een slaatje uit kunnen slaan. Net als bijvoorbeeld in Rusland ten tijde van Jeltsin. En onder Poetin werd het eigenlijk alleen maar erger. Echt vrolijk word ik er niet van.

Ook vrees ik dat de Russische claims op omliggende gebieden/landen/republieken die, op basis van geromantiseerde historische verhalen, bij het Russische Rijk zouden horen, niet zomaar gaan ophouden, zelfs niet als er een voorlopige vrede met Oekraïne kan worden gesloten. Rusland zal zijn 'eigen' Tibetanen, Oeigoeren en Taiwanezen blijven houden. En hoe lang kan die vrede standhouden, als een deel van de 'neutrale controle' door de haantjes van de USA, UK en Turkije mede gehandhaafd moet worden? Zonder lid te zijn van de EU, wordt Turkije onderhand het machtigste land van Europa. Ze controleren straks en de vluchtelingenstromen en de diverse wapenstilstanden. Mooi voor Erdogan. En wie gaat Erdogan t.z.t. opvolgen? En wie Joe Biden?

(Excuses voor de somberheid. Mijn profiel spreekt van 'Smile' en 'Carpe Diem', maar het valt niet altijd mee om dat in de praktijk te brengen. Moedig voorwaarts toch maar weer.)
Maak je je nou druk om Rusland?
Vakman pur sang
pi_204103157
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Queen Elizabeth:”Hold my beer..”
Go hard or go home
pi_204103176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maak je je nou druk om Rusland?
Iedere dictatuur is er 1 te veel.
En dit is ook nog eens een dictatuur met uitbreidingsplannen, en met een groot kernwapenarsenaal.
En door isolatie en nog meer isolatie wellicht alleen maar gevaarlijker wordt.

Dus ja, ik maak mij druk om Rusland.
Al sinds de tijden dat de in 1e instantie positieve veranderingen onder Gorbatsjov en Jeltsin als sneeuw voor de zon bleken te verdwijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')