Tsja dit kon je wel aan zien komen. Mensensmokkelaars gaan alles via de Oekraïne laten lopen. Gratis vergunning, gratis geld. Het is weer eens misbruik maken van de situatie. Zo zijn mensen schijnbaar massaal.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die krijgen we nu ook gewoon binnen, alleen zijn ze nu verpakt als "studenten die in Oekraïne studeerden". Hier in de buurt is ook zo'n opvang voor Oekraïne geregeld en toen ik er langs liep zag ik allemaal hoofddoekjes en Afrikanen buiten rondhangen: kortom we worden bedonderd. Ik wist niet dat Oekraïne een multicultureel land was. De echte Oekraïnse zullen grotendeels in oostblok landen worden opgevangen, en wij krijgen meer van wat er het afgelopen decennia hier binnen is komen wandelen.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.
[ afbeelding ]
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk".quote:
Vrij weinig dus. Het lijkt mij echt schitterend als de VS daar dan hypersonische raketten gaat plaatsenquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk".![]()
Maar ik ben benieuwd.
Twijfel ook aan of het VK en Turkije het een goed idee vinden. Niet dat ze onwelwillend zijn, dat zijn ze niet, maar permanente militaire bases in het buitenland kosten nogal wat centen.
Dude is bijna 70quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat meneer "vroeger was alles beter" zijn stropdas eens wat losser moet maken; de bloedtoevoer naar zijn plofkop wordt een beetje afgekneld.
[ afbeelding ]
Maar wat gaan ze daar op dat punt dan aan doen?quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar ik gok dat, dat niet zal mogen.
wanneer houd hij weer op? Dat is beter om te wetenquote:
Het kan zijn dat Oekraïne geld gaat betalen aan die landen voor hun bescherming.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
2 dingen, een soort van geen gezichtsverlies, en een van de grootste permanente militaire bases van de VS, op de drempel van het "Groot Russische Rijk".![]()
Maar ik ben benieuwd.
Twijfel ook aan of het VK en Turkije het een goed idee vinden. Niet dat ze onwelwillend zijn, dat zijn ze niet, maar permanente militaire bases in het buitenland kosten nogal wat centen.
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Dude is bijna 70
Let him age in peace.
Oh wacht..
Misschien moeten die Oekrainers het ook maar eens wat smeriger aan gaan pakken.quote:
Oekraine zou in kunnen stemmen door te zeggen dat ze geen lid worden van de NAVO.quote:
De onnozele hals heeft geen opvolger.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
Maak je je nou druk om Rusland?quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:44 schreef Toby56 het volgende:
Soms vrees/vermoed ik dat Rusland gewoon een 2e China gaat worden (of nog erger), zoals dat land zich vanaf 1989 (na de laatste serieuze interne protesten) heeft ontwikkeld.
Natuurlijk waren er al elementen genoeg, maar ik denk nu dat alles wat te maken heeft met media (pers/televisie/internet/whatever) gewoon door Rusland zelf opgezet dan wel strak gecontroleerd zal gaan worden. Eigen zoekmachines, Feestboeken, Instagrams, communicatiemiddelen en wat niet al. De rest van de wereld wordt 'Fake News', tenzij samenwerking op bepaalde gebieden toch noodzakelijk blijft/wordt. De nieuwe USSR. Niet communistisch, maar gewoon weer oud-Russisch, met een vrome leider die iedere zondag de Russisch-Orthodoxe kerk bezoekt. Een heilig Russisch rijk, te midden van door (neo-)nazi's geregeerde foute landen.
Een redelijk (democratisch) alternatief voor Poetin en trawanten is er in het Russische speelveld volgens mij niet of nauwelijks meer. De voortrekkers van weleer zijn of vertrokken (Kasparov), of gedood (Nemtsov) of monddood gemaakt (Navalny). Als Poetin verdwijnt, dan vraag ik me af op zijn opvolg(st) zoveel anders zal zijn. De meerderheid van de bevolking is murw, is het bovendien al eeuwen zo gewend, is bovendien zeer nationalistisch en zal uiteindelijk gewoon (weer) accepteren dat de rest van de wereld voor een hele lange periode wantrouwend naar hun land gaat kijken.
Zeker als Rusland, net als China, er economisch weer bovenop komt (en ze hebben in China toch een redelijke partner, die voorlopig nog graag met iedereen redelijke contacten onderhoudt), zie ik niet zomaar een echte revolutionaire vlam opsteken. Daar hoopten 'we' jaren geleden in veel Arabische landen ook op. Van die Arabische Lente is uiteindelijk ook niets of nauwelijks iets terechtgekomen. Meer vrijheid en democratie, jawel, maar zeker niet ten koste van je eigen leven of dat van je familie of vrienden. Dan maar weer terugtrekken in je oude vertrouwde leventje. Zolang de vodka maar betaalbaar blijft.
Zoals een online Russische 'muziekkennis' mij vorige week al mededeelde: de wereld zal weer tegen ons zijn, maar wij Russen zijn gewend om te lijden, en we hebben het altijd weer overleefd.
Hij is overigens zelf zeer ongelukkig over de 'speciale operatie', maar vindt ook dat De Krim en de Donbas nu eenmaal bij Rusland horen, en hij kan zelfs begrip opbrengen voor eventuele Russische claims op Kiev. Maar, zoals vele andere Russen, zo beweert hij althans, is hij verder niet tegen een neutrale 'status aparte' voor Oekraïne of West-Oekraïne. Zolang de EU en de NAVO er maar zo ver mogelijk wegblijven.
Oekraïne, de graanschuur van Europa, wordt zo een richtingloos land, net als ze eigenlijk al een tijdje zijn; een situatie waar sluwe oligarchen en corrupte politici doorgaans het beste een slaatje uit kunnen slaan. Net als bijvoorbeeld in Rusland ten tijde van Jeltsin. En onder Poetin werd het eigenlijk alleen maar erger. Echt vrolijk word ik er niet van.
Ook vrees ik dat de Russische claims op omliggende gebieden/landen/republieken die, op basis van geromantiseerde historische verhalen, bij het Russische Rijk zouden horen, niet zomaar gaan ophouden, zelfs niet als er een voorlopige vrede met Oekraïne kan worden gesloten. Rusland zal zijn 'eigen' Tibetanen, Oeigoeren en Taiwanezen blijven houden. En hoe lang kan die vrede standhouden, als een deel van de 'neutrale controle' door de haantjes van de USA, UK en Turkije mede gehandhaafd moet worden? Zonder lid te zijn van de EU, wordt Turkije onderhand het machtigste land van Europa. Ze controleren straks en de vluchtelingenstromen en de diverse wapenstilstanden. Mooi voor Erdogan. En wie gaat Erdogan t.z.t. opvolgen? En wie Joe Biden?
(Excuses voor de somberheid. Mijn profiel spreekt van 'Smile' en 'Carpe Diem', maar het valt niet altijd mee om dat in de praktijk te brengen. Moedig voorwaarts toch maar weer.)
Queen Elizabeth:”Hold my beer..”quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
Iedere dictatuur is er 1 te veel.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |