De Russen hameren publiekelijk nog wel steeds op de ''Demilitarisatie" van Oekraïne. Ben benieuwd wat dat zou inhouden in de akkoorden. Zo wordt er ook nog over gesproken dat Oekraïne ook geen buitenlandse wapens meer zou mogen importeren. Daar zou ik als ik Oekraïne was nooit mee akkoord gaan.quote:
Nou, wat een deal.quote:
Zoals ze nu door individuele landen bevoorraad worden en niet door NATO.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:45 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oekraine zou in kunnen stemmen door te zeggen dat ze geen lid worden van de NAVO.
En vervolgens via de achterdeur zich laten bevoorraden met allerlei bekostigd materieel vanuit de NAVO zodat ze dit niet nog een keer overkomt. En mocht Rusland dan toch weer binnenwandelen dan is het gelijk klaar.
De tyfus voor ze.
Russische burgerdoelen pakken is wat lastiger in hun geval.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien moeten die Oekrainers het ook maar eens wat smeriger aan gaan pakken.
Fighting fire with fire. In Vietnam lukte dat iig wel.
Druk maken is iets anders. Maar Rusland nu in handen van China is geen prettig vooruitzicht. Uiteindelijk als die oorlog voorbij gaan mensen weer in hun eigen beurs kijken. En dat is geen prettig vooruitzicht mbt het westen.quote:
Tegen die tijd heeft Oekraïne na de VS het modernste en best uitgeruste leger ter wereld schat ik zo in.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Nou, wat een deal.
En over vijf jaar staan ze weer op de stoep om verder te gaan.
Ik heb sowieso geen enkel vertrouwen in Poetin.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De Russen hameren publiekelijk nog wel steeds op de ''Demilitarisatie" van Oekraïne. Ben benieuwd wat dat zou inhouden in de akkoorden. Zo wordt er ook nog over gesproken dat Oekraïne ook geen buitenlandse wapens meer zou mogen importeren. Daar zou ik als ik Oekraïne was nooit mee akkoord gaan.
Geen NAVO en geen buitenlandse militairen op Oekraïens grondgebied zou prima zijn want dat is momenteel toch al de situatie.
Ik de k dat ze deels en geleidelijk worden teruggetrokken maar dat het westen wel blijft investeren om onafhankelijk te worden van Rusland.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:52 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat er met de westerse sancties gaat gebeuren als er een akkoord komt. Trek je die voor een deel in om de Russen te belonen dat ze naar de onderhandelingstafel zijn gegaan en zich weer terugtrekken uit Oekraïne of houdt je de sancties aan om de Russen langdurig te straffen voor het feit dat ze Oekraïne zijn binnengevallen?
Ik mag toch hopen dat laatste.
Sancties vanuit overheden zullen denk ik niet snel worden opgeheven. Wellicht zullen ze levenslang aan Poetin kleven.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:52 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd wat er met de westerse sancties gaat gebeuren als er een akkoord komt. Trek je die voor een deel in om de Russen te belonen dat ze naar de onderhandelingstafel zijn gegaan en zich weer terugtrekken uit Oekraïne of houdt je de sancties aan om de Russen langdurig te straffen voor het feit dat ze Oekraïne zijn binnengevallen?
Ik mag toch hopen dat laatste.
Ik stel wel voor om de sancties te hernoemen in 'speciale financiële operaties'.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:55 schreef Perrin het volgende:
Mocht er een akkoord komen dan zal daar vast ook wel wat over sancties in te vinden zijn.
Pfff, dan moet dat accoord ook door de rest van de wereld getekend en geaccordeerd worden. Oekraine noch Rusland gaat over die sancties. Ze kunnen hooguit hun vinger opsteken en netjes vragen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:55 schreef Perrin het volgende:
Mocht er een akkoord komen dan zal daar vast ook wel wat over sancties in te vinden zijn.
financiële vredes operatiesquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik stel wel voor om de sancties te hernoemen in 'speciale financiële operaties'.
En zoals iemand anders al aangaf, lijkt het er nou niet op dat Rusland de zeer bovenliggende partij is in de onderhandelingen. Die aan te lengen wijn bezorgt Rusland koppijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:52 schreef Breekfast het volgende:
[...]
Trek je die voor een deel in om de Russen te belonen dat ze naar de onderhandelingstafel zijn gegaan[...]
Minsk-akkoord werd ook door bv. Duitsland en Frankrijk meegetekend.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pfff, dan moet dat accoord ook door de rest van de wereld getekend en geaccordeerd worden. Oekraine noch Rusland gaat over die sancties. Ze kunnen hooguit hun vinger opsteken en netjes vragen.
Begrijpelijk. Veel forenzen kunnen gewoon thuis blijven, al dan niet "werkend", zonder dat de economie daar noemsenswaardig onder lijdt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die onnozele hals zou ook gewoon, net als andere boomers, met pensioen kunnen gaan. Beetje met zijn peperdure camper rondrijden en met een rood aangelopen hoofd op forenzen toeteren omdat die het gore lef hebben hem in de weg te rijden.
Wellicht krijg je een afbouwregeling met een soort 'dashboard'; dat zou kunnen misschienquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Minsk-akkoord werd ook door bv. Duitsland en Frankrijk meegetekend.
Ja dat maakt het wel lastiger, maar kan toch bijna niet anders dan dat het een chip op de onderhandeltafel is?quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Pfff, dan moet dat accoord ook door de rest van de wereld getekend en geaccordeerd worden. Oekraine noch Rusland gaat over die sancties. Ze kunnen hooguit hun vinger opsteken en netjes vragen.
Maar dan komt dus de leverage van het westen; dat is dan wel weer gunstigquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat maakt het wel lastiger, maar kan toch bijna niet anders dan dat het een chip op de onderhandeltafel is?
Ja. Zal wel afbouwen op basis van gedrag worden. Dan heb je nog enige stok achter de deur.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:59 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wellicht krijg je een afbouwregeling met een soort 'dashboard'; dat zou kunnen misschien
Lijkt mij ook wel.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat maakt het wel lastiger, maar kan toch bijna niet anders dan dat het een chip op de onderhandeltafel is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |